68 kommentaari

P
Pole  /   07:34, 13. sept 2018
kindel et see vaimne tervis ikka päris hea on.Tappa end kui olemine on väga hea ka 2020 aastal,ei mõista seda hästi.
D
Daam  /   22:09, 11. sept 2018
Artikli lugedes rõõmustasin tõeliselt. Olen ammu mõelnud, kuhu pöörduda, et väärikalt lahkuda. Ei taha kusagil vanadekodus haiguste ja haisu sees surma oodata. Tahaks ikka ise oma elu ja surma üle otsustada. Rahasumma on ka mõistlikkuse piires. Ikkagi suudan kuidagi kokku saada.
8
818  /   21:45, 11. sept 2018
Miks peaks kellegile surmamise eest palju raha maksma? Pangu nöör kaela ja asi unustatud.
U
uhuu tüüp  /   16:11, 11. sept 2018
Suitsiidimasinat Sarcot soovitaksin kõikidele juutidele, väga hea ja kvaliteetne asi, olen ise proovinud.
E
Elu õpetab.  /   11:57, 11. sept 2018
Inimene sünnib siia ilma eesmärgiga midagi õppida. Haigused on osa koolitusest ja need tuleb lõpuni põdeda ning välja kannatada. Suitsiidi või eutanaasia korral jääb õppetund pooleli ja tuleb klassikursust kordama jääda. Antakse aeg järelemõtlemiseks ja seejärel uus kursus raskemate ülesannetega.
T
to : Elu õpetab  /   14:30, 11. sept 2018
kui see ON sedapidi ? mina seda ei usu. enesetapja läheb kosmoseprügiks. ta ei saa enam uusi ülesandeid. talle seda võimalust ei ole ette nähtud. hing hingeks. mina siiski ei usu. et inimene PEAB piinlema . vastupidi. 21 saj ei peaks olema pime keskaeg. eutanaasiavõimalus peaks igaljuhul olema. inimene sünnib vastu enda tahtmist. / tema vanemate tahtel vaid/ . siis minek võiks ikka olla vabatahtlik . sa ise piinleksid aastaid ? ei usu.
H
H..  /   10:53, 11. sept 2018
Ise ar van, et ta on keski vasakpoolsete liberaalsete vaadetega surmakultuuri pooldav naisterahvas. Inimestel on vaba valik, tehku enesetapp ,aga ärgu propageerigu avalikus ruumis eutanaasiat. See on otsetee põrgusse. Meile kõigile on antud üks elu ja peale selle tuleb kohus, keegi ei pääse sellest.
M
mh  /   09:52, 11. sept 2018
ohtlik mäng nõrkade lugejatega. Siis kui kuupäev endal käes, loobub ideest, aga selleks ajaks võib tal järgijaid juba olla.
J
Jaan  /   09:24, 11. sept 2018
Just tähistasime enesetappude päeva.
Ei saa küll kuidagi väita, et keegi on terve, kui ta end tappa tahab. Vaimu või hinge haigus on ka haigus.
L
Leopold  /   08:26, 11. sept 2018
Üks sõna muti kohta- DEB-IILIK
  /   10:05, 11. sept 2018
Ja sinu mure on ...?
U
Urrr  /   08:22, 11. sept 2018
Enesetapust on kah äri tehtud...
E
eutanaasia ei ole enesetapp  /   11:40, 11. sept 2018
tädi võib ju rääkida, mida tahes, et tähelepanu saada, aga kui see päev on käes, tervis hea, siis ta tunneb, kuidas tahab veel elada.
Teooria ja praktiline elu on kaks eri asja.
I
igale oma  /   08:00, 11. sept 2018
Selle asja võiks oksjonile panna nagu süütusegi. Raha annetada mõnele vanadekodule. Neid tärnikandjaid küll, kel tapahimu veres.
I
ikka  /   07:37, 11. sept 2018
V-algete h-ävitamise pro-paganda.
L
lootus sureb viimasena  /   02:47, 11. sept 2018
Ma ise loodan ikka infarkti peale, sest suguvõsas on enamus läinud sellega.
Ega siin maamunal varsti hakkavad kõik kadunukesi kadestama, oodakem veel kümmekond aastat ja sureme oma kõntsa ja ahnuse sisse.
K
ks  /   23:43, 10. sept 2018
Hüpaku rongi ette
M
Margus  /   22:54, 10. sept 2018
Tänapäeva meditsiini arvestades,ei ole ka see vähki suremine "tohutu piin ja lõputu kannatus". Mul on 3 sugulast surnud vähki. Nad ei piinelnud,nad tundsid kogu suguseltsi armastust,neid käidi iga päev haiglas vaatamas,neid hooldati, nad said valuvaigisteid ja elu viimased nädalad ja päevad magasid haigevoodis, ilma piinlemise ja kannatusteta. Nad surid väärikalt ja siis kui nende aeg tuli. Armastatuna.
T
Tädi mul  /   23:07, 10. sept 2018
ütles enne vähki suremist: "Mul ei ole elu sees nii chill olnud,nagu viimased paar nädalat"...need viimased paar nädalat sai ta opiaate,oli n.ö. pilves kogu aeg,ja ei mingeid piinu.
M
Mida sa tr0pp lällad?  /   09:04, 11. sept 2018
Mis armastusest sa ometi jahud?
Kas sa tead, et siin maailmas on inimesi keda mitte keegi ei armasta, kellest mitte keegi ei hooli?
Kas satead? Kas sa usud, et see on võimalik?
Seejuures ei pea sa olema üldse ka viimane paadialune vms, sa võid olla täiesti tavaline noor inimene kes elab vaikselt ja rahulikult kusagil vaikses ja sinu jumalast ometi hüljatud paigas, vaikselt, omaette ja ei tule isegi sinu jumal sinna seda olijat armastama. Millest sa siin üldse räägid?
M
Margusele  /   09:46, 11. sept 2018
On ka teisi variante. Minu väga hea tuttava pojal ei aidanud ka morfiini meeletud annused valust vabaneda. Suri ebainimlikult, enne kuid ränkades valudes piinelnuna. Ema ja naine põetasid teda omas kodus, sest armastasid. Armastuse tõttu oleksid nemadki tahtnud, et kallis inimene saaks piinast lahti. Ema ütleb siiani, et kes on eutanaasia vastane, ei ole piinarikast ja pikaajalist surmale lähenemist lihtsalt näinud.
M
mitte kõik  /   11:20, 11. sept 2018
vähid ei tee piinavat valu ja mõnede puhul ei aita ka narkootikumid.
M
miks propageeritakse avalikult rikkaid kel fun elust kadunud...enesetapp ainuke fun veel.  /   22:51, 10. sept 2018
Haige artikkel.
M
Miks selle pärast tuleb Sveitsi sõita?  /   22:46, 10. sept 2018
Kas Prantsusmaal in keelatud ka paari meetrise nöörijuppi ja seebitükki müük? Ha-ha-ha-ha-haa
N
Naaskel  /   22:24, 10. sept 2018
Eutanaasia peaks juba ammu olema lubatud kas või pöördumatult haigetele inimestele. Tuuakse ainult igasugu jama vabanduseks miks seda siiani pole vastu võetud. Mida kuradit on piinata inimesi, ravida nagu nii ei suuda ja ei saa(raha ja teadmisi pole). Laske siis minna neil kes seda soovivad.
M
Margus  /   22:30, 10. sept 2018
Keegi ei keelagi inimesel minna. Kuid inimese surmamine ja/või sellele kaasaaitamine on siiski tapmine! Ja ka enda surmamine on roim. Elus tuleb ära kannatada ka see kole lõpp,kui see on Su saatus. Ka need valud ja piinad- need on osa maisest elust. Me ei tea,kas on midagi peale surma,vbl ei ole. Aga KUI ON,siis kindlasti enesetapjatele ja tapjatele üldiselt seal teispoolsuses midagi head ei terenda. Selles olen veendunud.
  /   06:04, 11. sept 2018
sinu veendumus ei maksa midagi.
L
looda siis,  /   09:48, 11. sept 2018
et enda lõpp oleks ilus ja kukuksid jala pealt, mitte ei vaevleks valudes, mida miski ei leevenda.
M
margusele  /   11:52, 11. sept 2018
Kust sa tead, et enese soovil lahkumine mingi suurem patt on, muinasjuturaamatust lugesid? Kõik usud pelgavad tõesti, et inimesed omal soovil kannatustest lahkuvad, poleks enam annetajaid ja neid keda rõhuda, alandada. Vana indiaanlane läks kogukonna juurest ära puhastuma ja eraldi surema, oli see suur patt?
Teiste lein on tegelikult tunne, et nad on kellestki ilma jäänud, väga egoistlik muuseas.
M
Margus  /   22:36, 10. sept 2018
Isegi ateistlikust vaatevinklist lähtudes on enesetapp väär,kuna see reeglina põhjustab kannatusi neile,kes elama jäävad ja Sind armastasid. Erand jah,lootusetu haigus,kuid seda ei poolda ma usklikuna. Ma aktsepteerin ja saan aru,kui ateist eutanaasia teeb. Kuid ise ei teeks,kuna kristlasena tean,et see on surmapatt.
  /   06:14, 11. sept 2018
te kristlased olete ikka täis sadistid:inimene vedelegu ennem lamatistega haiglas mustuse sees ja valudes,aga eutanaasia on kuradist?!kas inimväärikus teile üldse miskit ei tähenda,usujupid?mul omal päris hea meel,et see ristikatk eestis praktiliselt välja surnud on ja mingit reaalset võimu enam ei oma.
V
Valter  /   07:21, 11. sept 2018
Vanadusse suremine on samamoodi... teised kannatavad, kes ei saa enam su õlal nutta ja kes ei saa sult raha... ongi siis hea nad kukele saata. Inimesed on vägivaldsed veidrikud, mis teha...
  /   08:20, 11. sept 2018
Ateist võib ju ennast eutaneerida, kui enekat teha ei julge, aga see on otsetee siia põrgusse tagasi, see on ka üsna kindel.
S
sa margus oled kuupealt?  /   08:38, 11. sept 2018
"kes elama jäävad ja Sind armastasid"
Kuule teadsa
Ma olen noor mees, ma tajun aastaid, et siin elus ei ole mul kedagi kes oleks kuidagi kannatanu. Kui ma olen päris aus ja otsekohene siis ei ole mulle minu elatud umbes 30a jooksul mitte keegi mitte kunagi mulle ütelnud otse, et ta mind armastab või minust tõsiselt hoolib. See kui inimesed hauakohal 2 pisarat poetavad ei ole mingi armastus, armastage siis kui inimene elab. Eks sa küsi endalt miks on niipalju enesetappe? Kas sa tead, et on väga palju neid kes sellest kunagi isegi ei räägi ja selle teoks teevad? On neid kes seda ütlevad välja kuna nende elutahe on tugevam aga ma tean ise inimest kelle elutahe siiski kadus ja ta end jahipyssist eutaneeris. Seega isegi kes enesetapust räägivad ei ole vaid rääkijad, nad tegelikult sellega sooviksid leida abi, saada tuge.
Eutanaasia on igaljuhul tarvis seadustada!
BTW ei saa seda teemat sisukalt kommida kuna tsensuur on ikka ülikõva siin ja reeglistikule ei vasta enam miski.
J
Jaan  /   09:32, 11. sept 2018
Kas inimese tapmine on väärikas?
Kust maalt läheb piir? Kas peaks ära tapma igaühe, kes näppu lõikab või suhted teistega sassi ajab?
M
Margusele  /   10:17, 11. sept 2018
Ja väga aatelik käitumine on vaadata kuidas armastatu inimene valudes piinleb. Eks need usklikud on kõige ehtsamad sadistid ja massohhistid üle aegade olnud, põletavad inimesi, piitsutavad teisi ja piitsutavad ennast, ja seda nimetavad armastuseks.
K
kord räägid enesetapust, kord eutaneerimisest, mõisted segi nagu pudru ja kapsad.  /   11:51, 11. sept 2018
Margusel on õigus, aga selleks peab pika tee iseendas läbi käima, et teda mõista.
M
Mx35  /   22:16, 10. sept 2018
See on ainuke lootus sest vanadekodu pensioni raha eest ei saa ja kellegil pole seda topelt kuni kolme kordselt juurde maksta.. nii jääb ainukese võimalusena see või seni kuni tehakse kodud kus saab pensioni eest vananeda...
M
Mis  /   22:18, 10. sept 2018
rumal jutt see on? Antud naisel on ju tervis täiesti korras ja 3 poega,ta ei vaja tõenäoliselt mingit vanadekodu veel lähimad 15 aastat,kui üldse kunagi..
K
Kodanik  /   22:33, 10. sept 2018
Mis siin ikka,inimene on oma põhikohustuse täitnud siin ilmas-sünnitanud ja kasvatanud üles omale järglased uute maksumaksjate näol ja nüüd on tema elutöö tehtud. Tahab minna...läheks isegi,aga lubasin endale,et lapsed kasvatan enne vähemalt täisealiseks
K
Kasvatad lapsed täiselalisteks..  /   22:45, 10. sept 2018
ja siis? Siis oled ju lapsevanemana läbikukkunud,lapsi halvasti kasvatanud,kui Sinu surm on neile ükskõik ja nad ei tunne aastaid ja aastaid peale Sinu surma ängistust ja kurbust!? Kuidas Sa neid siis kasvatad? Kasvatad nagu ASJU või TAIMI? Tundetuid..
S
siis jätad oma elu kõige ilusama peatüki lugemata  /   11:53, 11. sept 2018
lapselapsed!
Poleks uskunud, et midagi nii ilusat maailmas eksisteerib.
M
Margus  /   22:24, 10. sept 2018
Minu vanavanaema suri 92 aastaselt,magades. Enne surma ütles lihtsalt:"Kuidagi kole väsinud olen täna..." Uinus ja suri. Samal päeval oli ta heina teinud vikat käes ja paar päeva varem jalgrattaga 3km kaugusel külapoes leiva järgi käinud. See oli ilus surm,valutu ja väärikas. Me keegi ei tea,kunas ja kuidas sureme. Kuid ISE tappa ennast- see on kuritegu. Välja arvatud juhtudel,kui mingit lootust enam ei ole. Usklikuna ei poolda ma sedagi,kuid mõistan..
  /   22:06, 10. sept 2018
Jah, tapame oma sündimata lapsed ära, tapame haiged ja vanurid...
M
Mädanik   /   22:49, 10. sept 2018
Miski pärast on pandud tööle tagurpidine bioloogiline käik kus laseme laushaigetel raukadel koormaks olla ühiskonnal ja samala ajal tapame abordikliinikutes lapsi.
  /   08:22, 11. sept 2018
Kui neid lapsi kegi ei taha kasvatada siis nii ongi, nii on alati olnud.
M
Mädanik   /   09:19, 11. sept 2018
Võõrad lapsed tulevad võõrastele vanadele meelde alati enne surma.Need kellelt oodatakse riigi jätkamist ja vanurite toitmist.Seni pole ükski tööaasta pensionäri heaolu kindlustanud.Ikka lapsed on need kes elu edasi viivad.
  /   23:11, 10. sept 2018
Tapke, kui tahate, kes keelab! Tapke veel need ka, kellele söögiraha maksta ei raatsi!
ise te oma tee valite!
  /   21:51, 10. sept 2018
Milleks nii ruttu kui tervis praegu hea.
M
Margus  /   21:42, 10. sept 2018
Pigem soovib vanaproua tähelepanu. Need,kes tõesti enesetappu sooritada tahavad,need ei kire sellest kõva häälega, teevad ise ära ja täiesti tasuta. Valutuid mooduseid on küllaga. Üks heroiini üledoos näiteks,maksab 40-50€. See ei ole muidugi soovitus kellelegi..
M
Margus  /   21:54, 10. sept 2018
Ja kui ta tõesti 1 aasta ja 5 kuu pärast selle enesetapu sooritab (milles ma sügavalt kahtlen),sel juhul on tegemist psüühiliselt haige inimesega,kes ei hooli oma mehest,lastest,lastelastest.. 74 ei ole mingi vanus,kui tervis korras. Ja enesele käe külge panemine on nii eesti paganluses kui kristluses suur väärtegu ja patt.
  /   06:18, 11. sept 2018
mine kire jehoova tunnistajate koosolekul,mitte siin,usuhull.
M
Margus  /   22:02, 10. sept 2018
Lisaks äärmiselt alatu: naise 3 poega peavad nüüd üle aasta elama teadmisega et ema tapab ennast 2020 jaanuaris ära,korraldab veel "perepeo" sel puhul! Äärmiselt haige. Kuid,ega ei tapa,see on lihtsalt meediatrikk ja küllap ta pere teab seda. Vastasel juhul pannuks need 3 poega juba ema paühhiaatriakliinikusse ravile.
S
Sina, ja usklik?  /   08:47, 11. sept 2018
Usklik räägib siin heroiinist?
Tean jah paari sellist usklikku, endameelest mingid adventistid vms, tegelikult on ääretult külmad ja hoolimatud oma lähikondlaste-sõprade vastu.
Ja need usklikud kusjuures suitsetavad isuga kanepit ja usun, et ju tarbivad ka muud. Mingi lootuseküla vms , kuskil harjumaal, tean, et üks inimene käis seal n.ö. "deprekat" maandamas aasta otsa, elas seal vist. Igaljuhul arvasin hiljem, et on normaalne inimene aga kui hakkas sotsiaalmeedias jahvatama mingitest taevaisa ja patu seostest (patu seosest positiivses mõttes), kasutama mingit väga imelikku slängi, viidates kõigi vaadete, tegevuste jne tuumana sõltuvusainete tarbimist kui positiivset nähtu, mul sai üsna küllalt sellest tegelasest ja lõpetasin päevapealt suhtlemise. Õppisin seda, et on teatud inimesed kes ei muutu mitte kunagi, kuipalju ka teised rasket tööd ei teeks ja aidata ei taha on ikkagi inimesed kes neid panuseid ei väärtusta.
Mis aga puutub enesetappu kui niisugusesse siis jah - sõltlased võiksid tõesti sinu viidatud meetodit kasutada, elu oleks rahulikum ja keskkond oleks ka palju turvalisem, normaalsete inimeste suitsiidsust ilmselt ka see vähendaks.
L
lolle ikka  /   21:14, 10. sept 2018
leidub
K
kahe käega nõus!  /   21:04, 10. sept 2018
Nägin ema hääbumist, hirmsates pea- ja seljavaludes, EMO-st saadeti koju, kuigi diagnoositi kopsupõletik ja mõra selgroos (vähisiirded luustikus). Diakooniahaigla päästis valudest morfiini süstidega, kahe nädalaga muutus ema üha vähem kontaktseks ja lõpuks väsis. Isa valudes polnud, aga ei saanud viimased elukuud enam midagi süüa ega juua, oksendas ohjeldamatult. Lõpuks kuivas kokku. Vähi viimane staadium. Need viimased hirmsad kuud oleks saanud eutanaasiaga ära hoida, sest see enam polnud elu, oli valus surma ootus.
V
Vähiga jama jah  /   08:54, 11. sept 2018
Ma olen mõtelnud, et kui avastatakse näiteks vähk organismist siis ravist keelduks kui on raskem staadium, laseks siis ilmselt ennast õhku kusagil poliitkrimkade hulgas, nii nagu islamimaades seda teevad. Võtaks ratastel reiskohvri, pakiks sinna mandi sisse, mõnikümmend kilo sõjamoonast võetud kraami, lisaks rauatükke jne sodi, sellega jalutaks näiteks toompeale nii lähedale kui võimalik puukidele ja kui mõni rahva hävingu soodustaja silmapiiril siis teeks asja ära.
N
Nõus sellega,  /   20:53, 10. sept 2018
et pole vaja propageerida. Küsitav kuulsus
U
Uunu  /   20:50, 10. sept 2018
Kas keegi vanaproua vaimset tervist on kontrollinud? Pigem kavandab vanaproua siiski suitsiidi. Ja nüüd peavad sekkuma vaimse tervise spetsialistid Kui saab tervis korda küll tuleb ka elutahe tagasi.
M
Mädanik   /   20:20, 10. sept 2018
Nii ei ole ilus teha et vanakesed tapavad endid kalli raha eest ära.Kellele siis poliitik ilusaid lubadusi annab kui te kõik surnud olete.
O
oh,  /   23:53, 10. sept 2018
surnu on koigega nous kui poliitik. lubadused taitmata jatab
E
Eino Taruk  /   19:59, 10. sept 2018
Palju aastaid tagasi ütlesin, et eutanaasia on slippery slope. Vaieldi vastu, aga näete, on. Ja see pole läbi, jõuab aeg ka sinnamaani kus riik hakkab eutanaasiat subsideerima, sest see on kasulikum kui vanuritele pensioni maksta. Vanurid valivad eutanaasia vabatahtlikult-sunniviisiliselt, sest nende elu muudetakse rteadlikult raskeks sihiga, et nad valiksid tasuta alternatiivi. See on asjade loogiline jätk ja jõuab kätte rutem kui arvate...
K
kui meil eutanaasia vabaks  /   20:02, 10. sept 2018
siis poole päevaga teeb seda pool eestit ja meeletult lisaks kümned tuhanded vaesed lapsed
P
paadialune  /   20:24, 10. sept 2018
Kus on need vaesed lapsed?
*
***  /   15:39, 17. sept 2018
kui meil... i.di.oot oled.
  /   19:13, 10. sept 2018
Milleks veel aega raisata ja mürgitada teisi oma jutuga? Tehku kohe ära ja kedagi ei huvita.
  /   17:44, 10. sept 2018
Vanaproua ajab asjalikku juttu!
  /   08:25, 11. sept 2018
Asjalik jutt oleks see, kui proua ütleb, et talle aitab ja hakkab astuma. Praegu on see ainult mingi leelotamine ja tähelepanu otsimine.

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis