Poliitika

Vabaerakond otsib tähelepanu totrustega: „Arukaid mõtteid ei vaevu keegi tähele panema.“ (13)

Marvel Riik, 14. detsember 2018, 16:44
Pilt on illustratiivne. Marvel Riik.
Viimastel päevadel on kulme kergitanud Vabaerakonna ebaharilikud reklaamid. Ühe puhul eristatakse justkui arukaid inimesi vaimupimedatest ja teisel puhul eluterveid inimesi kiusatutest.

Üks häiriv reklaam, mida Vabaerakond levitas sotsiaalmeedias, näitas Lasnamäe Laagna teed, mille ühele sillale on pandud reklaamplakat kahe eemaletõukava tegelasega ja lisatud sõnum: „Kui väärid paremaid valikuid, siis sobime hästi!“

Plakati üks tegelastest on nõndanimetatud Momo, kellest on meedias viimastel päevadel räägitud kui uuest küberkiusajast. Läbi erinevate sotsiaalmeediakontode annab Momo noortele võikaid ülesandeid, mille täitmata jätmisel ähvardab neid tappa.

Stiilinäide Vabaerakonna pildimontaažist. Kuvatõmmis/Facebook

Samal teemal

Vabaerakonna valimiskampaania nõustaja Lauri Linnamäe sõnul ei olnud plakat reklaam, vaid montaaž internetifolkloorist, mis on nüüdseks erakonna Facebooki lehelt ära võetud. „Eemaldasime veebis levinud foto, sest meie tähelepanu juhiti asjaolule, et montaaži algmaterjalina olla kasutatud mingit internetifolklooris negatiivse tähendusega kuju.“

Küsimustele, mis oli montaaži sünnilugu ja mida sellega öelda taheti, jätab Linnamägi täpsustamata, viidates sellele, et ta saab vastata ainult reklaamide kohta.

Vabaerakonna aseesimehe Elo Lutsepa sõnul katsetataksegi „täielike totrustega“, et erakonna sõnumeid hakataks märkama. „Arukaid mõtteid ei vaevu millegipärast keegi tähele panema. Seda võib täheldada eriti ajakirjanike suhtumisest meisse,“ ütles Lutsepp, kelle hinnangul on aeg küps, et tõdesid parema märkamise nimel nii-öelda nihkes esitada. „Konkreetse näite varalgi on ju tegu vaid Facebookis leviva pildiga, kus kõik kirjad ja pildid on nii väikesed, et on raske välja lugeda, mis seal kirjas on. Millegipärast aga hakkasid tulema kommentaarid.“

Teine reklaam, mis on inimestes küsitavusi tekitanud, on sõnamäng, kus erakonna nimi on segi paisatud: „Vaobraekand – kui lugesid „Vabaerakond“, oled intelligentne inimene. Ja me sobime hästi.“

Seda nimetab Linnamäe tavaliseks reklaamiks, mille loomeinimesed lõid. „See reklaam on hästi vastu võetud, ilmselt põhjusel, et intelligentset inimest kõnetavad valimisreklaamid pole kuigi  levinud,“ seletas ta.

Kas aga reklaam, kus arukaid eraldatakse arututest, julm ei ole? „Kindlasti võib mõista, miks see ärritab jõudusid, kelle populaarsus, töö ja teenistus sõltuvad just inimeste madalaima ühisosa kõnetamisest. Kuid ei vasta tõele, et sõna „intelligentne“ kasutamine avalikkuses on „julm“ ja „lõhestav“. See räägib väitjast rohkem kui reklaamist.“

Stiilinäide Vabaerakonna reklaamist. Vabaerakond

13 KOMMENTAARI

m
mõttetu hoorajate erakond eriti lollaka logoga 18. detsember 2018, 00:54
julmalt mage logo, mingi koduperenaiste tarvik sellele lits-saadikule, kes riigikogusse läks abielumehelt last saama. loodan, et kirjutasite end ise ajaloo prügikasti, hoor-saadikud ja abielurikkujad
v
Vao-vao-bro-bro-lykka-till 16. detsember 2018, 23:23
Veel üks Linnamäe?
Loe kõiki (13)

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee