107 kommentaari

I
igal oinal on oma mihklipäev  /   16:49, 17. sept 2018
Kui mu ema veel elas, siis hooldajaks oli noorem vend, kes elas ema lähedal. Ema oli väga kokkuhoidlik inimene, matuserahad olid varem kõik olemas. Ema suremisel selgus, et matuserahasid enam ei olnud, ei kuldsõrmuseid , ei väärisasju. Sulist vend selgitas,et ema oli väga tugeva söömisega, 100 Eurot päevas! Järgmisel aastal lahkus vend ka ise taevastele teedele, ei olnud veel 55 aastat vanagi ! Ei saanud enam sinna taevateele midagi kaasa võtta!
A
A  /   10:00, 15. sept 2018
Lihtne näide elust: vanamemmel suri abikaasa ära, elas aastakese üksi 2 toalises korteris, olid naabrid ja sõbrad lähedal, kes käisid abis kui vaja. Ükshetk vanainimene tundis, et ei taha enam olla üksi ja ei saa kom. maksetega hakkama. Tütar kutsun vanuri enda juurde elama. Müüs siis vanur oma korteri maha ja kolis tütre juurde ja siis hakkaski triangel pihta. Tütre korteris tehti remont, vanur sai oma toa jne. Tütar tööl ei käinud ja vanur pidi siis ülejäänud korterimüügi rahade eest oma tütart ja lapselast ülal pidama. Ja kui julges midagi öelda, a la et kassiliiva kast haiseb, et peaks liiva vahetama või siis nt, et vahelduseks võiksite teie ka nõusid pesta ja poes käia o a raha eest, siis oli kisa taevani , et kui ei meeldi mine minema. Salaja vanuri kontolt raha välja võtmised ja oma arvete maksmised ja kui vanur jaole sai siis tuli vastus, et ah see nii väike summa, et sul raha küll ja ära hädalda. Lõpuls päädis lugu sellega, et vanur otsis omale 1 toalise üürikorteri ja kolis koos oma varanatukesega, mis tal oli veel alles, ära.
Ei ole see vanainimese elu kerge. Jah kõik lapsed pole sellised, on väga hoidvaid ja aitavaid lapsi õnneks. Ja neile suur kummardus.
T
Tatikaitse tuleb üldse kaotada  /   14:18, 14. sept 2018
Eakatekaitset ongi aga vaja mitte igasuguste kasvatamata tatiülbikute kaitset!!!
J
JuSS  /   09:42, 14. sept 2018
Midagi on siin nagu veidi viltu. Kasvatus ja laste ning vanemate omavahelised suhted. Mina näiteks toetasin rahaliselt oma ema kuni tema surmani Ja andsin isegi oma isale. kuigi too oli hüljanud meie pere juba siis, kui mina olin veel laps. Läks teine omal ajal minema ja võttis omale noorema naise. Ning ma polnud tol ajal mingi rikkur, kes ei tea mida rahadega teha. Hoopiski üsna tavaline keskmisepalgaline spetsialist-teenistuja,
Muidugi võib väita, et enne masu olid märksa paremad ajad. Kuid ma tean ka praegu perekondi, kus täiskasvanud lapsed ise oma pensionärdest vanemaid toetavad. -
Õ
Õõvastav  /   14:30, 14. sept 2018
Seda, et ühtegi sotstöötajat enam usaldada ei saa-on meil juba teda. Mängivad nemadki täiega vanainimeste raha ja varaga aga kui oma laps tõstab vanema vastu kätt, varastab ta raha, siis tahaks mõne lihtsalt ära koristada.
J
Jussile  /   17:13, 14. sept 2018
Tore, et said aidata. Aga palju on vanureid, kes ei adu, mida nad tegelikult teevad. Eriti just rahade osas. Küll on sulidel teada, millisel vanainimesel midagi veidi hinge taga ja siis kohe tulevad nuiama. Kui sa siis kohe oma vanemate läheduses ei ela, on raske kuidagi aidata. Enne tehakse tüng ära.
09:42, 14. sept 2018 -le  /   23:12, 14. sept 2018
Olgu viltu või mitte viltu--hilja on targutada, vanu tuleb hakata kaitsma!
S
Suured arvud näitavad...  /   07:49, 14. sept 2018
Vanade omandis on kordades rohkem kinnisvara ja raha pankades kui tööl käivatel noortel.. Kas keegi kahtleb selles?
  /   09:12, 14. sept 2018
Vanad on suutnud elu jooksul midagi osta ja rahaga oskavad ka pareini ümber käia, see ei ana õigust noortel nende kallal vägivallatseda.
J
Ju  /   09:13, 14. sept 2018
nad on tublid ja töökad olnud, muidu seda ei oleks. Ka tööl käivatel noortel on see võimalus vanana olemas. Sellisel kindlasti seda ei ole, kes elab vanainimese kulul.
?
???  /   09:34, 14. sept 2018
ja mida siis sina soovitad? Kokkuhoidlikud vanurid "kulakuteks" kuulutada, varad eksproprieerida ja see see nende raha lihtsalt sundkorras välja võtta ning laristavatele noortele jaotada või? Sest et neil on suured kulutused narkoto´i, alkoholi ja mängurluse tõttu.
J
jah, sest vanad ON kulakud ja vereimejad  /   16:29, 17. sept 2018
kes neil palus rügada nii et nabad paigast, elanud ilusasti. Noh, meil on vaja nende toanurk lihtsalt erastada ,ega me siis paha pärast
M
minu isiklik naaber sai 100...150 grammi viina eest omale ehituskrundi, sest  /   16:33, 17. sept 2018
omanik andis ainult allkirja loobumise kohta.
Omanikule ütles naabrimees, et makstakse arvele . Noh, aja möödudes hakati siis nõudma ja peksma . Omanik ei uskunud, et tema veresugulane talle tünga tegi ja proovis tossi välja lasta.
Aga naaber naeris.Naerab praegugi .Aga miskipärast pole raha arvele laekunud seniajani .
K
kinnisvara,  /   10:43, 14. sept 2018
kas tuleks tükihaaval maha parseldada, kui see oleks võimalik? Lapsed ju pärijad tavaliselt.
J
ja see tuleb ära võtta, vanad põõsa alla värsket  /   16:28, 17. sept 2018
lufti nuusutama ja elamispinnad huugama panna .
R
RS2  /   00:06, 14. sept 2018
Need memmed kasvatasid ISE oma poegi ja tütreid ülesse. Riik kes ei suuda kõiksugu Iishaavelitest jagu saada, ja hullem veel EK(b)P kes tegi ise mõne aaasta eest Tartu penskariga haavelit, võiks seni oma podrumuIgi küll kinni hoida.
T
TRIINU  /   20:17, 13. sept 2018
Isiklik arvamus on see ,et need vanainimesed pole pakkunud oma lastele väärikat elu elanud nende energia arvelt usun ,et teist keegi ei tea täielikke tagamaid ei ole mõtet lahmida ja ükski notar ei kirjuta korteri paberitele alla ,kui näeb kahtlust.
  /   22:08, 13. sept 2018
Kuidas need vanurile ohtlikud lepngud sis sõlmitakse, kui ükski notar alla ei kirjuta? Sa lihtsalt ei tea, mida tegelikult tehakse.
T
TEGELIKULT   /   08:17, 14. sept 2018
Selles eas vanurid, nagu pildil, käisid lastekasvatamise kõrvalt tööl peale lapse sündi. Nende energia kuluski tööl käimise ja laste kasvatamise, koolitamise peale. Eeskuju oli see, et ilma tööta ei ole isegi süüa, muust rääkimata. Elasid riigis, kus riik ei toetanud mingil moel lapse sünni puhul Aga julgen väita, et selliseid narkopesasid, nagu Pärnus põõsa all, ja mitte ainult Pärnus ei tohtinud ega saanudki olla. Pandi sunniviisiliselt tööle, või siis vanglasse. Sel ajal oligi väärikus, kui suutsid töö kõrvalt kasvatada nii, et järeltulija mõistaks, mis on väärikus. Ja elaks ise ka väärikalt. Tingimused praegu selleks palju paremad.
T
Triinukene  /   17:17, 14. sept 2018
vanad inimesed võivad minna vanadusest sassi. Ole sa neid siis lapsena aidanud või ei. Sassis inimese käest on üsna lihtne raha välja petta ja erinevaid lepinguidki sõlmida. Kui pole kursis vanade inimeste tegemistega, siis ei ole mõtet ka arvata.
K
kui on oma notar  /   16:34, 17. sept 2018
ei haugu ükski varblane.
V
VIISAKAS...  /   18:09, 13. sept 2018
Kahju küll, aga vanurit ei taha me riigis küll keegi. Hoia taevas, kui veel haige ja üksi peaksid olema.
O
oleneb   /   19:04, 13. sept 2018
vanuri pangaarvest ja kinnisvarast
K
kinnisvara ja arvel olev raha  /   16:35, 17. sept 2018
on vajalikud, mitte vana roju ise.
  /   19:26, 13. sept 2018
ära ütle
V
vast ise kah  /   19:27, 13. sept 2018
Noh miks sina neid ei taha?
M
Miinustele  /   23:16, 13. sept 2018
Ise ju ütles-mitte keegi, st ise kah, mis teil veel on jäänud arusaamatuks
N
no nii  /   17:57, 13. sept 2018
üle poolte eakatest on hooldusasutustesse paigutatud tahte vastaselt, valede põhiselt,kes neid kaitseb,täielikult kaitsetud.
N
nii on  /   20:16, 13. sept 2018
... ja hooldekodu odavast tööjõust personal lööb ja raputab eakaid, karjub nende peale ja mõnitab ning kaitset pole loota kelleltki. Vähe on neid hooldekodusid, kus eakat inimväärselt koheldakse ja liiga palju neid, kus loetakse teenuse eest laekuvat rahakopikat aga teenust pole ollagi. Kurb, et vanadest ei hoolita, aga ärgu piinajad unustagu - vanaks saamise eest pole pääsu kellelgi!
T
to nii on...  /   10:40, 14. sept 2018
jah Jyris näiteks ei viidud vanureid sellel kuumal suvel isegi välja ja ravimite andmist piiratakse lausa juhtkonna loal, ainult vöib arvata mis seal veel muud toimub.
S
see siis ka Roosi Mannade hoolekandmine  /   16:36, 17. sept 2018
mõistame . mõistame.
N
naisuke  /   15:55, 13. sept 2018
Küsimus ei tohiks olla: kas tuleb asutada, vaid oleks pidanud juba ammu olemas olema. Ja ka toimima.
  /   22:15, 13. sept 2018
Asi ei ole selles, et ametnikke vähe oleks, eakatega tegelemiseks on sotsabis eraldi ametnikud olemas, aga kui vanur ise ennast ei kaitse ei saa seda ka teised teha, sest puudub info selliste inimeste kohta. Lastekatse saab info ainult kõigi kodanike ja lasteasutuste kohustuse tõttu vigastatud lastest teatada, aga see süsteem ka lonkab, sest vaimset vägivalda üldse ei käsitleta.
E
Eakaid peab kaitsma  /   15:08, 13. sept 2018
täpselt samamoodi kui lapsi, nad on sama nõrgad ja haavatavad.
P
põhihari...  /   15:05, 13. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
S
See  /   16:32, 13. sept 2018
on juriidiline termin, ametlikult.
L
lisaks veel  /   15:04, 13. sept 2018
lastekaitse kõrvale tuleks asutada ka lastekaitse vastase kaitse?
M
Mirr  /   15:03, 13. sept 2018
Meie peres tuleb vanaema raha otse mu venna kontole. Teisiti ei saakski sest muidu ta pojake võtaks kõik ära ja jooks maha. Kui me vennaga väiksed olime, siis "isa" võttiski kõik mis võtta oli ja hiljem käis veel kuu aega külmkappi ka tühjendamas. Sots osakond oli kursis aga keegi midagi ei teinud. Politseist polnud ka kasu " peretüli" . Heal juhul viidi ööseks kainerisse ja hommikul oli kõik veel hullem. Selline on "elu"
  /   22:17, 13. sept 2018
sul on täiesti õigus, nii see lastekaitse töötabki.
M
Maal  /   14:50, 13. sept 2018
käivad kohalikud pätid vanainimesiu peksmas korduvalt ja röövimas, politsei isegi ei noomi neid. Kui vanainimene teatas politseisse, siis öeldi, et tulge siis, kui terveks saate avaldust kirjutama. Kui läks, algas niisugune jutt: oma raha te niikuinii tagasi ei saa ja kui kahju alla tuhande, siis neid vangi ka ei panda, pole mõtet avaldust kirjutada. Kui järgmine kord tuldi jälle peksma ja röövima, siis vanainimene enam politseisse ei pöördunud, pole ju mõtet ja kui raha ka ära võeti, siis ei saanud ju bussis piletit ka osta, et keskusesse sõita. See oli mõned aastad tagasi. Nüüd on raha tütre käes, kes elab kaugel ja käib vajadusel raha andmas ja tasub ise arved. Põhjus ju selles, et maal palju pikaajalisi töötuid, kellele riik ei maksa sentigi, algul käisid juhutöid tegemas, aga kui seda polnud, siis kirjeldatud tegevus. Nüüd pole tükk aega peksmas käidud, ainult vargil käiakse.
  /   16:01, 13. sept 2018
aga kuhu röövlid on kadunud
M
mitte kuhugi  /   16:14, 13. sept 2018
käivad vargil jne.
K
kuhu, kuhu  /   22:23, 13. sept 2018
Tulevad järgmisel pensionipäeval jälle.
T
Tulevad, aga ...  /   01:56, 14. sept 2018
raha netu
P
peab ikka   /   10:06, 14. sept 2018
suur pension olema kui jätkub narkot ,alkohooli osta,kasiino võlgasid maksta ja taksoga sõita
V
Valter  /   21:52, 13. sept 2018
Tuttav teema. Kohti nimetades - Jõgeva alevik on üks selline auk, eriti sordiaretusjaama ümbrus. Üksaeg oli seal päris tegus punt, kes "maksustas" ja röövis.
K
Kõik   /   14:34, 13. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
S
See võis sinuga nii olla ,aga ära siin üldista   /   15:00, 13. sept 2018
ja kui oligi sinuga nii ,siis vähe said ,et sellist lollust räägid siin .
N
naisuke to: kõik  /   15:57, 13. sept 2018
Kas see ka võimalik, et praegu la ksu all oled?
R
Renald  /   14:08, 13. sept 2018
Ära kasutada võivad ka mõned teised,näiteks tuttavad inimesed.Mõni venelane näiteks.Mingi protsent venelasi sellega eestis ka tegeleb ja ujub vanainimestele ja joodikutele külje alla.Algul abistab,pärast tõstab elamisest välja.Ja kui näiteks su vanematel,kas siis isal või emal ei ole oma lähedastega häid kontakte,põhjusel,et isa joob või sõimab või on olnud oma eluea jooksul oma pere suhtes vägivaldne nii sõnade,kui tegudega,siis,kahjuks nii võibki minna.Võib ka juhtuda,et isa leiab enesele samasuguse joodikust ja l...naise ja kirjutab suures õnnejoovastuses maja oma uue kallima nimele.Ja siis lapsed lahendagu seda jama.No,jah,mina olen rääkinud.
L
lõpeta kord see vene jura  /   16:02, 13. sept 2018
tead, enamus venelasi erinevalt eetlastest austavad oma vanemaid, isegi ei sinata
  /   22:25, 13. sept 2018
Jutt ei ole oma vanemate paljaks röövimisest!
T
Teemast  /   01:57, 14. sept 2018
Aga ajalehe tekstis on
T
Tiiu  /   12:56, 13. sept 2018
Nõudepesijad räägivad, et üks Silja nimeline naine olla samuti viskanud annelinnas oma ema ukse taha, pätist armuke aitas korteri müügipaberitele allkirja saada ja nüüd on vanainimene sugulaste abiga hooldekodus. Toosama mees istub tapmise eest vangis aga õnneks jäi vanainimene ellu.
M
mis õnneks,  /   14:51, 13. sept 2018
kas sa tahaksid niisugust elu elada?
T
to: 14: 51  /   15:58, 13. sept 2018
Öeldi, et õnneks jäi vanainimene ellu: ei saanud aru?
A
aga  /   10:49, 14. sept 2018
mis õnn on olla vanainimene ja niisuguses elus, või oled röövel, saad õnneks veel röövida?
S
silja  /   06:49, 14. sept 2018
Tere
Kui midagi ei tea ära sirgelda, ja korter mis müüdi selle asemele osteti teine ja ema elas seall 4 a. nii ,et vale teema ja oma aed seal ja keegi ei keela tulgu minu juurde tagasi mul mitu elamist
E
Eakaaslane  /   12:27, 13. sept 2018
Minu raisku läinud tütar naudib uhket elu Välismaal ja võin suure osa ajast olla mureta. Aga hirm on, kui nad seal üheskoos kriminaalse ning narkolembese tütre ja väimehega peaks mind sihikule võtma, tulevik on tume, kuna rohkem lapsi mul pole! Tütar ütles viimati, et tema uhkeid reisifotosid kadestab pool eestit, see Teine, vaene ja närune pool!
Ä
ära võta südamesse  /   13:07, 13. sept 2018
Resimine meie ajal küll ei ole mingi haruldane nähtus, nii et tal on ilmselge suurusemaania, ja vaevalt tema tuttavate arv, kes teda imetlevad ja kadestavad, pool Eestit hõlmab
  /   22:27, 13. sept 2018
Ei kadesta teda keegi, kes tahab see reisib ise.
  /   11:46, 13. sept 2018
Perekonnaseadus kohustab otseselt alanevaid sugulasi abistama, veel ühte jõuku ametnikke ei oleks tarvis, kui puuduses inimesed saaks toimetulekut.
N
naine  /   11:44, 13. sept 2018
Ammu juba olen mõelnud, et vanakestel peaks riigipoolne tugi olema.Olen näinud, kuidas üks memm pangas nutab, et tal pangakontol pole söögirahagi.Teller loeb talle mitu korda ette, et ta on kandnud raha tütre arvele.Memm raiub vastu, et pole seda teinud,sest paroolikaart olevat tütre käes, et see kommunaalmakseid maksaks.Kuidagi ei jõudnud temani, et tütre kätte on tema raha läinud ja aru pärigu temalt, mis ta sellega tegi.
  /   14:43, 13. sept 2018
Kurb, kui oma lihast last ei saa usaldada. Aga eks ole igasuguseid nii laste kui vanemate hulgas.
Eks antud juhul oleks teller pidanud vanakesele selgeks tegema, et teistele ei tohiks oma paroolikaarte usaldada. Kui kellelgi on sinu paroolikaart, siis võib ta kasvõi kogu konto tühjaks teha ja mine siis jagelema ja uurima, kuhu raha kadus.
Lisaks oleks teller pidanud soovitama kommunaalmaksude tasumiseks püsimaksekorraldust. Siis lähevad tasumisele kuuluvad e-arved otse panka ja pangast tehakse maksekorraldus arve tasumiseks. Inimesel endal pole vaja arvete tasumise pärast muretseda või otsida inimest, kes aitaks tal arvet maksta.
A
Aga  /   14:49, 13. sept 2018
nii mõndagi maksekorraldust ei anna panna kohe pensipäevaks. Rohkemat aga pole rahaihalejale vajagi. Nokk kinni, saba lahti. Kurb aga tõesti - oled nagu oma elutöö teinud, nüüd peaks saama rahus puhata, aga ei, ikka tasu mingeid "võlgu" ja mille nimel? Hea ütelda, et ise kasvatasid sellised lapsed, kes nüüd nii raha nõuavad. Alati ei ole siiski asi kasvatuses ainult
V
Valter  /   21:54, 13. sept 2018
Vanurid kaotavad iseseisva elu oskuse sagedamini, kui oskame arvata. Mõnigi vanur, kes veel kuskil hingitseb, peaks olema tegelikult hooldekodus.
  /   22:34, 13. sept 2018
Isegi pealtnäha suht toimekad vanurid vajavad pidevalt ühes või teises asjas abi, sa lihtsalt ei kujuta ettegi, mis raskused võivad inimesel olla ja ega nad ei räägi kah kõigile, oma nõrkusi ei ttohi ju välja rääkda.
  /   22:31, 13. sept 2018
Kas vanainimese paroolikaarti siis pangas kinni panna ei saa, et arvet tühjaks ei saaks teha? Kui kaart on teise inimese käes, mis on üldse lubamatu paroolikaarti kasutamisel, mis takistas sul kaarti sulgemiseks pabereid teha? Poiltsei ja sotsamet ei saa seal üldse midagi teha.
  /   11:32, 13. sept 2018
Väga kurb on lugeda! Inimene kes tahab rahulikult oma elupäevi saata filosofeerida oma sugustega jalutada jne jne. Alati saab öelda mulle aitab sellest kasiinost, narkootikast, Alkohoolile ei, lähen aitan oma ema kes saab niigi vaevu pensionit!
A
ATamm  /   11:26, 13. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
K
kuule taat  /   12:15, 13. sept 2018
leidisid küll kohta kus sappi pritsida
T
Tead  /   12:29, 13. sept 2018
Sinusugune pensjoni ei näegi...
1
12:29-e  /   14:55, 13. sept 2018
Meil eesti keele õpetaja õpetas, et kui kahtled i või j kasutamises, siis seda on üsna lihtne kontrollida. Tuleb sõna silbitada. Ehk on teilegi abiks:
i on silbi lõpus. näiteks nai-ne, pen-si-on, kai-su-ka-ru.
j on silbi alguses. jä-nes, ka-ja-kas, ka-ja.
ehk siis i lõpetab silbi, j alustab silpi.
T
to: Tead  /   15:59, 13. sept 2018
Mida ei näe?
K
Kui keegi hädaldab, et eesti keeles on 14 käänet ja võimatu seda selgeks saada,  /   15:23, 15. sept 2018
siis on ka öeldud, et tegelikult on vaid 3 käänet: nimetav. osastav ja omastav. Ülejäänud nn käänded erinevad vaid omastava käände löputäiendidi poolest:
hobune
hobust
hobuse
hobuseks
hobusele
hobuselt
hobusena
hobusega
hobuseta
jne.
L
Lugeja  /   11:13, 13. sept 2018
Valdades ja omavalitsustes on ju sots töötajad,neil peaks ju kõik sellised pered teada olema.Nemad peaksid siis väetite eest seisma.
A
artikli lugesid?  /   11:34, 13. sept 2018
Ja, muidu, sotstöötajatel ei ole õigust pensionäri konto kontrollida, kas seal raha on alles või mitte,
  /   11:53, 13. sept 2018
See on juba inimese enda asi, kas ta annab konto väljavõtte või ei, kui ei anna siis pole vaja ka erakorralist toetust maksta.
  /   12:17, 13. sept 2018
konto väljavõtte küll ei näita, kas inimesel on vaja toetust või mitte (ebapiisav pension), pensioniameti on koht, kust infot hankida
  /   12:48, 13. sept 2018
Pensioniamet ei ütle midagi tühjaks raputatud konto kohta, seda saab ikka konto kaudu tõendada, et toidurahagi ei ole. Teine asi on see, et kui lapsed paljaks teevad ja politseisse ei pöördu siis ei saa ka lõputult toetusi maksta.
  /   14:11, 13. sept 2018
sotstöötajad istuvad oma kabinettides ja joovad kohvi. Samuti on neile oluline vaid nende endi palgapäev. Muu neid ei huvita - ei laste ega vanurite saatus.
  /   22:37, 13. sept 2018
Aga reaalselt neil ei olegi õigust midagi teha peale nõustamise, mis ühest kõrvast sisse ja teisest välja jookseb.
O
oehh  /   11:11, 13. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
  /   11:56, 13. sept 2018
Kui ei ole võimalik iga nädal käia? Lastel on ka töö ja ei elata alati kusagil läheduseski. See on valla asi sellised teenused kindlustada, olgu või mõne euro eest.
N
No   /   14:50, 13. sept 2018
kas see asi nüüd nii levinud on. Ei leia kehvakeselegi eriti hooldekodu kohta, ikka kõik kohad kinni
O
oehh  /   15:06, 13. sept 2018
On võimalik ja väga võimalik ja ära aja pada, et ei saa ega suudavana inimese eest hoolitseda kui tal aru peas ja samm sirge... Lihtsalt tee plaanid ümber ja leia keegi kes aitab, kui sa sedagi ei suuda teha, siis milleks sa üldse võimeline oledki.
O
oehh  /   15:08, 13. sept 2018
Sellepärast ei leiagi kohta hirmsas hädas olevatele vanakestele- voodis olejatele, et suur jagu viibib seal laste poolt pandud selge mõistuse ja täiesti arukaid liikuvaid ja ise süüa mõistvaid vanu inimesi.
T
to oehh  /   13:33, 13. sept 2018
Millise seaduse põhjal saab hakkamasaava pensionäri hooldekodusse panna, kui ta ise ei taha? Teine asi, kui see hakkamasaav pensionär on oma elanu oma vabast tahest maha müünud või ära kinkinud. Sel juhul ta polegi hakkamasaav ja mõistuse poolest.
O
oehh  /   15:08, 13. sept 2018
Isegi kohtu kaudu pannakse oma vanakesi sinna.
O
oehh / 15:08,   /   16:07, 13. sept 2018
St et lapsed saaks lahedalt elada, kohtu kaudu?
  /   22:40, 13. sept 2018
LAhedalt elamise all mõtled sa hooldekodu arvete maksmist?
T
To 22.40  /   23:21, 13. sept 2018
Miks siis kohtu kaudu hooldekodusse panna? Kus on loogika?
A
Arvamus  /   10:58, 13. sept 2018
See röövimine on juba alates Eesti taasiseseisvumisest . Külapoed kadusid, apteegid viidi linna, postkontorid suleti, pensioni kojutoomine lõpetati ja nii edasi. Kuid vanainimene vajab samuti neid teenuseid nagu kõik teised ja kellelt siis abi paluda kui mitte lastelt, vahel ka naabritelt. Sellega mängiti oma raha üle kontroll maha. Nüüd tuleb taas uus põnts, kui kaotatakse paroolikaardid. Kui enne said asjalikumad ise oma arveid tasuda, siis nüüd on tehtud nii et vanainimese mõistus peale ei hakkaks ja pankadel hea meel, raha jälle liigub. Siin mängus ei saa kedagi usaldada , ei lapsi, naabreid ega ka sotstöötajaid.Need viimased pidid kõige kavalamad olema.
R
röövel  /   11:33, 13. sept 2018
külapoodidel, apteekidel tol ajal oli politsei funktsioon, nu nu
  /   14:10, 13. sept 2018
Nende uuendustega saab pank omale päris kena sissetuleku. Kellel paroolikaarti ei olnud, maksis 15 eurot, ja kellel oli, maksis 8 eurot. Kokkuvõttes päris kena summake panga taskusse. Veidi aja pärast tuleb kindlasti uus uuendus, kus on vaja jälle maksta. Teatud teenused, millest inimestel pole pääsu, selle peale välja lähevadki et nad kogu aeg midagi "uuendavad". Ja et inimesed usuksid, nimetatakse uuendusi "turvaliseks".
  /   10:51, 13. sept 2018
ja kuidas aidata vanematel ajutegevust erksana kõüikidel hoidma,on ju näha 80.seid väga heas toonuses ja ise hakkama saavaina, siis peaks ikka aitama luua selliseid ühinguid,kuhu saaksid kõik üksiolevad kokku käia ja enda eluga saaksid siis ju paremini hakkama, ei tasu üksi omaette jääda, siis ka teised erksamad saavad aidata neid, kellele lapsed võivad pähe istuda.Oma asju ei tasu üdini pereliikmetele usaldada ja rahaasjad omale hoida, selleks aga peab ajutöö korras hoidma,kui aga on haigeks jäädud tuleks ka siis teha juriidiliselt vormistused lähedastega maksetega ja oma pangaseisudega, kedagi ei tohi suuliselt usaldada.
K
kogemustega  /   11:31, 13. sept 2018
sellised ühingud on täitsa olemas, aga kui inimene ise mitte midagi ei taha, siis ka teised aidata ei saa
  /   13:35, 13. sept 2018
O
olen  /   14:21, 13. sept 2018
ka 80 kümnene ja käin veel tööl.
Mis ma seal kodus istun ja igavlen.
A
Aila  /   10:47, 13. sept 2018
See artikkel on küll nii ilustatud kui vähegi saab,sest tegelik elu näitab midagi muud.Võetakse kaart käest, toitu tuuakse nädala paari jooksul kord ja palju mögised saad veel kere peale ka.Vaadake kus kohast üle keha need sinikad tulevad kas tõesti kukkumisest,kui nii arvate siis on tegemist teil vägivallaga vanurite suhtes.
  /   12:06, 13. sept 2018
Samas ei saa need lapsed ka hooldaja õigusi, siis öeldakse, et seadus kohustab! Kedagi ei huvita, kas sul on võimalusi iga nädal või mitu korda nädalas vanainimesele toitu, ravimeid jm vajalikku viia ja seal majapidamises tööd teha. Seadustega see segadus ongi loodud.
N
nii ta on  /   12:21, 13. sept 2018
Sama probleemiga silmitsi. Ema üksi ei saa hakkama, aga abi sotsametist kah ei saa, kuigi olen nõus teenuste eest maksama. Ei ole ette nähtud, ainult üksikutele pensionäridele.
  /   12:51, 13. sept 2018
Huvitav ongi see, et mõned vallad pakuvadki tõesti tasu eest teenust üksi elavatele vanuritele, aga teised ei saa ja ei tahagi saada, lihtsalt ei ole nende asi, kuidas inimesed hakkama saavad.
H
Huvitav!?  /   10:32, 13. sept 2018
Kommentaare pole? Kas siinsed pea-kommijad tunnevad ennast puudutatuna? Muidugi peaks kaitsma vanureid. Ainuke lohutus selles probleemis on et nendel vägivallatsejatel tuleb elu löpp olema kordades hullem.
A
Arvamus  /   10:34, 13. sept 2018
Arvan küll, nad siin istuvad kommentaariumis ja kõiki valimata sõimavad, sest ise õnnetud.
U
Uuring 2006-2016  /   10:46, 13. sept 2018
Kui eile oli jutt enesetapude teemal, nii palju koommentaare tuli, ja vastavalt nendele riskigrupp pidi olema pensionärid, aga just nüüd Vikerraadios käib suitsiiditeemaline arutelu, ja oh häda, pensionäre seal üldse ei mainita, nii tähtsusetu osa, peategelane on meesterahvas, tihti alkohoolik ja loomulikult ka töötu, kes ikka joodike tahab tööle võtta..
E
Ei usu  /   10:28, 13. sept 2018
"Pensionipäeval tuuakse eidekene maalt poolvägisi taksoga pangaautomaadi juurde kohale. "
Ilukirjanduslikult võibolla kena leid, aga miks peaks nn. vägivaldne "alaneja sugulane" "eidekest" kaasa vedama? Kaardist ju piisaks.
  /   10:34, 13. sept 2018
Koodi eideke ei avalda
K
küll ta avaldab  /   11:29, 13. sept 2018
kuhu ta pääseb
K
küll  /   14:13, 13. sept 2018
nad näevad koodi koodi pangaautomaadi juures niigi.
M
mitte ainult  /   12:53, 13. sept 2018
ka valimispäeval veetakse memmekesi ja kasutatakse ära...
poliitiline surve sunnib vanainimesi petma ja ärakasutama nõrgemaid..
rosirollode sihik on paigas..vanadehooldus 2 kärbest korraga.