Eesti uudised

Raudteeõnnetused on viimase viie aasta jooksul põhjustanud 380 000 euro ulatuses kahju (7)

Liina Hallik, 13. august 2018, 13:50
20.02.2018 Kulnas avarii teinud rongi tagasi rööbastele tõstmine järgmisel hommikul. Foto: Hendrik Osula
Eesti Raudtee andmetel tõi 20. veebruaril Kulnas toimunud rongiõnnetus kaasa ühe Eesti viimase kümnendi suurima päästeoperatsiooni raudteel. See õnnetusjuhtum põhjustas Eesti Raudteele kahju veidi üle 40 000 euro ning keerulise avarii tagajärgede likvideerimine kestis kokku üle kahe ööpäeva. Õnnetusjuhtumite põhjustatud kahjud Eesti Raudtee taristul on viimase viie aasta jooksul küündinud üle 380 000 euro.

Eesti Raudtee kommunikatsioonijuhi Monika Lillese sõnul kulus Kulna õnnetuse tagajärgede likvideerimiseks aega veidi üle kahe ööpäeva, mille jooksul tee oli liikluseks suletud. „Esimeses etapis tuli demonteerida kontaktvõrgud koos kahe mastiga ning veok teisaldada. Järgmisel hommikul alustati kraanadega üheaegselt vagunite tõstmist ning peale seda taastati kontaktvõrgud ning rööbastee.” 

Samal teemal

„Kokkupõrkes paiskus rööbasteelt maha kaks vagunit. Päästetööde käigus tuli kasutada erinevaid kraanasid: 80-tonnise tõstejõuga raudteekraanat ja autokraanat ning rööbastel liikuvat eritehnikat sealhulgas elektrivõrkude Hi-Rail masinat ja päästerongi,” selgitas Lilles.

Nii suuri õnnetusi tuleb Eestis õnneks harva ette. Viimane sama mastaapne kokkupõrge leidis aset Raasikul 2014. aastal, kus hukkus kaks ja viga sai 12 inimest.

Lillese sõnul on raudteel sagedased esmapilgul väiksemad rikkumised, nagu tõkkepuude maha sõitmised, mille taastamistöödele kulub aastas üle 10 000 euro. „2017. aastal oli 55 juhtumit, kus Eesti Raudtee taristul tõkkepuu maha sõideti. Suhtume tõkkepuude maha sõitmistesse väga tõsiselt, mis tähendab, et peale igat tõkkepuu maha sõitmist või kuritegelikku lõhkumist esitame avalduse ka politseile, kellega koostöös teeme endast kõik oleneva, et antud isikud tuvastada ning kahju sisse nõuda,” ütles Lilles.

„Kui võtta kokku kõik õnnetusjuhtumite kahjud Eesti Raudtee taristul aastatel 2014-2018, sh raudteetaristu ning raudteeveoettevõtjate raudteeveeremi kahjud, siis ulatuvad need summad üle 380 000 euro,” sõnas Lilles.

Kulna raudteeülesõidule on kavas paigaldada tõkkepuu ja valgusfoor hiljemalt 2019. aasta esimesel poolaastal. Võimalusel püütakse tööd teostada juba käesoleval aastal.

„Eesti Raudteel on valminud raudteeülesõidukohtade renoveerimise ja tõkkepuudega varustamise kava ning reaalsed tegevused selle ellu viimiseks juba käivad. Aastaks 2021 saavad täiendava turvavarustuse 51 raudteeülesõidukohta Lääne-Harju, Tapa-Narva ning Tapa-Tartu liinil. Kõik nimetatud ülesõidud saavad varustatud tõkkepuudega,” sõnas Lilles.

7 KOMMENTAARI

s
seda 14. august 2018, 12:28
nimetatakse MEEDIA. Kaks artiklit varem öeldu ei päde hiljem. 2 milj = 0,38 milj ja null ei ole number.
m
Matemaatik. 14. august 2018, 00:27
Huvitav kui ainuüksi Kulinal p00Iet00bise j00dikust rekkajuhi rammitud rongi remont läheb maksma üle kahe mili, siis mis moodi viie aasta raudteeõnnetused mahuvad pärast seda tühise 380 tonni sisse?
Loe kõiki (7)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee