Eesti uudised

Eestlane Gatwicki lennujaamas: olukord oli kaootiline, informatsiooni vähe ja endast väljas inimesi minu ümber palju (10)

Ohtuleht.ee, 21. detsember 2018, 20:27
Reisijad Gatwicki lennujaamas 21. detsembrilFoto: CHINE NOUVELLE/SIPA/Scanpix
Eestlanna Kay Domaškin oli üks paljudest, kes pidi Londoni Gatwicki lennuraja kohal lennutatud droonide tõttu suurt ebamugavust taluma. Õnneks pääseb ta siiski jõuludeks kodumaale.

Kay ostis pileti 20. detsembriks Easyjet lennule EZY8445, mis pidi Gatwicki põhjaterminalist väljuma kell 7:55 hommikul.

Samal teemal

"Kuigi olin ise eelneval õhtul ka põgusalt kuulnud Gatwickis toimuvatest sündmustest, ei kajastatud lennufirma poolt mingeid erakorralisi instrkutsioone tollel hetkel, mille põhjal oleks eeldanud, et lennujaama mitte minna, mistõttu ma ka kella kuueks hommikul läksin Gatwicki ja liikusin läbi turvakontrolli oma lennu väljumist ootama," rääkis Kay Õhtulehele.

Naise sõnul oli koheselt oli selge, et õigeaegset lendu pole põhjust loota: inimesid ootasid massilistes järjekordades nii lennufirma kui ka lennujaama enda infolettide taga, kuid lennujaamasisese info põhjal võis eeldada, et olukord lahendatakse lähimate tundide jooksul.

"Paljud lennud olid juba hommikul tühistatud, kuid selgituseks kuulsin teistelt lennujaamas olevatelt inimestelt, kellega oodates sai suheldud, et need on lennud, mis pidid algselt Gatwicki maanduma, et siis omakorda järgmiste reisijatega lennujaamast uuesti sihtkohta lennata. Arusaam jäi seega, et lennud, mille lennukid olid juba Gatwickis olemas, saavad olukorra lahenedes hakata järkjärgult lennujaamast lahkuma," ütles Kay.

Päeva edenedes oli selge, et probleem oli mahukam, kui seda reisijatele kajastati - samas oli ametlikku infot raske kätte saada ning palju kergem oli ennast kursis hoida läbi meedia, kui läbi lennujaamasisese ja lennufirmapõhise kajastatava. "Räägiti küll, et probleem on seotud ebaseadusliku drooni lennutamisega, kuid politsei ning hiljem täppislaskurite ja armee seotust kuulsin ainult läbi teiste reisijate ja avaliku meedia."

"Pärastlõunast olin ühenduses ka Easyjeti klienditeenindusega, kuid nende info oli mitu tundi iganenud, kuna sealt väideti, et lennuk on kell 14:05 väljumas, kuigi lennujaama ametlik info oli juba selleks ajaks kajastanud, et lennud on suletud vähemalt kella neljani," meenutas Kay.

"Olukord oli üsna kaootiline, informatsiooni vähe ja endast väljas inimesi minu ümber palju. Teisalt peab tunnistama, et ka lennujaama töötajad üritasid endast parima anda. Olin väga pikalt ennast sisse seadnud ka Hamley's mänguasjapoe töötajate kõrval, kes terve päeva laste tuju proovisid üleval hoida lauldes ja tantsides."

Kay ootas kannatlikult, et ehk ikka tuleb varsti rohkem informatsiooni, kuni kella viieni õhtul, mil järsku teatas Easyjet, et kõik nende ootel olnud lennud on tühistatud.

"Olin selleks hetkeks olnud lennujaamas 11 tundi. Seejärel suunati meid kõiki lennujaamast lahkuma ning kompensatsiooniks pakuti Easyjeti poolt hotellituba ja asenduslendu - aga ainult nende lennufirma omadest - või tühistatud lennu raha tagastust," sõnas Kay. "Au peab andma Inglismaa rongifirmadele, kes tühistasid piletitasud, et inimesed saaksid lennujaamast ilma lisakulusid tegemata lahkuda."

Kayl õnnestus saada oluliselt kallima hinnaga uus vahemaandumisega lend paar päeva hilisemaks läbi Heathrow' lennujaama, kuna kõik muud jõulueelsed otselennud olid selleks hetkeks välja müüdud. Nii jõuab ta jõuludeks koju, sest järgmine Easyjeti lend lahkub Gatwickist alles 27. detsembril.

10 KOMMENTAARI

j
juudas 23. detsember 2018, 14:40
kutsuge Hispaania hävitaja ,laseb ehk droonid alla
a
ab 22. detsember 2018, 18:20
Aukalt, lausa naerma ajab, kui saamatud võib ikka olla! Pritsige voolikust meesiirupid ja siis tuuakse droonid alla, lihtsalt teatud sitikad toovad nad alla! Siberis testitud juba ammu!
Loe kõiki (10)

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee