Ja kui on soov SEB eluasemelaenu lepingus midagi muuta, siis tehke muudatus vel sel aastal ära, sest uuest aastast on muudatuse tegemine palju kallim. Praegu % laenu tagasimaksmata osalt, uuest aastast % summast, mille laenasite kunagi.
teatati, et minu arve suletakse ja arvel oleva raha saan kätte isiklikult kohale minnes. tegelikult lahkusin sellest pangast peale nende korraldatud jamasid juba mitu aastat tagasi... aga kui pakutakse, eks peab siis kohale minema ja raha vastu võtma :)
tegelikult ma ju tunnen neid ülemise otsa inimesi, see mind rõõmsamaks ei tee, pigem vastupidi, haridust ka natuke nagu oleks (tartu ja peterburgi ülikooli diplomid
selle jama taga on maksuamet..mis teavet on õigus pankuril minult kui kliendilt nõuda? Ja veelresidentsuse, laekuva vara kohta!? See pole kellegi asi, kes mulle raha arvele kannab või kellele mina kannan! Jah, suuremad summad-viie või kuue nulliga lõppevad, andku firmad või eraisikud aru, muul juhul igasugu peidistamine lõppegu! Hullem, kui nõukaajal!
Juriidilisel isikul tahavad teada tegelikke kasusaajad ja küsimustikus on selliseid küsimusi, mis eeldavad andmekaitsega konsulteerimist.Mina ettevõtjana ei saa ega tohiks avaldada teise inimese delikaatseid andmeid, tegelikult ma ei teagi neile vastata.Ühe isiku käest küsisin, et vot SEB pank sooviks sinu kohta selliseid ja sellised andmeid teada ja vastuseks vaatas see inimene mind imeliku näoga ja küsis, m et mida ja saatis minu kui ka panga heasse kohta.Oleme olnud selle panga kauaaegne klient,kuid tuleb minna mujale.Selliseid andmeid ei küsi ei Swedbank,ei Luminor, ei LHV.
mina tahan ,et pangas on minu andmed privaatselt ja ei kuulu kolmandatele isikutele avaldamiseks.miks pank rikub reegleid ja avalikustab kõigile minu andmeid ja konto andmeid.
Mingi aeg sai neid andmeid uuendatud ja pidi mingi ankeedi täitma, muidu ähvardasid konto kasutamist piirata. Kohati olid küsimused väga imelikud. Näiteks tahtsid teada, kas mul töötab keegi lähikondsetest riigi-või kaitsetöötajana. Ning mis ametipostil. Samuti taheti teada minu poolt prognoositavat järgmise aasta tulu. Infoliinile helistades ei saanudki normaalset vastust,et milleks neile see info?? Ja keelduda ei saanud,muidu kontol blokk peal.
Tahtsin juba ammu sulgeda, kuna ka kohtutäitur oli kukil. Siis nad teatasid, et nemad ei sule kontot. Las teevad, mis tahavad, mul juba ammu eesti pangas konto ja SEBd ei kasuta juba aastaid.
mind on alati ärritanud see SEB-i matslikkus oma klientidega suhtlemisel. Vaatamata sellele, et tema emafirma on Rootsi suurpank, on meie kodumaine kloon suutnud säilitada kõik ühe õige kolhoosipanga käitumisjooned nagu ülbus, ebakomptentsus jne. See on lihtsalt arusaamatu, kuidas muutuvas maailmas mõni suudab säilitada oma endised "väärtused".
Kusjuures SEB panga PIN-kalkulaatoriga sisse logides küsib pank tihti hoopis ammusuletud koodikaardi numbrit. Ju siis need IT uuendused on tehtud järjekordselt poolikult, et kusagil mingi lüli on jäetud uuendamata ning kliendil tuleb jälle alustada uuesti sisselogimist.
Millegipärast peegeldub suhtumine et klientidel on lausa kohustus oma raha kohe panka suunata ning selle eest veel ka peale maksta. Kuidas seda kliendi käes olevat plastikust pangakaarti hooldatakse, kui võetakse iga kuu kaardi hooldustasu?
Selleks on ju turvaline sisselogimine. ID kaart. Pin kalkulaator? Lhv-l käib konto avaminegi mõne tunniga kodust lahkumata (hämmastavalt mugav:) läbi videokõne. Nüüd teised tahavad mingit aadressi kinnitust v??? Põhimõtte pärast ei lisa kuhugi mingi suvalise renditud elukoha aadressi, vaaid saan ainult e-mailiga hakkama. Tähendab proovin vähemalt! Nii eesti.ee jne rääkimata siis mingid teenuspakkujad. Jonnivad ja kurdavad aga eks vaatab mis saab aga kelle asi on kus ma elan, digitaalsest aadressist, mis minu poolt kinnitatud, peaks küll ju olema...
Peaks olema õigus "paluda alandlikult"(nagu meil siin kohane) detailset infot, mis sinu andmetega tehti ja kus/kes kasutas. Vabas vormis avaldus kirjutada. Kui ikka sadu kasutajaid seda teeb, siis antud süsteemi juures tunduvad suht hätta jäävat...
Kõige naljakam on see, et SEB pank saab ise eesti.ee-s andmeid vaadata. Kord pangatelleri juures koju saabudes avastasin selle fakti, kui uurisin kes mu andmeid on vaadanud. Lausa kellaajaliselt läks kokku pangas käimise ajaga. Milliseid lisaandmeid siis veel soovitakse?
SEB-s tähtajatu konto, mida kasutasin harva vaid virtuaalse krediitkaartiga ülekannete tegemiseks. Mingil ajal mõtlesin, et sulgen selle ja kannan raha üle teise panka, aga selgus, et mul polegi enam seda kontot. Hakkasin uurima, kuhu see kadus, nad väitsid, et seal polnud raha ja nad sulgesid. Aga ma teadsin täpselt, et oli raha. Pidin sõitma Tallinna, ise elan maal ja lõpuks õnnestus endisel arvel olnud raha pangas üle kanda, aga ülekandetasud olid suured. Ei soovita seda panka, ju nad lootsid, et olen surnud ja saavad raha endale.
helistasin panka. Küsisin, kus on need korduvad meeldetuletused ? Ei ole ühtegi saanud. Vabandati ja üteldi, et tehke esimesel võimalusel.
Sorry, aga selline ähvardamine on seadusega vastuolus.
Lepingujärgselt puudub panga kliendil kohustus omada ja kasutada internetipanka.Kui pank kui klienditeenindaja ei leia alternatiivi,kuidas oma kliendi isikuandmeid uuendada mingis muus formaadis,puudub pangal ka seaduslik õigus kontode sulgemiseks.Kui klient ei kasuta internetipanka vaid üksnes maksekaarti,siis pank,kes on selle kaardi väljastanud kindlaks määratud kasutamisajaga,ei oma õigust kaardi konto sulgemiseks.Lisaks kõigele peaks pank kui klienditeenindaja tagama pangakontori külastamise ka nendele klientidele,kes töötavad 5päeva nädala 8.00 -17.00
Aga Luminor blokeeriski. Ei saanud aru, miks maksed läbi ei lähe ja ühtegi teavitust ka selle kohta ei tulnud, et konto blokeeritud. Andmete uuendamisel avati konto paari päeva jooksul, kuna neil on igaks toiminguks inimene, kes vaatab andmed üle- dinosaurus pank! Panga poolt digitaalselt allkirjastatud kontoväljavõtte saamisest ei taha isegi Luminori puhul rääkida- võtab aega mõned päevad ja kui aasta jooksul tahad teist väljavõtet maksab see 5€. Teistes pankades saaab klient ise ja kiiresti ja tasuta ja digitaalse allkirjaga väljavõtte võtta.
Tuttavaga oligi wärk, oli matkal, ca kuu aega, juhtus õnnetus, siis pea kaks kuud haiglas, tahtis ravi arve kinni maksta, ei saanudki, pank lasi näkku! Tuttavad aitasid, tegu oli swediga.
sain ka SEB-st vastavasisulise emaili ja uuendasin eile andmeid ning paari tunni möödudes sain kahelt Eesti eetevõttelt spämmkirja. Et ei ela juba aastaid Eestis ning pole kunagi kellegiga Eestis peale panga ja riik.ee oma "ametlikku" aadressi jaganud, siis tundub kuidagi liiga suur kokkusattumus.
Kui netipanka ei ole, siis tulebki ju kontorisse minna. Või kuidas veel saab neid andmeid uuendada nii, et pank teab, et uuenduse taga on õige inimene?
Kui arve avatakse siis tehakse seda id kaardi või passiga. Pangu siis interneti pank kinni. Kes annab õigust omavolitseda. Ja mingeid seaduseid teha.. Jõhker riik. Niimoodi lasta kottide rahvast.
Meil on nii tarku inimesi pankades, et see ajab pehmelt öeldes zita keema. Seesama klientide tundmine liigitub sõna otseses mõttes ebaseadusliku jälitustegevuse alla ja kui keegi kahtleb selles, siis lähiajal saate näha politsei läbiotsimist sellesama Sebi peakontoris ning pangatöötajate lühiajalist kinni pidamist krim asja raames. Tubli, et sõna võtsid. Loodetavasti leiad oma nime peatselt l.llide registrist, kilplane.
Mind ehmatasid nad,paar aastat tagasi,oma pangast minema siis,kui ähvardasid arvetel seisva raha maksustamisega.Tähtajalise hoiuse protsent oli mõtetu ja raha lihtsalt ootas.Nüüd ootab Swedis.Need vähemalt ei ähvarda.
Ja kui müüd kinnisvara siis kohe uuritakse kasusaajat ja ei tea veel mida.Nüüd on hakkatud inimeste järgi nuhkima isegi ENSV ajal sellist nuhkimist polnud.Ja kes siis raha pesevad eks ikka need pangategelased mitte tavainimesed.Eks ikka seal käib pesu kus hunnikus raha.Nii nagu hiljuti võis lugeda tellis kaupa välismaalt 30 euri eest ja juba sai terroristi rahastamise kahtluse. Lollus m3. Kas need rahad mida meie riik miljonites abistamiseks kannab jõuavad ikka õigesse kohta. Kes seda kontrollib või tulevad nad teist pidi erakondadele tagasi.Ja nee annetused erakondadele pole ka päris puhas
Kommentaariumist peegeldub suhtumine nagu pankadel oleks kohustus kliente teenindada. Tegelikult see nii päris pole - pangad on eraettevõtted ja neil on õigus kliente valida. Panga vahetus ei ole kindlasti lahendus - EL'i direktiivid ja kohalikud seadused nõuavad, et pangad "tunneksid" oma kliente ja see on üleüldine kohustus kõikidele pankadele. Sellised kurjad kirjad on tingitud sellest, et pangad ei ole suutnud hoolsusmeetmeid piisavalt rakendada ja ilmselt on pärast Danske juhtumit kõik pangad erilise kontrolli all.
Kuidas nii, pank ei ole nõus - kohustatud klienti teenindama? Võtku siis kliendiga ühendust ja maksku lõparve välja, kui ei meeldi, mitte ärgu röövigu raha, mis talle ei kuulu. Kõik need päevad, kus konto on plokis jookseb talle ju ikkagi protsent selle raha pealt.
Täiesti tavaline väljapressimise taktika. Teade ei tule õigeaegselt või üldse, järgmise teatega kaasnevad ähvardused. Niimoodi käituvad muuhulgas kohtutäiturid, Eesti riik, politsei, kohus jne.jne. Mitte kedagi ei koti õigeaegne teate kätte toimetamine.
Ei tea kuhu? Protsess on üleüldine, ülemaailmne. Ning erinev on vaid eri riikide ning eri pankades selle rakendamise ja juurutamise tempo. Kõige taga on kogu rahandust valitsevad rahvusvahelised suurpangad (meie omad on nendest sõltuvad kääbused). Ja suurpanku juhivad kitsas ring oligarhe ja massoonide vennaskond.
Süütuse presumptsioon ei luba mitte kedagi lihtsalt niisama, heast peast milleski süüdistada ega kahtlustada. Mitte inimene ei pea oma süütust tõendama vaid süü peavad tõendama ikka vatavad organid. Ja samuti ei tohi kedagi eneserõõnale sundida.
Toimub kõige ning kõigi totaalne kontrollimine. Just nagu siingi, kus moderaatorid kontrollivad ka sõnavabadustki.
Ideaalis on täielikult sularahata ühiskond, kus kogu raha on virtuaalne ja kõik käib läbi pankade. Iga sisse tulev ning välja minev sentki. Ja kõik on serverites kirjas, kus, millal ning mille peale sa selle oled kulutanud. Samuti nagu on juba kontroll näiteks mobiilse suhtlemise üle. Ja kus kõik kirjutaksid facebooki näol regulaarselt ettekandeid nii iseenda kui ka tuttavate kohta. Isake Orwellei suutnud sellest oma fantastilises "1984"-s undki näha.
Miks peab koguaeg andmeid uuendama . Kas isikukood muutus või , Ja kus ma elan pole panga asi. Mina ei käi pagariäris pärimas kust tooraine toodi . Pank tegelgu rahaasjadega , pagar oma saiakestega. Varsti peab silma asemele kaamera panema , et pank näeks kus ma liigun.
Ei tea kas Pankade ülbs on piisav põhjus kliendi poolt ühepoolselt panka vahetada ??? Kas rahvast peab ka palgad riigist välja kandma hakkama ??? Mis toimub ????????
SEB hakkab juba Swed -i kombeid üle võtma , küll üks asi ei toimi - küll teine. Ja see nn . isikutuvastusvahend ID kaart ka ei toimi. Tuleb ikka arve kuhugi kaminasaartele teha , saab vähemalt maksud makstud ja ilma intressita.
Tundub totaalse trakasseerimisena panga poolt. Klientidena peaks selle kohta tegema ühise avalduse ning protestima panga omavoliliste nõuete vastu. Kuid milline eesti pank on normaalne ametiasutus, et võiks tavakliendina tunda end kindlana ja usaldada oma panka?
Sul on olnud aega ja võimalust luua omale nii smart kui ka mobiil ID lahendused, millega saab juba enamuse toimingutest tehtud.
Ise oled süüdi, kui unustad ära sajandi numbri, milles elad.
Kas uuendama peavad ainult netipanga kasutajad? Artiklit osta ei saa, kuna ei ela Eestis. Mu pensionärist emal laekub pension SEB-i, netipsaka pole. Kas ta peaks panka minema andmeid uuendama?
Swedbank teeb seda pisut leebemas vormis, viidates rahapesule - no, tule taevas appi, sisuliselt süüdistab kliente rahapesus! Rääkimata, et mõningate tehingute eelduseks on infopäringud, mida ma ei soovi. Miks peab Tallinna rohelisele kaardile raha kandmiseks tegema päringu rahvastikuregistrisse ja sotsiaalametisse - krt, ma ei soovi seda, aga ei saa ilma selleta kanda oma raha minu enda rohelisele kaardile. Kahjuks LHV omanikud on ka parajad pätid, aga rootsi pangaonudest on tõeline siiber … Kas üldse on mõni pank, kes peab tavalist kontoomanikku inimeseks?
Mina valisin. Nad pakkusid madalamait intressi :) Eluasemelaen 1,5%, väikelaen (mõni suurem reis vms) 9% aastas. Väikelaenu vastus tuleb minutiga ja raha kontol poole tunniga.
Ma ei saa aru, miks kahest kohast küsitakse firma tegelikke kasusaajaid? Äriregister küsis ja pank küsib. Miks selline dubleerimine? Kusjuures pangal väga pikk küsimustik.Ja kas pank peab teadma, kellega ja kust riigist äri aetakse? Täna ajan ühtedega, homme teistega. Kes garanteerib,et pank ei müü seda infot kellegile? Mis seaduse alusel on seda vaja avaldada? Äkki hakkaks iga kuu aru andma?
Jah olen paljud maksed swedist ära viinud ja pensioni fonde liigutasin ka 3 uute panka. Ja helistati et miks jne.Siis ütlesin mida arvan panga suhtumisest klienti.
Ikka ei saa aru, milleks see kõik? Kui te midagi järjekordselt kavatsete, uuendate, siis kirjutage ka arusaadavalt tegelik põhjus. Ega kõik pole selgeltnägijad, et seda olematut kirja siin lugeda.
Ja miks ma ennast sellise asja peale nii seaks vihastan- nad ise lasevad miljardite eest rahapsesu läbi (Danske) matavad klientide raha kusagile petuprojektidesse (Swed) ning keegi kunagi süüdi ei ole nende poolt; ja siis lihtinimest ähvardatakse konto sulgemisega mõnekümne dollari pärast, mis välismaalt e-bay tehingu eest saadud.
Sain ka taolise ähvarduse, Swedbankist. Korraks olin veidi nõutu, aga mõtlesin järele ja sain aru, et pole ju tegemist ainsa pangaga Eestis ega maailmas. Ainuüksi Eestis on mitu erinevat panka, kus saab avada konto ning teha pangakaardi, lisaks rahvusvahelised Transferwise, Revolut, Weststein jne. Tegin juba samal päeval kaks uut kontot ning nädala pärast olid Visa ja Mastercard pangakaardid ka füüsiliselt rahakotis olemas. Swedbanki kontot kasutan edaspidi minimaalselt ja palgad kanda teistele arvetele. Varsti tuleb nagunii kiri "Märkame murega, et kasutate meie panga teenuseid vähem niu-niu-niu.."