Poliitika

Herkel provokatiivsetest reklaamidest: need on midagi, millest FSB vaid unistada võib (12)

Toimetas Kadi Raal, 7. jaanuar 2019, 17:26
Kesklinna paigaldatud plakatid. Foto: Tiina Kõrtsini
Tallinna kesklinnas üles pandud eestlaste ja venelaste segregatsioonile üles kutsuvad reklaamtahvlid avaldavad mitut negatiivset tagajärge, on Vabaerakonna fraktsiooni esimees Andres Herkel veendunud. 

Herkel kirjutab oma blogis, et niisuguses tonaalsuses tehtud reklaam tähendab seda, et ühiskonna polariseerimine on saanud veel ühe tugeva impulsi. 

Samal teemal

Teise probleemina tõi Herkel esile, et sellisele reklaamile tekib väga lihtsalt rahvusvaheline negatiivne kajastus, sest siin on väga lihtne luua ajaloolisi paralleele. "Võib-olla pelgalt naljana mõeldud etteastest jõuavad seosed sellise märksõnani nagu „ainult valgetele“, aga võib-olla ka Ku Klux Klani ja veel millegi hullemani," sõnas ta. "Ma ei näe ühtegi põhjust, miks ei peaks meid russofoobias süüdistavad tegelased neile ette antud palli vastu võtma ja seda laimukampaaniates kasutama. Pole vahet, kui ulatuslik on see kampaania, ajend on juba antud."

Kolmandaks lööb selline reklaam Herkeli hinnangul Eesti valimiseelse debati kvaliteedi igal juhul alla. "Vene küsimus on meile ikkagi esmalt välis- ja julgeolekupoliitiline küsimus, selle niisugusel moel sisepoliitikasse toomine on karuteene. Samuti on see karuteene mis tahes debatile üldise eestikeelse koolihariduse tagamiseks," põhjendas ta. 

Herkel toob veel ühe probleemina esile, et ilmselt risustatakse vaidlusruumi peagi taas sellega, mis on reklaamivallas lubatav ja kus on sõnavabaduse piirid. "Minu meelest ei vasta see reklaamiseaduses sätestatud reklaami põhinõuetele ja reklaami esitaja pidanuks niisugusest kampaaniast keelduma. Aga ju tundub kellegi jaoks huvitav sel teemal vaielda. Siiski peavad sellise eksperimendi tellijad ja teostajad  arvestama, et sellekohane debatt ei lahenda ühtegi tegelikku probleemi. Samuti on segregatsioonireklaami provokatiivsus vastutustundetu," lisas ta. 

Postituse lõpus sõnas Herkel, et sisepoliitilisse debatti tuuakse teema, millest FSB ja teised naabermaade valijatesse sekkuda tahtjad võivad vaid unistada. "Ütlen veel kord, mul pole aimugi, kes on sellise reklaamikampaania taga. Või siis ikkagi – kuidas see ammutuntud väljend kõlaski: „kasulikud idioodid“?!"

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee