Perearsti nõuandetelefoni 1220 projektijuht Klarika Kallikorm-Rannamets.Foto: Robin Roots
Kristiina Tilk 13. detsember 2018 00:09
„Kõige raskemad on kõned, mille taga peitub raske või ravimatu haigus. Kui helistaja ei olegi mitte haige ise, vaid tema lähedane, kes teab juba ette, et kohe on kõik,“ räägib perearsti nõuandetelefoni projektijuht Klarika Kallikorm-Rannamets

„Kõige raskemad on kõned, mille taga peitub raske või ravimatu haigus. Kui helistaja ei olegi mitte haige ise, vaid tema lähedane, kes teab juba ette, et kohe on kõik,“ räägib perearsti nõuandetelefoni projektijuht Klarika Kallikorm-Rannamets

Iga tervisemurega ei pea ummisjalu erakorralise meditsiini osakonda või perearsti vastuvõtule tormama. Sageli piisab kõnest perearsti nõuandetelefonile 1220. Nõuandetelefon töötab juba 13 aastat ja aastas vastatakse ligikaudu 250 000 kõnele. Tänavu novembri lõpuks oli kõnesid 233 134.

Teenus on anonüümne ning mõeldud eelkõige selleks, et kimpus inimene saaks tervisenõu ka siis, kui perearsti ei saa kätte. Seetõttu tuleb suurem osa kõnedest nädalavahetustel, argiõhtutel ning pühade aegu. „Ka hooajaliselt saab ette ennustada, millal kõnede hulk kasvama hakkab ja tuleb tööjõudu juurde võtta,“ räägib nõuandetelefoni projektijuht Kallikorm-Rannamets.

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
0,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaTellijatele mõeldud auhinnad