Eesti uudised

Maruvihane Omniva klient: ma läheks sinna ku**** sorteerimiskeskusesse kohale ja sõimaks nad kõik läbi! (190)

Silja Ratt, 22. november 2018 16:10
Kui tahad, et su pakk kiiresti kohale jõuaks, on praegu mõistlik Omniva asemel mõne teise kullerfirma teenuseid kasutadaFoto: Elen Kontkar
20-aastane Piia on Omniva peale maruvihane, kuna ootab mitmendat päeva enda postisaadetist, mis oleks pidanud saabuma juba teisipäeval. Piia elu on postisaadetise viibimise tõttu sisuliselt pausi peal, kuna pakis on tema dokumendid, võtmed ja rahakott.

Piia on tudeng, kes sarnaselt paljudele teistele sõitis pühapäeva õhtul maalt Tallinnasse, et esmaspäeval kooli minna. Rongile kiirustades unustas aga õnnetul kombel enda väikese käekoti autosse. Paraku olid seal sees Piia jaoks kõige olulisemad asjad nagu ühiselamu võtmed, dokumendid ja rahakott.

Samal teemal

Piia pidas sugulasega nõu ning koos otsustati, et Piia väike käekott tähtsate asjadega saadetakse Omniva kaudu Tallinnasse järgi. Sel juhul peab Piia küll paar päeva kuidagi ilma tähtsate asjadeta hakkama saama, aga vähemalt on pakk teel. Paraku osutus paki saatmine Omniva kaudu suurimaks veaks.

Pakk vedeleb juba päevi sorteerimiskeskuses

Piia sugulane räägib, et see oli tal elus esimene kord kellelegi pakki saata. Kuna Omniva automaat oli esimene ja lähim, siis otsustas ta just sellega õnne proovida. Kodulehel oli kirjas, et pakiautomaate tühjendatakse kella kümne paiku hommikul ning enne seda kellaaega teele pandud pakk jõuab kindlasti kohale järgmisel päeval. Alles hiljem luges Piia sugulane teisest kohast Omniva veebilehelt, et ettevõttel on praegu käsil sorteerimiskeskustest ümberkolimine ning pakkide kättesaamine venib.

"See hilinemise info peaks kirjas olema ka seal, kus räägitakse, et pakk jõuab järgmisel päeval kohale. Mina otsisin ju infot selle kohta, kui kiiresti pakk liigub, mitte selle kohta, ega ettevõttel juhuslikult mingit sorteerimiskeskuse kolimist käsil pole," kurjustab Piia sugulane. 

Saadetise jälgmise lehelt on näha, et pakk jõudis tõepoolest juba esmaspäeval Paidest Tallinnasse sorteerimiskeskusesse, kuid adressaadini pole see jõudnud. Miskipärast on pakk pendeldanud sorteerimiskeskuse ja Tallinna kullerpunkti vahel. Teisipäeva varahommikust saati on see aga liikumatuna Tallinna sorteerimiskeskuses seisnud.

Teha ei saa mitte midagi

Piia nendib, et tal tuleb olukorrale mõeldes juba nutt peale. Sõpradelt ja tuttavatelt on ta küll saanud raha laenata, et süüa osta, kuid ilma ühiselamu võtmete ja dokumentideta on elu siiski mingil määral raskendatud. Ühiselamusse saamiseks peab ta iga kord kursusekaaslasi tülitama või lihtsalt ukse taga ootama, kuni keegi siseneb või väljub.

"Ku*at, ma tahaks sinna Omniva sorteerimiskeskusesse kohale minna ja nad kõik läbi sõimata," seletab maruvihane Piia. Ta kinnitab, et kaalus tõesti vahepeal tõsiselt sorteerimiskeskusesse kohaleminemist ja lihtsalt asjaosaliste läbisõimamist. Samas mõistis ta, et pakki ta ilmselt sellegipoolest kätte ei saaks.

Piia mõtles, et ta võib ka rahumeelselt sorteerimiskeskusesse minna, kui ainult enda paki kätte saaks. Omnivast kinnitati talle aga, et sorteerimiskeskuses on tuhandeid pakke ja Piia oma sealt viie minutiga üles leida oleks võimatu. Ei jää muud üle, kui oodata, millal järg lõpuks Piia paki kätte jõuab ja see viimaks automaati toimetatakse.

Omniva sorteerimiskeskusFoto: Andres Putting

Omniva vajab abikäsi

Omniva on enda kodulehel kirjutanud, et sorteerimiskeskuse kolimise tõttu võib pakkida kohaletoimetamine praegu venida. Alguses öeldi, et häireid võib esineda kuni 18. novembrini, kuid nüüseks on selge, et pakid ei jõua endiselt õigeks ajaks kohale. 

Facebookis on juba aastaid olnud grupp nimega "Omniva (Eesti Post) on kohutav ettevõte". Ka seal on paljud kliendid maruvihased ning kurdavad, et pakid ei lähe õigeks ajaks kohale. Ollakse nördinud, et nii suur ettvõte pole suutnud sorteerimiskeskuse ümberkolimist paremini organiseerida. 

"Ma ei süüdistagi ju konkreetset inimest, vaid süsteemi, mida ei osata juhtida ega organiseerida. Mul on nendega aastaid juba jama jama otsa olnud," kirjutab üks pettunud klient.

Nii irooniline kui see ka ei tundu, võib praegu ainsaks viisiks enda pakk kiiremini kätte saada olla Omnivale appiminek. Nimelt otsib ettevõte portaali Goworkabit kaudu endale pidevalt abikäsi. Näiteks on võimalik minna Tallinnast tasuta Omniva bussiga sorteerimiskeskusesse tööle pakke sorteerima. Palka lubatakse selle eest neli eurot tunnis, muidugi brutos. (Kuulutust näeb SIIT.)

Omniva meediasuhete juht Mattias Kaiv väitis Õhtulehele, et valdavat osa saadetisi enam viivitused ei puuduta ning hilinemised esinevad vaid osade pakkide puhul. Päeva või paari pikkune hilinemine võib esineda näiteks juhul kui sihtkoha pakiautomaat on pakke täis. Sel juhul täidetakse pakiautomaati mitu korda päevas, et võimalikult palju saadetisi võimalikult ruttu siiski pakiautomaati ladustada. 

"Pikema viibimise korral on tegu probleemse saadetisega, mis nõuab ühel või teisel põhjusel praeguses olukorras käsitsi sorteerimise abi. Kuna alles õpetame uut liini meie pakkidega tegelema, siis osa saadetisi, eeskätt neid mis on erikujulised või eritingimustega, võivad seetõttu mõnevõrra viibida. Selline olukord pole kindlasti tavapärane ning taastame tavapärase teenusekvaliteedi võimalikult ruttu. Hetkel toimetame ilma hilinemiseta klientideni sadu tuhandeid saadetisi nädalas ning uus logistikakeskus toimib iga päevaga üha võimekamalt. Peatselt oleme ka kõikide võlgadega järje peale saamas," kinnitas Kaiv.

Ta lisas, et pakisaadetise viibimise vältimiseks saab klient olla eriti tähelepanelik saadetise pakendamisel ja märgistamisel.

"Vältida tuleks ümarat pakendamist, mis sorteerimisliinil veereda võib, ning jälgida tuleks, et paki aadresskaart oleks kleebitud kindlalt tasasele pinnale paki pealmisele küljele. Aadresskaardi vöötkoodi osa ei tohiks olla murtud ega kortsus. Vöötkoodi osa ei tohiks katta kile, teibi, kleebiste, siltide, templite, vitste ega muuga. Kasutatud pakendi korral tuleb vanad aadresskaardid, triipkoodid, erimärgistused või muul kujul olev saadetise info eemaldada või kinni katta," jagas Kaiv juhiseid.

Hilinemised on Omniva meediasuhete juhi sõnul olnud tingitud kahest peamisest faktorist. Esiteks, seoses varakult saabuma hakanud jõulusaadetistega ning teiseks hiljutise kolimisega uude logistikakeskusse ja sellega kaasnenud ümberkorraldustega.

Kaiv kinnitas, et Omniva on praegu tõesti lisatööjõudu värbamas, eriti kuna jõulud on ukse ees.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee