69 kommentaari

N
nimi  /   22:15, 23. sept 2018
Inimestel on suht suva kiirusest, see on nagu soovituslik.. rohkem. Aga siis võiks ju üldse need kiiruse piirangud ära kaotada? Igaüks las sõidab nii nagu tahab ja kui kiiresti tahab.. paari kuuga toimub nn iseeneselik regulatsioon.. tuegevamad jäävad ellu.
Endiselt ei taheta aru saada, et selleks, et me saaksime siin üksteise kõrval funktsioneerida peavad olema meil mingid ühised reeglid et asi toimiks.. Kui on kehtestatud siis tuleb kinni pidada.. Inimesed kes vabandavad end ajaga - õppige aega planeerima.. see on mingi lasteaiajutt, et natukene üle ja kiire.. tln trt peale tuleb sul max 5-10min võitu kihutamise või kolononnis sõitmisega.
Kokkuvõtteks on meil väga madal liikluskultuur ja teineteisega arvestamine. Orjarahvale meeldib ikka, et tehakse trahvi ja rakendatakse sundi..
T
tk.  /   13:15, 23. sept 2018
trahvid asmeliseks
P
Pitsi tagant mõtlikult  /   12:50, 23. sept 2018
Piirkiirust ületavad vist enam-vähem kõik autojuhid. Kui mitte täna, siis homme või ülehomme. Millalgi ikka. Märkamatult, täiesti kogemata. Ei ole väga keeruline sõita kogemata 30 km/h alas 33 km/h. Juhtub. Kõigil, sealhulgas ka politseinikel endil. On nemadki tavalised inimesed, ainult töövorm on seljas. Või ehk hoopis tööst vabal ajal.
Kui jõuda aga trahvimise juurde, siis tuleks teha põhimõtteliselt vahet - kas tegemist on teadliku kiiruseületamisega või juhusliku olukorraga. Teatavasti hea autojuht ei jälgi mitte spidomeetrit, vaid teed. Ja kui unustad hetkeks ennast mõtetesse, sõidutee on kuiv ja hea nähtavusega, inimesi pole, liiklustihedus pole suur.. ja siis järsku peetakse sind kinni, sest sa ületasid mingid tühised 10 km/h piirkiirust - siis see ei ole mõistlik. Olgu, see oleks mõistlik, kui sa saad hoiatuse, et ole tähelepanelikum, arvesta teistega jms ja et head teed teile minna.
Aga kui hakata seal nüüd trahvi vormistama, mingeid selgitusi küsima stiilis "miks te ületasite 7 km/h piirkiirust?" - siis see ei ole mõistlik.
Tuleks ikka teha vahet tahtlikul ja nahhaalsel kiiruseületamisel (à la 20+ km/h) ja tähelepanematusel ning mittetahtlikul kiiruseületamisel.
Kusjuures, hea sõna (noomitus) mõjub kordades paremini, kui rahatrahv. Ükski rahatrahv ei muuda inimese liikluskäitumist, küll aga hea sõna.
Minu suurim austus ühele politseinikule, kes mind kunagi kinni pidas turvavööta sõidu eest. Vestlesime sõbralikult viis minutit. Ta ei süüdistanud, ei küsinud selgitusi vaid selgitas hoopis ise, et turvavöö on mu enda huvides. Et on ju mul lapsed ja naine kodus ja nad ootavad isa koju. Et kas ma ei hooli neist? Et kui ma endast ei hooli, siis vähemalt oma perest võiks hoolida.. Lõpetuseks leppisime kokku "ausõna" peale - kui ma luban, et ma edaspidi alati turvavöö kinnitan, siis ta seekord mind ei trahvi. Selle politseiniku heatahtlikkus ja usk minu lubadusse edaspidi turvavööd kinnitada puudutas nii sügavalt, et see lihtsalt sööbis mu mällu. Pole viimased kümme aastat - sellest päevast alates - ilma turvavööta sõitnud. Mitte kordagi. Ja aeg-ajalt meenub mulle ikka see heatahtlik politseinik. Isegi kümme aastat hiljem. Austust väärt mees oli.
K
kodanik  /   22:21, 23. sept 2018
Kõik on suhteline. Endal on olnud nii suulisi, kui kirjalike hoiatusi kui trahve. Reeglina ei pea sind keegi kinni, kui sa midagi ei tee. Olen alati teadlikult rikkunud midagi ja saanud siis vastava trahvi, hoiatuse või muu seesuguse asja.
See on ka natukene jama jutt, et sõitsin autoga ja siis unustasin ära kiiruse, märgid jne..
See tekitab samasugust hämmingut, kui kinni peetakse ja politsenik küsib, et kas te juhtiste seda autot ja saate aru, et rikkusite. Vaatasin ringi ja küsisin, et kas ma istun kõrvalistmel? Loomulikult ma rikkusin ja võtan selle eest vastutust.
Lihtsalt hale on vaadata, kuidas inimestel on kasvav õigus see ja õigus too.. Aga kohustused? Kus need siis jäävad? Kui teed siis vastuta. Kui ametnik valesti tegi, saad alati esitada pretensiooni. Mind on elus ca 30-40 korda kinni peetud ja mul on ainut 1 juhus olnud, kus ametnik lootis altkäemaksu saada, ülejäänud korrad on väga viisakalt ja arusaadavalt suhtutud.. Keegi pole liiga teinud.
J
Juhan  /   09:59, 23. sept 2018
Politseil on efektiivsuse tõstmiseks tark mõõta kiirust just 30 km/h alades. Seal jäävad näpud trahvide kirjutamisest valusaks. Kui aga eesmärgiks on liiklusohutus, siis tuleks patrullida seal, kus reaalselt õnnetused juhtuvad ning juhtunud on. Seal aga pole kahjuks meeldiv põõsas kükitada ning politseiautole pole ka head parkimiskohta.
L
lisa  /   17:05, 23. sept 2018
Kui pean kogu aeg vaatama, et ei sõida teel olevatesse aukudesse, kan.kaevude luugid allpool teed, siis ei saa tagada liiklusohutust ka 30-ga sõites. Ja kui jalakäija kiirustab bussi peale ja tee ületamiseks lihtsalt hüppab su auto ette. Nagu täna.
M
Mina  /   09:02, 22. sept 2018
jätaks karistuseks 1 tunniks tee äärde seisma.
P
Põrguvürst  /   06:16, 22. sept 2018
no kuda vastata idiootsele küsimusele -sama idiootlikult
M
Mina   /   01:52, 22. sept 2018
ei jaa kunagi vahele, ainult erandjuhud, korra 10 aasta takka olen politseiniku maha maganud.
  /   20:47, 21. sept 2018
Mida teeb väike kiiruseületus? Kui linnas laps kookseb teele ja sa saad ta ees pidama, siis ainult kümme kilomeetrit tunnis kiiremini sõites, ajad ta alla kiirusel 41km/h
http://autosoit.ee/element/pic/kiiruse_tabel.jpg
T
to 20:47, 21. sept 2018  /   09:34, 22. sept 2018
Demagoogia.
Kuulekalt spidomeetri näitu kogu aeg jälgides ajad lapse alla ka 10 km/h sõites.
O
on valida  /   10:42, 22. sept 2018
kas jälgid pidevalt spidomeetrit või liiklust.
A
AUTOJUHT RAKVEREST VOLVOGA  /   18:50, 21. sept 2018
5 10ülatatud kriminaal soomes lihtsalt patune eestis raha raha
T
to Mati 21:00, 20. sept 2018   /   16:07, 21. sept 2018
Nagunii on alati selliseid, kes - 200, kurvist välja vastu puud surnuks. Keela, käse või karista neid kuidas tahes.
Aga kas selle pärast, et hulle leidub, ikka on mõttekas karistada normaalseid juhte selle mõne km/h eest, nagu praegu 'eestile on kombeks'?
N
Nips  /   12:05, 21. sept 2018
Kui poleks kiiruseületajaid, oleksid ummikud veelgi hullemad. Kiiresti sihtpunkti, ja olengi teelt ära! Linnakiirused võiksid vabalt 60 olla lubatud. Küll liiklusolud ise reaalkiirused paika reguleerivad.
V
Vanasti  /   13:08, 21. sept 2018
oligi linnades 60 km/h lubatud. Pärast ehitati järjest paremaid teesid ja paremaid autosid ja tehti üha paremaid ja paremaid liiklusskeeme ja kõige selle tulemusena... kehtestati 50 km/h.
M
moderaatorile  /   18:24, 21. sept 2018
ilm ilus täna!
R
Rain  /   11:29, 21. sept 2018
Miks peaks oma isiklikke tegemisi ja selle põhjuseid politseile ette kandma?
P
politseinikul  /   10:43, 22. sept 2018
on igav, tahab suhelda, mõnitada sind jne.
H
heh  /   11:01, 21. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
K
Kui  /   11:58, 21. sept 2018
rüblikuid pole näha, anna talda! Mis märgid!
K
kahte  /   10:44, 22. sept 2018
head asja koos ei saa, jälgida spidomeetrit ja liiklusmärke puude sees.
N
norrakas  /   10:59, 21. sept 2018
politsei tegeles jålle pseudoprobleemiga, ehk siis 10 km tunnis kiiruseyletajatega. ise søidan ausalt øeldes vastavalt teeoludele. reeglina yritan hoida kiirusyletamist alla 25 km tunnis. ei tømble, aga arvan et tallinn tartu maanteel kuni koseni vøiks vabalt søita 120-130 ga, kui suvine aeg. samas jah igasugu 30 alad seal kus neid vaja ei oleks on lihtsalt haige. låbisøitu aastas ca 40000 ja kiiruseyletamisi viimase 15 aasta jooksul yksainus. møistusega tuleb søita.
N
Norras  /   10:45, 22. sept 2018
ületavad kõik kiirust.
K
Kiiruspiirangud on pandud madala reaktsioonikiiruse ja kogenematute juhtide järgi  /   10:54, 21. sept 2018
Paraku ei oska poliitikud teha vahet ja nii me sõidamegi kõik ühe venija järel.
Need filmijad on sotsid arvatavasti, kes 1940 KGB-le pealekaebasid.
A
alc  /   11:22, 21. sept 2018
sina oled muidugi super reaktsiooniga ja Tänak on sinu kõrval saamatu käpard.
T
to alc  /   12:32, 21. sept 2018
Kas sina oled siis see, kelle taga maanteel tavaliselt 10 autot möödasõiduvõimalust ootavad ja sul pardakaamera, et kui mõni neist natukenegi möödasõidul kehvemat taset näitab, paned selle meediasse otsekohe üles.
Inimahvide ühiskonnas on igasuguseid, katsu leppida sellega, et on sinust kiiremaid ja osavamaid. Pole vaja nende peale pahane olla. See on geenidest ja esivanemate kunagistest tegemistest tingitud vahe.
V
villu  /   10:28, 21. sept 2018
aina trahvime ,pärast riigimetsad põlevad kättemaksuks.või mõne mendi suvila/maja
T
Tegelikult  /   09:53, 21. sept 2018
on ikka absurdne küll, et massiliselt trahvitakse juba kiiruse tühise ületamise eest. Vaadake kasvõi "Ametlikest teadetest", trahvidest absoluutne enamus on määratud kiiruse minimaalse (mõni km/h) ületamise eest! Saab ainult järeldada: sel kombel täidetakse trahviplaani. Ohutu liikluse tagamisega ei ole siin midagi tegemist, pigem on tulemus vastupidine. Norimisest ja sisuliselt põhjendamatust karistamisest nördinud juht on liikluses kahtlemata ohtlikum kui seesama juht ilma mõnitamata.
Samas, tõeliselt ohtlikke liiklusterroriste ei püüta ega karistata, need harrastavad linna tänavatel oma kiirendusvõistlusi edasi.
N
Nips  /   08:57, 21. sept 2018
Kiiruse piirangud on kehtestatud inimeste poolt. Aga inimene on ekslik! Sõita tuleb sõita pigem mõistlikult, kui seadusi jälgides. Väike kiiruse ületamine pole mingi patt. Kui sõidetakse liiklusolusid arvestamata ja teisi ohtu seadvalt kiiresti, siis on asi hapu. Õnnetusi ei põhjusta enamasi kiiruse ületamine, vaid pigem muud asjaolud: purjakil olek, tähelepanematus, nutitamine vmt. Autosõit on töö, mitte lõbu. Pilk peab olema kogu aeg teel. Siis on õnnetusi vähem. Sellised tühised kiirusületused, nagu artiklis on kirjeldatud, pole absoluutselt kõneväärt ületused.
  /   08:07, 21. sept 2018
101 sekkumist kas tõesti igale liikmele tehti ära
L
linda line kapten  /   22:46, 20. sept 2018
mu naine on teise mehega voodis!1h45m asemel tuli soomest tallinnasse tunniga..
J
Jauram  /   22:02, 20. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
A
Andrei Anwelt  /   22:47, 20. sept 2018
seda pärandit ravib haud...
K
k  /   00:28, 21. sept 2018
See on ju üldteada, et politsei on massirikkumiste suhtes täiesti võimetu ja et selle 100ga sõitva kolonniga polegi midagi teha. Aga sellest ei järeldu, et ei võiks üksikuid 100ga sõitjaid noppida.
Millega jõuamegi nende vabanduste juurde. Ausam oleks vastata, et ei teadnud, et politsei nii väikeste ületuste puhul tülitada võib. Need 30 piirangu juures 45ga sõitjad ilmsesti ju pidasid ennast isegi tubliks, et lausa alla 50 vaevusid sõitma - kuigi ega seal vist suurt kiiremini ei annagi sõita.
P
Pooltel jobidelt load ära võtta   /   21:57, 20. sept 2018
Võiks nii olla et kui mingi arv trahve on peal, siis load käest ära ja korduseksam....
Ä
ässar  /   18:07, 21. sept 2018
mida see korduseksam sulle pjoisu annab ?...mina teen need 10 kysimust ära 50 sekundiga ja 20 kusimust oli aeg vist 2.01 sek....kolmsada kysimus seal puntras...mo ja,mis siis....soidan ikka nii,nagu pean vajalikuks!
L
Liikluskorraldus  /   21:21, 20. sept 2018
Tallinnas lonkab, sh liiklusmärkide paigaldamine. Pole ime, et juhid eiravad märkide nõudeid, sest vahel on need lausa arulagedalt paigaldatud. Näiteks Lasnamäel Narva mnt on Kose teest kuni Kihnu tn kiiruse piirang 30, umbes 300-400 m. Milleks on vaja sellise teel nii pikalt kiirust piirata? Kooli juures on see mõistlik, aga metsavahel?
S
ST  /   21:18, 20. sept 2018
tallinn tartu mnt-l 2 realisel norm kiirus 110 km/h siis ei jää väga kellelegi jalgu.
S
sõidan  /   21:18, 20. sept 2018
nii kiiresti kui suudan ,aga keegi sõidab jälle mööda ja nii päevast päeva
J
Jalgrattur  /   22:57, 20. sept 2018
Sama siin.
E
e-jalgrattur  /   11:28, 21. sept 2018
siin ka.
  /   20:51, 20. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
N
Nii  /   12:06, 21. sept 2018
kõneleb jalakäija!
S
spets  /   20:31, 20. sept 2018
et mitte ahvatleda tagasõitjaid minust mööda sõitma ja põhjustama sellega liiklusohtlikke olukordi sõitsin liiklusvooluga samal kiirusel - 64 km/h
P
Peter  /   20:18, 20. sept 2018
Respect sellele autojuhile, kes oli nõus trahvi saama ja mitte kommenteerima. Tõeline mees vastutab oma tegude eest ettenähtud korras ja ei hakka ennast alandama mingeid lapsikuid selgitusi jagades ning sageli ka lihtsalt valetama stiilis "ma ei märganud" või et "olen tööle hilinemas", on naeruväärne. Imelik, et osa inimesi ennast ikka selleni alandavad. Ületasin kiirust, ületasin. Määrake trahv, teeme selle asja ära ja sõidame edasi. Mingit lastejuttu hakata ajama - milleks?
K
kui raha palju  /   11:07, 21. sept 2018
siis sul õigus, tavalised inimesed otsivad vabandusi et kommenteerida
T
to kui raha palju  /   11:24, 21. sept 2018
Miks paeksid vaesemad ennast alandama laskma? Müüd enda austuse paarkümmend eurot väiksema trahvi lootuses maha? Tõesti on su au nii vähe väärt?
M
Mina arvan  /   13:04, 21. sept 2018
Mina arvan, et kui oled valmis rikkuma seadus siis olgu olemas ka põhjendus. Muidu kõlad "teen mis ise tahan" tüüpi rullnokana.
4
40 aastat rooli taga  /   18:13, 21. sept 2018
kujutad ette,kui tigedaks sai pjolitseinjolk,kui mind peatas 40 -ne alas,soitsin 57-ga,määrati trahv 120 euri ja kasti selgitus kirjutada...ma keeldusin,aga see ei meeldinud poisile,et peab kirjutama,muidu....nagu ma aru sain,määrab max.trahvi,no nagu voim käes,teeb,mis tahab...siis kirjutasin,et soitsin,nagu pidasin vajalikuks....jollitas ja punnitas silmi umbes minut aega seda kahte rida lugedes ja trahv tuli....asi toimus Tln kadaka pst suur lai tee,kergliiklusrada korval,inimesi pole kuskil....milleks selline pjull?
4
40 aastat helkurita jalakäjia  /   00:27, 22. sept 2018
Mina olen politseile teatanud, et ma ei kavatse hakata helkurit kandma, sest ilmsesti ei ole autojuhtidel pimedas nägemisega mingit probleemi, kui kannatab 30 alas 60ga sõita. Kui keegi püksid vedelat täis ehmatab, siis see on ainult boonus. Pungitati silmi, ähvardati allaajamisega ja jäeti rahule.
V
vanasohver  /   07:38, 23. sept 2018
ja kuidas selgutavad need i n i m j ä t i s e d põõsasse ronimist ? väga alatu selts kond !
M
mina...  /   20:11, 20. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
S
sama põhimõte  /   21:12, 20. sept 2018
muidu tuleb jälle autot käekõrval lükata
J
Jauram  /   22:06, 20. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
M
mul  /   07:27, 21. sept 2018
diisel
A
Aga   /   20:01, 20. sept 2018
kui nii paljud ületavad piirkiirust, siis äkki on mõistlik piirkiirust hoopis tõsta. Lihtsalt arusaamatu on see, et piirkiirus on maanteel 90 km/h ajast, mil sõideti žigulide ja zapakate ja moskvitšidega. Nüüd kui sõidukid on varustatud igasuguste turva- ja ohutsvidinatega, siis tuleb ikka kulgeda 90-ga ja kui päris aus olla, siis lausa 70 km/tunnikirrusega. Kui palju autojuhte arvestab palju on keskmine kiirus Tallinn-Tartu maanteel? Kui sõita kõigi piirangute järgi, siis saab keskmiseks kiiruseks 65-70 km/h. Kiirusepiirang on asulates igati õigustatud, aga asulate vahelistel lõikudel võiks see kiirusepiirang olla 100 ja isegi rohkem. Mittekiirust pole vaja piirata, vaid autojuhte on vaja õpetada sõitma!
M
Mati  /   20:59, 20. sept 2018
Koli Venemaale.
A
alc  /   11:38, 21. sept 2018
aga sinusuguseid enese imetlejatest super juhte näeb iga jumala päev kraavis rattad taeva poole .
S
Spetsialist?  /   13:03, 21. sept 2018
Kas sa oled liiklusohutuse spetsialist või valdkonnas õppinud, et oskad hinnata, mis kiirus peaks olema lubatud? Kui oled nii spetsialist siis palun näita uuringut, kus 100 juurde tõstmine, et tõsta oluliselt liiklusõnnetuste arvu?
P
Prt   /   17:58, 21. sept 2018
Lepikson tegi ühe kuu, ja midagi hullu ei juhtunud. Kahju, et enam selliseid Mehi ei ole. See pehmode kari ajab lausa oksendama.
S
sellest neist 90 alas veokid mööda uhavadki.  /   19:58, 20. sept 2018
pole sell kiiruse piirangul mingit mõtet 110 alas on enamusel võhm väljas.
S
Sõidaks 200 ja  /   19:51, 20. sept 2018
oleksid õige pea seal, kust tagasi ei tulda ...
O
on  /   21:21, 20. sept 2018
ette tulnud
E
Ehh, sõidAKS 200 ja  /   19:50, 20. sept 2018
oleksid varsti taevastel maadel
M
Mõistlik  /   19:48, 20. sept 2018
Ületan kah sageli põhjendamatute piiragutega kohtades kiirust aga üldiselt tuleb aru saada, et piirkiirused ei ole kehtestatud autojuhtide vaid ümbritsevate huvides. Eriti selleks, et jalakäijad oskaksid liikumisajaga arvestada.
P
Parim soovitus   /   19:42, 20. sept 2018
Aitaks kui igal kiiruseületajal auto käest ära võtta ja saata jala koju.Auto saata lammutusse.
T
to parim soovitus  /   20:22, 20. sept 2018
Piirkiirust ületab umbes 97% autojuhtidest.
Sa oled lihtsalt tavaline troll, kellel on iga asja kohta arvamus ja "parimad soovitused" - karistame, paneme vangi, trahvime. Aga sa ise? Oled ingel või niisama pühamees?
A
ah  /   13:36, 21. sept 2018
Mis sa lorad. Teed pidi igasugu uimerdajaid täis olema.
O
oli  /   19:31, 20. sept 2018
kunagi küll selline aeg, kus kiirus ei olnud piiratud.
S
Sulev  /   21:12, 20. sept 2018
Siis kui sõideti hobustega
J
jaak  /   19:18, 20. sept 2018
kiirusepiirangud vóiks üldse åra kaotada,igaüks ise vaatab kui kiiresti sóidab
V
v  /   19:43, 20. sept 2018
ma sõidaks siis 200
M
Mati  /   21:00, 20. sept 2018
Kurvist välja vastu puud surnuks? Sõida aga.

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis