Eesti uudised

LUGEJAKIRI: kilekaanepaanika ehk Miks ei võiks olla õpikud ühes mõõdus?

Ohtuleht.ee, 4. september 2018, 12:56

65 KOMMENTAARI

v
Väljaõpe/ 5. september 2018, 17:52
Neid teevad meie kallis uues riigis hariduse saanud, kellele on sisse tambitud igast otsast,
et eripärakulisus on hea ja arendavalt asjalik
a
Anneli/ 5. september 2018, 12:34
Mina isiklikult olen raamatutele pannud tapeedi ümber ja on vastu pidanud ikka kaua ja tv panen poest ostetud paberid.lapsi kokku 3 kes käivad koolis ja pole mingit probleemi olnud sellega.see lihtsalt inimeste mugavus et kilekaaned ümber ja kõik.paber näeb küll ilusam välja kui need kilekaaned seal raamatu ümber
s
Siku/ 5. september 2018, 09:47
Sellestki oleks ka suur abi kui õpikud-töövihikud saaks nädalpäevad enne 01.septembrit kätte nagu 30 aastat tagasi kui mina koolis käisin.
k
kribu/ 4. september 2018, 22:12
Milleks üldse enam õpikuid vaja,kirjutada ei pea enam oskama,hindeid panda ei tohi,eksameid ei ole.
p
poes/ 4. september 2018, 22:34
ei ole ilus kilekotti osta aga kilet koolist võib. seda kilet on mägede viisi. MIKS PEAB ÕPIKUL KILE ÜMBER OLEMA?
c
CCC/ 4. september 2018, 18:48
Minu arust ka täielik jaburdus ja nõuka aja jäänuk. Lapselt nõuti esimeses klassis vihikut, millel pidi ka paber ja kaaned ümber olema. Kordagi seda ei kasutatud. Kogu aeg jagatakse hoopis mingeid töölehti, mida topi kuskile kausta, vahepeal peab sul käepärast olema jälle mingi suva paber, mida kaks nädalat tagasi jagati. Töövihikud ja raamatud on absoluutselt kõik erinevas mõõdus. Hetkel pole ka tunniplaani, laps jõuab õhtul kell kuus koolist ja siis on kaasas mingi paberilipik, mida siis kõike homseks otsekohe on vaja. Kas tõesti peab igal aastal selle jamaga tegelema. Täna toodi ka leht, mida vaja osta on, õpetajal on erisoovid, suvalised tarbed ei sobi. Vähe varem ei võinud seda saata või. Täielik korraldamatus lokkab.
j
Juba/ 4. september 2018, 19:43
:-))) lapsevanemal närvid läbi
c
CCC-le/ 5. september 2018, 09:33
Nende muredega pöördugu lapsevanem klassijuhataja ja aineõpetaja poole, mitte Õhtulehte. Siinsed ajakirjanikud ega kommentaatorid ei hakka küll lapsele tunniplaani seadma ega teateid e-kooli või õpilaspäevikusse kirjutama.
Mis töölehtedesse puutub, siis need saab laps ise kausta köita, seda ei pea lapsevanem tegema.
a
asi polegi nii kaantes/ 4. september 2018, 18:33
õpikud töövihikud ja vihikud võiks olla ühes mõõdus.kas keegi pole tulnud sellepeale et üksiku suurema vihiku servad lähevad vormist välja
j
jkhl/ 4. september 2018, 17:58
Kas mitte see õpikute ja töövihikute ümbrispaberite ja kiletamiste teema pole mitte nõukaaja jäänuk? Pole küll kuulnud, et mujal Euroopas sellise jaburusega tegeletakse.
a
AGA/ 4. september 2018, 22:36
kilekaanemüügiga tegelev firma vajab raha. need kaaned on kallid ( võrreldes kilekotiga).
n
Nn/ 5. september 2018, 22:01
Euroopas on stretchriidest korduvkasutatavad õpikuteümbrised, raamatutel paar cm siia-sinna ei oma mingit tähtsust. Kas tõesti Eestis selliseid ei leidu?
r
Raamatu mõõdud/ 4. september 2018, 17:52
kas keegi oskab öelda- miks õpikud tehakse sellisest klantspaberist, mis on 2*raskemad kui ensv ajal; miks on tõesti õpikud erimõõdus, ensv ajal oli standardmõõt ja nii mahtusid nad hästi kotti ja riiulisse; miks on koolivihikud nii paksud ja kitsamõõdulised, kui ensv ajal olid kladed kasutamisel tundides, millistes oli palju märkimist ja tavalised õhukesed vihikud(nüüd on ju arvutis hoopiski kogu elu). see kiletamine ja paberi ümberpanek on vaid neile, kes palju sodida ja mäkerdada tahavad. Ja kui juba panna, siis paberkate on esteetiliselt viisakas.

r
4. september 2018, 16:45
Rullis müüdav vihikukile on alati abiks, vajadusel saab paberi ka alla panna 😀
v
Võtke õppust/ 4. september 2018, 16:42
Näiteks Peetri kool on tellinud endale mingi x firma enne kooli kilesid müüma. Ütled aga klassi numbri ja terve pakett kilekaani juba sinu eest eete möödetud olemas. Super, teised koolid, võtke õppust!
j
Järvamaal, Peetri koolis olete tublid / 4. september 2018, 17:45
see on tõesti hea, et maa sisemuses veel toimib ühtekuuluvus tunne.
s
see on / 4. september 2018, 22:37
nõme. Pelgulinna Gümnaasiumis sama lugu. Ei taha neid kilekaani, neid ei kohusta keegi mul raamatu ümber toppima.
k
Kaanidest/ 5. september 2018, 09:38
Kilekaasi* ikka, mitte kaani. Kaanid kuuluvad loomade hulka.
k
kas/ 5. september 2018, 17:24
purgi kaaned on ka " kaasid"? Et mitte loomade hulka kuuluda...
k
kas-kas/ 5. september 2018, 19:40
Jah, purgikaasi võib samuti poest osta nagu kilekaasigi.
Nimetavas käändes on need kaaned.
n
no/ 5. september 2018, 17:21
ei ole tublid! Ikka KILE, KILE ja KILE!! Võtke õppust ja loobuge KILEST!!!
t
tööd ei tehta/ 4. september 2018, 16:29
Selle pärast, et haridusministeeriumis ei tee keegi tegelikku tööd.
m
Maire/ 4. september 2018, 16:22
Misiganes selle rulli nimi ka ei ole: kilepaber, kilerull jne jne. Kontoritarvete poes. Ühel pool on paber, teisel pool kleepuv kilematerjal. Hea on lõigata ja enne kiletamist vajalik vihik/raamat ka sättida. Kannatab ka enam-kasutatud lugemikies lehtedele kleepida."Kohustuslikud" kilekaaned jäävad uut aega ootama. väikesed-õhukesed pabervihikud on nende hinna- kasutusaja kindlusega hinna poolest õlepaisutatud.
k
kilerull/ 4. september 2018, 16:37
Raamatutele seda ju ei pane, seda ei saa enam eemaldada.
Kõigis koolide raamatukogudes võiksid olla kiletamise masinad ja raamatud juba lastele jagades kiletatud. Need masinad on täitsa olemas, teenustööna tehakse kiletamist, aga firmad ei taha neid masinaid muretseda, sest neid kasutatakse paar nädalat aastas, ülejäänud aja seisab laos.
Töövihikutele rullikile sobib, aga minu arvates ei peaks neid kiletama. Lähevad natuke kapsaks, no mis siis, töövahendid, neid ju ei pärandata järgmisele klassile.
m
Maire/ 4. september 2018, 21:57
Saad raamatu ja kiletadki kodus ära. Järgmisel raamatu saajal ka lihtsam. Või on kuskil öeldud, et raamatuid ei tohi kiletada?
k
khmm.../ 4. september 2018, 15:47
Kus nüüd siis need nn EURO-normid on??
Nõustun artikli kirjutajaga, miks peab olema rohkem kui kümnes eri suurusega töövihikud ja raamatud....olgu siis see töövihik veidike rohkemate lehekülgedega, aga kõik ühes mõõdus.
l
Lapsevanem/ 4. september 2018, 15:47
Tallinnas tuleb siseneda Kunst ja Hobi kauplusesse ja teenustööna tehakse täpselt nii suured või väiksed kaaned kui vaja. Jääb ära ringijooksmine. Aga raamatud võiks olla küll ühes formaadis kui kaasi nõutakse. Nende hoidmisest saan aru, raamatud peavad kestma mitu aastat. Samas ei saa aru, miks peab paberdama ja kilekaantega koormama töövihikuid, millel kaks osa ja üle viie kuu nad kasutusel ei ole. Selle ajaga nad üldjuhul kapsaks ei lähe.
h
huvitav on,/ 4. september 2018, 23:07
et kõik kogu aeg kiletavad ja et just uus asju, kuna need raamatud peaks ju mitu aastat vastu pidama + lisaks mida eelmised omanikud nende kaantega teevad, mida küljest korjatakse. lisaks peaks olema omal "mõistust" töövihikuid mitte kiletada
m
4. september 2018, 15:43
miks neid kileõpikuid üldse kiletama peab?
j
Juku/ 4. september 2018, 15:26
Kõige paremat mitmevärvitrükki teeb Hiina Rahvavabariik - elagu sotsialism

a
ak/ 4. september 2018, 14:50
Kilekaaned on vajalikud selleks,et raamatupaberid ja pehmekaaneliste õpikute kaaned ära ei kuluks. Hetkel parim alternatiiv kiletamisele, jõupaberitamisele ja tapetseerimisele.
Samas on ka ju paberi raiskamine õpikute trükkimiseks ju keskkonnakahjulik, rääkimata veel nutiseadmetest, mida siis lademetes tekib...
2
21/ 4. september 2018, 13:40
21. sajand ja aasta 2018 ja trükitakse ikka veel paberil õpikuid? igale õpilasele tahvelarvuti ja sinna sisse laadida kõik vajalikud õpikud. nii kui teaduses toimub mingi avastus/saavutus/parandus, saab teha õpikule update, mitte ei pea uut õpikut trükkima. tavalisi raamatuid võib trükkida küll paberile, sest sellist raamatut saab lugeda ja 100 ja 200 aasta pärast, see ei kaota oma väärtust. aga õppeprogrammid ja õpikud on pidevas muutumises, neid trükkida on täiesti mõttetu.
j
Juku/ 4. september 2018, 15:28
Sisesta mingi tekst arvutisse ja vaata kui palju trükivigu sa teed - kirjastuses saavad korrektorid nende avastamise eest palka
j
ja ikka/ 4. september 2018, 23:11
e
Erla/ 4. september 2018, 17:21
21
Kui tahvelarvuti maha kukkub, siis on kööga. Kui raamat maha kukkub, ei juhtu midagi hullu.
k
kukk/ 4. september 2018, 19:14
raamat võib samuti minna põlema, ära kaduda, katki minna ja vee poolt rikutud saada. igasugune digitaalne seade on sada korda kindlam imfokandja, mida on vaja ühest kohast teise viia.
p
paistab/ 4. september 2018, 19:11
paistab et trükikodade töötajad on siin miinuseid ladumas, sest on ju kasulik iga 4-5 aasta tagant uus hunnik õpikuid välja trükkida ja vanad saadetakse põletamisele, sest on vananenud
p
,,,/ 5. september 2018, 11:49
panin ka miinuse, ei tööta trükikojas, hoopis burgeriputkas
m
4. september 2018, 13:39
Miks ei võiks paberit kasutada, vaid peab just kile olema?
p
paber / 4. september 2018, 15:50
tehakse ju puudest. ega see loodushoidlikum pole. vanad kilekaaned saaks ju panna vastasse prügikasti.
e
Ei noh.../ 4. september 2018, 21:20
ja kuhu need vanad kilekaaned siis teie arvates edasi lähevad? Paber ju vähemalt kõduneb/põleb, kile jääb ju sadadeks aastateks...
V
Ûldse / 4. september 2018, 13:15
Võiksid õpikud olla sellise välimuse ja kaanega, et mingit eraldi kilesse või paberisse mätsimist poleks vajagi.
l
lugeja/ 4. september 2018, 13:13
Mis kokkuleppest siin rääkida on. Õpikute tellijaks on haridusministeerium - tema kirjutab trükkalitele ette, mis mõõduga peavad õpikud olema. Aamen. Teine asi on see, et õpikud ei tohiks olla trükitud kriitpaberile, mis teeb raamatud raskeks. Laste koolikott on niigi raske, pole mingit vajadust läikivate lehtede järele.
t
täiesti nõus/ 4. september 2018, 15:04
ühelt poolt on raske tarida ja teisalt.. olgem ausad, ega sellelt läikavalt lehelt pole just lugemaõppival lapsel lihtne.Keeruta raamatut nii või naa pidi, et aru saada, mis täht kusagil on.
j
Jaan/ 4. september 2018, 13:10
Ja milleks üldse see topeltkaanetamine. Võiks ju kohe teha kaanega, mis vastu peab. Raamatukogudes saadakse ju küll ilma kilekaanteta hakkama.
Ja mis mõte on ühekordseks kasutamiseks mõeldud (töö)vihikute kaanetamisel?
Iga kilekaan lisab päris paraja portsu koolikoti kaalule lisaks.
n
Nojaa/ 4. september 2018, 13:14
Aga kust see raha muidu tuleb?
l
L/ 4. september 2018, 13:42
t
topeltmoraal/ 4. september 2018, 14:12
vähendame kilekottide kasutamist ja uhame aga kooliõpikutele küll paberit ja sellele veel kile otsa!!! Kas EU PEAB selle ära keelama? Omal meil mõistust pole või?
r
rmk/ 4. september 2018, 14:18
Raamatul on kaas, mitte kaan. Aga see selleks, tahtsin lihtsalt seda öelda, et raamatukoguraamatute kaasi kiletatakse ka parema vastupidamise mõttes.
t
Targutaja/ 4. september 2018, 18:40
Kaan, kaani. Kilekaas, kilekaase siis või? Ikka kilekaane ju.
m
minu/ 5. september 2018, 17:29
kooliajal olid raamatul kaaned. Mis ajal need" kaaseks" muudeti? Pajal on kaas...
n
no/ 5. september 2018, 17:32
raamatul on ikka kaaned, mitte kaased!!!
l
Lumehelves/ 4. september 2018, 13:08
Halenaljakas on lugeda, kuidas kilekaante erinev mõõt on nii suur probleem, et lausa ajalehte peab kirjutama. Lugege ise ka neid õpikuid, äkki saabubki teadmine, et elus on palju erinevaid asju.
h
Helbekesele!/ 4. september 2018, 13:30
No aga vasta siis: miks on nad erineva suurusega ja miks ei võiks nad olla ühesuurused!
j
ja,/ 4. september 2018, 14:14
ühesuurused peaksid küll olema aga KILEKAANi ei tohiks nõuda!
h
Helbekesele / 4. september 2018, 14:17
Iga aasta muutub vihikute ja raamatute suurus. Mõni ei mahu koolikotti. Miks teha suuri ja raskeid. Miks ei võiks kõik A4olla, aga ei meil A6, A2, A5
l
Lumehelves/ 4. september 2018, 14:58
Et sinusugused saaksid kolm päeva midagi teha (vinguda).
K
..../ 4. september 2018, 15:03
k
Kips ja Savi/ 4. september 2018, 13:05
Olen ammu selle üle pead murdnud. Asi on vist selles, et õpiku X teeb kirjastuse Y küljendaja Q. Just selle projekti vastutav toimetaja istub keel ripakil küljendaja kõrval ja jagab nõuandeid, kusjuures viimasel kohal pole ka õpiku trükihind,mis mõneti lähtub ka valitud küljepikkustest. Teise õpiku teeb aga kirjastus Z ning mingit koostööd-koordineerimist neil kahel kirjastusel pole. Kummagi kirjastuse küljendajad ja toimetajad pole endalt aga kunagi küsinud, kas nendegi laste elu saaks ehk kergem, kui õpikud oleks õühes mõõdus, ühele ja samala paberisordile trükitud ja sama paksude kaantega.

t
test/ 4. september 2018, 12:58
t
Täpselt/ 4. september 2018, 12:48
Sel aastal 6. klassis on eriti hull - pea kõik õpikud ja töövihikud on erinevas mõõdus. Ma olin väga ebameelivalt üllatunud, kui seda segadikku nägin ja täpselt sama mõte - no kas tõesti on väikeses Eestis raske kokku leppida mingi standardsuurus?
s
Samas/ 4. september 2018, 12:40
Mugavus maksab. Muidu osta paber, pane paber ûmber, kinnita teibiga, teibi nurgad. Kolme või nelja kuu pärast korda kogu protsessi uuesti. Ja nii mitu korda. Õpikute puhul kulub paber väga kergesti. Samas kilekaaned paned minutiga ûmber ja pûsivad ilma igasuguse tsirkuseta terve aasta.
A
?/ 4. september 2018, 12:47
Apollost ostsin lapsele kilekaaned, poole aasta pealt on nurgad mõranenud ja ka külgedel näha tugevat kulumist. Seega aasta jooksul 2 tk ühe õpiku kohta.
p
PP/ 4. september 2018, 12:37
r
rp/ 4. september 2018, 12:33
Milleks meile nüüd veel kilekaaned, kui poest kilekotud kokku korjanud oleme?

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee