Maailm

KÜLAELANIKUD PAHASED: ülbed restoraniomanikud ja einestajad rikuvad külaelu ära! (1)

Toimetas Greete Kõrvits, 20. september 2018, 18:15
(Illustreeriv foto) PantherMedia/Scanpix
Ühes väikeses inglise külakeses käärib juba pikemat aega. Kohalik restoran on saanud maailmakuulsaks peeneks einelaks, kohalikke häirib aga klientide pidev pendeldamine ja restoraniomanike ülbus.

The Raby Hunt on üks maailma parimaid restorani. Ta on esimene ning seni ainus restoran Kirde-Inglismaal, mis on pälvinud mitte ühe, vaid suisa kaks kõrgelthinnatud Michelini tähte.

Restorani huvitavas menüüs on road nagu toores veiseliha kaaviariga, merikarbid mandlitega ja Jaapani veiseliha nigiri. Kõlagu need siis Eesti lugeja jaoks isuäratavalt või mitte, igal juhul on Raby Hunt äärmiselt populaarne söögikoht. Kõige odavamalt saab seal söönuks vast nii 130 naela eest per nägu (u 146 eurot).

The Guardian kirjutab, et paraku on Raby Hunt ka vastuoluline koht. Tillukese Summerhouse'i külakese elanike jaoks on Raby Hunti restoran üks paras peavalu. 140 elanikuga küla inimesed on väsinud pidevalt voorivatest söögituristidest, restorani töötajatest ja kaubavedajatest. Samuti on probleeme parkimisega, kuna jõuka restorani kliendid kipuvad iga vähegi võimalikku parkimiskohakest pidevalt ummistama.

Vähe sellest, Raby Hunti omanik plaanib rajada restorani kõrvale ka väikese öömaja koos veinikeldriga. Külaelanikud kardavad, et see teeb nende olukorra veel keerulisemaks. Niigi on nad juba endi sõnul „ülbete klientide“ tõttu kui vangid omaendi kodudes, kes ei saa kodu lähedal autot parkida. Mõned inimesed on eakamad ning neil on eriti ebamugav kaugelt koju jalutada.

Külainimesed pakkusid restoranile võimalust 50 naela eest nädalas rentida külakeskuse parklat, kuid selles ei jõudnud osapooled kuidagi kokkuleppele. Külavanem Barbara Braithwaite lisab veel, et nii restorani omanikud kui töötajad suhtuvad külaelanikesse kui mingitesse matsidesse. 

Külaelanikele saadetud kirjas vastavad restorani esindajad, et äri omanikud on vägagi teadlikud oma naabrite muredest ja ümbruskonnast, kus nad tegutsevad. Nad toovad esile, et pole ühtki seadust ega regulatsiooni rikkunud. Samuti mainivad nad, et sellisel tasemel restorani puhul on paratamatu, et liiklust jagub enam kui vaid klientide jaoks lahti olemise aegadel. Kaupa tuuakse varasel kellaajal, töötajad peavad oma päeva alustama enne restorani avamist ning paljud neist jäävad koristama ka pärast teeninduse lõppu.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee