Juhtkiri

Juhtkiri | Kas Eesti on ikkagi juba liiga valmis? (2)

Ohtuleht.ee, 5. detsember 2018, 18:12
 Aldo Luud
Nii rahvas kui ka enamik poliitikuist olid iroonilised, kui praeguseks kiirelt unustusehõlma vajunud Taavi Rõivas tuli peaministrina välja oma peenhäälestuse kontseptsiooniga. Kuigi toona leiti üsna üksmeelselt, et Eesti pole kaugeltki sedavõrd valmis, et võiks Rõivase eeskujul loorberitele puhkama jääda, tuleb asjade praegust seisu vaadates meelde president Lennart Meri kujund, et Eesti peab pelgalt paigalpüsimiseks kõigest väest jooksma. Peenhäälestuse kriitikud näitasidki võimule saades juba ilma Reformierakonnata ette võetud põhimõtteliste reformidega, et Eestis on lahendamist vajavaid suuri probleeme veel piisavalt.

Küll aga tuleb küsida, kas ka uus võimuliit on oma nabaimetlusse peatuma jäänud, või on sarnane letargia tabanud ka ülejäänud erakondi, sest kõigest paar kuud enne riigikogu uue koosseisu selgumist pole veel selge, milline on nende valimiste peateema. Ja mis kõige hullem – enam ei räägita ega unistata suurtest asjadest, mida võiksime ellu viia, vaid poliitikute sõnavõtud on kantud hoopis põhjendustest, miks nad ühte või teist projekti ei toeta. Näiteid pole vaja kaugelt otsida – hoolimata sellest, et Soomega merealuse ühenduse entusiast suutis kaasata 100 miljonit eurot eraraha tunneli rajamise ettevalmistamiseks, võtsid selle uudise vastu Eesti ametnike vingus näod. Ei meeldi neile üks ega teine asi, kuigi äririsk jääks väliskapitali kanda. Pealegi mõtlevat Eesti alternatiivse tunneli peale, sellega pole aga kiiret kuhugi ning kui soomlased avaks tunneli juba 2024. aastal, siis Eesti riik näikse tahtvat ei muud, kui sellele jalga ette panna.

Ka Saaremaa silla rajamist ei tervitata, kuigi sellise ühenduse püsikulud oleks praamiliiklusest tunduvalt odavamad. Küll läheks sild üle Natura alade, küll polevat muhulaste käest küsitud, kas nad üldse lubavad sillaotsa oma maa peale. Pole küll hea võrdlus, kuid selle aja jooksul, kui meie oleme silla ja tunneli üle heietanud, on idanaaber oma kurikuulsa Krimmi silla juba liikluseks avanud. Samamoodi tammub paigal Tallinna peatänava rajamine, ei sobinud Väimelasse suurkanala ega tselluloositootja ühessegi Eesti paika. Selle põhjal näib, et innovaatilise Eesti asemel oleme ka praeguse võimuliiduga jõudnud peenhäälestuse ajastusse – kui ainsana riigi tuge eviv Rail Balticu projekt kõrvale jätta, kuid kindlasti jõuab veel sealgi jalgu järele vedama hakata.

2 KOMMENTAARI

p
Peeter. 6. detsember 2018, 06:42
Laske reform võimu juurde ja kohe on kõik valmis või hoopis p........ !
e
Eesti saab siis valmis 5. detsember 2018, 20:00
kui praegune valitsus täiega auti läheb.

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee