Eesti uudised

Kakumäe gaasiõnnetuse maja arendaja: ma ei pea midagi selgitama!

Liina Hallik, 16. oktoober 2018 15:47

83 KOMMENTAARI

a
arvamus/ 18. oktoober 2018 18:55
elektripliitad ja küts on ainus lahendus , kuigi kallim
h
heiki herman/ 17. oktoober 2018 18:50
mulle on jäänud selles traagilises loos siiski arusaamatuks, et kus olid ikkagi need laste vanemad, et nad leidsid oma lapsed surnult gaasi mürgituse tõttu ja nad ise ei olnud saanud mürgitust...
väikseid lapsi ei tohiks siiski jätta omapead, rootsis on see lausa karistatav! lapsed võivad avada mistahes kraanid, tekitada üleujutuse, põlenguid ning teha suurt kahju endale ja teistele...
v
vara targutada/ 17. oktoober 2018 18:26
Enne pole siin eriti midagi kommenteeridagi, kui selgub õnnetuse põhjus. Kui see on selge, saab süüdlast otsima hakata ja järeldusi teha. Praeguseks on teave nii lünklik ja isegi vastuoluline, et selle pinnalt ei saa mitte midagi järeldada.
a
August/ 17. oktoober 2018 09:13
Sinu õnn, et Stalin ei ela...
r
Refi agent/ 17. oktoober 2018 08:33
Gaasikatlamajade oht on liidetest lahti loksutatud korstnad. Korstna eripärana on see, et korsten on kahe kanaliga, st väiskanali kaudu liigub põlemiseks vajalik õht ahju juurde tagasi. Lahtistest iiitekohtadest hakkab suitsugaas katlasse tagasi liikuma ja tekitab mittetäieliku põlemise ning tekib vingugaas.
m
17. oktoober 2018 08:05
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
r
Refi agent/ 17. oktoober 2018 09:14
Ameerika malli järgi arvestatakse maja elueaks 50 aastat! Miks? Järeltulev põlv ei jää sinna elama ja ehitab endale uue eluaseme. Kui vanad ära lähevad, siis pole nende maja kellelegi vaja ning mõistlik on see maha lammutada. Eestis on mindud sama teed.
k
kroon / 17. oktoober 2018 10:01
... artikli pealkirjast: "Kakumäe gaasiõnnetuse maja arendaja, ma ei pea midagi selgitama !"...
Juristina arvan, et nn. "arendajal" on selles osas tõesti õigus, et ei pea igaühele (... s.h. ka ajakirjanikule) selgitama kõiki asjaolusid jne., kuid ... kuid uurijatele PEAB siiski kõike, kõike selgitama, ja ka kõike meelde tuletama (meeldib see talle või ei meeldi) - kuigi on selle arendusprojekti realiseerimisest möödunud juba väga, väga palju aastaid. See selleks...
r
Refi agent/ 17. oktoober 2018 11:56
Arendajal ei ole tõesti midagi selgitada, kui maja on juba aastaid kasutuses. Gaasiseadmete korrasolekut peab omanik kontrollima korra aastas.
t
tema arvab!/ 17. oktoober 2018 18:24
Sinu arvates paigaldab gaasikatla arendaja? Või vähemalt vastutab? Ja jääb vastutama ka 12 aastat hiljem? Ise nimetad end juristiks.
t
to tema arvab !/ 18. oktoober 2018 10:28
...ja jääb vastutama ka 12 aastat hiljem ?..
Teadmiseks Sulle, et arendaja jääb vastutama ka 12 aastat hiljem,... ja veelgi kauemaks. Käesoleval juhul ei ole tegemist veel isegi 12 aastaga (kuna 2018 - 2009 = 9 ),... tundub, et Sul on probleeme isegi arvutamisega (...muust ei ole Sinu puhul mõtet rääkidagi). See selleks...
r
rõvekinnisvara oü/ 17. oktoober 2018 03:28
sai selles peldikurajoonis buumi ajal käidud. kõik, absoluutselt kõik need rõvedad ja isehakanud ehitusgeeniuste poolt praagilt püsti upitatud osmikud tuleks sealt buldooseriga minema lükata!
ä
ätt./ 17. oktoober 2018 07:05
Lapsed on surnud aga Teie siin püüate kõik teravmeelitseda.Kogu see kära on sulepeaotsast väljaimetud ja pole usutav ennem kui avaldatakse ekspertiisi tulemused.
Artiklites üks lollus ajab teist taga.Tervel tänaval gaasilekked ??? Tule taevas appi milline absurdne jama !
ö
ökonominst/ 17. oktoober 2018 09:05
Nõus. Ehe näide tõejärgsest maailmast. Tõde on juba selge. Milleks enam ekspertiise vaja. Kõik majad saast ja buldooseriga maha.

a
Arvamus/ 17. oktoober 2018 02:45
Piltide järgi oli korsten eemaldatud. See, et korsten on eemaldatud, ongi põhipõhjus. Kes seda tegi? Miks käivitati katel, millel korsten ei olnud korras?
Hõreda hoone korral polegi vaja põhjust mujalt otsida. Aga meil ju vaja oma palk välja teenida.
m
Mart/ 17. oktoober 2018 00:02
Vanasti nimetati spekulantideks, nüüd ilus nimetus - arendaja.
m
Mida/ 16. oktoober 2018 23:25
Mida tal enam selgitada on, ega polegi. Mitte kellelgil pole. Kaks pisikest on igavseks läinud. Selgitused ei aita niikuinii kedagi.
k
16. oktoober 2018 20:55
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
Suur asi/ 17. oktoober 2018 01:06
Uudistes oli juba hommikul kirjas lapsevanemate nimed, samuti laste. Sellises olukorras vanemaid süüdistada ei ole sobilik, pealegi rahal ja iseloomuomadustel ei ole omavahelist seost.
s
17. oktoober 2018 07:14
See ju tuntud nimefriik Allekõrs.
t
To Kristiina/ 17. oktoober 2018 08:24
Järgmiseks hakkad perekonnast siin pildilinke postitama või? Haige inimene.
M
!!!/ 16. oktoober 2018 20:28
Muidugi ei hakka mitte ükski arendaja enam tagantjärele midagi veel selgitama. Projekt on ära arendatud, suured rahad kätte saadud ning juba ammuilma äragi kulutatud. Ja lepingus nimetatud garantiiaeg on kah ammugi läbi. Ning ka tähtaeg, kui kedagi veel kriminaalvastutusele saanuks võtta. Nii et otside mujalt l0lli!
p
pragma/ 16. oktoober 2018 20:27
ei pea põhjendama, aga võiks põhjendada tulevastele klientidele seda kohutvat ehituskvaliteeti, mis siin varem avaldatud piltidelt välja paistis..
palju õnne klientide leidmisel..
1
12 aastat/ 16. oktoober 2018 22:02
hiljem, seeni oled söönud valesid vist
m
Moderaator ei lasknud läbi. / 16. oktoober 2018 20:24
Kui gaasitorustiku lekkeid on mitmes järjestikuses majas, siis on ilmselt tegu gaasitrassi monteerinud firma tööliste p r a a k t ö ö ga. Mina elasin nõuka ajal valminud gaasipliitidega majas ligi 30 aastat ja mitte mingit gaasileket kunagi ei esinenud. Ei minul ega ka minu 29 naabril. Vastu pidas! Ja kuigi olen juba tosin aastat mujal elanud, pole kuulda olnud, et seal ka hiljemgi gaasilekkeid oleks ette tulnud. Kuigi praegu räägitakse, et kogu nõuka-aegne ehitamine olnud üks h a l t u u r atöö. Aga kui nii, kuidas siis praeguste arendajate ja ehitusfirmade tööd nimetada?
v
Van Ames/ 16. oktoober 2018 20:47
Nõuka ajal oli kontroll. Mäletan et meil käidi aastas isegi mitu korda gaasiseadmeid kontrollimas ja kui oligi miskit valesti siis remonditi kohe ära ja täitsa tasuta! Lukksepp kontrollis pliiti ja määris kraane grafiitmäärdega.
Mida tahta antud juhul kui meil isegi tapmise eest praegu ei karistata!
t
TK/ 17. oktoober 2018 06:20
Nüüd on rahapesuerakonna liberaalne turumajandus.
t
Tölpa/ 16. oktoober 2018 20:48
Miks sa arvad, et seda tööd spetsiaalne firma tegi? Kaldun arvama, et tööd teostas suvaline parm.
p
polnud ju leket!/ 16. oktoober 2018 20:58
Gaasileket selles majas polnud.
g
Gaasi / 16. oktoober 2018 22:08
lekkeid polegi.Päästeteenistus käis majad läbi ja tänapäevase aparatuuriga avastas lekkeid sellises koguses mis on normaalne.Kui selliste seadmetega oleks nõuka ajal mõõtnud ,oleks seadmed katki läilnud.Iga eakam inimene mäletab mismoodi need majad haisesid ja õues asetsevad gaasikraanid ajasid haisu väga kaugele.Nõukaajal polnud ka liiklussurmasid,sest nendest kuulsid sa ainult siis kui osaline oli tuttav.Statistika järgi oli neid aga kaheksa korda rohkem kui tänapäeval ja liiklus oli mitukümmend korda väiksem.Nõukaaega pole isegi venemaal enam .Aga ikka leidub tegelasi kes seda taga kiidavad.Kas tänapäeva noored on teile ette heitnud,et nõukaajal ennast ja lapsi ei kaitsnud.Hoopis pensioni maksavad teile ja peavad üleval.Nii,et vähem vingumist.
r
Refi agent/ 17. oktoober 2018 12:05
Gaasitrassi leke võib põhjustada plahvatuse. Maagaasile lisatakse lõhnaainet, et seda oleks tunda. Siin on tegu vingugaasiga ja see tekkis teadmatusest rikkis süsteemi kasutamisega. Väga kurb ja avaldan kaastunnet!
i
idavirulane/ 16. oktoober 2018 20:21
Kui gaasitorustiku lekkeid on mitmes järjestikuses majas, siis on ilmselt tegu gaasitrassi monteerinud firma tööliste praaktööga. Mina elasin nõuka ajal valminud gaasipliitidega majas peaaegu 30 aastat ja mitte mingit gaasileket kunagi ei esinenud. i minul ega ka minu 29 naabril. Vastu pidas! Ja kuigi olen juba tosin aastat mujal elanud, pole kuulda olnud, et seal ka hiljem gaasilekkeid oleks ette tulnud. Kuigi pragu räägitakse, et kogu nõuka-aegne ehitamine olnud üks haltuuratöö. Aga kui nii, kuidas siis praeguste arendajate ja ehitusfirmade tööd nimetada?

t
Teisisõnu ei ehitaha ega arendaja/ 16. oktoober 2018 20:09
ei vastuta millegi eest, kuni neid endid ei hakata selliste õnnetuste tagajärjel k a m b r i s s e pistma, g a a s i g a tõtt v a h t i m a.
m
mis arendaja?/ 16. oktoober 2018 19:53
Pole ju teadagi, mis juhtus. Gaasileket majas ei tuvastatud. Mida see arendaja võiks öelda?
a
16. oktoober 2018 19:59
arendaja võiks öelda mllal riigile raha ära maksab :D
m
mis toimub/ 16. oktoober 2018 19:46
mida te maksustate selliseid uudiseid. Nuruge oma eurot nende baari madise uudiste eest.
o
16. oktoober 2018 20:00
oota, varsti tuleb Õhtulehele uus veebikujundus, siis sa alles nutad :D
j
juba ongi/ 16. oktoober 2018 20:16
uus kommenteerimiskujundus, kohutavalt ebamugav, näed ainult ühte rida, mida kirjutad, seega ei saa ülevaadet, mis kirja paned. vastik. väga vastik.
k
Kuid/ 17. oktoober 2018 01:07
Küsitakse ikka uudiste eest mis inimesi huvtavad.
a
16. oktoober 2018 19:16
Aga müüa kõlbab sellist sara pangalaenuga küll ja veel. Tähendab pank ikka annab elamiskõlbmatu kinnisvara ostuks laenu.
a
16. oktoober 2018 19:16
Aga müüa kõlbab sellist sara pangalaenuga küll ja veel. Tähendab pank ikka annab elamiskõlbmatu kinnisvara ostuks laenu.
n
no/ 16. oktoober 2018 19:08
need on need reformikommarite valitsemise vljad,mis nüüd ilmutavad ennast ja see on alles algus
n
njah/ 16. oktoober 2018 19:30
Keskerakond on linnas võimul vast aastast 2005, samuti on nendega seotud inimesi olnud linna ehitusjärelvalves varemgi. Mitte et see midagi tagasi tooks, aga pea kah oma keel suus vahel.
h
Huvitav?/ 16. oktoober 2018 18:50
Kas see arendaja püssitorude ees ka sama juttu ajaks?
l
loll oled/ 16. oktoober 2018 22:04
12a hiljem, peal hulga omanike omavoli
k
K-mäe/ 17. oktoober 2018 10:52
see "arendaja" sai juba 2009 a. kolm hoiatust, kivi aknasse, auto tellistel, viimane hoiatus auto põlema.
e
Est/ 16. oktoober 2018 18:39
Pärnu kandis oli vist mingi lugu,kui peale tulekahju avastati, et maja ei vasta kõikidele ohutusnõuetele,kuigi paberil oli kõik korras.
m
16. oktoober 2018 19:40
mitte lihtsalt maja, vaid terve elamurajoon!
i
IRW/ 16. oktoober 2018 19:45
Ja ehitusjärelvalvet teostas toonane vallavalitsus !

a
16. oktoober 2018 18:32
Arendaja töö on ainult projekt sebida, pangast raha välja võtta ning uuele tiirule minna. Kaks sellist arendajat jätsid 74000 eeki töötasuna maksmata. Üks leidis tee küll trellide taha, sest oli palju eelnevaid, kes ta sinna saatsid. Aga teisest juurikast ei tea midagi... Töösuhte alguses on kõik kena, aga kui maksma peab, siis ignoreeritakse igal võimalikul moel... Ja lõpuks töövõtja on riigivõlglane... Värd.djakari... Ka need on värv.djad kes illegaalsel moel oskamatuid Ukrainlasi eestisse transpordib ning rahad maksmata jätab...
l
lugeja/ 16. oktoober 2018 18:21
Mida nad küll lehe peale kaebasid?
n
16. oktoober 2018 18:21
need uusarendused on selleks, et kiirelt rikkuriteks saadakse, kvaliteeti ei peeta miskikski, kui ka kinnisvara müüja ei oska maja iseärasusi ennem müüki uurida ja ostjale edasi anda, siis nii ongi, kõik inimesed ei oska ise neid trasse uurida siiski, neid ohtusid peab ikka kinnisvara müüa andma edasi ostjale.Teiseks et tasu üldse neid majasid majadesse kinni ostagi, sest odavam on siis olla ühismajade korterites, kui vaadata naabrite tagumikke.
m
mata/ 16. oktoober 2018 18:00
Kaastunne vanematele- Kuid kaks inglikest on taevas juures.Nii oli see ette nähtud.
E
@mata/ 16. oktoober 2018 18:48
Ei olnud nii ette nähtud!See oli kuritegu.
v
väga väga kurb/ 16. oktoober 2018 17:53
Nii kahju....Tõesti arusaamatu. Lapsed ei surnud ju automaatselt kohe..Nad juba öösel tundsid halvasti ja veel terve järgmise päeva ei kutsutud arsti ega mindud ka ise lastega arsti juurde. Kuidas küll vanemad ei märganud siis kõrval olles, et lapsed on uimased, nõrgad, oksendavad, et alles siis teatasid, kui surnud.
k
16. oktoober 2018 19:12
Kiirabi ei võta ka iga asjaga jutule.
t
Tölpa/ 16. oktoober 2018 20:52
Loll jutt, et ei võta jutule. Võtab küll, teeb nägu, et kuulas ja ütleb: minge koju ja puhake, küll läheb mööda. No läkski mööda ju. Enam pole paha olla!
v
17. oktoober 2018 00:43
Valvsaks oleks pidanud tegema see, et lapsed analoogsete/samade sümptomitega olid, aga vingumürgitus ongi salakaval. Samas mis see tagantjärgi targutamine aitab, lapsi pole enam ja vanemate hinges elu lõpuni auk.
k
16. oktoober 2018 17:49
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
v
16. oktoober 2018 18:08
k
Kriminaalmenetlus/ 16. oktoober 2018 17:18
Juhtunu suhtes on algatatud kriminaalmenetlus ja see on parim võimalus kõik vajalikud asjaolud välja selgitada. Kriminaalmenetluse raames kuulab uurija kõik inimesed ära, kes asja kohta midagi öelda oskavad ja kogub kõik võimalikud tõendid. Kui peetakse vajalikuks, siis kuulatakse ka arendaja üle. Mida olekski arendajal mingile ajakirjanikule öelda ja mille kohta? Kas asjakirjanikul on vähemalt selge, mis üldse juhtus? Praeguseks pole ju selge, mis üldse juhtus- kas oli gaasileke või vingugaas või hoopis Novitšok. Küll menetluse käigus selgub.
ü
16. oktoober 2018 19:16
Üle kuulata tuleb kõik need kes kõigi 13 majaga tegelesid, kõigis oid ju lekked.
m
mitte keegi/ 16. oktoober 2018 17:16
pole süüdi, aga lapsed on läinud.
t
To mitte keegi/ 16. oktoober 2018 17:50
Kuidas pole keegi süüdi? Vanematel on kohustus laste turvalisus tagada.
v
Vastutus/ 16. oktoober 2018 20:10
USA-s sellised vanemad oleks esimesed kohtu all.

t
16. oktoober 2018 17:14
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
t
tiia/ 16. oktoober 2018 18:19
arendaja andis maja üle juba 12 aastat tagasi, tema pole süüdi,i, et maja omanik ei hooldanud maja nõuetekohaselt
g
G/ 16. oktoober 2018 17:03
Absoluutselt õige vastus, miks peaks keegi üldse midagi avalikult piutsatama, see ju muudetakse nagunii eurostiilis oma maitse järgi ära.
t
Teadagi/ 16. oktoober 2018 17:01
Arendaja unustas 12 aastat tagasi kraani lahti ja nüüd ongi õnnetus käes.
g
G/ 16. oktoober 2018 17:03
v
16. oktoober 2018 19:18
Ventilatsiooniga annab igasugu sigadusi korraldada, kasvõi kõnni valada betoniga ja keegi seda ei kontrolli enne müüki.
r
Rein/ 16. oktoober 2018 16:56
Kas ekspertiisid juba tehtud ja õnnetuse põhjus teada, et arendaja käest küsida tahetakse?
j
16. oktoober 2018 19:19
Ju siis on põhjust ka arendajat küsitleda.
s
sõna sekka/ 16. oktoober 2018 16:48
Miks peakski arendaja või ehitaja vastutama selle eest , mida omanik/tarbija teeb oma seadmetega. Sama seis ka selles lauskontrolli kehtestamise vajaduses -- kontrolli hetkel võib olla kõik OK , aga hiljem teeb omanik ju mis tahab. Enese alalhoiu instinkt peab olema tarbijal endal , mitte oodata käske , keelde ja trahve.
j
just/ 17. oktoober 2018 09:13
Baierimaa autotootja ei jõuaks ära kommenteerida kui iga '96 väljalaskega neljarattalise väärkasutuse juures nende kommentaari küsitaks, et miks rehvid olid kulunud või pidurid kehvad.
k
16. oktoober 2018 16:35
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
a
ajad/ 16. oktoober 2018 21:32
segast jälle, korja lause pealkirjast ära!
k
Kiks/ 16. oktoober 2018 16:27
Eesti ehitab, tavaline olukord uute majade puhul, sellep ei tasugi uusarendusi osta, jokk süsteem ja käsitöö ring!
k
kahjuks see maja/ 16. oktoober 2018 16:37
sai kasutusloa 12 aastat tagasi, ehk ehitati palju varem
j
..../ 16. oktoober 2018 16:24
ja loomulikult tuleb SELLINE info muuta tasuliseks! Et juhtumisi keegi niisama ei saaks teada, missugusi arendusi samasugused "tegijad" veel arendanud on, samade vigade ja elu võtvate ohtudega!
e
16. oktoober 2018 19:21
Elad seal majas, et sulle seda infot nii hädasti vaja on?
j
just just,/ 16. oktoober 2018 21:34
ma põhimõtteliselt ei loe tasulisi artikleid, sellevõrra on huvitavam lugeda arvamusi ja saa ka selge pildi kätte.

1
12 aastat tagasi/ 16. oktoober 2018 16:21
ehitatud maja. mis need arendajad ja ehitajad siia puutuvad?
t
tule taevas appi/ 16. oktoober 2018 17:19
Täitsa õige. Selle ajaga mitu omanikku vahetunud ning mis keegi elamises omaenese tarkusest korda saatnud ei tea keegi.
o
16. oktoober 2018 19:26
Oligi probleene maja, selle pärast vahetusidki omanikud. Tuleb vaadata maja tervikuna, kas ventilatsioonisüsteem on korras, küttesüsteemi töö, veevarustus, gaasiseadmete ja tirude seisukord. Te ei tea, mis sigadusi tehakse, kui on konfliktid ehituse ajal.
2
2 last surnud/ 16. oktoober 2018 16:21
siin polegi midagi seletada,pange pillid kokku ja aitab
õ
õppetund/ 16. oktoober 2018 21:38
kõigile, ka kiirabile ja perearstidele, kes pahatihti ei võta helistajate kõnesid tõsiselt, on kogemus - ah lapsel paha olla, ehk sõi midagi ebasobivat? Andke juua jne.
t
Tiina/ 17. oktoober 2018 08:29
Olen nõus. Sama juhtus ka meie sugulasega. 3 aastane oli loid ja oksendas . Helistades kiirabisse, öeldi et arvatavasti gripp. Õhtul olukord halvenes. Kutsuti kiirabi kes vaatas lapse üle ja ütles, et arvatavasti ikkagi viirus. Järgmine päev kaotas laps teadvuse ja viidi sireenide uilates haigla. Lapsel avastati diabeet. Väga ebaproffessionaalne lähenemine.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee