Eesti uudised

ISAMAA PENSIONIPLAANID: asjatundjad toetavad, poliitikud tõrguvad

Ohtuleht.ee, 30. oktoober 2018, 22:45

23 KOMMENTAARI

j
juga/ 1. november 2018, 01:35
Kahjuks kadunukese plaanid ei huvita enam väga kedagi. Oleks võinud selle teoks teha, oleks ilmsaelt ka järgmises Riigukogus koht olnud.
j
Juku/ 31. oktoober 2018, 13:51
Mina pole kunagi raha kogunud.Polegi nii väikesest sissetulekust midagi koguda.Elan täna aga mitte tulevikus.Mul ükskõik mida Seeder lubab(plaanib).Mina oma häält valimistel Isamaa-le ei anna.
l
Lugeja/ 31. oktoober 2018, 13:43
Mõte on hea, miks mitte toetada. Erinevad võimalused erinevalt tahtele, nii kuidas kellegile sobib saab valikuid teha.
e
et siis/ 31. oktoober 2018, 10:53
Võtke faktid abiks muidu suurem osa inimesi nagunii ei saa sellest raha ja samba ja pangatasude jutust midagi aru. Võtke üks II samba teoreetiline konto, millel on näiteks 10000€ raha. Ärge lisage ega võtke sealt midagi lihtsalt arvutage välja, et kui see raha seal seisab näiteks kaks aastat mis sellega siis juhtub. Või lihtsalt arvutage näitlikult välja mitme aastaga II samba minu kontol olev justkui minu raha fondihaldurite poolt "ära süüakse" ja pean hakkama selle sund konto olemasolu eest veel peale maksma.
õ
Õigem oleks!/ 31. oktoober 2018, 11:26
Teha tavainimesele praktiliselt selgeks, puust ja punaseks. Muidu lollitavad rahvast. Eestlane aga usub oma isandaid. Rahvas! Mõelge, mida tähendab kogumispension, ja miks seda pooldavad suurem osa riike? Ise saan Soomest 10. a. töö eest kaks korda (nats üle kahe) rohkem pensioni kui Eestist 35. tööaasta eest.
s
Sheeple/ 31. oktoober 2018, 10:26
Püramiidiskeemi reform pole kunagi popp.
j
Juhan/ 31. oktoober 2018, 10:09
Kui muud ei suudeta, siis kindlustuste nuumamise etapp tuleks kindlalt vabatahtlikuks muuta. Pensioniea saabudes peaks igal inimesel olema vaba voli otsustada mida ta sambasse kogutud rahaga teeb - võtab korraga välja ja kui soovib siis investeerib, annetab või kasutab ise milleks iganes.
p
pensionär/ 31. oktoober 2018, 12:49
Nõus,et pensionäril peaks olema õigus ise otsustada. Isiklikult see mind enam ei puuduta, ma pole ka eraldi pensionisambaid pidanud maksma, maksin vaid sots.maksu. Töötasin pensionärina aastaid ja kogusin eraldi pangaarvele. Mul oli leping pangaga ja hoius kogus intressi. Mul oli võimalik oma arvet vaadata.Ma ei tea, kas praegused pensionikogujad teavad kui palju hakkavad nad pensioni saama, kui nad nt. 5 aasta pärast pensionile jäävad.
k
kahju/ 31. oktoober 2018, 10:03
Kui riik ei taga raha säilimist, siis ei saa asja teha kohustuslikuks. Ja kõikse kummalisem on, et samba rahadega nuumatakse võõra riigi panka.
j
ja/ 31. oktoober 2018, 10:17
seda praeguste pensionäride arvelt
h
hmm/ 31. oktoober 2018, 10:02
Kogu selle II samba arutelu juures on kurblooline see, et väidetavalt ei oska inimesed ise raha säästa. Aga kui annad riigile käsutada, siis on kõik hästi, isegi siis, kui tootlus on tegelikult miinuses (loe: raha põleb). Ikka uskumatu, et rahvast peetakse täielikuks lambakarjaks. Ja mitte keegi ei vastuta sellise sigaduse eest.

n
Nõus ühel tingimusel/ 31. oktoober 2018, 09:36
Hiljem, pensioni eas, need inimesed tuleks eranditult välja arvata mis tahes riigi või kohaliku omavalitsuse poolsest toetusest.
ä
ära .../ 31. oktoober 2018, 09:44
... unusta et need samad inimesed maksavad ikka edasi ka I sambasse.
m
mina usun/ 31. oktoober 2018, 09:26
ja pean seda õigeks. Minul on kogunenud Ii sambasse kenake summa, nüüd olen pensionär ja kindlustusfirma pakub mulle igakuiselt paarkümmend euri pensionile lisaks. See on ju naeruväärne ja lohutatakse sellega , et see on päritav ja pärijad saavad otsustada, kas võtavad korraga selle summa välja või liidavad oma sambaga.Miks mina ei saa otsustada, kuidas ma seda raha oma eluajala kasutan.Igatahes loobusin kindlustuse pakutavast ja ootan võimalust ise oma säästude üle otsustada.
P
!/ 31. oktoober 2018, 10:38
Pärijad maksavad sealt tulumaksu!
j
ja mis siis/ 31. oktoober 2018, 12:32
võtku see tulumaks siis minult ja lasku mul otsustada, mida selle rahaga teen.Tahan oma vandekodu arveid näiteks maksta, see paarkümmend EUR-i, mille ma igal kuul pensionile lisaks saaksin, ei kata mingeid kulusid, selle summa suudaksin ise ka kuu jooksul kokku hoida.
l
leenu/ 31. oktoober 2018, 13:01
jutt jumala õige, kui mina 12 aasta pärast pensionile saan, siis ma saan ehk selle lisaraha eest pool leiba osta, aga hetkeseisuga võiks osta oma kodulinnas 2-toalise kortri ja anda üürile, saak mitu korda rohkem kui see närune 20 eurot.
s
See/ 31. oktoober 2018, 07:17
2. sunniviisiline sammas mõeödi välja pankurite kannupoisi Nestori poolt, et pankurite kukruid rahva rahaga täita. Kuid juba loogika ütleb, et raha ise ennast ei saa kasvatada, selleks on vaja kedagi teist petta. Kuid kuidas sa elad juutide arvel? Kui inimeselt röövitakse 10000€, siis rahaühiku 2 korda väärtusetustumisel ei saa hoiustaja sugugi tagasi 20000€ või enam, tavaliselt ikka alla selle. Suur osa rahast kaob ka pankurite tasku, sest nemad ei vastuta oma juutide petmise käpardlikkuse eest.
On täiesti loomulik, et pole vaja ka 1. sundsammast. Piisab kindlast suhtest eelarvesse ja siis käib inimese raha ajaga ühte sammu.
v
Vaat kus õngemees/ 31. oktoober 2018, 05:07
Mõte on hea. Ainult, et kes seda usub, näeb väga välja valimislubadusena, mida ei kavatsetagi täita.
t
Tiit Kirss/ 31. oktoober 2018, 06:52
Rahapesuerakond ei saa seda ilmselt lubada kuna nad lubasid selle rahva raha teatavate vastuteenete eest rootsi pankuritele sulatamiseks. .
t
Toetus/ 31. oktoober 2018, 13:36
Kui asjatundjad toetavad ja mõte on hea, tuleks poolehoidu näidata ja toetada, ning ühiselt liikuda õiges suunas ja otsused vastu võtta. Ei ole õige, et valimised segavad mõistlikke ja vajalikke otsuseid.
m
mõtlik/ 31. oktoober 2018, 00:38
Mees ise ka naerab selliste plaanide peale.
k
Kes / 31. oktoober 2018, 00:33

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee