Eesti uudised

Lugejakiri | Säilitage inimlikkus, ka elatise maksja on elusolend!

Kristiina Tilk, 26. november 2018, 14:34

32 KOMMENTAARI

m
Mees/ 27. november 2018, 20:44
Need summad on tõesti ulmeks läinud, maksan hetkel 50% oma palgast ära, kooselu jooksul ei läinud ka sellist summat - teada et lapse teine venem ei panusta summat selle lähedaelegi. Oleks mitu last siis elaks vast kuuse all, aga ütleme nii et kui teed noorena lapse siis pead ootama alimentide lõppemiseni et oma elu alustada.
v
vanaema/ 27. november 2018, 18:56
Olen nõus sellega, et elatise suurus ei ole vastavuses meie palga ja selle teenimise võimalustega. Ma ei räägi nendest vanematest, kes teenivad ülihästi ja elatist tahtlikult ei maksa - ma räägin nendest, kes elavad ja töötavad Eestis ja üritavad ennast pinnal hoida, ning kahjuks on meie palgad, nagu on, sageli alla igasuguse kriitika ning kahjuks ei sõltu see igakord elatise maksjast endast. Olen nõus sellega, et ka last kasvataval vanemal on raske (ei ole vahet, kas last/lapsi kasvatab isa või ema), kuid mingi inimlikkus peaks suhetes ikkagi säilima.
i
ISA/ 27. november 2018, 12:26
Olen isa, elatisemaksja. Maksan korrektselt iga kuu nagu kokkulepitud, lisaks veel mis lapsel vahel vaja, tossud, riided, jne.aga mida saan vastu - tahan olla lapsega koos, temaga kohtuda, et käiks ka minu juures. Kuid see on teema mis teeb haiget ja väsitab, sest mingist hetkest juba pikka aega tagasi on see kui lapse mangumine, et ta saaks tulla. Kui on olnud minu juures, on kõik super, laps rahul, rõõmus ja lubab et varsti jälle näeme, kuid niikui oma emaga koos ja kui aeg et ta tuleks, on lapse ema vastus, ta ei taha tulla.lapsega manipuleeritakse. peamine on - maksa!
a
arvamus/ 27. november 2018, 11:00
julgen arvata,et suur osa naisi on kasuahned.Tihti muretsetakse laps eduka mehega ja siis järgmise juurde,kahtlemata peab saama alimente ja riigilt lastetoetusraha,Siis on elu lill.Enamus raha kulub enda heaoluks.Lastele makstavad rahad tuleb üle vaadata, samuti alimendid.Raha,mis on määratud lapsele,tuleb kulutada lapsele.
j
Ja/ 27. november 2018, 10:16
Kuidas omal püksid jalas püsivad?
a
Ave/ 27. november 2018, 09:02
Mehed, vastutus algab kohe, kui püksid on maha võetud! Ei mingit vingumist! Kui 4 last on palju üleval pidada, siis tuleb püksid jalas hoida!
v
Vamaema/ 29. november 2018, 20:23
Ja naised võiks vähem jalgu hargitada,sest ise olete nõus last saama.Vanasti oli hea ütlus,et naine sünnitab nii mitu last kui on ise suuteline üles kasvatama.Minul 3 last üksi ja ilma toetusteta üles kasvatatud.Ei olnud siis emapalka ega lastetoetust.Ärge vinguge nii palju.Ei lähe teil lapsele 250 € kuus lapsele.
k
Ka mina./ 27. november 2018, 08:39
Maksin alimente 25% palgast.Kuna mul oli kõva palk,sai ekskaasa 80-100 rbl.kuus.Paraku see raha kõik minu lapse heaks küll ei läinud.Ikka ostsin talle ise riideid jm.vajalikku. Aga seadus oli selline.Ei pääsenud kuhugi,kui trellide taha ei tahtnud sattuda.
m
Madis/ 27. november 2018, 08:34
Perehüvitiste seadus ütleb, et peretoetuste eesmärk on tagada lastega peredele laste hooldamise, kasvatamise ja õppimisega seotud kulutuste osaline hüvitamine. Elatis on väga selgelt ja ainult lastega seotud kulu. See, et pere on lahus, ei tähenda, et lahuselav vanem sellest hüvitisest osa ei peaks saama. Et peretoetusi makstakse ainult ühele vanematest ja mitte igale vanemale vastavalt tema ülalpeetavate laste arvule, on kehtiva seaduse puudus. Reeglipärased õigused peaksid olema tagatud seadusega, mitte iga kord eraldi kohtuniku käest välja nuiatud. Olgu kolmas laps igale vanemale tasuta!

l
27. november 2018, 08:23
Lapse emalt ei küsi keegi kui ta peab oma väikse palgaga üksi lapsi kasvatama..Kus siis inimlikkus on?Ta peab ka 24/7 lastega tegelema.Kumb siis peaks lisa töökoha muretsema.Kas laste ema?
j
Just/ 27. november 2018, 08:17
Elatise maksmine peab ikka käima palga järgi. Ei saa olla nii, et kui isal on uus pere siis tema uus pere ägab alimendid maksude all. Kõigile peab jaguma võrdselt!
u
Uunu/ 27. november 2018, 00:51
n
Naine/ 26. november 2018, 21:55
Mu arvates on see ebaõiglane, kui ema paneb sama summa. Aeg ei maksa midagi?
n
Naine n/ 27. november 2018, 19:46
St. Siis et see et vanem on oma lapsega tuleb teisel vanemal palka maksta? Kus on mõistus?
u
uhhu/ 26. november 2018, 20:25
ma ei saa aru vene ajal rehkendati palga jargi ja ongi probleem lahendatud ega siis ei saa uhe móóduga panna ja kui palka ka varjati elati ikka ara Siinkohal muidugi vaadaku emad ka oma palkasid ei saa ju isadelt ka ule móistuse nóuda.
o
Ohh jah / 26. november 2018, 19:14
Ei saa siis endale rohkem kohustusi võtta, kui seniseid ei suuda täita. Raha on ju mõeldud lapsele ja seadus nõuabki seda lapsele. Siis ära tee rohkem lapsi, kui sa ei suuda neid ülal pidada. Täpselt sama ebainimlik on jätta oma lapsed ilma elatiseta ja sama ebainimlik on ka jätta kogu laste kasvatamise vaev ja koorem ühele vanemale. Muidugi tekitab stressi, kui ei saagi süüdimatult sigida ja kogu töö teiste kaela jätta. Miks peaks olema veelgi lihtsam oma loodud perekond maha jätta ja muudkui uusi luua kuidas tuju tuleb? Mingi vastutus oma tegude eest võiks ikka olla.
m
Mees/ 26. november 2018, 19:12
Naine nõuab alimenti seadusega ette nähtud korras. Minu jaoks on see vabaks ostmine kogu projektist, sest ma last ei soovinud. Eriti naisega kes nägi head geeni ja tahtis doonorit. Poleks ta nii loll olnud, saanuks oma noorust edasi nautida.
r
Raivo/ 26. november 2018, 19:08
Kui kohus on määranud lapse isa elatist maksma,siis ema on kohustatud sama suure summa ulatuses ka enda palgast lapsele kulutama nii on võrdne ja õiglane.

m
Mann/ 26. november 2018, 18:50
Naine peab leidma raha, et lastel oleks riided seljas, toit laual, kooliasjad olemas, trenni raha ja mõnikord ka kino raha. Lisaks katus pea kohal jne. Kedagi ei huvita kuidas. Kui isa vaeseke teenib miinimum palka, siis pole temast ju ka lapse kasvatajat. Lisaks on sageli isad need, kes lihtsalt ei leia kuidagi aega lapse jaoks. Tekib küsimus, et kuidas mees ei suuda leida tööd, kus saaks rohkem palka kui miinimum? Pigem on ikka asi selles, et ei viitsita tööd teha. On kultuure, kus meestele on auasi oma lapsi ja laste ema toetada. Kui seda ei suuda, siis pole kellegi mees.
s
Siku/ 27. november 2018, 11:30
Aga miks see naine siis sellise geenidoonori üldse valis?
1
10/ 26. november 2018, 18:31
Kui lapsi tehes oli kahe inimese vahel nii suur armastus, siis kuhu järsku igasugune austus teise inimese vastu kaob, kui tekib lahkuminek? Vahel juhtub, et inimesed kasvavad lahku või kurat teab milles asi võib olla. Ega alati ei ole põhjuseks üleaisa löömine. Sedasi sõdides ja üksluisete reeglite järgi asju ei lahendata. Kõik käib millegipärast ühe mõõdupuu järgi. Laste toetamisel ja sissenõutud sunniviisilisel suvalisel summal on ikka suur vahe sees. Inimlikum ja paindlikum peaks see raha teema olema.
t
töötu/ 26. november 2018, 18:17
Olen ühe alaealise lapse isa ja kannan iga kuu lapsele 125 eurot tema ema kontole , minu sissetulek on momendil 140 eurot toimetulekutoetust,aga lapse ema ei võta seda raha vastu sest nõuab iga kuu 250 eurot" mis seadus lapsele ette näeb!?"Lapsega kokku saamist piiratakse ja kui see suure palumise peale õnnestub siis on lapsel ka keelatud isegi taskuraha vastuvõtmine minu käest, muudest asjadest rääkimatta, et mul ei oleks hiljem kohtus tõendeid esitada lapse ülalpidamisse panustamisel.
l
Linda/ 26. november 2018, 17:57
Mitte kellelgi ei lasu maksmiskohustust kui lapse elus aktiivselt osaletakse. Selle nimi on jagatud graafik. Aga kui lapseisa leiab, et temal pole aega lapse elus osalemiseks siis tulebki maksta. Lapsi ei tehta üksi.
n
Naine n/ 27. november 2018, 19:53
Palun selgitust kuidas sa seda näed?
m
maamiis / 26. november 2018, 17:30
kahe poja isa(30 ja 24) .Kui enne ootasid kõik lapselapsi ,siis praegu hoian küll "põidlaid pihus " et sellist uudist ei tuleks ! Jama selles ,et mõlemad raudselt heterod!
u
26. november 2018, 17:00
Uuel aastal pidavat uued seadused tulema.Ei jõua juba ära oodata!Aga häbi Eesti valitsusele,et Eesti meestest nii ülesõitsite!!!LASTE TEGEMINE ON HETKE SEISUGA EESTIS ÄRI!MEHED ON KUI LÜPSILEHMAD KEDA LÜPSTAKSE ja pärast raha välja pressitakse!SEADUSED PEAVAD MUUTUMA!
m
Merli/ 26. november 2018, 16:49
Ärge sünnitage neid lapsi, kui nad nii suureks koormaks on .Hetkel on see seadus küll täielik jaburdus.Miinimum elatis on 250.00, elatusmiinimum on 100 euro lähedal vist. Miks need kaks numbrit kooskõlas pole ja lisandub kohe ka kolmas, riiklik toitjakaotuspension .
e
ema/ 26. november 2018, 16:43
Tegelikult tasuks ka mõelda sellise asju juures, miks lapsi saadakse vähem ja hilisemas eas kui varem. Olen üpriski kindel, et nii mõnelgi mehel jääb rohkem kui üks laps saamata sellel põhjusel. Saan aru jah ühe lapse puhul see summa selline, tõesti kulub ära, aga alates kolmandast lapsest võiks juba tõestada ka seda miinimumi mõlemad.

n
Nõuka aja alimendi saaja/ 26. november 2018, 16:36
Täiesti nõus lugejaga ei saa sealt raha ju võtta kust ei olegi võtta
k
26. november 2018, 15:52
Kõigepealt on vaja lastesse see elujõulisus investeerida ja see kipubki olema rohkem, kui üks inimene üldse suudab.
f
Feministlik matriarhaat/ 26. november 2018, 15:51
Elusolend? Ei, mehed peava olema naiste 0rjad. Kes hoiavad naistest kä,pad eemal, muidu saavad kohe ahistamise süüdistuse kaela. Naisterahvast võivad nad puudutada vaid siis, kui too ise tema enda jaoks välja valib ning loa annab. Mehed peavad naisi viljastama ning seejärel neid 0rjama asuma. Kuni nad kinga saavad, Garanteerima alimentidega nii laste täieliku ülalpidamise kui ka naise enda heaolu. Ja hoidku jumal, kui nad siis veel mõne teise naisega kokku heidavad. Siis lömastame nad selliste elatisrahadega, nii et nad lämbuvad.
l
lugeja lugeja/ 26. november 2018, 14:58

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee