Eesti uudised

Jüri Ratas: Eesti ei saa jääda Soomega erinevasse ajavööndisse

Toimetas Kristel Veerus, 19. oktoober 2018 13:53

440 KOMMENTAARI

n
no et/ 22. oktoober 2018 12:37
ikka laste koolitee oleks valgem ja el. kokkuhoid ei tee ju ka paha
r
riina/ 22. oktoober 2018 10:02
huvitav, miks küll ei saa? ikka endiselt veereme viksilt ''tähtsate'' sabas....
m
mida/ 21. oktoober 2018 21:54
peab puutjaga hasti labi saama vaata kui tombab kardina ette siis saabub pimeaeg
m
mis on kell praegu Kaliningradis?/ 21. oktoober 2018 21:43
kas te teate, mis on kell selles oblastis ?
p
POOLT ja VASTU/ 21. oktoober 2018 20:27
inimesed erinevate töögraafikutega, elukorraldustega, piirkondadega ,uneaja režiimiga .Igaühel oma arvamus. Meile sobib soomlastega sama aeg.
a
Aga.../ 25. oktoober 2018 07:42
minule sobiks lätlastega ühine aeg. soomlaste töökorraldus mind ei koti
M
??????????/ 21. oktoober 2018 19:31
Miks s...Ratas kinkis Kreekale 2,5 miljonit eurot lihtsalt niisama???
p
Püsi/ 21. oktoober 2018 21:32
m
Mulle tundub/ 21. oktoober 2018 14:43
et val.imisvõitlus käib täiega. Selle põhjal tehakse peamin.-le solvavaid märkusi ja kutsutakse yles mitte hää.letama. Kui see eiole pro.paganda, siis kuidas seda nimetada?
m
Mulle aga tundub,/ 21. oktoober 2018 15:40
et siin on väga segast kontingenti kommenteerimas. Jahutakse mingitest "suve-" ja "talveaegadest", lahti aga nende mõistet ei oska keegi seletada.
e
Eesti rahvas nõuab suveaega!/ 21. oktoober 2018 13:34
Eesti peab jääma suveaega, elagu soomlased kas või kiviajas. Eesti inimeste heaolu ja kohalik aeg on eestlaste siseasi, see ei tohi sõltuda soomlaste eripärast.
k
Kas sa,/ 21. oktoober 2018 15:38
oskad seletada, mis on "suveaeg"? Kus maalt algab, kust lõpeb? Mis moodi teda tarbida? Küsida oleks. Ainult kas sa ise tead? Ära niisama plõksi, eks?
a
aga/ 21. oktoober 2018 15:41
mina ei taha, kas sina oled see eesti rahvas

m
Marta/ 20. oktoober 2018 21:54
Halvim variant on minna üle talveajale. Kogu loodus elab päikese järgi,miks peaks inimene teisiti elama??? Suvel on juba 4 ajal valge, uni läheb 5-6 ajal ära. Miks peavad inimesed mitu tundi lakke vahtima ja tööleminekut ootama`? Sa ei saa selle paari tunniga midagi kapitaalset ette võtta, kuhugi minna (enne tööle minekut). Suvel varem tööle ja õhtul siis ka pikemalt valget aega oma tegemisteks ja suve nautimiseks.
s
Sa, Marta,/ 21. oktoober 2018 08:22
ütle mulle ka, mis asi on talveaeg, kuigi ka sinul elab kogu loodus päikese järgi? Ütle, mis koha peal või kraadi all on päike suve või talveajas? Imelikud inimesed! Kõigepealt mõtlevad välja suve- ja talveaja, mida ennem kellade keeramist ei tuntud. Ise teavad küll, et "kogu loodus käib päikese järgi". Ja lõpuks kaklevad, milline aeg on õigem. Tavaliselt on õigem just kommenteerija aeg. Sa, Marta. ja teised, tehke ennem endale selgeks, mis on ajavööndid, talve- ja suveajad. Millisesse ütlusesse neid sobitada, ja veenduge, et teate ikka, mida räägite. Muidu on nii, et ostate poest kõik "vahukoort", pakki avades aga selgub, et ostsite rõõska koort. Natuke oidu, rahvas!
e
ei suveajale/ 21. oktoober 2018 15:42
suvel on öösel ka valge- tee mis tahad
a
Aga mina tahan pootsmaniks saada!/ 20. oktoober 2018 21:49
Millal ratas hakkab nõudma Eestile ka polaarööd ja polaarpäeva?
Las soomlased teevad mis tahavad, pole vaja kõike järele ahvida. Too õnnetu suvi, mil jäeti kell keeramata, oli tohutult vastik. Sellega pole võimalik ära harjuda. Esimestel hommikutundidel hakkab päike tõusma, lind laulab, valgus segab und. Mitte ilmaasjata ei muudetud kellakeeramist kohe tagasi endiseks. Ainult loll astub samasse ämbrisse kaks korda
k
Kaitses./ 20. oktoober 2018 21:04
Kuule tsõõri tsura, talveaeg on kah meie õige aeg. Soomlased onenamuses sellest aru saanud aga meie mitte...
v
Vaata,/ 20. oktoober 2018 21:56
suve- ja talveaegu ennem kellakeeramist ei tuntud. Need mõeldi välja kellekeeramise järel. Mis üldse on suve- ja talveajad? Kas mingid kohustuslikud ajad? Jah, niinimetatud soomlaste talveaeg on lähem tegelikele, looduslikele valgete aegade ja ka pimedate aegade keskmistele. Selles on asi. Muidu võiks ju välja mõelda, et teeme mingi aja, ütleme, et tööaja hoopis kl. 5 hommikul. Kas ei või siis? Kellaajad on vaid mingid kokkuleppe ajad. On maid, kus võivadki kellaajad kardinaalselt Eesti omadega erineda. Kellel siis õigus on? Las iga riik ajab oma ajad ikka lähemale õigetele, looduse aegadele. Miks siis nõuda mingeid väljamõeldud "suve-" ja "talveaegu"?
a
ajavööndid/ 21. oktoober 2018 13:53
ja valgustus on erinevad asjad egiptuses võib sama ajavöönd olla aga läheb varem pimedaks kell tuleb oma valguse järgi seada soome on põhja pool ja seal on kauem valge kell kolm võiks siiski magada mitte tööleminekut oodata
n
No on ikka argumendid!/ 20. oktoober 2018 20:34
Miks arvate, et tööpäev peab algama nimelt kl. 8? Mõnel veel kl. 9 või isegi kl. 10. Kust võtate, et teie kellaajad on mingid aegade etalonid? Loodus ei arvesta inimese väljamõeldud kelledega. Maailmas on täpselt nii palju kellaaegu kui inimene on ööpäeva välja mõelnud 24, tunniseks. See on kokkuleppeline ööpäeva jaotus. See on selleks, et mingeid aegu kokku leppida. Kas soovid siis varem valget aega või pimedat aega, keera looduse "kuningas" siis oma tööajad nii, et sul oleks mugav. Aga ära räägi mingitest "suve-" või "talveaegadest". Sest neid lihtsalt pole olemas. Sina, "looduse kuningas" ära peta ennast! Sa ei suuda kunagi loodust muuta. Nii et, kas kl.8 alustada tööpäeva, on ikka õige? Keera oma kella kui tahad, alusta oma tööpäevi nii nagu sulle mugavam on. Vali omale parim töö- ja puhkeaeg. Muidu need vaidlused ei lõpe iial. Kes sai aru, jagab, kes ei, see ei hakkagi aru saama ja patrab edasi mingitest "suve- " ja "talveaegadest".
ü
ühiskond elab siiski omas kokkulepitud rütmis ei saa/ 21. oktoober 2018 14:19
nii väga suvaline olla tööajad bussiliikluse lõpp ja algus telesaated
p
PÕHJAMAINE/ 20. oktoober 2018 19:14
loogilisem ja lähedasem on soome aeg Eestile .Pooldan seda !!
n
No on ikka loogika !/ 20. oktoober 2018 23:04
Minu arvates on Eestile on kõige lähemal Eesti aeg, just see aeg mida me siin õigeks peame. Pole tarvis alati vahtida keel ripakil teiste arvamust . Võiks ise mõelda
m
mõned/ 21. oktoober 2018 14:22
ei saa ikka aru soome võib mentaalselt lähedane olla aga samas ajavööndis on põhjas ja lõunas erinev valgusreziim formaalselt samas kellaajas olles läheb samal ajal erinevalt pimedaks ajavöönd on nagu eksitav termin
j
just/ 21. oktoober 2018 15:44
ega me lõunamaal ei ela
l
loogilisem/ 22. oktoober 2018 10:56
valges magada ja pimedas üleval olla?
t
teadja./ 20. oktoober 2018 18:27
Aastal 2000 ja 2001 Baltimaades suveaega ei kasutatud. Kui Låti otsustas siiski aastal 2001 yle minna suveajale, siis jåi Eesti 7.kuud Låti ja Soomega yks tund erinevasse aega ja Venemaaga 2tundi erinevasse aega. Toona kui olid sellised tåhed nagu Laar, Tarand, Lauristin ja Kelam, siis vastati, et me ei pea kåituma Soome, Låti ja Venemaa jålgedes. Juhtlause oli, et pole probleemi, saame hakkama! Kusagil oli isegi mainitud, kus Andres Tarand oli hpea igal ommikul aknast vaadanud, kuidas emad ja isad uniseid lapsi lasteaeda v6i kooli veavad. Tuline talveaja pooldaja Teesalu oli aga ytelnud, et keegi ei keela t88påevi tund varem alustada. Aastal 2002 oleks Eesti jåånud taas talveaega, kuid siis låksid Isamaa ja M66dukad omavahel tylli. Mart Laar astus peaministri kohalt tagasi, ja tema asemele tuli Siim Kallas. Moodustusid uus kolmikliit Ref, Kesk ja Irl. Suveaja kasutusele v6tmine aastal 2002 tuli sisuliselt viimasel hetkel, kuna p6hjenduseks toodi, et kalendrite kellaajad påikese t6usud ja loojangud oldi åra trykitud.
k
Kalev/ 20. oktoober 2018 18:10
Mul on sihuke kell ,kui õhtul tund aega taha ei keera, siis hommikuni seisab!
j
Jaak/ 20. oktoober 2018 18:33
ootan sind siis õhtul igatsusega :).
k
Kalev/ 20. oktoober 2018 15:10
Oleme ju Eesti ajavööndis?
v
vana kesik/ 20. oktoober 2018 15:40
Saab ja kuidas veel saab !

j
jutuga/ 20. oktoober 2018 14:56
võib ka idapoolsele kellaajale põhjenduse leida,et päike on kauem helgemas ajas
a
aga/ 20. oktoober 2018 16:05
me oleme põhjamaa ja peame jääma soomega ühte aega
t
teadja./ 20. oktoober 2018 17:23
Oleme kyll p6hjamaa, kuid kuulume siiski balti riiki.
t
to teadja?/ 20. oktoober 2018 18:00
Mis puutub ajavöönditesse olla põhjamaa või baltimaa? Millise kehaosaga sina neist vahet teed, "teadja"?
t
teadja/ 20. oktoober 2018 18:00
m
20. oktoober 2018 19:42
Misasja ? Eestlased ja baltlased ? Eestlased on ju hoopis soome -ugri tõugu. Baltlased on lätlased, leedukad ja preislased.
o
On küll/ 20. oktoober 2018 20:09
eestlased soome-ugri tõugu. Aga mis see ajavöönditesse puutub? Ühed ajavööndid kõigil.
g
genoloog/ 20. oktoober 2018 20:11
Eestlastel ei ole soome- ugrindusega palju muud pistmist, kui keel. Geenid on meil lätlastega palju enam sarnased. Kuidas vóeti Eesti muistsel alal kasutusele soome- ugri keel ei ole veel täpselt teada, oletusi on, aga geneetilislt on eestlastel slaavi, läti, viikingi ja muid geene, vähemal määral soomlastega sarnaseid geene (neid siiski on móningatel eestlastel). Vot nii.
k
kell , / 20. oktoober 2018 23:07
kuna oleme põhjamaa nagu ütled siis äkki peab soome meie järgi oma valiku tegema
p
pursui/ 20. oktoober 2018 14:51
loogika õige,aga kas ma peaks nüüd KE valima,ei vali rahalaristajate erakonda
20. oktoober 2018 15:48
Euroopa sotsiaalharta järgi on igal inimesel õigus peavarjule!
Pidevad maksutõusud , nii otsesed kui ka kaudsed, jätavadki vaid õiguse , aga mitte peavarju. Õiguse varjust ei leia ei sooja ega aset. Meid varitseb juba uus maks-kinnisvara maks. Selle kehtestamisest soiuvad nii keskerakond kui ka reformierakond.
Seda on algava majanduskriisi sissejuhatavas faasis vaja kiiresti kehtestada, et siis saaks tänastelt , aga pidevalt vaesuvatelt kinnistuomanikelt , ka viimane ära võtta.
1
15:48/ 21. oktoober 2018 10:33
ekriid, jää teemasse ja ära mulise.
Kõik eestlased valivad reformierakonda.
Ekret valivad ainult ekred ise, saate ehk oma kunnidelt 6% hääli, kui sedagi.
r
rehvid/ 21. oktoober 2018 11:22
r
re.hvid/ 21. oktoober 2018 11:23
on kulunud ja kuluvad kindlalt edasi
m
ma ei tea/ 21. oktoober 2018 11:24
kedagi, kes teaks kedagi, kes kehvormi valix
k
20. oktoober 2018 14:01
Kohalik aeg ehk talvine aeg on tervisele kõige kasulikum.
t
talv/ 20. oktoober 2018 14:59
talv on ka tore aastaaeg
m
Mh/ 20. oktoober 2018 11:43
Ma arvasin, et oleme iseseisev vabariik, aga tuleb välja, et ikkagi sõltume teiste riikide soovidest. No siis võiks ju Läti vabariigi järgi kella sättida, sest enamus ostleb seal riigis.
a
Aga/ 20. oktoober 2018 14:49
Tallinn ja Helsingi pidid olema kaksiklinnad, imelik siis, kui ühes linnaosas teine aeg. Riiaga pole midagi ühist.
a
aga / 20. oktoober 2018 18:01
Valga ja Valka on ka kaksiklinn, imelik oleks, kui erinevad ajad. Seal soome moslemimaal ei käi enam keegi. Vahet pole, mis kell neil on. Läti on tõusmas tuhast ja kõige lähem naaber. Seega peame olema nendega ühes ajavööndis ehk suveajas.
n
need / 20. oktoober 2018 18:36
pole otseselt pealinnad, kui just joomapealinnad.
n
nii või/ 21. oktoober 2018 11:25
naa a.llume eu sea.dustele
K
A/ 20. oktoober 2018 11:28
Kas see on KE hüüdlause või loosung?
k
kari kakand/ 20. oktoober 2018 16:29
loosung- kõigile õiglane aeg,vastavalt vajadusele
m
minister/ 20. oktoober 2018 10:36
aga miks ei saa,palkadega ju saame
l
lugeja/ 20. oktoober 2018 10:01
ehk ükskord võiks rahvas ise otsustada? miks peab koguaeg kellegi järgi ennast sättima? miks mõni poliitik otsustab kogu rahva eest ja ise ei kuula rahva tahet?
a
aga mina/ 20. oktoober 2018 14:50
tahan Kesk Ameerika aega, olen rahvaosake :).
a
aga/ 20. oktoober 2018 16:31
e
ey on/ 21. oktoober 2018 11:27
andnud käsu, ja täida seda-mitte ära mõt.le oma peaga
m
matsu/ 20. oktoober 2018 09:55
Nagu kellaaeg muudaks päeva pikkust, tooks valgust juurde või võtaks vähemaks... Tegelikult ta ju ei tee seda!
õ
õige/ 20. oktoober 2018 18:02
ei muuda päeva pikkust. Seega las olla nii nagu on ehk suveaeg.
õ
õigele/ 21. oktoober 2018 11:30
talveaeg on lastele parim,
mix on eestis nii palju suitsiide ja deressiooni?
Oluline põhjus on krooniline väsimus

m
Maalane/ 20. oktoober 2018 09:51
m
mis siin vaielda/ 20. oktoober 2018 09:31
õige on vööndiaeg ja asi selge,nagu oli
v
vaarikas/ 20. oktoober 2018 09:29
Talveaeg on meie vööndiaeg ja nii ongi.
e
Eestlane kes põlvneb eestlaste soost./ 20. oktoober 2018 09:15
See sissejuurdunud pugemine lööb igal sammul välja. Eesti peaministril tulnuks öelda " Soome ei saa ommetigi jääda erinevasse ajavööndisse Eestiga. Eesti peaminister väljendab meie riigi arvamust, millist aega meie eelistaksime.
j
ja/ 21. oktoober 2018 15:46
meie eelistamegi talveaega
l
Loomulikult suveaeg/ 20. oktoober 2018 09:04
Eestlastele on vaja rohkem valget aega, siis on kurje ja depressiivseid ning haigeid eestlasi ehk vähem. Eestlased võiksid ikka ise otsustada, mida soovivad. Miks me peale soomlaste järgi joonduma, pigem joondume lätlaste järgi.
k
kas siis/ 20. oktoober 2018 09:24
tuleb ööpäeva mõni tund juurde või? Joondume soomlaste järgi ja alustame tööpäeva lihtsalt varem.
t
to kas siis/ 20. oktoober 2018 18:08
Nii rumalat juttu on lausa piinlik lugeda. Võta rohud ära. Peale selle, et tahate pimedust, tahate öösiti hakata tööl käima. Kuna sa oled lastetu, vaene ja hobisi ka ei ole, siis kõik ei ole sinusugused. Lapsed tahavad hommikuti magada ja õhtuti valges väljas joosta. Kui valget rohkem, on laps energilisem ja suudab õppimisele palju paremini keskenduda. Võõndi aeg on enamikele kahjuik, suveajaga ei kaota keegi mitte midagi. Seega suveaeg. Kui taha varem magama minna, siis selleks ei ole vaja küll vööndiaega muuta. Tõmba kardin ette ja mine magama. Kuna sul hobisi ka ei ole, millega õhtuti tegeleda, siis võid ka kell 17.00 magama minna. Kes keelab? Kui kellas asi, siis enne magamaminekut keera tund tagasi, saad siis rahulikumalt magada, kui aju seierites kinni. Lihtne
o
oo Sancta simplicitas/ 21. oktoober 2018 11:34
kas ise ka aru saad, mida kirjutad. Suveajas lapsed kyll kauem magada ei saa.
o
oo pyha lihtsameelsust/ 21. oktoober 2018 11:35
kas ise ka aru saad, mida kirjutad. Suveajal lapsed ju kauem magada ei saa.
a
aga / 20. oktoober 2018 09:27
Võib olla on ka lätlased mõistusega inimesed ja jäävad ka vööndiajale.
l
loomulik suveaeg/ 21. oktoober 2018 11:32
lömita aga lömita lä.äne suunas ja ära oma pead mõtlemisex kas.uta
u
20. oktoober 2018 08:27
Unustatakse ruttu.Talveaega on meil juba proovitud, õudne. Suvel öösel päike kell kolm siras ja õhtul kell üheksa oli juba pime . Siis ei ole enam pikemaid suveõhtuid. Las soomlased teevad mida tahavad . Ei saa olla talveajas.
ö
Ööpäevas on 24 tundi/ 20. oktoober 2018 08:40
Vööndiaja järgi on keskpäev enam-vähem 12.00
Kella keeramine nn suveajale tähendas Moskva ehk 3.ajavööndi ajale üleminekut. Keskpäev on siis 13.00
Kella keerates muutub ajavööndi kellaaeg, ööpäev on endiselt 24 tundi ja ka ajavööndeid 24.
Mis takistab tegutsemist valgel ajal ja magamist pimedal ajal.
r
räägi/ 21. oktoober 2018 11:38
need kordades positiivsed ära ja põhjenda.
a
aga/ 21. oktoober 2018 15:47
saab küll, suvel on ööselgi valge, tee mis tahad
t
Tõuse varem üles/ 23. oktoober 2018 09:26
Suvel ei lähegi pimedaks. Vähemalt kell 9 mitte.
i
IRW/ 20. oktoober 2018 08:27
Mis sest s...rattast ikka tahta - koogutab ikka sinna poole kus kasulikum
e
eestlaste aja määravad soomlased?/ 20. oktoober 2018 08:21
normaalne suhtlumine.
kallis eesti rahvas, teist lastakse jälle laia kaarega üle.
hea teema enne valimisi. vaatame, mis teised erakonnad räägivad ja arvavad.
a
aga/ 20. oktoober 2018 16:08
sina ei ole ainuke eestlane, meie tahame soomega üht aega
e
eestlaste aja määravad eulased/ 21. oktoober 2018 11:41
teie aga võiksite eeskuju võtta naabrist, mitte teda tampida omal maal tehtud otsuste pärast. Ärge sekkuge SOOMEsiseasjadesse.
A
???/ 21. oktoober 2018 16:07
Agamiks peaks siis meie aja määrama Moskva? Moskva aeg, s.o. üks tund meie pikkuskraad loomulikust ajast ettepoole?

m
miks ei saa?/ 20. oktoober 2018 08:20
ma ei lugenud välja põhjendust, miks me ei saa jääda teise vööndisse?
saame küll, pole probleemi.
mulle väga valged suveõhtud meeldivad. väga.
ma ei taha olla depressiivna soomlane.
k
Kahju kuulda/ 20. oktoober 2018 08:27
"depressiivne soomlane"! Lugu on ikka nii,et soomlane oli õnnelik inimene ja eestlane uuringutes jälle viimaste seas!!!
s
Soome presidendi/ 21. oktoober 2018 11:43
otsusest võiks eeskuju võtta (tehtud palju uuringuid) ja jätta tä.itmata eyst tu-levad kä.sulauad....
m
Maakas/ 20. oktoober 2018 07:59
t
TALVEAEG/ 20. oktoober 2018 07:51
õige valida soomlastega sama aeg .Ärge kiruge peaministrit, oleme väike riik ja iseseisev , siiski peame arvestama naaberriikide seisukohtadega ka.
a
aga/ 20. oktoober 2018 18:17
arvestamegi naabritega ju. Läti ja Leedu tahavad samuti suveaega, nagu normaalsed inimesed ikka.
k
kas peaminister ka eesti oma rahvast arvestab ,/ 20. oktoober 2018 07:48
või tantsib ja kuulab soome rahvast ,siis kelle peaminister ta on
e
ei teie peamin. tantsib ja laulab eu pi.lli jär.gi/ 21. oktoober 2018 11:46
peamin täi.dab eust tu.levaid käske...kahjuks.
p
Pets/ 20. oktoober 2018 05:58
Keda kotib, et hommikul pime. Nagunii ärkad ja lähed tööle/kooli. Tahaks õhtul natukenegi rohkem valges ka olla ikka. Talveajal läheb suvel juba öösel valgeks ja õhtul varem pimedaks. Milleks tahta talveaega? Ma lihtsalt ei suuda mõista ja ei näe selles ühtegi plussi. See mis Soomes on - mind absoluutselt ei huvita.
n
No/ 20. oktoober 2018 10:51
on ikka häda selle ühe tunnikesega. Elu kaob kosmosekiirusega ja hädaldada nüüd selle tunnikese üle. Suvel on päike pooles öös taevas nagunii, olgu see kell tund ees või taga
n
Noor putinoid ja vana veteran/ 20. oktoober 2018 04:16
Meie tahame siia ikka Moskva aega! Et saaksime juubeldada koos meie omaaegse NSVL rahvakirjaniku, Ülemnõukogu mitmekordse saadiku, preemiate ning ordenite kavaleri ja EKP Keskkomitee liikmega. kes Stalinile pühendatud poeemis juubeldas, et ka Eestis näitavad kellad Moskva aega!
t
teadja./ 20. oktoober 2018 02:58
Kui see Tallinn - Helsingi eurotunneli rajamine tuleb p6hjuseks, et miks me ei tohi Soomega erinevas ajas elada, siis mis m6tet oli v6i on nendest rahva kysitlustest. Samas kui Prantsusmaa ja Suur-Britannia on samuti erinevas ajav88tmes, ja neid yhendab eurotunnel, mille pikkus on 50,54km, siis kuidas need riigid on omavahel siiamaani hakkama saanud?
T
!!!/ 21. oktoober 2018 16:10
Tund aega varasemas ajas jõuame me soomlastest üks tund varem kommunismi! Moskvaga ühteagu.
e
Ei saa me läbi läti viinata/ 20. oktoober 2018 02:18
Mis Soome, kes seal üldse käib.imelik maa, homod käivad vabalt ringi. Läti järgi peab ikka joonduma, muidu lähed sinna, viinapood juba kinni.

l
Lible tegi, Lible tegi/ 20. oktoober 2018 02:06
mõni oma vööndiaega põhjendada ka suudab, peale lamemaalasliku uskumise, et mingi väljavalitud kellaaeg laksab tervise õnne ja rahaga. Selle uskumise nimel tahetakse teistelt praktiline tund valget aega ära võtta
ä
ära maga/ 21. oktoober 2018 11:49
poole päevani...siis on valge aeg pikem
m
Mida te tuututate/ 20. oktoober 2018 01:38
Sadadesse miljonitesse seadmetesse on sisse kirjutatud ajavöönd Helsinki, Tallinn ...jne
mida siin arutada on, lööge ühel hetkel kell kinni ja nii on. idi riik :)
j
Jüri Valgamaalt/ 20. oktoober 2018 01:30
Ratas esineb oma avaldusega, nagu patoloogilisele lömitajale kohane. Tuleb kaitsta Eestimaa enamuse huve. Ei taha neid varaseid lämmatavalt pimedaid talveõhtuid ja napid suveõhtud peaksid võimalikult kaua valged olema.
e
20. oktoober 2018 01:45
Eesli peaks Nõukaga sama aja tegema,nagu vanal heal ajal oli,mitte nagu nüüd.
t
to jüri/ 20. oktoober 2018 16:10
ei tea kus sina küll elad, viljandimaal on suvel ööd ka valged, tee mis tahad, ega suveaeg sulle 25-t tundi juurde ei anna
k
kle jyrka/ 21. oktoober 2018 11:52
anna päiksele käsk kauem taevas sirada.
Kui kaua suvel siis valge on? Päike loojub poole öö ajal ja hakkab ka kohe tõusma.
a
aga/ 21. oktoober 2018 15:49
meil on suvel öösel ka valge
m
mhh/ 20. oktoober 2018 01:17
ratase valitsus on eesti rahvale päris palju kahju teinud. laseme ta lahti siis märtsis toimuvatel valimistel! ei talveajale!
s
siiski/ 20. oktoober 2018 16:11
h
heidame/ 21. oktoober 2018 11:53
j
juga/ 20. oktoober 2018 00:58
Kes sõltub mingist ajagraafikust, ei saa oma tööpäeva varem alustada. Kõik ei tööta laudas. Seega, sommidel ei pea alati seebitükiga taga jooksma. Meie muidugi peame, mis sellest, et sealtpoolt tulnud toetust aastakümnete jooksul ei olnud.
k
kiibitse jah ey kintsu/ 21. oktoober 2018 11:55
see on yks väheseid võimalusi ey käsulaudu eirata....
u
20. oktoober 2018 00:27
j
jalgrattaminister/ 20. oktoober 2018 00:10
aga äkki soome võiks eesti järgi ka siis aja kehtestada.
s
sommidel/ 21. oktoober 2018 11:56
on rohkem oidu oma peaga mõelda. Ja teha nii nagu oma kodanikele on parem.
l
Lumememm/ 20. oktoober 2018 00:02
Miks me peaksime midagi SOOME järgi tegema?
Makske siis inimestele palka ka SOOME järgi.
Et kõrgharidusega 6 lapse ema siit lõunapiiri äärest ei peaks käima SOOMES lennukiangaare koristamas.
Ta teenib seal ühe kuuga 10 korda rohkem, kui siin Eestimaal tema ja pereisa kahe peale kokku.
Aga äkki on soomlastel mingi mõjuv PÕHJUS, et nad tahavad pimedat aega muuta veelgi pimedamaks?
Lõuna- Euroopas näiteks peetakse siestat päevase kuumuse pärast.
Kui Eesti valitsus valib talveaja,
siis mina EV kodanikuna NÕUAN,
et tuleb seaduslikult kõigile inimestele,
kes seda soovivad,
kehtestada palgaline talveuni.
https://talveuni:metsast+saab+peagi+suur+magamistuba&rlz=1C1GGRV_enEE751EE751&tbm
m
mudu-uss/ 20. oktoober 2018 00:52
Soomes, muide, algab enamasti tööpäev kell seitse ja lõpeb kell neli.
m
mhh/ 20. oktoober 2018 01:20
need vist lihttööliste ajad. paljudes kohtades on sujuv graafik. peaasi, et oma tunnid täis teed. paljud tulevad kell 9 kohale.
s
sina tahad/ 21. oktoober 2018 11:59
teha eu liidu otsuste põhjal.
Nõua loo.duselt ar.muande....

h
Huviline/ 19. oktoober 2018 23:37
Siis peab Soome meiega ühte paati tulema.
l
Lumememm/ 20. oktoober 2018 01:54
Soomlased oleksid ilmselt nõus ka aastaringse polaarööga.
1) /"Siis sirutas vastas istuv vanataat mulle üle laua oma kareda laplasekäe
ja surus seda pikka aega vaikides.
Vaatas siis mu kaelas olevat risti ning lausus:
“Kui tahad, et meil siin Lapimaal hästi läheks,
siis soovi, et tänavu tuleks niisama külm talv nagu oli Talvesõja aastal.”/
(Kiirabiarst Mare Liiger)
2) /"Te võite öelda maailmale,
et ma vihkan Soomet!
Siin on liiga külm, siin ei ole restorane, siin ei ole baare
ja ka tänavatel ei näe liikumas hingelistki,“
sõnas 22-aastane Muhammed uudisteagentuurile Tornio linnas hallil pilvisel päeval,
mil temperatuurinäit ulatus napilt üle 10 kraadi"/
s
soomlased/ 20. oktoober 2018 09:17
alustavad tööpäeva varem mitte nagu siinsed suveaega ihkajad.
j
juhull/ 21. oktoober 2018 12:00
kui see paat pole euliidu suhtes kiiva kiskunud.
k
19. oktoober 2018 22:44
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
m
Mujal/ 19. oktoober 2018 23:40
Euroopas alustavad koik asutused varem, samuti Soomes. Ainult Eestis algae enamikus too kl 9 voi 10.
t
to eelmisele/ 20. oktoober 2018 00:19
Aga tõuse hiljem ja saad ka pikema ja valgema hommiku.
Keegi ei keela asutusi ja ettevõtteid oma tööd hiljem alustada, sellepärast ei saa neid inimesi kes juba niigi vara alustavad veel varem alustam
j
jah/ 20. oktoober 2018 08:53
just selline kommentaar näitab suveaja soovijate ajuvabadust.
n
nähh/ 20. oktoober 2018 01:24
Kratil tuline õigus. Iseenesest pole tehtud ühtegi korralikku uurimistööd, mis näitaks kellakeeramise v suveaja kahjulikust. Puhtalt emotsioonide peal sõidetakse ja võetakse valget aega vajavatelt inimestelt see tunnike ära. Inimene pole amööb ega pulkbakter, et funkab kindlal vööndiajal kindlal temperatuuril jms.
j
19. oktoober 2018 21:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
m
maakas/ 19. oktoober 2018 22:22
kaamose saab valida, kui tuumaelekter omast käest...
s
soomes viidi läbi rahvaküsitlus meil mitte/ 19. oktoober 2018 22:22
kui seda tehtaks oleks pilt selgem ja jääksid vaiksemaks ka osavad võõramaalastest trollid kes siin eestlaste vahele vaenuseemneid külivad
a
ahah/ 20. oktoober 2018 02:03
A sommid pole lihtsalt seda talveaega suvel katsetanud. Kui ära katsetavad, on kisa kohe lahti.
t
tibu/ 19. oktoober 2018 21:15
Tsitaat"Peaminister Jüri Ratas on seisukohal, et Eesti ei saa jääda Soomega erinevasse ajavööndisse
keda huvitqab ühe ratase seisukoht??? Tähtis on see, ET INIMESTEL on vaja rohkem seda õhtust valgemat aega kui hommikust.... aga kui siiski meil seda kella keeratakse , SIIS PIDAGE MEELES, ET VARSTI ON VALIMISED!!
p
pidage meeles meil on varsti valimised/ 19. oktoober 2018 22:12
pole põhjust erutuda , valimiste järgselt tulebki jube valge valitsuskriis ja lõpmatu vägikaikavedu , kisma presidendidtooli pärast ja sellele järgnenud kaljulaidi toomine tõestavad elavalt et eesti on jubedalt killustunud ja demokraatiat asendab süüdistamine ja ähvardamine
k
keegi/ 21. oktoober 2018 12:03
vahutab siin hullult suveaja poolt
m
Mõnel/ 19. oktoober 2018 21:06
mehel on mõistus ära veerenud. Mis eeskuju see Soome meile on ? !
n
no/ 19. oktoober 2018 20:52
Ainult suveaeg.Vööndiaeg rikub tervise.
i
Indrek2/ 19. oktoober 2018 21:04
Elementaarne, Watson. Mitte kellelegi pole vaja et suvel kell 3:30 öösel tõuseb päike, õigem oleks isegi suveaeg + 1.
s
+1 UTC on rootsis aga ka meite saaremaal reaalne vööndiaeg/ 19. oktoober 2018 23:45
soomes on ka mõtteavaldusi siirdudagi +1 UTC kasutamisele nagu rootsis ja lääne euroopas
m
miks mitte/ 20. oktoober 2018 11:41
ole meheks pakkumast. Mis vööndiaega puutub, siis see pigem nagu mingi uskumine a la must kass läks üle tee v reede ja 13 versus siis praktiline suveaeg, kui saad õhtu valges tunni kauem toimetada
j
juta / 19. oktoober 2018 21:10
Arusaamatu kuidas inimesed aru ei saa, et suveaeg ei too valget aega juurde. Seda on ikka sama palju. Inimesed peavad lihtsalt oma tegemisi varem alustama. Vahet pole kas seda teeb iga asutus ise või ootavad nad selleks riigiisade käsku. Elektri kasutusele võtmine on inimeste aktiivset elu venitanud aina rohkem öö poole. Telekat vaadatakse poole ööni jne, ja siis magatakse hommikul kaua ja tööle minnaks alles üheksaks või isegi kümneks. Siis on vaja suveaega et õhtud valged oleks.
m
mhh/ 19. oktoober 2018 21:26
ok, ma saan aru, et sa juta oled töötu ja saad oma tegemisi teha nagu tahad. enamus inimesi käib kellast-kellani tööl ja neile on see peale tööpäeva jääv valge aeg oluline. aga tegelikult ei peaks juta sugused töötud kisa tõstma. sest nende puhul pole see kellaaeg üldse oluline.
j
juta/ 19. oktoober 2018 21:40
Vastupidi alustan oma tööpäeva väga vara hommikul ja ei kurda et õhtud pimedad on.
K
:)/ 19. oktoober 2018 21:46
Kui vööndi aega jääme, siis ei tohiks ju mitte keegi pahaks panna, kui ma lapse viin lasteaeda kelle 6:30-ks ja ise tõmban nt muruniiduki kell 7:00 käima? ;) Sest see vastaks täpselt 1:1 -le, kui meil oleks suveaeg. Loomulikult peaks sel ajal algama ka vastuvõtud igasugu ametkondades, kontorites, kus muidu suveajal algusajaks 8:00. Vööndiajal tuleks paljuski ümber harjuda aga kui soovijaid on niivõrd palju, siis ei tohiks see samas raske neile olla. Minule muidugi on aga see-selleks..
j
juta veel/ 19. oktoober 2018 21:47
Oma tööga seoses tean et mõned inimesed ei saa sellepärast oma tööpäeva vara alustada et nad on seotud Euroopas asuvate ettevõtetega. Kui me jääme suveajale siis alustavad nad veel hiljem tööd.
m
muidugi, Juta/ 19. oktoober 2018 22:24
l
lollile/ 19. oktoober 2018 22:27
Seda ju juta ütlebki et alusta oma päeva varem siis on õhtu pikem!
Ainult sinusugused 8kl haridusega ei saa aru et kella numbrid on lihtsalt kokkuleppelised ja me võime nimetada nii ja naa. Kõik sõltub inimese oskusest oma päeva korraldada.
j
juta/ 19. oktoober 2018 22:50
Nimi on sul õigesti valitud ja kuna su haridus 8kl piirdub siis selgitan veel kord ja hästi aeglaselt. See kui pikk on õhtune valge aeg sõltub sellest kuidas sa oma elu korraldad. Kui tahad hommikul kaua magada siis ongi õhtune valge aeg lühem. Päike on kõige kõrgemal kell 12 vööndiaja järgi ja siis peaks olema vähemalt pool tööpäevast juba tehtud. Aga suveaja järgi mõnel tööpäev siis alles algab.
v
võid oma trolli lugudega / 19. oktoober 2018 23:56
sm. putinit lõbustada, meil siin on +2UTC vööndiaeg mitte valgete ööde kübersõda
m
mhh/ 20. oktoober 2018 01:30
nii et töötu juta tegeleb oma "tööpäevaga" juba varahommikul. aga enamus inimesi, kes peavad tööl olema 8-17 tahaks, et peale 17.00 oleks neil rohkem valget aega, jutal on seda vist väga raske mõista?
a
aga/ 20. oktoober 2018 09:00
Kes keelab oma asutuse juhtidele öelda alustame tööga tund aega varem, sest see tund aega päästab ju sinu elu. Muidu on täiesti pime aga kui tundaega varem alustada siis on täiesti valge.
k
Kohe/ 20. oktoober 2018 11:55
sildistama. Kui oma arvamus teise omaga ei klapi. No mida küll inimesed selle tunni ajaga suvel ära teevad. Siis ju öödki valged, milles küsimus.
k
Küll/ 20. oktoober 2018 11:57
on ikka hea, et sinusuguse Lenini laubaga inimesel nii ülevad mõtted on - kohe tunda, üheksas klass on ka käidud
o
Olen / 20. oktoober 2018 11:58
tööl kella kuueni. Tund aega valget jääb nagunii kaduma. Igaühele ei saagi meeldida. Lihtsalt üks kord oma tegemisi
veidi ümber korraldada on lihtsam, kui mitu korda aastas.
k
kui/ 20. oktoober 2018 12:02
Aga kui sa pole väikefirma töötaja, vaid firma juht peab arvestama ka ülejäänud 200 töötajaga, siis võib puhkeda samasugune vaidlus firma siseselt. Kelle poole siis soovitad pöörduda? Ja täiesti valge aeg (nagu sinu kommentaaris kirjas) on õhtul, kui "aga" loeks "mhh"-i kommentaari süvenenult, saaks ta ka ise asjadest paremini aru ja ei lahmiks lihtsalt lahmimise pärast.
a
aga/ 20. oktoober 2018 14:03
kõik ju tahavad õhtul valget aega miks peaks neil 200 selle vastu midagi olema.
k
kes/ 20. oktoober 2018 16:15
sul keelab tegutseda nagu tahad, suvel ööd ka valged
k
kes / 20. oktoober 2018 16:17
need kõik on, suvel ööd ka valged, tegutse ära maga
t
to juta/ 21. oktoober 2018 12:06
õ
õhtul / 21. oktoober 2018 12:09
tulebki normaalsel aja magama minna, kui hommikul pead kindla ajal tööl olema
k
kl sa mhh/ 21. oktoober 2018 12:12
mine osaajaga tööle- sa ei tea sedagi, et talvel on juba kell kolm pime.
a
aga / 21. oktoober 2018 12:14
sul mõttelõng täiesti sassis- praegu hommikul kell 7 täiesti pime, sama aprillis kui suveajale minnakse.
k
kui/ 21. oktoober 2018 12:16
sel 200 on juhtumisi lapsed, siis nemad oma laste nimel kyll ei taha neid tund aega varem äratada.
a
aga kes/ 21. oktoober 2018 12:17
on need kõik...kui 200 -l on juhtumisi lapsed, siis nemad laste tervise huvides pole neid kyll nõus aastaringselt tund aega varem äratama.
n
no/ 21. oktoober 2018 12:04
kas sul on veel mida rikkuda
m
Miks ei saa/ 19. oktoober 2018 20:42
Meri oli president ja Eesti oli talveajas,Soome suveajas,laevades 2 kella k6rvuti tunniste vahedega,nii et on ka Soomega oldud eri aegades
Ms täna lugeda,et natuke rohkem somme on talveaja poolt
j
Johannes/ 19. oktoober 2018 21:01
Ei ole Jüri Ratas Jumal, kelle võimuses on ajavööndi muutmine. Päikese kell käib ikka omasoodu olenemata ,mis keegi arvab.
Kella seiereid saab inimene küll liigutada.
k
kohalik/ 19. oktoober 2018 21:03
meil siin vööndiaeg teeb pika puuga suveajale ära
õ
õhtud valgemaks/ 19. oktoober 2018 20:27
et siis Soomega talveaega ja Lätiga ajavahe, see s.ratas mingu...
j
19. oktoober 2018 20:36
Jüri Ratas otsustab kes kus mis.
Ehk peaks rahvalt küsima?
Mida nemad sellest kõigest arvavad?

m
MIna/ 19. oktoober 2018 20:18
Mis riigi peaminister sa oled, Ratas? Teise riigi otsus on sulle olulisem kui omaenda rahva oma? Riigireetur!
j
JR/ 21. oktoober 2018 12:20
täidab eyst tul.evaid kä.ske eestasetele omase täpsusega jaenamgiveel.
s
sina ei ole / 21. oktoober 2018 12:21
rahvas, ega pole sind ka keegi rahvaesindajax valinud
d
Doktor/ 19. oktoober 2018 19:57
Ratas on päris ära keeranud. Vööndi aeg keerab tervise tuksi, eriti lastel. Liiklusohutusest ei räägigi. Ma ei tea, mis moskva ajast madalalaubalised räägivad, kuis suve aeg on ainuõige. Vähesed saavad kasu võõndiajast. Ja ka see kasu on neil peas kinni. Olgem ausad, ainuke argument on neil" moakva aeg" ja see on ka ainuke aegument. Peab ikka väga lapsevihkaja olema, kui võõndiaega soovida. Laste tervis ja ohutus on võõndiajast tähtsam. Olen doktorina teinud palju tähelepanekuid ja fakte, et võõndiaeg on lastele ja täiskasvanutele stressi tekitav.
o
ohhjahh!/ 19. oktoober 2018 20:13
täitsa segi pööranud see "doktor". ära enam peale võta!
e
Eks ta/ 20. oktoober 2018 22:05
sai doktoriks peale viiendat viskit...
s
sinusuguse/ 21. oktoober 2018 12:22
doktori ajax kyll kõrbesse kaamelieid toitma
r
rs/ 19. oktoober 2018 19:39
ahh poh see kell, esmalt proovime maksud ja muude asjade hinnad samaks saada siis vaatame seda kella! :D
j
ja/ 19. oktoober 2018 19:49
e
ei taha/ 19. oktoober 2018 19:26
ei taha talvehommikuti, et esimesed päikesekiired tulevad horisondi tagant kell 10, nagu juhtuks, kui jääksime suveajale. päike ikkagi peab normaalsel ajal tõusma, mitte kell 10.20, nagu detsembri teises pooles juhtuks suveaja korral
n
näe/ 19. oktoober 2018 19:48
...ja ongi mõtlemises kinni!
v
Vööndiaeg/ 19. oktoober 2018 20:00
Aga mis seal vahet, kas päike tõuseb 9.20 või 10.20. Hommik on ikka pime. Ühel juhul oleks õhtul rohkem valgust. Seega suveaeg on parim
k
kehv argument/ 19. oktoober 2018 21:19
kui sul ykskõik, mis kell valgeks läheb sest põõnad nii pikalt kui tahad. Aga teisel juhul suveaeg päeva pikkust ei pikenda.
v
vilets põhjendus/ 21. oktoober 2018 12:25
mjis tähtsust sel on kas päike loojub kelle 15 või kell 16, Õhtul on ikka pime ja linnas seda eriti ei märkagi.
m
mh/ 19. oktoober 2018 20:48
Seda kella 10 paiku tõusvat päikest oleks siis mingi paar nädalat. Ikka jube lugu küll?
s
suss/ 19. oktoober 2018 20:58
Ja talveaja (vööndiaja) korral tõuseb suvel päike kell 2.40 öösel... See on normaalne? Kuhu sa kell 3.30 suvel kütad siis? Tööle? Augustis on kell pool 9 õhtul juba pime... Tore siis ?
Kas pool 3 öösel on normaalne päikesetõusu aeg?
s
sussike/ 19. oktoober 2018 21:21
on kyll tore kui õigel ajal läheb pimedaks
s
sussile/ 19. oktoober 2018 23:46
Siis kui päike tõuseb 2.40 ongi pimedat aega vaid mõni tund talvel ongi kogu aeg pime elame lihtsalt sellises kohas. Ja kui pimedaks läheb pool üheksa ei ole ka hommikul enam nii vara valge. Suveajast unistavad kontoritöötajad, kes tööd väga hilja alustavad.
s
Suvel/ 20. oktoober 2018 12:03
pole ööd iial nii pimedad kui talveööd, seega ei ole hullu, kui veidi varem hämar
e
ebameeldiv kogemus/ 20. oktoober 2018 20:22
Suveööd on minu jaoks häirivalt valged olnud, kell 23 ja ikka valge. Segab uinumist ja rütmi., Tahan vara voodi ja vara voodist välja. Pooldan siis vööndiaega. Olgu nii nagu loodus on ette näinud.
s
sussikesel/ 21. oktoober 2018 12:27
tuleb maa kaldenurka muuta võ iminna kõrbesse kaameleid toitma.
h
huvitav/ 19. oktoober 2018 18:47
et paljud ei saa aru,et suve- ja talveaeg on ainult mõtlemises ja peas kinni! Näiteks kui keegi ütleb, et suveaeg rikub ta tervist, siis on ta haige või paneb segast! ...ka vastupidi!
v
veel/ 19. oktoober 2018 19:01
Ükskõik kas talve või suveaeg, meie laiuskraadil on tähtsaim, et valget aega oleks rohkem ja vähem talvemasendust!
t
tupsu/ 19. oktoober 2018 19:29
Üldiselt tooks meile rohkem valgust ainult maa orbiidi õgvendamine meile soodsamasse asendisse... Mistahes kellakeerutamine siin ei aita.
t
talvemasendus/ 19. oktoober 2018 21:24
tekib siis kui pimedas öös lähed tööle ja päike hakkab tõusma alles paar kolm tundi hiljem. Rõõmsam on tõusta kui hommikul valgem.
m
Mis vahet/ 20. oktoober 2018 22:09
seal, kas suve- või talveaeg, ega see valge aja kestust ööpäevas ei muuda, kuidas ee teile küll latva ei jõua?
1
100/ 21. oktoober 2018 12:55
punkti ja kahe käega poolt
t
traat/ 19. oktoober 2018 18:29
Hea Jüri. Selle sõnavõtuga kaotasid sina ja ka sinu poolt juhitav erakond minu ja mu pere hääled eelolevatel valimistel.
s
19. oktoober 2018 18:39
Sinu pere saadab su pikalt.
s
sa pole/ 19. oktoober 2018 21:25
r
rehvide/ 21. oktoober 2018 12:58
valijad on keskmiselt madalamama hartidustaseme ja palgatasemega...
k
kyll/ 21. oktoober 2018 12:57
aga saab Jyri soomes töötavate eestlaste hääled
e
Eh/ 19. oktoober 2018 18:15
Ja mis aeg see vene aeg on? No tule taevas appi-vene aeg, soome aeg-meil nagu oma aega polegi? Teeks hoopis Ratta aeg-ah?
o
On jah./ 19. oktoober 2018 19:57
Meil on olnud eesti aeg, nõukaaeg, vene aeg. Suve- ja talveaeg. Vanemad inimesed teavad, et oli ka saksa aeg. On veel paras aeg. Ja siis, mõnel pole üldse aega. Noh, kella orjad. Millise aja valiksite
v
vene aeg/ 19. oktoober 2018 20:27
nõukaajal oli dekreediaeg, mis oli suveajast tund aega erinev
ä
Ära putra!/ 20. oktoober 2018 16:53
Vene ajal olid naised dekreedis. Ja mitte tunni võrra, vaid terve aasta.
l
Loe / 20. oktoober 2018 22:11
mõni raamat ka vahel läbi, saad targemaks.
o
on olnud/ 21. oktoober 2018 13:33
e
Eks/ 19. oktoober 2018 18:13
Euroopa kõige kõvem mees võtab sõna.
e
eu/ 21. oktoober 2018 13:37
sea.dused pe.avad ke.htima eestis, oma peaga mõtlemine on ke.elatud :(.
Võtke ee.skujuks soome, kus osa.takse ve.nemaaga läbi saada ja oma lapsi ja rahvast toetada

a
Andrus/ 19. oktoober 2018 18:12
Ratas hakkanud tarka juttu puhuma.
v
viinaturist/ 19. oktoober 2018 18:10
muidugi ei saa ratas pooldada erinevat kellaaegasoomega- soomest tuleval viinaturistil jääks ju 2 tundi vähem aega maal olla ja siis ei tasu ilmselt tullagi (kruiis homikul eestisse öhtul tagasi) ja turiste jääks vähemaks, seda aga ratas pole taiband et see oleks just hää vöimalus oma maksukäkk selle kaela keerata (lausa mitu uuringutki vöib teha jälle) mis sest et viinaturist on juba ammu, ja seda maksude pärast, kadunud...
e
Eh/ 19. oktoober 2018 18:10
Aga miks soome järgi? Mina tahan põhimõtteliselt suveaega!
s
siis/ 19. oktoober 2018 18:39
Mine Aafrikasse, seal on pidev suvi.
t
to siis/ 20. oktoober 2018 18:25
aga mine soome, saad siis vööndiaja. Milles probleem?
y
yle saja tuhande/ 21. oktoober 2018 13:40
on seda teinud ja vägagi rahul
k
kui midagi/ 21. oktoober 2018 13:41
tarka öelda ei ole, siis kasuta võimalust vait olla
j
juba/ 21. oktoober 2018 13:42
ammu on tu.handed seda teinud
t
Tahtmine/ 20. oktoober 2018 12:07
s
sellist/ 21. oktoober 2018 13:39
põhimõttelist suveaega ei eksisteeri.
Kysin sinult: MIx eu pilli järgi?
p
päikeseratas/ 19. oktoober 2018 17:50
saab küll ja peakski jääma!
e
19. oktoober 2018 18:40
Ega me Venemaa ole. Kes tahab teist aega, hakaku astuma.
a
ahah/ 19. oktoober 2018 17:50
Lihtsast asjast selline supp kokku keedetud. Ei taha kella keerata, ei taha ag nüüd keeratakse niimoodu, et jääb kauaks meelde.
k
kellassepp/ 23. oktoober 2018 09:37
No keerake siis pool tundi, kui tunniajane vahe arvamustesõda tekitab!
p
19. oktoober 2018 17:39
Poole tunnine vahe võiks ju olla Soomlastega ja lätlastega näiteks 15min 😂
t
täitsa loll/ 19. oktoober 2018 19:40
Õige õige, soomlastega pooletunnine vahe ja lätlastega 15min. ... Ja mis Moskva aega puutub, siis see pole tähtis, sest Venemaal on alati polaaröö, kus nälginud venelased ringi käivad nagu zombid ja otsivad eestlasi, keda oma mõõkhammastega puruks kiskuda. ... Parem on kohe kell vene piirivalvurile ära kinkida, sest ega sealt enam elusalt ei pääse, ... pime on ka koguaeg ... :D :D
a
asd/ 19. oktoober 2018 17:22
Häbi Ratas. Keskerakonda enam ei vali.
m
mõtlik/ 19. oktoober 2018 18:23
kui teiseks ajaks selle ameti saab, siis unustab vist rahva sootuks ja hakkab ka vaid enesekiitusega tegelema nagu Ansip tänases Postimehes.
j
jaja/ 21. oktoober 2018 13:45
sa pole seda kunagi teinud.
t
teadja./ 19. oktoober 2018 17:16
Aag tehke ometi selgeks, et kes siis l6plikult otsustab , et millises ajas Eesti peab elama? Kas see on Rahvas, Peaminister, Valitsus, ELAK, Riigikogu, v6i suisa Soome parlament. Yks råågib, et meil peab Soomega yks aeg olema, teine jålle, et me peame Låti ja Leduga yhte aega kuuluma. Kolmas råågib, et Eestil on m6istlik jååda suveaega, neljas jålle, et talveaega. Kui Soome otsustab minna pysivale talveajale, siis me ei pea kåitma Soome jårgi. Teisalt kui Riigid otsustavad, et mis ajale soovitakse jååda, siis esialgu v6iks teha viie aastase garantii. Et suletakse kyll uksi, kuid påris lukku veel ei panda. V6ib-olla aastal 2022 v6i 2023 Soome lausa kahetseb, et talveaega jåådi, v6i et Euroopa kellakeeramise yldse l6petas.
e
ettepanek/ 19. oktoober 2018 18:25
Mina ei hakka oma ettepanekut peale suruma, aga minule meeldib enim kevadaeg.
t
teadjale/ 21. oktoober 2018 13:48
eu ot.sustab, mis sulle hea-sa ei pea üldse oma väi.kest ajun.atukest vae.vama ja ole.tusitegema.

p
paljastuhnur/ 19. oktoober 2018 17:10
Tüüpiline ratas. Ei saa seda, ei saa toda. Aga miks ei saa? Ma ei näe küll mingit põhjust. Laevasõit üle lahe kestab ikka sama kaua.
s
Soomlastel on / 19. oktoober 2018 17:09
ju osal territooriumil Polaarpäev ja polaaröö -seega on neil loomulikult suvine aeg tarbetu ja seega nemad arvestavadki seda, kahju et meie ametnikud ei suuda asjadest teha kiirtõlkeid eestikeelde, et kõik saaksid selgust. Mulle ei meeldi kuidagi see pidev- me kaalume ja me otsustame. Olgu argumendid ka Soomest olemas!
S
***/ 19. oktoober 2018 17:02
r
19. oktoober 2018 16:51
ratas, oled EESTIS ja kuulad EESTLASI , mitte põtru !!!
l
lõpetage vibratsioon/ 19. oktoober 2018 17:04
Meie aeg saab olema selline ,millise kehtestab Brüssel. Keskerakond teab sealset arvamust ja häälestub sellele lainele nagu oleks ise otsustaja.
e
19. oktoober 2018 18:41
Ega vasjad ole eestlased.
v
vänto/ 19. oktoober 2018 16:40
m
mõtlik/ 19. oktoober 2018 16:55
" Eesti ei saa jääda Soomega erinevasse ajavööndisse"
Miks siis ei saa ? Kes keelab ?
e
eestlane/ 19. oktoober 2018 18:41
a
Aadu/ 19. oktoober 2018 16:27
Kelle minister sa oled? Sa peaks ikka oma rahva arvamust kuulda võtma.
a
Aaduke/ 19. oktoober 2018 16:33
Ta ongi eesti rahva minister.Enamus eestlasi soovib ju jääda pidama vööndiaega.Nii nagu vanajumal ise asja paika on pannud."Aadutamine" selle kellaga on nõme.Terve mõistus peab võitma.Muidu krutitajad võiks maha rahuneda.
j
jumal/ 19. oktoober 2018 17:32
Ei teadnudki, et jumal 1879 a. otsuseid langetas
m
mhh/ 19. oktoober 2018 19:47
enamus soovib suveaega. ära aja seda jama, aadu.
a
ab/ 19. oktoober 2018 16:21
Nüüd astus velo küll suurde ämmergusse!
n
nimi/ 19. oktoober 2018 16:16
Võtke ajavööndite kaart ja vaadake kuidas vööndite piirid jooksevad. Pole nad midagi nööri mööda tõmmatud. Poolast Portugalini on üks aeg üle mitme vööndi , Inglismaa ja Prantsusmaa on erinevates vööndites jne
t
to/ 19. oktoober 2018 18:36
loomulikult on see "vööndiaja"jura totter. Meil peaks siis türgiga 1 aeg olema ju v veelgi lõunapoolsemate, kaugemate riikidega. Totruse tipp!
t
toto/ 21. oktoober 2018 13:51
Tyrgiga ongi sama aeg, Dubais 1 tund erinevust

s
19. oktoober 2018 16:15
See suure ülemuse poolt reastatud sõnad on esimesed arukalt ritta pandud. Hurraa! Aga vaevalt sel isendil edasiarenemiseks enam potentsiaali on. See oligi talle juba ülisuur pingutus. Vähemalt tal on midagigigi ette näidata Lutsiferile,kui koju jõuab.
m
mhh/ 19. oktoober 2018 19:49
arukas? mida te küll tarvitanud olete?
n
Nips/ 19. oktoober 2018 16:12
Vööndiaeg=talveaeg on muidugi ainuõige! Lihtsalt elu tuleb tund varem elama hakata! Siis saategi oma palavalt armastatud Moskva=suveaja.
t
to nips/ 19. oktoober 2018 18:37
tund aega varem võid sa üksilkul saarel olles elada. Tavakodanikul, kes on osa ühiskonnast pole kuidagi võimalik oma aja järgi elada.
o
on kyll/ 21. oktoober 2018 13:53
mine õigel ajal magama, siis ei maga poole päevani.
c
cz/ 19. oktoober 2018 16:08
Saab küll. Ei ole see Soome meile nii oluline midagi.
i
19. oktoober 2018 18:55
s
suvi suvi/ 19. oktoober 2018 16:05
Enamik soomlasi pooldab talveaega. See nüüd siis seaduseks ümmargusele. Enamik eestlasi pooldab suveaega, see ei loe ümmargusele muhvigi. Nagu eespool öeldud, proovime ikka lätlastega ühes rütmis olla, palju olulisem. Ka soomlased külastavad üha ena lätit, eestist läbi sõites paras kellad õigeks sättida.
k
kes on enamus/ 19. oktoober 2018 16:28
lastele ei sobi suveaja järgi ärkamine , on väsinud ja pahurad ja lasteaiaski veel tuiguvad ringi.
l
lahendus, õhtul/ 19. oktoober 2018 16:42
m
maakas/ 19. oktoober 2018 18:23
asi pole mitte lastes, nemad kohanevad kiiresti, asi on ikka sinus endas ;)
m
mina elan/ 21. oktoober 2018 13:54
Helsingis juba aastaid ja olen rahul siinsete otsustega
m
mina/ 21. oktoober 2018 13:55
elan Soomes aastaid, ja olen rahul enamiku sooviga
o
olen/ 21. oktoober 2018 13:56
Soome väliseestlane ja talveaja pooldaja
l
lapsed/ 21. oktoober 2018 13:59
ylikoolid lõpetanud ja ise pikka aega Soomes
s
sa ei tea/ 21. oktoober 2018 14:00
la.ste kas.vatamisest ja nende va.jadustest tuh.kagi
e
ei/ 19. oktoober 2018 18:42
Suveaega eelistavad lasnamaikalased, mitte eestlased.
a
antiratas/ 20. oktoober 2018 19:10
Sommidel oli vist suhe51:48% - pole vist eriline enamus, pigen võrdne.
p
Peaministrile/ 19. oktoober 2018 16:05
Lause peaks kõlama riigimehe poolt nii:" Eesti võiks jääda soomega ühisesse ajavööndisse." Eitus on alati eemaletõukav, samuti nagu pelesuruv kõnemaneer. Jätke rahvale ka võimalust kaasa rääkida. Pole sa Jüri tühjagi see pühak- tõekuulutaja, ikka üks meie hulgast.
p
Peremees/ 19. oktoober 2018 16:58
j
--/ 19. oktoober 2018 17:20
t
teadja./ 19. oktoober 2018 15:54
Miks me ei saa olla erinevas ajav88ndis. Kuidas siis Prantsusmaa ja Suur-Britannia saavad olla erinevas ajav88ndis. Teisalt kui me aastatel 2000-2001 suveaega ei kasutanud, siis mainiti, et miks me peame kåituma Soome jårgi. V6ib-olla Ratase otsust m6jutab mingil mååral nåiteks Tallinn-Helsingi tunneli ehitus.
j
jajah/ 19. oktoober 2018 18:39
tunnel on muidugi olulisem kui rahva soov! tunnel on kallis,rahva soovid ei maksa midagi!
m
mhh/ 19. oktoober 2018 15:52
suveaja pooldajad - ärge hääletage keskerakonna poolt!
o
olemas/ 19. oktoober 2018 15:59
s
19. oktoober 2018 18:43
suveaja pooldajad koligu Venesse.
m
mhh/ 19. oktoober 2018 20:33
talveaja pooldajad koligu soome
a
ammuilma/ 19. oktoober 2018 21:35
tehtud. Meie president kuulab rahvast ja teeb nii nagu rahvas soovib ja nii nagu kõigilee on hea. Stressi vvööndiajal oluliselt vähem ja liiklusõnnetusi ka.
a
ammu ja ilma/ 20. oktoober 2018 12:26
Mida sa siis siin klähvid, kui ammuilma seal. Siis püsi seal oma pidevas talveajas, aga siin hoia suu kinni.
Hea on vaid see, et "Teie president" rahvast kuulab, aga meie peaminister mitte.
t
To ammuilma/ 20. oktoober 2018 22:08
Meie kallis Signe hukkus talveajas liiklusõnnetuses...
m
miks muidu soomlased/ 21. oktoober 2018 14:07
on yks õnnelikumaid rahvaid.
Kas oled kade? Õelutsemine ei ole tervisele hea.
v
vale puha/ 21. oktoober 2018 14:08
t
To-to/ 23. oktoober 2018 09:46
Inimesi sünnib ja sureb igas valguses. Miks see Signe näide siia nüüd toodud? Kas kellaaeg oli süüdi või libe tee või valed juhtimisvõtted kellegi poolt.
k
kohe/ 21. oktoober 2018 14:03
Va.limispr.opaganda kä.ib täie hooga...po.pulaarsele pe.aministrile öeldakse inetusi.
p
19. oktoober 2018 15:48
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
suveaja poolt/ 19. oktoober 2018 16:31
karjuvad need,kes saavad magada poole päevani ja siis öösel ei tule und.
Mõelge laste peale. Paljud tervisehädad saavad alguse sellest, et ei saa und täis magada.
M
.../ 19. oktoober 2018 18:35
Mida krd-it sa jahud: lapsed nii ja lapsed naa. Lapsed kohanevad väga kiiresti. Mis te arvate, et kui talveajas elades saavad lapsed õigel ajal magama ja magavad oma uneaja täis - selles ma küll väga kahtlen...
l
lasteaias/ 21. oktoober 2018 14:10
on ÕPETAJAD juba aastaid...
sina oled ehk taimekasvataja

l
Lp Jüri Ratas!!!/ 19. oktoober 2018 15:45
Tehke siis kõvasti lobitööd soomlastega, et nad suveaja kasuks otsustaksid. See on ainus võimalik lahendus praegu. Kui nad siiski talveaega otsustavad jääda, siis me paraku peame nendega erinevas ajas olema, kui kahju sellest ka poleks.
P.S. Mina isiklikult olen tuline kellakeeramise pooldaja, aga see rong on nüüdseks ilmselt läinud.
s
Soomlastel/ 19. oktoober 2018 16:35
jätkub talupoja mõistust ja nad mõtlevad ka laste tervise peale.
Paljudes paikades alustatakse tööd kell 7 - ehitajad, koristajad veelgi varem, autojuhid.
Siin on tehtud uuringuid sh. meditsiinilisi ja tehtud järeldused tunduvadki loogilised.
õ
õnneks/ 19. oktoober 2018 21:40
sada tuhat väliseestlast saavad elada norm. ajavõõndis.
m
mhh/ 19. oktoober 2018 15:43
see on soome oma asi, kui nad tahavad talveajas elada. ei ole vaja soome järgi l ollusi teha.
l
lollus/ 19. oktoober 2018 16:06
on hoopis see, kui meil nõutakse häälekalt suveaega. Talveaeg on VÖÖNDIAEG, ehk siis meie loomulik-looduslik aeg. Nõuda suveaja kehtestamist on kui nõukaaja teadlase hüüe - me ei vaja looduselt armuande... Looduse ja loodusseaduste vastu eksimine toob aga kindlasti kaasa tagajärjed. Igaühele.
j
jumal/ 19. oktoober 2018 17:37
Et siis enne 1879. aastat oli mitteloomulik-looduslik aeg.
Sest sell ajal lepiti kokku ajavöönditeks jagamine.
m
maakas/ 19. oktoober 2018 18:42
hahahahaaa - olen ma küll igasuguseid lollusi kuulnud,aga sellist lollust ma pole veel kuulnud, et "vööndiaeg on loomulik-looduslik aeg"
v
vööndiaeg / 19. oktoober 2018 18:42
võib midagi tähendada neile, kes elavad lõunapoolsetel paralleelidel. Meie oleme siin nii põhjas, et vööndiaja järgi -- tõuseme valges ja läheme magama pimedas -- niikui nii elu ei käi.
m
mhh/ 19. oktoober 2018 20:37
sa lollus tule 21 sajandisse. pole meil enam koos päikesega tõusmist ja päikesega magamaminemist. unusta ära see jura loodusseaduste kohta.
s
sõna sekka/ 19. oktoober 2018 15:39
Kulla "targutajad" ! Kuulake vahel ka ekspertide (teadlaste) arvamust , mitte ärge lahmige emotsioonide pealt.
l
lõunaeestlane/ 19. oktoober 2018 15:33
Hoopis Lätiga peab üks aeg olema. Soome ja Soome...
k
küss/ 19. oktoober 2018 15:25
küsiks, et kelle peaminister sa oled, soomlaste v eestlaste? Et kui küsitluses pooldab valdav enamus eestlasi püsivat suveaega, aga sommid (keda on ikka kordi rohkem kui eestlasi) pooldavad talveaega, siis eesti? peaminister teeb nii nagu soovivad soomlased?
j
Jumal tänatud/ 19. oktoober 2018 16:41
et meie peaministril (Sauli Niinistöl) läheb korda rahva ja teadlaste arvamus ning see ka eu-s terava probleemina tõstatada.
v
19. oktoober 2018 15:24
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
h
Hmm/ 19. oktoober 2018 15:31
Võiks juba siis Rootsiga, saame ikka kuningriiki....
v
väike taks/ 19. oktoober 2018 16:01
Mulle meeldib ka Rootsi rohkem ja Rootsis on kellaaeg ka perem. Eestis juba 16 aga mul alles 15. Päeva kui palju veel alles.
k
KEVADINE KEERAMINE/ 19. oktoober 2018 15:23
Pole ju oluline, kellaga ühtne, ! Seda ühte tundi maha või juurde arvutada suudab iga inimene. Peaasi , et see kevadine keeramine lõpeks , sest vitamiinide ja päikesepuudusest kurnatud enamuse väikelaste organismile on see üleöö tund aega lühem uneaeg kole katsumus.
i
ikka/ 19. oktoober 2018 15:27
oktoobrikuine keeramine peab ära jääma kui mitte sel siis järgmisel aastal. Võrrelda eestit ja soomet, millest pool on üldse teispool polaarjoont on ikka naeruväärne.
k
keegi / 19. oktoober 2018 16:43
ei keela neil suveaega igatsejatel tõusta paar tundi varem ja toimetused ära toimetada.
t
to keegi/ 19. oktoober 2018 18:44
enamik ei ela üksikul saarel, kus tõused üles ja tegutsed nii nagu ise tahad.
t
tõsmist ei/ 19. oktoober 2018 21:50
keela sulle kyll keegi-iseasi kui oled lihtsalt laisk ja tahad poole päevani magada.
t
täiesti/ 19. oktoober 2018 21:45

s
19. oktoober 2018 15:21
Soomlased mingu suveajale ja asi vask!
s
sina juba/ 19. oktoober 2018 16:44
l
Lihtne/ 19. oktoober 2018 15:18
Kui on palju pappi, siis võid ise valida, mis kell ärkad ja mida teed.
r
ratta/ 19. oktoober 2018 15:12
valik on venega üks ajavöönd.
j
Jyri Katanin/ 19. oktoober 2018 15:06
venku kirjutatud vigases Soome keeles jah....nimme tahab luua hõimuvendade vahele lõhet.
m
Muigega/ 19. oktoober 2018 15:06
Mu fi rma on valmis korraldama rahvaküsitlust antud teemal. Hind on mõistlik, ehk euro elaniku kohta.
t
toetan/ 19. oktoober 2018 15:27
e küsitlust KE serveris
t
to/ 19. oktoober 2018 15:29
rahvaküsitlus juba oli, millest selgus, et valdav! enamus eestlasi pooldas püsivat suveaega. Muide meil oli aastaid tagasi eksperiment püsiva talveajaga (paar aastat vähemalt).. Ei sobinud see variant inimestele.
s
sina/ 19. oktoober 2018 16:46
ei ole rahvas, ega ka mitte rahva esindaja.
Ma ei tea kedagi, kellele suveaeg sobiks.
t
to sina/ 20. oktoober 2018 12:41
Aga mina ei tea kedagi, kellele talveaeg sobiks.
Mis edasi???
a
19. oktoober 2018 15:06
Aga erinevasse majanduslikku olukorda ja palgaseisu pole küll probleemi jääda. Lasteaia mängud.
k
kõver rehv/ 19. oktoober 2018 15:04
Ratas arvas,et idaaeg sobiks asjade edendamiseks hästi läbi soome rahva arvamise
e
eestimees rakverest/ 19. oktoober 2018 15:03
kas muud targemat arutada pole.arutage parem kuidas rahvas teie eest seisaks.paljaid lubadusi nähtud juba aastaid,häbi mida teil ei ole

j
19. oktoober 2018 15:00
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
t
teeseen/ 19. oktoober 2018 15:57
m
ma / 19. oktoober 2018 14:58
k
keda/ 19. oktoober 2018 16:48
see huvitab...vali siis rehvid .)
m
Miksi sinä taha/ 19. oktoober 2018 14:56
Hyven kiitoksi Jyri Ratas aga sinä ole Venelä!
o
olet/ 19. oktoober 2018 15:08
n
Naine/ 19. oktoober 2018 14:55
n
no nii/ 19. oktoober 2018 15:10
Loomulikult saab. Tegelikult siis olemegi ühes ajavööndis kui meil on Soomega erinev aeg. Soomes algab paljudes firmades tööpäev kell 07:00 (siis meie planeeritava suveaja järgi 08:00) ja lõppeb kell 16:00 (meie aja järgi 17:00.) Kõik on ju suurepärane! Mida see Ratas siin soiub?
n
Naine/ 19. oktoober 2018 14:55
t
to Naine!/ 19. oktoober 2018 15:52
Saad küll, oska vaid küsida. Mehi vähe või?
i
Irw/ 19. oktoober 2018 14:54
a
arvamus/ 19. oktoober 2018 14:54
seda peab otsustama rahvas rahvaküsitluse kaudu, mitte isake Ratas ainuisikuliselt.
R
.../ 19. oktoober 2018 15:07
Rahvaküsitlus oli ju. Ja otsus on selge- eesti jääb suveajale, soome talevajale. Jälle ei sobi?
p
pole küll/ 19. oktoober 2018 15:13
seda küsitlust näinud, kuigi päevad läbi siin.
m
miks sa valetad/ 19. oktoober 2018 15:16
eestis pole rahvaküsitlust olnud
m
miks mind pole küsitletud/ 19. oktoober 2018 15:47
küsimus tuleb esitada e-riigi portaali kaudu, mitte kuskil anonüümse nurga taga, nii et enamus rahvast pole kuuld ega näind
a
Aadu/ 19. oktoober 2018 14:51
Ei saa? Kes seda kinni hoiab? rahvast sõltumatu ja välismaalastele pe***e pugevad politikaanid?

h
hulludkoos/ 19. oktoober 2018 14:48
huvitav et ratas soome järgi tahab joonduda, aga oma rahvas? kunagi vööndiaeg ju proovitud, kellejaoks sellist jama vaja oleks- kell 3 öösel paistis päike lagipähe- kelle jaoks? suveaeg ei ole mingi moskva aeg (vöi äkki ongi seelles osas olnud kunagi säältpoolt tulevad sellekohased regulatsioonid ok) vaid meie maal meie elurytmidega sobivama ajaga... mul oleks kyll jummala pohh kui soome oleks tund erinevas ajas kuigi kulgen soome- eesti vahet iga nädal... kyll meil ikka osatakse teiste järgi kummardada, millal ykskord tuleb aeg kui meie rahvas ja valitsus lööb selja sirgu ja ytleb et meie teeme nii sest nii tahame meie...
m
mõtlik/ 19. oktoober 2018 14:51
Looda sa! Vaata, et selg hoopis rohkem küüru ei lähe.
e
ep/ 19. oktoober 2018 14:59
Misasi on Moskva aeg? Seda pole olemas.
Ma ei tea, kus sa elad, et sul kell 3 öösel Päike pähe paistab
Tarbid mingeid aineid liiga palju vöi töötad solaariumis...öösel
t
ta öösel/ 19. oktoober 2018 15:14
t
talveajaga/ 19. oktoober 2018 16:01
suvel raudselt kell 3 paistab oleneb kellel aknad kuidas on ja kell 4 hakkab hämarduma õhtul
t
to ep/ 19. oktoober 2018 18:14
et kas kell 3 öösel siis päike paistab- kui sa seda kunagisest eksperimendist ei mäleta siis järelikult magasid sel ajal aga kui magatakse, kelle jaoks siis sellist aega ja päikest siis vaja on?
o
oo my god/ 21. oktoober 2018 14:19
suvel kell neli hakkab hämarduma....
v
Vello./ 19. oktoober 2018 15:13
Niietsiis praegune Moskva vööndiaeg on parem?
t
tohmu/ 19. oktoober 2018 17:13
Mis see Moskva aeg siia puutub? Võta rohud ära, äkki ei näe siis iga nurga taga Putinit.
l
lacc/ 19. oktoober 2018 17:45
Venkadega kooris koos lauljad tahavad ju7 Venemaaga ühel ajal Venemaa uudiseid vaadata telekast ja muidu ka sobib so jeetidele sov
jeetide aeg.
Mina soovin loodusega kooskõlas meie tegelikku ammu juba paika pandud vööndiaega. Eks need, kes venkadega koos hurraatavad, võivad ju venkademaale minna, saavad seal omas elemendis ja omal maal olla.
t
ta/ 19. oktoober 2018 21:20
võtab Putiniga viina, sellest ka müstiline moskva aeg
n
nii vahva/ 19. oktoober 2018 21:23
esivanemad käisid ka tööl vööndiaja järgi
k
Kroku/ 19. oktoober 2018 15:15
Paistab ta 3 või 4, vahet pole! Ja talvel tööle minnes ja tulles ikka pime, olgu suve või talveaeg! Milleks üldse tõmmelda. Norras ja soomes põhjas mitu kuud öö ja ka päev olgu kell mis tahes
m
muh/ 20. oktoober 2018 20:04
veebruaris juba ilmselt poleks töölt tulles pime
l
lagipea kaitseks on küprukitahvlid mis akende ett tõstetakse/ 19. oktoober 2018 15:18
taleperioodil peab siis muidugi kunstpäikese akna taha riputama
k
kas oled/ 19. oktoober 2018 16:51
m
miks/ 19. oktoober 2018 21:57
laekuvad vastused valele kommile? See pidi olemahoopis teises kohas.
n
No ja/ 20. oktoober 2018 12:12
kui kell 4 öösel lagipähe paistab on siis parem või. Et päike pähe ei paistaks, selleks on välja mõeldud kardinad
n
noo ma ei tea.../ 19. oktoober 2018 14:47
Poisid kurat kell on veeran... Kes on jälle kella keerand... ))))
õ
ÕIGE/ 19. oktoober 2018 14:47
Soomega samasse ajavööndisse !!
e
eee/ 19. oktoober 2018 15:02
paluks talveaega tagasi
eee
r
rrr/ 19. oktoober 2018 14:44
Soome võiks võtta aja hoopis eesti järgi. Aitab teiste järgi jooksmisest!!!
e
ei saa enam pidama/ 19. oktoober 2018 14:52
selline hoog juba see , et hoia ja keela !
j
jutlustaja/ 19. oktoober 2018 14:42
elab aga ise ilmselt alles keskajas?
o
19. oktoober 2018 14:40
otse vastupidi - eesti saab olla Soomest innovaatilisem ja olla erinevas ajavööndis.
i
ikka,ikka/ 21. oktoober 2018 14:23
ka.sutada astm.eteta tu.lumaksu, väi.kseid las.tetoetusi ja ra.porteerrida euj.unkrutele et orjad nõus kõi.gega
m
munk ( μοναχός )/ 19. oktoober 2018 14:39
Need, kes laisavõitu, magavad ikka hommikuti kauem. Eriti suvel. Ah jaa - päris väikesed lapsed samuti.
m
muh/ 20. oktoober 2018 20:08
laiskusega pole selle midagi pistmist,mõned lihtsalt töötavad õhtuti ja saavad sellevõrra hommikuti kauem magada
p
Puhh/ 19. oktoober 2018 14:39
Palgavöönd võib olla,aga ajavöönd mitte
m
mis mõttes?/ 19. oktoober 2018 14:54
Vaata, et meie edumehed ja elukunstnikud oma palkadega juba Soomest eeski ei ole !

e
Ei lähe koos luure/ 19. oktoober 2018 14:38
Kuidas ei saa ometi oma pea ja rahva arvamisega arvestada?Kaua meie, eestlased sörgime ja poeme kellegi, kas meil oma mõtlemist ei olegi?Kui korraga otsustai, et suveaeg,siis suveaeg.Ausalt öeldes, selliste ühelt jalalt teisele hüplejatega mina luure küll minna ei julge, kohe kui saad, kas reedavad või poevad kellelegi teate ise,kuhu.
k
Kes otsustas?/ 19. oktoober 2018 14:50
Kus ja millal otsustati? Oled segi või?
t
ta räägib/ 21. oktoober 2018 14:25
s
satakieli/ 19. oktoober 2018 14:34
Ei saa aru, mis tähtsus sel on, millisel numbril osuti peatub. Tööpäeva alguseks võib ju ühtmoodi kokku leppida nii kell 5:00 kui kell 11:00 - see ju puhas kokkuleppe küsimus.
t
trajektoor/ 19. oktoober 2018 14:33
pooldan aega,mis toob arutust
s
satakieli/ 19. oktoober 2018 14:35
Arutust pole juurde vaja, seda on Toompeal niigi piisavalt.
ö
Ööbikule ja trajektoorile lisaks:/ 19. oktoober 2018 15:58
Ootan aega, millal eestlased juhivad Eesti riiki.
r
19. oktoober 2018 14:32
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
e
ehmunu/ 19. oktoober 2018 14:56
Pika talveaja ja siis kõrgemad küttekulud veel takka otsa !
t
to/ 19. oktoober 2018 15:38
vb tõesti ootaks teiste erakondade arvamust ja valiks selle alusel. Püsiv suveaeg on ikkagi väga oluline. Arvata võib, et vastasel korral jääme igavesti talveaega, kus magame maha aastas 300 tundi valget aega rohkem kui suveaja korral. Valgus on väga oluline ja mitte sugugi ainult sel hetkel kui ärkame!
t
toto/ 19. oktoober 2018 16:58
räägi enda nimel ja ainsuses...minule meeldib ärgata valges ja tunda end välja puhanuna....hommikukaamos mõjub negatiivselt meeltele....
t
totole/ 19. oktoober 2018 18:50
pead siis kusagile lõuna poole kolima. Isegi talveaja korral on piisavalt seda aega, kus ärkama peab pimedas. Et ärgata aastaringselt valgel ajal tuleks kella nihutada mitu tundi tagasi.
l
lõunasse/ 19. oktoober 2018 22:03
reisin igal talvel mitu korda (Dubaist tulin, Mehhikosse lähen ja jaanuaris tavaliselt Lanzarotte), aga elama olen asunud sinna,kus valitsus loobub kella keeramisest ja jääb püsivalt talveajalee.
k
kas sa ei tea/ 21. oktoober 2018 14:28
et iga inimene magab 1/3 oma elust maha, ehk siis mitukymmend aasta ,mitte 300 tundi
s
sa ajad õige segast/ 19. oktoober 2018 16:56
kella keeramisega ei tule valget aega juurde....tõuse varem kui valge aeg lyhike tundudb
m
Mannike/ 19. oktoober 2018 14:32
Hmm! Enamik soomlasi???? Minu teada jagunesid hääled 52/48.
s
siis 48/52 oleks nagu enamus või / 19. oktoober 2018 15:24
minu teada jagunesid hääled 47% vööndiaeg 39% suveaeg. sotsiaalmeedas kus väidetavalt saadi 58/ 48 ei toimunud mingit uuringut vaid klikkide ladumine, võin ka kümme korda klikkida mida iganes asja
h
huvitav/ 19. oktoober 2018 14:31
kas keegi nüüd vastutab ka,kes selle totra kellakeeramise välja mõtles?
i
Inglismaal/ 19. oktoober 2018 17:00
esimese maailmasõja aegu, et hoida kokku elektrit
t
tore/ 19. oktoober 2018 14:29
toetan E õpilast Ratast,elagu KE arendus

m
mõni on / 19. oktoober 2018 14:25
kohe yliagar..iga asja peale on tark valmis. vaadaku parem et veereda veel saab pool aastakest
r
rehvid/ 19. oktoober 2018 17:01
n
Naaskel/ 19. oktoober 2018 14:24
Kõlab umbes nii, et Sommid teevad, teeme ka:) Äkki küsiks rahva käst mis rahvas tahab? Kaua võib vaadata seda teiste järgi tegemist ja rahva tahtest ülesõitmist.
M
-/@/ 19. oktoober 2018 14:27
Mina soovin vööndiaega.
k
khm/ 19. oktoober 2018 14:34
eks meist igaühel ole oma unistus
t
to Naaskel/ 19. oktoober 2018 17:05
ei tehta sommide järgi n. astmelist tulumaksu. Koos suure nliiduga on pea ainsad maailmas kes seda kasutusele pole võtnud.
i
igatsen/ 19. oktoober 2018 14:23
r
19. oktoober 2018 14:23
Ratas peaks küsima enda valijabaasi käest.
e
Eestlane/ 19. oktoober 2018 14:23
No miks ei saa, paljudes riikides on isegi osariikidel erinevad kellaajad...
v
viks/ 19. oktoober 2018 14:23
Soome kommunikatsiooniministeeriumile on teada, et enamik soomlasi pooldab talveaega ja nii parlament siis hääletab, mida enamik soomlasi arvab.
Kuidas meil - kas ministeerium teab, mida enamik arvab ja kas parlament ka selle järgi hääletab? Või hakatakse meil otsuseid teise riigi kodanike arvamuste põhjal kujundama?
n
nõmmekas/ 19. oktoober 2018 14:19
Pakuks jääaeg, kõlab hästi. Kui ei sobi siis ürgaeg, tagasi koopasse.
a
Andrus/ 19. oktoober 2018 18:15
m
MK/ 19. oktoober 2018 14:15
Mis vahet seal on,kust see piir jookseb. Venemaaga pole oluline, kuid Soomega on. Äkki paneks kellad Norra järgi, sest nad on ka olulised,
Kellakeeramise lõptamine on mõnusalt paras jaburus. Igaüks saab valida, mis aja paneb. Lendad Portugalist Tallinna või Helsinki ja parimal juhul on siuke tunne nagu lendaks Istanbuli või mai tea kuhu, Debiilsuse tipp. Kõigile peaks kohustuslikus korras jääma vööndiaega.
m
Mina olen ka seda meelt,/ 19. oktoober 2018 14:26
et las jääb vööndiaeg. Kes keelab igal ühel oma kella keerata. Või ei oska eestlane kella keerata? Mõtlen siin, et tööaegu saab ju iga kollektiiv seada nagu parajaks peab. Mingeid suve- ja talveaegu looduses ei eksisteeri. Juba praegu oleme reaalsest ajast 2 tundi ees. Talvel on niigi pimedat aega rohkem kui tööaega. Mis vahet siis, kust poolt sa seda valgust otsid. Samuti suvel, kus on jälle valget aega rohkem kui küllaga. Nii, et targutajad! Tehke oma ajudes veidi loogikale ruumi. Väga narr on muidu teie argumente lugeda!
t
tarand tegi vööndiaja/ 19. oktoober 2018 16:05
vara läks pimedaks suvel
k
..../ 19. oktoober 2018 19:11
kuule narr, loe ise omad totakad argumendid veelkord üle, ära lahmi siin...
s
suvel/ 19. oktoober 2018 22:08
on valget aega kyllaga. Isegi magama minnes on veel päike kõrgel.
n
...sama soovitus sulle/ 19. oktoober 2018 22:09
t
tööaeg/ 20. oktoober 2018 19:16
No ega ikka ei saa iga kollektiiv ise sättida - kui töötajaid on ikka sadu-tuhandeid, siis ei sätita midagi, kõik sõltub bossidest.
t
talvel on pime ja suvel on valge peaaegu ööpäev läbi/ 23. oktoober 2018 09:53
Suvel ei lähegi pimedaks. Sa lõunamaalt vist.

s
19. oktoober 2018 14:13
Selliste suurtes ja kogu rahvast puudutavates küsimustes TULEB rahvahääletus teha. Sellist otsust ei saa vastu võtta parlament - ajalugu on näidanud, et 95 protsenti parlamendis vastu võetud otsusteste ja sedustest pole meie riigile ja rahvale KASU olnud ja see on FAKT!!!
e
ehk siis/ 19. oktoober 2018 14:11
kuna suur vend on otsustanud talveõhtud pimedas veeta, teeme meie ka nii? arulage otsus.
t
talveõhtud/ 19. oktoober 2018 17:12
v
Vello/ 19. oktoober 2018 14:11
Ratas võib Soome kolida, meile ikka suveaeg.
h
hm/ 19. oktoober 2018 23:15
Mida sa peale hakkad selle suveajaga? Kogu talve tšillid ja hängid kunstlikus valguses nagunii.
m
Minu meelest/ 19. oktoober 2018 23:21
Olulisem oleks tõesti just tsipake valgem õhtuaeg. Mäletan aegu, kui tütrel rohkem tunde oli ja kui ta koolist koju tuli, siis oli täitsa kottpime. Elasime siis maal. Kõik ei ela linnas muide. Nii, et peaks arvestama ka bussisõidu ja koju kõndimisega. (alati polnud võimalik autoga vastu minna).
m
Mina soovin seda aega, mis oli enne kellakeeramisi./ 19. oktoober 2018 23:24
Kõik oli tollal ok. ju.?
h
hm/ 20. oktoober 2018 00:43
Miks ok, kui vara läheb valgeks ja vara pimedaks???
m
mimm/ 19. oktoober 2018 14:07
õ
Õpetaja Andrus/ 19. oktoober 2018 18:14
x
X/ 19. oktoober 2018 14:06
õ
Õpetaja Andrus/ 19. oktoober 2018 18:14
s
sommid päästsid/ 19. oktoober 2018 14:05
t
to/ 19. oktoober 2018 15:34
seda aega, kus talveaeg päästaks lapsed pimedas ärkamisest on aastas minimaalselt. Fakt on, et nn talveaeg sobib eelkõige nn ööinimestele -- kes aktiveeruvad õhtul kell 10 v kell 11, magama lähevad hommikul 4 v 5 ja ärkavad siis kui ärkavad lõuna ajal umbes. Neile sobib talveaeg, sest see tekitab neis kunstlikult mulje, et nad aktiveeruvad varemalt ja ka tõusevad "hommikul" varem.
v
vastupidi/ 19. oktoober 2018 17:24
kes sellist elu endale lubada saavad?
Tavalised tööinimesed on tööl 8-16.30. Lapsed on lasteaias 7.30-17.30
Hommikul kell 7 on täiesti pime.
nn suveaeg annab pikalt pimedad hommikud kevadel ja sügisel.
n
nonoh/ 20. oktoober 2018 13:51
Tavalised tööinimesed on tööl 10-18.
liidutehaste rabotšiid on tööl koos kukelauluga...
h
hetkel on/ 21. oktoober 2018 14:36
o
on ka / 21. oktoober 2018 14:38
selliseid tööinimesi,kes tööl 7.00-15.30
l
laste/ 19. oktoober 2018 17:20
tervie peale ei mõtle meil mitte keegi neist nn suveaja pooldajatest.
Paljud neist ei teagi mis kell n. täna hommikul valgeks läks.
n
no näe/ 19. oktoober 2018 22:13
8 miinustajat ei teagi, millal täna valgeks läks.
e
Eit/ 19. oktoober 2018 14:04
Miks ei saa? Me oleme olnud Soomega erinevates ajavööndites ja väga hästi sai elatud.
h
huvitav/ 19. oktoober 2018 17:20
tõesti MIKS??
üha vähem somme käib tänu ratase valitsusele siin,,,
m
milles küssa/ 19. oktoober 2018 13:55
koos Soomega talveajale ja asi vask!
t
Totu/ 19. oktoober 2018 14:23
Mida annab küsitlus kus 52 % on talveaja ja 48% suveaja poolt?
u
uku/ 19. oktoober 2018 14:27
Pohh sellest suveajast. Pooled tahavad Moskva aega.
s
suveaeg/ 19. oktoober 2018 14:41
ja viisnurk punane paistab aknasse
a
ann/ 19. oktoober 2018 15:33
Suveaeg ongi Moskva aeg. Ma ei saa aru, miks seda tahetakse?
a
annile/ 19. oktoober 2018 17:16
Sa oled ikka päris soe. Mis see Moskva kellaaeg asjasse puutub? Ükskõik pole või?
d
Deneb/ 19. oktoober 2018 20:12
Mina aru ei saa, keda see Moskva aeg kotib. Just nime /kokkulangevuse põhjal: me oleme iseseisev /niivõrd ,kuivõrd Brüsseli armust/ riik, Nato liige, mis puutub meisse nn. Moskva aeg!? AEG on üks meie kõigi jaoks ja lõpeb tihti varem ,kui ootame! Kolme lapse aeg lõppes vingu tõttu: oli see siis Moskva-, vööndi- , suveaeg. Aeg lõppes! Selles on asja mõte, mitte ajavööndites. Kui sinul aeg otsa saab on jumala savi, kas see on Moskva , Soome või Läti aeg! Ise eelistan OMA aega,mis tähendab, et peale tööd PEAB pikemalt valge olema! Nimetage seda aega siis kuidas tahate. Normaalne lihasööja hakkab jahti pidama õhtul ja enne lõuna ei tee silmigi lahti!
s
see nn suveaeg/ 19. oktoober 2018 22:14
i
ilmas/ 19. oktoober 2018 22:15
PEAB tegema ainult yhte asja - WC käima-kõik ylejäänu on vabatahtlik
e
e. / 19. oktoober 2018 22:41
Paluks kasutada täpset terminit, ülalkommijad. Selleks on VÖÖNDIAEG. Talveaja mõiste on kunstlikult välja mõeldud suveaja paariliseks alles sadakond aastat tagasi. Vööndiaeg on aga Maakera geograafiast tulenev mõiste (ma küll ei tea, millal Maa 24-ks ajavööndiks jaotati, küllap siis, kui 0-meridiaan paika pandi). Ise pooldan elu seadmist loodusteaduse faktide alusel, mitte meelevaldset 'suveaega'. Tuleb kogu oma elu vööndiaja rütmi sättida, alustades tööpäeva harjumuslikust 1 tund varem. Varsti oleme vööndiajaga samamoodi harjunud nagu 1945-1979 aastaringse Moskva ajaga.
j
Ja-jah/ 19. oktoober 2018 14:09
a
aega teenija/ 19. oktoober 2018 14:57
a
Andrus/ 19. oktoober 2018 18:12
j
jaa/ 19. oktoober 2018 23:11

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee