Lõpetage see mõistuseta imestamine 14. september 2018 04:50
kõik on selge, millest selline korratus- Vaheri aeg algas tohutu politsei koondamine, mille arvelt hakati palka tõstma ruttuet kes pensionile nö. sõbrad lähevad saavad kõrgemat pensioni. Teistele maksti masu ajal vähendatud palka ja liidetud lisatasuga, mida pensioni hulka ei arvestata arvutamisel. Täpselt 9 aastat tagasi algas see allaminek, mida oli valmistatud Vane kiremise järgi Maanteedeametis Mõõturite paigaldamsiega maanteedele ja põhjendusega, politsei saab muud tööd teha. Aga vähendati hoopis. Järelevalve kaotas, vene ajal olid kõik miilitsad kohustatud järelevalvet tegema liikluses vähemasti kord kuus. Ja nüüd kõik pubed imestavad. Pole ju midagi imestada, see on normaalne seis- nüüd hakkab vähenema kui politsei on pidevalt tänaval ka kohustus on käia vormis tööle, mitte kabinetis paneb selga nagu pagar omale riided. Häbenevad ja kõik ajavad möga. Tööle hakaku.
Kas see on "töövõit"? Kas eesmärk on võimalikult paljusid trahvida? Eesmärk peaks olema ikka liiklusohutus. Jah, liiklusohutusega tegelemine ei too trahviraha sisse. Mis on vahetult asula märgi taga põõsastes kiirusemõõtmise eesmärk? Äkki mõni ei pidurda kohe märgi ees ja saame trahvi ära teha. Kas eesmärk on ära tegemine? Kiiruse mõõtmisel politsei silmis(riigi) asulas sees ei ole ju mingit mõtet, ületajaid ei ole, trahve ei saa. Seega tänane eesmärk ikka võimalikult palju trahviraha koguda.
Piirkiirust ületab hinnanguliselt 80-90% autojuhtidest, küsimus on pigem tõhusamas järelevalves, pigem aktsiooniga. Ja pole ju mingi saladus, et pikal sirgel teelõigul (näiteks Järvevana teel Tallinnas) sõidab kogu liiklusvool sujuvalt +10 km/h piirkiirusest üle. Ja mis ohtu see endast kujutab? Mitte kõige vähimatki. Teisest küljest tuleb vahet teha ka kiiruseületamise ohtlikkusest - kas see on +10 km/h või +50 km/h. Ilmselgelt ei mõjuta väike kiiruseületamine kuidagi liiklusturvalisust, parim näide on selleks Pärnu mnt trassi algus peale Laagrit, kus suvel on lubatud 110 km/h ja sügisest muudetakse see 90 km/h peale. Reaalselt aga mõjutab seal sõiduohutust hoopis ilmastik. On suur vahe, kas sõita seal suvel paduvihmaga 110 km/h ( mis on legaalne), või sügisel kuiva ja selge ilmaga 110 km/h, (mis on 90 km/h piirkiiruse tõttu ebalegaalne ja tegemist on "räige" kiiruseületamisega ja trahvi väärt). Teiseks teab iga Soomes autoga sõitnud autojuht, et Soomes on ka kõige lumisema talve korral piirkiirus maanteel 100 km/h ja isegi 129 km/h ja reaalselt sõidetakse lausa 110-120 km/h või siis vastavalt 130-140 km/h ja see on seal väga levinud maanteekiirus. Lumisel teel! Ja ei juhtu seal õnnetusi rohkem kui meie talvistel teede. Kiirused on aga oluliselt suuremad. Edit: asi pole mitte alati piirkiiruses, vaid TEEOLUDELE, ILMASTIKULE ja AUTOJUHI VÕIMETELE vastava kiiruse valimine. Samamoodi, nagu kiiruskaamerad ei hoia ühtegi avariid tegelikult ära, ei suurenda väike kiiruseületamine avariide hulka (mitte segi ajada teadliku kiiruseületamisega). Seda enam, et mõõdukas kiiruseületamine ei pruugi olla konstantne - ja enamsti ei olegi -, vaid seda ikka juhtub. Kas tähtsam ei ole mitte jälgida kogu aeg teed, kui spidomeetrit?
Kus sa oled Soomes talvel 120-t näinud? Maanteel 100 esineb, aga harva. Peamiselt 2+1 peal. Küll aga on tavaks järgida talvel hea teega suvist piirangut. Mida politsei sellest arvab, pole ma 25 aasta jooksul veel teada saanud.
Lihtsalt üle nelja aasta on patrullid tööle kamandatud. On neid oluliselt rohkem näha küll olnud. Ainus häda on selles, et 100-110 ei ole liiklusohtlik sõit. Mingi aeg tagasi oli ka meil suveperioodil 100 igal pool lubatud. Teed ja autod lähevad järjest paremaks, ainult sõitmist on vaja kunstlikult pärssida ja alkoaktsiisi asemel trahviraha pommida.
Sellisel moel saaks ja võiks riigikassat täita iga kuu. Kihutamine ja kiiruse ületamine on liikluses igapäevane nähtus. Ja jutt ei ole 10-20 km/h ületusest. Ei ole mitte arusaanud et augusti kuu suur kiiruseületajate püüdmine oleks midagi muutnud. Ikka kihutavad samuti edasi, 70 alas 110-ga jne.
Pseudotegevus, ükski avarii pole seotud 10- 20 km/h ületatud piirkiirusega, nagu enamus kiiruseületajaid, avariid öösel narko ja alkojoobes, pimemöödasõitudest, valedest juhtimisvõtetest, terviseprobleemidest jne.
Eesmärk pühendab abinõu!!Soomes on Eestiga võrreldes samasugustel teedel lubatud piirkiirus 100,110 km/h.Võiks meilgi nii kehtestada,siis oleks rikkujaid üle poole vähem,kuid riigikassa ja politseinikud jääksid rahast ilma,mis ongi põhiidee,liiklusohutus on hoopis teisejärguline!Uute,heade tehniliste omadustega autode omanikest tahetakse treenida kuulekaiks tsirkusepenideks!!!
KOMMENTAARID (14)