(Alar Truu)

Eesti teedel on mõned teistest võrdsemad. Ei pea siin silmas mitte teistest mööda kihutavaid politseiautosid või vilkurite saatel riigiasjus ühest kohast teise kiirustavaid poliitikuid. Piirkiirusega sõitja jääb igal pool jalgu hoopis bussidele. Olgu see siis 90 või 110 alas, ikka kütab tavaliiklejast mööda mõni liinibuss, üks uhkem kui teine.

Need möödasõidud pole mingid erandid, vaid kindel reegel. Kiire sõit meeldib kindlasti ka reisijaile, kes tahavad võimalikult kärmelt sihtkohta saada. Kui suvel võib kihutamisest lõbu tunda, siis talvel on tuisu ja libedaga näha lihtsalt kraavi sõitnud või suisa külili busse. Võta nüüd kinni, kas tegu on teehooldajate lohakuse või hoopis liiga ulja sõiduga.

Busside sõidustiilist on näha, et nende juhtide arvates on neile kõik lubatud. Ei räägi siin linnaliinibusside peatustest pimesi väljakeeramistest, vaid maanteekuningate manöövritest: ähvardavast eessõitja tagumikus sõitmisest või 110ga kulgejast otsekui mängeldes möödumisest. Uudistest on näha olnud, et vahele jäävad bussijuhid vaid puhumisreididel või liiga logude liiklusohtlike busside tõttu, mitte kunagi aga kiirustamise pärast. Sõitjate huvid ennekõike?

Jaga artiklit

10 kommentaari

M
Miks artikli autor  /   19:15, 12. sept 2018
VÕIB kimada taatlemata kiirusemõõdikuga samas kui buss peab oma sõidumeerikud iga kahe aasta tagant taatlema? Paraku artikli autor ei jaga matsu ja näitab oma IoIIuse välja.
B
Bussijuht  /   13:46, 12. sept 2018
Bussidel on kiiruse piirajad 100 kmh, jutt üle 110 kmh mööda kihutavatest bussidest on lihtsalt jama.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis