Eesti uudised

Tallinki kaubalaeva tabanud voolukatkestuse põhjus teada - kütusemahutis oli liiga palju vett! (2)

Toimetas Liis Vaksmann, 2. november 2018, 13:59
Regal StarFoto: TIINA KÕRTSINI
Teisipäeval tabas Tallinki kaubalaev Regal Stari täielik voolukatkestus, mille tagajärjel jäi laev merel triivima. Tänaseks on selgunud, mis selle põhjustas - ühte kütusemahutisse oli sattunud liiga palju vett.

Teisipäeval, 30. oktoobril voolukatkestuse tõttu Rootsi ranniku lähistel abi vajanud Tallink Grupi laev Regal Star, naaseb täna õhtul liinile ning suundub Kapellskärist Paldiskisse ning taastub laeva tavapärane sõidugraafik liinil Paldiski-Kapellskär. 

Koheselt peale diiselgeneraatorite seiskumist käivitus automaatselt laeva avariigeneraator, mis tagas navigatsiooni ja sidevahendite ning olulisemate elektrisüsteemide toimimise.

Foto: Facebook

Laevale tulid esimestena sündmuskohal abi osutama Rootsi Merepääste laev Stenhammar ja puksiir Montfred, veendumaks inimestele ja keskkonnale otsese ohu puudumises.

Laeva meeskonnal õnnestus vool täielikult taastada ja peamasinad taaskäivitada teisipäeva õhtul kella viie paiku ning laev jõudis omal jõul Kapellskäri sadamasse veidi enne kella kaheksat õhtul.

"Laeva meeskond tegi teisipäeval kriitilises situatsioonis õigeid otsuseid ja väga head tööd. Sarnased juhtumid on haruldased, kuid võime öelda, et tänu erinevatele õppustele, mida Tallink oma laevadel regulaarselt läbi viib, on meie meeskonnad sellisteks juhtumiteks hästi valmistunud ning suudavad avariiolukordi parimal viisil lahendada," kommenteeris Tallinki laevaoperatsioonide juht kapten Tarvi-Carlos Tuulik.

"Juba teisipäeva õhtul alustas meeskond avarii tekkimise põhjuste väljaselgitamist ning kolmapäeva hommikul saabunud spetsialistidega alustati kahjude hindamist ning vajalike remonditööde planeerimist," lisas Tuulik.

Esmase juhtumi põhjuste uurimise käigus selgus, et laeva ühte kütusemahutisse oli sattunud vesi ning liiga suur vee hulk kütuses põhjustas diiselgeneraatorite järjestikuse seiskumise. Vesi on tänaseks kütusemahutist eemaldatud, laeva kahjustused ekspertide ja ametkondade kaasabil hinnatud ja kõrvaldatud. Jäänud on saada Lloyds Register klassiühingu lõplik heakskiit laeva merekõlblikkusele ning Rootsi Transpordiameti heakskiit meeskonna valmisolekule täna pärastlõunal. Seejärel võib laev taas liinile asuda.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee