Matemaatika ei ole iial olnud minu lemmikaine. Ma olin selles nii halb, et neljast võisin unistada, kolmgi oli ülearu hea. Paremini sobinuks hindeks miinus viis.

Õppisin kui segane. Istusin pärast tunde ja võtsin lisatundegi, kuid ei jaganud minu pea neid numbreid. Etteruttavalt olgu öeldud – eksami sain tehtud, kuid kartsin kohutavalt.

Selle tunde valguses võiks arvata, et plaksutan käsi haridusministri idee peale lõpueksamid ära kaotada. Seda enam, et minu last ootab kõik alles ees. Aga ei.

Just hirm põrumise ees oli see, mis viis mind edasi. Sundis enam õppima, end tõestama ja pingutama. Ma ei tahtnud olla saamatu. Kes tahaks?

Kuid nüüd antakse sõnum, justkui poleks praegu kooliteed kõndivad lapsed seni toiminud süsteemi läbimiseks enam piisavalt tasemel. Otse öeldes: neid peetakse rumalateks.

Tegelikult võiks ju lapsele juba lasteaia lõpus diplomi näppu anda. Küsitakse ju seal, kelleks laps saada tahab. Üldiselt tahetakse politseinikuks või tuletõrjujaks. Teeb siis nii! Kes ei tea, temast saab töötu.

Mina, muide, tahtsin saada ajakirjanikuks.

Jaga artiklit

3 kommentaari

E
eakas eestlane  /   20:10, 31. aug 2018
Mitte ei saa aru, mis eksamite hirm see nüüd valitseb. Alustasin kooli ajal eksamite tegemist juba 4. klassis ja minu tollane klassijuhataja ütles meile väga arusaadavalt, eksam on teie teadmiste kontroll ja midagi karta pole tarvis, teilt ei küsita mitte midagi sellist, mida me õppinud pole. Nii on läinud kogu elu jooksul tehtud eksamid alati normaalselt, ilma mingi närvilisuse või hirmuta. Pole mõistlik viia haridustaset nii madalaks, et pärast häbi peaksime tundma.
I
Insener  /   12:13, 29. aug 2018
Minu kooliaeg jäi nõuka aega. Põhikool oli siis 7 klassi, keskkooli osa oli neli klassi, ühtekokku sai siis keskhariduse 11 aastaga. Põhikooli lõpus (7. klassi) lõpetamisel olid eksamid, eksamid olid ka keskkoolis, tegin eksameid ka 8. klassi lõpetamisel, minust aasta vanem vend tegi eksameid ka 9. klassi lõpetamisel - hiljem kaotati keskkoolis klasside eksamid ära, jäid ainult keskkooli (so. 11. klassi) lõpueksamid - neid oli kokku 8 eksamit. Polütehnilise instituudi sisseastumisel tuli läbida veel viis eksamit, et tõestada enda sobivust insenerikutse omandamiseks. See kõik oli ettevalmistus suureks õppimise ja eksamite jadaks, mis tuli läbi teha insenerikutse saamiseks - õpiaeg TPI-s oli tollal 5,5 aastat, igal aastal 2 eksamisessiooni (igal sessioonil 4 või 5 eksamit).
Eksameid olen seega oma elus teinud mitu kümmet ( kokku võib sooritatud eksamite arv läheneda 50 - le ) ja ma leian, et ei ole põhjust halada oma ja teiste laste põhikooli lõpueksamite pärast. Eksam sunnib kordama õpitud materjali nii, et sellest midagi jääks meelde ka edasiseks õppimiseks, eluks ja tööks.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis