Poliitika

Jürgen Ligi: oleme tobedas maksukaoses

Marvel Riik, 9. oktoober 2018 13:20

112 KOMMENTAARI

o
oleme / 10. oktoober 2018 06:07
võõrvõimu tallalalakkujate, uusmarxistide küüsis
m
Mees,/ 10. oktoober 2018 02:55
kes lihtsalt targutab. Tal oli võimalus kõike muuta. Ta ei teinud seda. Sest ta ei mõista asjade olemust.
m
Marike/ 9. oktoober 2018 22:08
Kui on valida, kas Jüri või Jürgen, siis valiksin ma rahaasju korraldama Jürgeni. Miks? Teab, mis on raha, kuidas seda teenida ja kuidas arukalt kulutada.
e
EU rahapesurekordi omanik ! Supertulemus/ 10. oktoober 2018 00:27
Sellel sajandil ei ületata. 100 000 kordne Eesti eelarve, kujutlematud summad.
Aga valetab näkku nagu kodus.
m
maamiiz/ 9. oktoober 2018 21:44
Huvitav kes oli aastail 2009 võimul ja kes tõstis aktsiise ja alustas masslislist metsaraiet,seda ilmselt
ligi ei mäleta enam ja rahvas ka.Ja kui tuuakse põhjamaid eeskujuks siis seal täielik astmeline maks ja ettevõtjad aatelised ega enamuse ei vingu
i
Ise/ 9. oktoober 2018 21:11
Isegi, Ei loe. Vaadake ,Ainult nn.käte asetsust. Kuningas Lear? Rahad,Kreekale.Ennem,muidugi nn kooskõlastada euroopaga,kui palju. Ära kobise kana
ä
ära kaaguta/ 9. oktoober 2018 19:21
vaid küsi need miljardid kreekalt tagasi
t
to 19.21/ 9. oktoober 2018 19:58
Kreekale pole meie raha läinud. Kas sa tead, mis on laenu käendamine? Mis vahe on laenuraha andmisel ja käendamisel? Kui vahet ei tee, ole aga heaga vakka.
v
Vana Plaat/ 9. oktoober 2018 22:17
näete kreekalt raha sama palju kui ligi kollaseid trussikuid
see ju jälle tellitud valimispropaganda ligilaadsete ülistamiseks. vastaku parem kuidas toimus danske panga rahapesu kollases pesumasinas
t
to vanaplaat/ 9. oktoober 2018 22:42
Sina vist lugeda ei oska, ega ju?
g
gee/ 9. oktoober 2018 19:03
Mina lähen kusagil 10-paiku poodi, autod jooksevad ringi, ei saa üle tee. Peaks nagu tööaeg olema, ei, nad muudkui jooksevad, mis see siis on?
v
vaarikas/ 9. oktoober 2018 18:48
Erand korras olen Ligiga nõus. Nii tobedat maksusüsteemi annab välja mõelda.
t
tikker/ 9. oktoober 2018 18:54
Nõus või mitte , aga midagi on mäda ja keskerakond on õigel teel !

r
Rahapesijat ma ei usu ja ordenit ta selle eest ei saa/ 9. oktoober 2018 18:39
Kui geograaf lobiseb rahast pole see jama isegi arusaadav.
w
werqagy/ 9. oktoober 2018 20:00
Ligil on 2 haridust ja 2 diplomit. Sina ei mõista isegi googeldada. Ja kui aru ei saa, siis sellepärast , et oled ise piiratud.
v
Vana Plaat/ 9. oktoober 2018 22:18
2 diplomiga mees ja laliseb nagu eilane
t
to Vana Plaat/ 9. oktoober 2018 22:43
Kes peaks selles süüdi olema, kui sa arukast jutust aru ei saa? Õppinud siis rohke, siis poleks vaja praegu teiste mustamisega oma enesetunnet vaja upitada.
l
Liht, Surelik/ 9. oktoober 2018 17:39
Töötava pensionärina on viimase "edumeelse" maksusüsteemi paistel väheke jahe olla küll. Vanast harjumusest ikka veel töötan, kuid samas ootan kõhedusega järgmist aastat, sest ei tea, kui palju peab siis rahakest olema, et mitte riigivõlglaseks jääda. PS: ma pole just suure pensioni saaja, ikka lihtsurelik mis lihtsurelik.
l
Lp.Ligi!/ 9. oktoober 2018 17:31
Korja kõik need miljardid kokku,mis sinu aeg Danske kaudu huugama pandi,küll, siis raha jätkuks! Keegi väärib vanglakaristust,selles loos.
4
4w68/ 9. oktoober 2018 20:01
Misajast rahandusminister teise riigi pangafiliaali asjun kontrollib? Miks taipamatud inimesed kommenteerima tükivad?
q
qwerty/ 9. oktoober 2018 23:52
s
9. oktoober 2018 17:22
Seda kardeti ju kohe,kui see valitsus tuli,et riigireserv kaob,peetakse vaid yleval hirmkallist tv,et ekrekatega omale propat teha, ja kui majandust ei jagata,pole ju head ka loota.Keskid olid suured lubajad
v
Vana Plaat/ 9. oktoober 2018 22:20
riigireserv kadus juba koos punaste sokkidega mehega külmutuskapi taha
l
Ligi/ 9. oktoober 2018 16:51
pani täna hästi. Võttis mõned mökitama
i
irw/ 9. oktoober 2018 17:02
asjad liiguvad vähemalt, refid ajasid 17 aastat vahtu ja kuskile ei jõudnudki.
ö
Öige mis öige/ 9. oktoober 2018 17:44
Savisaare mõte astmelisest tulumaksust on edukalt täidetud. Asi on nüüd igati segasem ja ka sogasem; ikkagi kellelegu kasulik.
v
Vana Plaat/ 9. oktoober 2018 22:21
võtame kreeka käendajaks ja asi vask
t
to irw/ 9. oktoober 2018 22:44
Mis asjad liiguvad, sinu pallid või?
k
Kui see teil on kaos/ 9. oktoober 2018 16:46
Siis selliseskaoses ma tahaksingi elada!
5 tonni kuupalk ja kaos?
k
kuulake ise ekre maksuprogrammist / 9. oktoober 2018 16:31
www.mixcloud.com/raadiosaade/r%C3%A4%C3%A4gime-asjast-07102018/
V
A misseeonsee/ 9. oktoober 2018 16:43
Viimane rida, mis sa siia panid? Mingi salakood?
v
väga hea saade/ 9. oktoober 2018 16:45
ja terve saade tasub kuulata.
j
jah/ 9. oktoober 2018 17:23
neil, kel pole endal ajusid.
f
friedrich/ 9. oktoober 2018 20:03
Totude piibel ja jutlus.
õ
õiget juttu räägid/ 9. oktoober 2018 16:28
sina ju selle maksukaose autor oledki
m
mõtlik/ 9. oktoober 2018 16:34
kuidas võtta. Keskerakond on aga olnud usin ja traks õpilane , kes isegi õpetajale paari aastaga silmad ette tegi. Maksud on ju paari viimase aastaga oluliselt tõusnud !

e
eestimees rakverest/ 9. oktoober 2018 16:18
tuleb tõestada oma lubadusi,mitte ainult lubada,praegu on kõik rahva vaenulikud näited ja teod
l
Ligi pani täna hästi/ 9. oktoober 2018 16:18
Kesikud võttis kohe ruigama
l
Lidli/ 9. oktoober 2018 16:09
mis maksukaos,k6ik ju viimase peal ok,ees-ja tagaarved,katuserahad jt mis veel 5+
p
pensionär Eedu/ 9. oktoober 2018 15:27
Artiklit selliste isikute fotodega ei loe, kuid pealkirjast saan aru, et raha pole ja riigivarastel pole , mida varastada või.
7
780/ 9. oktoober 2018 20:04
Pensionär Eedu ei loe, sest vähe keerulisem tekst võtab juhtme sõlme. Lihtsam on pilte vaadata ja oma arengtutasemele kohaselt arvata, millest jutt võiks olla.
m
Mises/ 9. oktoober 2018 15:08
Meil on ainult üks maks ja selle nimi on eelarve. See paisus 5 aastaga 50 %ti.
s
St./ 9. oktoober 2018 15:41
oleme teinud lõpuks tiigrihyppe 5 rikkama sekka
k
kõva värk/ 9. oktoober 2018 16:42
siis on meil rahadega hästi,kui eelarve kasvab 50%,muidugi kui seda kasvu pangast ei laenata
t
tomm/ 9. oktoober 2018 19:23
Eelkõige kasvab riigieelarve 2x kiiremini kui SKT. Samas vaimus jätkates peaks saabuma loetud aastatega kommunism, kus riigieelarve >= SKT.
Balti ketist saadik pole eestlase unistuseks olnud kapitalism, vaid inimnäoline sotsialism.
Jegorovi jutt maksuprotsentide üle vaidlemisest on lihtsalt lapsik. Nagu ka jutt tarbimise maksustamisest. Tarbimine nimelt on ettevõtjate tulu, mida riik püüab maksustada enne selle tekkimist. USAs ollakse ses osas targemad, et maksudega ei blokeerita tarbimist - seal tarbimismaksud kohati puuduvad või on olematud.
j
Je Jegoorov,Si Siidorov/ 10. oktoober 2018 00:10
kõik sellised tolgused riigipiruka küljes hammastega.Ja mina sõdurpoisina pean neid rahaahneid kaitsma?
k
Kuusik Kaasik/ 9. oktoober 2018 15:06
Mina noomiksin siin (olen proovinud seda teha, aga õiges kohas võetakse vastu ainult õnnitlusi ja kiitusi) ka Võrnot. Ei maksaks ikka seda noorpaari kaitsta midagi. Eestile on kombeks las jääda nii kuis oo-li, las jääda nii kuis on!
t
tegelt/ 9. oktoober 2018 15:02
õige maksusüsteem oli Laari esimese valitsuse ajal - 26 % tulumaks ja 20 % käibemaks ja sotsmaks. Igasugused erandid, emapuhkused, investeeringute tulumaksuvabastused ja töötukassad ja teised sambad on reformi juhtimisel välja mõeldud ja ellu viidud jama
k
Kuuuurija/ 9. oktoober 2018 16:00
Laari ajal oli käibemaks 18%
q
Qwert/ 9. oktoober 2018 16:06
Olen nõus, et siis oli tõesti hea maksusüsteem oma lihtsuse poolest. See soodustas ettevõtlust
t
tomm/ 9. oktoober 2018 19:26
Savisaare ajal ei olnud üldse käibemaksu, selle kehtestas tollal Tiit Vähi määraga 10%. Hiljem tõsteti määr ajutiselt 18% peale, siis veel ajutiselt 20% peale.
t
tubli/ 9. oktoober 2018 14:56
kui see on kaos--siis sellises kaoses sooviksin olla.(andrus ansip)
7
7uigo/ 9. oktoober 2018 20:06
Aasta on 2018, kulla mees. Sõnasõnalt võtsid seda juttu lihtsameelsed. Ja üpaistab et vaheepal pole miskit uut mõtet ka sinna tulnud, ikka korrutad ühte fraasi. Mis sust ikka tahta.
k
Kiim Sallas/ 10. oktoober 2018 00:12
sa oled seemet söönud...

m
Mart/ 9. oktoober 2018 14:53
Praegune tulumaksu süsteem on selge järeleandmine suurkodanlusele, kes ei kaota mitte midagi. Veidi võidavad vaeseimad. Keskklassi loov süsteem oleks tõeline astmeline süsteem 0-33% olenevalt deklareeritud tuludest. Rikastele peaks aga kehtestama eraldi kapitalimaksu.
p
<<<</ 9. oktoober 2018 14:58
peale riigikogu valimisi see eelpoolkirjeldatu saavutatakse.
n
9. oktoober 2018 17:38
Näiteks Kaljulaid peaks 18000 sissetuleku pealt 9000 maksma tulumaksu... Norras üle 50% ei lähe
k
Kaljulaiu/ 10. oktoober 2018 00:16
rahade järgi punased ei lähe.
n
9. oktoober 2018 17:34
Norras on süsteem 0-50% umbes 40 EUR on 0, 1000 on 200, EUR 6000 on 2500 jne.
t
tomm/ 9. oktoober 2018 19:29
Eks see ole primitiivne mõtteviis, et vaesed saab teha rikkaks rikastelt ära võttes ja vaestele ümber jagades. Täna iga maksu või maksumäära arutamise puhul käibib taustal ajuvaba aksioom, et vaestele peaks välja tulema maksuvabastus või vähemalt -soodustus.
t
to Mart/ 9. oktoober 2018 22:46
Sa oled nõukaajal parteikoolis käinud ja Marksi õppimud, mis? Suurkodanlus, my ass!
l
Lahto Objakas/ 10. oktoober 2018 00:15
enne tuleb su ostetud korterile ja autole lisamaks kui rikastele kapitalimaks....siin saab "sidrunitega" reguleerida.
t
Taat/ 9. oktoober 2018 14:47
Ligi "kireb" enda algatatud lolluste peale!
k
kui kõvasti kireda ja kaagutada/ 9. oktoober 2018 15:03
siis jäävad tema targad otsused ju teiste kaela. Küllap ta sellepärast sõidab suud.
r
rhy/ 9. oktoober 2018 20:07
Sina taat ei saa ju aru, seletatagu aksvõi kolm korda ja aeglaselt. Ära võta sõna, taat. Lase targematel toimetada. Jääb Suil mark täis tegemata.
v
väikeettevõtja/ 9. oktoober 2018 14:36
Kuna vana masin andis otsad, tuli muretseda veidi kabedam sõiduriist, loomulikult kasutatud, mitte tutikas. Sai siis lolli peaga ostetud firmale liisinguga auto ja siis tuli uus maks kaela. Kui pead poleks tööle pannud, maksaksin liisingut ja enam-vähem sama summa kuus riigile. Ehk siis justkui oleks ostnud kaks autot. Nüüd tahaks ma teada, mille kuramuse eest ma pean teile maksma, mida head olete teinud väikeettevõtjatele, peale kivide pildumise, ah? See auto sai ostetud minu raha eest, minu teenitud raha eest ja seda polnud ka niipalju, et see vana masin välja osta vaid pidin panga abi otsima ja pangale maksan ka mina ise, ettevõtja, kes pole 10 aastat puhkust võtnud. Ja siis tulete teie ja ajate oma räpased küüned minu rahakotti!? Kes maksab teie palgad kinni, muidusööjad ja lõunamaal peesitajad? Häbi teil olgu!
e
Ettevõtjad, ka väikesed,/ 9. oktoober 2018 14:47
peaksid rahvaga koos, nagu üks mees, hakkama vastu sellistele riigikorraldajatele. Muidu näeb ja arvab rahvas, et teie elate hästi. Oled sa, väikeettevõtja, sellele mõelnud?
e
elavadki / 9. oktoober 2018 15:09
hästi, töötajatele ei taha min. palka ka maksta. Kui aga äri ei tasu ära, siis pole mõtet teha.
e
ettevõtte/ 9. oktoober 2018 16:52
tulumaksu sul ju pole, nagu tsiviliseeritud riikides.
t
tomm/ 9. oktoober 2018 19:33
Või "tsiviliseeritud riikides". Naerukoht.
k
küsimus/ 9. oktoober 2018 14:23
Millal hakkavad Kreekast intressid tulema?
n
need ju tulevad,kas ei kuule kolinat/ 9. oktoober 2018 15:04
otse äia seeliku alla ja ämmaeide kapi nurga taha ,Muudkui tulevad.
m
mnjah/ 9. oktoober 2018 15:28
Mis ajast laenu garanteerimise pealt intressi makstakse?
o
ok/ 9. oktoober 2018 17:35
Me ju kinkisime need neile.
v
Vana Plaat/ 9. oktoober 2018 22:31
kreeka valitsus maksab toetusrahade eest penskaritele jõulupreemiat
e
Ei ole, ega hakkagi/ 9. oktoober 2018 14:18
need kuulsad liidrid, aru saama, miks et taheta Põhjamaade, kaua toimivast maksusüsteemist, natukenegi üle võtta. Praegune artikkel on sama vana õigustus oma viltu läinud süsteemist kui on eksisteerinud uus Eesti kord. Sellised õigustused algavad alati enne valimisi. Tehtud aga pole millimeetritki. Muide, Põhjamaade maksusüsteemi kuulub ka elatustasemel palga maksmine.
e
eks nad/ 9. oktoober 2018 15:10
Venemaale teene võlgu, sellepärast peavadki Vene maksusüsteemi kiitma, kui kõige eesrindlikumat maailmas, kus kogu rahvas elab rikkuses jne.
t
tomm/ 9. oktoober 2018 19:36
Pööbel arvabki, et inimene on riigi ori ja riik võib inimese tulusid endale kahmata nagu heaks arvab.
t
tomm/ 9. oktoober 2018 19:34
Põhjamaade süsteemi kuulub ka Aafrikast mustade ja Eestist valgete orjade sissevedu.
k
Kui see on kaos,/ 9. oktoober 2018 14:13
siis sellises kaoses tahaksingi elada, ütleks selle peale sm. Anzip !
m
muidugi lihtne/ 9. oktoober 2018 14:12
kes teenib kümme tuhat ja kes tuhat, mõlemad aga maksavad sama protsendi palgast...
k
Kuusik Kaasik/ 9. oktoober 2018 14:08
Kogu Kreeka rahvas ootab juba, millal Ligi taas rahaministriks saab..
k
Kle Kasik- Ku.sik/ 9. oktoober 2018 20:08
Kreeka pole mingit raha saanud, kas käendamisest koolis räägiti?
v
Vana Plaat/ 9. oktoober 2018 22:33
mis sul selle käendusega ikka on et muudki targutad, oled ligi või
t
to Vana Plaat/ 9. oktoober 2018 22:48
Kui oled loll nagu paistab, siis aidata ei saa. Kümble oma piiratuses edasi.

k
Kaose riigis/ 9. oktoober 2018 14:00
on tekitanud reffijõuk ja ligi isiklikult.
p
Pole Tösi/ 9. oktoober 2018 17:42
Astmelise tulumaksu idee pärineb kindlalt Keskili; seda pakkusid nad välja juba 14 aatat tagasi. Nüüd on nad võimul ja idee saigi teoks - tehtud!
e
Ega/ 9. oktoober 2018 18:29
See pole mingi astmeline tulumaks.see on bull.shitt.astmeline on näiteks soomes.
v
Vana Plaat/ 9. oktoober 2018 22:34
Pole Tõsi sa pole veel õiget astmelist maksu näinud ja juba lalised Varsti saad astmelise laksu
t
tweg/ 9. oktoober 2018 20:09
Kus sul kaos on ? Su enese peas, paistab sedamoodi. Su jutul ja tegelikkusel pole mingit omavahelist seost.
v
virke/ 9. oktoober 2018 13:51
Kas see variant oli parem,kui iga aasta suuendati tulumaksuvabamiinimumi 10 eurot aastas. Loomulikult on maksuarvestus praeguse seaduse järgi keeruline.Kahku on töötavatest pensionäridest.kes maksavad tulumaksu pensionilt ,kuigi nad on oma tööga pensioni välja teeninud ja praegu töötavad väikeste palkadega ainult sellepärast, et kuidagi eluga hakkama saada,kuna elukallidus suureneb iga aasta.Ligi ju peaks seda teadma,
t
tavaline/ 9. oktoober 2018 15:12
pensionär ei kaota midagi, kaotavad Helme sugused poliitpensionärid.
j
Juula Juurakust/ 9. oktoober 2018 15:32
Tulu maksid pensionärid ka enne, kelle pension oli suurem ja palga eest täies ulatuses. Arusaamatus tekkis pensioniameti esimese pensioniga, mil võeti tulumaksust vist lakke vaadates suur summa. näitena mu mehe pensionist (412€, kuni 416€ oli pension maksuvaba) võeti tulumaksuks maha 88€ ja kanti üle ainult 324€, vaatamata sellele, et eelmisel aastal tuli keskmine töötasu (lepinguline hooajatöötaja) kuus brutos 456€, millest arvestati tulumaks (456- maksuvaba 180€) 51,92€ maha ja pensionist üleeemise aasta töötasu arvestades 38€ maha ja sedasi siis kõigil eelnevatel töötatud aastatel. Nii et ei saa aru, miks pensionärid suurt kisa tõstsid, võitsid natuke juurde kel pension+palk kokku kuni 2100€ kuus, need aga kel rohkem, need siis tõesti kaotavad kusagil 100€ piires, aga egas see ju neid veel kerjusteks tee. nii mõneski riigis tööl käivatel pensionäridel makstakse töötamise ajal ainult osa pensioni summast.
a
Aga / 9. oktoober 2018 15:33
Peavad siis ikka suured pensionid olema, kui 500 eurot on maksuvaba ja ülejäänud summa eest ikka veel palju tulumaksu maksavad.
k
kantslist kaagutajatele/ 9. oktoober 2018 13:38
eks te niisuguse kaose saite nagu väärt olete
m
9. oktoober 2018 13:37
Maksusüsteemi lõi ju segamini Oravad ise. Nad olid 18aastat valitsuses. Eriti hulkuks läks asi Ansipi ajal. Üle.kuristiku ääre on vankri lükanud muidugi Kessid.
r
r6i/ 9. oktoober 2018 20:10
Mismoodi on maksusüstem segamini? Proportsionaalne tulumaks ja asi selge. Ei mingit avalduste kirjutamist ja õmblemist tuludega.