Mart Treial (Robin Roots)

Aias on auk, aga remondimees pakub lahenduseks, et lõhub tara üldse ära. Et kellele seda logu ikka vaja on. Ei kõla just ülearu loogilisena, või mis? Sama mulje jätab haridusministeeriumi hurraaga välja hõisatud plaan kaotada riiklikud põhikooli lõpueksamid.

Põhjendus? Riigieksamid survestavat koole liialt keskenduma õpilaste eksamiteks ettevalmistamisele, kuid olulisem olla teadmiste, oskuste, mõistmise ja analüüsivõime kujundamine. Stopp! Ilus jutt, aga...

Kas lõpueksami eesmärk polegi kõige ülalkirjeldatu kontroll? Vastava määruse järgi nagu oleks. Milles siis probleem? Haridusminister Mailis Repsi ERRile öeldust (“Järsku tuleb riik mingi imeliku eksamiga, mis kohati ei vasta ka sellele sisule, mis koolis on õpetatud.“) tulenevalt näib variante olevat kaks: kas õpetajad või eksamikoostajad ei lähtu oma töös riiklikust õppekavast.

Oma kooliajast, mis polnudki nii ammu, mäletan, et lõpueksamite müstiline aura pani ka klassi kõige ludrimad kohusetundest natukenegi muretsema ja pingutama. Sest nad teadsid, et seda kahte õpetajate toas ilusate silmade ja lillekimbu eest kolmeks ei paranda. Ja see on minu arust väga suur väärtus, mida ei tohiks ebaloogiliste põhjenduste saatel prügikasti visata.

Jaga artiklit

8 kommentaari

N
Noorelt mehelt  /   10:10, 4. sept 2018
väga õige jutt
H
hmm  /   08:39, 4. sept 2018
Pooldan kahe käega eksamite ärajäämist. Õppeprotsessi ajal on piisavalt olnud kontrolltöid, tunnikontrolle, veerandi- ja poolaastakontrolle jms kontrolle, mille käigus on kõik vajalik juba välja selgitatud. Pole vaja veel ühte viimast ja suurt, see ei anna takkajärge vaadates absoluutselt mittemidagi. Elagu Reps (aga ainult selle koha pealt).

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis