Eesti uudised

Politsei kaalub, kas alustada Nurmiko hävingu uurimist

Pürotehnik: ilutulestiku keelamine on väga halb mõte!

Asso Ladva, 3. jaanuar 2019, 22:30

138 KOMMENTAARI

a
Andres/ 7. jaanuar 2019, 18:12
Ei näe selle paugutamise järele mingit vajadust.
p
pragma/ 5. jaanuar 2019, 21:24
keegi ei tahagi ilutulestikku ära keelata.. ära tahetakse keelata selliste rakkettide suvaline laskmine, mis ei ole mõeldud ilutulestiku jaoks..
e
Eha/ 5. jaanuar 2019, 08:26
üks kasvuhoone läks kärsama keelame kohe ära ilutulestiku,maja läks suitsukonist põlema keelama suitsud kohe ära või autoga sai liikluses keegi surma keelame autod ära kuhu me nii jõuame.
g
ggg/ 5. jaanuar 2019, 07:38
ära keelata pole vaja, kuid sellel peab olema ajaline piirang ja omavalitsused peavad selle organiseerima kogukondade jaoks turvalisena nii, et ükski lastav rakett ei oleks oskamatu, vastutusvõimetu, laksu all oleva, alkojoobes oleva käes. Milleks kulutada seda raha omavalitsuse arvelt? Igaüks kes tulevärki soovib, annetagu summa, mida õigeks peab oma taskust ja organiseeritud ilutulestik võib olla 10 minuti jooksul igas külas, igas linnaosas, igas linnas, igas alevis.
m
Miks halb mõte/ 4. jaanuar 2019, 19:26
Linnud,loomad saavad rahu,õhu saaste väheneb.Annetage raha heategevuseks --võib ju olla igas linnas keskuses ilutulestik.
s
Sander/ 4. jaanuar 2019, 19:17
"Pürotehnik: ilutulestiku keelamine on väga halb mõte!"-vastupidi väga hea mõte, sest ajulagedate poisinolkide "uueaasta saluudid", mis hakkavad peale juba varasügisel, on ajanud essu korralikult keema, sest koerad lähevad hulluks ja pople meeldiv kui just magama jäänult kanonaad üles äratab.
m
Mürts/ 4. jaanuar 2019, 18:52
Lehel petitsioon.ee saab anda allkirja seaduste karmistamise kohta.
k
Kärts/ 4. jaanuar 2019, 18:51
Pürotehnik peabki nii rääkima. Pangu ennast olukorda, kus kahel pool maja lastakse 6-7 tundi järjest võimsaid patareisid, raketid vihisevad vaevalt akendest mööda, tuviparved lendavad edasi-tagasi, kõik maailm on tossu ja kõrvulukustavat müra täis. See pole mingi ilutulestik, vaid nagu sõda, nagu ilutulestiku tehase plahvatus. Mingi piir peab olema. Kõigepealt lõpetada rakettide laskmine elumajade vahel.

n
Njah/ 4. jaanuar 2019, 18:09
Nuta või naera, aga kahe täiesti erineva asja ühte patta panemine jätkub. Ajakirjanikud isegi ei vaevugi selgeks tegema millest nad kirjutavad. Nurmiko põletas maha merel kasutatav signaalrakett, mille eesmärk on teatada hätta sattunud alusest ja mis põleb kuni maandumiseni ja veidi peale. Selle kasutamine väljaspool ohuolukorda on juba keelatud. Antud olukorras ilutulestiku ära keelamine on sama tobe samm kui alkoholismi vastu võitlemiseks limonaadi müük ära keelata.
j
Jüri/ 4. jaanuar 2019, 15:20
Kas sina ka ei mõista ega tee vahet, mis on eluliselt vajalik ja mis mitte. Need raketikärakad pole eluliselt vajalikud. Ilurulestikku ei lastaainult kord aastas. Ja võta see ka teadmiseks, et kui lased tonni pürotehnikat õhku, siis vähemalt pool selles laskub põlemisproduktidena tagasi maale.
r
Raha lätti/ 4. jaanuar 2019, 14:42
Paugutite müük on juba palju aastaid keelatud, aga nagu viinaga, saab raha viia Lätti või Poolasse...nö. mustal turul äri õitseb ja vahendajad teenivad kasumeid
k
k./ 4. jaanuar 2019, 14:37
Lätist võib seda osta nii palju kui kulub, aga kui teatud aegadel see keelatud oleks, istud vesise suuga ikka hunniku otsas.
j
J... / 4. jaanuar 2019, 14:30
Kusjuures ka sotsajal need keelud ei toiminud... nihverdati viinapudeli eest sõjaväelt signaalrakette(palju võimsamad kui need mis praegu) ja taevas oli ikka valge...
j
J.../ 4. jaanuar 2019, 14:22
Võiks olla küll...kel vaja saab selle kätte ka spetspoest. Aga kas seda on vaja et igas kaubanduskeskuses on kolm letti ja lapsed nuruvad vanemaid et osta seda ja seda?
e
4. jaanuar 2019, 14:22
Et saaks ka pürotehnika järgi Lätti sõita
j
Jass/ 4. jaanuar 2019, 14:18
Mind häirib koerte haukumine. Keelame ära või keevitame omanikele mingi maksu kaela!

n
nimumini/ 4. jaanuar 2019, 13:58
Tegelikult võiks ka Eestis olla nii nagu mõnes teises riigis, et tulevärki müüakse ainult spetspoodides ja vaid näiteks nädal enne pühi. Keegi ei inise...
t
tegelikult/ 4. jaanuar 2019, 13:37
häirib see paugutamine kõiki terve mõistusega kodanikke,päästeamet,kiirabi,kõik on jalul aga midagi ette ei võeta,et see idiootsus ära keelata.
i
igavik/ 4. jaanuar 2019, 13:28
Kas see, kes müüb pürot, on pürotehnik, ei usu! Panna tikuga pürole tuld, pole mingi tehnika. Mina tegin kunagi ise neid segusid ja ei kutsunud end pürotehnikuks, lihtsalt püromaaniks, aga see oli ammu, siis olid kvaliteetsed Hiina ketsid, taskulambid ning pinksipallid.
g
Gert/ 4. jaanuar 2019, 12:49
Mida iganes. Kahju ka väga suur ei olnud, põles osaliselt üks kasuhoone ots maha. Samas Arnika ei vastuta millegi eest ja peab oma äri kinni panema. Puhas huumor ja loodan et varsti unustatakse see jama ära. Samas ilmselgelt on asi kindlustatud ja kui pole siis on nende oma suur lollus. Isegi kui keelatakse ära hakatakse ikka tooma suuremate kogustega lätist/poolast mis nagunii ei vasta "eesti standarditele"
j
juku/ 4. jaanuar 2019, 12:39
Igast asjast võib tervisekahjustuse saada. Hoopis lollus tuleks ära keelata, enam ei oska lapsed tulega ümber käia, elektrist teatakse, et on lüliti mis lambi põlema paneb, lambi vahetamiseks tuleb spetsialist kutsuda, pidevad gaasiõnnetused. Kui ikka pea ei jaga siis ei aita mingi tulestiku või muu ära keelamine. Jälle üks maania mida arutada.
k
Kodanik/ 4. jaanuar 2019, 11:52
Neid ohu tohmaneid küll näinud, selliste pärast võiks kasvõi kogu inimkonda sunndida ennast mulli paberisse mähkima.
m
Mingid siidinäpud võtavad nüüd igalpool sõna et nende mailm kukub nüüd kokku. / 4. jaanuar 2019, 11:43
a
4. jaanuar 2019, 11:16
Arvad, et Hiina sellega nõustuks?

e
4. jaanuar 2019, 11:15
Enne lastakse see kamandaja õhku!
e
4. jaanuar 2019, 11:14
Enne lastakse see kamandaja õhku!
p
Petitsioon ilutulestiku vastu/ 4. jaanuar 2019, 11:05
http://petitsioon.ee/ilutulestiku-kasutamise-piiramine?fbclid=IwAR3F5IgOgNsy9xdFCWwQdY6jWshIdHdyk2pY9r39nQuzezS_ip-FZr02g4g
e
eks seda/ 4. jaanuar 2019, 11:04
saasta on ikka veel vähe, mida sisse hingata pluss rämps ja müra
j
JV/ 4. jaanuar 2019, 11:03
Otsid vabandusi, et rakette edasi müüdaks? Pane edasi..
m
mai-le/ 4. jaanuar 2019, 10:57
ja mis oleks see tähtpäev, kui rakette lasta või paukhernestega paugutada? Koera pulm? Jaanipäev, kui öö valge ja raketti ei näegi...? Ära peaks keelama kogu selle püro paugutamise.
m
4. jaanuar 2019, 10:57
muide - jõulude eel leidsin Tallinna äärelinna aiast surnud rohevindi, kena linnukese. Oli veel sula ja toidupuudust kindlasti olnud, priske linnuke. Kuid siis käisid juba igaõhtused paugutamised. Üsna suur tõenäosus, et selle linnu elu võttis just ilutulestik! Ja üsna kindel, et ta pole ainus, kes tänavusel veel jätkuval paugutamisorgial oma elu peab jätma! Seda, mis juhtus Hiinas, kui nad varblased hävitasid, me ju ometigi teame. Teame ka, kuidas hakkasid levima sääsed ja nendega haigused, kui hulguskassihordid liigselt hävitasid putuktoidulisi linde lombi taga suurlinnades.
j
Jürka/ 4. jaanuar 2019, 10:56
Jeerum missugune veider ja lapsik võrdlus - tarbeelekter ja ilutulestik. Ilma elektrita ei saa ju tänapäeval miski ega keegi eksisteerida, ilutulestik on aga täiesti üleliigne luksus ja mittevajalik eputamine.

j
JV/ 4. jaanuar 2019, 10:56
10 aastased tattninad? :) Selles on sul õigus!
j
jabur/ 4. jaanuar 2019, 10:52
sa nagu ise saad aru, mida võrdled? Kui su laps/lapselaps pimedaks, ehmatusest kõnedefektiga, ühe jäsemega vms jääb, pürotehnika läbi, kas siis ka räägid Gorbast? Palju on õnnetusjuhtumeid juba olnud ja ammu oleks aeg hakata neid ennetama pürotehnika keelustamisega. Ja kogemusest võin öelda, et selles äris liiguvad ka ümbrikupalgad.
a
aga/ 4. jaanuar 2019, 10:45
ilutulestik tuleks ära keelata. Paugutatakse nagu sõja ajal. Ilusaid ilutulestiku laadseid efekte saab ka mürata pakkuda, laserkiirtega. Jõuludeeelset paugutamist ei ole kusagil Euroopas, ainult Eesti on see sovjeti kultuuriga kus paugutamine "auasi". Imikud-väikesed lapsed ehmatavad unest kui paugud käivad, sellele võib järgneda eluaegne tervisekahjustus. Loomadest ei tasu rääkidagi. Aeg oleks areneda pürotehnikas.
s
Seto Miis/ 4. jaanuar 2019, 10:41
Tulime lastega aastavahetuseks maal ja seda just ohutuse mõttes - lapsed said oma elamuse! Head uut aastat ja meenutusega säravast taevalaotusest!
k
Kolmas kord/ 4. jaanuar 2019, 10:33
e
Ei viitsinud isegi lugeda lõpuni/ 4. jaanuar 2019, 10:32
m
Modraator korjas ära. Kas tundis end äkki kuidagi otseselt puudutatuna?/ 4. jaanuar 2019, 10:26
Süüdi pole mitte raketid, vaid mõningad nende kasutajad. Sest neid kasutavad ka vundised tegelased või muidu aju khä ä bi kud. Kes eiravad ka kõige elementaarsemaid ohutusereegleid.
t
T/ 4. jaanuar 2019, 10:23
Usun, et lähiaastatel võetakse ülemaailmselt vastu otsus, et ilutulestikuga enam loodust ei saastata. Mõistlik oleks. Elame, näeme.

S
!!!/ 4. jaanuar 2019, 10:23
Süüdi pole mitte raketid vaid nende vindised või ajukääbikutest kasutajad. Kes eiravad kõige elementaarsemaid ohutusereegleid.
j
4. jaanuar 2019, 10:15
Jätkan... Selleks, et lett põlema saada, ei ole palju vaja - hiinlastel on üsna sageli nende tehaste ja ladude põlenguid. Rääkimata sellest, et mõni nokastanu oma värske ostu otse kaupluse ukse ees värisevalt käelt otse kauplusesse sisse suunab. See, et VEEL pole midagi juhtunud, on puhas juhus (ise olnud ühe sellise laskmise tunnistajaks, oli vaid ime, et mitte keegi pihta ei saanud ja uksest sisse ei lennanud). Lisalugemist lk.20-st: https://loodusaineteliit.files.wordpress.com/2012/06/kagu_19.pdf
m
Mart/ 4. jaanuar 2019, 10:14
Aga sama hästi võin küsida, miks mina ja minu koer peavad sinusuguse ülbiku egotripi järgi elama?
p
4. jaanuar 2019, 10:12
Pürotehnika ei ole esmatarbekaup ega eluliselt vajalik! Paljudes maades ei ole lubatud seda kasutada lihtinimestel, on reguleeritud, missuguste sündmuste jaoks tohivad professionaalid seda korraldada, ei ole lubatud kasutada veekogude kohal (mürgid), lihtinimesele piisab tordikaunistusest. Tuleohu tõttu ei ole lubatud ka lennutada neid nn.hiina laternaid. Meil - mürgine saastav paugutamine kestab aastaringselt, detsembri algusest on kohe kaubanduskeskuste sissepääsude juures letid, mis süttimisel muudavad kauplused surmalõksuks enamikule sinna sisse jäänutele. Jätkan...
t
teerikus/ 4. jaanuar 2019, 10:12
peaks ära keelama jah,kui ei osata kasutada
t
Tiit/ 4. jaanuar 2019, 10:06
Need keelud käsud on sotsialismiaja pärand. Siis tahtis ka iga ametnik olla hästi tähtis, nagu praegugi. Sotsialismiajal tuli ka keelde, käske nagu Vändrast saelaudu.
e
et siis/ 4. jaanuar 2019, 10:03
Iga raketi-paugu müügipunkt peaks omama jäätmeluba ja õhusaasteluba. Sellega jääks kohe väga palju müügipunkte avamata. Paugutamise aega peab olema samuti piiratud. Tänane olukord kuidagi eriti tobe, kuulutatakse välja jõulurahu ja algab rakettide ja muude lärmi tegevate asjanduste laskmine. Selline väga levinud tegevus kus linnaväljakule kogunenud rahva seas lastakse ilutulestikku peab saama rangelt karistatud. Miks midagi muuta? Sest tänane seis kus poolteist kuud käib linnades tossutamine ja paugutamine ei ole juba ammu enam normaalne.
m
Miks/ 4. jaanuar 2019, 10:03
peaks kohe midagi ära keelama?Kuidas saavad kasvuhooned (klaasist või kihtplastist)niimoodi maha põleda?Tegu ei ole siiski säraküünlaga?

v
valija/ 4. jaanuar 2019, 09:54
Mina annan iga 4 aasta tagant korra käske ja korraldusi aga keegi ei suvatse neid märgata.
v
valija/ 4. jaanuar 2019, 09:53
Mina annan valitsusele iga 4 aasta tagant korra käske ja korraldusi.
v
valija/ 4. jaanuar 2019, 09:53
Mina annan valitsusele iga 4 aasta tagant korra käske ja korraldusi.
j
jh/ 4. jaanuar 2019, 09:50
Täitsa loogiline ju. Kes tegi, see korvab ka kahjud.
m
Miks alkot müüakse?/ 4. jaanuar 2019, 09:50
Keelas ju Gorba selle omal ajal ära? Tekkisid takso-, trammi-, bussiviinad, ka kodused monopolid. Eesti ongi üks keeldude-käskude maa, kes ise oma elu elada ei oska.
j
jah/ 4. jaanuar 2019, 09:49
No nii hästi öeldud. Kohati on meie seadused nii karmid. Kohati pole neid üldse olemas.
j
jah/ 4. jaanuar 2019, 09:49
No nii hästi öeldud. Kohati on meie seadused nii karmid. Kohati pole neid üldse olemas.
t
tsiviilkäibest maha/ 4. jaanuar 2019, 09:49
Midagi pole siin halb mõte. Nende rakettidega võib süüdata-süttida nii puitmajad kui muu. Kui suvel kuivaga keegi saadab naabri metsaalale selle tulekera, siis põlema see ala läheb. Neil on lennuraadius ikka parajalt suur. Kui n kuiva kuuse sisse kukuks praegu see rakett, siis läheks mets isegi praegu põlema. Kuusk on seest/alt aastaringselt kuiv. Ja mida mõtet on inimestel uuesti pingutada kasvuhooneid, kui idi naaber võib selle jälle raketiga nulli põletada. On piirkondi, kus neid rakette lennutatakse ikka jõulust jaanipäevani.

j
jah/ 4. jaanuar 2019, 09:49
m
mai/ 4. jaanuar 2019, 09:48
Milleks kohe ära keelata? Seadused karmimaks! Praegu iga jorss paugutab, kuna aga pähe lööb. Miks peaks näiteks uue aasta hommikul kell 3 või 4 rakette laskma? Sest meil ei ole kuskil seaduses kirjas, et seda teha ei tohi. 00.00-01.00 oleks paugutamiseks piisav ja peale seda aega tuleks kõmmutamine ära keelata. Samuti jõulude ajal. Ja üleüldse, muul ajal peaks olema lubatud ainult KOV loaga tähtpäevade puhul. Seadusemehed: võtate vastu igasugu utoopilisi seadusi, tegelege vahelduseks ka päris probleemiga, mis kiiresti seadusemuudatust vajaks.
t
Tiit/ 4. jaanuar 2019, 09:30
Hei aaa! Mida sa sellega saavutaksid? Läti ei ole kaugel ja seal tehakse maksudega vähem rumalusi. Suuremaid ilutulestikke teevadki spetsialistid. Ei kujutaks ette mis siis saaks kui mingi Jürka poe tagant hakkab sellise voimsa suurtükipatereiga tegutsema.
t
Tiit/ 4. jaanuar 2019, 09:30
Hei aaa! Mida sa sellega saavutaksid? Läti ei ole kaugel ja seal tehakse maksudega vähem rumalusi. Suuremaid ilutulestikke teevadki spetsialistid. Ei kujutaks ette mis siis saaks kui mingi Jürka poe tagant hakkab sellise voimsa suurtükipatereiga tegutsema.
r
Rob/ 4. jaanuar 2019, 09:28
Minul on ka koer, aastavahetusel panen aknad kinni, tõmban kardinad ette ning panen teleri mängima. Suuremate paukude ajal on koer natukene närviline, aga ma ei pea mõistlikuks et teised inimesed peaksid lõpetama uusaasta tähistamise, kuna mina võtsin endale koera.
p
pauka/ 4. jaanuar 2019, 09:26
Vahtisin ka uusaastaööl väljas neid tulestikke, ilus oli vaadata, kuid peale seda oli kogu linn 2 m kõrguselt haisvat tossu täis. Mingid poisikesed lasid asju, mis lendasid kusagil 10 m kõrgusele, eraldus kolm värvilist vidinat, mis kohe kustusid ja siis käis jube pauk. Milleks sihukesi asju üldse müüakse?
j
jo/ 4. jaanuar 2019, 09:25
ilutulestiku keelamine on väga hea mõte!!!
m
mh/ 4. jaanuar 2019, 09:22
Muuhulgas võiks need paanikas keelajad selle peale mõelda , et aiandi süüdanud signaal ja valgustusrakettide kasutamine mittesihipäraselt ongi keelatud. Aga kes seda kontrollida jõuab?

k
Kes seda kontrollima hakkab , ei jõua politsei neid paugutavaid poisikesi püüda./ 4. jaanuar 2019, 09:19
d
dsadasdsa/ 4. jaanuar 2019, 09:14
See on täiesti lubamatu olukord, et seadus keelab linnas kainel inimesel oma koduaias lõkke tegemise aga purjus peaga võib aastavahetusel lasta rakette ja muud ohtlikku materjali õhku, autode ja majade pihta ning mitte keegi ei vastuta? See mis aastavahetusel raekoja platsil toimub on täielik hullumeelsus, tuigerdavad purjus inimesed lasevad rakette õhku, millest osa lendab rahva sekka ja mujale rikkudes inimeste vara. On see normaalne?
m
mh/ 4. jaanuar 2019, 09:13
Sotsimõistusega ärakeelajad ja maksustajad muidugi selle peale ei tule, et siis must turg tekib.
t
Totule vastuseks/ 4. jaanuar 2019, 09:10
Sa kuulud ka lumehelveste hulka
a
Aga kui tõsiselt rääkida,siis/ 4. jaanuar 2019, 09:07
Tegelikult on ju süüdlane olemas ja nagu aru saan,siis ju ka pealtnägijad olemas.Kes välja lasi,see peab ka kahjud maksma.Nagu autogagi,kes eksis ja sooritas avarii,maksab ka kahjud.Kes teise vara mingil moel kahjustab,on ju alati süüdi.Süüdi pole relv või nuga või ilutulestik või auto jne.
p
planet/ 4. jaanuar 2019, 09:06
Liiga palju asju on veel lubatud. Ja kõik võiksid ühesuguseid mütse ka kanda. (minu kommid kaovad kohe pärast avaldamist, vaatab, mis sellega saab)
h
hiiuvana/ 4. jaanuar 2019, 09:04
Ilutulestiku müük alaku aasta eelviimasel päeval ja selleks litsenseeritud isikutele, kes oskavad pürotehnikaga ümber käia. Praegu aga paugutatakse juba enne Jõulupühi. Emmastes Hiiumaal "tervitati" Jõululaupäeva võimsa paugutamisega. No ei ole normaalne!
m
Mina keelaks elamise ära/ 4. jaanuar 2019, 09:03
sest elades juhtub kõige rohkem õnnetusi.

p
planet/ 4. jaanuar 2019, 08:57
üldse liiga palju on veel lubatud. Kuna MINA ei tarbi võid, võiks selle ära keelata kui mõttetu ja ebatervisliku toiduaine. No võibolla siis mitte keelata, aga mingi tervisemaksu alla panna.
v
Vänto/ 4. jaanuar 2019, 08:56
Muidugi keelake. Lätist saab ikka
v
väga hea mõte on:) Raha jääb alles ja õhk puhtaks:)/ 4. jaanuar 2019, 08:55
g
Gloobus/ 4. jaanuar 2019, 08:55
Kes tahab neid vedama hakata. Palun viiteid. Muidu on tyhi jutt!
v
võtke midagi ette/ 4. jaanuar 2019, 08:52
Ma loodan,et keelatakse ära, tõstetakse aktsiisi või pannakse piirangud - jõulud Mustamäel on ikka päris õudsad. Need püromaanid pole elanud sõja ajal aga vanainimestel võib see väga hull olla. Paugud kärgatavad nii öösel kl 2 kui hommikul kl 6, nii esimesel advendil kui jõululaupäeval. Meie hulgas on nii imikuid, surejaid, loomi - nende nimel võiks selle jama lõpetada. Ja veel kaubanduskeskuste uste ees, hullemad kui LHV lakutud poisid. Hullem mida nägin sel aastal oli kui süüdatud toestamata pakett läks ümber ja paugustas vastu majaseinu, aknaid ja rõdusid. imestan et isegi nii vähe õnnetus
t
Tiit/ 4. jaanuar 2019, 08:45
Ikutulestikku korraldavadki spetsialistid.
p
paugu jürka/ 4. jaanuar 2019, 08:41
keelata ära see mõttetu paugutamine ja tulevärk ---see on parim mõte!!!!!nii säästame loodust ja loomariiki ning inimeste närve.
j
Juhan./ 4. jaanuar 2019, 08:33
Vaja hakata mõtlema suurematele reostustele mida plaanitakse nagu radioaktiivsed jäätmed mida tahetakse hakata vedama maarjamaa pinnale.

t
Tiit/ 4. jaanuar 2019, 08:30
Autod soidavad, lennukid lendavad, tööstused töötavad ja sealt tuleb keskkonda palju rohkem kahjulikke ühendeid, kui kord aastas ilutulestiku kasutamine.
t
Tiit/ 4. jaanuar 2019, 08:27
Moninede kaupade aktsiise tosteti ja mis sellest välja tuli? Autod vuravad koguaeg lpunapiiri poole ja riigil jääb hulka raha üldse saamata.
ü
Ülle/ 4. jaanuar 2019, 08:26
l
lll/ 4. jaanuar 2019, 08:24
kuule kommunist, tõmba tagasi.
m
memm maalt/ 4. jaanuar 2019, 08:24
Minu naaber üle tee ka laskis ,ootamatult ,paar päeva varem,kui vana aasta, koerakesed olid väga ärevad,meil on õuekoerad, hoovis , hoov on küllalt suur,aed ümber, aga ,kui ikka raketid kukkuvad su hoovi ja terve maja ümbrus on valgeid sähvatusi täis, siis panime endid valmis majast lahkuma, tundsime tõesti hirmu,et maja võib süttida.Mida siis ometi ette võtta,majade vahel ei tohiks rakkette lasta, leiame meie kaks vanainimest maalt oma koerakestega. Vanaaasta õhtul lasime koerad tuppa.
m
Miks.../ 4. jaanuar 2019, 08:16
...ikkagi müüakse ilutulestiku rakette enne jõule,miks pole selleks seadust?Lasta ilutulestiku rakette jõulude ajal,on ikka masenadv.Jõulud ju rahulikud pühad.
w
w.D/ 4. jaanuar 2019, 08:15
Keelata ei ole vaja, piisab aktsiisi, luksuskauba ja keskkonnasaastetasu kehtestamisest
k
Koer/ 4. jaanuar 2019, 08:05
Mina pean elama sinu koera järgi oma elu?

n
Naine / 4. jaanuar 2019, 07:38
Mõtetu raha kulutamine olen keelamise poolt
m
4. jaanuar 2019, 07:35
Mehed on ikka kaupmehe tööd teinud.
s
4. jaanuar 2019, 07:35
see plärtsutamine igal ajal igas kohas on jube.
ü
4. jaanuar 2019, 07:34
Üdini kibestunud Mädanik teab kõige täpsemini, kuidas teised elama peavad.
a
Aaa/ 4. jaanuar 2019, 07:29
Mitte keelata aga hind võiks olla pluss 100 protsenti, ala alla 500 soti ei oleks ühtegi pauku, ja teha võivad koolitatud spetsialistid
k
Kolin/ 4. jaanuar 2019, 07:28
Väärin ka elutöö preemiat kuna tellin aeg ajalt Aliexpressist Hiina sodi.....
j
juku/ 4. jaanuar 2019, 07:13
Mees istub õues trepil ja tõmbab tikke põlema, ise pomiseb nii, see töötab, karpi tagasi see ei tööta, viskame minema.
t
4. jaanuar 2019, 07:11
tulebki see jama lõpetada ja oma Nurmiko küsi kas kindlustusest või siis nendelt paugutajate müügiga tegelevatelt kaupmeestelt tagasi,ärikad nossovid

m
Mädanik/ 4. jaanuar 2019, 07:10
Kui pudelist on dzinn välja lastud siis kannatage rahvas .Selle nimi on turumajandus.Paljugi mis teile siin ei meeldi.Ikka paugutatakse.Rahval pole mingit rahapuudust. Palkasid ja pensione ei peaks tõstma vaid makse tuleks hoopis tõsta.
n
No/ 4. jaanuar 2019, 07:06
võrrelda elektri kasutamist ja pauguteid on ikka ülimalt arutu ja näitab vaid tulestiku müüja soovi oma toodete õigustamist iga hinna eest. Elekter on igapäevaselt vajalik , aga ilma paugutamiseta elab normaalne inimene vägagi hästi ja muretult.
n
No/ 4. jaanuar 2019, 07:02
mida? Paugutajate müümine on elutöö? Mine õpi mõni amet parem.
o
On veelgi halvemaid mõtteid/ 4. jaanuar 2019, 06:47
Näiteks paugutamise lubamine 21.sajandil,kus ledid ja laserid teeksid ilusa valgusmängu ilma audioreostuseta.
m
ma ei tea et rootsis / 4. jaanuar 2019, 06:46
oleks ära keelatud ilutulestik ometi teie tahetud pagulased lasid üks aasta pool malmöt nendega õhku youtube on videosid täis! keelame suitsud ka ära alles pandi üks maja konist põlema nagu uudised kirjutasid ega inimene on süüdi mitte keegi muu!
n
no/ 4. jaanuar 2019, 06:31
tuleks teha nagu Soomes, kus ilutulestik lubatud vaid vana aasta viimasel päeval kella 18(see ka veel liiga vara= kella 2-ni öösel. Meie linnas täristati- käristati ja jõulude ajal.
m
,,,/ 4. jaanuar 2019, 06:00
mees, tee tööd, mis mehele kohane kui käed küljes.
m
milleks/ 4. jaanuar 2019, 05:58
milleks meile koolikius - palju vahvam on raketiga panna nende pihta, kes ei meeldi...

n
nonoh/ 4. jaanuar 2019, 05:56
kui Eestis on paugutada lubatud tundide viisi ja keegi ei vastuta, vastutab tuul, siis pole politseinikel vaja hakata oma nina toppima. Pole keelatud - on lubatud ja kogemata on lubatud ka süüdata, ilmselt ka rahva hulka rakett suunata. Milleks meile rahva sekka sõita autoga, läheme raketiga.
t
Tiit/ 4. jaanuar 2019, 05:10
Tahad, et poisikesed hakkaksid ise paugumaterjali valmistama? Sellised kodukootud ained voivad väga ebastabiilsed ja ettearvamatud olla ja siis on onnetused kiired tulema. Pealegi hakatakse mujalt ilutulestikku niigi sisse tooma.
t
Tiit/ 4. jaanuar 2019, 05:06
Anna koerale unerohtu, siis ei pea vannitoas olema.
m
Müüja/ 4. jaanuar 2019, 05:00
Ei takista müümist kõrge hind vaid ära keelustada eraisikutele. Nägin ise, kuidas 29.12.18 tassiti kauplustest välja mitu sületäit pauke. Järjekorrad 2 , 3 meetrit pikad. Rahval tegelikult raha on ja nälgivate laste protsent vist olematu tegelikuses!
m
Mina/ 4. jaanuar 2019, 04:54
Tulge andke oma hääl, et hoida selles sõjas elusid, loomi, linde, loodust! http://petitsioon.ee/ilutulestiku-kasutamise-piiramine
t
Tan/ 4. jaanuar 2019, 04:51
Arnika ja elutöö! Mees sul häbi on? Hävitad oma rämpsuga loodust, õhk on mürgine,sead ohtu inimeste elud,vara,loomad, linnud kabuhirmus!Isegi Jaanipäeval, Jõulud ei saa rahu!Aastas korra tehku linn ja tegijaks vastava koolituse saanud inimesed, kes vastutavad tagajärgede eest! Eraisikutele keeld!Arnikat ei huvita tagajärjed vaid suur kasu saamine!
m
Mikk / 4. jaanuar 2019, 04:43
Kui asi keelustatud, las teevad ise ja ise ka vastutabad oma tervise, elu eest! Aastas korra tehku linn aga eraisikutele keelustada! Mäletan aastaid tagasi võigast juhtumit, kus lapsed panid koerale suhu raketi ja teipisid kooni kinni! Haiged inimesed, sama haige on ka tootja, kes huvitub rahast, mitte ullikeste eludest. Isegi lastevankrite alla loobitakse pauke! See kõik tuleb rangelt keelustada!
k
kuidas nimetada prahi kaubandust/ 4. jaanuar 2019, 03:48
kus kasutamisel põletatakse erinevaid kemikaale ja keemilisi ühendeid erinevat värvi leegi saamiseks

m
Mari/ 4. jaanuar 2019, 03:28
Tuleb ära lõpetada see taevasse kõmmutamine. minu rohkem kui kümme aastavahetust on tulnud koeraga vannitoas nende paukude pärast (veidigi varjulisem ja ilma kahtlase plinkimiseta). Ja ta pole mitte ainuke loom, kes peab seda mõttetust kannatama, ilu pole selles kusagil. Möönan, et kui ilutulestik on eemal, ja on sellega kaasuv müra ka vaiksem, võib näitemäng olla kaunis. Aga see praegune igamehe õigus on kole õigus.
l
Lasnamäel/ 4. jaanuar 2019, 02:55
lastakse pidevalt rakette,sest raketid on liiga kergesti kättesaadavad,ma arvan rakettide laskmiseks peaks loa taotlema. Loa taotleja peab põhjendama,miks,millal ja kus ta plaanib neid lasta.Luba on loomulikult tasuline(100eur-i). Ostmisel peab näitama luba.
m
Maksustada!/ 4. jaanuar 2019, 01:42
Pole kohane võrrelda ilutulestikku elektriga. Väga kõver loogika. Elekter on ikka äärmiselt kasulik asi. Ilutulestikust on samapalju kasu kui eesti rahval Evelin Ilvesest - ainult kannata ära ja oota kuni mööda läheb. Kõva maks peale oleks üks variantidest.
j
Just!/ 4. jaanuar 2019, 01:30
See keelatakse nagunii. Kümne aasta pärast on suitsudega sama nagu praegu narkootikumidega.
t
Teet/ 4. jaanuar 2019, 01:29
Läks modereerimisele. Ei oska isegi põhjust aimata. Proovin siis uuesti. Mida sa mees siis välja pakud? Ma ei räägigi sellest aiandist või laste näppudest vaid hirmsast helireostusest, mitu kuud kestvast paugutamisest. Pole mõistlik loota, et inimestele kasvab südametunnistus või sündsustunne üleöö. Ka mina pole asjade keelamise poolt aga midagi tuleks ette võtta.
k
keegi/ 4. jaanuar 2019, 00:55
https://www.ohtuleht.ee/914823/uusaastaool-vorus-maha-polenud-maja-suttis-konist Nüüd keeldume suitsupakkide müümiselt, et saastab õhu,kahjustab teisi tervisi, põletab maja maha jne.
t
to:rs / eile, 23:15/ 4. jaanuar 2019, 00:54
ju neil pole nii palju mõistust, et aru saada asjadest mis tegelikult häirib kaaskodanike aga eks juhised tulevad siiski ülevalt ja ...
l
lugeja/ 4. jaanuar 2019, 00:50
asju tuleb mõistusega teha aga mis teha nendega kes on oma mõistuse laua viina ja originaaliga mürgitanud?

l
lugeja/ 4. jaanuar 2019, 00:49
nende poolearuliste kohta tuleb teha avaldus politseisse
l
lugeja/ 4. jaanuar 2019, 00:48
tule sina ka mõistusele, sest on ju teada, et anna lollile nuga kätte ja tulemuseks on see, et lõikab endale näppu ehk siis asju tuleb teha kaalutletult ja ohutult arvestades kõiki ohutustehnika reegleid (iga sõna selles raamatus on kirjutatud verega). Seega mõtle enne kui midagi teed. Niipalju ikka on aju olemas.
k
Kristiina/ 4. jaanuar 2019, 00:35
Tead ma keelaks ära ainult paugutid mille valjusus on liiga tugev ning ilu puudub. Poisikesed ka enim häirivad just paugutitega mil mõte puudub. Samuti võiks müük alata nädal hiljem. Palmid,vulkaanid,vihisevad ussid jms. on väga OK kraam. Muideks olen autist aga totaalset keeldu ei taha.
e
Enn/ 4. jaanuar 2019, 00:12
Müüki keelata küll pole vaja, kuid mõnes kohas ja mõnel kellaajal on küll KINDLASTI kasutamise keelde vaja. Teisalt on kindlasti vajalik lollilt kasutajaid karistama hakata ja mitte rahatrahvi vaid töötundidega.
l
las/ 4. jaanuar 2019, 00:09
maksavad lõhutud dibiilikud kinni
g
Gunnar Stahl/ 4. jaanuar 2019, 00:00
Keelata pole mõtet, kuid tuleb panna selline maks peale, et lapsed ei jõuaks osta ja see lollike kes ostab maksab kinni kõik tulevased tulekahjud ja haigla ravid, Kusjuures ka igasugused muudel põhjustel tekkinud tulekahjud.
n
nõus keelajatega/ 4. jaanuar 2019, 00:00
Uusaastaööl koju jalutades viskasid Pärnus Munamäe juures poolearulised ilge kärgatusega "rakette" kuhu heaks tuli. Sattusime selle keskele paha aimamata, LASTEGA (lapsed said šoki, hääl oli nagu pommiplahvatus!). Tuul oli noil tegutsejatel vastu! Sa ei tea mitte iialgi, millise nurga tagant ja kes selle teele on pannud. Sel ööl mõtlesin esimest korda, et keelaks keegi need ometi ära. Nende poolearuliste pärast, suure osa alkoholijoobes tarbijate pärast ja kõigi normaalsete inimeste pärast. Miks kuradi pärast pean ma sellisel ööl hirmus koju jalutama?
e
Ei hakanud artiklit ostma/ 3. jaanuar 2019, 23:58
Isegi kui keelata, tuuakse lätist salaja ikkagi. Või meisterdatakse ise, mäletan küll, tikuväävlist, kui veel liiga noor olin ja mulle ei müüdud. Palju, palju ohtlikum ja väga halb mõte. Hea, et sõrmed külge jäid, ptüi! Aga mis puudutab signaalrakette, siis nende piiramine oleks õige küll- tegemist ju signaalvahendiga, mitte ilutulestikuga. Peaks olema mingi koolitus (võibolla siiski mitte päris relvaluba) vms mis annab dokumendi, mille alusel on õigus osta. Tavalist ilutulestikku võib piirata vaid niipalju, et müük toimuks vaid aastaringsetes müügikohtades/e-poes või siis mitte enne 27ndat.

t
tarvin/ 3. jaanuar 2019, 23:49
Lillekasvatust saab ilutulestikuäriga võrrelda küll, inimesel ei ole tegelikult kumbagi vaja.
n
Nonna/ 3. jaanuar 2019, 23:46
Juhtub harva või mitte, kuid see on kaaskodanikele talumatult häiriv.
t
Tule vaata/ 3. jaanuar 2019, 23:44
Eks pürotehnik peabki nii rääkima, sest kuhu ta muidu selle hiina rämpsu paneb. Tulgu siis ja tundku, mis tunne on olla oma kodus, kui 6 tundi järjest kärgatatakse akende taga masssiliselt 3 kiloseid patareisid koos sellega kaasneva talumatu müra ja kirbe tossuga.
e
Ex-soomlasega nõus/ 3. jaanuar 2019, 23:44
Nii kipubki olema. Eriti vaadates, kui palju lapsi on pagulaste peredes.
j
juss/ 3. jaanuar 2019, 23:39
olen nõus, et jabur on totaalne keeld. kuid kuidas tagada seda, et pürotehnika ei satuks pooletoobiste kätte, kes rahva hulgas rakette lasevad ja maju süütavad. Parem siis juba täielik keeld, kui vaadata oma lapsele silma, mida enam seal kus see asuma peaks pole.....
..../ 3. jaanuar 2019, 23:23
Need kohutavad müratekitajad ja öhusaastajad tuleks töesti āra keelata.
k
Kodanik / 3. jaanuar 2019, 23:11
Süttimine on ainult osa, mõtetu müra ja lenduvad mürgid on väga tähtsad. Ei saa võrrelda mingit mõtetut ilutulestiku firmat aiandiga
o
on/ 3. jaanuar 2019, 22:44
käesoleva artikli mõju siis iluvallas kui kasvuhoone põletas SIGNAALrakett, mitte ilutulestiku oma ja signaalraketi ja ilutulestiku vahel peaks politsei küll vahet tegema, ma ei saa aru miks nad keelduvad uurimisest, nad on kohustatud uurima sellise ulatusega põlengu korral- mille eest me makse maksame, et politseinikk saaks laua taga vaagida, kas uurida või ei viitsi...

t
3. jaanuar 2019, 22:40
tasulist ei loe - juba sellest, mis näha on, on piisavalt demagoogiat näha. See nn.pürotehnik peaks just rõõmustama, kui asi läheb lihtrahvale keelu alla, sest siis saab temal olema rohkem palgalist tööd! On absoluutselt ebanormaalne, et iga nolk saab vabalt kätte ohtliku keemia-müra-valgusreostuse vahendi ja võib seda kasutada just nii nagu arunatukene lubab - nagu hiljutisest haiglateemadest lugeda, ka linnas rõdult rakette lastes!
e
Ex-soomlane/ 3. jaanuar 2019, 22:37
Keelame ära on euroopalaste keskmine nimi. Keelame ka seksi va.paljunemine sest seks tekitab armukadedust ja haigusi. See kõik on vasakpoolne põhi idee et mingi bresnevi näoga old fart ütleb mis inimised vajavad ja mis ei.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee