Eesti uudised

VIDEO | Yana Toom rahvusvahelisele uudistekanalile: probleem on selles, et eestlased ei taha venelastega integreeruda

Ohtuleht.ee, 29. oktoober 2018, 16:59

102 KOMMENTAARI

m
Moonika/ 31. oktoober 2018, 10:06
Lugupeetud Jaana Toom: "Eestlased EI PEA omas riigis võõrvägede keeli õppima. Venelased peavad Eesti keele ja kultuuriruumis käitumise selgeks saama! Kaasa arvatud Teie.
e
31. oktoober 2018, 10:02
Et siiajäänud venelased eesti keelt ei valda, on seletatav sellega:
Venelased olid NSVLi aegu siin ülemrass ehk peremehed-võimumehed, eetlased olid aga alamrass ehk selle suure N.liidu o r j a d. Siis tuli aga venelastele kohutav poliitiline muutus ehk katastroof, nende kuulus Nõukogude Liit kukkus kolinal kokku, ja kõik endised liiduvabariigid sh muidugi ka Eesti said iseseisvateks riikideks, kus siis need endised venelaste o r ja d said ise oma riigi peremeesteks.
Venelased olid sellest hetkest nobody - mitte keegi, ilma võimuta, ilma privileegideta mass, ühesõnaga siiajäetud venelased olid äkki N U L L , NULL.
Ja venelastele on kõige hullem veel see, et neilt n õ u t a k se nüüd nende endist orjade keele õppimist. Ospadipommelui, see on neile võimukaotuse kõrval isegi veel kõige suurem psühholoogiline pauk.
Ja sellepärast suur osa venelastest ei hakka mitte iialgi eesti keelt õppima. Ainult üksikud, ettenägelikumad venelased on eesti keele selgeks õppinud.
k
kõige / 30. oktoober 2018, 17:17
hullemad ongi alati pooltõed. Lausvale tuntakse enamasti ära, aga pooltõdesid saab nii usutavalt esitada, et asjaga pealiskaudselt tuttavad isikud sellest arugi ei saa, et neid ära kasutatakse.
z
Z/ 30. oktoober 2018, 21:47
Huvitav miks seda vihaöhutajat ei ole vangi pandud!
e
eu/ 30. oktoober 2018, 15:11
sm. yana, kindlasti teab, et siinseid nn. "venelasi" ei peeta ida pool õigeteks venelasteks. Need Eestis pesitsevad kodumaatud isendid on Venemaa jaoks võõramaalased. Need on nii keelelt, kui käitumiselt tugevalt eristuvad ja neid koheldakse Venemaal ka teistmoodi!!!
j
Kohe peale EESTI VABARIIGI TAASISESEISVUMIST oleks tulnud rakendada Genfi konventsiooni artiklit 49, mille järgi peavad okupatsiooni lõppedes okupeeritud territooriumitele üle viidud võõrriigi okupantide sõjavägi ja ka okupantidest tsiviilisikud lahkuma.
Kuna taasiseseisvunud Eesti Vabariigi esimeses valitsuses olid enamuses ENSV endised Toompea tulipunased kommunistid, kes olid muutunud üleöö äkki sinimustvalgateks „vabadusvõitlejateks“ nagu Edgar Savisaar, Arnold Rüütel ja paljud teised, kes Laari väga suurest vastuseisust hoolimata, seda vene tsiviilokupantide väljasaatmist nendesamuste Eesti NSV endiste kommunistide ja Kremli käsul igat moodi ära hoidsid.
Laar oli ÜKSI täiesti võimetu selle ülekaaluka kommunistidekarja vastu!
Ja nii seda venelaste väljasaatmist Eestist muidugi ei toimunudki.
Vene tsiviilelanike väljasaatmist tegid aga kõik Kesk-Aasia endised NL liiduvabariigid.
Kasahhid, usbekid, turkmeenid ja teised Kesk-Aasia poliitikud saatsid peale SSSR-i kokkukukkumist kõik venelased (koos segaabieludest poluvernikutega) ja ka muulastest kommunistidega oma riigist välja.
Kõik venelased (loe o k u p a n d i d) saadeti nendest riikidest välja. Ka muust rahvustest agaralt tegutsenud kommunistid, olid nad siis venemaa-sakslased või venemaa-eestlased /Kõlvartid/ , saadeti maalt välja.
Venelastele ja kommunistidele anti lahkumiseks aega üks nädal, kaasa võtta tohtisid nad ainult kohvrid, siis pidid nad selle riigi piiridest, kus nad elasid, lahkunud olema.
Kui ei, siis saadeti need t a p i g a riigist välja.
Ja siis ei h a u k u n u d selle peale üks k o e r ka mitte.
k
30. oktoober 2018, 13:07
Kohe peale EESTI VABARIIGI TAASISESEISVUMIST oleks tulnud rakendada Genfi konventsiooni artiklit 49, mille järgi peavad okupatsiooni lõppedes okupeeritud territooriumitele üle viidud võõrriigi okupantide sõjavägi ja ka okupantidest tsiviilisikud lahkuma.
Kuna taasiseseisvunud Eesti Vabariigi esimeses valitsuses olid enamuses ENSV endised Toompea tulipunased kommunistid, kes olid muutunud üleöö äkki sinimustvalgateks „vabadusvõitlejateks“ nagu Edgar Savisaar, Arnold Rüütel ja paljud teised, kes Laari väga suurest vastuseisust hoolimata, seda vene tsiviilokupantide väljasaatmist nendesamuste Eesti NSV endiste kommunistide ja Kremli käsul igat moodi ära hoidsid.
Laar oli ÜKSI täiesti võimetu selle ülekaaluka kommunistidekarja vastu!
Ja nii seda venelaste väljasaatmist Eestist muidugi ei toimunudki.
Vene tsiviilelanike väljasaatmist tegid aga kõik Kesk-Aasia endised NL liiduvabariigid.
Kasahhid, usbekid, turkmeenid ja teised Kesk-Aasia poliitikud saatsid peale SSSR-i kokkukukkumist kõik venelased (koos segaabieludest poluvernikutega) ja ka muulastest kommunistidega oma riigist välja.
Kõik venelased (loe o k u p a n d i d) saadeti nendest riikidest välja. Ka muust rahvustest agaralt tegutsenud kommunistid, olid nad siis venemaa-sakslased või venemaa-eestlased /Kõlvartid/ , saadeti maalt välja.
Venelastele ja kommunistidele anti lahkumiseks aega üks nädal, kaasa võtta tohtisid nad ainult kohvrid, siis pidid nad selle riigi piiridest, kus nad elasid, lahkunud olema.
Kui ei, siis saadeti need tapiga riigist välja.
Ja siis ei h a u k u n u d selle peale üks k o e r ka mitte.
j
30. oktoober 2018, 12:58
Juba see kuulus Karl Marx on öelnud:
„НЕ ЗНАТЬ ЯЗЫКА СТРАНЫ ПРОЖИВАНИЯ МОЖЕТ ТОЛЬКО ГОСТЬ, ИДИОТ ИЛИ ОККУПАНТ!“
Vaba tõlge:
mitte osata asukohamaa riigikeelt, see tähendab, et sa oled kas turist, i di 00 t või ok up ant!
a
30. oktoober 2018, 12:32
aga miks peaksid eestlased OMAL MAAL endiste okupantidega integreeruma, kes peale sõda ja seda rahu ajal massiviisi küüditasid ja tapsid süütuid eestlasi?

k
Küsija/ 30. oktoober 2018, 11:59
Huvitav, kas teiste riikide poliitikud tegelevad lõputult integreerumisega. Soomes, Rootsis, USA-s, Saksamaal jne on põlisrahvuste kõrval teisi rahvusi. Kas need riigid koolitavad ja õpetavad keelt, et võõrad omaks saaks? Ehk ikka igaühe oma asi, kuidas ta võõras riigis hakkama ja omaks saaks.
t
Tegelikult/ 30. oktoober 2018, 10:39
Yana Toom võiks eestlased rahule jätta, et saaks rahus elada. Ei ole mõtet pidevalt eestlasi süüdistada ja kiusata omal maal. Kas tõesti valiti Toom Brüsselisse selleks, et pidevalt "mürgitada" Eesti riiki ja iseseisvust? Kui eesti saadik ei tee oma tööd riigi huvides, peaks olema võimalus tagasi kutsuda ja saata uus, kes esindaks ja kaitseks oma riiki.
A
???/ 30. oktoober 2018, 11:23
Aga mida teha, kui Kreml just sea soovibki?
A
???/ 30. oktoober 2018, 11:24
Aga mida siis teha, kui Kreml vaid seda just soovibki?
v
Vaat siis jah/ 30. oktoober 2018, 10:19
eestlased ei taha venelasteks integreeruda. Aga kõigist Eestimaale tulijatest pidid ju automaatselt saama eestlased, milles siis probleem?Vist ikka venelased ei taha eestlaseks saada, yanakene?
v
30. oktoober 2018, 12:53
Venelaste integreerumine ei ole eestlaseks saamine, vaid see on võõrrahva, siin siis siiajäetud venelaste, meie maa, rahva ja riigiseaduste, kultuuri ja keele aksepteerimine, vähemalt asukohariigis kõigega arvestamine ja nõustumine.
Kui venelased tahavad ja nad soovivad siin elada, siis õppigu ka meie euroopalikku kultuuri ja käitumist ja loomulikult ka eesti keelt.
Aga siinne venelastest ekssovettide seltskond on suures enamuse keele- ja kultuurivõimetud, isegi eestivaenulikud.
t
Toslem/ 30. oktoober 2018, 10:05
Imelik- kui riigi vastu salaja töötad oled spioon aga kui teed seda avalikult oled eurosaadik.
Y
..../ 30. oktoober 2018, 09:56
Yanal on õigus.Eesti keele õpetajana kogesin mitmeid kordi,kui tahtsime eesti kooliga sõprust arendada,et seda sealtpoolt ei taheta.Sõprusest eesti peredega ärme üldse unusta,sest eesti kogukond hingab venelastele lihtsalt külmalt vastu.
l
LP.õpetaja./ 30. oktoober 2018, 10:00
Teil on õigus,eestlased on ühiskonna arengus tõesti mahajäänud.
h
30. oktoober 2018, 11:33
Hea, et vatnikud oma ühiskonnaga kogu maailmale eeskujuks on.
t
tõsi?/ 30. oktoober 2018, 12:22
aga argumenteeri palun ja konkreetselt, mis valdkonnas Eesti ühiskond vales suunas liigub võrreldes muu maailmaga..
e
30. oktoober 2018, 12:48
Eesti Vabariigis ei ole sellist asja nagu eesti kogukond. Kodumaal elav põlisrahvas ei ole kogukond. Küll on kogukond venekeelsed elanikud Eestis. Suhtleme ikka nendega, kellega ise soovime.
t
to..../ 30. oktoober 2018, 16:08
Suhted on alati kahepoolsed. Tuleb arvestada Eesti asukohaga Ida ja Lääne piiril. Suures koguses vôôrast kultuuri ja temperamenti ongi väga raske vastu vôtta, kui mitte vôimatu.
Ei maksa eestlasi süüdistada, et nad sellega toime ei tule.
Ainuke lahendus on ükskord ja lôplikult ära otsustada, millisesse tsivilisatsiooni kuulutakse
ühine koolisüsteem on siin ainuke lahendus.
o
okupantide koht/ 30. oktoober 2018, 09:52
e
Ehk on/ 30. oktoober 2018, 08:55
hoopis vastupidi,venelased ei taha eestlastega integreeruda.Miks muidu nad pole 50 aastaga eesti keelt selgeks saanud.
j
ju nemad arvavad/ 30. oktoober 2018, 12:24
et peame kõik siin Maarjamaal hoopis vene keelt rääkima!
a
ab/ 30. oktoober 2018, 08:20
Oh jätke see imelik tädi rahule, on ju näha, et tal kõik kodus pole! Kui Narvas jah vened pole int. siis mujal on nad ammu juba enamuses integreerunud.

k
Kuri kodanik/ 30. oktoober 2018, 08:12
Nii see suurvene šovinism ennast muudkui laiendab: nüüd jäid need vaesekesed pärast Nõukogude okupatsiooni tuultes siia kohutavasse Eestisse tulnud ja nende järglased siia ja muudkui vinguvad edasi, et peavad mingit sussamussa keelt õppima (mida nad suures osas ei teegi) ja et siin neid ei austata ja õudne on siin. Nüüd on aga Keskerakonna ja selle kannupoiste juhtimisel suunatud eestlasi sellele, et on jah vaesekesed need venelased ja peame jah meie, eestlased, ikka suure naaberrahva keelt õppima, et häbi-häbi. Tublid on olnud need eesti emad ja isad, kes oma lastel vene keelt ei lasknud õppida, sest vene keele mitteoskamine on ainus võimalus venekeelseid sundida eesti keelt natukenegi õppima. Nee venekeelsed, kes on eesti keele suhu saanud, on lugupidamist väärt.
E
.../ 30. oktoober 2018, 08:11
Ei tahagi, harjuge ära või kolige mujale.Venelased on ülbikud,pätid ja arvavad endast ei tea mida.Kui sa eestikeelt ära õppida ei taha, tore, ära õpi, aga ära siis oota, et ma suga venekeeles suhtlema pean, sest reaalsus on see, et siis ma lihtsalt ei suhtle suga.Ära isegi unista, et ma hakkan lihtsalt niisama venekeelt õppima, see siin on eesti, siin elavad eestlased (muud rahvused ka) aga fakt on see, et riigikeel on eestikeel ja kõigi muude keelte, sealhulgas venekeele õppimine on vabatahtlik.Ainsad eestikeelsed laused mida ma venelaselt tänaval kuulnud olen on "suitsu on?" või "anna 2 eurot"....
d
30. oktoober 2018, 08:07
dementne vanamoor -baba jagaa
j
30. oktoober 2018, 08:06
ja miks peaks -meie peaks hoopis koolides õppima soome keelt -milleks see vene keel meile ,olgugi et iga keel on hea
o
Oh Yana, Yana/ 30. oktoober 2018, 08:02
Eesti rahvas ongi tänu edukale integratsioonile püsima jäänud. Me vôtame omaks need, kes ôpivad ära eesti keele ja eesti meele. Muud väga ei nôuagi. Pea igas eesti suguvôsas leidub juuri Rootsist, Poolast, Lätist, Soomest, Venemaalt. See pole mitte probleem, vaid rikkus. Aga jah, need kes arvavad, et integratsioon tähendab üleminekut vene keelele ja kultuurile, eksivad. Seda ei juhtu m i t t e
k u n a g i. Sellistele on idapool olemas terve riik.
j
just/ 30. oktoober 2018, 10:33
väga õige jutt, ma isegi ei tea, et keegi on venelane kes räägib eesti keelt ja austab eesti kombeid, ikka venelased peaks meiega integreeruma
k
konsa/ 30. oktoober 2018, 07:47
VIDEO | Yana Toom rahvusvahelisele uudistekanalile: probleem on selles, et eestlased ei taha venelastega integreeruda
.-.-.-.-
eh, toom on täitsa kloun kohe, peegeldaks seda, venemaa suhtes;
probleem on selles, et VENELASED ei taha HIINLASTEGA integreeruda
j
Jaanus/ 30. oktoober 2018, 02:23
Yanal on tõesti raske, oma valitud rolliga Eestis hakkama saada.
Enamasti on tema hõiked nagu ei kala ega liha.
Muidugi on ka see tema niutsatus lausa kummaline - et eestlased ei taha integreeruda venelastega.
Yana, kas need asjad pole mitte vastupidi?
Venelased peaksid ikka rohkem eestlastega intereeruma!
j
juga/ 29. oktoober 2018, 23:47
Venelased ise ei integreeru kusagil. On olemas venekeelsed äri-linnaosad ka suuremates USA linnades, Hollandis ja vist tegelikult üle maailma. See ei ole normaalne, kui elada võõral maal ja mitte austada selle riigi keelt ning kultuuri. Toom on omandanud küll keele , kuid pigem oma kodumaa ladusaks esindamiseks Eesti lipu alt. Täitsa huvitav, miks ei kutsuta Venemaa eurosaadikut tagasi? See ületab juba igasugused piirid.

m
Mx35/ 29. oktoober 2018, 23:01
Kas venelased tahavad eestlastega integreeruda? ah jekaterina ?
k
eestlased ja venelased on inimestena ja rahvusena alati väga hästi läbi saanud.Teie seal mäeotsas ei suuda üksteisega 25 aasta jooksul ära integreeruda
i
ilus tüdruk/ 29. oktoober 2018, 21:31
jaa jaaa,lähen venemaale ja nõuan eestlastega integreerumist. ja õppigu kohe eesti keel selgeks ja hakaku rääkima eesti keeles, kõikjal.
t
Taibukas tädi/ 29. oktoober 2018, 21:15
Kes tahaks Eestit vantidele kodumaaks? Ainult tema..
k
kuule toom / 29. oktoober 2018, 20:57
mine integreeru hassadi juures.
m
marinta/ 29. oktoober 2018, 20:38
Eks ta ole- inglased ka ei tahtnud poolakatega integreeruda- ei oppinud poola keelt ega midagi.
m
mine sa Jana Toom sinna samusesse/ 29. oktoober 2018, 20:33
Kes on rahvuselt siin riigis peremees? Vastan sinu eest: EESTLASED. Kes siin peab integreeruma? Kas eestlane venelasega või vastupidi? Vastan sinu eest: Kõik teised rahvused kes siia riiki tulevad elama peavad lõimuma eestlastega aga mitte vastupidi. Soe soovitus sulle: Mine hari oma ajukest mis selle lokihunniku all on, saad ehk targemaks, ...
õ
õige/ 29. oktoober 2018, 21:00
ja Jana, räägi kes ei anna sinu kaasmaalastele siin Eestis kodakondsust? Mis juttu sa ajad??
a
am/ 29. oktoober 2018, 20:20
Huvitav,miks mina,eestlane pean nendega integreeruma.Täitsa haige tädi.

r
rein/ 29. oktoober 2018, 19:36
ja see üks integratsiooniprojekt, millega taheti luua homo sovietikust, kukkus punaimpeeriumil haledalt läbi
u
Uusjewrooplasega.../ 29. oktoober 2018, 21:30
...läheb paremini või, mis arvad ?
r
rein/ 29. oktoober 2018, 19:35
ega mina, kui eestlane, taha integreeruda ka lätlasega. kuigi häid suhteid naabriga tahaks ikka hoida.
venelasega sama
m
maamees/ 29. oktoober 2018, 19:08
Putini Venemaa võtab Toomi ja kõik venelased kellele Eesti riik ja riigi võim ei meeldi ,avasüli vastu suur Siber vajab asustamist,Putin on juba 100 korda oma kodanikke , nende vara ning panga arveid suure venemaa ülesehituseks suurele kodumaale tagasi kutsunud aga seni kurtidele kõrvadele ,no kaua peab suur kodumaa veel savijalgadel kõikuma !
e
ei lähe sinna keegi/ 29. oktoober 2018, 19:57
vaatavad kuidas siia saab tuubis juba videod
m
maamehele/ 30. oktoober 2018, 09:47
Ei ta kutsu sest Puutin vajab siia kohapeale oma kolonni nr. 5.
k
Küsimus/ 29. oktoober 2018, 18:52
Kes peaks kellega integreeruma? Kui mina näiteks lähen Soome elama, kas siis peavad soomlased minuga integreeruma või hoopis vastupidi?
i
Integratsioon/ 29. oktoober 2018, 18:44
Miks sellisel lubatakse intervjuusid anda eestlaste kohta, ja eestlased ei peagi kellegiga siin integreerima, nad elavad oma kodumaal ja Eesti on integreerunud Euroopa liiduga, mitte kommunistliku Venemaaga, kas toomi-tädile see ikka veel kohale ei jõua, et see rong, mille peale Jaana tahab istuda, on ammu läinud või pole teda enam ammu olemas, integreeruda saab tädi siis, kui astub omasuguste juurde üle naroowa silla.
m
madrus/ 29. oktoober 2018, 18:36
v
Vaatleja/ 29. oktoober 2018, 18:28
Oi Jaana, kas oled jälle valesti suud pruukinud või kaevatakse sulle teadlikult hauda?
i
integreerumine/ 29. oktoober 2018, 18:26
no see peaks nagu tähendama seda, et võõrkeelsed kodanikud hakkavad rääkima kohalikku keelt, aga mitte vastupidi. Kui riigikeel on riigis eesti keel, siis nõuda vene keele oskust integreerumise sildi all on kuidagi kummaline, nagu me peaksime integreeruma järkjärguliselt venemaa keelenõuetele, mis olid NL ajal kohustuslikud! Miks peaks eesti kodanik integreeruma kohustuslikus korras naaberriigi keelt rääkivate kodanikega? Me ju ei nõua eesti keele oskust väljaspool eestit viibivates riikides ja ei kisa, miks te meiega ei taha integreeruda!!
v
29. oktoober 2018, 18:50
Venelased tõmbavad oma kisa lahti niipea kui neile võimaluse annad, nad arvavadki, et Balti riikides peaks vene keel olema riigikeel ja las eestlased integreeruvad nendega, miks nemad peaks!

K
???/ 29. oktoober 2018, 18:25
Kas vähemusrahvad, eriti veel kuhugi teritooriumile sisserännanud ei peaks mitte ise riigi põlisrahvaga integreeruma? See oli nõukogude ajal, kui kõik pidid venekeelsetes hakkama ning ideaalis homo sovieticusteks saama.
Ma millegipärast ei ole märganud, et Venemaal suurvene šovinismist nakatatud venelased üritaksid end väikerahvastega (põliselanikega, kelle territooriumitele nad on sisse trüginud ja end seal sisse seadnud. Nagu Siberi väikerahvad. Tatari rahvad j.n.e.) eriti integreeruda tahaksid. Nende järgi on integreerumine vaid ühesuunaline. Kõik teised peavad saama samasuguseks nagu meie, venelased, oleme! Sest meie oleme neile kirjaoskuse ning kultuuri toojad!
k
Kui/ 29. oktoober 2018, 18:15
kaua see Toom veel vaenu õhutab.Kas eestlased peavad oma kodumaal rääkima vene keeles.Mitte eestlased ei pea õppima vene keelt.Tõenäoliselt ikka vastupidi.Kui ikka nt.oled Saksamaal või mistahes muus riigis pole isegi võimalik nõuda,et kohalikud peaksid sinu keeles suhtlema.Elementaarne ju.Ja see vaenulik tädi esindab Eesti Vabariiki Eu-s.
S
!!!/ 29. oktoober 2018, 18:37
See proua Toom sai millegipärast Eesti Vabariigilt mingite väidetavate eriteenete eest kodakondsuse. Keegi ei tea, milles need eriteened EW- suhtes tegelikult seisnevad. Kas seda kunagist otsust ei peaks äkki ehk veelkord läbi vaatama ning kui see otsus äkki osutuks olema ilma seadusliku alusta valesti antuks, siis põhjendused ning andjad avalikustada.
s
29. oktoober 2018, 18:53
Savisaar taotles ja Reformierakond andis, mida seal veel teada?
k
keegi kirjutas/ 29. oktoober 2018, 19:59
et isa oli eesti kgb s selle eest siis
k
kui see/ 29. oktoober 2018, 20:28
"andmine" kvalifitseerida kriminaalseks?
k
koolipapa/ 30. oktoober 2018, 09:50
Siin oleks tarvis teha VIGADE PARANDUS.
k
kas/ 30. oktoober 2018, 07:31
YT arvab, et venelased on nn teise sordi inimesed, et nad ei suuda eesti keelt ära õppida? Ta ju ei innusta oma kaasmaalasi riigikeelt õppima, aga pidevalt otsib võimalusi,et nad seda ei teeks. Nõukogude-aja inimesena võiks ta ju mäletada, et VIL õpetas - õppida-õppida-õppida - kuid kutsub hoopis oma rahvuskaaslasi keelelisse isolatsiooni e umbkeelsusesse. Miks? Kas tõesti peab YT oma kaasmaalasi võimetuks uusiasju õppima?
t
to kas/ 30. oktoober 2018, 11:37
Isegi tšuktšid, kes olid nõukogude anekdootides rumaluse etalonideks ning pilkealusteks räägivad 100% vähemalt kahte keelt. enda oma ning vene keelt (kooliharidus on neile suuremas osas venekeelne).
Ja nüüd mingi seltsimeesproua väidab, et venelased EI SUUDAGI lisaks emakeele teist keelt ära õppida? (minu arvates on see küll pigem soovimatuse ning suurvene šovinismi mõjust tingitud) Seega, kui vene inimene siiski poleks keeleõppimise võimeline, siis oleks ta ju intellektilt tšuktšidestki madalamal või?
Kui ma oleksin venelane, siis peaksin sellist väidet küll endale solvavaks ning alandavaks. Tegelikult ka minus voolab mingi osa vene verd, tsaariajast üks esiemadest oli Venemaalt. Aga sellegi poolest valdan ma praegu kolme keelt ja olen omandanud magistrihariduse.
h
huvitav.../ 29. oktoober 2018, 18:08
... ja kui Tartus ülikoolis on eestikeelse kursuse õppekavas kohustuslikud ained üksnes inglise keeles ja pole mingit võimalust seda ainet eesti keeles läbida, siis on nagu kõik korras ? nagu on vene keelest jutt, siis on kisa taevani. inglise keel samas "kastmes" - kõik on okay ! Silmakirjatsejad. Omal ajal oli tagumik läände uppis ja molu Moskva poole - siis oli kõik ingliskeelne paha-paha, ja vene keel - hea. Nüüd on tagumik Moskvasse ja molu Brüsseli poole vasta maad - ja kohad on vahetunud. kameeleonrahvas. igasugune au, põhimõttekindlus ja väärikus puudub. ainult kõrkust siinmail jagub.
p
penskar/ 29. oktoober 2018, 18:29
aga mulle on paha, et nõuka ajal polnud inglise keel ülikoolis nii nõutud ehk siis võitlen sinu võõrkeelte oskuse vaenulikkuse vastu. Nüüd ei saa vabalt suhelda paljudega.
p
29. oktoober 2018, 18:55
Penskaril aega küllalt, õpi siis võõrkeeli.
s
sulle, 18:55/ 29. oktoober 2018, 21:20
Saa ise ka 63 aastaseks ja hakka keeli õppima.
Tahaks maailmas iseseisvalt hakkama saada aga
okupatsiooniarmees omandatud vene keelega pole
seal küll midagi peale hakata.
A
???/ 30. oktoober 2018, 11:44
Aga see olevatki ju "rahvaste vahelise suhtlemise keel", nagu meile kunagi koolis räägiti. Kuigi, näiteks "Õnne 13" üks tegelaskujusid, Laine nimelt, jäi Maroko turul selle suhtluskeelega küll jänni.
K
???/ 30. oktoober 2018, 11:40
Kui teeksime ka vene keele oma ülikoolikeeleks, aga mida me teeme siis, kui sedasama privileegi hakkavad nõudma ka soomlased, lätlased, rootslased, tatarlased, sakslased j.n.e?
j
ja ise esindab Eestit???/ 29. oktoober 2018, 18:02
Kuidas saab selline inimene esindada Eestit Europarlamendis.
e
29. oktoober 2018, 18:57
Euroopa Liit ajab suht samasugust poliitikat, sinna just sobibki suurepäraselt. Gräzin on nagu võõrkeha ja seisab progressil jalus.
i
integreerija/ 29. oktoober 2018, 17:43
"Govorite po tselovetseski" ja oletegi integreerunud.
s
29. oktoober 2018, 18:58
n
nii on/ 29. oktoober 2018, 21:27
kui töökohas on 1/3 venelasi, siis kogu suhtlus käib vene keeles.See ongi integratsioon, tuleb välja.
a
Alustuseks/ 29. oktoober 2018, 17:43
peab kohe mainima,et suhtun,nagu paljud eestlased venelastesse kui okupantidesse või nende järeltulijaisse ning ei kipu kuidagi neisse hästi suhtuma.Lisaks veel okupatsiooni ajal korda saadetud sigadused,eestlaste ja eesti keele ja kultuuri allasurumine ning saamegi põhjuse,miks suure tõenäosusega ei hakkagi need kaks erinevat keelt kõnelevat rühma kunagi läbi käima.Venelasd elavad venemaa inforuumis ja kohe on ka kommentaariumis aru saada,kes on kirjutajatest muukeelne.Sellised leiavad,et just meie oleme propaganda poolt ajupestud,mitte nemad.Aga jäägu see nii ja mina nendega igal juhul tegemist ei tee!
a
arvad sa/ 29. oktoober 2018, 18:30
tõesti, et kohalik käputäis eestlasi suudaks üksi seda riiki üleval pidada?
s
29. oktoober 2018, 19:01
Sellist paisutaud riigiaparaadiga monstrumit pole vajagi ülal pidada, veel vähem on vaja selleks madusid rinnal soojendada.
u
Urrr/ 29. oktoober 2018, 17:41
Kas vastupidi ei peaks see käima?
a
Andres/ 29. oktoober 2018, 17:37
Meil on terve põlvkond venelasi, kes ei kipu eesti keelt rääkima. Varem oli veel rohkem. Selge: ei soovi eestlastega integreeruda! Ise eestlasena (vene keelt rääkivana) olen valmis integreeruma – isegi tahaksin integreeruda – kõikide venelastega, kes on siiralt nõus, et NSV Liit okupeeris Eesti 1940. aastal ja tegi seda uuesti 1944. aastal ning Punaarmee ei ole kunagi Eesti riiki vabastanud. Ei tohiks ju olla palju palutud: kogu aeg kuulen vene keeles, kuidas kõige rohkem kannatasid NSV Liidu julma riigikorra all venelased ise.
v
29. oktoober 2018, 19:03
Venelased kannatasid täpselt nii palju, et kõigi teiste kannatusi tühisteks pidada, saad aru nende mõtlemise strateegiast?

n
no/ 29. oktoober 2018, 17:34
Narvas sellist iba ajada....
i
igavesti vastikud/ 29. oktoober 2018, 17:39
Miks eestlased ei taha venekeeli rääkida? Kõik saaksid aru ja poleks mingit segadust.
Oleksid õnnelikud nagu vene aegu suhkurisabas.
j
Juula Juurakust/ 29. oktoober 2018, 18:26
Vene aegu (55-80.a.) eriti vene keelt kuulnudki ei Tallinnas, Võrus ega Tartus (erand 3 keskkool, kus õppisid nii eestlased kui venelased), sest ime küll, aga kohe peale sõda tulnud, õppisid enamuses eesti keele selgeks. need, kes tulid (suurte hordidena) alates 80-datest, tean ainult ühte (valgevenelane), kes õppis keele selgeks ja hakkas ka eestlastega suhtlema. Sugulane abiellus Pihkva kandi tüdrukuga kui teenis seal sõjaväes, elanud kogu aeg eestikeskses Viljandis juba üle 30 aasta, töötab koos eestikeelsetega, aga suhtleb nendega ainult venekeeles, kuigi aru saab. Küsisin korra, et miks ta kohalikus keeles ei räägi, sain vastuseks, et miks peaksin, teie ju olete kõik vene keelt koolis õppinud ja saate aru küll.
m
meil tööl/ 29. oktoober 2018, 18:33
jälle oli ka mees, kes tõi sõjaväest vene naise ja see rääkis küll tööl puhtalt eesti keeles. Näiteid võiks ju teisigi tuua, Alla Levandi näiteks jne.
k
29. oktoober 2018, 19:07
Kust sa võtad, et ma ei loe ja ei räägi vene keelt? Ei kavatsegi vene keelele üle minna.
a
29. oktoober 2018, 19:07
j
Juulius / 29. oktoober 2018, 17:28
Ei ole eriti integreeritud. Probleem on selles, et eestlased ei taha venelastega integreeruda. Meil on terve põlvkond eestlasi, kes ei räägi üldse vene keelt.
Et siis pr.Toomi arvates peaksid eestlased rããkima venelastega vene keeles. Kas pr. Toom teab' et meil on riigikeeleks eesti keel? Mina kui eestlane râãgin Maximas eesti keelt ja klienditeenindaja peaks oskama minimaalselt eesti keelt. Kui oskab. See on nóue. Samas on mul suht palju venelastest tuttavaid, kellega rããgin kas eesti vói vene keeles.
Pr. Toom tahab siis nüüd sunniviisiliselt juurutada koolides ja mujal vene keelt. Ja sellega ei saa kûll nóus olla, sest jãrgmine samm on kakskeelne riik.
m
mina küll oleksin integreerunud/ 29. oktoober 2018, 17:36
aga venelastega on see häda et neid kummitab läinud aegade propaganda vaim ,eestlases nähakse siiamaani ohtlikku nõrgamõistuslikku hitleri saksamaa aegadest mõjutatud tegelast kellega tulebki distantsi hoida
p
29. oktoober 2018, 19:08
Praegu pressivadki toomid ja kõlvartid koos repsidega vene keelt teiseks riigikeeleks, selleks ka see ukraina venelaste sissevedu.
t
Taat/ 29. oktoober 2018, 17:27
Minu parim sõber oli vene kroonus siberlane,kuigi oli ka lätlasi,leedulasi. Sellised mehed ,nagu oli Sergei Maslennikov, ei reeda sind elus kunagi,viimase leivapalukese tegime pooleks!
k
kolla/ 29. oktoober 2018, 18:49
Venemaal elavadki täiesti normaalsed inimesed aga see vaht mis mööda ilma laiali on ujunud ei olegi inimesed.
m
marks/ 29. oktoober 2018, 19:11
Asja hullem külg on see , et paljud läheksid venemaale tagasi aga ka seal neid ei sallita kuna tulevad Baltikumist ,Seega ruigavad siin edasi , ja ajavad oma joru. Poliitikud kasutavad neid lihtsalt ära.
k
kollale/ 29. oktoober 2018, 23:23
Nii must-valge see asi nüüd ka ei ole.
t
Toomas/ 30. oktoober 2018, 08:53
Nii ongi. Venelane elab Venemaal. Ja Toomi-sugused, kes siin ennast kehtestada püüavad ja mingist integratsioonist sonivad, ei ole venelased, vaid NÕUKOGUDE SAAST.
m
mõtlik/ 29. oktoober 2018, 17:25
kas inglased ja prantslased oskavad mända muud keelt või ameerilased ? Ka Toome elustiil käib vaid raha radu.
n
29. oktoober 2018, 17:22
m
Mann/ 29. oktoober 2018, 17:20
Nii et eestlased peavad vene keelt oskama, aga venelased eesti keelt mitte?
h
HH/ 29. oktoober 2018, 17:12
Mis jama jutt see on - Yana peaks väga hästi teadma, et hoopis venelased ei taha eestlastega integreeruda, tema ise kaasa arvatud!
t
tiblonski/ 29. oktoober 2018, 17:23
Jana ongi integreerunud. Loeb eesti keeles, kirjutab eesti keeles, r22gib eesti keeles, vean kihla et vahest isegi m6tleb eesti keeles. On aktiivne kodanik. Kust otsast ta ei ole integreerunud? V6i on mingid muud kriteeriumid?
teemast: kes see ikka nyyd niiv2ga reisib? ma pole oma elu jooksul isegi neis 13 riigiski k2inud. Pealegi m6ni inimene on ka ikka teatud uhkusega ka. Isiklikult mina ei v6taksi eesti passi vastu kui mulle sokutati mingit halli "alien" passi 20neks aastaks. Isegi kui ma valdaks keelt. Ma isegi tean neid inimesi kes p6him6tte p2rast ei tee eesti passi kuna tunnevad et neid solvati/alandati kuigi keelt nad valdavad ylih2sti.
y
Yana võib ju eesti keelt rääkida/ 29. oktoober 2018, 21:30
aga kellel on töökohas paar venekeelset kolleegi, peab terve päeva vene keeles räkima, nii et koduski läheb vahel keel sõlme

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee