Kolmapäeval seisis katkisel maantesillal sinise kabiiniga veoauto, mille juhi Luigi (37) silmade ees varises enam kui 100 meetri pikkune sillalõik koos autodega sügavusse.
Luigi oli just viinud kaupa ühte supermarketisse ja oli tühja autoga tagasiteel. Ta nägi, kuidas tema ees sõitnud auto ja vasakult mööda kihutanud auto purunenud sillalt alla kukkusid. Luigi reageeris nähtule kiiresti ja pidurdas. Tema auto jäi seisma purunenud silla äärel. Ta pani sisse tagasikäigu ja tagurdas mõned meetrid.
Juhtunust šokis olnud autojuht väljus kabiinist ja läks jalgsi koju. Vaid mõned sekundid enne katastroofi oli ta telefonitsi oma ülemusele öelnud, et ilm on vihmane ja 1,2 kilomeetri pikkusel maanteesillal käib tihe liiklus.
Endine jalgpallur pääses varingust eluga
Samal teemal
Täiesti imeliseks saab aga pidada endise profijalgpalluri, Cagliari Calcios mänginud Davide Capello pääsemist. Tema kukkus koos autoga vähemalt 30 meetrit alla, kuid jäi sillarusude vahel vigastusteta. „Esmalt kuulsin müra ja siis vajus kõik kokku,“ rääkis Capello telekanalile Sky TG24.
Praegu töötab Capello tuletõrjes ning ta jagas pärast õnnetust päästetöötajatele toimunu kohta infot. Pilt kokku kukkuvast sillast on tal aga endiselt silme ees, vahendab agentuur ANSA.
Kolmapäeval jätkasid sajad päästetöötajad sillarusude vahelt ohvrite otsinguid. Samas ei olnud kaotatud ka lootust, et leitakse ka mõni ellu jäänud kannatanu. „See on tõeline põrgu!“ tsiteeris Itaalia meedia sillarusudes töötavaid päästjaid.
Suurõnnetuse põhjuste väljaselgitamiseks algatati uurimine. Esialgsel hinnangul põhjustas varingu konstruktsiooniviga. Kiirteel A10 asuv sild valmis 1967. aastal ning seda kutsuti projekti autori Riccardo Morandi (1902–1989) järgi Morandi sillaks. Silda oli viimastel aastatel pidevalt putitatud ja ka katastroofi hetkel käisid seal renoveerimistööd.
Siseminister on väga vihane
Itaalia asepeaminister ja siseminister Matteo Salvini kuulutas Facebookis: „Mida rohkem ma hukkunutele mõtlen, seda vihasemaks ma muutun. Katastroofi eest vastutajatel tuleb maksta kallist hinda.“
Itaalia transpordiminister Danilo Toninelli süüdistas katastroofis kiirteed A10 ja ühtlasi ka kokku kukkunud maanteesilda opereerivat firmat Autostrade per I'Italia. Minister ähvardas firmat litsentsi ära võtmise ja 150 miljoni euro suuruse trahviga.
Seniste plaanide järgi kuulub kogu Morandi sild lammutamisele ja seda taastama ei hakata. Millal võiks aga valmida uus sild, seda ei tea praegu veel keegi. Seetõttu tuleb seal piirkonnas arvestada liikluses suurte probleemidega.
Enne Genovat on tänavu maailmas toimunud kaks suuremat sillaõnnetust: Miamis varises 15. märtsil kokku vaid viis päeva varem valminud 53 meetri pikkune jalakäijate sild, hukkus kuus inimest. 15. jaanuaril varises Colombia pealinnas Bogotas ehitustööde ajal kokku Chirajara sild, hukkus üheksa inimest.
16 KOMMENTAARI