Eesti uudised

Tallinn-Helsingi tunneli kaevetööd algavad 2020. aastal

Toimetas Kristjan Väli, 1. september 2018, 09:30

117 KOMMENTAARI

r
Reisija/ 10. märts 2019, 18:57
Ära murra pead, sinu haugiaju nii suuri asju niikuinii ei võta
1
123/ 4. september 2018, 13:57
1
123/ 4. september 2018, 13:56
k
kilekotivana/ 2. september 2018, 22:25
Puurida ja võib, aga ugrimugri mõistust tundes olen kindel, et eestlased ja soomlased ei suuda iial kokkuleppele jõuda, millise rööpmevahega tunnelisse raudtee ehitada - Eesti, Soome või Euroopa laiusega. Samuti jäävadki lõpmatult kestma vaidlused, kummale kaldale hiigelsuur kaubaümberlaadimisjaam ehitada.
a
ab/ 3. september 2018, 09:46
Kas peab üldse elama 19 sajandi järgi ja paigutama sinna rööpad? Piisaks ju ühest kesmisest, nagu Hiinas!
j
Jüri/ 2. september 2018, 15:03
Ehitatakse ju lennujaama ootesaali ja see peaks olema tunneli ehituse algus? :D :D :D
r
roheline/ 2. september 2018, 11:26
aga äkki kaotaks kõik maapealsed teed ära ja kogu liikluse viiks maa alla?
m
miks mitte/ 2. september 2018, 11:47
siis saaks Raily Baltiku küll mattirejaliga üle kuhjata
e
ettepanek/ 2. september 2018, 11:24
minge käige kalee tunnelit vaatamas,ning te näete tunneli sissepääsu juures vaid kümmekonda autot.Sellel ülisuurel platsil haigutab tühjus.Kõik reisijad on kalee sadamas.seal on 3 pikka autojärjekorda,sest ülesõitu korraldab 3 operaatorfirmat,ning autoga ülesõit on poole odavam,kui läbi tunneli,täpsemalt 125€.Mina käisin ja veendusin.
j
jumal/ 2. september 2018, 11:14
tänatud saab lõpuks mööda maad ajatud oma assja

m
2. september 2018, 10:15
ma pole siiamaani aru saanud,miks sellist megakallist hiigeltunnelit kahe väikeriigi vahele vaja on?
m
mis väike/ 2. september 2018, 11:17
kui suured me välja näeme iga päev venelasele hambus isegi pensioniiga ei saa ilma eestlasi mainimata tõsta
v
Valdur/ 2. september 2018, 08:33
Tahaks teada kuhu need autode heitgaasid lähevad tunnelis.Juba selle õhu puhtana hoidmine maksab korralike summasi.Ülesõit hakkab maksma kindlasti rohkem ,kui praegu laevaga.Ja vähemalt see põlvkond keda teame kalevipoegadena hakkavad varsti koju tuleku peale mõtlema.Lumehelbekeste põlvkonnast pole niikui nii asja sinna töölekäimisel.See tunnel oleks 10 aastat tagasi pidanud valmis olema oleksid saanud mingi osa tagasi teenida.Edaspidi-väga kahtlane.
h
haloo/ 2. september 2018, 14:10
mingeid autosi ei hakka tunnelis sõitma,vaid need laaditakse rongi vagunite peale,nagu eurotunneliski!
k
2. september 2018, 08:21
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
e
ega nad/ 2. september 2018, 11:18
siis sõitmata jäta,aeg ei ole veel küps
m
2. september 2018, 07:52
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
l
las väriseb/ 2. september 2018, 11:20
nafta murrab välja ja lihtsam pumbata
k
Kaks/ 2. september 2018, 07:31
kärbest ühe hoobiga, see materjal mis tunnelist välja kaevatakse läheb RB muldkehaks.
r
rt/ 2. september 2018, 06:18
Huvitav, et üks hakkab puurima. Teine pool pola aga otsustanud ei RB ega tunneli osas veel midagi. Midagi ei klapi.
s
seda Moodi/ 2. september 2018, 06:51
mida sina puurid, kui puuri ei ole ja õlu on leige kah....
n
nujah/ 2. september 2018, 17:12
puurivad otse Helsingist Berliini ja polegi neil seda RB vaja
p
Paradisus Cancun | CheapCaribbean.com/ 2. september 2018, 06:10
m
2. september 2018, 06:01
milleks seda tunnelit vaja on???põdrad võivad laevaga ka meile saabuda,nad rikkamad kui eesti rahvas

a
Arne/ 2. september 2018, 04:45
Soomlastele pole tunneliehitus probleem. 70-ndatel ehitati suurest järvistust Helsingisse joogivee
tunnel-120 km pikk. Tunnel ehitati tavaliste puurmasinate ja lõhke ainega. Seal liikusid suured
kallurautod mis pinnast välja vedasid. Siis sellist tehnikat polnud, nagu tänapäeval-suur puurimistehas
mios end kaljust läbi närib.
j
jobukakk/ 2. september 2018, 02:55
o
oehh/ 2. september 2018, 01:12
Minu meelest nii pikk tunnel väga ohtlik.
Kui seal tulekahju juhtub olema, mis siis saab ?
Kas keegi oskab seletada ?
t
Tiit/ 2. september 2018, 01:30
Siis pöörad otsa ringi ja lähed laevaga
k
Kuuuurija/ 2. september 2018, 01:40
Mis siis saab? Ei midagi erilist! Paarsada inimest saab otsa, nagu need loetud oleks!
Tunnel läheb vähemalt kuueks kuuks kapitaalremonti, seda asendab senikaua Hiiumaa liinilt ära toodav praam Tiiu. Kui see ka rikki läheb, võetakse asemele Kihnu Virve.
s
selleks ajaks/ 2. september 2018, 11:23
on Kihnu Mann ka juba val miss
t
tõmmatakse/ 2. september 2018, 11:21
vesi otse peale nagu WC potis
u
Urrr/ 1. september 2018, 23:13
laevafirmad on paanikas. Kui tunneli kaudu saab kiiremini ja mugavamalt üle siis kesse ikka seda eglast laeva tahab kasutada...
a
Alfapeet/ 2. september 2018, 02:27
Miks nad peaks paanikas olema? Tallink või Viking Line tehku lihtsalt ettepanek tunnelis raudteeliikluse korraldamiseks.
a
ab/ 3. september 2018, 10:18
Siis hakkavad laevad kiiremini liikuma, lihtsalt pralle jääb laeval ära!
j
Jah,/ 1. september 2018, 23:06
need suured projektid klopsitakse valmis, isegi siis kui suurem osa rahvast seda mõttetuks peab. Aga palju nende hooldamine hiljem maksma läheb sellele ei mõtle keegi. Niiet need kes elavad praegu peost suhu elavad nii ka tulevikus.
k
KELLELE ON VAJA/ 1. september 2018, 22:18
merealust tunnelit ja raudteed,mis lõikab Eesti pooleks,kellele?
e
Ei lõika pooleks./ 1. september 2018, 23:14
Juba praegu on olemas Paldiski-Tallinn-Narva, Tapa-Tartu -Orava, Tartu-Valga ning Valga-Orava liinid. Seega Eesti on juba viieks osak lõigatud, seega kui uus raudtee veel ühe sektori maha lõikab ei juhtu midagi.
m
mhh/ 2. september 2018, 10:35
nendel liinidel pole raudtee piiratud 100 m laiuse taraga
t
To mhh/ 2. september 2018, 23:20
S.itta.sti, et pole piiratud. Seepärast jäävad kõiksugu tegelased pidevalt rongide alla.
j
just just/ 2. september 2018, 05:40
Kellele on vaja autosid, mis tapavad inimesi!
ö
öinarahvas/ 2. september 2018, 12:01
k
KELLELE ON VAJA/ 1. september 2018, 22:16
merealust tunnelit,sõitke laevaga,kellel on vaja Eestit läbilõikavat raudteed???RAHAJÕMMID ja
riigimehed teenivad nende ehituste tegemisest miljoneid,rahvas aga kannatab.Maha selline loll valitsus,rahvas on vaene.
o
olku/ 1. september 2018, 19:36
selleks ajaks on soome vahet jooksjaid vähemaks jäänud. on need kes jäävad sinna ja need kes tulevad tagasi kuna siin on sissetulekud juba praegu kasvanud et perega koos olla
M
A/ 1. september 2018, 21:55

m
mida järgmiseks?/ 1. september 2018, 18:37
p
parem/ 2. september 2018, 11:52
olgu kivimuna tee 11,peab kauem vastu ja kahesuunaline,et saaks vahepeal maapeale ka tulla
m
Mx35/ 1. september 2018, 18:30
hallooo miks venemaa nii palju valetab
s
sest/ 2. september 2018, 11:53
veres on see komuehitajatel
m
milleks tunnel/ 1. september 2018, 17:45
200 km ida poole lõpeb ju soome laht ära,loogilisem oleks,et põhjast,suurest sadamalinnast Murmanskist ,läbi Peterburi läheb peipsi tagant raudtee euroopasse ja jääb ära see tunneliga ukerdamine,juba sellise 90km monstrumi ülalpidamine neelab sadu miljoneid aastas .
m
Mx35/ 1. september 2018, 18:22
Vaata mida teeb venemaa raudtee viimastel uudistel.. hoiab kinni hiina transiiti.. Kas venemaad ei saa usaldada. Pealegi mõtle rohkem lääne poole... kuidas peterburis ka ilm on?
p
!!!!/ 2. september 2018, 11:55
peetrilinnas on ilmad sombused+-0
k
kui/ 1. september 2018, 17:09
tervet tunnelit ei saa, teeme pool.
j
ja / 2. september 2018, 11:56
e
Eriarvamus/ 1. september 2018, 17:00
Eestile ei ole mitte mingit tunnelit Helsingisse tarvis. Lõpetage see lollus ära!
k
Küsimus/ 1. september 2018, 20:28
H
-----/ 1. september 2018, 23:54
Hurraa! siis võib Tallink oma logudikud sinnasamusesse toppida....
l
Liia/ 1. september 2018, 16:53
Miks peab apteeker oskama vene ja inglise keelt.
s
sest/ 2. september 2018, 11:57
<
1. september 2018, 16:40
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
Mx35/ 1. september 2018, 18:23
t
1. september 2018, 15:55
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
maailm pole endine/ 1. september 2018, 17:15
miski ei sisenda optimismi mis kunagi äge tundus ei pruugi enam olla ja mis lastele jääb

i
iga/ 1. september 2018, 15:27
roolijoodik ja moblanarkar võiks trahviks meetri kaevata saaks rutem valmis.
k
Kahjuks on tegemist jutumeestega!/ 1. september 2018, 15:04
See on meeletu raha matmine ja vajadust tunneli järgi peaaegu polegi! Valitakse ikka odavam transpordi viis ja see pole mitte tunnel ega ka RB! Sama rahva raha riisumise projekst on RB. RB puhul pole isegi teada, kellele see kuuluma hakkb!?
k
kümnesse/ 2. september 2018, 11:19
tunnel on lihtlabane kabalistlik lüpsiprojekt!
p
Puurimistööd algab/ 1. september 2018, 14:25
m
Muigega/ 1. september 2018, 14:27
õ
Õnn tuli minu õuele/ 1. september 2018, 14:37
Krundi hind 10 kordistus...
j
jajah/ 1. september 2018, 13:59
sellepärast olemegi seal kus oleme. negatiivsus tapab meid. teised riigid teevad asjad ära eestlane nämmutab veel 20aastat. nõmedad olete.
n
nonoh/ 1. september 2018, 14:59
Kilplaste deviis on läbi aegade olnud et mis siin mõelda, tegutseda on vaja.
Küll hiljem jõuab nutta ja süüdlasi otsida.
j
jajahile/ 1. september 2018, 18:44
Eesti on jajah seal, kus on ning see on tõesti õnn. Paljud teised euroopariigid on päris põhja vajunud Eestiga võrreldes. Hoidkem Eestit!
j
jajah/ 1. september 2018, 19:56
tulin just horvaatiast. meil on õppida rahulikust, liikluskultuuri, lugupidamist üksteise vastu. nii, et pole meil tõesti oma eestis midagi peale kooslaulmisega hoobelda.
j
jajahile/ 1. september 2018, 20:32
Kas Horvaatias on ka plaanis miljarditunneleid ehitada? Ja kuhu siis? Vahemerre? Võib olla me räägime üks aiast ja teine aiaaugust
t
to jajah/ 2. september 2018, 01:19
Horvaadid rahulikud ? Nalja teed.
Vägagi häirivalt temperamentsed ja lärmakad, nagu slaavlased ikka.
Eestlane on rahulik.
t
tundub/ 2. september 2018, 12:07
otsustusvõimetus,mis näib rahulikkusena või kõigi asjade vastu olemine ja mille tulemusena midagi ei toimu,mis võib tunduda ka igavese rahuna
p
punkt/ 1. september 2018, 13:54
k
koma,/ 2. september 2018, 07:47
… keegi on ju allatuult ka.
k
kas/ 1. september 2018, 13:42
sultsi kasiinosaarel ka peatus on?
j
jätame/ 2. september 2018, 12:09
reisiajaks säästud % teenima
z
zuzu/ 1. september 2018, 13:39
k
kodanik/ 1. september 2018, 13:26
Aga kuidas jääb vägagi tagasihoidliku Tartu-Tallinn neljarealisega....
n
nooh/ 1. september 2018, 15:01
Pole siin aega pisiasjadega tegelda. Mida suurem ja mõttetum projekt, seda ägedam!
Ehitame kibekähku tunneli ja Rail Baltica valmis, seejärel maksavad 7 järeltulevat põlve ehituseks võetud laenusid ja imevad päkka. Kasu pole neist uduprojektidest sendi eestki.
k
Kersti/ 1. september 2018, 16:12
Seda ei tule kunagi,see olemasolev jääb ja ülejäänud tuleb kohati 2+1 mõttetus.Oli just kuskil sellest jutt.
m
MMM/ 1. september 2018, 16:54
See 2+1 on jah halb asi kui teepeenraid ei ole, just nagu praegu Tln - Pärnu maanteel. Muidu oleks idee hea aga ehk ilma peenardeta rohkem ei tehta.
k
kodanikule/ 3. september 2018, 07:19
sõida rahulikult ja jätkub ka kaherealisest. ainult sõida rahulikult.

s
Simpson / 1. september 2018, 13:05
Jagagu tasuta kummipaate. Tuleks odavam
a
AB/ 1. september 2018, 12:59
Ilmselgelt tähtsaim objekt Eesti lhitulevikus.
j
juga/ 1. september 2018, 12:42
Ei ole nagu juhtunud lugema, mis aastaks Tartu-Tallinn trass neljarealiseks saab. Aga sellise jama peale tundub raha olema küll. Meditsiiniteenus järelikult nii kättesaamatuks muutunud, et isegi ministrid ja muud valitsuse liikmed ei saa enam löögile ja ravimeid.
s
Saab minna/ 1. september 2018, 13:06
Soome põllule sünnitama
e
Ei usu!/ 1. september 2018, 11:21
Vesterbacka luulusid ei usu ükski normaalne inimene. Ta püüab ilmselt naiivsetelt ullikestelt oma tunneli luuludega raha välja meelitada.
Tagasihoitud arvestused näitavad, et selline tunnel läheks maksma üle 2 korra rohkem, kui La Manche tunnel (umbes 25 miljardit dollarit), mis ühendab umbes 130 miljonit potentsiaalset reisijat. Hel-Tal-tunnel ühendab umbes 6 miljonit inimest ja tunnel oleks üle kahe korra pikem ning keerulisem.
Kust Vesterbacka võtab vähemalt 50 miljardit, mis kordades ületab meie regiooni võimalusi sellist üüratut investeeringut tagasi toota?
u
Usuusu/ 1. september 2018, 12:43
Keegi ei taha rääkida enam saartest, mis kaevematerialist tekkivad ja ehitajafimade e. Hiinlaste kätte jäävad. Sisuliselt oleks tegemist kahe Hiina saarega Soome lahes. Ka see tundub tegelikult väga naljakas. Ta räägib, et need saared toodaksid raha. Ja et Maardu kanti tuleks n.ö. saarte hoolduslinn. Ajakirjandus sellest enam ei räägi. Huvitav, mis keeles see hoolduslinn laulma hakkaks? (Vesterbacka mõtetes). Ajakirjandus ei ole oma tööd teinud. Keegi pole eesti keeles hullu mehe plaani uurinud.
s
1. september 2018, 15:51
Simpson uuris ja viskas juba dobroo alla! See on tema isiiklik pensionifond.
t
T.Rex/ 1. september 2018, 14:24
Miks see tunnel peaks La Manche tunnelist kallim tulema? Tingimused on palju soodsamad. Savisse ja muudesse setetesse on küll kerge auku uuristada, aga sealt pidev vee välja pumpamine ja tunneli kindlustamine on omaette ettevõtmine. Siinne lahealune tunnel kulgeks aga kaljus (graniit ja paas), kus küll võib olla lekkeid, aga puudub pidev varisemine.
Aga seda, et see ennast ära tasub, ei kipu ka mina uskuma.
m
Mx35/ 1. september 2018, 18:27
Kas kunagised Rooma leegionärid.. kes rajasid teid ja akveadukte.. arvasid et see ära tasub.. kuid oh üllatust midagi on veel praegugi kasutusel ja kui suurt kasu need toovad ???
t
T.Rex/ 1. september 2018, 22:05
Teed olid strateegilise tähtsusega. Akveduktid hädavajadus. Tunnel pole kumbagi.
Ei, ega ma vastu pole. Kellel raha on, las müttab kui tahab.
t
Tunnel ja raudtee on üks projekt/ 1. september 2018, 11:05
Meil pole nõusolekut raudteegi kohalt,kuigi asjapulgad püüavad niimoodi väita,rääkimata tunnelist.Eestile pole kummatki vaja,Soomele küll.Meil on toimiv raudtee olemas,mis vuntsimisel võimaldaks sõita 150 km/h tunnis ja sellised rongid on ka olemas.
k
Kuuuurija/ 1. september 2018, 12:27
Kuni raudtee kasutajatele käib üle jõu hoida käigus 120 km/h piirkiirusega raudteed, pole mõtet 150 km/h peale uuendada. Kolme rongi jaoks ööpäevas hoida raudteed korras, on väga kallis lõbu!
t
Tõeleid/ 1. september 2018, 12:28
Mis raha see ka on. Maksame kinni ja jääb ülegi.
l
lugeja/ 1. september 2018, 10:55
Hiljuti oli lugeda,et EL eraldas raha Poola raudteevõrgustiku arendamiseks! Kui ka Helsingi-Tallinna tunnel valmib,siis Rail Baltica tähtsus tõuseb!!
m
mõtlik/ 1. september 2018, 12:39
Inglismaa enam ei eralda, Itaalia ka juba protesteerib. Kaua see saksa treialgi sellisele laristamisele vastu peab.
t
Tunn, Ell/ 1. september 2018, 10:51
Kui lugu tõeks pidada, siis võiks ka RB-l edaspidi mingi positiivne mõte logistika osas olla. Seniks rohkem küsimärke kui vastuseid.
e
1. september 2018, 10:18
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
Andres/ 1. september 2018, 17:21
Tunnel tundub keskkonnasõbralikum kui lennuk.
i
Iroonman./ 1. september 2018, 21:18
Nojah, kunagi sai voorimeestele ka vesi peale tõmmatud - tänaseks mõni troska veel liigub, noorpaarid teevad pulmasõitu ja lastele lõbuks. Pange tähele, siis räägiti ka ka, et automobiilid suretavad elu ja olemise välja. - ? Eipõlnd ega käind see asi sugu nii nagu vanade hääde voorimeeste pooldajad ette maalisid ja pange tähele, ei lähe need asjad selle raudteega ja tunneliga ka mette.

p
1. september 2018, 09:58
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
Muigega/ 1. september 2018, 11:54
Kas seal metroos ei olnud veel nii, et Espoo poolel, pole isegi tualetruume rongijuhtidele? Peavad kannatama kuniks jõuavad teise lõppjaama.
h
hea/ 1. september 2018, 09:51
Pihkvast tankidel tallinnast helsingi tulla,jubedus see tunnel
m
1. september 2018, 10:21
Milleks tankid, kui on sõjalaevastik ja lennuvägi? Lisaks maismapiiri nii, et tapab.
s
Seda../ 1. september 2018, 09:51
.. noh enne kui pilvelõhkujat ehitama asuda küla keskele võiks ikka laudaukse parandada. Ju meie otsustajad ikka suursushullustust põevad. Tallinn-Tartu tee on nagu kaskadööride koolitusrada, aga sinna nelja rida pole valmis saadud... jne.
u
Uunu/ 1. september 2018, 09:44
on see mingi huumor? Kas raha ei ole kuhugi mujale panna?
a
1. september 2018, 14:01
aga mõtle kui hea on raha tunnelisse matta :DD
k
Kas/ 1. september 2018, 09:39
Eesti inimesed soovivad seda tunnelit? Maksumus läheb kindlasti miljarditesse ning kellele seda tunnelit enam vaja on?
i
ikka vaja/ 1. september 2018, 09:59
Kui Hiinlaste Venemaad läbiv siiditee Tallinnasse tööle hakkab, siis üks haru tunneli kaudu Skandinaaviasse ja teine uue raudtee kaudu Euroopasse tooks Eestile korraliku transiidiraha. Egas hiinlased ka lollid pole, et tunneli ehitusse niisama miljardeid paigutavad.
q
Qwert/ 1. september 2018, 12:11
Venemaa vist nagu ei andnud mede poolele luba sellele "siiditeele".
E
.../ 1. september 2018, 13:08
Ei usu, et see toob transiidiraha Eestisse. Palju saab praegu Eestis raha mingi kolkajaam, et temast tuhiseb läbi kaubarong?
m
Mx35/ 1. september 2018, 18:30
Samuti poole vaja maksta venemaa kolkajaamakestele millest rong mööda tuhiseb.. aga näe nüüd on vene kade et teised said hakkama aga tema mitte... suurem kisub ikka mänguasja jõuga väiksema käest ära... hiljem kahetseb..
h
1. september 2018, 10:55
s
SS/ 1. september 2018, 12:35
Ei ole meil muidugi vaja. Ei ole vaja Rail Balticat, ei ole vaja tselluloositehast, ei ole vaja tunnelit...midagi pole vaja, istume siin pasahunniku otsas edasi ja vingume.
a
anna aru mõnele/ 1. september 2018, 15:04
No ja kui need valmis oleks, kas siis oleks õnn majas?
m
Merkelll/ 1. september 2018, 15:08
n
Natuke mõtlemisvõimet võiks/ 1. september 2018, 15:10
ikka olla, et niimoodi mitte vastata! Meil on paljusid asju vaja, aga mitte neid, mis paneb meid ja mitu järgnevat põlve võlaorjusesse!
s
SSile/ 1. september 2018, 17:20
No aga see-eest on meil Saaremaa süvasadam!!! Tõsi küll, seal ei vingu isegi SS, vaid ainult tuul.
h
halloooo!/ 1. september 2018, 16:52
miks pealkiri VALETAB???
lõik uudise tekstist:
...see algab TÕENÄOLISELT 2020. aasta...
on ikka vaks vahet, et kas algavad või algavad tõenäoliselt!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee