Eesti uudised

Reaalkooli direktor: kas riik on üldse huvitatud, mis põhikoolides toimub?

Liina Hallik, 28. august 2018 15:43

35 KOMMENTAARI

n
nonoh/ 29. august 2018 07:41
Läheb siis lahti üldine KOOLIS KÄIMINE. See on mugav ja miks inimene ei peaks mugavust ihkama. Käid põhikooli läbi ja saad paberi, mis ütleb, et noor inimene on üheksa aastat KOOLIS KÄINUD. .
a
ain/ 29. august 2018 07:38
miks on ikka riik teab ja käseb...TEHKE ENDILE SELGEKS MIS ON RIIK-SEE POLE TOOMPEA!!!!
a
Aga/ 28. august 2018 21:00
perioodi hinne ütlebki mis tase põhikooli lõpetajal on. Eksamid on ilmselt koolide pingerea jaoks tähtsam kui õppuri reaalne edu samm. Edumeelne direktor on uuendusi vist ei poolda.
m
28. august 2018 20:38
mul on küsimus. mitu iõk, atk, hev jne. õpilast on reaalkoolis kokku?
mitu?
ma ei saa aru, kui te võtate ära piimalt koore ja teete sellest rammusa või. siis tahate et teised teevad lõssist sama rammusa või? miks te seda tahate?
kui õpilane on üheksa aastat õppinud iõk alusel, talle tullakse vastu, talle tehakse iõk, ajalised piirangud on laiemad, õppekava vastab võimetele jne. ja siis ühel hetkel ütleb riik, seis, nüüd teeme eksami ja sinu individuaalsus on kadunud. nüüd pead sa oskama kõike sama kiirelt, sama hästi jne. kui teised. mis siis, et sa oled õppinud tegema seda asja omas tempoos.
need eksamid on vägivaldsed hev laste suhtes. midagi pole teha.
a
arvamus/ 29. august 2018 19:36
Keegi ei keela sul oma koolis võid teha.
e
Ei tea.../ 28. august 2018 20:02
...küll põhjalikult kaasaegseid kooliprobleeme,aga arvata võib,et koolide direktorid on kahe käega eksamite ärajäämise poolt. Siis pole ju enam mingit arvestust,palju õpilastest eksami sooritasid,palju mitte.Siis vist ei pingutata üldse enam.Aga jah,võib olla tõesti,et enam pole vajagi vaeva näha. Võib olla piisab,kui oskad nutitelefoni näpuga torkida, On ajad.
m
28. august 2018 20:21
Millest sa räägid?
Minu küsimus
Kas koolis õpitakse ainult kolme ainet-need milles on eksamid? Teises pole olulised, sest neis ei toimu kunagi eksamit. Neid ei peaks sinu loogika järgi ka kunagi õppima?
Näed vastuolu või ei näe?
Ja riigi poolse ühtlustatud eksami ära jätmine, ei tähenda, et koolis enam ei õpita, ei kontrollita teadmisi, õpituemusi, oskusi, vilumisi jne. Ikka kontrollitakse. Miks ei peaks kontrollima?
Miks sinu arvates eksam=õppimine ja kui eksamit ei ole, siis ei õpi ka.
Ma saan aru, et sinu lapse koolis või sinu tuttavate koolis näiteks geograafiat, bioloogiat, vene keelt, füüsikat ei õpetata, sest neis ainetes pole eksamit.
Nii rumal oled, et lausa vastik lugeda.
2
20.21-le/ 28. august 2018 20:38
"Riigipoolse " kirjutatakse kokku. Olete vist ka ilma eksamiteta koolid lõpetanud.Jätkake,palun,õpinguid!
s
sisulisi vastuseid polnud/ 28. august 2018 21:12
tähenärijaks õpid? no ja nagu näed, riigieksami olen teinud ja ikka ei oska. mis siis nüüd teha? lööd mu maha või?
p
peaks/ 28. august 2018 19:06
vist tegelikult õigest otsast peale hakkama. Küsida tuleks, miks gümnaaasiumid õpilasi nii varakult otsima hakkavad? Miks ei ole võimalik gümnaasiumisse saada põhikooli lõpueksamite alusel pluss keskmist hinnet aluseks võttes? Põhikool on teatud õpietapp ja selle etapi tulemuste hindamine oleks igati mõistlik. Oleks tulemused kõigile näha. Kui siis mõni gümnaasium soovib eriti tarku õpilasi, siis võib ju mingid lisakatsed korraldada.
k
28. august 2018 20:21
Keskmist hinnet? SEda ju ei saagi olla, sest koolis ei õpita, kui õpitakse, siis ainult eksami aineid, kust need ülejäänud ainete hinded siis tulevad?
s
seda/ 28. august 2018 22:22
minagi, et peaks nagu õppima, mitte õppimist vähendama.
q
Qwert/ 28. august 2018 17:40
Ma olen direktoriga nõus, kuid kuna meil sisuliselt riiki ei ole, siis ei oska ka riigi palgal olevad asjapulgad vastata antud küsimusele.
k
28. august 2018 20:24
kas reaalkooli rahuldavad praegused matemaatika eksamid, mida riik korraldab? on nad sellega rahul? või teeks reaalkool enda õpilatele tunduvalt krõbedama eksami? Mina olen kuulnud, et raalikad irvitavad sama moodi riigieksamite üle, sest need eksamid ei vasta nende tasemele, nad lasevad lõdva randmega neid. kui kool teeks seal ise eksami, ma arvan, et tase oleks kordades tugevam. ja eksam pakuks ka õpi.lastlee motivatsiooni.
e
eva/ 28. august 2018 16:59
Olen Ene Saarega 100% nõus. Kooli lõpueksamid peaksid olema kõikides põhiainetes ja ei maksa eelduseks võtta, et kõik peavad lõpetama. kas need on riigieksamid (ühised) või koolis koostatud, pole oluline. Ka gümnaasiumis peaksid olema kõikides põhiainetes eksamid. Nii oli varasemalt ja tase märgatavalt parem, kõrgkoolidesse oli tõeline konkurss.

h
hea küsimus/ 28. august 2018 16:56
pakun et riiki ei huvita see üldse, mis koolides on. Reps võtab aegajalt sõna ja erinevaid poose ning kõik läheb vana viisi edasi.
p
28. august 2018 17:35
Põhikoolid on omavlitsuste koolid, riik annab ainult õppekava ette ja poliitilise suuna, mis suunas lapsi tuleb koolitada.
v
viisakas/ 28. august 2018 16:47
Hoolimata hetkeseisust, kus ju põhihariduse õppekava läbimist riik kontrollib ja hindab, tulevad põhikoolist juba aastaid täiesti harimatud noored inimesed, kes ei oska lugeda ja kirjutada, matemaatilistest yteadmistest ja oskustest rääkimata. Oli aeg, kus haridustaset kontrolliti ilma riigieksamita, nt koolieksami alusel. Ei dsaa küll väita, et õpitulemused oleksid kehvemad olnud nt 20 aastat tagasi, pigem paremad. Ehk on madalas põhihariduse tasemes süüdi hoopis õppekavad ja metoodika???
j
Jah/ 28. august 2018 16:26
sel aastal saime teada, et riiki huvitab, kas põhikooli õpilane teab, mitu püramiidi täit vett kasutab aastas ära rahvas, kes elab rakvere linnas. väga vajalik teadmine.
tõesti!! see oli väga vajalik teadmine. Kui riik poleks sel aastal seda küsinud, mis siis küll oleks saanud. mida me oleks õpilastele õpetanud?
v
28. august 2018 20:26
või on süüdi eksamid. sest mingi ilge tuupimine käib ju eksamiteks. aga ei õpita enam õppimise ja teadmiste pärast. vaid sellepärast, et riigieksami keksmine peab olema vabariigis ikka eeskujulikul kohal.
o
28. august 2018 16:25
ometi üks mõistlik ja õige koolijuhi tähelepanek. Teised on hallid kujud ja lisavad koorsi kaasa massipsühhoosis Pettunud isegi Lauri Leesis,keda seni hindasin kui tublit koolipapat Aga ju vanus ja kognitsiooni allakäik teevad oma töö.
k
kurb/ 28. august 2018 16:30
Nii nagu raud roostetab ja puu mädaneb, nii ka inimesed loobuvad oma põhimõtetest.
LAURI LEESI: olen jälestanud riigieksameid (?)
e
edasi/ 28. august 2018 16:20
Tahan joon alkot,teen pätti,hulgun niisama,elu nagu lillepidu,
peaasi kui laps on rahul.
Ilmselt ongi meil selline eluviis vastuvõetav paljudele.
a
28. august 2018 16:24
aga kas seda siis praegu ei tehta?
tallinnas on sellised kambad, et inimesed juba kardavad. ja kas siis praegu, kui on eksamid, siis ei joodagi? ei suitsetata? kus maailmas sina küll elad. oleks aeg reaalsesse maailma saabuda.
seda on koguaeg tehtud ja tehakse edasi.
õ
Õppekava õpetavad?/ 28. august 2018 16:05
Ja tuleb välja, et reaalkoolis õpetatakse selgeks ainult kolme õppeaine õppekava. M, E ja valikaine. Muud jäävad õpetamata, sest riik seal eksameid ei korralda. Pole paha arusaamine. Jätkake samas vaimus. Ja viisaastaku plaan kolme aastaga.
e
eva/ 28. august 2018 17:03
Pole tõsii. Ei maksa lahmida kui tegelikkust ei tea. Reaalkoolis on terve, arukas ja kaine mõtteviis, nii juhtkonnal kui õpetajatel. Ei, ise ma seal ei tööta ja ka minu lapsed seal ei käi, aga aeg-ajalt puutun Reaalkooliga kokku oma töö tõttu. Väga vinge kool.
n
28. august 2018 20:29
no ma tean ka, et selles koolis on rohkem õpetust, kui vaja. aga jutu järgi tundub, et kui riik ei kontrolli, siis meie ei õpeta. ma ei saa aru lihtsalt.
nemad peaks esimesed olema, kes mõttetu matemaatika eksami vastu hakkaks. sest need eksamid nende kooli õpilastele ei paku ju mingit ajutegevust. neid ülesandeid lahendavad nad silmad kinni ja vasema käega. see tähendab, et see kool peaks tahtma tunduvalt kõrgema tasemega eksameid, kui nad siiani olnud on.
a
28. august 2018 16:03
Appi!! Kas reaalkool õpetab ainult sellepärast, et riigile tagasisidet anda? öelda, et oh, meil on nii ja naa asju õpetatud?
Uskumatu, sellisel koolil ja selline direktor? ma olen üllatunud. väga üllatunud.
u
uku/ 28. august 2018 16:22
Vaatan, et pilt ja heli ei lähe kokku. Selline küsimus ei saa tulla koolidirektorilt. Reaalkooli direktorilt - džiisas ...
i
Ilmselt.../ 28. august 2018 18:53
... peab antud direktor silmas ministeeriumi soovi saada koolidelt ,, teistsugust tagasisidet kui eksamid ". Sellest ka küsimus, et milline see tagasiside peaks siis olema. Ministeerium lammutab, aga midagi adekvaatset asemele ei paku.
l
28. august 2018 20:30
lammutab? laseb koolidel otsustada ja seda nimetatakse lammutamiseks?
h
Helen/ 29. august 2018 17:01
Reaalkool tuleks ka ise toime, kahtlen aga sügavalt, kas nii oleks see ka teistes koolides. Kui ühiskonna raha kulutatakse haridusele, siis peaks olema ka tagasiside. Juba praegu on tasemetööd ainult valikusse sattunud õpilastel. Kogu õpilaskonna taset me aga ei tea. Kas teate nimetada riiki, kus ei ole tasemetöid/eksameid? Ka riiklikku õppekava tuleb täita.
e
ep/ 28. august 2018 15:58
Põhimõtteliselt õige. Ega töölkäiminegi ei ole kohustuslik
e
epile/ 28. august 2018 16:49
eksid, põhihariduse omandamine on kohustuslik: "Põhiharidus on riigi haridusstandardiga ettenähtud kohustuslik üldharidusmiinimum. Põhihariduse omandamine loob eeldused ja annab õiguse jätkata õpinguid keskhariduse omandamiseks."(HaS)

m
Milles probleem?/ 28. august 2018 15:49
Sallivas Eestis võib kõike vabalt võtta.
Tahad teed eksamid, ei taha ei tee ..

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee