2
fotot

Riigikogus teisipäeval Reformierakonna eestvedamisel riiklikult olulise küsimusena arutatud maksusüsteemi ettekannete järel võttis sõna ka riigikogu esimees Eiki Nestor (SDE), kes viitas, et Eestis peabki kütuseaktsiis kõrgem olema, sest näiteks erinevalt Lätist meil automaksu pole ja kokkuvõttes on kulu autole nii Eestis kui Lätis enam-vähem sama.

Eiki Nestor riigikogus: "Teine müüt, millega ma ka võitleks maksunduses, on see, et maksud peaksid olema lihtsad. Ma kohe huviga jälgisin seda debatti. Keegi ei ole siiamaani võtnud eestlase jaoks püha sõna "auto" suhu veel, mina võtan. Meie kasutame autode maksustamise puhul väga lihtsat moodust. Me maksustame ainult auto kasutamist ja selle nimi on kütuseaktsiis. Kõik teised riigid maksustavad veel ka muud moodi, maksustatakse nii autode ostmist kui maksustatakse autode omamist. Ja kuna meie oleme võtnud lihtsa mooduse, siis ei olegi midagi imestada, kui meie kütusehinnad on kõrgemad kui naaberriigis. Nad peavadki olema kõrgemad, sest nemad maksavad autode puhul veel ka muid makse ja kokkuvõtvalt ei pea olema, lätlasele ei tule võib-olla see auto odavamalt kätte siin kui eestlasele.”

Nestori väide, et me maksustame auto kasutamist vaid kütuseaktsiisiga, ei ole pärist täpne, sest makse tuleb maksta ka firma auto kasutamisel erasõitudeks. Samuti kehtib Eestis teekasutustasu üle 3,5 tonnistele veoautodele.

Kuid Lätis kehtib tõesti ka erakasutuses autodele CO2 maks, mis on sõltuvalt süsihappegaasi emissioonist umbes 200 eurot aastas.

Kui võtta aastaseks läbisõiduks 30 000 km, bensiinikuluks kaheksa liitrit sajale ja Eesti ning Läti bensiini hinnavaheks kaheksa senti liitrilt, siis kaotavad Eesti autojuhid kõrgema aktsiisi tõttu tõepoolest samuti umbes 200 eurot.

Järeldus: Eiki Nestoril on õigus. Kui võrrelda väiksema läbisõiduga Eesti ja vanemat Läti autot, siis on lätlasele auto pidamine isegi kallim.

Jaga artiklit

109 kommentaari

S
Seto  /   11:20, 12. okt 2018
Tüüpiline sotside ibajutt.Parim ja odavam on eesti autoga Lätis tankimas käia.
V
Võrokõnõ  /   09:36, 12. okt 2018
Ma ei tea, kuidas on hetkel, aga Eestis oli veel paar-kolm aastat tagasi auto arvele võtmine ja omanikuvahetus kõige kallim terves Euroopas. Sellest ei räägi keegi. Meie riigilõivu suurus on utoopiline võrreldes teiste riikidega. Isegi Soomes oli see odavam. Saksamaal näiteks maksis sama maakonna piires omaniku vahetus vaid 5 eurot, liidumaa piires 10 eurot ja kui oli omanikuvahetus teisele liidumaale, siis oli maksimum 30 eurot.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis