Kommentaar

Heli Künnapas | Lasteaiad võiksid olla avatud ka õhtuti ja nädalavahetustel

Heli Künnapas, kirjanik, viie lapse ema, 15. oktoober 2018, 19:26

35 KOMMENTAARI

n
No/ 16. oktoober 2018, 23:06
Kui on soov ja nõudlus võib tekitada eralastehoiud nädalavahetusteks. Selleks pole vaja lasteaeda. Lasteaed annab muuhulgas ka esimesi õppetunde, mitte ei hoia lihtsalt lapsi. Pole kerge, kui üks laps nt kogu aeg kolmapäeviti puudub, sest tema käib lasteaias laupäeviti.
m
Maie/ 16. oktoober 2018, 17:56
Paraku on meil palju emmesid, kes toovad lapse lasteaeda ja lähevad siis koju tagasi, mitte tööle. Ükskord küsisin ühe sellise käest, et miks laps ei võiks ka kodus olla- vastus oli, et ta segab mind.
Üks lubas lapsele, et tuleb enne magamaminekut järgi, laps istus ja ootas, ootas...Lõpuks pooleteise tunni pärast helistasin emmele, kes ehmunud häälega teatas, oih, ma unustasin netis olles lapse ära! Nii et kui tekikski mõni 24/7 lasteaed siis on seal raudselt ka lapsed, kelle vanemad ei ole tööl, vaid naudivad vabadust omaenda lapsest ja temaga tegelemisest. Praegugi on lapsi, kes käivad terved 12 kuud aastas lasteaias. Kui oma lasteaed on suvel kinni, viivad vanemad ta asenduslasteaeda. Kas siis tõesti ei ole emal-isal kordagi aastas puhkust?! Inimesed võiksid tõesti enne, kui lapse saavad, mõelda, kas tema kasvatamisega ikka toime tullakse. Lasteaed on siiski peredele toeks, mitte ei asenda vanemaid.
o
oot/ 16. oktoober 2018, 17:53
Kui on tasuta, siis kes maksab kinni?
k
kohvik/ 16. oktoober 2018, 15:47
või juuksur või maniküür pole ka paha, SEST need naised saavad ka siis palka!
Ja nende töökohtade taga on veel hulga inimesi, kes ka loodavad tööd saada. Mehed, laste issid, ka muidugi.
Me oleme kõik seotud, nii maal kui linnas.
See on sama tobe arusaamine, et kütuse hinnatõus jalgsikäijat ei mõjuta!!!
k
Kallid inimesed/ 16. oktoober 2018, 15:31
kuidas see kõik nüüd ainult naiste hullamisele taandub?
Olid ju kunagi beebide lastesõimed, nn. nädala-lasteaiad, internaadid, suvelaagrid, vanaemad ja LAPSED OLID PALJU ÜKSI KODUS.
Ja ka nüüd on paljud lapsed eriti suvel terved päevad üksi kodus.
Mäletan, et paljudel oli koduvõti paelaga kaelas. Käidi linnasööklas söömas, nii põnev.
v
vanaemad ja vanaisad/ 16. oktoober 2018, 15:43
said varem pensionile, polnud siis vaja ehk oma vanavanemaid vanadekodusse panna ja ka lapselapsed olid hoitud, viidi trennidesse...
n
njh/ 16. oktoober 2018, 14:23
olen nõus aga sams siis ikka viivad need kelle nv vaba ka oma lapse lasteaeda et ise hulluata saaks .. aga üksikemana olen nõus ma olen sand v2ga h2id t66pakkumisi 10 euri tunnis ja mai saa minna ma olen yksikema ei sobi lasteaiaga pean t66tama laos toootmises sets sela on 9-17 minimum palga eest.
k
karnivoor/ 16. oktoober 2018, 13:09
Täitsa nõus kirjutajaga. Kommentaaridest loetu paneb aga mõtlema. Tundub, et kellegi töö on tähtsam ja kellegi teise oma vähem. Pidevalt käib mingi hala kaupluste lahtiolekuaegade üle, lausa hurraa, et oma sada grammi rasvavaba kapsalehesalatit saab kell kolm öösel kätte. Aga kuhu see öömüüja oma lapse jätab tööajaks- paneb kappi luku taha? Kui palju on inimesi, kes ei saa üldse tööle minna, kuna graafik eeldab varahommikuti ja hilisõhtuti töötamist, pole mitte keegi uurinud. Kui mõigi kommenteerija tuletas meelde enda möödanikku nõukogude ajast, siis teen seda nüüd ise ka ja väidan, et kaupluste lahtiolekuaeg 9-19 on täiesti piisav. Sai siis pideva defitsiidi ajastul oma pere toidetud, saab ka nüüd, kus iga hetk riiulid lookas. Võtaks pigem mõistuse pähe ja kasutaks ära täiskõrge külmiku võimalused, mitte ei käiks pakikaupa viiluvorsti ostmas. Ja kui see marketimüüja on kohustatud vahetustega töötama, mis imeloom on lasteaiakasvataja, kes ei saa? Nagunii sel grupil soodsamad tööajad, sest suviti ju suurem osa rühmasid kinni ja koormus väiksem. Nagu muu rahvas oleks siis kah puhkusel!!
n
16. oktoober 2018, 13:25
Nõukaajal olid ka ööpäevased ja nädala lasteaiad, aga need kuulusid ettevõtetele, kus oli ebatüüpiline tööaeg. Samas kaubandustöötajate lasteaias oli lasteaed vähem aega lahti, kui oli tööpäeva pikkus.
p
pensionär/ 16. oktoober 2018, 07:59
mind pandi kahekuuselt lastesõime, 6ööpäeva sõimes ja 1 kodus,siis pandi lasteaeda 6-1.veel olid lasteaia suvelaagrid maal 3-4 kuud.viieselt sain päevarühma,iga hommik 6.15 läksin üksinda jalgsi üle kilomeetri lasteaeda,õhtul koju.ei osanud muud tahtagi.

i
Irf/ 16. oktoober 2018, 07:34
See projekt põhinb eeldusel, et lasteaednikel endal opole mingit eraelu ega perekonda. Oletagem, et lasteadnik tahab nädalavahetust oma pere seltsis veeta, sest abikaas on ka viis päeva nädalas tööl ja nädalavahetus on ainus aeg, kus kõik on yhe katuse all, aga graafik on koostatud sellisel moel, et ei saa ja keegi asendada ka ei saa ega taha, sest nemadki tahavad pere seltsis olla või peret luua, aga potsentsiaalsetel kaasadel on vabad vaid nädalavahetused, et saaks tutvuda jne.
n
naine/ 16. oktoober 2018, 09:44
Sama jutt kehtib kõigi vahetusega töötajate puhul. Ka poemüüjad jms. Kas paneme ka poed nädalavahetuseks kinni???
i
Irf/ 16. oktoober 2018, 10:10
Miks ka mitte? Arvestades poodide lahtiolekuaegu, siis saab ostud aega õigesti planeerides nädala sees ära teha. Teed sutike internetis eeltööd, vaatad hinnad värgid ära ja...tellid välismaa E poest. Või sõidad kogu perega Lätti.
o
on alles/ 16. oktoober 2018, 12:49
võrdlus? Pood on äriettevõte, kui poes käiks ka nädalavahetusel vaid paar klienti, siis poleks need avatud. Palju ühes lasteaias niisuguseid vanemaid on, kes mõlemad nädalavahetusel tööl ja laast pole kellegagi jätta?
s
sealt/ 16. oktoober 2018, 15:38
jääks hulga naisi üle ja siis saab lasteaedu avada või lihtsalt lastehoide... kui tahaks teatrisse minna.
s
16. oktoober 2018, 13:26
See tähendab ka lasteaiale vajadust lisatööjõu järele.
a
arstidel ja bussijuhtidel ja trammijuhtidel ja .../ 16. oktoober 2018, 15:36
pole ka eraelu.
kui paljud on rääkinud, et kui sai tassiti laps tööle kaasa.
Ainult et tööpäevad olid kunagi tõesti palju lühemad isegi viisaastaku plaane täites.
MA pakuks, naisi enam ei jätku nendele töödele, vot nii.
t
tegelikult.../ 15. oktoober 2018, 23:58
olid ju kunagi internaatkoolid ja on nüüdki ,aga "erivajadustega " lastele...olid ka lasteaiad internaat-rühmadegaq-erit maal -lüpsinaiste lastele...nüüd on elu koondunid linna,seega ,linna on ka selliseid lasteaedu vaja...ja tegelikult ka maale,nende vanemate lastele,kes käivad linnas tööl ja töögraafik ei uba iga päev koju käia...mõtlemise koht kindlasti...
t
Tänapäeval/ 16. oktoober 2018, 06:24
loetakse tööks ainult arvuti taga istumist, kust saad ka ära tulla kui tahad. Uskuge! Tuleb aeg, kus hakkate kirjutama artikleid 24 tundi toimivatest lasteaedadest. Ah, et miks? Sellepärast, et sina, inimene, ise üritad endast mööda jooksta. Ära ise ela oma elu keeruliseks!
n
No mida?/ 15. oktoober 2018, 22:45
Nagu päriselt? Kas sa naine üldse mõtled ka mida sa kirjutad? See,et sul lapsi pole aega kasvatada ei tähenda küll seda, et lasteaed nv lahti peaks olema. Tulgem ikka maapeale tagasi. Samuti peaks siis koolid nv lahti olema kuna emmedel ja issidel on töö ja muud lõbud. No halllllooo päriselt.
m
mamma/ 16. oktoober 2018, 12:51
tahaks ju õhtul ööklubisse minna pidu panema, sellepärast võiks ju lasteaiad ka öösel avatud olla :).
n
nõukaajast/ 16. oktoober 2018, 14:17
olin tavalasteaias kasvataja ja õhtul kell seitse tuli isa ja küsis: kas teil tõesti ei saa last ööseks jätta?
k
Keiu/ 15. oktoober 2018, 22:42
Olen täiesti veendunud, et lasteaiad oleks lapsi õhtuti ja nädalavahetustel täis. Praegune praktika näitab siiski seda, et lapse päeva pikkus venib 10 tunnini küll ja need ei ole kahjuks erandid. Vastutustundlikkuse puudumine praeguses süsteemis ei anna seda kindlasti juurde uude olukorda.
t
Tahta ju võib/ 15. oktoober 2018, 21:38
Just nimelt, kes selle kinni maksaks? Seda enam kui see lapsevanem juhub veel suht madalapalgaline olema, rikkad palkavad niikuinii ise hoidjaid.
j
ja palju/ 15. oktoober 2018, 21:01
niisuguseid lapsi või vanemaid on? Paar last siis nädalavahetuses lasteaias ja sellepärast tuleb tööle võtta kasvataja, toiduvalmistaja jne. Kes selle konni maksaks? Elus on palju asju mida peaks, aga ei ole.
m
Märg unenägu/ 15. oktoober 2018, 20:52
Kas oleme kommunismis juba ja lapsi kasvatab ühiskond?
n
nii et sünnitad lapse,/ 15. oktoober 2018, 20:28
et lastetoetusi saada, ja siis viid lapse kohe piiramatuks ajaks lasteaeda, et ta sind kodus ei segaks.

x
15. oktoober 2018, 20:15
m
15. oktoober 2018, 20:18
Milleks siis lapsi perre soetada kui nad peavad ilma vanemateta lasteaias olema nii päeval, õhtuti kui nüüd ka nädalavahetustel. Kui vanematel on oma eluga kiire ja tegemisi palju et lapsele kohta ei ole kodus, võiks enne siiski mõelda rohkem ette, mis olulisem. Laps ei ole vasikas laudas suures peres talitaja hoole all. Ta vajab vanemaid ja kodusoojust, hellust ja armastust!
o
Ohhhh/ 15. oktoober 2018, 20:43
Laps ei ole lasteaias, nii päeval õhtul kui ka nädalavahetusel. Lapsevanemal peab olema võimalus anda laps turvaliselt lasteaeda kuniks ta on tööl just võib olla õhtuses vahetuses või laupäeval-pühapäeval. Muul ajal, päeval ja argipäevadel on laps õnnelikult emmega kodus, Näiteks kaub- töötajad on vahetustega tööl.
p
Punanina/ 15. oktoober 2018, 21:55
Lapsed (kui sul on ikka tubli pere ehk lapsi vähemalt 3) on rahaallikaks.
O
..../ 15. oktoober 2018, 22:07
Olemas on ju kaks lapsevanemat ...
t
to ohhhh/ 15. oktoober 2018, 22:17
Ja kuidas siis kontrollitakse, et laspel on vanemad kas õhtuses vahetuses või nädalavahetusel tööl? Tean vanemaid, kes olid kodused kuid laps oli lasteaias esimene hommikul ja õhtul viimane, emme jooksis sõbrannadega biisama mööda kohvikuid.
Laps ei ole tarbeese, keda oma suva järgi jalust saadetakse. Kindlasti on laupäeval argment laps mõneks tunniks lasteaeda viia, sest kodus on vaja koristada, pühapäeval tahaks emme näiteks trenni minna või kinno, ikka laps lasteaeda. Minu arvates ei ole see ok.
n
naine/ 16. oktoober 2018, 09:50
No kuulge! Selliseid, kes lapsed lasteaeda nn. enda lõbuks ja vabaduseks viivad, on ikka vähe. Ma kaldun arvama, et peamine põhjus on selles, et töökoht on kaugel ja tööandja vaatab halvasti nende töötajate peale, kes "kella kukkudes" minema tormavad. Algul tulevad etteheited ja pärast teadagi mis....
k
16. oktoober 2018, 12:22
Kui teised selle teenuse kinni maksavad siis ikka viiakse, ksvõi jalust ära.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee