Kommentaar

Katrin Pauts | Millal lõpeb arutu kangelasekultus ja haige julgeb end ravida?

Katrin Pauts, kirjanik ja teletoimetaja, 11. jaanuar 2019, 16:00

67 KOMMENTAARI

p
Peeter/ 14. jaanuar 2019, 12:35
Haigena tööl käimine ei ole "arutu kangelasekultus", vaid selle põhjuseks on hirm näha palgapäeval suurt auku rahakotis!
l
leonhard/ 13. jaanuar 2019, 19:05
ikka vastavalt standartite tõsidusele
r
ruudi/ 13. jaanuar 2019, 17:37
Lapsuke pole sa nn vene aega näinud aga pudrutad suure suuga Muinasjutte võid ju uskuda aga miks pead neid ilmale pajatama Vene ajal ei mänginud keegi haigena kangelast Sanatooriumis sai ka tõõinimene kuu aega vedeleda ja haiglast ei saatnud sind keegi poolhaigena koju Nüüd lüüakse õhtul nuga kõhtu ja hommikul jalaga tagumikku Arsti juurde on järjekord mitu kuud
m
Mädanik/ 12. jaanuar 2019, 20:00
Selle küsimuse traagika ongi kui aru pole oma teha.
o
Oswald/ 12. jaanuar 2019, 18:57
Moderaator, kui kunagi kokku saame, siis saad lõuga! Mul on sinu sigadustest juba siiber!
o
Oswald/ 12. jaanuar 2019, 18:55
Vabariik ei ole nii noor midagi, aga seaduseloome juurde on saanud kas siis pätid või pättide poolt kinni makstud siiruviirulised, endised kommarid. Ja sealt siis ka need probleemid. Tavainimesel ei ole mingisuguseid õiguseid, on vaid kohustused.
e
Elukutseline Setu/ 12. jaanuar 2019, 18:36
Geniaalne! Millal siis lõpeb arutus siin maal?
a
Anne/ 12. jaanuar 2019, 17:26
Üle hulga aja üks õige ja tõsine jutt! Miks me peame häbenema, kui ülemusele helistad, et olen haige ja silmad maha lööma, kui lähed kodusolemise õigust tõendavat paberit viima? Olen küll kodune pensinär, aga mind ajas alati trotsi täis see "vabandage, et haigestusin", kuigi tihti nende samade kangelaste süül.

t
Tööd / 12. jaanuar 2019, 16:10
ehk saavadki oodata, aga tööandja paraku mitte.
e
Enamusel/ 12. jaanuar 2019, 16:07
on asi vara hankimisest kaugel, jõuaks vaid nina vee peal hoida.
k
kahuks/ 12. jaanuar 2019, 15:31
selleks peab ikka hea tervis olema, et arsti juurde minna
i
irrw/ 12. jaanuar 2019, 13:37
Ega mingite kirjaoskamatute eedude virin kah kellelegi korda ei lähe, veits irvitada saab ainult.
i
irrrw/ 12. jaanuar 2019, 13:33
Jajah, ega "meheomanikel" pole aega igavust tunda, eks rümbahooldus võta oma aja, regulaarselt vaja turvakodu vahet joosta, sinikaid meikida jne.
i
igiliikur/ 12. jaanuar 2019, 13:28
Tundub, et arste pole üldse vaja, kui inimesed käivad haigena tööl ja tervena neil ju arstile asja ei ole. Telefoni teel saab arstilt retsepte tellida ja nii ongi.
s
saame hakkama / 12. jaanuar 2019, 12:16
kasvòi pilt tasku aga töö teeme ära , ennem haigevoodi ei heida. eks immuunsüsteem läheb ülekoormusest tuksi seda peab siis korvama suurema koguse viinaga
w
willy/ 12. jaanuar 2019, 11:38
Hea ori ei virise! Lisaks riik tolereerib inimeste haigena töölkäimist. Ega ilmaasjata ei ole rahvas pandud olukorda, kus ühe tööga ei pruugi ära elada, kui oled haige jääd nälga. Lisaks, tervest inimesest on palju vähematele kasu, aga haige toob sisse arstile, ravimitööstusele, lõpuks ka hauakaevajale jne. Sellepärast ongi meditsiini suur saavutus- keskmise eluea kasv- nii kahtlase väärtusega. Eluiga ei kasva ju tervelt elatud aastate arvelt vaid haigus ei võta nii ruttu, siis selle arvelt. Kes juba arsti kätte satub, see enamasti ka haigeks kuulutatakse... varsti tuleb jälle kontrolli minna.

m
Mari/ 12. jaanuar 2019, 09:48
Katrin, Sul on õigus! Eestlane on töönarkomaan. Vindub ja vingub, aga kui küsida, kuidas hakkama saad, vastab alati:" Oh, mina ikka saan, ma saan hakkama, pole hullu." Pärast jälle kirub.
a
Aga seepärast/ 12. jaanuar 2019, 09:25
Peale 38. aastat maksude maksmist, teatas EV, et ma olla neid ju "solidaarselt" maksnud ja nüüd, kui enam ei maksa, siis "solidaarselt" pole mul ka tervisekindlustust. Ma pole ka haige olnud, kuid nt kui satud situatsiooni, kus saad trauma ja vajad ravi on see nagu mulle keelatud.
k
kus sa siis elad/ 11. jaanuar 2019, 21:55
kitkud 1500 eest Iirimaal kalkuneid, rahvuse häbiplekk?
m
maamiis/ 11. jaanuar 2019, 21:13
inimesed on lihtsalt lõpuni tühjaks kurnatud,Haiguslehele jäämine on tõeline katastroof pereeelarvele ! Ja siis kiidetakse kui hästi elame !
v
vabariik on alles noor ja kõik see uus elu ja uued mallid/ 11. jaanuar 2019, 19:49
seda näeb hiljem kuhu see topelttöö rügamine ja muu tervist säästmata vara hankimine viib
a
Aga miks?/ 11. jaanuar 2019, 19:15
Sul tervisekindlustust ei ole?
s
sent surmale võlgu/ 11. jaanuar 2019, 19:02
Täiesti mõttetu on haigest peast tööle ronida- see pole muud, kui agoonia pikendamine. Tööandja saab paar päeva tekkinud probleemi edasi lükata, aga pikemas perspektiivis on oht, et töötaja kaob ootamatult teise ilma üldse saadud tüsistuste tõttu mõne kuu pärast. Haigena tööle minnes vaata, kas sul on ikka piisavalt matuseraha kogutud ja valmis siit ilmast lahkuma- kui pole, siis jää koju!
s
sul on õigus/ 11. jaanuar 2019, 18:56
nohu ei ole lihtsalt "kerge nohu" nohust ja kõrvapõletikust võib edasi tulla palju hullemaid asju, ajukelme põletik näiteks. ja sellega seonduv on ikka väga kole.

A
.18:30-le/ 11. jaanuar 2019, 18:47
Arstides läheb nädalaga, mitte arstides seitsme päevaga, öeldi vanasti nohuravi kohta!
M
./ 11. jaanuar 2019, 18:46
Mida p-t sa siin kommentaariumis vIgIsed siis, kui see arvamus sind ei huvita, pistoli ähvardusel olid sunnitud lugema või? Mine vaata Maajast pilte või tee midagi muud jõukohast.
t
Tean/ 11. jaanuar 2019, 18:46
Millest räägid, tööandja lõpetas lepingu, sest ma olen eelm aasta jooksul rohkem kui neli kuud olnud haiguslehel. Sorry, ma juba neli kuud tagasi küsisin kergemat tööd, mida neil oli võimalik pakkuda ja mida nad pidevalt neti kaudu otsisid. Nüüd neid töökuulutusi üleval pole loomulikult :D
M
****/ 11. jaanuar 2019, 18:43
Mina olen selle poolt, et võimalikult kiiresti tuleb end terveks ravida võimalusel teha profülaktikat, et haigeks mitte jääda. Meenub kuidas minu sellise jutu peale naabrinaine otsa ringi keeras ja midagi särises ja kärises, tema ju nii töökas ja pole kunagi haige. Suri 52 aastaselt, arsti juurde ta õigel ajal ei läinud. Ei tea kuidas mujal aga siin kus mina elan kangesti kiidetaakse enda töökust.
j
Jaa/ 11. jaanuar 2019, 18:38
On, kui tunned, et töö liiga pinda käib, saad võtta kahenädalase puhkuse. Aga seal nagunii inimlikum suhtumine , nii et kui töö tekitab stressi, siis alati võimalik puhkus võtta
e
Endine koorilaulja/ 11. jaanuar 2019, 18:36
Proovist puudumise põhjus võis olla vaid iseenda pulm või surm
n
nohu/ 11. jaanuar 2019, 18:35
Nohust võib tüsistusena tulla kõrvapõletik või põskkoopapõletik, mis on jube haigus ja kestab kuu aega. Seega, nohu ei ole alati "kerge kui nohu".
S
./ 11. jaanuar 2019, 18:32

N
./ 11. jaanuar 2019, 18:30
Nohu ei lähe ühe päevaga üle. Kui veab, siis kestab ühe nädala, aga vahel on lausa seitse päeva.
p
pensionär Eedu/ 11. jaanuar 2019, 18:22
Pole kunagi haiguslehel olnud, aga temperatuuriga 40 olen tööl ikka paar korda käinud elu jooksul. Neid väiksemaid mingeid nohusid ei arvesta, aga ega neid polegi palju olnud ja päevaga on üle läinud.
o
oot/ 11. jaanuar 2019, 16:52
Kas see pole vana pilt Katrinist? Ta ju hiljuti tegi läbi mingi suure muutuse?
u
uss/ 11. jaanuar 2019, 16:50
1. On järjekord perearstile 2 nädalat--selle ajab saab terveks või sureb maha. 2. On meie palgad nii väikesed, et paljud ei saa omale lubata mingit raha saamata kodus istuda. 3. Ei ole meie arstid patsientide ravimisest üldse vaimustatud. Võeti ju isegi seadus vastu, mis vabastab arstid kriminaalvastutusest kui inimene peaks surema või saama püsiva tervisekahjustuse.
t
Tölpa/ 11. jaanuar 2019, 16:36
Kõik tööd saavad oodata, ega inimene ei pea ennast surnuks töötama ja vabandust 16 päeva mitte 14 www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/egenmelding
m
Mari/ 11. jaanuar 2019, 16:31
Kui haige tahad olla ja haiguslehte võtta, siis samahästi võid varsti puu alla kolida.
j
Jaagup/ 11. jaanuar 2019, 16:31
Paljude töödega kipub nõndamoodi olema, et kui üks lüli meeskonnast puudu, siis ei saa ka teised korralikult kasulikud olla. Samas kui igal tegijal oma lõik, oskused, vahendid, load, ei kannata ka üksteist kuigi kergelt asendada. Kui tööseltskond aastas paar päeva mõne osalise puudumise pärast töövõimetu on, siis kannatab ehk veel hajutada ja muudel aegadel tulemus tasa teha. Kui aga nt viie kuni kümneliikmelisest üksteist vajavast seltkonnast igal nädalal keegi puuduma hakkab ja rühm tööd teha ei saa, siis läheb ettevõte ju varsti pankrotti ja kõik osalised hädas.
e
Ei suuda ravi ise kinni maksta!/ 11. jaanuar 2019, 16:28
Mida sa seal ravid, kui puudub tervisekindlustus. Tervis on halb ja ka raha mul selleks ei ole, et kõik ise kinni maksta! Lihtsalt valus on kuulata seda hoolimise juttu, mis on nii silmakirjalik!!!

e
ega enne ei lõpe kui Õhtuleht hingusele läheb sest keegi ei osta enam seda prahti/ 11. jaanuar 2019, 16:22
välja arvatud Katrini tõe väljaütlemised mida saadab suurendatud tsensuur kommantaaride blokeerimisega
k
kasvataja/ 11. jaanuar 2019, 16:13
"...ma ei tule täna ja kogu lugu"---kas tõesti on Norras töid,mida saab tegemata jätta sellega, et ma ei tule tööle ja kõik?
k
Kuule Pauts-le/ 11. jaanuar 2019, 16:10
Pöördu siis nende ravikindlustuseta inimeste poole ja aita nad asju ajama!
r
Riisikas/ 11. jaanuar 2019, 16:08
No võiks selle küllaltki tühja jutu asemel tõesti parem arsti juurde minna. Või TÖÖ ei lase?
a
Armas Katrin, / 11. jaanuar 2019, 15:55
i
Inimene/ 11. jaanuar 2019, 15:48
Juhul kui oled ise riigi ametnik ja räägid omasugustest
k
Katsejänes/ 11. jaanuar 2019, 15:48
Millal lœpeb arstide poolt põhjendamata ravimite katsetamine haigete peal? Vahetasin arsti ja kohe olukord muutus!
i
Inimene/ 11. jaanuar 2019, 15:47
Haigena kaotan palgast nii palju päevi, et ma ei saa selle tõttu oma asju makstud.

e
edukus ja raha ajab piitsaga taga/ 11. jaanuar 2019, 15:38
Milleks nüüd kurta ja teha selleks veel eraldi artikkel? Kui palju on püütud selgeks teha, et tervis on kõige suurem aareja mitte see rahanutsakas, mille nimel te elate ja uhkust tunnete. Väga hästi saab ka vähemaga läbi, kuid ei - teil on vaja edukust taga ajada, teiste ees hiilata, et te ei jää neist mitte sammugi maha. Kes teid keelab teha kasvõi kord aastas vereproovid, et teada saada, milline on teie tervislik seisund? Aga ei - see ju maksab, on kallis, vaja koonerdada oma tervisega, ja üleüldse - arstid ei tea midagi!
k
Kuule Pauts/ 11. jaanuar 2019, 15:32
Eestis on 120 000 ravikindlustuseta inimest- need ongi su meelest need kangelased? "Eduriigis" on 8% elanikest õiguseta arstiabile!
j
julgus/ 11. jaanuar 2019, 15:28
Kui saaks vähemalt õigel ajal arstiabi, oleks ka tüsistusi vähem. Järjekorrad perearstile 3 nädalat, sealt edasi eriarstile 3-4kuud, sealt taastusraviarstile 2-3kuud, sealt taastusravi protseduurile kuu aja pärast. No kaua võib ühe haigusega, aga tüsistused ja kõik teised võimalikud traumad jne...???
k
11. jaanuar 2019, 15:15
Katrin siin ja Katrin seal , muudkui saaks aga midagi lehte oma arvamust jagada !
m
Mnjah../ 11. jaanuar 2019, 15:05
Olen nõus sinuga ...enne tervis ...tööd jõuab alati teha....
k
kõik on uhke sinnamaani/ 11. jaanuar 2019, 14:45
kui lugeda neid teateid ja vanusenumbreid millal mingi inimene siitilmast ära läks ja tõdeda et nagu varavõitu oli veel ära minna. Katriniga isiklikku tutvust omada oleks vist palju tahetud aga tuleb tunnistada et tema mõtteavaldused justkui kõnetaksid otse mind ja kusjuures on ka palju aidanud omi mõtteid ja elu seada. Tänud sulle suured Katrin!
l
Lenin/ 11. jaanuar 2019, 14:45
Huvitav küll, et inimene viitsib kogu aeg arcata? Väije metsajooks, hommikvõimlemine jne oleks tegysam toimetamine
k
kas seda juttu räägid siis ka kui kiirabi su ummistunud arteriga ära viib / 11. jaanuar 2019, 14:39
nii kaua kui seda pole olnud siis võib veel uhkeldadagi. olgugi et elame digiajastul aga inimkeha elab ikka omas sajanditevanuses rütmis ja reageerib erinevatele mõjutajatele.

k
kas seda juttu räägid siis ka kui kiirabi su ummistunud arteriga ära viib / 11. jaanuar 2019, 14:39
nii kaua kui seda pole olnud siis võib veel uhkeldadagi. olgugi et elame digiajastul aga inimkeha elab ikka omas sajanditevanuses rütmis ja reageerib erinevatele mõjutajatele.
m
mõisnik/ 11. jaanuar 2019, 14:37
Teades eestlase rehepaplikku iseloomu siis kui hakata haiguslehti mitte küsima siis jääks kõik tööd tegemata.Eestlane teeb tööd ainult piitsaga sundides sest mõisaaegne moonaka mentaliteet pole veel 21 sajandilgi kadunud.
e
Eedu/ 11. jaanuar 2019, 14:08
kes see tädi on, et tema arvamus teistele peab korda minema? säutsugu kodus köögis või saunas!
m
maksumaksja/ 11. jaanuar 2019, 14:06
Haigus ei ole mingi uhkuseasi, millega kelkida! Ei ole teiste asi kannatada ja sinu tööd ära teha, kui sa pidevalt töölt ära oled. Ja on õige, et maailm ei jää sellel päeval seisma, kui sa haige otsustad olla - klient tahab oma kaupa või teenust kätte saada või põld külvamist või loom söötmist. Kui sa teed sellist tööd, et keegi arugi ei saa, kui sa nädalaid töölt ära oled, siis võib arvata, et seda tööd ei ole kellelegi vaja ja raha selle eest ei peaks saama. Hoopis nõme aga on arvata, et teised inimesed peaks oma palgast kodus haigele raha maksma!
m
Millest/ 11. jaanuar 2019, 13:53
Kui oled iseenda tööandja, ei tule meeldegi selline asi nagu haigus. 30 a tagasi imestasin tuttavat , et 1laps saab tervemaks ja õnneks kohe teine laps haige. Palka sai ema tööandja käest. Kui ise veeringuid teenid- ei ole sa haige, sest sa ei saa ega taha haige olla! Ja ei olegi. Tuleb sporti teha ja SIUS ei tunne 55 a naine end nagu 85.
k
Kapsalible/ 11. jaanuar 2019, 13:52
Väga, väga tõene kirjutis Katrinilt !
r
rein/ 11. jaanuar 2019, 13:52
m
mis ?/ 11. jaanuar 2019, 13:43
ei eestis küll mitte , mis ravi ? mis tervis ? vahet pole kui sant, ikka tööle ! et jumala eest keegi ei saaks ütelda. et oled laisk ja simulant !

a
Aga/ 11. jaanuar 2019, 13:39
millal lõpeb enda arutu haigekselamine selle asemel, et oma tervise eest hoolt kanda?
s
11. jaanuar 2019, 13:38
Seadused ei näe ette rahulikult lõpuni põdemist, Palju haige oled siis võib sind päeva pealt vallandada.
t
Tölpa/ 11. jaanuar 2019, 13:31
Ehk siis, kui haigus raha hakkab olema esimesest päevast peale 100% j ka inimestel ise prognoosimis õigus nagu norras. Seal 14 päeva aastas õigus seda kasutada. Saadad ainult tööandjale sõnumi, et ma ei tule täna ja kogu lugu. Ainuke seaduse nõue on, et, kui oled üle 3 päeva järjest, siis võib tööandja arsti tõendit küsida.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee