Elu

50 NIPPI | Bali kaunitaridelt näpatud võrratu ilunipp (21)

Anu Saagim, 2. september 2018, 20:33
Bali kaunitaridelt näpatud võrratu ilunipp Erakogu

Kes meist ei teaks, et hommikusöök on olulisim toidukord, mis annab energiat ja eduka stardi kogu päevaks, kuid ometi on palju neid, kes aja- või isupuudusel siiski kodust söömata väljuvad.

Hea nipp on kindlasti see, et tegelikult tasuks päeva alustada klaasi veega, kuhu lisatud ka sidruniviil. See aitab magu äratada. Öösel kulutatud vedelik tuleb taastada ja selleks sobib suurepäraselt just klaasitäis sidruniga maitsestatud vett. Hommikuse klaasi vett juua umbes pool tundi enne söömist. Loomulikult on inimesed harjunud pärast ärkamist eine kõrvale võtma ka kohvi või teed ja seda harjumust muuta on oi, oi, kui keeruline.

Miks on hommikusöök vajalik?

Samal teemal

Parim hetk ennast kogu päevaks ette valmistada ja hea energiaga varustada on just hommikusöögi ajal. Ideaalis võiks hommikusöögist saadav energia moodustada pea veerandi kogu päeva menüüst.

Energiat on hommikul vaja eelkõige seetõttu, et öö jooksul on organism ära kasutanud talletunud süsivesikute varud ja vajab täiendust. Pärast ärkamist söödud einega saadav energia stabiliseerib veresuhkrutaseme meie veres, lihastes ja maksas. Jättes hommikusöögi vahele, peab maks hakkama kasutama oma glükoosivarusid, seetõttu langeb aga tuntavalt organismi efektiivsus. Tekivad keskendumishäired, raske on pühenduda õppimisele või tööle.

Saleda joone hoidjad peaksid teadma, et hommikusöögist saadud süsivesikud lähevad kohe aktiivse päeva tarbeks kasutusse ja nii ei ladestu need rasvana. Seega pole mingit mõtet dieeti pidades loobuda päeva esimesest toidukorrast. Korraliku hommikueine sööjad näksivad erinevate uuringute kohaselt päeva jooksul vähem ja suudavad seega paremini ka kaalu kontrolli all hoida.

Ideaalis võikski hommikul tarbida rohkem aeglaselt imenduvaid, n-ö häid süsivesikuid, mis annavad energiat järk-järgult. Aeglased ehk madala glükeemilise indeksiga süsivesikud mõjutavad veresuhkrut vähem ja täiskõhutunne püsib kauem. Täisteratooted ning puuviljad on need allikad, kust peaksid oma head süsivesikud kätte saama. Nii oled hästi energiaga varustatud ja veresuhkur ei tõuse samas liiga kiiresti.

Bali kaunitaridelt näpatud võrratu ilunipp Erakogu

Tervislik hommikusöök peaks olema kiudainete ja vitamiinirikas.

Jogurtist ja puuviljadest või marjadest saab valmistada ka maitsva smuuti, mille sisse võib segada mõne lusikatäie jagu müslit või täisterahelbeid ning soovi korral lisada mett. Lihtsalt marjadest ja banaanist valmistatud smuutid on kerged, kiiresti imenduvad ja eriti suurepärased kasutada kiiretel hommikutel. 

Vaata videost, millise võrratu ilu-hommikusöögi näppasime meie Bali kaunitaridelt!

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee