Eesti uudised

Abipolitseinik kutsub üles maanteel tulesid vilgutama. Aga miks?

Ohtuleht.ee, 21. august 2018, 18:28

78 KOMMENTAARI

j
juudas/ 5. detsember 2018, 17:31
nutinäppia ju ei näe kui tulesi vilgutan-ta näpib edasi!
k
kraaks/ 27. august 2018, 23:10
Loomulikult on vilgutamisest kasu , eriti pohmaka puhul,
v
vaadake seltsimehed oma nõuannetega/ 25. august 2018, 17:39
viimasel ajal on hoopiski suurenenud rikkumised - suuna mittenäitamine , tuledate sõitmine, valede tulede kasutamine sõidul(st.tagumised ei põle), haagistel pole tihti tagatulesid. Soojad päevad ja udused õhtud, ööd ja varahommikud saavad olema ootuspäraselt õnnetusterohked- sest äkki on müür ees või vastutulev sõiduk on sinu vööndis ja tuledeta. Vilgutamine, selles pole midagi pahe aga meedias nupuna või poliitikute politseinike poolt kiita sellist teguviisi pole kõlbeline. Seda enam , et see pole avastus vaid juba 40 aasta tagune lugu ja nüüd siis pubed jälle hiilgavad. Ei ole arusaanud, kas LÕ loetakse praeguses statistikas ka raudteel õnnetusi?
m
mihkel/ 24. august 2018, 20:52
Tean mis tunne on kui trollitakse vaikselt ujun 140 ja paar vastu tulevat autot vilkutavad siis on esimene asi 90 ja silmad punnis et kus põõsas ollakse ujun oma 30 kilti kaasliiklejad on närvis et mis m.. see ujub ees 90 ja peale seda hakkab uuesti 100jne minema
m
mihkel/ 24. august 2018, 20:52
Tean mis tunne on kui trollitakse vaikselt ujun 140 ja paar vastu tulevat autot vilkutavad siis on esimene asi 90 ja silmad punnis et kus põõsas ollakse ujun oma 30 kilti kaasliiklejad on närvis et mis m.. see ujub ees 90 ja peale seda hakkab uuesti 100jne minema
m
milles asi?/ 22. august 2018, 19:20
täiesti õige ja loogiline selgitus. Paneb õlgu kehitama draama selle ümber.
m
M.Närep/ 22. august 2018, 12:53
miks liiklejaid süüdistada- 10 a. tagasi oleks võinud need mnt ameti jt tegelased kes riigi raha eest nn suusareisil käisid hoiustada ning raha kantimine lõpetada ning 2+2 teed valmis ehitada seda eriti maj kriisi ajal 2009 N kui tööd oluliselt odavamad olid, 2+ 2 teedel naljalt õnnetusi ei juhtu.
l
lihtsalt meeldetuletuseks/ 24. august 2018, 15:24
majanduskriisi ajal oli ka riigil raha tunduvalt vähem,
tehti koguni negatiivne lisaeelarve, raha juurdepumpamisest kuhugi sektorisse polnud juttugi
p
pole oluline/ 22. august 2018, 12:47

h
Happeline R.K./ 22. august 2018, 11:38
Tulede vilgutamise algne tähendus ongi "oht teel". Olgu selleks sinises föönitaja, langenud puu või aedikust välja pääsenud vasikad. Viimasele oleksin rattaga kurvi taha lauluga sisse sõitnud kui vastutulija ei oleks vilgutanud.
h
hmm/ 23. august 2018, 12:44
kitsed teel või tee ääres kuskil ntx peidu sees, nende puhul ka suht õigustatud vilgutamine, kõrvaltänavatel ülepäeviti ikka kuulda drifti, maanteedel väga nagu ei näe :D hukkunute taga ikka on tegemata töö kui oli selleks sobiv aeg, ehk majanduskriis, 2 realine päästaks palju, aga juhtoinad ajudeta loomakesed
v
Viplala / 22. august 2018, 11:07
Kihutajatele tulebki tulesid vilgutada siis kui ametnike pole aga kui on siis jäta vilgutamata
e
Ette või/ 22. august 2018, 10:32
tahapanek: teid pole vaja remontida, siis ei saa aukude pärast keegi kihutada :).
k
kolla/ 22. august 2018, 10:06
No nüüd võin juba rääkida.Sõitsin 2 aastat ilma juhiloata ja peatamise hirmus ei rikkunud selle aja jooksul ütegi korda seadust.Äkki oleks kasu kui mädason võtaks kõigilt autojuhtidelt juhtimisõiguse.
s
selge omakohus/ 22. august 2018, 10:06
Valesignaalide andmine ei loo korda, vaid korratust!
Aga kui ikka lastetuba pole, siis ...
Siis käi öösiti naiste kajutis neid ahistamas - naised muutuvad palju ettevaatlikumaks.
Pista "ripakil" mobiilid enda taskusse - omanikud muutuvad enda vara suhtes märksa hoolsamaks ...
Liikluses on valevilgutamine võrdväärne omakohtuga. Ehk RK liige kutsub üles omakohtule.
m
mis sa/ 22. august 2018, 10:15
siis arvasid, Madison tegigi seda ju nende inimeste päästmiseks. Nüüd on vorm seljas ja õigus minna iga kell neid naisi hoiatama :).
a
Ants/ 22. august 2018, 10:23
Mida sellest oodata oli siis?
m
Muri/ 22. august 2018, 09:46
Lapimaal, Põhja-Rootsis ja Põhja-Norras vilgutatakse kui põhjapõdrad on tee peal. Sellest on sealkandis palju abi. Aga kui meil nüüd kutsutakse üles iga rikkumise peale vilgutama, siis ausalt öeldes praeguses liiklusolukorras peaks kogu aeg vilkuvate tuledega sõitma. Nii hulluks on asi läinud. Ise olen kergelt pidurit vajutanud ja tulesid vilgutanud taga sõitjale, kes sõna otseses mõttes selga ronib. Ja ma ei pea silmas seda, kes mööda sõita tahab vaid tõesti on nii mõnelgi autojuhil kombeks end maanteel sulle sappa haakida ja vaid meetrist pikivahet pidada. Miks? Sellepärast, et sul on väiksem auto kui tal.
h
HeH/ 22. august 2018, 09:41
ei ole sellest vilgutamisest tolku. Meil tuleks muuta liiklusseadust nii, et oleks seal sees mõiste ohtlikud sõiduvõtted ja karistustusi nii, et nende eesmärk oleks ohtlike sõidukijuhtide liiklusest eemaldamine, mitte pelgalt trahvimine. Ohtlikud liiklejad seavad ohtu teiste (loe normaalsete) liiklejate turvalisuse, tervise ning elu ja ei tohiks liikluses osaleda enne kui on tõestanud, et nad suudavad ohutult liigelda.
Eesti on Euroopas esiotsas niinimetatud ühe sõidukiga toimunud liiklusõnetuste osas. Need on kõik need kaldus teelt välja jne. Kõik need juhid on näiteks potensiaalselt ohtlikud teistele liiklejatle. Seekord lihtsal vedas, et kedagi vastu ei tulnud. Kas meil saavad kuidagi karistada juhid, kes ei vali ilmastiku, tee ja nähtavusoludele vastavat kiirust nagu seda ülteb ka liiklusseadus. Ei saa. Kui sõidad talvel teelt välja on meedias suur pealkiri - sõitis libeduse tõttu kraavi ja kõik. Ei sõitnud libeduse tõttu. Sõitis, sest rikkus liiklusseaduse olulisimat punkti seoses kiirusega. Nagu keegi üõtles, et kui sada autot suudab sõita ilma kraavi minemata ja üks loll lõpetab kraavis, kas siis oli süüdi libedus või see üks loll ?
Ühesõnaga - seadus tuleb muuta nii, et ohtlikud liiklejad kõrvaldatakse pikaks ajaks liiklusest, vajadusel suunatakse tagasi autokooli, liiklusvahend konfiskeeritakse jne. Oluline on teiste turvalisuse tagamine mitte trahviraha kogumine.
Trahv on kõigest raha. Meenub omaaegne nali kui kiiruseületaja kinni peetakse ja talle kohapeal 250 eur trahvi tehakse, mispeale kihutaja annab 500 EUR ja ütleb - tagasi pole vaja, ma sõidan edasi sama kiiresti...
i
iconoclast/ 22. august 2018, 09:16
Minu jaoks kaotas liikluseadus ja politsei oma autoriteedi siis kui Savisaare linnavalitsuse ajal kui loodi need bussirajad ütles politsei avalikult välja et seal sõitvate sõiduautode trahvimine pole oluline hetkel. Sellega sisuliselt politsei ütles et liiklusseadus on valikuline ja täitmine on iga juhi oma valik.

k
kodanik/ 22. august 2018, 09:07
HIRMUTAMINE on siis lahendus? Äkki hakkavad patrullid kõiki niisama kinni ka pidama, nii igaksjuhuks, et äkki keegi tunnistab midagi üles? Lasteaed.. Hakake teid ehitama neljarealisteks, et jääksid ära ohtlikud möödasõidud nendest, kes sõita ei oska/julge/taha. Normaalne on see mis Te Pärnu mnt-ga tegite? Häbi peaks olema sellise jama pärast. Varsti end keegi sinna piiretesse käkra tõmbab. Ja roolijoodikuid ei päästa nagunii miski.
l
lugupeetud kodanik/ 22. august 2018, 09:49
möödaõsite teevad 90% need, kes sõidavad kehtivast piirkiirusest oluliselt kiiremini. Eesti probleem ei ole mitte liiga aeglased sõitjad vaid kihutajad. Üks hiljutine uuring näitas, et Eestis on üks suurimaid keskmisi kiirusi Euroopa Liidus, sest nii palju on kiiruseületajaid.
Mina ei ületa kiirust põhimõtte pärast. Maanteel sõidan heade teeolude puhul püsikiirushoidjaga. Sõites 90 km/h - ja ei ole vaja hakata rääkima spidomeetri eksimusest sest minu autol näitab 90 km/h ka kiirusemõõtja puhul 90 km/h, oled nagu tigu teel. Kümnest autost 7-8 kihutavad mööda.
Enne seda istuvad veel ohutut minimaalset pikivahet hoidmata sul summutis kinni ja pool ratast tee keskjoonest üle, et õiget hetke passida. Siis reastuvad tagasi sinu ette nii, et sinu ja tema pikivahe ei ole jällegi turvaline mistõttu see, kellest mööda sõideti peab pidurdama. Kihutavad möödasõitjad on need, kes ühtlast ja turvalist liiklusvoogu oma vaheletrügimistega rikuvad.
6
69/ 22. august 2018, 08:43
Nutinäppija ei näegi et sa vilgutad tulesid. Meil Nõmmel on aga ka jalgratturid ninapidid nutikas ja neid hoolega näppimas, nii et probleem on suurem kui võiks arvata.
t
Teed..../ 22. august 2018, 08:43
....tuleks korralikud ehitada ja suuremad magistr.vähemalt 4 realised ning võimalusel eritasapinnalised liiklussõlmed,mitte nagu Mäos et keegi piirde varjust sulle ette võib sõita..Kiirus võiks ka ikka suurem olla kui 90 km. Autod on ka turvalisemad kui 50 a tagasi kui piirkiiruseks oli samuti 90kmh.Võib ka vabalt kiirusega 70-80kmh.avarii põhjustada.
5
22. august 2018, 09:14
50 aastat tagasi ei olnud mingit piirkiirust
h
HeH/ 22. august 2018, 09:56
piirkiiruse kehtestati Eestis 1977. Ehk siis jah, 50 aastat tagasi ei olnud, ainult et tollased autod olid ka vastavad, et selleks polnud vajadust. Mine mõne tolle aja tüüpilise Eestis levinud autoga maanteele ja veendu ise. 90 km/h sõit oli juba selline tunne, et auto läheb lendu. Ilma piirkiiruseta oli maanteedel kiirus suurusjärgus 80 km/h. Seda peaks see olema ka täna nagu paljudes riikides asulavälisel teel, kus on mõlemas suunas üks sõidurida. Muideks 80-85 km/h on ka kõige ökonoomsem ja ka turvalisem kiirus,.
m
mäletan,/ 22. august 2018, 10:19
kui linnas oli piirkiirus 60.
j
jan/ 22. august 2018, 08:26
asja mõte on trhaviraha kogumine, politsei võiks narko ärikaid taga ajada. palju inimesi sureb narko surma. palju peresid kannatab narko äri all
o
onujuhan/ 22. august 2018, 08:02
miskipärast on viimasel ajal liikluses hoopis närvilisem õhkkond kui varemalt: üha rohkem on juhte, kes auto spidomeetril panevad 90 km/h ja tegelt sõidavad gps-i järgi 80-84 km/h,. varem oli selliseid vähem ja liikluses polnud sellist närvilisust kui praegu on, sellest ka ehk veidi suurem liiklusõnnetuste arv ka. eks viimase aja liikluspoliitika tulemused on nüüd käes.
h
HeH/ 22. august 2018, 09:59
spidemeetri lõtk on sinna sisse kirjutatud liiklusturvalisust silmas pidades. Mitte üha rohkem ei ole juhte, kes sõidavad reaalse füüsilise kiirusena alla 90 vaid üha rohkem on juhte, kes taovad rusikaga rinda ja ütlevad, et "aga minu gps näitas...". Siis veel ei olnud GPS levinud ja kõik sõitsidki spidomeetri järgi ja nii peaks see ka täna olema.
Autojuht peab lähtuma tehniliselt korras auto puhul spidomeetrinäidust, mitte tegelema mingi ulmelise 90 = 84 matemaatikaga. Minu autol näiteks on 90 km/h ka politsei kiirusemõõtjaga mõõtes 90 km/h.
soovitan lis alugeda ka siit:
http://eestiliiklus.blogspot.com/2012/06/spidomeeter-vs-gps-ehk-kiirus-ja-selle.html
j
ja kas/ 22. august 2018, 10:21
on igal pool, kus lubatud sõita 90-ga, see täpne ohutu kiirus?
t
to ja kas/ 22. august 2018, 12:27
see on suurim ohutu kiirus heade ilmastiku, tee ja nähtavusolude puhul. Kui Tee, ilmastiku või nähtavusolud ei ole head, tuleb kiirust vastavalt liiklusseadusele vähendada.
o
oeh/ 22. august 2018, 11:13
Sõida edasi GPSi järgi ja ära vingu. Kui sa tahad kiiremini sõita, kui spidomeeter näitab siis on see sinu problem.
v
volts/ 22. august 2018, 07:52
Olen nõus,haige koht ei ole rooli taga vaid ravilas või aksepteeritud autokoolis.
h
22. august 2018, 07:16
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
r
rumal inimene/ 22. august 2018, 10:38
Kuidas Sa aru saad, et vastutulev auto kihutab?

p
Proktoloog/ 22. august 2018, 07:11
Patrull ei võta ju roolijoodikut maha, kui viimane kiirust ei ületa või lausa sõita ei suuda. Patrulli eesmärk on riigikassat täita nende rahakoti arvelt, kes sõidavad 7kmh kiiremini kui lubatud.
e
ei aita/ 22. august 2018, 06:40
tulede vilgutamine ega patrull, kui ikka kahe kõrvavahel on tühimik, siis pole muud kui arstlik kontroll ja lubadest ilma eluks ajaks.Loomulikult peaks eravärvides politseinike rohkem liikluses osalema.
s
spets/ 22. august 2018, 06:30
enamus mente on korrumpeerunud, seda näed sellest et nende tuttavad pääsevad kergema karistusega, selle pärast jätkan mina siiski õigel ajal vilgutamisega!
u
Uskumatu, aga/ 22. august 2018, 05:04
tihti peab maanteel sõites pidurdama ka siis- kui näed otse endale vastu kihutamas kiirust ületavat autot, et ta ikka suudaks selle meeleheitliku manöövri kenasti ilma laupkokkupõrketa lõpetada.
n
22. august 2018, 06:26
Nii on jah - tuleb ennast seejuures ka võimalikult “kitsaks” teha, et see mürsk mööda mahuks. Aga tulede vilgutamise eesmärk on hoopis teine. TULESID PEAB VILGUTAMA, KUI TEE PEAL ON OHT VÕI TAKISTUS!!! Miks seda ajakirjandus inimestele ei õpeta, seda mina ei tea.
o
Oi!/ 22. august 2018, 06:55
Kihutav auto ongi ju oht.
p
politsei/ 22. august 2018, 10:24
n
Noh/ 22. august 2018, 02:40
Ma lugesin igaks juhuks kaks korda läbi, et õigesti aru saada - kui politseipatrulli teel pole, siis vilgutame tulesid, aga ainult kihutavale hullule, mitte kihutavale roolijoodikule. Kui patrull on tee ääres olemas, siis ei vilguta ei hullule ega joodikule.
s
s/ 22. august 2018, 01:38
Mis asja tuledega vilkutamine, kulla mees vaata kui palju kukkunud eesti teedel uskumatu
a
Ants/ 22. august 2018, 00:59
Ega alati ei maksa tuledega vigureid teha.
See juhtus veel Žigulite aegu, kui lahtise killustikuga teekattel 30 märgi mõjupiirkonnas lendas mulle üks žigull 100 vastu, vilgutasin tulesid, et veidi talle pidurdamiseks märku anda ja säästa enda autol klaase. Vend pani pidurid blokki ja põrutas 90 - ne kraadise nurga all teelt põllule katusele.
l
Lumememm/ 22. august 2018, 00:36
Räägin teile ühe loo.
Olen 24 aastat juba autojuht olnud ja ikka arvanud,
et tuledega vilgutatakse siis,
kui eespool on oht.
Sõitsin kümmekond aastat tagasi surnuaiast koju.
Kruusakarjääri kohal kõndis üle tee pardipere.
Sain vaikselt neist mööda manööverdada ja nad jätkasid oma teekonda üle tee.
Vastu tuli üks auto ja ma vilgutasin talle 2 korda tuledega.
Ta veel viipas mulle käega.
Paar aastat hiljem kohtusime temaga.
See oli täiesti võõras inimene ja ta tuli mulle ütlema, et ma päästsin ta õnnetusest.
Ta arvas, et ma vilgutasin, et eespool on politsei.
Pardiperet ta ei näinudki, nemad olid vist õnnelikult juba üle tee saanud.
Aga kruusaaugust väikselt teelt sõitis talle peateele ette suur kopp.
n
Naabrimees/ 22. august 2018, 08:26
Mina vilgutan naabrile alati, kui ta naine hakkab koju jõudma. Teinekord naabrimees hoiatab samuti.

v
21. august 2018, 23:39
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
A/ 22. august 2018, 00:40
Liiga vana jah ,kasuta arvelauda mitte arvutit
v
Vegan / 21. august 2018, 23:25
A mikste 90ga ei sõida nagu normaalne inimene.
a
A/ 21. august 2018, 23:24
Ise ka vilgutan ,kui mõnda kihutajat või ohtliku manöövri tegijat näen - ka mulle vahest vilgutatud -ei pane pahaks - Abipolitseinikul õigus !
n
Noo jah!/ 21. august 2018, 22:59
Sõidan juba üle kolme aasta nii maal, kui ka linnas Wazega ja ei mingeid vahele jäämisi, ummikutes seismisi ega muid probleeme. Vilgutanud pole ka juba aastaid kuna arvasin, et ka teised liiklejad seda kasutavad.? Weizis annab ju kohe teada mis tee peal toimub ja ise lisan ka igasugu liiklust takistavaid anomaaliaid juurde.
m
Muff/ 22. august 2018, 13:17
Näikse jah, et sul pole roolis muud teha kui wazesse märke juurde näppida.
M
"Hea lugeja, avalda arvamust, kas nutinäppijale tulede vilgutamisest võib kasu olla?/ 21. august 2018, 22:26
Mida see küsimus nüüd tähendab?
t
TT/ 21. august 2018, 23:41
u
uku/ 21. august 2018, 22:24
Abipolitseinik, see on nagu vanasti ühiskondlik...teadagi kuidas sellistesse suhtuti.
l
Leo/ 21. august 2018, 22:36
m
Margus/ 21. august 2018, 23:05
Miks peaks abipolitseiniku halvasti suhtuma? Et kõik, mida vabatahtlikuna tehakse, on halb? Kus te elate? Kas kõik peabki käsukorras tulema, ise kuidagi aiadata ei või?
p
parem/ 22. august 2018, 10:28
sõitku siis autoga ja kogu tee vilgutagu, kui tal üldse juhiluba on.
p
Praeguseajal , riskantne ,kuna eravärvides politseautod , / 21. august 2018, 21:54
assaa kui eksid ,politsei teeb kannapöörde ja tuleb järgi ,
uurib , mis autol viga ... :D saad trahvi ka äkki veel :D
k
Kommentaar./ 21. august 2018, 21:31

a
ab/ 21. august 2018, 21:29
Too ennemuiste saadi asjast aru ja tänati, nüüd võib mõni keset teed auto seisma jätta ja tulesid kontrollima minna.
l
lõpetage jama ajamine/ 21. august 2018, 20:43
Tahaks, et politsei lõpetaks valetamine, et kiirus tapab, KURAT KÜLL suvel surmaga lõppevate avariide põhipõhjus magavad juhid. Aga asjast ju rääkida ei saa nagu sellestki, et meil narko epideemia
l
Lõpuks null/ 21. august 2018, 20:37
Lõpuks ei ole sellest vilgutamisest kasu.... Harjuvad ära, ega vajuta pidurile...
s
21. august 2018, 23:12
Siis hakkavadki politseile ka sülle jooksma!
w
Willem/ 21. august 2018, 20:35
Küsimus kõigile. Ei kihuta, avariisid pole olnud. Miks krt pärast pean mingite tyrakate pärast liikluskindlust iga aasta rohkem maksma?
t
tomm/ 21. august 2018, 20:32
kui kõik sõidaks norm kiirusega 100poleks ka nii palju probleeme
s
seda/ 22. august 2018, 10:30
v
vana asi / 21. august 2018, 20:31
ma aastaid juba vilgutan, kui näen kedagi mööda üritamas vales kohas, kohe taltub. suurepärane taktika.
a
A.L./ 21. august 2018, 20:31
Kas selleks,et enne politseid kiiruseületajat päästa ja pärast saaks kellegi surnuks sõita???
m
Mimi/ 22. august 2018, 00:10
Just, milleks lugeda artiklit kui võib ka niisama kommenteerida... (iroonia)
l
21. august 2018, 20:19

m
Maic/ 21. august 2018, 20:12
Minu arvates peaks politsei tagama ka üldise korra, aga pigem nad istuvad põõsas ja ootavad 8 km/h kiirust ületavat inimest, et siis tund aega pabereid määrida.
Samal ajal võid sa kirjeldada telefoni teel, kuidas naabri kuur tühjaks tassitakse, aga vastus on, et vabu patrulle pole.
Seni, kuni politsei töötab ainult riigikassa täitmise nimel, on see organisatsioon minu silmis ümmargune null.
p
politsei võiks parem/ 21. august 2018, 20:02
noortekampadega tegeleda ja asi korda ajada ,mitte kiirust mõõta .
h
HeH/ 22. august 2018, 12:31
liikluspolitsei ei tegele noortekampadega., Nii nagu noorsoopolitsei ei tegele liiklusega.
o
oh ei/ 21. august 2018, 19:14
sellised kihutajad tuleb eluks ajaks jätta jalameheks, kui kolm on saanud , oskavad teised juba mõelda. Meil ju käivad nagu lambakarjas, et kus üks määgib, nii teised kohe karjas järgi.
e
Ei aita/ 21. august 2018, 18:59
Tulede vilgutamine ega papist politseinikud, reaalselt on tarvis tee peal patrullidel viibida, mitte kusagil võsa vahel! Ja karistada ikka täie rauaga.
k
Kai/ 22. august 2018, 01:30
Aastaid tagasi, kusagil 20-d, oli Mäekülast Tartu poole papist miilitsa auto koos istuva võmmiga tee ääres. Kuigi oli juba politsei riik, aga ikkagi läks automaatselt jalg piduripedaalile.
n
no/ 21. august 2018, 18:51
mitte tulesid pole vaja vilgutada vaid teedele on reaalselt patrulle vaja!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee