Elu

Kerdo Mölder: miks on inimelud ja ohutus meie riigipeade jaoks täiesti ebaolulised?

Anu Saagim, 9. detsember 2018, 12:09

48 KOMMENTAARI

E
../ 14. detsember 2018, 20:28
Eesti rahvas liiga vagusi. Vaadake kuidas mujal toimuvad asjad.
l
Luxi klient/ 11. detsember 2018, 13:39
Sõidan bussiga iga nädalavahetus Tallinn-Tartu vahel ja siiamaani ei ole ühtegi korda minusse ebaviisakalt suhtutud või mingeid probleeme esinenud. Iga kord on buss puhas, inimesed korralikud ja kõik on tipp-topp. Ainukene probleem on see, et vahepeal kuumajoogi automaat ei tööta aga see ka ainuke probleem. Lisaks sellele meeldib mulle ka see, et purjus või haisevaid inimesi bussile ei lasta. Minu arvates väga kliendisõbralik.
o
10. detsember 2018, 23:56
Ossinovski puhul on ammu küsimus õhus: kuidas teda ei vallanndata ja jäädavalt, kui ebakompetentset globaalpoliitikas???
n
neljarealiseks pole mõtet/ 10. detsember 2018, 15:37
Liikluskoormus on selle jaoks väga väikene. Lihtsalt sõitke aeglasemalt, ei pea kõigist mööda kimama.
8
80+../ 10. detsember 2018, 15:11
k
kossa/ 10. detsember 2018, 11:09
et kui tõtt kirjutan,siis ei sobi...
l
linnamees/ 10. detsember 2018, 09:16
Buss peab sõitma täpselt graafikus ja vajadusel ka teel mõtisklevatest tüüpidest mööda. Nad sõidavad iga 30 min järgel ja see töö on neil käpas! Soovitan sõita bussiga. Aga viina hinda on õige tõsta sest suur osa avariidest ikka viinast tingitud.
4
40 aastat roolis. avariideta/ 10. detsember 2018, 07:55
Probleem on see, et ka 100 km/h liikudes (SEADUSEGA LUBATUD maksimaalselt 90 km/h alas!) oled meie madalllenduritele ikka nagu keset tees s...tuv kass. Tundub, et kaasajal ei õpetata enam autokoolides isegi kõige elementaarsemaid asju - pimekurvis ja vastu mäge mööda sõitma ei hakata. Iseenda elu säästmiseks. teiste oma kah. Kahjuks ei suuda ka neljarealised teed jobudest vabastada - kuigi kõrvalrada on vaba, laekutakse hakatuseks sisuliselt pagasnikusse ja siis (peale möödasõitu) keeratakse nii kähku ette, et ainult pidurdamine päästab autonina kaasaviimisest. Sopast aknasse parem ei räägi.

k
Kas teede/ 10. detsember 2018, 07:01
Laiendamine on elu kõige tähtsam. Meil Eestis on trastilisemaid probleeme kui tee. Paljudel pole kodus vett, elektrit. Omastehooldajad, puudega inimesed, üksikvanemad elavad vaesuses. Toimetulekutoetuste piir ei taha isegi mainida on mõnitamine ja selle nimel peab veel läbima sellise bürokraatia. Et karju appi. Lihtsalt ärge kihutage.
m
milles küssa/ 10. detsember 2018, 00:25
raha meil on, maksud tõusevad lausa iga kuu.Teeme siis juba kuue realise. Et kui teha siis juba teha.
r
Rakvere viljasalve rott/ 10. detsember 2018, 00:23
Fonde oleks hädasti vala. Viljasalve varud juba kuludesse kantud.
t
10. detsember 2018, 00:22
Tallinn-Tartu on rohkem kõvasti rahvusvaheline tee,kuna see on tee kahe suurlinna-Helsinki ja MockBa vahel.Seal sõidab kõvasti rohkem vennasrahvaid.
k
Kai/ 9. detsember 2018, 23:43
Kust kuhu ta ikka sõitis? Alguses on kirjas Tartust Tallinna, teksti keskel sõitis juba Tallinnast Tartusse! Olin eile samal maanteel õhtul, oli + 4 ja vesi lendas kahte lehte. Libe oli kella 4 paiku ja ainult Tartu maakond.
t
tomm/ 9. detsember 2018, 22:35
Pole kuulda, et Lux Expressi bussid pidevalt kraavis oleks. Järelikult kihutavad piisavalt ohutult.
t
tomm/ 9. detsember 2018, 22:33
Majanduses on ebaõige käitumise korral worst case tagajärjeks pankrott, liikluses surm. Pole tähtis, kes on süüdi, vaid vajalikud on kõik süsteemsed meetmed, mis muudavad liiklust ohutumaks. Trahvimine on ebasüsteemne üksikmeede ja kuni riik trahvimisega kiimleb, surevad inimesed maanteel edasi.
6
6000 km kuus/ 9. detsember 2018, 22:25
Via Baltika on kõige suurema liikluskoormusega, iseäranis veoautoliikluse poolest. Teil, tartlastel, pole siin midagi vastu panna. https://www.mnt.ee/et/ametist/statistika/liiklussageduse-statistika

t
tomm/ 9. detsember 2018, 21:28
Oss ei võidelnud mitte joomisega, vaid alkoholiga.
m
meenus veel/ 9. detsember 2018, 21:18
Lux Express on meil Eestis "kõige kliendisõbralikum" firma. Seda meedia väljaannetes. aga tegelikult?
a
Arvamus/ 9. detsember 2018, 21:16
Teen ettepaneku, et kõik riigikogu ja valitsuse liikmed loobuksid ühe kuu palgast ja annetaksid selle Tartu- Tallinn teeehituse fondi. Aga selleks, et sellesse fondi annetada, on vaja esmalt fond luua. Meil on hulk igasugu mõttetuid fonde ja mittetulundusühinguid( mis toetavad omavalitsusi ja muid ameteid) . Aga Kerdo Mölder- te olete väärikas inimene, et selline fond luua. Aga katsuge fond luua nii, et riik ei hakkaks sellelt käibemaksu nöörima. Ja ilmselt peate ise olema ka rahade liikumise kontrollija , sest muidu võib raha fondist väga lihtsalt "vasakule" liikuda.
a
ants/ 9. detsember 2018, 20:46
k
krõll/ 9. detsember 2018, 20:34
Kui mingis kohas liiklusvoolus sõites kiirus maha võtta kellegi "mälestamiseks" siis see on käsitletav parimal juhul liikluse takistamisena ja soovina liituda mälestatava inimesega taevaisanda valdustes. On ikka rumalaid siin liikluses.
r
raul/ 9. detsember 2018, 20:07
kui juba veokad sinust mööda sõidavad siis on viga ikka sinus,mitte selles maantees
l
Lugulaulu/ 9. detsember 2018, 19:58
Vaidlen vastu. Sellise liikluskultuuri juures ei aita ka neljarealine maantee. Kõik hakkab ikka üksikisikust pihta ja me ei saa teha igale sõitjale eraldi maanteed. Lisaks on küllalt näiteid, kus sõitja autovabal maanteel oma sõiduki üle kontrolli kaotab. Keegi ei peaks alkoholi tarvitama. Praegu on paraku loodud olukord, kus kasu saavad naabrid, aga alkoholist saadud kahju kannatame meie.
j
Joo vähem siis pole ka luulusid..../ 9. detsember 2018, 19:27

n
Nirk/ 9. detsember 2018, 19:13
Kas juba 90 km/h sõitev sõiduk on ka juba segav ja ohtlik faktor maanteel? Sõidan enamasti 100km/h autoga Tartu maanteel ja siis ka minust kimatakse mööda nagu postist. Krt kui on libe ja nähtavus halb siis sõidangi vastavalt ja asi mutt. Ma ei pea end maanteel õigustama vaid ellu jääma.
n
nii vaffa / 9. detsember 2018, 19:09
nii kole on siis kui tulevad miljonid migarandid ja pole ühtegi eestlast neid toitmas ja jõulitunneli kaudu raha kogumas, Ratas hävitab jõudsalt maarahvast, võtab nüüd ronge ära, varem pangaautomaadid, apteegid, koolid, poed, bussiliikluse, haiglad... mis ununes ütlemata?
t
Teeline/ 9. detsember 2018, 17:53
Kas ilma politseihirmuta tõesti normaalselt sõita ei oska? Tõesti orjamentaliteet, kes ainult mõisatallis vitsasaamise hirmus tööd teeb.
t
Teeline/ 9. detsember 2018, 17:50
L Kulla Marike, nii mõneski riigis saad trahvi ka aeglase sõidu, st teiste segamise, eest. Meil arvab igaüks end suureks liikluse rahustajaks, aga kiiremat mööda ei lase. Kas võtab telgjoonele, või lisab gaasi. LS-i § 53-st pole enamik midagi kuulnud.
r
RR/ 9. detsember 2018, 17:39
Härra Mölder on lihtsalt rumal, mulle tundub.
k
keith/ 9. detsember 2018, 17:08
loeb tihend rooli ja tooli vahel. nii kummaline on et osadel autodel lubatud piirkiirus toimib ägedamalt kui teistel mina oma lubatud 90 km-ga olen millegipärast kaugel maas nii mõnestki autojuhist kes ka peaks sama kiirusega sõitma ja kui mõned autojuhid justkui ei hooli ei enda ega teiste eludest siis olen küll huvitatud et nii ise kui kaasliiklejad elusana tervena sihtpunkti jõuaks. andke või igale oma rida rullnokke on ikka. tartust võrupoole sõitjana ütleks mis kasu on neljarealisest lõigust kui ümber reastuda ei lasta vilguta suunda nagu jõulutulukest. neljarealisest on kasu kõiga ro
t
tigekala/ 9. detsember 2018, 16:59
Joomine on hävitanud Eestis rohkem elusid kui autosõit nii et selle vastu võitlemine on igati õigustatud. Ma ei tea, mis parandaks liikluskultuuri, aga kindlasti mitte joomarluse õhutamine, et laekuks rohkem aktsiisi, mille eest teid ehitada ja lappida. rullnokad kihutavad turvaliselt Tartust Tallinnasse ja kihutavad kõrvalteedel edasi, hukkuvad lihtsalt mitte Tallinn-Tartu maanteel sõitjad vaid keegid teised. Sa võid ka iga auto oma turvamulli sisse panna, aga kui juhil mõistust/kaastunnet/ohutunnet pole antud, siis pole parata, olgu teed kuitahes head.
m
M.H./ 9. detsember 2018, 16:57
Justnimelt Triivid maanteel. Jäta ometi meelde, et möödasõit pole kohustus, aga aeglaselt liikujana ON kohustus tagaolijad mööda lasta! Liigun ka ise palju Tallinn-Tartu maanteel ja surmateeks seda kutsuda on lillekese lalin, kes möödasõitu suutmata istub eesliikleja tagumikus koos tema taga oleva võimekuskaaslasega. Üks jobu ei suuda jama korraldada, selleks trehvab mitu head "liiklusspetsialisti" teineteise taha. Ja nendevaheline vahemaa teeb igasuguse möödumise oluliselt raskemaks. Vaidlesin kunagi regulaarselt avariidesse sattunud naise õega samal teemal, argument, sõidan nagu tahan.

l
Lp Irmale/ 9. detsember 2018, 15:34
miks siis t"tartlaste kiun"? Kas pärnakad on paremad inimesed ja Eestile olulisemad, et neil on "hääl", aga "tartlastel, kiun"? tallinn-Tartu maanteel lihtsalt juhtub oluliselt rohkem õnnetusi, aga abi ei kusagilt.
j
9. detsember 2018, 15:31
Jutt väga õige, kuid tõepoolest peaks inimesed ise olema liikluses tähelepanelikumad, arvestama teistega ja valima vastavalt ilmale ja teeoludele õige kiiruse. Meie seas on palju algajaid, kes ei ole nii julged ja sõidavad võibolla aeglasemalt kui mõni hulljulge kärsitu autojuht.
i
Irma/ 9. detsember 2018, 15:27
Ei ole Tallin-Tartu maantee oludega väga kursis, küll aga Tallinn-Pärnu maantee omadega. Nn. Via Baltica. Rahvusvaheline maantee, koosneb kahest kitsast sõidurajast, mis tipptundidel täiesti umbes! Miks sellega midagi ette ei võeta, pärnakate hääl pole ilmselt nii vali, kui tartlaste kiun?
t
to Mari!/ 9. detsember 2018, 15:17
Tule vahepeal maapeale, riik raiskab mõttetute erakondade ülevalpidamiste peale ja mõttetute valimiskampaaniate peale rohkem raha kui kui teede kordategemisele üldse läheks! Ja kuidas veel see riik kihutab!
k
Keit/ 9. detsember 2018, 15:14
Väga hästi kirjutatud. Kust nii ongi.
m
Mari/ 9. detsember 2018, 14:37
Ega riik ei kihuta teel, ka valitsus ega ministeeriumid, ametid, riigikogu keda sõimatakse. Politseis on töötajaid vähe,tuleb juurde palgata. Teedel kihutavad inimesed! Ohutundetud ja hoolimatud! Siin rääkimine ja näpu viibutamine ei aita. Mõjutada saab ainult trahvidega, suurte trahvidega. Riikides,kus seda tehakse on ka temperamentsed inimesed õiguskuulekad,arvestavad reeglitega
m
Mari/ 9. detsember 2018, 14:37
Ega riik ei kihuta teel, ka valitsus ega ministeeriumid, ametid, riigikogu keda sõimatakse. Politseis on töötajaid vähe,tuleb juurde palgata. Teedel kihutavad inimesed! Ohutundetud ja hoolimatud! Siin rääkimine ja näpu viibutamine ei aita. Mõjutada saab ainult trahvidega, suurte trahvidega. Riikides,kus seda tehakse on ka temperamentsed inimesed õiguskuulekad,arvestavad reeglitega
s
9. detsember 2018, 14:05
Sõidan samuti palju ja politseid peaaegu ei olegi liiklust kontrollimas.17 a rehhvormi on viinud selle kohutava bardakini.Liikluskultuur on selle ajaga pea olematuks muudetud.

a
aus/ 9. detsember 2018, 14:03
v
võtsid kiiruse/ 9. detsember 2018, 13:53
maha, kui maha, kui lubatust väiksemaks, siis tekitasid ise ohtlikke olukordi, kuna teised ei pruugiks kiirust ohutult maha saada.
h
Habe/ 9. detsember 2018, 13:52
Poolakad on suutnud 30 aastaga endale korralikud teed ehitada, meil suudavad Maantee Ameti asjapulgad ainult rääkida: miks meil midagi teha ei saa......
s
student/ 9. detsember 2018, 13:52
Sõidan tihti peale Kerdo nimetatud teed ka Tallinn- Pärnu maanteel. Sama lugu. Lux Expressi bussid ei järgi piirkiirust ja isegi 100 km/h on vähe.
s
südamest/ 9. detsember 2018, 12:54
kirjutatud, aga see ei muuda midagi.
p
Panid kümnesse/ 9. detsember 2018, 12:54
a
aitäh!/ 9. detsember 2018, 12:41
ossa kui hästi paneb, otse kümnesse!
a
aux/ 9. detsember 2018, 12:36
neil on oma rahakott tähtsam kui teiste inimeste elu

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee