Eesti uudised

ÜKS KÜSIMUS: kuidas haigekassa ja töötukassa nimevahetus järsku odavamaks muutus?  (15)

Triinu Laan, 17. august 2018, 16:05
 Stanislav Moškov | Heiko Kruusi/Linnaleht
Haigekassa juht Rain Laane ja töötukassa juht Meelis Paavel kinnitasid neljapäeval, et nimevahetusega seotud kulusid on võimalik oluliselt vähendada - kokku kuluks nimevahetusele varem kavandatud 865 000 asemel 350 000 eurot.

Õhtuleht uuris,  kuidas nimevahetus järsku odavnes? 

VIVIKA TAMRA
Haigekassa Tervise edenduse ja kommunikatsiooni talituse peaspetsialist

Samal teemal

Esmalt on oluline rõhutada, et nimevahetusele kuluv summa ei mõjuta kuidagi inimeste raviks mõeldud ravikindlustuse raha, vaid kulu kaetakse asutuse tegevuskuludest. 

200 000 eurot oli meie esmane kiire hinnang, mille tegime nimevahetusega seotud eelnõu jaoks. Vahepeal on lukku saanud ka varem planeeritud igapäevatööga seotud hanked, mistõttu meil on nimevahetusele kuluvast summast parem ülevaade. 

Meie hinnangul kulub nimevahetuseks 48 880 eurot. Loobusime osadest tegevustest nagu näiteks uue nime teavituskampaania, mida meedia on aidanud aktiivselt teha. Samuti ei vaheta me kohe välja trükitud materjale, vaid kasutame ja jagame kehtiva kujundusega materjale nende lõppemiseni ning alles seejärel trükime uued.

ANNIKA KOPPEL
Töötukassa kommunikatsioonijuht

Kulu, mis seaduseelnõus seletuskirja sai, oli esialgne kiirprognoos. Suurem osa kulust on töötukassa nime kandva büroode inventari (klienditeenindusbüroode sildid, teeninduslauad jne) väljavahetamise kulu.

Konsulteerisime spetsialistidega ja leidsime odavamad lahendused, mis annavad suure kokkuhoiu. Näiteks meie klienditeenindusbüroodes olevaid infotahvleid ei pea välja vahetama, vaid saab need katta  kleebistega, mis annab arvestatava rahalise kokkuhoiu. Ka klienditeenindustes olevate infolaudade puhul ei pea me kogu lauda välja vahetama, vaid saame tänase nimega detaili eemaldada.

Kokku saame hoida osaliselt ka teavitus- ja infotehnoloogia kuludelt.

Olemasolevad töötukassa nime kandvad teavitusmaterjalid jagame kõik ära ja uue nimega infovoldikud tellime siis, kui vanad on otsas.

Infotehnoloogilised uuendused plaanisime esialgse arvestuse kohaselt teha kiirelt ja  väga lühikese perioodi jooksul, selleks oli kavas kasutada IT partnerite abi. Odavam lahendus on teha seda meie oma spetsialistide tööaja sees, siis juba töid oluliselt pikema perioodi peale ära jaotades.

Kindlasti jääb uue nimega seotud tehniline kulu, sest blanketid, templid jmt tuleb tellida uue nimega ja ka töötukassa veebilehekülg ning elektrooniline teeninduskeskkond tuleb nimevahetusel uuendada.

15 KOMMENTAARI

s
Selge 19. august 2018, 07:40
On Eestis see, et mingid ametnikud oleks sealt 850000 raudselt osa oma tasku toppinud. See on fakt. Kui algul mingi vale hinnang tehti, siis see oleks täheldanud, et kui raha oleks välja käidud, siis odavamalt poleks kindlasti tehtud, kuigi see reaalselt oleks nii olnud.
t
Taimi 18. august 2018, 13:00
Järelikult on tegevuskulud liiga suured et on meeletud ülejäägid (kas sellised ülejäägid on ka ennem olnud). Tegevuskulud on ka rmeie raharaha ,kui se...
(loe edasi)
Loe kõiki (15)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee