Eesti uudised

Riik hakkab survestama: igal majapidamisel peab olema pakendite jaoks eraldi prügikast

Maaleht, 17. jaanuar 2019, 07:52

72 KOMMENTAARI

t
Teeline/ 17. jaanuar 2019, 22:34
Kas sina, >"RAA", ostad "Kibestunud kodanikule" uue konteineri?
t
Teeline/ 17. jaanuar 2019, 22:31
Igati normaalne, kui raske prügiauto hakkab mul mitu korda kuus teed lõhkuma?
m
17. jaanuar 2019, 21:41
Mäletan seda aega, mil Petserisse minnes võeti kodust oma paberit kaasa, et toiduaineid ostes müüja vorsti või juustu lihtsalt "Komsomolskaja Pravda" sisse ei keeraks.
k
17. jaanuar 2019, 21:34
Kui palju kulub puhast magevett kogu selle pakendihulga pesemiseks, see ei huvita kedagi. Kas liiga palju on meil veel puhast joogivett?
m
17. jaanuar 2019, 21:29
Mida seal nullitakse! Kõik vanad peerud ju kandideerimas.
b
17. jaanuar 2019, 21:27
Brüsselist tulevaid seadusi üritavad meie tegelinskid aga 250%-selt täita.
l
Lüpsilehm/ 17. jaanuar 2019, 21:09
Olen näinud aastaid, kui prügiaotosse läheb kõik "sodi" kokku! Milleks selline sorteerimine ja inimeste lollitamine?
i
imelik/ 17. jaanuar 2019, 21:03
noh, mis seal imelikku. kogu arenenud maailm käitub nii. korter majades on prügilale väike majake ja seal kõik konteinerid iga asja jaoks. eramajades on need õuel ja on omad päevad millal viiakse üks ja millal teine. pole see midagi keerulist igati normaalne.

r
RAA/ 17. jaanuar 2019, 18:59
läks modereerimisele kui ütlesin et väike palk ei takista prügisorteerimist!!!!
r
RAA/ 17. jaanuar 2019, 18:55
Telliks ka oma tänavale erinevatele jäätmetele prügikonteinerid aga kindel on see et inimesed"""kellel prügi ei teki""" hakkavad oma prügi sorteerimata sinna panema.Igal hommikul on bussijaama prügikast koduprügi täis.Hulkuvad loomad on mõnikord laiali tirinud.
p
peale pakendite polegi/ 17. jaanuar 2019, 16:22
midagi ära visata ja need,kes sorteerivad ja viivad pakendikonteinerisse,saavad olema edaspidi siis karistatud.ma saan aru,kui pakendikonteiner kodu juurde on tasuta,kuna toore,mida sorteerin on prügivedajale ju tulu.
j
juudas/ 17. jaanuar 2019, 16:08
peaasi et makse saaks küsida ,...
k
Kibestunud kodanik/ 17. jaanuar 2019, 16:00
See ei ole lihtsalt võimalik- millal meie ametnikud ükskord aru saavad, et Eesti ei ole Euroopa ? Igasugu jama ei ole vaja meile siia üle tuua. Need reeglid ja süsteemid, mis töötavad vanas euroopas, ei tööta Eestis, sest meie inimene saab 5-6 korda vähem tasustatud oma töö eest, KM, aktsiisid on EU kõrgeimad aga meie panus maailma saastamisse minimaalne sest meid on väga laias laastus 1,3 miljonit inimest ! Ärge peedistage oma rahvast mingi näilise "oleme tublid, oleme keskkonnateadlikud" illusoorse mõtlemisega !
s
Selline asi peaks olema juba põhiseaduse vastane, et mingi ametkond võtab omale sellise suva/ 17. jaanuar 2019, 15:52
n
no/ 17. jaanuar 2019, 15:19
aga millal prügifirma meile selle väärt sorteeritud tooraine eest lõpuks maksma hakkab?Ise ta müüb selle ju rämeda kasumiga põletuseks ja jälle maksame meie selle põletamisel saadava elektri ja sooja eest...
r
Raplakas/ 17. jaanuar 2019, 14:51
Viin, aga need on alati pilgeni täis ja ajavad ülegi. Neid on vähe ka, võiks olla iga suurema poe juures.

e
Eestis/ 17. jaanuar 2019, 14:34
on ka, aga vist mitte kõikjal, meie alevis on.
e
ei ole/ 17. jaanuar 2019, 14:32
EL ei ütle, et iga osmiku ees peab olema mitu konteinerit, nemad nõuavad vaid taaskasutamist. Muu mõtlevad meie kõrgelt tasustatud ametnikud välja.
m
mis sellest kasu,/ 17. jaanuar 2019, 14:30
kui niisuguseid lollusi mõtlevad ametnikud välja, nemad jäävad kohale.
k
kui palju/ 17. jaanuar 2019, 14:29
kulub kütust ja suurte autode sõit saastab loodust, kuna diiselküttega, kui peavad hakkama iga maja juurde sõitma mitu korda?
m
meil aias / 17. jaanuar 2019, 14:22
läheb ka komposti toidujäätmed jne, ei haise suvel midagi, kui just ise käpuli ei lasku ja nina sisse ei torka.
k
käisin just/ 17. jaanuar 2019, 14:20
sorteeritud pakendit vastavasse konteinerisse viimas, aga kõik asula konteinerid olid pungil täis. Kõigepealt vedagu sorteeritud prügi ära. Odavam tuleb seda teha ühiskondlikes kogumiskohtades, kui prügiauto hakkab iga maja juures käima lisaks.
t
tobule / 17. jaanuar 2019, 14:15
valitsus ehk riigivõim ongi riik. Riik sai äsja 100 aastaseks, kas rahvas on siin elanud vaid 100 aastat?
v
vanem mees ladaga / 17. jaanuar 2019, 13:29
praegu juba panevad iga väikse kasti jaoks tuleb eraldi 12 liitrise mootoriga monster.

k
17. jaanuar 2019, 13:21
kas see tähendaks ka kahte eraldi jäätmeveoringi? siis pole ju asjal suures plaanis mingit mõtet, eriti hajaasustuses.
v
vanem mees ladaga / 17. jaanuar 2019, 13:15
ma suren eesti eest.samm vasakule samm paremale teate ise mida tähendab.
m
17. jaanuar 2019, 12:28
s
17. jaanuar 2019, 12:28
Seda pakendi värki tuleks alustada tootjatest Miks peab olema iga asi 110 kihilise paki sees toodet pole ollagi aga pakend nii suur et ei tea kohe Voi asi reklaamis mida vaja pakendile kirjutada on seda ikka niipalju vaja
k
keskealine meestibi/ 17. jaanuar 2019, 12:27
Ja kui palju see kogu kompott tarbijale maksab?
K
?!?/ 17. jaanuar 2019, 12:17
Kas pilt ei muutu lõpuks absurdseks, kui iga maja ees hakkab lõpuks olema konteinerite pikk rivi, nii 5-6 tükki reas või enamgi. Juba praegu on kortermajades probleeme maja lähedale autode parkimisega. Olen ise raske liikumispuudega invaliid, kes suudab kahe kargu toel liikuda vaid mõnikümmend meetrit. Ja ilma autota ei pääse kusagile. Ei poodi, arstile ega apteeki.
r
Riik kui selline ei survesta kunagi/ 17. jaanuar 2019, 11:27
Survestab ja maksustab tänane valitsus, kelle ahnusel ei näi piiri olevat.
e
ei usu/ 17. jaanuar 2019, 11:25
Keskerakond näiteks pingutab ennast kasvõi pükstest välja, et väimu juurde tagasi pääseda. Nemad aga on uute maksude ja nõuete kehtestamise meistrid. Reffid jäävad rahva kottimisel nendest kaugele maha.

k
kuidas/ 17. jaanuar 2019, 11:24
see nõue lahendatakse kortermajade inimeste jaoks? Tahaks ka sorteerida, aga prügifirma paneb nii pakendid kui olmeprügi ühte autosse. Mis on sellest kasu, et ma oma pakendid ühte korjan ja pesen? Puuduvad ka võimalused bioloogilist jäädet eraldi sorteerida. See on kõige hullem. Mädanenud õunad ja kartulid, kohvipuru jm taoline kõik muu prügiga ühte kasti. Inimesed peaksid saama biolagunevad kotid sellise jäätme korjamiseks kodus ja siis joonelt eraldi konteinerisse.
a
ah, ärge jaurake !/ 17. jaanuar 2019, 11:22
valitsus tahab ju ka elada !
t
17. jaanuar 2019, 11:16
Tarbija maksab poest kaupa ostes ka pakendi eest. Miks peab prügifirmale peale maksma? Prügivedu peab tasuta olema.
t
Tiit/ 17. jaanuar 2019, 11:08
Nouka ajal oli universaalne pakkematerjal, paber. Koik keerati paberisse, nii liha, kala, puu ja juurviljad, küpsised ja komvekid.
m
17. jaanuar 2019, 11:06
Mis prügi peale pakendi ma peaksin prügikasti panema, et prügikaste mitu peab olema? Pakend ongi see ainuke prügi, mis uputab.
h
Hakkame survestama valitsust/ 17. jaanuar 2019, 10:53
Läheme,siis ostukeskusesse'-kohupii plast topsides,piim kilepakkides,munad,kalatooted,juust,vorsti-singilõigud,valmis lihatooted,osa köögiviljadest,juurviljadest,maiustused jne.Läheme edasi tööstuskaupade poolele,kõik plastikusse pakendatud. Valitsus,andke teadlastele raha,lad leiutavad uue materjali,mis laguneb. Miks peab tarbija jälle maksma ja ärikatele jääb ikka roheline tee ja kasum? Näide...taastoodetud terassi ja taimekastide plast lauad,mis on hirm-kallid jne? Aitab juba lihtinimeste kottimisest!!!
t
Tiit/ 17. jaanuar 2019, 10:44
Inimene sorteerigu prügi ja maksku prügiveo eest. Kui tahavad sorteerimist, olgu prügivedu tasuta.
f
Fakt/ 17. jaanuar 2019, 10:32
mida paremini sorteeritud prügi, seda odavam peaks olema vedu, sest inimesed teevad jäätmejaama töö ära

t
Tõnu/ 17. jaanuar 2019, 10:19
Täitsa nõus - Ei aita planeeritav Keskkonnaministeeriumi ettepanek seaduse muudatuseks, et eramaja elanikud on kohustatud pakendijäätmete jaoks omama eraldi konteinerit. Esialgu pakendi, hiljem kõikide liikide tarbeks. Kas ametnik, kes selle välja mõtles tagab ka teemaa kuhu kõik need konteinerid panna.Liigiti sorteerimise ja äraandmise tagab just nimelt olukord, kui majapidamises ei ole kindlat prügikonteinerit ja isik sorteerib ise jäätmeid ja samas on ta sunnitud need kuhugi ladustama – ehk siis jäätmejaama või ühiskasutavatasse konteineritesse.
l
leenu/ 17. jaanuar 2019, 10:18
jäi pooleli - kogumiskonteinerisse- raiskan loodusressursssi ehk puhast vett.Mis on siis tähtsam - hoida vett või visata pesemata pakend oleprügisse? Minu jaoks pole eraldi kogumine kokkuhoid vaid suur lisakulu.
t
Tõnu/ 17. jaanuar 2019, 10:16
Ei aita planeeritav Keskkonnaministeeriumi ettepanek seaduse muudatuseks, et eramaja elanikud on kohustatud pakendijäätmete jaoks omama eraldi konteinerit. Esialgu pakendi, hiljem kõikide liikide tarbeks. Kas ametnik, kes selle välja mõtles tagab ka teemaa kuhu kõik need konteinerid panna.Liigiti sorteerimise ja äraandmise tagab just nimelt olukord, kui majapidamises ei ole kindlat prügikonteinerit ja isik sorteerib ise jäätmeid ja samas on ta sunnitud need kuhugi ladustama – ehk siis jäätmejaama või ühiskasutavatasse konteineritesse.
t
Tõnu/ 17. jaanuar 2019, 10:16
Ei aita planeeritav Keskkonnaministeeriumi ettepanek seaduse muudatuseks, et eramaja elanikud on kohustatud pakendijäätmete jaoks omama eraldi konteinerit. Esialgu pakendi, hiljem kõikide liikide tarbeks. Kas ametnik, kes selle välja mõtles tagab ka teemaa kuhu kõik need konteinerid panna.Liigiti sorteerimise ja äraandmise tagab just nimelt olukord, kui majapidamises ei ole kindlat prügikonteinerit ja isik sorteerib ise jäätmeid ja samas on ta sunnitud need kuhugi ladustama – ehk siis jäätmejaama või ühiskasutavatasse konteineritesse.
l
leenu/ 17. jaanuar 2019, 10:16
on eramaja - pakendid pesen puhtaks ja viin avalikku konteinerisse, vanapaber - viin eraldi avalikku konteinerisse, klaas - viin avalikku kogumiskonteinerisse. Muu jama kodusesse konteinerisse - ma ei taha omale mingit kompostikasti kuna puudub komposti tarvitamiseks igasugune vajadus ja toidujäätmeid sauna nurga taha ka ei tahaks ladustada. haiseb suiti... naabritel on meie aia kõrval kompostikast, mis suvel kuumaga haiseb rõvedalt... Mul on üks küsimus keskkonna seisukohalt: pakendeid ( salatikarbid, piimapakendid ja üleüldse kõik kogumiseks minevad pakendid pesen ju puhta veega ja vean ise
k
kogemused Austrias/ 17. jaanuar 2019, 10:12
Siin on igal majal paberi, olmeprügi ja komposti prügikastid ja lisaks "kollane kott" see on suur kilekott, kuhu läheb plastik. Lisaks viiakse klaas- ja metallpakend suurtesse üldkasutatavatesse, eraldi selleks ette nähtud konteinerisse. Igat tüüpi prügi trantsporditakse erineval kuupäeval ja erineva autoga. Sorteerimine ei ole sugugi nii hull, väikesed prügikastid on ka sektoritega ja mahuvad kraanikausi alusesse kappi.
p
punasots/ 17. jaanuar 2019, 10:02
Loodetavasti tänased poliitilised jõud nullitakse tulevastel valimistel ja terve mõistus saab jälle valitsema
m
miks miks/ 17. jaanuar 2019, 09:59
siis peab mõni saks odavama autoga sõitma.Ehk maakeeli - pole kus raha välja lüpsta.

p
17. jaanuar 2019, 09:55
Pole midagi ,varsti peab ise soga prügimäele viima ja ka selle eest tasuma ! Eestlasega võib kõike teha ,ei see iitsata !
k
Kõik/ 17. jaanuar 2019, 09:55
need seadused tulevad ju Brüsselist.Kas oli vaja selle s...a sisse astuda?
0
09:36/ 17. jaanuar 2019, 09:53
Aga seeeest Simson kilkab kogu aeg:rahvale jääb 64 eurot rohkem kätte!See on juba ammu nullitud,nüüd hakkab 64 eurot vähem kätte jääma.
p
Prügi Auto/ 17. jaanuar 2019, 09:47
Päris huvitav, milline prügiveo auto hakkab neid konteinereid tühjendama, et kas iga liigi jaoks siis oma sektsioon ? Või hakkab käime eraldi olmeprügi auto, pakendi auto, komposteeritavate jäätmete auto.... Ega pole vist raske arvata, mis see kõik meile maksma hakkab. Või on nagu ikka, et meie peame sorteerima eraldi konteineritesse ja siis tuleb auto ja kallab kõik konteinerid kokku ühte koormasse.
v
vanaema/ 17. jaanuar 2019, 09:46
Huvitav, mille jaoks siis sorteerimiskeskused on? Sorteeri ja maksa peale ka veel. Tänan, ei!
e
EI./ 17. jaanuar 2019, 09:39
t
to:Mitskin / täna, 09:17/ 17. jaanuar 2019, 09:38
sest mõistust ei ole kuidas oleks kasulikum raha lugeda, tahetakse koheselt saada miljard tulu
l
Lihtsurelik/ 17. jaanuar 2019, 09:36
... ja siis PEAME iga konteineri tühjendamise eest eraldi MAKSMA??? Seni pidime maksma VAID ühe konteineri tühjendamise eest, ka siis, kui see oli pooltühi?

t
Tartlane/ 17. jaanuar 2019, 09:26
Milleks veel ühte plastist prügikonteinerit soetada? Viime pakendid lähedal asuvasse avalikku pakendite konteinerisse.
e
Eestis on prügisorteerimise ajalugu täitsa olemas./ 17. jaanuar 2019, 09:25
m
Mitskin/ 17. jaanuar 2019, 09:17
Näiteks Hispaanias on igalpool avalikult suured erinevad jäätmete konteinerid (taara, pakend, olme, jne). Miks Eestis ei võiks nii olla?.
a
ab/ 17. jaanuar 2019, 09:09
Kilesajandil enamus prügi ongi pakend!
n
nadikael/ 17. jaanuar 2019, 09:06
selles kommis tunnen ära Tartumaalt pärit riigikogulase. Kahju , et ta enam ei kandideeri ja seda tõsimeeli,oleks võinud oma sõna ka maksma panna, aga keskerakonnas seda ei sallita.
k
Kodu kaitsja/ 17. jaanuar 2019, 09:03
Miks pean mina sorteerima kellegile toorainet või kütet.Hetkel metsas ja hakkan saagima endale järgmiste aastate tarvis ja sorteerin lehtpuu okaspuust eraldi.Olen nõus kui mina ei pea teiste sakste tarvis ja raha eest neile sorteerima.
v
vali keskerakond/ 17. jaanuar 2019, 09:03
t
töötaja/ 17. jaanuar 2019, 09:00
Hei! Keskenduge sellele ,et prügikast ära viidaks.Meil siin Kastre vallas esitatakse küll prügiveoarve ,aga prügi on viimata.Ja valla leht kirjutab,et prügiveo hind tõuseb veelgi???Nagu tavaliselt kõik aur läheb rahale ,aga teenuse kvaliteet ei huvita kedagi.

m
Mari/ 17. jaanuar 2019, 08:55
Elame eramajas ja sorteerime prügi. Pakendid eraldi (viime pakendikonteinerisse), biojäätmed lähevad komposti,olmejäätmed prügikasti jne. Nüüd kui riik teeb kohustuslikuks, et iga majapidamine peab omale ise koguma hakkama pakendeid ja avalikud konteinerid kaovad, siis pakendeid kindlasti enam me soreerima ei hakka, vaid lähevad edaspidi olmeprügisse. Miks? Sest sorri, aga kahjuks ei ole meie kodu prügimägi kuhu prügi ladustada! Paraku tekib pakendeid nii palju, et vaja oleks minimaalselt korra nädalas suur kott neid ära viia. Prügiauto käib korra kuus.
h
HP/ 17. jaanuar 2019, 08:50
Riik käseb,poob ja laseb! Rahva ettepanekutega ja soovidega ei arvestata üldse.
j
17. jaanuar 2019, 08:42
ja , aga elu on kallimaks läinud ja võta ometi teadmiseks, et just rahvas on siinmail kõige rikkam. Nende käest võib ikka võtta, nemad on helded annetama.
m
mõistev ja arusaav !/ 17. jaanuar 2019, 08:40
Aga kas te siis enne ei teadnud , et keskerakond on hooliv jaseisab õiglase Eesti eest !
t
tibu/ 17. jaanuar 2019, 08:40
huvitav, kuskohast võtab moodustis nimega"riik" õiguse üldsegi midagi sarnast nõuda? kas on rahva käest ka küsitud? kui aga tahetakse ,et prügi on sorteeritud, siis pandagu ka iga asja jaoks eraldi konteiner ja sorteeritud prügi äraveo eest ei tohi nõuda raha....sest kes sorterimist nõuab, see peab ka selle rahvale kinni kmaksma!
k
koduvalve/ 17. jaanuar 2019, 08:32
ah et veel ise ära ka tooma
p
Pipi/ 17. jaanuar 2019, 08:21
Kuipalju võtab aega, et segi ei loobita. Prügimäele kallatakse kokku, et rohkem tonne tuleks.
r
random / 17. jaanuar 2019, 08:20
Napakad, te pange konteinerid rohkem siis saate oma sodi kätte. Ainult vägistaks oma rahvast. Panete mini konteinerid ja need on pilgeni täis alati.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee