215 kommentaari

A
ajast maha jäänud  /   14:27, 17. sept 2018
keskmiselt muutuvad niikuinii rumalamad rumalamaks, paksemad paksemaks jne
J
Juku  /   13:37, 17. sept 2018
Nõuka ajal ju katsetati eestlaste peal igavest suveaega ja eestlased hakkasid jooma
L
Leopold  /   10:37, 17. sept 2018
Kui kogu aeg midagi keerata tahate, keerake üksteisele kan-ni
K
KillaH  /   09:09, 17. sept 2018
Ma nagu väga ei mõista, milles see poleemika? Tehisvalgus on igalpool, mis see kellaaeg siia üldse puutub? Ärkad pimedas, paned tule põlema, lähed tööle, seal ka tuled põlevad. Sõidad koju, autol on ka tuled. Milles see häda on? Mulle isiklikult käib vahetustega töö hoopis enam vastuoksa, kui see, mis kell valgeks või pimedaks läheb.
R
realist  /   00:55, 17. sept 2018
Raske aru saada sellest poleemikast. Tundub et mõnele on kõige suurem probleem kaks korda aastas kõiki kellasid keerata. Mina leppisin selle algse seletusega et kellakeeramine hoiab kokku palju elektrenergiat. Kui see nüüd on aga osutunud valeks või oleme nii rikkad et seda ei ole vaja enam teha siis milleks see rumal targutamine, kumba aega tagasi minna. Loomulikult sinna kus olime enne keeramist. Kui mõni kool või asutus leiab et on liiga vara või liiga hilja alustada, võivad nad ju alati muuta oma graafikut.
N
naine  /   20:27, 16. sept 2018
Suve ajale jäämine - huvitav aga mida see aastakümneid edasi tagasi kellekeeramist siis meie tervisele head on andnud? Kõik oleme targemad, saledamad, julgemad, enesekindlamad jne.?
Paluksin teadlaste vastust?
I
itimees  /   19:34, 16. sept 2018
tundub, et teadlaseks võib peagi iga netist infot lugeda mõistev inimene pidada... "Jilly Juice" laadi teadmised neil teadlastel! Kuidas saab pikema valguspäevaga rasvumine ja diabeet tekkida? Vastuolu ei ole või? Iga loogikat omav inimene saab aru, et pikema valguspäevaga (loe pikem valge õhtu) annab võimaluse rohkem liikuda! JAH! Ma usun, et neid inimesi, kes õhtuti väljas liikvel on, on kordades rohkem kui neid, kes hommikuti jooksmas käivad...
E
Elusloodus on alati elanud suveajast eespoolgi  /   17:16, 16. sept 2018
Pendlimehed vinguvad, mitte teadlased.
J
JUHAN  /   15:46, 16. sept 2018
Arusaadav, Moskva aeg ikkagi. Sellel on meile ikka halvad kõrvalmõjud.
  /   15:12, 16. sept 2018
Vot seepärast tulebki minna üle suveajale, sest see mõjub tervisele kehvasti!
  /   09:30, 16. sept 2018
Lõbus kommentaare lugeda.
T
teadja.  /   01:37, 16. sept 2018
No suveaeg iseenesest kyll kedagi paksemaks, rumalamaks ja tigedamaks tee. Pigem muutuvad inimesed tujukamaks siis, kui talve kuud ei vasta oma ootustele, et kas on siis liiga soe, sajab peamiselt vihma, maa on enamjaolt must. Suvel jålle, et kas on liiga jahe ja sajune, v6i siis liiga palav ja sisuliselt ilma vihmata. Suveaeg peb jååma, sest ta annab våhemalt tunnikese eelist t88lkåivatele inimestele nii valguse, kui ka 6htul paistva påikese soojuse nåol. Talveajale jååmisel v6ib toimuda olukorra ymbermuutmine t88kohtade puhul. Kas siis alustatakse t88påeva tund varem, v6i siis tehakse esmaspåevast-- reedeni seitsmetunniseid t88påevi , ja laupåeval peab veel viieks tunniks t88le tulema.
J
juga  /   21:37, 15. sept 2018
Need niinimetatud teadlased on ise küll suveajale jäänud. Vist juba ammu.
O
on  /   00:50, 16. sept 2018
olnud enamus elust nn. suveaeg kui moskva näitas meile aja ja kelle meile polnud vaja...praegune suveaeg aitab õhtul peale tööd midagigi ära teha aga kui talveaeg sukatakse käima siis pole muud kui pime juba ja tudule.Soomes algas tööpäev kell 7 hommikul ja sellega nad pikendasid päeva, vähemalt sajandivahetusel oli nii.
L
Lõpeta juba  /   11:36, 16. sept 2018
Kuule, j.o.u, aeg ei ole mitte kellele oma, ka Moskva oma mitte
T
Tiiu  /   21:12, 15. sept 2018
Eestis pole suveajast midagi kasu, sest kevadel, kui kell tund ette keeratakse, on niikuinii juba valge, aga nüüd on juba enne kella tund aega tagasi keeramist varakult pime. Kui oleks praegu juba taleveaeg (st. meie vööndiaeg, oleks kell 19.00 veel valge.
  /   21:22, 15. sept 2018
Küsimus ei ole hommikus, aga küll õhtuses, kui nt lastel on trennid, ringid. Ikka on vahe küll, kas kapavad ringi valguse või pimeduse käes. Mõnes koolis spordi (jooksu, suusatamise) tund on kl 16, aga talvel juba pime.
H
Hmm  /   21:25, 15. sept 2018
Lo,ll oled või ainult teeskled? Keerad tund aega tagasi, aga pimedaks läheb tund aega hiljem?
T
to hm  /   14:33, 16. sept 2018
tagasi keerad siis, kui talvel vööndiaega lähed
  /   20:43, 15. sept 2018
Ja lõpptulemus on see, et vääname seda kella vanaviisi küll edasi ja küll tagasi ja jäämegi väänama.
K
Kirik  /   16:18, 15. sept 2018
keset küla Põhja eesti suveajale - Lõuna Eesti talveajale.
Igaüks võib valida sobiva poole.
L
lapsikuse paraad  /   19:07, 15. sept 2018
meile sarnaselt on soomes praegu suveaeg ja nende õpetajad täheldavad et paljud lapsed on hommikuti väsinud. pole ka ime kui nad elavad unevõlas. valget aega taga ajades rikume paljudel inimestel õige unerežiimi ja magamatus väljendub näiteks ka liiklusraevuna. millegipärast on inimestele omane saagida just seda oksa millel ise istutakse.
  /   19:54, 15. sept 2018
Miks õhtul õigel ajal magama ei lähe? Mis unevõlast juttu aetakse?
  /   21:26, 15. sept 2018
Õhtul peab varem magama minna mitte keskööni nutitelefonis istuga
N
Noh tead  /   21:28, 15. sept 2018
Kuidas see valge aeg segab õigel ajal magamamineku? Tean, et Rootsis lapsed juba kl 9 voodis ja sõltumata päikese asukohast taevas.
-
-,-  /   08:55, 16. sept 2018
Paraku on nii,et kui praegu oleks neil talveaeg väidetaks sama. Ehk siis väsimus ja unevõlg ei ole tingitud kellast. Pigem tuleb unevõlg siis, kui kell 2 öösel hakkab päike paistma, selle asemel, et veel tunnike horisondi taga olla,
E
ei tea  /   10:18, 16. sept 2018
aga võib-olla peetakse silmas seda, et kui õhtul on kaua valge, siis on kiusatus kauem üleval olla.
Mul endal vahet pole kas suve- või talveaeg, peaasi, et see edasi-tagasi ära lõpeks. Nooremana ei saanud midagi aru, aga mida aastad edasi, seda raskem esimesed nädalad peale kella keeramist on...
Tõusen hommikul 5, ärkan tavaliselt mõni minut enne äratuskella, sirutan ja lesin rahulikult kuni kell heliseb ja siis hakkan kohe tegutsema.
Kui kell tagasi keeratakse, siis ärkan mina ikkagi samal ajal, s.t. natuke enne 4, ehk tund aega liiga vara... kui õnnestub uuesti magama jääda, siis on pärast raske ärgata ja kuigi olen tegelikult maganud piisavalt, on ikkagi magamatuse tunne. Niisama lesida pikalt ei oska, tahaks juba kohvi ja kempsu.
Üles tõusta on ka liiga vara, sest eriti midagi teha nagunii ei saa, peaksin olema hiirvaikselt, et mitte teisi majaelanikke häirida.
Samamoodi on kella edasi keeramisega, ma loomulikult kuulen äratuskella ja tõusen üles, aga nagu magan püstijalu edasi...
  /   11:39, 16. sept 2018
Huvitav, et 21 sajandil inimesed kardinatest ei ole mitte midagi kuulnud
O
oleme  /   17:00, 16. sept 2018
kuulnud rootsi kardinatest.
M
maario rea  /   15:05, 15. sept 2018
mina arvan nii nad peavad ümber tegema seaduse et pool on suveaeg ja pool talveaeg nii on parem
J
Juula Juurakust  /   14:24, 15. sept 2018
Vaadake ajavööndite kaarti, paljudes riikides erinevad piirkonniti vööndiaja ja kehtestatud aeg isegi kuni 2 tundi. Toogu see jura ajav teadlane siis konkreetseid näiteid piirkondades paksenenud ja diabeeti põdevate rohkuse %% võrreldes nendega, kel kellaaeg ühtib vööndiajaga. miks ta ei ole uurinud ka seda, et 70.a. olime teises ajavööndis (Moskva aeg, tund vööndiajast varasem) ja kui palju neid pakse diabeedikuid siis praegustest rohkem oli? Ühe arvamus ei ole veel teadlaste arvamus, pealegi mida see Roenneberg "leiab, on ikka juba muudel asjaoludel tekkinud ja levib ikka laiemalt, sest põhjused jäävad vaatamata kellaaja muutmisele alles. Uurigu parem seda, mis on tõelised inimeste muutused paarikümne aasta jooksul olnud põhjuseks.
J
ja oli ka vilets värk see moskva ajas elamine  /   19:18, 15. sept 2018
hommikuti tuli ikka pingutada et kooli jõuda, õppimine hakkas sujuma alles kella kümne paiku, kõrvad kuulasid aga aju ei kuulanud ja see vedas õppeedukuse alla. Hiljem nõukogude armees venemaal teenides elasin kaks aastat õiges vööndiajas ja ärkasin alati pool tundi enne äratussignaali ja täiesti puhanuna.
  /   21:30, 15. sept 2018
Sul vedas, pool tundi enne ärstussignaali langes aeglane unefaas, mis mitte kuidagi ei ole seotud ajavööndidega.
A
alternatiiv  /   12:56, 15. sept 2018
keeraks siis kella hoopis pool tundi suve ja talveaja keskele ja kõik on õnnelikud
K
Kui suveaega jääme,  /   12:36, 15. sept 2018
siis muutuvad veel õelamaks :)
K
kell, tund nii või naa, ei määra midagi  /   12:05, 15. sept 2018
peaasi, et on stabiilne rütm!
  /   12:03, 15. sept 2018
Loen ja imestan: miks eestlased nii õelad on?
S
selge  /   08:58, 17. sept 2018
... päergast ju meil suveaeg.
R
RIPSIK  /   10:41, 15. sept 2018
Selle kella keeramisega on juhtmed ka kokku keevitatud juba.Igaüks ise teab,mis teeb.kas hommikul,kui uni ära läheb,tatsub kööki,teeb enesele tassi teed või kohvi ja loeb raamatut,või vedeleb lihtsalt voodis ja ärkab koos kolistavate naabritega.Keegi ei keela õue minna koeraga jalutama või suitsetada,igalühel omad lõbud ja ärkamis nipid.
R
RIPSIK  /   10:33, 15. sept 2018
Pipi Pikksukk vastas,et kell on see,mis käib ja käib,aga ukseni ei jõua.
I
Inimene  /   10:05, 15. sept 2018
mul pole vahet, ma juba olen rumal paks ja tige.
  /   09:46, 15. sept 2018
Mida selle valge varahommikuga teha Kui hakkad enne kaheksat midagi ehitama saad kohe politsei kaela õhtul aga ei näe teha
-
-.-  /   09:21, 15. sept 2018
Pmtselt näitas uuring et inimesed ei saa aru mis vahe sel suve ja talve ajal on, aga nad kõik tahaksid kellakeeramise minevikku jätta. Enivei ma ei saa aru sellest loogikast: kellakeeramine on mingi pseudoporr .... Trummipõrin... Asendame järgmise pseudoporriga ehk suveajaga. Pange talveaeg, biorütmid loksuvad ise paika ja asi on nagu kord ja kohus, mitte et vahetame ühe meelevaldselt süsteemi teise vastu ja teeme nägu, et see on progress....
M
Mode,  /   09:16, 15. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
L
Loogik  /   10:05, 15. sept 2018
Mis moodi annab, kui kool algab kl 8 aga päike tõuseb kl 9? Õhtul trenni küll jõuavad valgude käes ära teha.
L
Logik  /   10:06, 15. sept 2018
Ja see on talve aja järgi
G
gxzh  /   08:43, 15. sept 2018
ainus mis tigedaks muudab on sõimerühma punt ministreid
J
julia  /   08:27, 15. sept 2018
inimestele on vaja selgitada natuke paremini . Suveaeg tundub ilusam sellepärast et suvi on üldjuhul ilusam sõna kui talv .
J
jaanis  /   07:54, 15. sept 2018
Kella keerutamisega on teadlase jäänud lollemaks.!
S
Soomlased   /   07:51, 15. sept 2018
On juba praegu enamik ülekaalulised. Tervislikult toituda ja aktiivne eluviis on võimalik ka suveajal!
P
Pseudoteadus  /   01:59, 15. sept 2018
Paljud soomlased on juba paksud ja rumalad, vaevalt selles on suveaeg süüdi
P
Praktik  /   10:09, 15. sept 2018
Eile oli raadios jutu Soome lastest. Ilmunud uus probleem-nad ei oska enam oma mõtteid selgelt väljendada, sest sõnavara on nii kahanenud
P
Parem  /   23:30, 14. sept 2018
On jääda talve aega.Kui praegust läheb talvel umbes kell 9 valgeks siis suveajaga võrreldes läheb kell 10.Minul ükskõik,elektrik kutsutakse nii või teisiti siis kui pime on.Minul teenistust rohkem.
  /   01:18, 15. sept 2018
Mis sellest hommiku valgusest kasu, hämar nagunii ja töökohtades elekter põleb
I
inimene  /   21:47, 14. sept 2018
sellest ajast kui hakati kella keerama, on inimesed rohkem stressis ja haiged haigemad.Ravimite võtmisel reageerib organism hakvemini ja uni on häiritud.organism peab koguaeg ümber kehastuma.Ja siis imestatakse, et millest on inimestel igasugu tervise hädad ja stressi olukorrad.
J
just  /   07:39, 15. sept 2018
nii ongi, see kellakeeramine on paljude tervise rikkunud ja varajane tõusmine rikub veel ja siis imestatakse miks on nii palju haigeid lapsi
M
Mees rohelise Moskvitsiga  /   21:15, 14. sept 2018
Kõlab nagu spagetti-westerni pealkiri
"Paksud, rumalad ja tigedad"
U
unustati lisamata   /   01:53, 15. sept 2018
et seda tingib paljudel inimestel pidevas unevõlas elamine , mõjub sitasti ka immundüsteemile
S
see...  /   20:54, 14. sept 2018
kella kruttimine edasi tagasi ajab hulluks isegi teadlased,niiet,loll jutt suhu tagasi.
N
no mida täna õhtul ka päikeseloojanguni tehti   /   01:59, 15. sept 2018
kulistati viletsat õlle nimelist aseainet tagahoovides, võib ka valgustuse paigaldada kreekamaalastele sarnaselt
K
Kell  /   20:44, 14. sept 2018
Loodame, et skandinaavlased jäävad talveaega ehk vööndiaega.
  /   01:19, 15. sept 2018
Mis sul nendest skandinaavlaest, rootslastel ja norrakatel 1 tund niigi meiega vahe
S
Selge see  /   01:54, 15. sept 2018
Nii kui rootslased tulevad Eestisse, kaal kohe kasvab
-
-(@  /   09:24, 15. sept 2018
Mina ainult talveaega pooldangi, lastest on kahju, kes homikul magusa une ajal peavad tõusma.
H
Hmm  /   10:12, 15. sept 2018
Seleta oma loogika lahti, ei saa aru, miks see viimane tund on kõige magusam, miks ei ole magus magamine ükskõik millises ajsvööndis kellast 10 kuni kellani 7-ni?
N
no  /   17:50, 15. sept 2018
õigel ajal on vaja magama minna.Siin ei ole süüdi ei talve-ega suveaeg,
E
Ei jõua  /   00:40, 16. sept 2018
Ma ei jõua õhtul kella 10-ks kojugi ja hommikul juba 6.30 pean tõusma. Kui see kellade keeramise jama algas, siis ju põhjendati seda suure elektri kokkuhoiuga, nüüd mõtleme jälle laste peale, kuid tegelikult ei olegi seda õiget põhjust. Lihtsalt muidu läheb ju elu igavaks.
N
nata  /   20:40, 14. sept 2018
Seda ma ei usu,iial pole enne inimene nii tige olnud,nagu praegu,kade,tige jne.
N
naeratades  /   19:46, 14. sept 2018
Nagu ta praegu seda ei oleks!
A
aga  /   07:40, 15. sept 2018
kellakeeramine on ajanud
P
pensionär  /   19:38, 14. sept 2018
Kulla suveaja pooldajad, mida te teete selle suveajaga. Meil ju päike loojub suvel isegi nii hilja, seda isegi vööndiajal olles. Kui keegi soovib vööndiajal rohkem valget aega nautida, siis minge varem magama, ja ärgake kas kella nelja või viie paiku üles.
A
arvamus  /   20:47, 14. sept 2018
See soovitus on sadistlik.
  /   23:10, 14. sept 2018
Aga koolilapsi külmas polaaröös kell 7 hommikul füüsikat või keeli õppima sundida ei ole sadistlik?
  /   01:22, 15. sept 2018
Mine ja ütle seda soomlastel, rootslastet seal polaaröös, miks nad lapsi piinavad
  /   01:20, 15. sept 2018
Jumal tänatud, et nii hilja, saab suve väljas nautida
K
killuke  /   19:34, 14. sept 2018
Kust need "teadlased" endale diplomid on ostnud?
T
teadja.  /   18:58, 14. sept 2018
Tegelikul suveajale yle minek, mida paljud teadlased peavad tervist kahjustavaks, on tingitud selles, et me låheme suveajale yle valel ajal. Kui kella keeramisega jåtkata, siis oleks m6istlikum suveajale yle minna kas Veebruari v6i Aprilli kuu viimasel pyhapåeval.
T
teadja.  /   18:29, 14. sept 2018
Teine paratamatus on ka see, et need ELi liikmesriigid nagu Kreeka, Bulgaaria, Hungari, Rumeenia, Horvaatia, kui nad jååvad elama teatud kindlasse ajajårku, siis v6ib tekkida olukord, et just need ELi riigid, v6vad uuesti kellakeeramise teema yles v6tta, kuna nad ei soovi elada teiste Balkani riikidega, nagu Serbia, Bosnia, Makedoonia, Kosovo ja Albaaniaga teatud perioodil erinevas ajavoondis. Samas kui Soome tahab elada pidevas talveajas, v6i nåiteks loobutakse yldse sellest teemast, v6i siis v6etakse kellakeeramise teema uuesti påevakorda aastal 2022, et kas siis sel juhul pannakse Soome sundseisu. Et kui soovitakse ise elada kindlas ajavoondis, siis tuleb Euroopa Liidust vålja astuda, ja kui ei soovita Euroopa Liidust vålja astuda, siis peavad nad kogu Euroopa Liidu liikmesriikidega kellakeeramisega kaasa tulema.
.
...  /   18:17, 14. sept 2018
On ju tore ,et päike loojub 19:40 ,mitte 18:10 :-)
T
Tiit...  /   07:59, 15. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
O
on  /   00:59, 16. sept 2018
eesti vööndiaeg just tund ja 40 minutit erinev suveajast, kas koolis ei käinud?
  /   18:12, 14. sept 2018
Talveaja toetajad võiks teha oma erakonna.
  /   18:06, 14. sept 2018
soomlased las olla oma talveajas või polaarajas. ei huvita, meie peame suveaega jääma
S
see ongi juba nii  /   17:51, 14. sept 2018
milleks nüüd siis teadlased veel seda peavad ütlema.
T
teadja.  /   17:44, 14. sept 2018
Huvitav on see, et kui liikmesriigid saavad ise valida, et mis aega nad soovivad jååda, siis minu kysimus on see, et kuidas jååb Sveitsiga. Et kui Austria ja Itaalia soovivad elada pidevas suveajas, ning Saksamaa ja Prantsusmaa pidevas talveajas, siis paratamatult tuleb ju Sveitsiga teatud perioodil tunnine ajavahe. Sveits ei ole Euroopa Liidu liikmesriik, ja nagu ka paljud Balkani riigid, et kas siis neid ka kaasatakse tulema mingisse teatud aja voonisse, v6i on neil seal oma vaba valik.
T
teatavasti  /   00:17, 15. sept 2018
on tunnis 60 minutit. Seega saavad valida selle 60 minuti hulgast.
K
kuldne miljard  /   17:15, 14. sept 2018
Kuna igavene suveaeg erinevalt kellakeeramisest tõstab riski haigestuda diabeeti, toob kaasa depressiooni ning tekitab magamis- ja õppimisprobleeme, siis just seepärast seda "laiadele massidele" soovitataksegi!
T
tegu on lihtsalt pragmaatiliste otsustega  /   17:39, 14. sept 2018
tean ka inimesi kes eelistavad teha 24 tunni pikkuseid tööpäevi(teatud elukutsetega võimalik) sest siis järgneb 72 tundi nii palju vaba aega , olgu see unevõlg massiivne pealegi.
  /   18:08, 14. sept 2018
kas me 7 kuud aastast oleme siis sellises ohus. ja 5 kuud on kõik ok??? ei taha nagu uskuda.
N
no  /   17:03, 14. sept 2018
Võõndiaeg on kokkulepe.See ei ole mingi dogma. Vööndiajas toimetame pigem pimedal ajal ja magame päikesevalguse maha.olen suveaja ja valguse poolt.
V
vööndiaeg on geograafiliselt määratud  /   17:48, 14. sept 2018
suvekuudel on eestis valget aega küll ja rohkemgi, talvehommikutel kottpimedas elutegevust alustada selle nimel et veel òhtuvalguses kaubanduskeskusesse poodlema minna ei saa ju eesmärgiks olla, kui sealt lahkudes on jälle kottpime.
K
Kokkuleppe küsimus  /   01:24, 15. sept 2018
Aga kes seda määras kui mitte geograafid ise
  /   01:26, 15. sept 2018
Noh kuule, kui sul töö või kool algab kl 8, kottpime on nagunii, kas see tund on siia või sinna poole, päike tõuseb vastavalt kas kl 9 või 10
N
no  /   17:58, 15. sept 2018
mis tähtsus sellel üldse on.Tähtis on,et magame pigem pimedal ajal ja tegutseks päikesevalgel.Vööndiajas on asi paigast ära.
S
Sass  /   17:02, 14. sept 2018
Miks ma ei imesta, et nagu vähegi erutavam teema platsis, nii kohe igasugu "teadlasi" nagu kihulasi seletamas, mis ja kuidas on! Millegipärast ei räägi nad, et miks inimesed, kes elavad polaaraladele lähedal ja kus on vaat et pool aastat pime, miks seal inimesed paksud pole või lausa ära surnud? Ja kuidas said hakkama need inimesed, kes elasid siis kui kella ei olnud veel leiutatud? Ühesõnaga - rumal jutt suhu tagasi, neilt nn teadlastelt rahad ära ja saata nad päris tööd tegema ning valida püsivaks selline aeg, kus aasta kokkuvõttes jääb kõige rohkem valget aega vahemikku 06.00-23.00. Nii lihtne ongi.
O
oled ka üks leiutajate pikas reas  /   18:08, 14. sept 2018
inimesed kes elavad polaaralade lähedal naudivad valget aega suveperioodil 24/7 ja seda 63päeva jutti
  /   01:27, 15. sept 2018
Naudivad? Oled sa kindel, et naudivad? Proovi sa magada valgusd käes
"Teadlased"  /   17:02, 14. sept 2018
räägivad praegusel ajal kuulekalt seda, mida nad lugesid välja rahastajate silmadest. Ja muidugi saavad uuringute "õiged" tulemused olla ainult poliitkorrektsed.
Muidu järgmist granti ei anta.
  /   16:53, 14. sept 2018
Kuna meil just praegu on suveaeg, siis see kajastub ka kommentaarides. Seega on teadlastel õigus.
  /   17:06, 14. sept 2018
Väga enesekriitiline kommentaar!
K
Kroku  /   16:43, 14. sept 2018
Tund siia sinna nagu kuresitt riia lahes. Põhja norras suvel ööpäev läbi valge olgu see kell mis tahes ka talvel öö! Me väheke lõuna poole ja kas detsembris läheb pimedaks 15.00 või 16.00 ei pma erilist tähtsust. Lähed tööle pime, tuled ikka pime
T
Tigedamaks ja rumalamaks?  /   16:35, 14. sept 2018
Veel tigedamaks ja rumalamaks küll vaevalt.
M
Mis see on?  /   16:30, 14. sept 2018
Kellele ei meeldi valge suveaeg, eks minge siis sinna,kus on pime aeg, mis siin ikka nutta.Et suveaeg kellgi paksuks, rumalaks ja tigedaks teeks,siis selle välja mõelnud"teadlane" ei ole mingi teadlane.Kas me siis 8 kuud oleme rumalad,tigedad ja paksud, 4 kuud talveajal oleme targad, saledad ja rõõmsameelsed,appi on alles jaburdus.
P
Paks tige loll  /   16:47, 14. sept 2018
Mina olen just talvel paksem, tigedam ja mõnikord kohe täitsa lollakas
T
teadja.  /   16:10, 14. sept 2018
See suveaja jutt teadlaste poolt on niiv6rd rumal, et varsti hakatakse ytlema, v6i igasuguseid jutte vålja m6tlema, et pidevas suveajas elamine pole mehed enam nii viljakad, et inimesed muutuvad paksemaks, kurjemaks,, laisemaks,et suveajal elades synnib rohkem våårakaid ja k6rvalkaldega lapsi. See uneteadlane on m6tetas ikka talupoja ajastul. Tånapåeval ei ole enam niimoodi, et kui inimesed våljas grillivad, ja kui hakkab vaikselt pimedamaks minema, et siis kodinad kokku ja magama
T
teadlased  /   16:21, 14. sept 2018
ütlesid sada aastat tagasi, et pesemine on tervisele kahjulik. Teadlased kuulutasid või peaaegu, et mürgiks. Teadlased räägivad, et maa on lapik....teised väidavad, et ümmargune. Praegu meil ometigi talveaeg täitsa olemas aga pakse, lolle, lohakaid ning tigedaid kõik kohad täis!
M
Mm  /   16:05, 14. sept 2018
Mõned nutavad siin pimedusest ja liiga varajasest päikesest, paja hakkab juba. Kui on meie vöönd siis peab nii olema. Minumeelest oleks tähtsam soomega sama aeg kokku leppida.
T
Teadlane  /   15:58, 14. sept 2018
Rumalamad ennustused veel ei ole kuulnud
H
Hirv  /   15:48, 14. sept 2018
Pöder on palju burgereid õginu, sellest paksuks ja tigedaks lännu ja nüüd püüab seda aja kaela ajada.
S
sellest kommist  /   16:00, 14. sept 2018
selgubki, et suveaeg on teinud Hirve tigedaks.
M
muide!   /   12:24, 15. sept 2018
Pax ei ole tige! Vähemalt, see ei ole põhjusex?!
M
Mann  /   15:45, 14. sept 2018
Meie "uneteadlased" tahaksid, et oleks igavene öö ja igavene uni. Võiks lausa talveunne jääda!
M
Mis   /   15:32, 14. sept 2018
Moskva aja kartmine see on? Aeg pole kellegi oma.
E
eestil pole moskva aega vaja   /   15:59, 14. sept 2018
eesti asub omas ajavööndis nn. lääneserval. selline geograafiline asjaolu tagab meile palju pikemad valge ajaga õhtud kui on seda Peipsitagusel Venemaal , mis on eestiga geograafiliselt samas ajavööndis, kuid kuulub moskva aja alla kokkuleppeliselt.
N
nuvot  /   15:31, 14. sept 2018
see talveaja valimine oleks iseenesest nii rumal samm, et siit edasi pole vahet kas jäädakse veel rumalamaks v minnakse päris l0lliks kätte
M
mis sa sõimled siin labaselt  /   15:54, 14. sept 2018
kui sul argumendid puuduvad. koli siis Hiiumaale, seal on õhtuti pikemalt valge asub see ju geograafiliselt rootsiga samas ajavööndis, ehk täpsemini selle järgmise ajavööndi idaservas, UTC +1, samamoodi Saaremaa. nii et võimalusi on . Tallinn pole ainuke koht kus elada.
T
ta sõimleb sellepärast,et  /   16:00, 14. sept 2018
suveaeg on ta teinud tigedaks.
L
loogika ütleb:  /   16:17, 14. sept 2018
mida rohkem valget aega, seda aktiivsem inimene on, nii kehaliselt kui mõistuselt.
Teadlane ütleb:
mida rohkem pimedat aega, seda saledamad ja targemad inimesed on.!!!
Järeldused tehke ise.
N
nojah, " kui seda metsa   /   12:28, 15. sept 2018
ees ei oleks!" õige nüüd asi, ise magad ise tõused? vist aja amplituud onvanusele oluline, mitte kellaseierid!
  /   15:31, 14. sept 2018
Ja kui nüüd rääkida AJAST, siis see on ainukene konstantne mõõde. Inimeste jaoks siin planeedi Maa jaotati see osadeks (nagu sekund,minut,....aasta jne.)selleks,et nad suudaksid üldse orienteeruda siin planeedil. Pole olemas minevikku,olevikku ega tulevikku. Need kõik eksisteerivad samaaegselt. Selle mõistmiseks on vaja rohkem neid kuulsaid halle ajurakke. Suuremal osal inimestel need ei tööta lihtsalt. Sellest on kohutavalt kahju.
  /   15:06, 14. sept 2018
Eks ta ole. Kui juba teadlased ütlevad,siis…….on asi "selge ja kindel". Kas usaldame neid,vöi elame oma elu ikka edasi.
V
vaidlen "teadlastele "vastu  /   14:57, 14. sept 2018
elan kogu aeg suveaja järgi( tõusen vara aga magama hilja); aastakümneid olen samas kehakaalus (olen sale), rõõmsameelne ja ei ütleks, et rumal!
P
Priit  /   15:15, 14. sept 2018
Talveajal ei saa siis vara ärgata ja hilja magama minna või, tund ees või taga nüüd. No näed, paistab, et ikka rumal mis rumal oled.
K
Kebigu kanni!  /   14:56, 14. sept 2018
See pidev kellakeeramine on teinud inimesed paksuks, rumalaks ja tigedaks.
E
eks ma öelnud,et  /   16:01, 14. sept 2018
teeb tigedaks, saadetakse kohe kanni ja...
M
mai  /   14:52, 14. sept 2018
teadlased seda mõtlevadki, et hommikul ei saa lapsi üles ja õhtul ei saa magama ning kasvabki tigedate põlvkond peale, ainult lastetud inimesed tahavad suveaega
P
Priit  /   15:16, 14. sept 2018
Nõus !
N
Ne aeg 9 tundi lastele  /   01:32, 15. sept 2018
Hommikul ei saa lapsi ülesse sellepärast, et lapsed lähevad hilja magama, on kaua arvutis, mitte sellepärast, et on suve aeg kehtestatud
Y
Yana Lind Loom  /   14:50, 14. sept 2018
Kysimus pole suve aga talveajas. Peaasi, et Moskva alluvuses oleksime. Siis on taas nii kehv olukord , et ajavöönd ei murjenda...
N
no  /   14:59, 14. sept 2018
saa juba sellest Moskvast ükskord vabaks! Aeg EI OLE Moskva oma, vaid Moskva kasutab seda!
O
on  /   01:04, 16. sept 2018
meil terve elu seda aega kasutatud, nüüd suvel vaid aga see on moskva vööndiaeg ja meie vööndiaeg erineb sellest tund ja 40 minutit
N
No praegu  /   16:24, 14. sept 2018
oleme Türgi ajas ja Türgi alluvuses sinu loogika järgi. See on ok? Peaasi, et Moskva poleks!
J
jaan  /   14:50, 14. sept 2018
ikka talveaeg on õige, hommikune uni on kõige magusam ja õhtul saab lapsi ka paremini magama
L
loogiline  /   16:10, 14. sept 2018
inimese füsioloogiline kell tiksub omas rütmis. on muidugi inimesi kes magavad probleemideta kellaajast ja päevarütmist sõltumata nn. supermagajad. Suured probleemid tekivad nendel kes käsu peale ei uinu, eriti kannatavad lapsed sest õige pikkusega uneaeg jääb saamata. Õhtuti ei tule und ja jääb üks tund puudu ja hommikul aetakse tund aega varem ülesse et kooli minna, tekibki unevõlg kaks tundi.
  /   01:37, 15. sept 2018
Füsioloogiline kell ei ole üldine standart, igal inimesel omamoodi, lõõkesed elavad ühes rütmis, öökullid teises, on kiire ja aeglane unefaas, ja ajavõõndidega sel ei ole pistmist, õnnelikud need, kel äratuskell äratab aeglase unefaasi ajal.
L
Loogik  /   01:38, 15. sept 2018
Kad tõesti need samad lapsed nüüd pidevalt unepuuduses, ei saa magada
M
Mitte midagi ei ole loogiline  /   10:17, 15. sept 2018
Mis mõttes õige pikkusega uneaeg jääb saamata? Kes on õelnud, et magama peab suve, ärkama peab talve aja järgi?
K
killuke  /   20:01, 14. sept 2018
Mis hommikune uni? Kui suvel tõuseb päike talveajale jäädes kell 3, piilub kardina vahelt ja sakutab su üles. See kõik on juba ära proovitud, kui Tarand kella vööndiaja aastaläbiseks kehtestas nagu heal Eesti ajal. Hirmus sõdimine algas selle talveaja vastu kohe esimesel suvel. Suveaeg sobib praeguse elukorralduse juures paremini, ei lähe enam keegi 4 ajal heinakaarele ega samal vara lehmi lüpsma. Vööndiaeg on kokkuleppeline, päike käib taevalael ikka oma käike olenemata sellest kuidas me kella keerame. Selle kellakeeramise juures on kõige ebaloogilisem see sügisene tunnine jõnks pimeduse poole. Kui lastest rääkida, siis kevadine ärkamiseprobleem on ju tingitud sügisesest kellakeeramisest, selle tagajärg. Kui see ära jääb ja tunnist loksu kevadel ei tule, kaob ka kevadine uniste ja pahurate hommikute probleem. Mõistlik on, kui inimese aktiivsem tegutsemise aeg valges toimub ja me seda hommikul maha ei maga, talvel on nagunii valguse vaegus ja kui hommikul on nagunii pime, on lastel vähemalt koolist tulek sügisel ja kevadel kauem turvaliselt valge.
T
Täna on suveaeg  /   01:33, 15. sept 2018
Kes nüüd sul keelab hommikul magada? Pidevalt see üks tund ajul koputab!
T
Tädi  /   14:45, 14. sept 2018
Juba olengi tige kui sellist mula loen.
S
Soomes  /   14:43, 14. sept 2018
On suvel niiehknii ööpäev läbi valge, seega nende vaatenurgast pole vahet sest suvel on valged hommikud enivei, küll on aga võita talvistest hommikutest, mis muidu kottöös. Meil oleks suveaeg ok lõuna pool pole enam vahet
T
Teadlane  /   14:38, 14. sept 2018
seda järeldasin, kui lugesin ekrelaste ja nende toetajate komme ja vaatasin plusshääli.
I
Isegi  /   20:28, 14. sept 2018
kellaaeg osatakse siduda ekre ja moskvaga? Ei tea jah. miks need eestlased meid venelasi vihkavad?
R
reku  /   14:34, 14. sept 2018
No ma olen alati öelnud, kui kella keeratakse, siis vingujad vinguvad. Kella ei keerata, vingujad vinguvad. Jääme talveaega, ikka vingutakse. Suve aega, jälle vingutakse.
K
Kalev II  /   14:28, 14. sept 2018
Hea on see , et igal liikmesriigil on ôigus valida .Soome ja Saksa teadlased räägivad loodetavasti enda ja enda rahvast silmas pidades . Soomes on teatatud piirkonnas ka polaaröö ja polaarpäev. Seal kellakeeramine küll mingit môju ei kujuta. Ise olen suveaja poolt aga see on küll asi mida peaks kogu rahva käest küsima. Kas nüüd just referendumit korraldama, aga mingi avalik küsitlus peaks olema.Selle millisele ajale minna peab ikka otsustama siin elav rahvas mitte môni teadlane ( kellele vôib-olla meeldibki ôhtuti toas raamatut lugeda). Mina isiklikult jalutaks sellel ajal metsas.
N
no  /   15:01, 14. sept 2018
Kalev, sa ei tunne eestlasi! MITTE KUNAGI , ei nii ega naa, pole hea!
T
tuleks teha uuring   /   14:19, 14. sept 2018
väidan et talveaeg põhjustab lampjalgsust, kiilaspäisust ja omasooiharust
S
suveaja kasutamine tekitab unevõlga  /   16:19, 14. sept 2018
eriti lastel .kui laps ei uinu õhtuti siis arvatake ekslikult et ta on hüperaktiivne , kuigi on tegemist lapse oma bioloogilise kellaga. seejärel ei suuda laps hommikuti ärgata sest lapse organism vajab väljamagamist. Täiskasvanueas muidugi harjutakse elama unevõlas, paksude kottis silmaalustega.
  /   01:39, 15. sept 2018
Bioloogilisel kellal ei ole mittemingisugust pistmist võõndiajaga
T
Truth  /   14:13, 14. sept 2018
Vaja on ennast täielikult välja magada. Looduses on nii seatud, et loodus ka puhkab.
Inimene samuti peab ka piisavalt puhkust saama. Inimorganism saab edukalt tegutseda siis,
kui on hästi puhanud ning välja maganud. Kui hakkab olema ainult see varakult ärkamine ja kimamine varavalgest, siis on paljudel jäänud uni pooleli. Magamatusest läheb inimene esialgu närviliseks, seejärel kurjaks/vihaseks. Kes tahavad hakata hommikul poolest ööst kimama/kihutama, las kihutavad siis pealegi. Mina kavatsen elada normaalse aja järgi ja ennast hommikul välja magada.
J
just  /   14:42, 14. sept 2018
me ei ole lõunamaa, me peame ikka arvestama päikesetõusuga ka, ega see varajane tõusmine 1 tundi ööpäevas juurde ikka ei anna
N
no  /   15:02, 14. sept 2018
ja kes sul keelab õhtul varem magama minna, et saaksid välja magada?
M
Miks  /   16:05, 14. sept 2018
Miks sa ei lähe siis õigel ajal magama, et hommikuks puhanud olla? Kesköö on kell 24, kui magada öösel 8 tundi, oleks norm minna magama kell 20.00 ja ärgata kell 4.00. Aga millegipärast minnakse magama kell 24 või lausa kell 1 öösel, selge, et siis magad hommiku maha!
K
kurja  /   16:26, 14. sept 2018
Ma pole selle peale tulnudki, et tööjuures kell 20.00 magama keerata, alati hakkan sel ajal koju minema. Mis nüüd küll saab?
M
Miks/ 16.05  /   21:16, 14. sept 2018
Kahjuks pole kõigil võimalik kell 20.00 magama minna ,nagu sina teed. Käin tööl ja umbes sellel ajal lõpetan töö, nädalas paaril päeval isegi paar tundi kauem. Magama saan umbes 24.00 ja tõusma pean kell 5 hommikul ( vööndiaja järgi 4.00 ) ,et kell 6.00 tööl olla. Kui sina peaksid sedasi aastaid rekka roolis olema ,siis vaevalt sellist juttu ajaksid. Kell 9.00 kuhugi kontori kohvi jooma minemine on suveajas tõesti mõnus.
T
To 21.16  /   01:44, 15. sept 2018
Oot oot, kas sa tahad õelda, et sinu elu graafik koos kella keeramisega muutub, tuled varem koju ja lähed hiljem tööle? Mida selle peale ütleb sinu tööandja?
T
Tervislik uni  /   01:40, 15. sept 2018
Mine trenni ja sinu probleem kaob iseenbast
S
seda ju eu soovibki  /   14:08, 14. sept 2018
et rumalat massi on lihtsam juhtida.
E
eks  /   15:03, 14. sept 2018
meil neid rumalaid ole siin niigi jalaga segada!
T
Tiit  /   14:05, 14. sept 2018
Sellised teadlased laulavad selle laulu kes rohkem maksab.
Kuidas siis ei olnud inimesed rumalad, paksud ja tigedad kui kellekeeramist ei olnud?
S
siis  /   14:09, 14. sept 2018
olime vööndiajas.
A
aga  /   14:54, 14. sept 2018
ei olnud ju!
L
laine  /   15:12, 14. sept 2018
moskoviidid olid siis selles vööndiajas ja neil oligi hea uue aasta saabumist moskva aja järgi koos paugutada, ka suveajale jäänutel oleks tore juba varakult šašlõkki teha , sest suvel on päev ikka kuni 20 tundi. Elu kui lill, aga lapsed, no need vaadaku, kuidas ärkavad kooliminekuks. Olen aastakümneid näinud just suveaja algul laste haigutusi ja paar tundi läks alati aia taha, ise ka loid.
T
Tiit  /   16:40, 14. sept 2018
vahet ei ole kas vööndiaeg voi mitte. Peaasi, et ei krutitaks kella kogu aeg. Inimese bioloogiline harjub üra ja asi korras. Kella keeramisega 2 korda aastas keerati sisemine kell tuksi.
S
siis  /   14:39, 14. sept 2018
olid inimesed nii targad, et hääletasid 99,99% kommunistide poolt.
1
14.39  /   21:20, 14. sept 2018
Nüüd aga nii rumalad, et valivad ikka neid edasi, isegi europarlamenti.
N
noh  /   14:03, 14. sept 2018
Eestlasi see enam ei ohusta, nad on niigi sellised.
T
täpsustus  /   14:10, 14. sept 2018
ekrenaudid.
J
Juku  /   14:03, 14. sept 2018
Enamus Aafrikast elab seega pidevalt suveajal.
A
aga  /   14:43, 14. sept 2018
sinu avastasid küll ameerika, kus vööndis on eesti ja kus aafrika, kas ikka koolis oled käinud
U
Urmas  /   22:41, 14. sept 2018
Ma kohe ei teagi, kelle poole pöörduda pärast nädalast puhkust Tenerifel? Hommikul kell 5 valge, õhtul kell 6 juba hämardus ja kell 7 oli kottpime kui tänavavalgustust poleks olnud. Ja nii pidavat sealkandis olema staabiilselt ja juba maailma loomisest saati. Stress missugune ja lisaks 3x päevad hotelli restoranis õgisin, sest paket oli "kõik hinnas" ja seda ei saanud kasuatmata jätta + basseinibaar. Kilosid tuli kolinal!
Mind täitsa huvitab, kelleks peavad teadlased polaarjoone lähedal elavaid inimese? Täitsa idiootdeks, sest seal kestab pool aasta polaaröö aj teine pool aastat polaarpäev. Ja siin virisetakse mingi ühe tunnikese pärast. Täitsa hämmastav! Need virisejad on paksud lollid!
L
leht  /   13:55, 14. sept 2018
Nõuka ajal küll keegi suveajaga paksuks ei läinud!
  /   14:02, 14. sept 2018
Jutt on pidevast suveajast.
K
Kell  /   14:06, 14. sept 2018
Nõuka ajal elatigi Eestis pidevas suveajas (ehk Moskva ajas)
  /   01:46, 15. sept 2018
Tol ajal olime 2 h vööndiajast ees
M
Miinustele  /   18:46, 15. sept 2018
Me elasime Moskva aja järgi mis oli 1 h ees, ja siis Moskva kehtestas suveaega, st veel 1 h ette, mis teil veel on jäänud arudaamatuks?
M
ma pole teadlane,  /   13:52, 14. sept 2018
aga olen igati nõus nendega, sest oskan näha nii enda kui teiste juures, kuidas suveaeg toimib meiega, eriti lastest on kahju.
  /   01:47, 15. sept 2018
Kiudas siis toimub?
S
saagim  /   13:52, 14. sept 2018
minu tuttavad teadlased (ka soomes) on kõik suveajal paksuks ja lo.liks läinud ja
talveajal jälle salenenud ja veidi targemaks muutunud
A
Ah-ah  /   13:50, 14. sept 2018
nüüd siis mõistan meie valitsus on ammugi suveajas ;)
D
Dr.Noorman  /   13:48, 14. sept 2018
Talv on hea,koos oma ajaga!
V
vanaema  /   13:39, 14. sept 2018
õige on ju vööndiaeg, st. "suveajast" tagasi keeramist...loodus ja loomad elavad ikka omas ajas (vööndiajas) , miks siis inimene peab jantima oma kellakeeramisega...
L
Loom  /   13:47, 14. sept 2018
Loomadel ja loodusel on kellast poogen.
Kontorirott tahaks, et peale tööd oleks valge õues viibimiseks.
Muidu oled terve valge aja tööl.
A
aga  /   14:45, 14. sept 2018
ikkagi peaks elu looduse järgi käima
1
13.47  /   21:26, 14. sept 2018
See on küll puhas vale , enamikus kontorites on kell 15.00 töö lõppenud ja peale seda on suvel veel 8-9 tundi valge.
  /   18:48, 15. sept 2018
Mis kitsel vahet, kas kell on õues?
M
mina  /   13:38, 14. sept 2018
Kui omale nime ei suuda teha siis selliseid muinasjutte võib lastele ikka rääkida! et ehk saaks ka ,,suureks,,!
O
oh kui hästi, et teada sain  /   13:35, 14. sept 2018
arvasin, et laua ääres pikalt söömine muudab paksemaks ja ruttu lahkumine söögikausi juurest rumalamaks ning kui pole lauda ega sööki, siis tigedamaks.
T
tibu  /   13:31, 14. sept 2018
need teadlased on ennast väga hästi nseloomustanud- loe veelkord loo pealkirja.
A
absoluutselt ükskõik  /   13:27, 14. sept 2018
kas lähen tööle tund varem või magama miskelliganes. Mis "teadlased" need saagimi saadetes ja isegi Hiietamme juttudesse ilmuvad?
K
Kes   /   13:24, 14. sept 2018
keelab neil paksudel, rumalatel ja tigedatel teadlastel varem üles tõusta ja õhtul varem magama minna. Kõigi inimeste kohta ei tasu üldistusi teha.
  /   13:19, 14. sept 2018
Suveajale üleminek muudab eesti kutid veel kinnisemaks,kidakeelsemaks ja mühakamaks
S
seda jah  /   13:28, 14. sept 2018
ja mõni on muutunud lühemaks, otsekohesemaks ja naljakamaks, mõni pole muutunud.
N
need  /   15:11, 14. sept 2018
eesti kutid peavad rohkem õppima, küll siis oskavad ka rääkida ja pole sellised mühakad...
N
Naine  /   13:15, 14. sept 2018
Ei muuda ta normaalseid inimesi ainult mingeid jobusid küll
K
kõik jobud  /   14:40, 14. sept 2018
arvavad, et on normaalsed.
N
Noh kujutage ette.  /   13:14, 14. sept 2018
Seega kõik, kes on mingil põhjusel kolinud elama 1 või mitu tundi kaugusel oma sünnikohast ida poole, peaavad olema väga paksud, eriti need, kel see vahe on ainult 1 tund.
M
Malle  /   13:12, 14. sept 2018
Kas teadlased midagi rumalamat välja mõelda ei osanud???
J
Joh  /   13:16, 14. sept 2018
Miks ei osanud, lihtsalt seekord oli tellimus just selline.
.
..   /   13:10, 14. sept 2018
Õige aeg ongi talveaeg. Suveaega soovivate põhjendused ei ole tõsiseltvõetavad, sest talveaja kasuks räägivad valgemad hommikud ja sumedad suveõhtud. Hääle annan talveaja poolt :)
T
to ..  /   13:34, 14. sept 2018
ja mida sa selle tund aega varasema, valgema ajaga sii peale hakkad?, eriti veel siis kui vaja kindlaks kellaks tööle minna?! normaalsel inimesel on vaja just seda õhtust pikemat valget aega...
J
ja  /   14:47, 14. sept 2018
mida sa sellega siis peale hakkad, lähed valges magama või muutud tigedaks
:
::::  /   13:37, 14. sept 2018
Mida teha suvel kell 4 varahommikul, kui päike särab kõrgel taevas? Hakkame kõik kell 21 magama minema, et und täis magada ja siis nagunii juba pimedavõitu? Pimendamiskardinaid nagu ka ei tahaks kasutada - niigi on siinkandis päikesevalgust vähe.
  /   15:55, 14. sept 2018
Ehk hakkaksin kell 4:00 õlle järgi minema?
  /   16:07, 14. sept 2018
Kui natuke mõtled, siis saad aru, et vööndi ehk talveaja järgi tõuseks suvel päike kell 3 öösel ja talvel loojuks kell 3 päeval, suveaja järgi oleks see kell 4.
T
to 13.10.kellel...  /   14:09, 14. sept 2018
....su häält vaja on?Ole parem vait.
J
ja  /   14:48, 14. sept 2018
miks sa vait ei ole
M
ma...   /   15:39, 14. sept 2018
....pole oma häält rumalatele ära andnud.
J
Joh  /   13:04, 14. sept 2018
"TEADLASED: suveajale jäämine muudab inimesed paksemaks, rumalamaks ja tigedamaks"
Tundub, et need TEADLASED on juba liiga pikka aega suveajal olnud.
R
rp  /   16:10, 14. sept 2018
Vene ajal Moskva aeg oligi tänases mõistes suveaeg. Palju me siis lääneeurooplastest paksemad, lollimad ka laisemad oleme?
E
ekspert  /   17:52, 16. sept 2018
Issand jumal kaua seda moskva juttu peab kuulama?
Meil on vajalik lihtsalt suveaeg, mis on EESTI aeg. Punkt.
  /   12:49, 14. sept 2018
Kahe käega talveaja poolt.
.
...  /   13:09, 14. sept 2018
Miks. ? et suvel oleks O2:30 juba päike kõrges ja juuli keskel läheks 20:00 paiku pimedaks. Miks see hea oleks ? Talvel on niigi pime , 15.00 on päris hämar ,saaks tunnike õhtul lisavalgust , Hommiku poole on niikuinii enamus tööl ,vähemalt õhtul saab valges koju..
T
Toetan  /   13:45, 14. sept 2018
Toetan suveajale jäämist, aga eelmise kasutaja "... / 13:09, 14. sept 2018" kommentaar on küll rumal. Praegu on septembri kuu keskpaik ja päike loojub hetkel 19:40. Enne võiks ikka mõelda kui mingi sousti kirja panna, ime et valitsus meid ei kuula kui sellist jama suust välja ajame.
S
säutsuja  /   15:55, 14. sept 2018
Hetkel loojub jah 19.40, aga vööndiaja puhul loojuks juba 18.40.
  /   15:58, 14. sept 2018
Kui nüüd mõtled ikka ise natuke. See sinu pakutud näide oleks vööndiaja järgi kell 18.40 ega eelmine ju palju mööda ei pannud.
I
ILM  /   16:30, 14. sept 2018
OLEN TÄIESTI SINUGA NÕUS . AITÄH!