Orwell ei pidanud tingimata olema tark, kui võis olla selgeltnägija, kes teadis täpselt kuidas sead mõtlevad. Sead ise ei täida ühtki seadust, aga teisi oma massiivsete rämpsseadustega pigistavad mõnuga. Legaalne väljapressimine, rahalüps ja korruptsioon! Miks seakari, kes seaduseid koostab, julgeb veel ennast nimetada viisakate nimedega?
Kas tõesti on kaamerad nii hea kvaliteediga ja hästi paigutatud et kogu kontroll on pärast kaamerast näha ? See in idiootsus ja kus on sildid et filmitakse või on see seadusega lubatud ?
see kaamerate paigaldamise jutt oli juba nii ammu. Ma juba paar aastat oma 20 aastase sisuliselt seisva tagavara autoga täiesti edukalt ülevaatuse läbinud. Rooste vastu aitab tilk värvi, või kivikaitset, aga põhiline on ikka see, et sellise vana käruga ennast ikka ise sõites turvaliselt tunned. Pole ma selle vana auto pärast veel kordagi teele jäänud, aga aasta vanust on tulnud küll evakuaatoriga vedada- mootor kustus kiirendusel ära- hea, et mitte mõnel möödasõidul. Siiamaani põen, et kas on järjekordseks soorituseks ikka valmis. Mingit mõistvat selgitust esindusest ka ei antud, mis juhtus
kere korrosiooni või värvi kahjustus ei tohi olla suurem kui 5 cm2 ja 0,5 m2 pinnal ei tohi olla selliseid kohti üle kolme. Jube liiklusohtlikuks teeb see kohe sõiduvahendi, kui on värvikahjustused...
märkad näiteks vastutulevat autot mille roosteplekke. hakkad lugema, mitu tükki m2 on ja põrutadki puusse. Tšuksi taoline härra ostis autokauplusest häid ja halbu aegu näinud Mersu. Küsis kaupmehelt natuke infi kasutamiseks, istus rooli ja põrutas sirgjoones vastu teisel pool teed asuvad pirakat puud. Tuli siis autost välja kõndis nukralt ümber puu ja auto. Märkas maas Mersu küljest pudenenud esilaternat. Tõstis selle üles, uuris tähelepanelikult ja ütles seepeale elutargalt : "endal nii suured silmad ees, aga näe puud ei märganud !"
Auto tehniline ülevaatus on rahakogumise masinavärk. Auto peab ju kogu aeg korras olema kui liikled. Piisaks sellest kui on autoremondi kohast väljastatud arve, tehniline kontrolli kohta. Nende kaameratega ongi liiale mindud. Ehk panete iga tehnilise ülevaataja juurde lisaks kaameratele ka politseiniku?
Autoremondi töökodadest tuleb ülevaatusele sellist p....ska et süda läheb pahaks - remondi-arvetega ei ole mõtet küll vehkida ;) Kindlasti on ka kohti kus tehakse head tööd, aga näituseks pidureid kontrollida ja CO'd mõõta - selleks remonditöökodadel tehnikat kahjuks pole.
+Kui teha kohustuslikuks auto tehilise hoole raamatu pidamine, sh elektroonilise (hiljem kerge autot müüa), siis kaoks ülevaatusjaamade pidamise vajadus ära. Ajatempliga elektroonilist hoolderaamatut oleks hiljem pea võimatu muuta ja järelturul oleksid iga 15...20 000 km järel kontrollitud ja autotootja poolt ettenähtud hoolduse saanud autod. Lisaks kaoksid turult ka keritud hodomeetriga autod. Kas näiteks Daimleri või VW üleilmsed kompaniid sooviksid oma mainet rikkuda 50 € altkäemaksu eest?
Kuidas siis registreerida enda poolt teostatud remonti? Nt hakkan oma VOLVO-l vahetama esimesi piduriklotse, õli, küttefiltrit. Siis ju korraldataks nii, et sa PEAD käima hirmkallis servises (litsents ju vajalik) ja end siniseks maksma. Mõtle ka, mida sa peast välja ajad.
Kui teha kohustuslikuks auto tehilise hoole raamatu pidamine, sh elektroonilise (hiljem kerge autot müüa), siis kaoks ülevaatusjaamade pidamise vajadus ära. Ajatempliga elektroonilist hoolderaamatut oleks hiljem pea võimatu muuta ja järelturul oleksid iga 15...20 000 km järel kontrollitud ja autotootja poolt ettenähtud hoolduse saanud autod. Lisaks kaoksid turult ka keritud hodomeetriga autod. Kas näiteks Daimleri või VW üleilmsed kompaniid sooviksid oma mainet rikkuda mingi eesti o ssist j õmmi 50 € altkäemaksu eest?
Kui ülevaataja südametunnistus oma töö osas on puhas siis on sest kaamerast suva.tegelikult võimaldab just kaamera vältida ka tähenärimist sest on ju näha kas "läbi roostetanud kere" pärast kordusülevaatuse põhjus ei olnud hoopis kivitäke küljekarbil.ja kui ülevaataja kaamerate pärast hakkab üle pingutama sis tuleb teine töö valida
Tänaval on selliseid panne ikkagi näha, et järelikult kuskilt kuidagi ikka saab läbi! Kas keegi kontrollib järjepidevalt, et ülevaatuse läbinud auto on üldse kohal käinud?
ei ole mingi rooste poritiival ega ukseäärel,see riivab ainult veidi silma.Kandev osa peab olema tugev.Arenguruumi on siin riigis et jõuda veidikenegi rikkamate riikide hulka,küll jaksavad siis autoomanikud ka autol välimust hoida.
Kui vene keelt oskaksid, siis saaksid aru, et videos olev "ülevaatus" on autost OBD lugemine ja seal on ka öeldud, et pooltes osariikides pole mingit sellistki asja. Kuid auto muud tehnilist poolt peale heitgaasi auto enda pardakompuutrist seal ei kontrollita.
Nt tillukese mootoriga seljakotisuurune Fiat Panda võib vedada 400kg kaaluvat piduriteta haagist ja temast kaks korda suurem VOLVO V70 2,5 liitrise turbomootoriga aga 500 kg kaaluvat. Mõni tilluke auto võib jälle vedada kuni 750 kg haagist. Tibid minnis otsustavad värvi järgi?
Mõnel kommenteerijal peaks ka kaamera arvuti ees olema, et teisedki näeksid sellist alla alghariduse tasemel olevat kommenteerijat. Või on see nüüd mingi uus nutikirjaviis!
Aga õige ka tehku oma sõiduk korda see on elementaarne.(udutuled)Asi pole kiunus vaid politsei teha ei jõua,trahviib kiiruseid ja joodikuid püüab. töös,märgates puudust tulebki teha trahv ,sest tundub et suulised hoiatused ei mõju.Auto on hüve,tarbe ese.Omad siis toida ja hoolda oma hobuseid.
kallis küll, aga elu ongi kallis 6. september 2018 05:51
Kui teha kohustuslikuks auto tehilise hoole raamatu pidamine, sh elektroonilise (hiljem kerge autot müüa), siis kaoks ülevaatusjaamade pidamise vajadus ära. Ajatempliga elektroonilist hoolderaamatut oleks hiljem pea võimatu muuta ja järelturul oleksid iga 15...20 000 km järel kontrollitud ja autotootja poolt ettenähtud hoolduse saanud autod. Lisaks kaoksid turult ka keritud hodomeetriga autod. Kas näiteks Daimleri või VW üleilmsed kompaniid sooviksid oma mainet rikkuda mingi eesti ossist jõmmi 50 € altkäemaksu eest?
Mul pole selle vastu midagi. Kui ikka mingi ilge suitsev pann saab tuttava ülevaataja abiga läbi, siis on see kõigile kahjulik. Või kui pidurid ei tööta või on turvapadjad.. Enda pere peale nagu üldse ei mõtle? Et maksan 50 eurot kuurde ja poogen selle ABS-i, turvapatjade ja heitgaasidega?
pistame kaamera püksi ja kohe teame kuidas asjad käivad. Mida paganat siin ülevaatajat süüdistada, kui suitsevad romud on teel siis saab selle ju kordusülevaatusele saata kui politseile otsa koperdab.
Ma ikka mõtlen, et Georg Orwell oli ettenägelik mees. Sammume tasapisi jälgimiühiskonna poole, mis on ju teatud seltskonna unistuseks. Tasapisi, sammhaaval...
kas nende kaameratega ei ole mindud seadustega pahuksisse? Riik on ennegi oma kapsaaeda sittttunud arvamusega, et ega ei panda tähele. Minu arusaamadega on antud kaamerad paigaldatud nende firmade tööliste jälgimiseks aga selline tegevus on seadusega rangelt keelatud. Ootame kohtugeissi.
Täpselt 0 maksuametnikku sai süüdistuse eraviisilise jälitustegevuse eest kui nad spordiklubide parklates autonumbreid pildistasid ja hiljem ohvritelt pappi välja pigistama hakkasid. See pole ka päris seaduslik aga meie veatus õigusriigis sellele käeraudade kasutamist ei järgnenud. Küll aga võib läänemaailma eeskujul iga soovitud isase risti lüüa. piisab vaid sellest kui leiad 1 naisolevuse, kes "meetoo teema käima tõmbab...
Tegelikult juriidiliselt midagi valesti tehtud ei ole, vähemalt hetkel veel. Sellest kaamerate paigaldamise nõudest oli juttu juba kümmekond aastat tagasi, aga nüüd siis tehti see teoks. Kindlasti on nende kaamerate abil võimalik ka töölisi jälgida, aga see ei ole sugugi seadusega keelatud. Kõik tehnoülevaatuse punktides töötavad inimesed on kursis, et kaamerad salvestavad ja sellega on kõik ok. Kõikides suuremates asutustes ja kauplustes on valvekaamerad juba aastaid. Oma ruumidesse ja territooriumile võib omanik kaameraid paigaldada niipalju kui süda soovib. Keelatud on salvestada seda, milline jääb omaniku valdustest väljapoole. Tehnoülevaatuse punktid ei kuulu Maanteeametile, vaid on kõik eraomanduses ja neid kaameraid oleks võinud omanikud üles panna juba ammu, kui oleks soovinud. Paljudes kohtades need kaamerad juba ka olid ja kasutuses valveseadmetena. Maanteeamet nendega reaalajas tegelikult kedagi jälgida ei saa, vaid saavad küsida salvestusi neid huvitavast ajavahemikust. Kohustus on salvestamiseks töö ajal, ehk siis kui reaalselt ülevaatust teostatakse. Väljaspool tööaega olevat salvestust ei saa Maanteeamet välja nõuda ja pole nende asi, mis siis ruumides toimub.
korralikke lukkseppi ja töökodasid on vähäks jäänud - mul käib ülevaatusel küllalt tüüpe, kes kukuvad mossitana ja õiendama, öeldes et " aga Dima just äsja remontis mu auto, võttis veel 80€ ja ütles, et kõik on korras - mõnel on arvedki ette näidata! ja tee talle siis selgeks...
kui sa just nii nii täpselt tead... 6. september 2018 12:04
Olen käinud sõprade autodega Soomes ja Rootsis ülevaatustel - mine käi korra ära ja siis tule kommenteerima. Saksas näituseks kontrollitakse mootorrattaid stendis, meil ainult visuaalselt.
KOMMENTAARID (60)