Eesti uudised

ÕL VIDEO | Tänavaküsitlus: kas Eestis peaks olema suve- või talveaeg?

Kadi Raal | Video: Robin Roots, 23. oktoober 2018 15:35

148 KOMMENTAARI

l
lõunaaeg/ 25. oktoober 2018 18:25
mul täiesti kama, kuhu poole kella keeratakse, peaasi, et ma ei peaks oma lõunapausi aega 2x aastas ümber keerama. Organism vajab stabiilsust, aga mitte mingit lollakat ajaga pendeldamist !
m
Maamees/ 25. oktoober 2018 08:27
Vahet ei ole, kas suve või talveaeg. Peaasi, et oleks Lätiga sama aeg. Siis ei peaks kogu aeg Valkas käies kella keerama.
n
nomaitea/ 24. oktoober 2018 19:30
mis suur vaidlus siin küll käib? Talveaeg, suveaeg, suveaeg... talveaeg...vööndid ja mittevööndid...
Kas tõesti mõnedel siin nii natukestki mõistust peas ei ole, et aru saada, et iga suveaja kellakeeramisega varastati rahvalt üks tund lihtsalt ära. Kell keerati ETTE.
See varastatud tund anti sügisel jälle tagasi.
See tähendab seda, et suveaeg tekitati kunstlikult,
õige on ainult normaalne aeg - TALVEAEG!
f
fbi/ 24. oktoober 2018 19:05
Iga päev suveaeg! Talveaega eelistavad inimesed, kel pole elu ja õhtuti mitte midagi teha!
z
ZzzzZ/ 24. oktoober 2018 14:35
Lõpetage see vööndiaja häma ära. “Nii on parem, see on meie vööndiaeg jne” Lamp. Ilmsegelt käib kogu toimetamine suveaaja järgi. Ja see kas Eesti ja Soome on samas ajavööndis ei oma ka suurt tähtsust. Või omab? Kalevipoegade raskem elu v :’))
j
Joosep/ 24. oktoober 2018 14:27
Miks minu kommentaari Juku nime all ei avaldatud?
j
Juku/ 24. oktoober 2018 14:09
Teadmiseks. Ajavööndi laius on 15 kraadi. Moskva ja Tallinn on samas ajavööndis. See nn. Moskva aeg on ühe tunni võrra vööndiajast ette keeratud aeg, ja mitte ainult Moskvas vaid kogu Venemaal.
a
Asi on juba paigas/ 24. oktoober 2018 09:52

k
kuna põhilised/ 24. oktoober 2018 07:26
suveaja pooldajad on Tallinna inimesed, siis seda ei saa arvesse võtta kuna pool vabariigi elanikest elabki Tallinnas.See pole õiglane. Kell 12 on päike lõunas, seda te juba teiseks ei keera.
t
teadja./ 24. oktoober 2018 02:14
Tundub, et talveaja pooldajatel otsest vahet pole, et mis kell påike suvel loojub v6i t6useb, peaasi, et talvel oleks ommikuti kella 7-8 valge. Kui me toome v88ndiajale jååmisel kaupluste lahtioleku ajad tunniv6rra varasemaks nåiteks 7-21 v6i suveajale jååmisel 8-22, siis majanduslikus v6idab see, mis on avatud kella 8-22. Esiteks hommikul kella 8-9 vahel kåib poodides ja kauplustes rohkam inimesi ja riik teenib rohkem kåibemaksu raha, kui hommikul kella 7-8 vahel. Pealegi kui me toome talveajal olles t88ajad tunnijagu varasemaks, siis see tekitab inimestel stressi. Eriti puudutab neid, kes peavad systeemi muutmisel 6 v6i 7 t88le tulema, sellisel juhul on inimestel våga raske harjuda magama minekuks kella 21:00-22:00 vahel. Pealegi magab inimene siis tunni v6rra påevas våhem, olenemata sellest, et mis kell talveajal olles t88ajad pihta hakkavad. Teisalt v6ib tekkida ka tåbar olukord, kus vanemad ei saa våikeseid lapsi lasteaeda v6i kooli viia, kuna peavad systeemi muutmisel tunnijagu varem t88le tulema. Samas kui jåetakse talveajal olles t88aja algused samaks, siis tekib jålle teistsugune stressi olukord. Esiteks inimesed hakkavad peale t88påeva l6ppu olulisemalt kiirustama. Eriti puudutab see neid, kelle t88påev l6peb kella neljast v6i viiest 6htul. Niiet parem on jåtta pysiv suveaeg, kui et meil hakatakse talveajal olles t88aegasid korrikeerima. Oleme olnud Soomega erinevas v88ndiajas aastal 1991-1996 ja 2000-2001. Kummaline on ka see, et kuidas siis Prantsusmaa ja Inglismaa on siiamaani hakkama saanud, nad elavad samuti erinevas ajav88ndis, ja neid yhendab tunnel, mille pikkus on 50,54 km. Samas v6ib ELil tekkida pati olukorra seis, nimelt mis saab edasi Suur-Britanniast, kas britid tulevad ja jååvad UTC+1.le v6i jåtkavad vanaviisi, ja neil tuleb Prantsusmaa, Belgia v6i Hollandiga 2.tunnine ajavahe aprillist-novembrini..Siin ongi see konks, et miks EL hakkas jårsku meelt muutma, et tuua l6plik otsus pideva suve v6i talveaja jååmisel aastasse 2021 aprillisse.
k
Kalev/ 23. oktoober 2018 21:35
t
Toslem/ 23. oktoober 2018 20:50
Mitte talve- ja suveaeg, vaid VÖÖNDI- ja DEKREETAEG. Millal ükskord hakatakse asju õigete nimedega nimetama?
s
Saime juba aru, aga meil on ükskõik / 23. oktoober 2018 21:03
s
siilipoju/ 24. oktoober 2018 11:42
Nimetused suve- või talveaeg vastavad reaalsusele. vööndi- ja dekreediaeg on inimeste ( nn.teadlaste) poolt väljamõeldud, et suhtlust soodustada.
x
Xxx/ 23. oktoober 2018 20:49
Sügise ja kevadeaeg võiks ka olla.Ja igalajal saaks kellakruvida..
t
23. oktoober 2018 20:39
a
arvan et/ 23. oktoober 2018 20:32
nii tore saab venelastega ühel ajal saluuti teha. Jääb venelastel oma meelsusega uhkustamine ära.
p
Piraat/ 23. oktoober 2018 21:05
Mina olen rõõmus hoopis sellepärast, et oleme somaallastega samas ajas
s
Soovin,/ 23. oktoober 2018 19:45

t
23. oktoober 2018 19:30
Talve aeg! Kes tahab, see istub ka suvel vara hommikuni, et poes tiir ära käia. Kui valgus on probleem magamiseks, siis kleepige foolium magamistoa aknale. Ma olen põhja Norras ning siin pole suvel ööd ja talvel päeva. Samas hommikul on eestis palju lihtsam tööd alustada, sest te laisad lähete tööle kella 8ks... Soomes, Rootsis ja Norras hakkab tavaline tööpäev kl 7... Seega parem on siingi alustada produktiivset tööd kl 8 aga mitte kl 9
e
23. oktoober 2018 20:19
Ei tea kuidas teil seal Norras, aga meil siin Rootsis algab kl. 8
t
:)/ 23. oktoober 2018 21:43
tead ,mul täitsa savi mis teil seal norras,rootsis või soomes on
l
lihtne/ 23. oktoober 2018 19:16
rootsis "talveaeg". soomes, eestis, lätis, leedus, moskvas/peterburis "suveaeg". ehk: sõida kuhu tahad, ei mingit kella keeramist! lihtne ja mugav
k
Kuuuurija/ 23. oktoober 2018 19:55
Tüüpiline rumal suveaja pooldaja!
Kui Rootsis on talveaeg ja Eestis suveaeg, siis on Eesti ja Rootsi ajavahe 2 tundi.
i
23. oktoober 2018 20:20
k
Kuuuurijale./ 23. oktoober 2018 20:49
Tund või kaks ajavahet?On see nii tähtis vähegi rehkendada oskavale inimesele?
Juba aastakümneid sel teemal kiunutud.Aga mida peaksid tundma siis kauglendude piloodid jm. lennuki teenindav personal?On nad "Ironmen-women"?
n
nii/ 23. oktoober 2018 19:00
rumalale küsimusele ei oska isegi vastata.
v
vaarikas/ 23. oktoober 2018 18:33
Olen nõus sellega, et meile peaks jääma vööndiaeg.
a
ajast/ 23. oktoober 2018 18:52
peaks jääma nii nagu oli täna ja on veel ka homme
s
Suur Seier/ 23. oktoober 2018 18:26
Mis te jahute pidevalt talveajast - selle õige nimi on vööndiaeg!
n
23. oktoober 2018 18:54
nimede vahetusest sisu ei muutu
s
siilipoju/ 24. oktoober 2018 12:05
Vööndiaeg on geograafiline nimetus, teadlaste pandud, suve- ja talveaeg on loodusrütmidega seotud ja üldiste tähelepanekute alusel kujunenud.
v
VÖÖNDIAEG/ 23. oktoober 2018 18:18
sobib Eestis ja niisama lihtne ongi.
k
23. oktoober 2018 18:54
Kas 23.10 kuupäeva kellaeg ei sobi? Mille poolest ta oli halb?
m
miinustele/ 23. oktoober 2018 20:21
Mille poolest tänane aeg oli teie jaoks halb? Kl 16.00 oli veel liiga valge, pidi olema kottpime? Ootan huviga vastust.
n
naljatilk/ 23. oktoober 2018 20:32
isegi suveajaga on enne jõule 4 ajal pime juba. Võiks parema seletuse välja mõelda.
2
20.32/ 23. oktoober 2018 21:13
Sa tõesti oled naljatilk, küsimus on 23.10.2018 kohta. Aga mis puudutab jõule, siis suve aja kella järgi kl. 16.00 oleks veel valge. Kuidas tean-lihtsalt, kl.16.00 koolibussi väljumise aeg.
m
mm/ 23. oktoober 2018 21:46
ega ikka ei ole küll ,pime
s
Suusatamise tunnid/ 23. oktoober 2018 23:27
Talveaja järgi kl. 15.00 on valge, hämaraks läheb kl. 16.
i
Ikka / 23. oktoober 2018 18:04
v
vööndi aeg tuleb nii või teisiti/ 23. oktoober 2018 18:46
enam pikalt ootama ei pea , vööndiaega pole põhjust enam kruttida , selle kruttimisega sooviti säästa elektrit energianäljas tööstusettevõtete jaoks kuna hüdroelektrienergia tootmiseks vajaminevad veevarud vähenevad kiiresti suveperioodil. see oli ka ainuke põhjus miks nsvl selle kampaaniaga kaasa läks.
p
pildi peal/ 23. oktoober 2018 17:58

m
ma/ 23. oktoober 2018 17:54
Baltiriigid ühte ajavööndisse!
n
23. oktoober 2018 18:52
Nõukariigid peavad kokku hoidma ja sama aega omama.
e
23. oktoober 2018 17:22
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
Sõjaveteran ning personaalpensionär/ 23. oktoober 2018 17:40
Meie tahame ikka vana head, harjunud ning armsat Moskva aega!
t
tohoh/ 23. oktoober 2018 18:29
Mis ajast Moskval on oma aeg!?
t
to tohoh/ 23. oktoober 2018 22:45
Terve ENSV perioodi oli meil siin Eestis Moskva vööndi aeg. Tund aga varasem kui oli meie oma loomulik vööndiaeg. Mis klapivad meie pikkuskraadi keskpäeva ning keskööga. Õiges vööndiajas oli siis meiega samasl pikkuskraadil asuv Soome, kus kell oli meie Moskva ajast üks tund taga.
o
O 22.45/ 23. oktoober 2018 23:28
s
Slava islamile ->17:22/ 23. oktoober 2018 18:29
Nüüd aga elame Sudaani ja Türgi aja järgi. Loomulikult uhkem tunne, eks ju
m
miinustele/ 23. oktoober 2018 19:28
Eitamine fakti olematuks ei tee
a
Asi läheb segasemaks/ 23. oktoober 2018 17:16
Me oleme ennem aastakümneid olnud soomlastega ühe tunnises ajavahes, mis siis nüüd lahti on, et enam ei saa olla?Soomes meie kalevipoegadel pole ju vahet,kas nad töötavad talve- või suveajas.MIks me peame joonduma ühe Soome järgi, kui ülejaanud euromaad on kõik ühte meelt?Ja meile teeks lõunapoolde reisimine karuteene, et nüüd peame meie hakkama riiki sisenemisel kellasid keerama, kuid siis tuleb juba hakata arvestama seda, kus ajas oled.Meie jaoks muutuks asi siis keerulisemaks,nii et jätame selle Soome kummardamise ära ja mõtleme oma peaga ja arvestame enamuse eestlaslaste sooviga.
h
hoonete valgustusest/ 23. oktoober 2018 18:31
Aga milleks need säästulambid on välja mõeldud?
t
Teeline/ 23. oktoober 2018 18:20
Ära aja rumalat juttu! Alates Poola piirist on meil ülejäänud Euroopaga kogu aeg tunnine ajavahe olnud, mitte Soomega.
t
tohmu/ 23. oktoober 2018 17:04
Nende vööndiaja küsitlustega on üks huvitav lugu. Vaadates jooksvaid tulemusi, siis õhtul kella 17-ni on vööndiaja pooldajad väikses ülekaalus. Aga hiljem lähevad suveaja pooldajad ehk enamus koju jõudnud tööinimesi neist mööda.
l
Lihtne/ 23. oktoober 2018 17:03
Aeg peaks olema sama EL riigiga, kellega meil on maismaapiir. Ehk siis Lätiga. Suveaeg kindlasti parem, kuna on väga suur vahe, kas suvel läheb pimedaks kl 21.00 või kell 22.00.
n
no ei ole suvel/ 23. oktoober 2018 17:58
mingit vahet kas 23 või 22 loojub päike.
Aga talvel kui poole päevani on pime, siis kyll tuleb masendus peale
T
.../ 23. oktoober 2018 18:25
Talvel on ärgates nagunii pime, kas tööl olles on pime tund vähem või rohkem, on ükskõik. Samas, kui kevadepoole ja sügisepoole talvel on töölt tulles juba natuke hämar, on suur võit! Tegelt tuleks kella nihutada lausa 2 tundi suveaja suunas, siis oleks valusekasutus optimaalne!
1
17.03/ 23. oktoober 2018 22:28
Su jutt oleks muidu veenev , aga kahjuks suvel ei lähe pimedaks ei kell 21.00 ega ka 22.00. Aga kui sul läheb ,siis on see pigem ülemäärase õlle rüüpamise viga.
a
Arvu/ 23. oktoober 2018 17:00
Tere.Haritud inimene mõtleb ja räägib ikka vööndiajast.
j
joosep/ 23. oktoober 2018 17:23
Sul on küll vist ainult kaks aastat puukooli.
v
23. oktoober 2018 18:32
Vööndiaeg on inimeste välja mõeldud ja paikka pandud, kusjuures ei jookse need võõndid sirgelt midagi, sinka-vonka üle kaarti.
p
planet/ 23. oktoober 2018 16:58
Küsime Trumpi käest, mis tema soovitab ja siis teeme vastupidi.
j
jah/ 23. oktoober 2018 16:56
Lehmad! kanad samuti ei taha!
n
23. oktoober 2018 18:33
Nemad muidugi kõvad tööloomad:DDD

e
eestimees rakverest/ 23. oktoober 2018 16:54
mitte tänava küsitlus vaid tallinna küsitlus.eemal ei ole linnad ega ka inimesed
f
fff/ 23. oktoober 2018 16:53
n
Njaaa/ 23. oktoober 2018 16:49
Suveajal on loomulikult õhtu pikem, seda kellast-kellani töötava inimese jaoks. Kui on vabakutseline- kodune, siis loomulikult vahet pole- päev on sama pikk. Päris suur vahe on, kui õhtul töölt tuled, kas valget aega on õhtul veel tund aega kauem. Varem tööle ju lähe :) kui 2000.a paiku oli see talveaja eksperiment, siis oli see ikka väga masendav ju, inimestel lühike mälu- kl 3 läks suvel valgeks, samas pikki valgeid suveõhtuid enam polnud. Kohe tuleb kellakeeramine talveaega ja ühes sellega pimedus. Kl 17 pime siis juba.
1
16.49/ 23. oktoober 2018 22:33
Aga miks sa pole nõus tund varem tööle minema? Või hommikul paar tundi varem tõusma ja neid "tähtsaid" toiminguid hommikul teha, mida selle suveaja valge õhtutunniga teed?
M
???/ 23. oktoober 2018 22:51
Miks peaksid lapsed lasteaeda või kooli minnes talvel poole öö ajal ärkama, kui nende bioloogiline kell nõuab veel unueaega? Suveaja puhul tõuseb ju detsembrikuine päike alles peale kella 11 hómmikul. Aga lapsed peavad juba kell 6-7 ärkama, et vanematega enne tööpäeva algust veel lasteaeda jõuda. Või kella 8 kooli. Ning mitte kõik ei ela koolimaja naabetänavas, vaid peavad sinna kaugelt bussidega sõitma. Eriti veel praegu, kui meil majanduslikel kaalutlustel väikeseid koole järjest suletakse.
k
Kliimaks/ 23. oktoober 2018 23:34
Bioloogiline kell? Päriselt või? Sa vist mõtled unefaase, mil bioloogilise kellaga ei ole pistmist. Unefaasid öö jooksul mitu korda vahetuvad, ja õnne nendel, kel ärkamise aeg langeb kokku aeglase unefaasiga.
f
fbi/ 24. oktoober 2018 19:01
Lapsed saavad varsti suureks sul ja uuel põlvkonnal pole enam vahet, et nad suveajas elavad
g
23. oktoober 2018 16:40
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
sina/ 23. oktoober 2018 17:44
m
madrus/ 23. oktoober 2018 16:36
... kell 12 on päike löunas ,vöi soovitakse vaielda ...
t
tohmu/ 23. oktoober 2018 16:55
Ütle mulle üks põhjus miks see oluline on. Täiesti suva kus see päike kell 12 on, minu päev ei ole kell 12 veel poole peal. Sul on või?
t
tohmu?/ 23. oktoober 2018 18:07
Kas oskad päikese ja seieritega kella abil ilmakaari arvutada? Sa ei teagi, mis on ilmakaared!
t
to tohmu?/ 23. oktoober 2018 20:24
Milleks sul on vaja pidevalt ilmakaari teada, ja seda meie ajal kus igasugused vidinad ja GPS-d on olemas.
m
märtsivalimistel siis küsida, mida rahvas arvab ja tahab/ 23. oktoober 2018 16:34
mis seal muud siis on. ja teeme nagu rahvas tahab.
suveaeg, talveaeg, 2 tundi siia või sinna... või miks mitte, pool tundi... ja olemegi teises ajas, poole tunniga. mis siis. kahe vahel.
k
Kas neli / 23. oktoober 2018 16:34
inimest on kogu Eesti küsitlus? Kus pooled nii, pooled naa.
s
Selle küsitluse tegi/ 23. oktoober 2018 18:51
millagi suvel EL juba ära. Minule tuli igatahes eesti.ee kaudu ankeedi link meilikasti. Iga kodanik sai oma valiku teha ja vist isegi vabas vormis selgituse lisada. Tulemused ka tänases Postimehes. Talveaega soovisid Holland, Tsehhi, Taani ja Soome. Ülejäänuile sobis suveaeg.
k
Kuuuurija/ 23. oktoober 2018 20:00
Kuna igale kodanikule seda küsitlust ei saadetud, siis ei ole see ka siduv. Mina ei saanud seda linki, nagu ka minu lähimad tuttavad.
s
23. oktoober 2018 20:25
siduv ei ole aga näitab üldist seisukohta
p
Peeter/ 23. oktoober 2018 16:33
Lapsepõlves sai kogu aeg Soome TV kava ajavahet arvutatud. Huvitav, et tänapäeval enam täiskasvanud inimesed sellega hakkama ei saa. Paluks ikka suveaega. Kontoriinimestel lõpeb tööpäev kell 17:00 ning sealt päikeseloojanguni jäänud tunne on suvel suveajaga rohkem. Või kes soovitavad, et tõuse varem - Kas võib kõik poed ja raamatukogud ja postkontorid jms asutused ka juba kell 16:00 sulgeda (kui 07:00 avada)?
Minu poolest võib talvel vööndiaega tagasi keerata. See mind ei häiri, kuna nagunii novembrist veebruarini enne päikeseloojangut kontorist välja ei saa
p
paraku/ 23. oktoober 2018 16:59
kontorirotil ei alga tööpäev 6-7 hommikul, eks mine ise veelgi varem tööle
t
To paraku/ 23. oktoober 2018 17:34
Otsi siis normaalne töö. Lihtne ju. Ära jaura oma haiget talveaega.

i
Ilona / 23. oktoober 2018 16:27
Tere mis asi on talveaeg ja suveaeg ?
j
juhmakas/ 23. oktoober 2018 16:57
n
naine/ 23. oktoober 2018 16:26
Ega kellaaeg ei tee ilma valgemaks ega pimedamaks, seda teeb ajavöönd, olgu see kell mistahes. Kuid terve eluaeg on Eestis olnud õige ajavöönd, millega meie organism on harjunud...Enne "suveajale" keeramist oli meil õige aeg, nn talveaeg. Nimetused ei määra midagi, meie paikkonnale on õige aeg nüüd, kus keerame kella tunnivõrra taha ja see jäägugi.
j
23. oktoober 2018 16:35
jah. me oleme 7 kuud aastast suveajas ja 5 kuud talveajas. ma ei saa üldse aru, milles küsimus. suveaeg loomulikult.
e
eestlane/ 23. oktoober 2018 16:50
Kui talveaega ei kehtestata,tuleme tänavatele protestima.
p
paljastuhnur/ 23. oktoober 2018 16:59
Hahahaaa, eestlasele keeratakse iga valitsuse ajal järjest sügavamale taha, ei ole ühtki protestijat näha, aga nüüd kui ajavöönd ei sobi, siis tuled tänavale või. Ära aja naerma.
e
eestalne/ 23. oktoober 2018 17:46
e
Ei/ 23. oktoober 2018 17:48
Ole hea. Suveaeg on mõistlik.
t
to naine/ 23. oktoober 2018 18:22
Mida sonid sellest organismi harjumisest, käid ise Kreekase või Egiptusse puhkama ja üldse ei pirise, et seal kell 2 tundi meie omast maha. Harjud ära ja kogu lugu.
t
Tjah/ 23. oktoober 2018 19:10
Kellel ta terve eluaja on olnud vööndiaeg? Nendel, kes esimese Eesti Vabariigi ajal elasid.
j
Jauram/ 23. oktoober 2018 16:24
Mina hääletan, lõpetage see aja solkimine !
Kas on talve või suve aeg, ööpäev jääb ikka 24-tunniliseks ja egas see valgus kuhugi kao ... kas tõused hommikul varem või heidad htul unele hiljem !?
o
Oh/ 23. oktoober 2018 16:29
Mingi aeg tuleb ju kokku leppida, või hakkab igaüks oma aja järgi käima ?
k
23. oktoober 2018 16:36
kuidas sa aru ei saa. on ikka vahe, kas kell on praegu pool viis või pool neli
vaata välja ja mõtle, et nädala pärast on juba pool neli. ja kui pime on.
a
aga see eest/ 23. oktoober 2018 17:47
l
lapsevanem/ 23. oktoober 2018 18:21
mida ma selle hommiku valgusega teen ,kui huviringid on õhtul
t
Tarkur/ 23. oktoober 2018 16:23
Eesti rahva enamust (pensionärid ja töötud) see kella keeramine ju ei mõjuta - nad lähevad magama siis kui tahavad ja ärkavad siis kui tahavad. Ainuke asi mis neid mõjutab on Läti alkopoodide avamise kellaaeg (igal hommikul kell 8), aga sellestki on väljapääs, sest Läti kasiinod müüvad alkoholi ööpäev läbi ning sellest tulenevalt on ju suva millist aega mingi mehhanism näitab
v
vaene penskar/ 23. oktoober 2018 16:29
mõjutab küll, sest õhtul lõppevad saated telekast ikka kella järgi, seega iga poole aasta järel tuleb ümber harjuda ja kassi ei huvita, mis aega näitab kell, tema tahab ikka samal ajal õue, suveajal seega tund varem.
m
mis jabur jutt-vaene penskar/ 23. oktoober 2018 18:19
Kassid tahavad õue sis kui nendel on häda mitte siis kui kell kukub. Ja üldse, kassidel on liivakast, ja paljud neist õues mitte kunagi ei käi.
t
23. oktoober 2018 20:28
Tahaks naha kassi, kes käib nagu rong kakale ja pissile, minu oma igatahes võib päev läbi magada
a
Ahsoo/ 23. oktoober 2018 16:32
Kahju küll, kui inimene arvab, et tööl ei käi ja huvitavad ainult viinapoe ajad.
k
kas tõesti/ 23. oktoober 2018 16:18
midagi asjalikumat kui kella keeramine ja Evelini uitmõtted maailmas pole.
k
kella keeramisest/ 23. oktoober 2018 16:31
võib paljugi sõltuda, kui bussijuht ei saa end välja magada, võib juhtuda ränk avarii, kus võid ka sina elu kaotada.
j
Juku/ 23. oktoober 2018 16:46
Bussiavariides saab Eestis harukordselt vähe inimesi surma, aga Eesti 100 puhul 100 avariis hukkunut aastas tuleb enamuses kuulutada kainete autojuhtide erakordseks saaqvutuseks
s
sama on tegelikult/ 23. oktoober 2018 17:48
liikluses tervikuna-puhanud inimene on oluliselt rahulikum.
t
to kella keeramisest / 23. oktoober 2018 18:16
Mis mõttes ta nüüd ei saa välja magada!?
m
magamisest/ 23. oktoober 2018 18:18
Kas on oht et kella siia-sinna poole keeratakse iga paari päeva tagant?
t
tsrts/ 23. oktoober 2018 16:18
Ikka suveaeg olen selle poolt.
õ
Õige/ 23. oktoober 2018 17:46
K
????/ 23. oktoober 2018 16:16
Kui kokkuleppele ei saa siis tehtagu euroliidus nagu Hiinas üks ajatsoon. Enne revolutsiooni oli Hiinas 5 ajavööndit nii peaks ka Euroopas ju vabalt ühega hakkama saama)))
n
nokk kinni saba lahti/ 23. oktoober 2018 16:09
Väidetavalt olema e- riik. Kaua nende tänavaküsitlustega jamatakse?

j
ja/ 23. oktoober 2018 16:02
suve on parem õhtu on pikem
p
pole loogiline,/ 23. oktoober 2018 16:22
kuidas ta siis pikem on? Kui võtad teki ühest otsast tüki ära ja õmbled teise otsa külge, kas tekk on siis pikem?
t
23. oktoober 2018 16:37
täna on õhtu pikem, sest praegu on pool viis.
nädala pärast on pool neli. ja täitsa pime juba. seega... on ikka pikem. me kulgeme ju kellaaja järgi.
kui teie jaoks kellaaeg pole oline, siis mis teil vahet, kas suve või talveaaeg.
t
tule taevas appi,/ 23. oktoober 2018 16:43
talv läbi lähed pimedas tööle tuled pimedas koju, kas on siis kahju, et vähemalt hommikulgi saad veidi valgemas tööle minna?Sommid on ikka targad inimesed.
m
mida selle pikema õhtuga teha/ 23. oktoober 2018 17:02
kui peab juba poolest ööst ärkama, ainus tulemus, tuleb päevavalges magama heita
m
Mimi/ 23. oktoober 2018 17:23
Ma küll ei tunne vahet, kas tööle minna valges või pimedasi. Aga vaat õhtul oma isiklikku vaba aega tahaks ehk mõnikord värskes õhus veeta, aga mis seal pimedas ringi koperdada.
l
linnas/ 23. oktoober 2018 17:51
pole vahet, kogu aeg tänavavalgustus ...jee sa veedad.
Jalutada saab ka pimedas ja vaevalt sa hämaras talvel golfi mängid???
Lapsed kurtsid kogu aeg, et oleme natukenegi õues-vanemad lähevad otse koju ja väljas olla ei saagi.
u
uskumatu/ 23. oktoober 2018 17:52
kuidas talveaega pooldavaid komme ei avaldata
m
ma kahtlen/ 23. oktoober 2018 17:53
syga.avalt, et jalutamine on pimedas võimatu....gol.fi sa vaevalt õues mängid???
t
to tule taevas appi, / 23. oktoober 2018 18:13
Kas sina tööle lähed jalgsi, kui sul see hommikune valgus on oluline? Muidu, reeglina töö algab kl. 8 või 9,. ja sel ajal päike veel ei ole tõusnud. Detsembris Tallinnas päike tõuseb umbes kl 9.30 paiku.
t
->ma kahtlen / 23. oktoober 2018 19:04
talvel käin suusatamas, golfi mängin suvel
2
23.10.2018/ 23. oktoober 2018 19:09
https://ilm.ee/kalender/
Tallinnas päike tõusis kl. 8.15, st talve aja järgi see juba oleks 9.15, või vaidlete vastu ka kalendrile. Kel nii hilja algab tööpäev? Võib-olla vabakutselistel.
s
23. oktoober 2018 19:14
Soomes on korralik tänavavalgustus, sest neil on kogu aeg pime. Neil seega tegelikult vahet pole, on suve või talveaeg. Ja lisaks lähevad ad juba kl 7 tööle, erinevalt eestlastest, kes lähevad tööle kl 9ks. Igas asjas ei saa Soomet eeskujuks võtta.
h
huvitav/ 23. oktoober 2018 19:33
Kuidas need sommid saavad hommikul valgemas tööle minna kui nt Vaasas 31 detsembril päike tõuseb kl 10.10
k
kõik ei ela/ 24. oktoober 2018 07:23
d
dk/ 23. oktoober 2018 16:22
kuidas see õhtu pikem on? et päev on siis kuidagi 25h pikkune?
t
to dk / 23. oktoober 2018 18:14
aga sa mõtle paindlikumalt
m
Metsamee/ 23. oktoober 2018 15:58
Targad metsloomad elavad vööndiajas, aga inimeseloomad kasutavad mingit imelikku asjandust, mille nimeks on kell, ja neile meeldib seda edasi-tagasi kruttida nii kuidas parajasti tahtmine tuleb
m
mmm/ 23. oktoober 2018 16:14
Kui metsloomad on nii targad, siis mine ja ela nende hulgas. Inimene loob süsteemid enda hüvanguks, mitte ei joonud metsloomade tegevusest.
i
inimene/ 23. oktoober 2018 17:54
ongi lollim kui loom või lind.
Tal puudub oskus looduses ellu jääda.
a
.../ 23. oktoober 2018 23:28
i
Ida/ 23. oktoober 2018 17:29
Targad metsloomad ja pensionärid ei käi tööl ja seepärast tahavad vööndiaega,aga tööinimesel on igal juhul suveaeg olulisem-on rohkem valget aega
m
23. oktoober 2018 18:04
Mida pistmist on loomal vööndiajaga. Vööndiaeg on ikka puhtalt inimese jaoks loodud terminiga.
t
to Metsamee/ 23. oktoober 2018 18:10
Metsloomad sõltumatult nende IQ tasest kellast ei hooli, kes toimetab päeval, kes öösel, igal oma elu
s
23. oktoober 2018 15:55
siilile selge et Soome dikteerib, ise selgrootu
a
aga sel juhul/ 23. oktoober 2018 16:23
oleks hea kui Soome järgi.
h
hea?/ 23. oktoober 2018 17:57
m
23. oktoober 2018 16:38
mina tahaks läti järgi olla. rootsi ka meie naaber... võtaks äkki nende järgi. ka venemaa on naaber.
1
15:55!/ 23. oktoober 2018 16:54
Ära lärma! On Soome Eestit dikteerinud? Nemad teatasid, et tahavad talveaega. Eestist pole sõnagi. Räuskad niisama, et tähtis näida.
1
15:55! / 16:54/ 23. oktoober 2018 17:59
Eesti ongi pugeja, olgu see Brüssel või Soome, vahet pole
t
tto kriips 16.54/ 23. oktoober 2018 18:09
Eestist nii palju, et juba eilsest käib moositamine ja keerutamine, kuigi eestlased ise on huvitatud suve ajast rohkem - et vaatame, mida soomlased otsustavad ja rääkime ... jne, aga soomlased on oma arvamust juba öelnud, ja seega ka meie saatus on otsustatud
t
tore lugu kyll/ 23. oktoober 2018 17:55
poole soome lahe pealt hakata kella kruttima...
Reeglina samal pikkuskraadil kehtib vastav aeg.
a
agnes/ 23. oktoober 2018 18:37
igal juhul talveeaeg tagasi

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee