Eesti uudised

Võitlus palgalõhega: riik tahab avaliku sektori palku igal aastal kontrollima hakata

Marvel Riik, 23. august 2018, 15:12

82 KOMMENTAARI

n
No on meil ministrid./ 24. august 2018, 15:52
Vehivad ja vehivad,ei tea ,millal õhku tõusevad. Kui tõusevad.
e
Et nüüd.../ 24. august 2018, 14:39
...proovitakse jälgi segada ja puru silma ajada. Ei saa aru, kas meie Eesti Energia tippjuht on tõesti võimeline 100 korda rohkem tööd tegema kui keskmise palga saaja ööpäevas? Või on tal 100 korda kõrgem haridus? Kus seda saadakse? Miinimumpalga ja pensionide koefitsendid, millega korrutatakse, on iidamast-aadamast. Oleksin rahul kui saaks pensioni 60% keskmisest palgast nagu vanasti. Kui palju me nüüd saame?
k
krõõt/ 24. august 2018, 14:17
Oleks aeg lõpetada see käskude-keeldude jama. Inimesi endid nagu see teema ei huvitagi aga ametnikud muudkui sebivad ja korraldavad ja kontrollivad. Kui inimene läheb tööle ja on nõus töötasuga mida saab siis ma ei saa aru kelle teise asi on seda arutada, kas mees sellel töökohal saab rohkem või äkki hoopis naine samal töökohal teenib rohkem. Hakkame aga ruttu kontrollima.
m
miks/ 24. august 2018, 10:30
makstakse kõrgetele riigiametnikele nii suurt palka. Sellepärast, et neil ei oleks huvi raha eest kellelegi midagi anda/teha ametiposti eeliseid ära kasutades. St et ei oleks huvi altkäemaksu võttes oma ametit kaotada, sest palk on nii suur. Näha on, et see idee ei tööta. Paljud kõrgepalgalised riigiametnikud ei saagi oma "talenti" korruptiivselt kasutada ja need, kes saavad, teevad seda ikka, vaatamata kõrgele palgale. Pean silmas eriti Tln töökohti, kus üks mees teise järel lahti lastakse ja järgmisele tsipa kõrgem palk kehtestatakse. Miskipärast mulle tundub, et sellised parteilised ametipostid on parteikassa täitmise traditsioonoline võimalus. Kui sinu eelkäija, kelle palk oli 4000 andis parteiskassasse ütleme 1000 oma palgast, siis järeltulija, kes saab 6500 annab ilmselt suurema andami. Enne valimisi väga vajalik panus ja 3-4 tuhhiga saab austatud isik väga lahedalt ära elada. No aga rohkem tahaks ju ikka, sellepärast ei kao ka korruptsioonijuhtumid kunagi, makske kõrgetele riigiametnikele kuipalju tahes.
k
käisin/ 24. august 2018, 10:13
uurimas. Meil onSoolise võrdõiguslikkuse büroo. Vanasti ole seal terve rida isikuid tööl ja neist ÜKS oli mees. Nüüd pole enam ühtki meest ja ona järele jäänud 7 naist. Ka on kulutatav raha selle asutuse jaoks vähenenud, kui seda numbrit pole kuidagi osavalt mujale peidetud. Seal on kenad a la PP ettekanded selle kohta, mis erinevatel aastatel tehtud. 2017 a aruanne oli ka. Aruanne jahmatas esimestest lehtedest oma lapsikusega. Siis oli seal T. Padari pilt mingi täiesti temaga mitte haakuva teksti kõrval ja mõtlesin, et huvitav kas tema käest pildi kasutamiseks ka luba küsiti. Edasi tuli aga ka üks informatiivne graafik, kus erialati oli jaotatud meeste ja osakaal teatud ametitest. See graafik nägi välja nagu diagonaali pidi poolitatud ristkülik. Ühel pool naised, teisel mehed. Seega näitas graafik, et on olemas töökohad, kus on hõivatud naised ja sellised, kus on peamiselt mehed. Palgalõhe suure probleemina saab esineda ainult diagrammi keskkohas, kus mehi ja naisi samadel ametipostidel üsna võrdselt. Kogu sebimine ei puuduta seega enamusi meil esinevaid töökohti. Aga seal võrdõiguslikkuse büroos võiks mõni meessoo esindaja ikka ka olla, kui te sellise hullu leiate, kes sinna nõus on tulema.
e
ei usu/ 24. august 2018, 07:43
inimese juttu, kes nii agaralt kätega mõjuda püüab
n
nonoh/ 24. august 2018, 07:42
asjast võiks rääkida ikka need kõrged ametnikud, kellel oleks teadmisi ja arusaamist riigi palgapoliitikast.
Tahaks kuulda, kuidas õigustada riigiametis oleva inimese üle 5000 eurost kuupalka. Millised võimed sellel inimesel on. Kas tal on ka ikka nõunikud,ametnuikud, allauvad. Või teeb kogu valdkonna töö
ise ära.
k
Kuidas saaks/ 24. august 2018, 06:37
veelgi rumalam näida? Ära midagi tee, vaid nõua "Mina tahan ka"!

o
24. august 2018, 06:17
on jah riik meil,kas revolutsiooni juba ei tule???kaua võib eestlasi mõnitada,kaua suudab eestlane kannatada,mida veel kontrollima hakatakse???
peaks naabrilt abi paluma
e
Eestlase käes/ 24. august 2018, 06:30
on maailmarekord lömitamises. Ei aita isegi naabri appikutsumisest.
u
Urmas/ 23. august 2018, 23:44
Proua Liina Sikkut! Palun avalikustage, milline on näiteks Märjamaa KOV "ehitusministri" ja Tallinna "ehitusministri" palk! Kas on palgalõhe või ei ole? Mille poolest on Tallinna KOV "ehitusminister"(sõltumata seksuaalsetest eelistustest) targem/haritum/töövõimekam/jne kohalikust "ehitusministrist", et Tallinna omal peab olema suurem palk?
m
mm/ 23. august 2018, 23:12
Kontrolöridele hakatakse kindlasti vinget palka maksma.
j
Jajah,/ 23. august 2018, 22:57
alustagem siis tallinna linnavalitsusest.
m
Miskine/ 23. august 2018, 22:44
maksumaksjate organisatsioon peab omama kontrolli selle üle, mis riigiametites toimub. Ei ole nii, et mingi ametnik arvab, et ta teeb palju tööd ja peab saama palju palka. Esiteks ei tee ametnik tööd - ta on teenistuses. Teiseks ta ei loo väärtust vaid tarbib seda. Seda kõike tuleks silmas pidada, kui palku määratakse. Riigiteenistus on au asi, mitte mingi hea äraelamise koht.
2
2020/ 23. august 2018, 22:51
naerukoht. väike riik ja iga asi võtab niii kaua aega. miks? kui riigikogu tõstab palka, siis kohe järgmisest kuust.
9
9999/ 23. august 2018, 22:40
Palgalõhe eksisteerib ainult mõne protsendi ulatuses ning selle põhjuseid ei ole võimalik leida. Seal võib olla mis iganes... Mehed nõuavad agressiivsemalt suuremat palka, sinu kasvatus, sinu kodune elu jne. Kõik need "suur palgalõhe" uuringud ei võta arvesse seda, et mehed teevad enamasti rohkem tunde ning ohtlikumaid töid. Isegi samadel ametikohtadel on üldjuhul mehed nõus rohkem ületunde tegema. Paljudes riikides tehtud erinevaid uuringuid ning ammu tõestatud, et palgalõhe kui selline on täielik pseudoprobleem.
k
Kui/ 23. august 2018, 22:39
riik tahab, siis kes isikuliselt tahab? Ees- ja perekonnanimed palun!
l
Laske käia/ 23. august 2018, 21:45
Lõpuks tuleb teatud valdkonna spetsialistidest puudus. Näiteks IT sektor või ehitusvaldkond.

s
SORVO/ 23. august 2018, 21:33
agasitulek. Vot sulle vaba Eesti.
n
Nojah/ 23. august 2018, 21:17
Tuleb välja, et riik ei tea siiani, kui palju kulub potensiaalsetele piduritele. Uskumatu, kui tsiteerida klassikuid.
k
Küssa/ 23. august 2018, 20:18
Kas madalapalgalistele ja pensionäridele kehtivad hinnad aastast 1992, sest sissetulek on arvestatd 1992 aasta indeksiga. Need, kel palk vastab 2018 a. indeksile, tasuvad makse ja maksavad kauba eest vastavalt sellele.
m
maakas/ 23. august 2018, 19:57
avaliku sektoriga on nii aga kuidas on selle mitteavaliku, elik suletud sektori töötasudega?
ü
Ühesõnaga / 23. august 2018, 20:56
Tahtis ta öelda seda ,et järgmine aasta tõstavad endal rõvadalt palka jälle!
e
eriti/ 24. august 2018, 09:54
p
Pigem.../ 23. august 2018, 21:37
....millal nöutakse erasektoris,väikeettevötetes vähemalt maksma töötasu,mis vastab riigi keskmist palka?See on momendil köige suurem probleem.Praegu on lihtsalt töötajate mönitamine.
m
Mõtleme nüüd natuke loogiliselt .../ 24. august 2018, 07:47
Et saaks tekkida keskmine palk, on tarvis nii sellest vähem kui ka rohkem teenijaid. Kui kõigile maksta keskmist palka, siis tõuseb sellest automaatselt ka keskmine palk ning oledki lõputusse ringi sattunud. Teiseks maksab erasektoris ettevõtte omanik/juhatus töötajatele nii palju, kui on töötajate väärtus ettevõttele. Kui sa oled spetsiifiliste oskustega erialaspetsialist, siis õnnestub sul tõenäoliselt välja kaubelda maksimum, mida ettevõte saab sulle maksta ning tihti loodetava helge tuleviku arvelt enamgi, vastupidisel juhul maksab ettevõte sulle nii palju, kui sa oled julgenud küsida ja on neile enam-vähem sobilik või siis nii vähe kui võimalik, et sind ettevõttes tööl hoida ning mitte tegeleda tööjõuvoolavusest tingitud kulude ja ebameeldivustega. Kuna erasektor peab looma lisandväärtust, mitte ei tarbi seda nagu avalik sektor, siis ei saa nad kõike töötajate palkadeks eraldada, sest sellisel juhul kaoks ettevõtluse kui sellise mõte. Erinevaid utoopiaid, kus riik reguleerib peensusteni ka "erasektoris" makstavalt tasu (NSVL, Venezuela, Kuuba, P-Korea jne), on läbi ajaloo olnud erinevaid ning nende saatus on alati olnud üks - nälg, häda ja viletsus.
m
Mõtleme nüüd natuke loogiliselt .../ 24. august 2018, 07:53
Parandus: "Kui kõigile MADALAPALGALISTELE maksta keskmist palka ..."
t
Tõeleid/ 23. august 2018, 19:43
Keskerakond soovib VEB fondist kdunud raha ettevõtjatele tagasi maksta maksuraha arvelt. Miks ei taha ega julge Karilaid seda VEB fondi raha tagasi nõuda selle raha omandanud kurikaeltelt vaid Eesti rahvalt ?
m
Mjah/ 24. august 2018, 05:50
Egas VEB fond pole miski mõrv, peaks ju olema mingi aegumistähtaeg peal.
Või otsitakse veel n-ö kahjukannatajaid, kellele maksta?
Kas Jüri ikka sai selle 8 miljonit kirikutele "annetada"? Vaikus valitseb selle kohapealt.
s
soovida/ 24. august 2018, 10:32
ikka võib. Selge on ainult see, et kuhugi ei jõuta.
t
Tulebki / 24. august 2018, 11:17
näidata, et meie teeme tööd, andke valimistel meile hääl.
w
walter/ 23. august 2018, 19:06
mmmm.... ehk siis avalik sektor, mis hetkel niikuinii juhib eestlaste palgarallit hakkab veel iga-aastaselt oma palku kontrollima? Ega seda süsteemi siis nii ei leiutata ometi, et see palk millalgi langeda ka võiks? Tegelt läheks ise ka hea meelega avalikku sektorisse kuhugi riigi nisa otsa rippuma, aga uhkus ja teadmine, et ega sealt tagasiteed enam normaalsesse erasse ei ole hoiab tagasi.
m
mõtlik/ 23. august 2018, 19:40
Riik- see ei ole sina ! Riik- oleme meie, aga meie käest ei ole keegi küsinud.
s
Siim susi 2C/ 23. august 2018, 19:06
kõigepealt peaks avalik sektor selgeks tegema kelle rahast nad elavad ! Nad elavad suht mõttetu turusuurusega ettevõtjate maksudest , kes üha vähem saavad midagi ette võtta, sest avalik sektor istub kukil !
a
ah ainult/ 24. august 2018, 11:19
ettevõtjate maksudest, kui äkki lõpetaks siis töötajad, need muidusööjad töötamise, vaataks siis kõrvalt, kuidas ettevõtjad maksavad :).
k
kontroll/ 23. august 2018, 18:51
Vaja siis ministeeriumisse bürokraate juurde - palgakontrollijate osakond.

m
miks on / 23. august 2018, 18:33
tohutu palgalõhe, kui võrrelda Riigikogu liikmete palka, kes võtavad vastu praakseadusi ja tootmises töötaval inimesel, kes teeb kvaliteetset toodangut?
v
vaja tõessti kontrollida/ 23. august 2018, 18:49
- miks on meeletu palgalõhe erasektori ja avaliku sektori (riigiametite) töötajate palkades. Kelle töö arvelt riigiametnikud palka saavad ja kuidas võivad nende palgad olla kordades suuremad tootmises töötavate tööliste palkadest. See ebavõrdsus tuleb tõesti kiiremas korras lõpetada.
a
Aaa/ 23. august 2018, 20:10
Unustatakse nende sissetulek, kes on oma terve pika elu jooksul tööd teinud. Kas tõesti pole mitte ühelgi ametnikul eesti riigis häbi, kui võrrelda palkasid ja pensioneid? Kuidas peavad oma eluga toime tulema need, kelle sissetulek on KÜMNEID kordi väiksem ametniku palgast, olgu see siis riigi või erasektori palgal. Miks ei maksta pensionäridele täisõiguslikku pensionit? Et 100-300 eurot kuus on euroopa liidu kodaniku mõnitamine eesti riigis?
p
pidid ju EU uued liikmesriigid/ 23. august 2018, 18:03
saavutama 10aasta pärast sama palgataseme, mida maksavad sealsed tööandjad...viimastel on keskmiselt 9.5 euri miinimum tunnitasu..mis meil on???
t
Tauno Kure/ 23. august 2018, 18:01
Lõpetage see soolise palgalõhe jama ükskord ära! Eelkommentaarijad on juba välja toonud, miks üldse eksisteerib absoluutne (seega mitte samaväärse töö eest) M-N palgalõhe.
Mina ei taha leppida hoopis sellega, et täpselt sama töö eest võib Tallinnas teenida üle kahe korra rohkem kui Lõuna-Eestis. See probleem pole aga ühegi ametniku mureks.
t
TÕEGA NÄKKU/ 23. august 2018, 17:45
Orjapalka soovitakse veel orjalikumaks muuta. Selle asemel tegelegU minister sellega milleks ta seatud on, et riigi rikkus suureneks ja enamik töötajatest ei saaks almustasu
e
eremiit/ 23. august 2018, 17:06
tohutu hulk avalikku sektorit, kes elab erasektori seljas nagu puuk ja tegeleb pseudoprobleemidega voi tekitab ise probleeme juurde nagu maksupoliitika jms., nimetab ennast riigiks.
r
Riik on poliitilisel kaardil/ 23. august 2018, 17:07
Asjaga tegelevad alati poliitikud e inimesed, kes ennast ise tihti üleolevalt riigiks nimetavad.
e
Elukutseline Setu/ 23. august 2018, 18:10
Kes on see "riik" kes kontrollima hakkab? Teadaolevalt ei ole meil eriti riiklikku kontrollivõimekust. Siiani ei suudeta sugugi kontrollida kuidas tegelikkuses kasutatakse Haigekassa raha. Kust siis nüüd see võimekus tekib? Meil ju õhuke riik.
k
Kus siis on Riigikontroll??/ 23. august 2018, 17:04
e
Elukutseline Setu/ 23. august 2018, 19:27
Tee lahti selle Riigikontrolli koduleht ja loe näpuga üle mitu audiitorit seal töötab. Seejärel mõtle sellele kas see kputäis on suuteline lisaks riigiasutuse ja ministeeriumite kulutuste, raamatupidamiste veel midagi kontrollima. Kahtlen.
s
Scaramanga/ 23. august 2018, 16:59
Kui USAs seda palgalõhe numbrit vaadati, ja sisendeid korrektsemaks pandi siis hakkas see "lõhe" ära kaduma.
Muidu on see "kõik tehtud töö naiste poolt" vs "kõik tehtud töö meeste poolt" 23% meeste kasuks.
Vasakäärmuslased üritasid pettusega kasutada terminit täistööaeg, mis tegelikult tähendas nädalas 35+ tundi tööd. Probleem on aga selles et paljud mehed töötavad sellest palju rohkem ! NB. Selles palgalõhes EI VÕETUD arvesse töö tunde !? Lugesite õigesti kui lasteaia kasvataja töötab 35 tundi ja mees keevitab siberis torusid 50 tundi nädalas, siis see andis mõlemal juhul "täistööaja" :)
Nii et kui võeti arvesse ikka kogu tööaeg, siis see 23% lõhe läks ainult ühe muutuja tõttu 12% peale.
Teate millises eesrindlikus ja progressiivses asutuses oli samuti 12% palgalõhe ? Marksisti Obama Valge Maja administatsioon !!! Kui selle kohta pressiesindajalt küsiti siis mis te arvate mida nad vastasid ?
Jep: "No naised ja mehed töötavad Valges Majas erinevatel töökohtadel" :)
See on küll uskumatu lugu, tavaliselt ju mehed ja naised töötavad kõik ühesugustel töökohtadel ning mingeid erinevusi pole.
t
töökoht/ 23. august 2018, 18:28
on muidugi sama, sina töötad kabinetis arvutiga, koristaja koristab sama kohta.
T
♪♫♪♫♫♪/ 23. august 2018, 16:49
Teate, see 200 kamp ei ole paremad. Kui sellised inimesed jätkavad pärast järgmiseid valimisi, siis lahkuvad tavalised eestlased Soome ja mujale. Asemele tulevad ukrainlased ja pagulased.
IKT inimesi hoitakse, aga teised las minna :D Kõik, kes on üle 35 mingu teenigu mujal raha kui tahavad, meil on uus nuti(Z)põlvkond, kes on targem(Presidendi sõnavõtust roosiaias sel a). Täna tundub küll, et Jõks oleks parem ja võibolla isegi Kallas. Marina oleks samasugune kui see praegune. Võibolla üritaks venelaste ja pagulaste õiguste eest rohkem seista.

n
Nüüd siis asja juurde./ 23. august 2018, 16:42
Ehk, räägime, kes on riik? Riik on rahvas, mitte ainult valitsus. Nii, et saame ennem asjale pihta, kes kontrollib ja kes sellest huvitatud on. Mina olen küll huvitatud, mille eest ja kui palju valitsejad palka saavad.
t
Tõeleid/ 23. august 2018, 16:50
Pigem tahaks tõesti teada mille eest. Kui uus minister täna tööle asudes ütles, et tema tööks on E-riik , siis ütleks küll, et hol lal laa!
r
riik ei saa/ 23. august 2018, 18:30
olla rahvas, sest rahvas on siin kauem elanud, kui mingi 100 aastat.
a
A/ 23. august 2018, 16:30
Linnavalitsustes on nii ,et kes teeb vähem tööd ,see saab ka rohkem palka ja ei loe siin ,kas oled naine või mees
s
See, kes / 23. august 2018, 20:24
teeb vähem tööd, teeb kordades rohkem kisa ja nõuab palgalisa, mida ta ka saab. Jälgige neid, kelle palka põhjuseta tõstetakse!
l
Lihtne/ 23. august 2018, 16:27
Vahest märtsis 19 saame sellest seltskonnast valitsuses lahti. Lootusrikkalt.
j
ja asemele/ 24. august 2018, 11:23
tulevad samasugused või veel hullemad.
p
Puhkus avalikus sektoris ja eraettevõtetes - 35 ja 28 päeva/ 23. august 2018, 16:27
Mitte ainult palk vaid ka puhkus on erasektoris 28 päeva ja avalikus sektoris 35 päeva. Vabatahtlikult ei ole eraettevõtjad ealeski nõus pikemat puhkust andma. Riik peaks selle ebaõigluse korrigeerima!!!
m
Mõistmatu/ 23. august 2018, 16:48
Kui sa soovid 35päevast puhkust, siis miks sa ei lähe avalikku sektorisse tööle, näiteks Põhja-Tallinna või Lasnamäe sotsiaaltöötajaks või noorsootöötajaks?
h
hahaa/ 23. august 2018, 17:37
seal on ammu juba omad "joped" pukki ära pandud ja väljavalituks otsustatud nagu ikka igal pool- konkurss tähendab formaalsust mida räägivad personalitöötajad - nn"Mõistmatu" ära aja siin loba suust välja
õ
õpetajaks/ 23. august 2018, 17:43
või lasteaeda võib ka minna.
s
seal/ 23. august 2018, 17:54
kõrgharidus nõutud..mõnel ministril, riigikogulasel polegi seda!!
m
mees/ 23. august 2018, 18:31
ei või, sest siis peetaks mind pedofiiliks.
1
16:48/ Ah nii/ 23. august 2018, 19:46
siis oled Sina ka oma jope. Avalik sektor täidab kõik nende alluvuses olevad töökohad onupoegadega ja koristaja, see võid sina olla. Oli enne nii ja on ka täna. Aga jätkuvalt tahaks sikutitelt ja sokutitelt kuulda Riigi Reformist. Tänagi pildil, kogu Kadrioru esine rahvast tulvil ja ainult Välisministeeriumi töötajad??? Mitu ministeeriumi üldse on, mis võiks vabalt kokku panna, sama ministritega.Alustagu oma õue pühkimisega, see on üle igasuguste piiride läinud.
h
hahaa'le/ 23. august 2018, 20:11
Mõistmatu mõte oli selles, et ükski normaalne inimene (seda enam oma jope) ei lähe sellisele kohutavale töökohale, mis asuvad veel ka nii probleemsetes linnaosades. Sellistel probleemsete isikutega töötamise kohtadel on täiesti õigustatud pikem puhkus. Või soovid sina selle Lasnamäe narkaritest ja joodikutest pätikambaga tegeleda ja neid ümberkasvatada?
a
ametnik / 23. august 2018, 20:15
No ei ole küll täheldanud, et viimase kümne aasta jooksul oleks kedagi oma jopet konkursi korras tööle võetud. On avalik konkurss ja valitakse pädevaim. Keegi ei palka ametnikuks inimest kes ei ole omal kohal pädev. Kui selline asi juhtub saab ta pärast 4 kuust katseaega lihtsalt kinga.
t
töesti/ 24. august 2018, 00:24
Vahet pole kas Tallinn vöi Lasnamäe.Huvitav oleks teada kui palju neid sots.töötajaid kes projektide raames neid puudega inimesi ära kasutab ka keegi kontrollib.Aga edu ....
t
To ametnik 20.15/ 24. august 2018, 08:30
Kas peab tehtud töökohti ja sinna "eest ära saadetud" poliitikuid üles lugema hakkama?
Muinsuskaitse amet - Raie, ERM - juba teine oma jope direktoriks, Boroditsh, jne, jne
Ei viitsi, jätka ise.
s
Scaramanga/ 23. august 2018, 16:19
Mul on marksistidele veel statistilisi "anomaaliaid" kus on tegemist selgelt koletu rõhumisega ja tulemus on vaja regulatsioonidega võrdseks teha. Ainult nii saavad inimesed õnnelikuks, ja marksistlik võrdsete inimeste paradiis saabub Maale.
Lugege Vonneguti Harrison Bergeroni.
Tegevus toimub tuleviku marksistide õnnemaailmas. Kui oled juhtumisi sündinud looduse poolt kaasa antud "privileegidega" (kõrge IQ), siis valitsus parandab selle ebavõrdsuse installerides priviligeeritud inimese pea külge "invaraadio", mis reguleerib kõrge intellekti keskmiseks.
Harrison on ka füüsiliselt üle normi tugev ja valitsus lahendas selle probleemi pannes Harrisonile kaele "invakoti" raskustega, et tal ka sama raske oleks kui keskmisel inimesel.
Balletitantsijad on kõik maskidega - keegi ei tohi olla ilusam kui teine. Lisaks on neil paksud ja rasked riided, et kõik ikka võrdsed oleksid ja kedagi ei diskrimineeritaks.
n
Nukits/ 23. august 2018, 16:14
Palgalõhe on isehakanud eliidi ja muude töötajate, mitte meeste-naiste vahel. Ühtedel on helded tingimused ja kõik kulud kaetakse - transport, parkimine, telefon -, kusjuures tööviljakusest juttu ei ole. Kui mingi jama kokku keerad, saad kuldse käepigistuse ja järgmise toreda ametikoha. Vajadusel tehakse ametikoht juurde. Teised peavad leppima miinimumiga, kõik kulud ise kandma, ja kogu aeg visatakse nina peale, et palka tõsta ei saa, sest töö ei ole viljakas...
r
RS2/ 23. august 2018, 16:10
Näiteks sepal või raudteel liipritevahetajatel tükitöötasu: iga vasaraha äigamise eest 10 senti. Seega võrdõiguslik. Kes jäksab vahetuse jooksul 1000 korda vasaraga vastu naela või kuuma rauda virutada, saab päevas sada euri, kes 200 korda on ka päevapalk 20 euri. Igatahes võrdse töö est tuleb võrdselt ka tasuda.;)
r
RS2/ Ja see/ 23. august 2018, 19:50
kes kõrval kordi loeb, saab 35 päeva puhkust ja 200 euri päevapalka.
r
RS2/ 24. august 2018, 00:17
Meie riigis kindlasti. Normaalsetes riikides on selleks sammulugejaga sarnaselt töötav seade. ;)
s
Scaramanga/ 23. august 2018, 16:03
On reaalselt mõni ettevõte ka kohtus süüdi mõistetud sooliselt diskrimineeriva palga maksmise eest ? On päris elus, siin riigis mõni selline juhtum üldse dokumenteeritud ? Millises riigiasutuses selline koletu kuritegu aset on leidnud ?
Kuidagi Don Quijotet võitlust meenutab see palgalõhe värk.
Täiesti uskumatu et bürokraadid päriselt tegelevadki selle probleemi lahendamisega.
1. naised valivad vähemtasuvaid alasid. (raha makstakse progejatele ja inseneridele, mitte sotsiaaltöötajatele)
2. naised ei tee sama palju ületunde kui mehed.
3. mehed töötavad ohtlikumates oludes, halva ilmastikuga, õues. (vaadake tööõnnetuste arvu)
4. mehed teevad füüsiliselt raskemat tööd.
Imelik et feministid ei väida et naisvange peab sama palju olema kui meesvange, naiste-meeste enesetapud peavad võrdsed olema või keskmine eluiga võrdne :)
Sotsialistid on kahepalgelised valetajad !
n
no/ 23. august 2018, 17:55
pensioniiga ikka ka võrdseks!

m
mida on siin kontrollida/ 23. august 2018, 16:03
samal ametikohal töötajate palgad ongi võrdsed, palgavahe tuleb sellest, et ERRi peadirektor on mees, valvelauatöötaja aga naine
n
nüüd siis hakkab/ 23. august 2018, 17:48
valvelauatöötaja peadirektoriga võrdset palka saama!
k
Kas ei ole hilja,/ 23. august 2018, 15:53
see ametnike puugite palgaralli on ammu "käest läinud" ja muidugi see kliki demakoogia need on ju omad, hunt hunti ei murra.
s
Scaramanga/ 23. august 2018, 15:46
Assoo, endiselt on inimesi kes sirge näoga sellest väljamõeldud "probleemist" räägivad :)
e
Ew/ 23. august 2018, 15:33
Kuidas selline otsus Eesti elu edendab?
r
Refi agent/ 23. august 2018, 15:28
Mõned ametimehed ei viitsi 3000 € eest töödki teha, mis siis veel lühest rääkida. Ametiasutused on naisi täis, koondage ja lõhe ujub minema! http://www.vooremaa.ee/hooletu-lause-naitab-hoolimatust-noorte-suhtes/
m
23. august 2018, 15:14
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
kõik vaeseks/ 23. august 2018, 16:08
Soovunelmais peetakse silmas muidugi midagi muud aga reaalselt saab seda lõhet vähendada üksnes suurema palga saajate palku kärpides.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee