Eesti uudised

Kalevi kommide maitse ja hind paneb tarbija ohkima (192)

Kristjan Väli, 5. oktoober 2018, 15:36
MAITSE MUUTUNUD? Lugeja leiab, et Kalevi kompvekide maitse on aja jooksul muutunud. Aldo Luud
Kalevi tooted on kallimaks läinud ja mitmed tuntud kompvekid ja šokolaadid on aja jooksul minetanud endale omase maitse, kurdab magusasõbrast lugeja.

Toimetuse poole pöördunud lugeja küsib, miks on Eesti magusaturu suurtegija Kalev aastatega latti allapoole lasknud. „Maitse on tuhmunud, ei ole enam see, mis ta kunagi oli. Kas tootmisel on midagi muudetud või retsept teine?“ muretseb ta.

Samal teemal

Ta möönab, et mitte kõik Kalevi kommid pole maitselt muutunud ja näiteks marmelaadikompvek Tiina mekib täpselt samamoodi kui aastaid tagasi. Küll aga pole samaks jäänud tema kunagise lemmiku ehk Kirju Koera maitse. Samamoodi mekkivat teisiti Kasekese batoon. 

„Hind seevastu on tõusnud ja hoolimata sellest, et soovin eelistada eestimaist, on välismaa tootjate kommid mu ostukorvis aina sagedasemad külalised,“ tunnistab ta.

Kalevi tehast omava Orkla Eesti kommunikatsioonijuht Ruth Roht ütleb, et tootjana ei ole nad maiustuste väljamüügihindu ligi kaks aastat tõstnud. “Kauplustekettidel ja kõigil teistel edasimüüjatel on oma hinnapoliitika ja selle kujundamises meie kaasa ei räägi,“ lisab ta.

Roht tunnistab, et Kalevi klassikaliste kommide maitse muutumist on juba keerulisem kommenteerida, ent Kalev ei ole kommiretsepte aastaid muutnud. Muutunud pole tema sõnul ka tooraine ega tootmistehnoloogia. „Samuti jälgime iga päev toodete kvaliteeti, muuhulgas maitse, lõhna ja konsistentsi vastavust nõuetele,“ ei oska kommunikatsioonijuht ühtegi põhjendust leida, miks peaks mõni šokolaad või kompvek maitsema praegu teistmoodi kui aastaid tagasi.

Evelin Ilves hoiab magusamaailmal kätt pulsil

Aastaid tagasi Kalevi kompvekide kritiseerimise tõttu ajakirjanduse huviorbiiti sattunud Evelin Ilves tunnistab, et Kalevi toodangu kvaliteeti, maitset ega hinda ta kommenteerida ei oska. Seda suuresti seetõttu, et ta pole juba aastaid ettevõtte toodangut tarbinud. 

Küll aga tunnistab ta, et hoiab magusamaailmal kätt pulsil. „Üleüldiselt kommiturg Euroopas ja Ameerikas on liikunud kahes suunas. On kallid maiustused, mis kasutavad kõige paremat toorainet ja siis laiatarbeturg, kus on odavad maiustused. Ja nende sisu läheb aja jooksul aina kehvemaks ja keemilisemaks. Glükoosi-fruktoosisiirup on väga levinud. Väga keeruline on poes silte lugedes leida maiust, kuhu pole seda sisse pandud. See on sünteetiline magusaine, mis laste maksale mõjub põhimõtteliselt samamoodi kui alkohol. Ja ühelegi inimesele ei saa öelda, et see poleks kahjulik,“ selgitab ta. 

Ilvese sõnul on glükoosi-fruktoosisiirup aga sadu kordi odavam kui roosuhkur, mistõttu on selle populaarsus tootjate hulgas mõistetav. „Ja värvainetest ära üldse räägi, väga keeruline on leida maiust, mille värv tuleb loodusest. Päris viljadest või marjadest,“ leiab Ilves.

Toiduainete hinnad tõusvad 

Reedel teatas statistikaaamet, et tarbijahinnaindeks jäi 2018. aasta septembris võrreldes augustiga samale tasemele ning muutus võrreldes eelmise aasta septembriga 3,7%. „Kaubad olid 2017. aasta septembriga võrreldes 3,4% ja teenused 4,1% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta septembriga võrreldes tõusnud 7,1% ja mittereguleeritavad hinnad 2,7%“

Toidukaupadest on mulluse septembriga võrreldes enim kallinenud värske köögivili (23%), külmutatud puuvili ja marjad (22%), munad (21%) ning odavnenud suhkur (21%).

192 KOMMENTAARI

a
aga rullbiskviit? 8. oktoober 2018, 02:48
Äkki räägiks rullbiskviidist mida praegu müüakse ja kus kohupiima asemel mingi maitsestatud rõve kreem, jälle kõik ära rikutud...
ä
ärge imetsage 7. oktoober 2018, 16:49
et paljudel on vähkkasvajad ja enam ja enam seda saab olema !!!
Loe kõiki (192)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee