Eesti uudised

Nördinud klient: udutulede pärast jooksutamine on ajaraisk

ÜLEVAATUS NAGU KINO: tähenärijaks sunnitud tehnoülevaatajad higistavad kohustuslike piilukaamerate ees

Juhan Haravee, 5. september 2018, 22:00

60 KOMMENTAARI

ä
Äriks/ 7. september 2018, 20:40
Mull pohh, sõitsin 2 aastat ilm üv ta, kerisin 50k maha , tegin üv ja voilaa autoll kõrge hinnaga uus omanik
t
Taivo/ 7. september 2018, 10:35
Kas tõesti on kaamerad nii hea kvaliteediga ja hästi paigutatud et kogu kontroll on pärast kaamerast näha ? See in idiootsus ja kus on sildid et filmitakse või on see seadusega lubatud ?
n
nh/ 6. september 2018, 19:04
see kaamerate paigaldamise jutt oli juba nii ammu. Ma juba paar aastat oma 20 aastase sisuliselt seisva tagavara autoga täiesti edukalt ülevaatuse läbinud. Rooste vastu aitab tilk värvi, või kivikaitset, aga põhiline on ikka see, et sellise vana käruga ennast ikka ise sõites turvaliselt tunned. Pole ma selle vana auto pärast veel kordagi teele jäänud, aga aasta vanust on tulnud küll evakuaatoriga vedada- mootor kustus kiirendusel ära- hea, et mitte mõnel möödasõidul. Siiamaani põen, et kas on järjekordseks soorituseks ikka valmis. Mingit mõistvat selgitust esindusest ka ei antud, mis juhtus
a
autojuht/ 6. september 2018, 16:59
peaks kontroll kaamera välja mõtleja auto kontrolli saatma kas on korras
h
HeH/ 6. september 2018, 15:27
kere korrosiooni või värvi kahjustus ei tohi olla suurem kui 5 cm2 ja 0,5 m2 pinnal ei tohi olla selliseid kohti üle kolme. Jube liiklusohtlikuks teeb see kohe sõiduvahendi, kui on värvikahjustused...
v
vada teebki/ 6. september 2018, 16:06
märkad näiteks vastutulevat autot mille roosteplekke. hakkad lugema, mitu tükki m2 on ja põrutadki puusse.
Tšuksi taoline härra ostis autokauplusest häid ja halbu aegu näinud Mersu.
Küsis kaupmehelt natuke infi kasutamiseks, istus rooli ja põrutas sirgjoones vastu teisel pool teed asuvad pirakat puud. Tuli siis autost välja kõndis nukralt ümber puu ja auto. Märkas maas Mersu küljest pudenenud esilaternat. Tõstis selle üles, uuris tähelepanelikult ja ütles seepeale elutargalt : "endal nii suured silmad ees, aga näe puud ei märganud !"
t
tondu/ 6. september 2018, 12:29
Kõik komm algab pihta registrist;võltsingud,valed andmed,meelehea vastutulek jne.
t
tom/ 6. september 2018, 11:48
Parem olgu kino kui senine mafialaadne riik-riigis süsteem, mis sai valimatult autoomanikku kottida ning raha välja pressida.
n
nõus/ 6. september 2018, 09:42
riigikogujatele tulöeks ka õla peale kaamera panna nagu politseinikelegi. riigi juhtimine ja majandamine olgu läbipaistev ja avalik!
s
süsimust iroonia/ 6. september 2018, 10:24
kaitseväe peastaapi on ka kaameraid vaja, see tagab, et spioone rohkem ei esine! :P

1
1mees/ 6. september 2018, 09:37
Mõni auto on eriti rümakas, must tolmupilv üleval, mõni nii roostes, et vaevalt ühes tükis. Eriti veel vanad kaubikud, mis silma jäävad.
A
?/ 6. september 2018, 09:33
Auto tehniline ülevaatus on rahakogumise masinavärk. Auto peab ju kogu aeg korras olema kui liikled. Piisaks sellest kui on autoremondi kohast väljastatud arve, tehniline kontrolli kohta. Nende kaameratega ongi liiale mindud. Ehk panete iga tehnilise ülevaataja juurde lisaks kaameratele ka politseiniku?
ü
ülevaataja/ 6. september 2018, 11:52
Autoremondi töökodadest tuleb ülevaatusele sellist p....ska et süda läheb pahaks - remondi-arvetega ei ole mõtet küll vehkida ;) Kindlasti on ka kohti kus tehakse head tööd, aga näituseks pidureid kontrollida ja CO'd mõõta - selleks remonditöökodadel tehnikat kahjuks pole.
n
No/ 6. september 2018, 09:18
siin nokitakse iga pisiasja pärast, paljud poolakate ja rumeenlaste rekad mis siin kulgevad ei kannata mingit kriitikat.
ü
Ü/ 6. september 2018, 08:56
+Kui teha kohustuslikuks auto tehilise hoole raamatu pidamine, sh elektroonilise (hiljem kerge autot müüa), siis kaoks ülevaatusjaamade pidamise vajadus ära. Ajatempliga elektroonilist hoolderaamatut oleks hiljem pea võimatu muuta ja järelturul oleksid iga 15...20 000 km järel kontrollitud ja autotootja poolt ettenähtud hoolduse saanud autod. Lisaks kaoksid turult ka keritud hodomeetriga autod. Kas näiteks Daimleri või VW üleilmsed kompaniid sooviksid oma mainet rikkuda 50 € altkäemaksu eest?
ä
Ä/ 6. september 2018, 12:43
Kuidas siis registreerida enda poolt teostatud remonti?
Nt hakkan oma VOLVO-l vahetama esimesi piduriklotse, õli, küttefiltrit.
Siis ju korraldataks nii, et sa PEAD käima hirmkallis servises (litsents ju vajalik) ja end siniseks maksma.
Mõtle ka, mida sa peast välja ajad.
e
ei muud/ 6. september 2018, 13:11
Ilmselt ei vasta sotsiaalne staatus ja autole.
k
kas nii/ 6. september 2018, 08:55
Kui teha kohustuslikuks auto tehilise hoole raamatu pidamine, sh elektroonilise (hiljem kerge autot müüa), siis kaoks ülevaatusjaamade pidamise vajadus ära. Ajatempliga elektroonilist hoolderaamatut oleks hiljem pea võimatu muuta ja järelturul oleksid iga 15...20 000 km järel kontrollitud ja autotootja poolt ettenähtud hoolduse saanud autod. Lisaks kaoksid turult ka keritud hodomeetriga autod. Kas näiteks Daimleri või VW üleilmsed kompaniid sooviksid oma mainet rikkuda mingi eesti o ssist j õmmi 50 € altkäemaksu eest?
t
Tegelikult/ 6. september 2018, 08:34
Kui ülevaataja südametunnistus oma töö osas on puhas siis on sest kaamerast suva.tegelikult võimaldab just kaamera vältida ka tähenärimist sest on ju näha kas "läbi roostetanud kere" pärast kordusülevaatuse põhjus ei olnud hoopis kivitäke küljekarbil.ja kui ülevaataja kaamerate pärast hakkab üle pingutama sis tuleb teine töö valida
k
kl/ 6. september 2018, 08:30
Tänaval on selliseid panne ikkagi näha, et järelikult kuskilt kuidagi ikka saab läbi! Kas keegi kontrollib järjepidevalt, et ülevaatuse läbinud auto on üldse kohal käinud?
l
Liiklusohtlik/ 6. september 2018, 10:33
ei ole mingi rooste poritiival ega ukseäärel,see riivab ainult veidi silma.Kandev osa peab olema tugev.Arenguruumi on siin riigis et jõuda veidikenegi rikkamate riikide hulka,küll jaksavad siis autoomanikud ka autol välimust hoida.
k
kl/ 6. september 2018, 14:28
Ma ei mõelnudki roostet. Sinist suitsu tuleb nii,et tagantsõitja ei näe enam teedki
v
Viljandlane/ 6. september 2018, 08:12
Omasin autot USA-s ja sõitsin seal.Ülevaatust seal ei tehta,vaid antakse sulle embleem-nagu oli meil kunagi aastaarvu ja sünnikuuga.
u
udule/ 6. september 2018, 09:03
Kui vene keelt oskaksid, siis saaksid aru, et videos olev "ülevaatus" on autost OBD lugemine ja seal on ka öeldud, et pooltes osariikides pole mingit sellistki asja. Kuid auto muud tehnilist poolt peale heitgaasi auto enda pardakompuutrist seal ei kontrollita.

j
jaan mmc/ 6. september 2018, 07:42
Avalik saladus, EV, koos oma seadustega on tegelikult potjomkiniküla.
t
Tõeleid/ 6. september 2018, 08:16
selge märk sellest, et muutuv ja uuenev keskerakond muutubki aina hoolivamaks ja noolivamaks.
s
See/ 6. september 2018, 11:50
plaan kaamerad panna ja kuupäev ka millal, oli teada juba paar aastat tagasi. Kesk oli sinu arust pikalt võimul?
t
To jaan mmc/ 6. september 2018, 20:14
Siis koli mujale, või tee ise midagi kasulikku, et asi muutuks. Pole see mingi Potjomkini küla
t
6. september 2018, 07:08
tõesti on need ülevaatajad tähenärijad õige
m
Mida arvata/ 6. september 2018, 07:00
Soomest toodud paadil kirjas 9 kohta, siin veeteede amet pani kirja 7 kohta
b
byrukraat/ 6. september 2018, 09:24
meie julkjyrid on ju targemad kui muu maailm kokku
e
Ei imesta/ 6. september 2018, 12:50
Nt tillukese mootoriga seljakotisuurune Fiat Panda võib vedada 400kg kaaluvat piduriteta haagist ja temast kaks korda suurem VOLVO V70 2,5 liitrise turbomootoriga aga 500 kg kaaluvat.
Mõni tilluke auto võib jälle vedada kuni 750 kg haagist.
Tibid minnis otsustavad värvi järgi?
e
eestimees rakverest/ 6. september 2018, 06:58
mine vaata soomes mssugused pannid sõidavad
m
6. september 2018, 09:22
Mõnel kommenteerijal peaks ka kaamera arvuti ees olema, et teisedki näeksid sellist alla alghariduse tasemel olevat kommenteerijat. Või on see nüüd mingi uus nutikirjaviis!
j
jube kiun/ 6. september 2018, 06:07
kauplused ja linnatänavad kaetud kaameratega, suurem osa tööstusettevõtteid ka, aga sealt ei tule kiunu
r
random/ 6. september 2018, 08:33
Aga õige ka tehku oma sõiduk korda see on elementaarne.(udutuled)Asi pole kiunus vaid politsei teha ei jõua,trahviib kiiruseid ja joodikuid püüab. töös,märgates puudust tulebki teha trahv ,sest tundub et suulised hoiatused ei mõju.Auto on hüve,tarbe ese.Omad siis toida ja hoolda oma hobuseid.
t
to random.../ 6. september 2018, 10:14
lapsuke....kena päeva sulle....kyll ohtul emme sulle syya annab,kui koolist koju lähed! tarka juttu ajad!
e
Em/ 6. september 2018, 20:10
Appikene misasi sa oled? :D
n
Njaa/ 6. september 2018, 05:53
Need kaamerad oleks võinud hooldekodudesse või hooldushaiglatesse panna, et vanurite peksmine lõpetada, aga ei.
t
to njaa/ 6. september 2018, 08:12
kulla oinas, ega sa ometi arva, et riik pani need kaamerad?
Kõik kaamerad on ostetud ja pandud ülevaatuspunktide enda poolt.
Riigi käsul.
m
Mädanik / 6. september 2018, 08:26
Siis tuleb see teenuse tarbijal enne kinni maksta.
k
kallis küll, aga elu ongi kallis/ 6. september 2018, 05:51
Kui teha kohustuslikuks auto tehilise hoole raamatu pidamine, sh elektroonilise (hiljem kerge autot müüa), siis kaoks ülevaatusjaamade pidamise vajadus ära. Ajatempliga elektroonilist hoolderaamatut oleks hiljem pea võimatu muuta ja järelturul oleksid iga 15...20 000 km järel kontrollitud ja autotootja poolt ettenähtud hoolduse saanud autod. Lisaks kaoksid turult ka keritud hodomeetriga autod. Kas näiteks Daimleri või VW üleilmsed kompaniid sooviksid oma mainet rikkuda mingi eesti ossist jõmmi 50 € altkäemaksu eest?

p
Peter/ 6. september 2018, 04:20
Mul pole selle vastu midagi. Kui ikka mingi ilge suitsev pann saab tuttava ülevaataja abiga läbi, siis on see kõigile kahjulik. Või kui pidurid ei tööta või on turvapadjad.. Enda pere peale nagu üldse ei mõtle? Et maksan 50 eurot kuurde ja poogen selle ABS-i, turvapatjade ja heitgaasidega?
t
Tölpa/ 6. september 2018, 06:17
[Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele.]
t
tsirkus käib,/ 6. september 2018, 09:06
pistame kaamera püksi ja kohe teame kuidas asjad käivad. Mida paganat siin ülevaatajat süüdistada, kui suitsevad romud on teel siis saab selle ju kordusülevaatusele saata kui politseile otsa koperdab.
t
Tasapisi / 6. september 2018, 03:44
Ma ikka mõtlen, et Georg Orwell oli ettenägelik mees. Sammume tasapisi jälgimiühiskonna poole, mis on ju teatud seltskonna unistuseks. Tasapisi, sammhaaval...
k
Kas/ 6. september 2018, 00:13
kas nende kaameratega ei ole mindud seadustega pahuksisse? Riik on ennegi oma kapsaaeda sittttunud arvamusega, et ega ei panda tähele. Minu arusaamadega on antud kaamerad paigaldatud nende firmade tööliste jälgimiseks aga selline tegevus on seadusega rangelt keelatud. Ootame kohtugeissi.
m
Mofo/ 6. september 2018, 00:29
Täpselt 0 maksuametnikku sai süüdistuse eraviisilise jälitustegevuse eest kui nad spordiklubide parklates autonumbreid pildistasid ja hiljem ohvritelt pappi välja pigistama hakkasid. See pole ka päris seaduslik aga meie veatus õigusriigis sellele käeraudade kasutamist ei järgnenud. Küll aga võib läänemaailma eeskujul iga soovitud isase risti lüüa. piisab vaid sellest kui leiad 1 naisolevuse, kes "meetoo teema käima tõmbab...
h
Herbert/ 6. september 2018, 09:31
Tegelikult juriidiliselt midagi valesti tehtud ei ole, vähemalt hetkel veel. Sellest kaamerate paigaldamise nõudest oli juttu juba kümmekond aastat tagasi, aga nüüd siis tehti see teoks. Kindlasti on nende kaamerate abil võimalik ka töölisi jälgida, aga see ei ole sugugi seadusega keelatud. Kõik tehnoülevaatuse punktides töötavad inimesed on kursis, et kaamerad salvestavad ja sellega on kõik ok. Kõikides suuremates asutustes ja kauplustes on valvekaamerad juba aastaid. Oma ruumidesse ja territooriumile võib omanik kaameraid paigaldada niipalju kui süda soovib. Keelatud on salvestada seda, milline jääb omaniku valdustest väljapoole. Tehnoülevaatuse punktid ei kuulu Maanteeametile, vaid on kõik eraomanduses ja neid kaameraid oleks võinud omanikud üles panna juba ammu, kui oleks soovinud. Paljudes kohtades need kaamerad juba ka olid ja kasutuses valveseadmetena. Maanteeamet nendega reaalajas tegelikult kedagi jälgida ei saa, vaid saavad küsida salvestusi neid huvitavast ajavahemikust. Kohustus on salvestamiseks töö ajal, ehk siis kui reaalselt ülevaatust teostatakse. Väljaspool tööaega olevat salvestust ei saa Maanteeamet välja nõuda ja pole nende asi, mis siis ruumides toimub.
t
Tauno/ 6. september 2018, 00:00
a
5. september 2018, 23:03
autolukksepp ongi juba ülevaataja eest aga meil ju topelt ei kärise kombeks.
u
unistaja/ 6. september 2018, 11:59
korralikke lukkseppi ja töökodasid on vähäks jäänud - mul käib ülevaatusel küllalt tüüpe, kes kukuvad mossitana ja õiendama, öeldes et " aga Dima just äsja remontis mu auto, võttis veel 80€ ja ütles, et kõik on korras - mõnel on arvedki ette näidata! ja tee talle siis selgeks...
j
jääb siis ülevaataja/ 6. september 2018, 22:59
remontida kõik autod või?
a
Anzip/ 5. september 2018, 22:28
tegi põhjamaadele telefoni roaming-süsteemiga tünga....nüüd võtku ette,et ülevaatuse võiks teha ükskõik,mis Euroopa liidu riigis.
ä
ära hõiska enne õhtut!/ 6. september 2018, 00:54
mujal on reeglid hulga karmimad, nii et pooled eesti pannid ei saaks seal läbi...
e
6. september 2018, 09:15
Ehk oled ise eesti pann???
k
kui sa just nii nii täpselt tead.../ 6. september 2018, 12:04
Olen käinud sõprade autodega Soomes ja Rootsis ülevaatustel - mine käi korra ära ja siis tule kommenteerima. Saksas näituseks kontrollitakse mootorrattaid stendis, meil ainult visuaalselt.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee