Eesti uudised

Politsei esindaja poliitilise välireklaami keelust: see seadus on ammu oma elu ära elanud (7)

Toimetas Johanna-Kadri Kuusk, 16. jaanuar 2019 12:13
Siiri ParsFoto: Ilmar Saabas/Ekspress Meedia
Valimiste eel välireklaami tegemise keeld on ebamäärane ja probleemiks politseile, kohtutele ja poliitikutele.

ERRi uudisteportaalis käis Siiri Pars politsei- ja piirivalveametist täpsustamas, milline välisreklaam on lubatud ja millised on seaduses suurimad kitsaskohad.

Pars seletas, et kõige rohkem laekub kaebusi sõidukitel ja avalikes siseruumides tehtava reklaami kohta. Need on teemad, mille puhul on kõige rohkem halli ala.

Kui rääkida sõidukitele paigaldatud reklaamidest, siis on küsimärgi all see, mis läheb valimisreklaamina ja mis lihtsalt enda isikuandmete jagamisena arvesse. Näiteks võib tuua vabaerakondlase Artur Talviku juhtumit, kus Talvik pani oma isiklikule sõiduautole reklaami „Vali kass-Artur!“ ja lisas sellele pildi oma näost ja domeenist. Lõpuks otsustas kohus, et tegemist ei olnud siiski valimisreklaamiga.

„Meie hinnangul oli tegu siiski valimisreklaamiga,“ seletas Pars politsei seisukohta.

Avalikes siseruumides, nagu näiteks kaubanduskeskustes, valimisreklaami tegemine on samuti segane. Kas on tegemist välireklaamiga? Kui reklaamiseadus loeb välireklaamiks ka avalikes siseruumides olevaid plakateid, siis politsei neid välireklaamiks ei pea.

„Reklaamiseaduses tuli see definitsioon välja pärast seda, kui politsei oma seisukohad välja kujundas. Juhul kui keegi kaebab selle osas kohtusse, siis peame oma seisukohti kaitsma, aga praegu oleme sellest põhimõttest lähtunud,“ põhjendas Pars politsei tegevust.

„See seadus on ammu oma elu ära elanud. See keeld võiks olla kehtetuks tunnistatud, sest see on täiesti mõttetu keeld, eriti tänapäeva internetiajastul,“ ütles Pars lõpetuseks.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee