Eesti uudised

Madis Milling: palun ärge tooge imikuid teatrisse!

Toimetas Silja Ratt, 24. august 2018 10:09

107 KOMMENTAARI

b
26. august 2018 20:37
brigita murutari vastulause on muidugi arusaadav,sest mõni aeg tagasi oli sama teema ka kuum kui kati murutar kurja artikli kirjutas:"tapke lapsed,mis nad tulevad siia tarbima".Muide ma armastan ka lapsi,keda vanemad KASVATAVAD.Nii et armsad lapsevanemad,tõstke pilk oma nutikatelt ja võtke need ka oma nunnude käest ,olge oma laste jaoks olemas ja maailm on palju ilusam paik
t
Tegelikult/ 25. august 2018 16:37
Madis, sull on 100% õigus. Tore, et julgesid seda teemat puudutada. Tubli!
a
albert/ 25. august 2018 15:52
tegelikult on naeruväärne osade perede püüd oma last süüdimatult eksponeerida, kas siis väikelapsega näiteks teatrietendusel viibida ja teiste inimeste õhtu ära rikkuda on midagi sellist, mis on kõrgemal tavalistest ühiselu normidest. Ka laps on alates sündimisest selle maailma liige, kui ta alguses pole vastutusvõimeline, peavad tema eest seda tegema vanemad. Kui meie lapsed olid väikesed, ei tulnud meil kunagi pähe seada neid kõrgemale tavalistest ühiselu normidest, muidugi seab see perele piiranguid, aga kes ütles, et laste kasvatamine peab olema kerge ja tulema teiste inimeste heaolu arvelt
T
??/ 25. august 2018 14:32
Tola millest sa räägid krdi pomps ikka
o
oo/ 25. august 2018 09:05
kudas ma siis oma titte imetada saan, kui ise teatris olen? Imikuga ema kõrval peab teatris olema üks tool lapse mähkimiseks ja mugavaks tudumiseks, kui ta parajasti ei ole ärkvel. Kui tahame, et iive oleks positiivne.
j
Jah,/ 25. august 2018 18:02
ja muusika, laulmine, tekst või heliefektid peavad olema kõik piano pianissimo, et pisike ei ehmataks, ta ei talu ju veel valjusid helisid. Aplodeerida ka loomulikult ei tohi.
p
25. august 2018 00:15
Probleem on pigem selles, et emad ei kasvata oma lapsi. Lapsed teevad mida tahavad, kus tahavad ja kuna tahavad. Ja siis kui 18 saavad, virutavad vanematele jalaga p...se.
u
Uunu/ 24. august 2018 22:49
Alati leidub infantiilseid lapsevanemaid
n
no kuulge.../ 24. august 2018 22:19
präegu teater ,mis edasi? varsti ei tohi poodi kah last kaasa võtta või?näis kuna seda seadusega reguleerima hakatakse,et kus võid lapsega käia ja kus mitte.
k
ka lastega/ 24. august 2018 22:55
Vaata, 22:19- väga vastutustundetu on laps vaid sünnitada ja lasta ise kasvada, kasvatamata/õpetamata/suunamata- las kasvab ja vohab ise, kui umbrohi, eks? Pole minul kummagi lapse pärast iial piinlik olnud- nad on kasvatatud ning teavad viisakusreegleid maast madalast. Kui sina ikka kasvatada pole viitsinud, siis pead tõepoolest muret tundma, et varsti ei või kuhugi lapsega minna. Ja ei võigi- kasvatamatu lapsega! Miks inimesed peaksid taluma sinu lapse jonni ja kisendamist ning jooksmist? Oma kodus trampige ja kisendage või terve perega (kui muidugi on oma maja), kuid väljaspool kodu peab laps olema viisakas. Sama on imikutega- tuleks sügavalt kaaluda kuhu ja kui kauaks imikuga minnakse: on tal uneaeg tulemas, mähe tarvis vahetada, söögiaeg tulemas jne jne. Kiirelt poes käia on on, kuid ka imiku puhul peaks iga ema oskama teda rahustada, kui nutab. Kellele lutt suhu, kellele kaisukas kätte jne. Vastutustundetult röökida lasta on esiteks juba lapse piinamine, ümberkaudsetest inimestest rääkimata.
i
Ikja/ 25. august 2018 00:45
Kui poes toimub etendus, kuhu inimesed on pileteid ostnud (saad aru, piletid on ostetud kultuuri nautimiseks mitte sinu lapse lisa kuulamiseks).
t
tubli/ 25. august 2018 09:08
Nüüd on sul laps ja aeg teatrisse minna, kuhu sa varem ei olnudkordagi saanudki. Kõik tuleb siin elus ära proovida.

v
24. august 2018 21:42
Väikene silvja tuleb jälle välja!!
s
ST/ 24. august 2018 20:23
ei ole vaja neid tittesid igale poole kaasa tassida.
k
K./ 24. august 2018 21:34
Loomulikult ei ole vaja. Miks üldse peaks laps olema teatris või üritusel kell 22-23.00, sellisel ajal tavaliselt üritused lõppevad. Laps peaks sel ajal magama kodus. Kui ei ole vanaema, kes saks hoida ja head sõbrannat samuti ei ole, siis võtke lapsehoidja. Jõuate osta teatripileti, siis suudate maksta lapsehoidjale selle 15-20€ õhtu eest. See, et inimesed hakkavad väitma, et kas siis väikse lapse ema ei tohigi mitte kuhugi minna, loomulikult tohib minna aga tuleb elu vastavalt korraldada. Alles üks tuttav hädaldas, et ei saa koos mehega pulma minna, sest ei ole 2- ja 5-aastast last kellegagi jätta, kuna vanavanemad on samuti pulma kutsutud. Soovituse peale, et võtku selleks viieks/kuueks tunniks kogemustega lapsehoidja kirtsutati nina, et ei olevat 30€ maksta aga alla selle ei saa korralikku lapsehoidjat kahele lapsele viieks tunniks. Kui see 30€ käib ülejõu, siis tõesti istugu kodus ja olgu oma lastega. Pulmad on harva, ei usu, et iga kuu kutsutakse kellegi pulma.
m
24. august 2018 18:36
mina vihkan lapsi,nad on saatanast.
i
iga roju oma kodu/ 24. august 2018 19:06
lapsed on armsad aga mitte keset etendust kisavad ja jonnivad lapsed
ü
ürituste korraldajatele!/ 24. august 2018 18:20
lahendus on lihtsam-ürituste korraldajad saavad teha ju reegli keda nad sisse lubavad, kui on etendus/kontsert/muu üritus lastele sobimatu või on ette aimata et laste tegutsemine võib häirida teisi siis vanemad kes on tulnud kohale oma lastega saadetakse piletikontrollist juba minema
n
no vaata/ 24. august 2018 19:32
...eesti turg on nii nii tilluke, et ei juleta mingeid ettekirjutusi või väljapraakimisi teha, sest muidu jääb ju piletimüügist saadav tulu saamata ja kahjuks või õnneks, ENAMIKUL on lapsed :( Mina arvan, et asi sinna taha jääbki, sest juttu on sellest tehtud oi, kui palju! Ei julgegi varsti vabaõhukontserdile või etendusele minna...Ka minul oli paar aastat tagasi üks elamus rikutud, mis rikutud jooksvate ja karjuvate laste tõttu. Abikaasa kinkis piletid etendusele mõisas, mille raamatut mõlemad oleme korduvalt lugenud ja võib öelda, et suured fännid. Ma võtsin puhkuse ja see õhtu oli mu puhkuse oodatuim...Osa näitlejate jutust jäigi kuulmata karjuvate ja kilkavate latsekeste tõttu ning lahkusime mõlemad pettunult! Ah jaa, abikaasa kirjutas ka teatri juhtkonnale pretensiooni, mis peale vaid vabandati ja lubati edaspidi hoolsamad olla. Nagu näga, ei olda...
k
Kuidas võtta/ 25. august 2018 00:49
Minust just nüüd jääb tulu saamata, aastaid suveetendustel ei ole käinud ja just titede probleemi tõttu.
j
jääb loota,/ 25. august 2018 17:21
et kuna teema on avalikkusele rohkem nähtavaks tehtud nüüd, siis hakatakse tegelema ka selle lahendamisega
k
kusjuures paljud emmed jätavad/ 24. august 2018 17:00
oma lapsed koju teiste valvata, aga siis keegi ikka võtab kkasa
n
no mis/ 24. august 2018 16:36
Nädendeid ja etendusi tuleb ju valida vanuse järgi...Mis on ka etenduse juurde reklaamides kirjutatud, et kui vanadele mõeldud. Ja pisemaid lihtsalt ei lasta sissegi.
m
Maarja!/ 24. august 2018 16:34
Tubli töö,Madis! Et sellest ka ükskord juttu tehakse!
e
24. august 2018 17:15
Emmed kirjutavad kohe kaebuse a la mis te tänitate!
t
tarbijakaitse/ 24. august 2018 19:08
ja mina rikutud etenduse (loe saamta teenuse) eest küsin raha tagasi
p
parem see,/ 24. august 2018 19:23
kui pärast terve saalitäis rahvast küsib raha tagasi, kuna mingi lapse kisamise peale ei saanud etendust nautida.
t
Toomas Greenfeldt/ 24. august 2018 16:33
Need kuulsad inimesed ju panevad oma imikud teatrise kes ei ole nõus olema 1 aasta lapsepuhkusel.

v
viisakas/ 24. august 2018 15:57
Kõrvulukustavast kisamisest ühistranspordis, kauplustes ja tänaval peaks piisama. Oma raha eest kontserdil või teatris tahaks aga muud repertuaari nautida.
t
24. august 2018 15:40
Täitsa nõus ja inimesed, ärge palun valige sportlaseid ja näitlejaid riigikogusse.
m
24. august 2018 19:09
mis see nüüd asjasse puutub!?
n
nanana/ 24. august 2018 15:06
jah, lapsi võib viia riigikogu istungile, erakonna koosolekule, kontserdile, mis vabas õhus , muusikat kuulama vabas õhus, aga sõnalavastuste ja teatrietendused ei sobi jah, sest see tittede vingumine on ka minul hea etenduse ära rikkunud, ka hea kontserdi vabas õhus, pean silmast ilusat kontserti Vihula mõisas, kus jah ka meie üsna tuntud muusiku laps lihtsalt vingus ära hea etenduse
l
loogik/ 24. august 2018 13:43
Kui näitlejad oma lapsed ka tööle - etenduse ajal lavale - tooksid, oleks kõik korras!
m
24. august 2018 19:09
muidu näitlejate lapsed kasvavad teatris, aga nemad keset etendust ei karju
l
lasteetendused??/ 24. august 2018 13:42
Soovides oma kahele lapselapsele elamust kinkida, läksime Vanemuisesse Lotte muukali vaatama. Õudselt igav - vaid tegelastel endil oli ehk huvitav. 5-6 aastane laps ei suuda täismahus kahevaatuselist muusikali jälgida, no ehk suudab ka, aga see lotatamine on juba üle igasuguse piiri. Meeldis väga kunagine etendus "Mowgli", meeldis ka "Üle linna Vinski" suveteater. Aga Pajusaare igavate lauludega ja mingite kolmekõrvaliste jäneste soig ei meeldinud. Alla 3aastased ei saa reeglina laval toimuvast üldse aru või kui saavadki, siis see nende püsimällu ei jää, nii et poe mõtet titade peale teatripiletiraha raisata. Oodake ära, kui nad saavad 4-5-aastaseks, küll jõuate siis paljudel toredatel lasteetendustel käia, mille kohta lapsel on juba oma arvamus ja saate lapsega teatri teemal arutleda.
v
vabandust/ 24. august 2018 15:20
muusikali. Ei tea, miks oma teksti eelnevalt läbi ei loe ma....
t
Teeline/ 24. august 2018 16:54
Eks ta sul siis üks nutifonilaps ole, kellele ilma tapmiste ja tagaajamisteta iga asi igav on.
e
ei ole nutifonilapsed/ 25. august 2018 09:46
"Mowgli" etedus 20 aastat tagasi, siis polnud nutitõbe veel olemas. Tahangi rõhutada, et kui on hea etendust, jääb see lasele aastateks meelde. Ka Mowgli, ja oli ka "Verevennad" Vanemuises, mida lapsed (kolmekümneaastased lapsed!) siiani meenutavad ja tänavad, et ma neid teatrisse visin. Kuid paariaastane ei saa aru, mis on teater, tema tahab pigem seal ringi joosta, ja tita on ilmselt selleks kaasas, et ta on rinnalaps, teda pole kellegi hoolde jätta või on emal põhimõte "minu laps on minuga kõikjal kaasas ja jutul lõpp".
g
Gerli/ 24. august 2018 13:11
ostan pileti, lähen kodust väja, jätan oma lapsed koju, ma tahan neist puhata, tahan endale aega, ilma lasteta, tahan süveneda .... tahan olla sel hetkel üksi! Ja siis tuleb kuskilt titekisa või paari aastase pirin, et, hakkas igav. Palun ärge võtke pisikesi kaasa, neil on omad etenduse, minge nendega sinna.
m
mmm/ 24. august 2018 13:04
Väga õige ju, mis artiklis kirjas on. Käisin minagi seda etendust vaatamas ja no ei kujuta ette küll, et näitleja ütleb kõlaval mehehäälel "kas hakkame seksima?" aga selle vastuseks kajab kusagilt "väää-väää" :D Muuseas Millingul on ilusad käed :D
l
las siis mõtlevad/ 24. august 2018 16:31
kas tasub üldse seksida, kui sellised kohutavad tagajärjed lapse näol tulevad.

k
Kodanik/ 24. august 2018 12:27
Minagi arvan, et lapsi ei saa ikka igale poole kaasa võtta. Lapseemmed, kes tahaks nagu näidata kui oluline talle ta laps on . kas ikka on? Mida saab see maimuke sinuga teatris või töökahal olles. Sa vajad lõõgastust nagu teisedki, kuid leia selleks lapsehoidja. Samas saad sa oma uut energiat rakendada vabal ajal oma lapsega tegelemiseks, millest on ka maimukesel rõõmu.
n
Noh eks/ 24. august 2018 12:22
Emmesid ole ka mitmesuguseid, neid lehelapsi, kes sõbrantsiga jutustavad või telefoni näpivad või kusagil burksi kugistavad ja laps omapead, näeme tihti.
m
Mari/ 24. august 2018 12:19
Palun, ärge tooge oma imikuid lennukisse! See on lihtsalt kohutav, kui istuda karjuva imikuga 4-5-6 tundi koos lennukis!
a
aga ha-ha-haa/ 24. august 2018 23:40
mul sama kogemus 2,5 h karjus vahetpidamata ja õhtul läksin kontserdile väike saal ja seal sama 0,5h karjus,tõusin püsti ja lahkusin saalist,lennukis ma saan aru,et inimesed sõidavad koju imikutega ja ei saa ju oma imikut maha jätta, et ta lennukis nutab,aga kontserdil,eriti mõisates ja väikestes saalides----kohutav
l
liar./ 24. august 2018 12:13
Käisin ka sellel suvelavastusel, kus Milling oli. Väga tubli peab olema, et suuta edasi mängida ja mitte lasta end segada, kui lastakse oma lastel etendusel vabalt kasvada. Olen täiesti selle poolt,et näitleja peaks etenduse pooleli jätma ja vanemale häbi tegema. Siis ehk taipab,et teine kord ei tule sellisesse kohta, kui tema laps ei oska ega saa olla rahulikult.
h
24. august 2018 12:12
Hea tahtmise juures leiab alati kellegi kes last vaatab. Kindlasti on see ka lapse huvides. Armastav ema ei vii last talle ebahuvitavasse kohta
v
Vanemate/ 24. august 2018 12:06
Kohus on oma võsukestel silm peal hoida ka spordivõistlusel. Hiljuti paides jalkamatsil nägin, kui ema lätutas sõbrantsiga, aga pojukene jalgadegalihtsalt kõndis plastistmeid mööda. Kui üks naine keelas seda last, läksid emmekesel silmad punni ja ta sisistas, et minu laps võib teha ! Lumehelbeke või lillelaps või mis iganes.
o
24. august 2018 12:23
Oleks laps palliga vastu pea saanud, oleks terve maail süüdistatud
i
24. august 2018 11:59
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
Sisekontroll/ 24. august 2018 12:25
Konkreetsemalt, palun, millisest teatrist ja etendusest on jutt?
p
Priit/ 24. august 2018 11:58
Esimest korda selle vennaga nõus. Aga üks soovitus - õpi relva käes hoidma ! Ise veel tahad kõva militaarvend olla aga hoiad relva nagu 8 aastane action filmide fänn.
k
Kas on plaan, et edaspidi... / 24. august 2018 12:09
... lava titeste eest kaitstakse relvaga?
p
Priit/ 24. august 2018 12:21
Kas ma olen seda väitnud või :) ?
l
24. august 2018 13:40
Laval hakatakse pauku tegema siis on kisa lahti.
p
Priidule/ 24. august 2018 14:54
Jah, siin samas, sest jutt ju etendustest ja titedest.

s
Solei/ 24. august 2018 11:54
Kas te võtate oma imiku tööjuurde kaasa?Kui ei võta,siis miks?Kas ta segab?
k
Ka lapsevamem, kuid ajuga/ 24. august 2018 11:35
Täiesti ôige jutt, vôiks ju olla nii... lapsevanem vôtab vastutuse..kui väägiv/karjuv laps rikub ära teiste vaatajate etenduse, maksab kôigile raha ragasi... nii lihtne see ongi.. miks peavad teused kannatama?
n
naine/ 24. august 2018 11:34
imikutega ei tasu tõesti igale poole minna
b
babuška/ 24. august 2018 12:20
Ka 5-6 aastasel on igav täiskasvanute etendustel-kontsertidel. Nad ei lärma, aga nühivad ja nügivad istmetel ja rõdu piiretel, sest 2 tundi paigal istuda ja vaikselt olla on raske. Siis käiakse nendega vetsus ja joomas ja muidu jalutamas. Etendus on lihtsalt rikutud.
e
Ewa/ 24. august 2018 12:49
Üks koht, kus karjuvad tited segavad, on lõpuaktusel, Ei saa olla nii, et ühe karjuvad tited pärast kannatab sada inimest, lapsele tuleks paariks tunniks hoidja leida.
v
Väga / 24. august 2018 15:50
õige jutt.Ka endal on karjuvad ja ringi jooksvad väikelapsed mitu lõpuaktust ära rikkunud!
m
24. august 2018 11:29
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
24. august 2018 11:36
k
kui sinu teksti/ 24. august 2018 12:00
lugeda siis paraku ei rikasta. Lusikaga antud, kulbiga võetud!
s
24. august 2018 13:47
Sa ei ole mitte mitmekesisuse volinik vaid psühhiaatri abi vajav haige inimene. Kui ise ei suuda arsti vastuvõtule minna, las lähedased viivad.
õ
Õige jutt Milling/ 24. august 2018 11:28
Olen alati imestanud, et lapsevanem ei jälgi oma last.Etenduse ajal joostakse ringi, nutetakse jne. Ema arvab, et tema nunnu on nii jumalik, et kõik vaatavad ja imestavad. Ei imesta, viha teeb.
Teine lugu on, mobiiltelefonid. Kirikus, nii pühalikus kohas, kus pastor kõnet pidas hakkas järsku telefon oma nõmedat viisi mängima. Inimene võtab suure otsimisega kotist välja ja uurib veel, kes helistab, aega küll kinni panemisega.
i
Imikute koht on kodus lastehoidjaga/ 24. august 2018 11:37
Lõpuks ometi keegi on sõna võtnud sellel teemal.
r
Rannap/ 24. august 2018 11:51
...ju ka katkestas kord etteaste, sest oli tõsiselt häiritud lava ees lällavast ja jooksvast lapsest, publik ilmselt ka. Rannap tõusis klaveri tagant ja pöördus publiku poole ju "Kelle laps see on?" Mitte keegi ei iitsatanud...ai, kui häbi oli! Kuidagi pimedusevarjus kadus see laps peagi koos vanematega...
m
Mina/ 24. august 2018 11:28
Praegu saab vanemateks see põlvkond noori, kes omal ajal ise jäid kasvatusest ilma.
Vanemad püüdsid toime tulla suurte muudatustega ning laste kasvatus jäi tagaplaanile.
Tänapäeval meie ühiskonna paljude probleemide kurjajuureks ongi tavaline KASVATAMATUS.
Kasvatamatus liikluses, koolis, teatris …
i
Intelligentsi küsimus/ 24. august 2018 11:41
Tead, mina samuti püüdsin toime tulema, aga minu lapselapsed jäävad koju, kui vanenad käivad täiskasvanute üritustele.
r
rashomon/ 24. august 2018 11:18
Tõsi ta on, lapsega teatrisse tulek on ju sama mis sisselülitatud mobiiliga teatrisse minek ja sellega seal pläramine. samal tasemel matslikus ja mühaklikus.
r
rashomon, / 24. august 2018 12:30
Ups, ikka matslikkus ja mühaklikkus peaks kirjutatud olema.
a
Ammu Eestist sääred teinud/ 24. august 2018 11:05
Tüüpiline Eesti, tüüpiline eestlane. Pärast lapse saamist ei ole enam kuskile asja- istu kodus ja kasvata oma lastest samasugused kibedad küünikud, kes ei saa iial teadmagi, mis pidi see ilus maailma tegelikult pöörleb.
Ei tohi lastega teatrisse, ei kinno, ei laulupeole, ei restorani, ei kuskile. Milliseks selline laps kasvab? Rumalaks maakaks, kõik.
Pole ime, et terve Eesti jookseb Lätti odava labase alkoholi järele ega oska normaalselt juua. Ka seda tuleb õppida. Õppida tundma kvaliteeti, maitset, kuidas juua. Mitte lihtsalt kaanida mingit solki liitritega kõhtu.
Ma olen kohanud 10-aastaseid lapsi, kes ei oska isegi kahvli ja noaga süüa, sest neid pole iial restorani viidud. Kohtan sageli täiskasvanud, kes normaalse kvaliteetse söögi peale kirtsutavad nina, reaalselt aga seisneb probleem selles, et elus pole selliseid sööke söödudki, mingi mõttetu moll kardula ja sealihaga eluaeg ees olnud.
Selle teatrivärgiga tuleb täpselt sama olukord tulevikus, sellest on lihtsalt savi, sest iial pole sinna viidud. Mida pole kogenud, seda ei oska ka taga igatseda.
Tänan kõiki miinuste eest ja jõudu kasvatamast oma lapsed lollideks maakateks.
k
Kurja juur on vanemate puudulik intelligents/ 24. august 2018 11:54
Tead, sina oma lapsega ei ole maailma naba, katsu elada nii et ka teistele jääks midagi alles-antud juhul kas või õigus etenduse mitte sinu imiku kisa nautimisele. Sai käia ka varem igal pool imiku kaasa tirimata, miks nüüd ei saa? Saamatu oled? Jumal tänatud, et tited kahvlidega etenusele veel ei ilmu. Kuidas nad on restoranis laudlina lauast maha tirunud, olen küll näinud. Kohutav vaatepilt oli. Ja olen näinud, kuidas lapsed vanemate terava pilgu all rahulikult istuvad ja söögi ootavad. Nendele kohe tehti selgeks, et restoranis nad ei ole üksi, nad peavad teistega arvestada.
n
Nuga/ 24. august 2018 11:57
Miks sa ei saa lapsele õpetada lauakombed juba kodus?
t
Taimi / 24. august 2018 11:59
Selle kohta tahaks õelda, loll jutt suhu tagasi. Lapsed käigu laste etendustel ja vanemate inimeste jäägu oma. Ei jää laps rumalaks ,kui käib teatris lastele mõeldud etendustel ja neile mõeldud üritustel. Mis neil " maakatel" viga on,see on inimesest endas kinni kui rumal ta on ja palju ta kaaskodanikest arvestab.
b
babuška/ 24. august 2018 12:25
Kui oma last kodus ei õpetata, siis restod, teatrid ja kinod pole need kohad, kus õppima hakata. Nn.lastetuba tekkib ikka kodus. Väike laps ei jõua istuda vaikselt 2 tundi, see on talle liig ja võrdub ta piinamisega.
O
.../ 24. august 2018 12:34
Olen 2 last suureks kasvatanud ja kolmas algklassilaps. Kõigi kolmega olen üritustel käinud, aga sellistel mis lapsele arusaadavad. Pole ka endal võimalik etendust nautida, kui laps toimetab.
Noa ja kahvliga õpetatakse sööma kodus, mitte restoranis. Kas Sind õpetas mõni kelner kuskil peenes restoranis? Pole minu lapsed üleliia tihti restoranidesse sattunud, aga noa ja kahvliga söövad ka kodus.
Põhimõtteliselt võib lastega igal pool käia, aga neile tuleb õpetada, kuidas kuskil käituda. Tundub lihtsalt, et on väga palju neid, kellest elementaarsed viisakusreeglid on kauge kaarega mööda läinud.
Las täiskasvanute etendused jääda täiskasvanutele. On ilmselge, et lastel on seal lihtsalt igav. Sinna viimine on otsene lapsega mittearvestamine. Otsustanud lapse saada, peab lapsega ka arvestama.
Toredaid teatrielamusi kõigile!
l
24. august 2018 12:41
Lapsed viiakse alustuseks lasteetendustele
k
kodu tähtsusest/ 24. august 2018 12:46
Lapsed viiakse alustuseks lasteetendustele. Ka sinna pole mõtet imiku või paariaastasega minna. Lauakombeid õpetatakse eelnevalt kodus, need ei teki restoranis iseenesest. Kui kodus maitsetut toitu sööd, ei pruugi restoranitoit üldse meeldida - nii et jälle algab kõik kodust.
o
Oh jah./ 24. august 2018 13:07
Väike laps olgu ikka lastemaailmas, küll sealt kasvab pikapeale täiskasvanute maailma. Lastele on toredaid üritusi, seal võivad joosta , nutta, karjuda, kõik ühesugused ja keegi ei pahanda. Imelik küll, et mõnele ikka arusaam kohale ei jõua. Mats, mis mats.
t
to 11:05/ 24. august 2018 13:53
Kas sina oma lapsi pole kodus võimeline kahvli ja noagasööma õpetama? Oled küll ammu Eestist sääred teinud aga kibedust ja õelust täis kui kurivaim. Rumalust ka lisaks. Pole see imedemaa, kus see ka iganes asub, sind harinud ega paremaks muutnud.
t
to Ammu Eestist.../ 24. august 2018 13:57
Mina jälle olen käinud riigis, kus isegi täiskasvanud ei söö noa ja kahvliga (usas), tehti suured silmad kui mina ei tükeldanud liha kohe väikesteks tükkideks vaid sõin nii nagu meil kombeks, ja 2 aastat elamist saksas ei kohanud ka pea üheski söögikohas või külaskäikudel, et lapsed prae söömisel oskaksid kasutada nuga, ikka emmed-issid tükeldasid portsud suupäraseks ja lapsed sõid ainult kahvliga, noor. Volgasakslane, kes elas paar aastat enne saksasse kolimist Eestis ja võttis meie lauakombed üle, rääkis, et kui nad kusagil lastega söömas käisid ja lapsed ka korralikult noa-kahvliga sõid, vahti kõrvallaudadest nagu ilmaimet.
Ja oleneb, mida "normaalse kvaliteetse söögi" all mõeldakse, mina ka eelistan endavalmistatut poe ja söögikohtade toidule, kartulit riisi ja pastale, oma aias kasvatatud juur-, aia- ja puuvilja poest saadavatele.
h
hea, et sääred tegid/ 24. august 2018 14:00
noa ja kahvliga söömise õpetamiseks ei pea minema restorani, seda saab edukalt teha kodus igapäevaselt hommiku-, lõuna- ja õhtusöögilauas. Järelikult ei oska, ei taha või ei viitsi sa kodus süüa teha. Teiseks: laps ei kasva rumalaks maakaks, kui ta viiakse eakohastele lasteetendustele, aga mitte imikuna täiskasvanute üritustele.
m
mina/ 24. august 2018 15:33
Kõik algab ikka kodust, ei pea veel selleks restorani minema, et noa ja kahviga sööma õppida. See tuleks ikka kodus selgeks õpetada ja ka kõik muud viisakusreeglid. Küll siis oskavad suurtena käituda normaalsete inimeste moodi.
a
Ano Maali/ 24. august 2018 16:31
Armas inimene, ära, palun, solva maakaid. Tihtipeale võivad nende lapsed olla kordades kultuursemad. Minu maanaabrite lapsed (erinevates peredes) on viisakad, toredad ja oskavad hästi käituda nii teatris kui kontsertidel.
t
To 11.05/ 24. august 2018 19:25
Esiteks on vàga hea,et oled siit làinud kuna rumalaid me taga ei nuta.teiseks "maakad" on vahel kòrvalt vaadates paremini kasvatatud sest kogukond on perekesksem.aga sina jàà sinna kus oled ja naudi kalleid kùlalisi ùle mere sest "kultuuri ja kasvatust"on nemad òiged nàitama
a
APPI!/ 25. august 2018 08:46
l
Lapsed/ 25. august 2018 18:30
õpetatakse noa ja kahvliga sööma kodus, mitte restoranis. Viisakalt käituma õpetatakse samuti kodus, mitte teatris. Oli üks kuldaväärt ütlemine: käitu kodus, nagu oleksid kuninga vastuvõtul, siis tunned end kuninga vastuvõtul nagu kodus.

e
Ennasttäis emme/ 24. august 2018 11:04
Kõik PEAVAD teatris minu lapse lalinat või jonnikisa kuulata saama. Ja lähinaabrid ka tema kakalõhna, kui ta end täis teeb. sest tema on ju MINU laaps, seega kogu maailma naba!
a
A/ 24. august 2018 11:17
Näe ,maailma naba ongi isiklikult miinuse pannud
e
eestlane/ 24. august 2018 11:01
milleks vedada titte kohtadesse kus ta midagi ei taipa,on stressis ,lõugab ja kõiki segab Saab vanemaks ,küll siis käib ,Arstiteadus on teinud kindlaks ,et see on lapsele äärmiselt koormav ja stressav ,vaevalt emad ja isad seda soovivad ,võtke asja mõistusega
t
To eestlane/ 24. august 2018 15:28
Just, see mõni aasta võiks ikka ära kannatada kuni laps veidikenegi ümbritsevast aru saab, kuidas ja kus käituda. Miskipärast meenub mulle, et matustel nagu polegi neid emmekesi oma silmarõõmudega näinud, päris huvitav kuhu lapsed jäeti?
4
4/ 24. august 2018 11:00
r
reku/ 24. august 2018 10:58
Lastele ja täiskasvanuile on käimiseks ikka erinevad kohad kindlasti olemas. Näiteks Murutar ei lähe ju lapsega kinno, kus näidatakse pornograafilise sisuga filmi.
e
eku/ 24. august 2018 11:43
m
24. august 2018 19:31
Ma küll selles nii kindel poleks.
t
Tuhajuhan/ 24. august 2018 10:36
täpselt sama siin....olen pidanud korduvalt teatris kannatama ja topelt keskenduma tükile.... a muidu on lapsed nunnud...
L
.../ 24. august 2018 10:35
Lapse võib teatrisse, ka vabaõhuetendusele, kaasa võtta siis kui ta juba aru saab kus ta on ja mis seal toimub!
'
l
lisan sulle 10.35/ 24. august 2018 11:39
...ja lisaks, kui ta teab, kuidas teartis või vabaõhuetendusel KÄITUDA! Aga selleks tuleb kasvatada last. Lapsele on raske tund aega paigal püsida, kui sisu ei ole tema jaoks huvitav s.t polegi lastele mõeldud! Siis väike vaheaeg ja veel tunnike...Alla 7 aastasel ei ole niisugustes kohtades midagi teha, ütlen ausalt. Ja ega ei ole palju ka 7 aastaseid, kes tõesti suudavad 2h vagusi püsida ja kui tõesti on hädavajalik vanematele miskit öelda v küsida, on last õpetatud, et tuleb küsida vaikselt ja sosinal, mitte kisendada üle teatri, et TEMAL on pissihäda või kust jäätist saab või millal me JUBA ära läheme...Ma äsja kõndima õppinud titadest ei hakka üldse rääkimagi! Kui ei ole last kellegagi jätta, siis ära tule täiskasvanutele mõeldud teatrisse või kontserdile! Uskuge, inimesed on maksnud raha ja ostnud pileti (piletid ei ole just odavad), et nautida segamatult ETENDUST, mitte laste jooksmist või kräunumist. Miks korratakse enne etendust üle, et isegi telefonid tuleb hääletuks teha (mis kehtib ju kõigile külastajatele), kuid ei suudeta välja öelda, et väikelapsed palutakse saalist välja viia? See võiks juba piletitel kirjas olla! Miks ei tehta?
t
Tegelikult / 24. august 2018 11:57
Tuleb välja, et lapsevanematel endil on lastetuba puudulik. See ei käi muidugi kõigi väikeste laste vanemate kohta aga on küllalt neid, kes ei tea, kuidas viisakad inimesed käituvad.
r
Rumalus ruulib/ 24. august 2018 15:10
Üks agar noor ema lohistas 2.k imikut reisile Aafrikasse ning hiljem kirjutas, et titale seal väga meeldis.
n
normaalne mees ja normaalne jutt/ 24. august 2018 10:29
Lugegu see hüsteeriline teemaalgataja nüüd oma vihakõne läbi ja võrrelgu.
r
rita/ 24. august 2018 11:30
teemaalgataja ei olnud küll hüsteeriline (M.Ulfsak EE-s), B.Murutar arvas, et temal on õigus oma titt teatrisse/vabaõhukontserditele jm kohtadesse kaasa tassida, et kõik saaksid osa või elamusest segatud. Olen Millingu postitusega 100 prossu nõus, et tited koju. B.Murutar - ütlesite, et minge rääkige koera peremehega, teate, ei julge isegi läheneda kui rihma otsas suukorvita hunt on närviline ja peremees ei jõua teda peaaegu näärist kinnigi hoida, vaatad et tulema saad ja et koer peremehe rihma otsast lahti ei tümba ennast. See oli nagu 10-15 aastat tagasi kui võeti rotveilereid ja õhtuti jalutati neid lahtiselt pargis ja mere ääres, peremees hüüdis eemate, et ta ei tee midagi, koeral olid lõuad pärani ja urises su peale. Vastutustundetud ja lollid peremehed, politseid võis oodata tunde, sest see ei ole ju prioriteet mis sest, et seaduses on kirjas karistus selle eest. Minu titt ja minu koer, kaaskodanikest ükspuha.
3
3/ 24. august 2018 10:27
p
Pooldan/ 24. august 2018 11:22
Üldse ei peaks lapsi tegema, nad häirivad mind igal pool, mitte ainult teatris. Ka trammis on röökiv ja kakava titt ebameeldiv. Samuti poesabas. Kui siiski otsustatakse sigida, peaks naine lapsega olema koduseinte vahel kinni vähemalt lapse kooliminekuni, mees toob koju süüa ning naine koos oma titega välja ei roni. Asjad olgu ikka nii nagu nad on alati olnud.
n
naine/ 24. august 2018 11:33
jah, sinusugune mees laseb kohe jalga kui laps on tulekul aga vanas eas siis laps peab sind põetama
h
Heli/ 24. august 2018 11:46
Oi, kullake 11.22 ei ole kõik nii mustvalge: lastega ja lasteta. Ema, kes oskab oma last kasvatada ei pea koduseinte vahel kinni olema! Tuleta meelde oma kohustused lapsevanemana, millest üks (mis on esiteks su enda ja sinu lapse huvides!) on lapse kasvatamine viisakaks ja väärikaks ning õnnelikuks inimeseks! Nii pea, kui kõndima õpib, on elementaarne õpetada, mida tohib näppida, mida mitte. Kui lusikaga sööma õpib, siis õpetame, et lauas ei matsutata, ei räägita täis suuga, ei segata teiste jutule vahele. Paari aastasele õpetame, kuidas avalikus kohas, ühistranspordis, kontserdil käituda: ei karjuta, ei räägita kõva häälega, vaid sosistatakse jne jne. Ehk alustaks sellest, et teete kulla noored emmed esmalt selgeks (ENNE lapse sünnitamist), kas teil oleks üldse piisavalt mõistust ja püsivust kõike seda oma lastele õpetada? Inimeste jaoks ei ole teie kasvatamatud lapsed nunnud ja poes karjumine, trampimine ja lollitamine, EI ole lapseks olemise normaalne osa. See on see, kus ükskõiksus ja kasvatamatus pead tõstab. Juba teismeeas saate oma armsa lapsukese poolt nautida ülbitsemist ja teid, kulla vanemad saadetakse heasse kohta. Aga palun säästke teise oma "normaalsusest"!