Eesti uudised

Olav Osolin Eesti 200 plakatite eetilisusest: „Eks see sõltub sellest, mis kandi pealt vaadata.“ (14)

Toimetas Johanna-Kadri Kuusk, 8. jaanuar 2019 10:46
Foto: Teet Malsroos
Reklaamispetsialist Olav Osolini hinnangul täitsid Eesti 200 poleemikat tekitanud plakatid oma eesmärki. Samas on nende eetilisus tema hinnangul küsimärgi all.

''Eks see sõltub sellest, mis kandi pealt vaadata,'' seletas Osolin täna Vikerraadios. Reklaamiekspert tõi välja, et plakatite esimene suur küsimus oli selles, kes need üldse tegi.

''Eestis on reklaamiseaduses kirjas, et igas reklaamis peab olema väga selgelt aru saada, kes on selle reklaami tellinud. Seal peab olema kas kaubamärk, selle firma nimi või vähemasti veebiaadress,'' arutles ta.

Samal teemal

Samas ei saa Osolini sõnul Eesti 200 veel kõrri karata, sest reklaamiseaduses on eraldi tingimused reklaamikampaania sissejuhatuste kohta, mille eesmärk on tulevastele kampaaniatele tähelepanu tõmmata. Eilsed skandaalsed plakatid sobituvad sinna kategooriasse.

Osolini sõnul on teine küsimus hoopis plakatite eetilisuses.

''Reklaamiseadus näeb ette, et reklaam ei tohi olla vastuolus heade kommete ja tavadega, ei tohi olla diskrimineeriv ühegi rahvuse ja rassi suhtes. Kui seal on öeldud, et venelased siia ja eestlased siia, siis kas see on rahvuse suhtes diskrimineeriv? Selle üle võiks siin arutada,'' sedastas Osolin ja tõi välja, et meil on sõbralikud naabrid, kes sellist kampaaniat kohe propagandas ära kasutavad.

''See on nüüd iga inimese enda otsustada. Kui ta leiab, et sellist trikki ei ole tark teha, siis ta hääletab ka vastavalt,'' lisas reklaamispetsialist.

Samal teemal

10.00.2019
Timur Sagitov: Eesti 200 aktsioon meenutab pronksiööd
09.00.2019
Igor Kopõtin: Eesti 200 osutas tõsisele probleemile – lõhestatud, integreerimata ühiskonnale
08.00.2019
ÕL VIDEO ja GALERII | Kristina Kallas: eile oli väga pikk valus päev meile kõigile, aga see valu on vaja ära tunda
08.00.2019
FOTOD | Eesti 200 vahetas skandaalsed plakatid uute vastu välja