Missugust nad siis taastada soovivad. Kas see sakslaste ehitatud 600 mm-se, tsaari ajal ehitatud 750mm-sed, või nõuka ajal valminud laiarööpmelise? Viimasel vist töörongid ikka sõitsid, ise asi , et päris ekspluatatsiooni see ei läinud, ehk siis raudtee suurtükid selle peale ei pandud, kuna raketide arenguga kaotasid need oma aktuaalsuse ja mõtekuse.
Suur osa liipritest kasutati Kingissepas eramajade ehitusel ära. Vähemalt läksid asja eest kasutusse ja ei jäänud niisama raudteetammile vedelema. Muide, selle laiarööpalise raudtee ehitamise kohta rääks kunagine filmirezissöör ja näitleja Endel Nõmberg niisuguse loo. Nimelt ega Saaremaale polnudki Moskval kavas raudteed ehitada, see olevat plaanitud hoopis Sahhalini saarele aga Moskvas olnud keegi otsustaja asjamees parajasti jokkis ja teinud keemilise pliiatsiga Saaremaa kohale risti, et tuda postrooim! Kui palju selles tõde on, ei tea. Nõmberg oli ka mihkel lorijutte rääkima.
see oli siis kui töörahva esindaja esindas iseenda heatahtlikust, eesti aladele suunati maisi kasvatus, kuna see taimesort vilja ei kasvatanud , siis loobuti sellest tegevusest, kuid eesti lehmalüpsjad eolid tõõkangelaswd, kuna lehmadellt lüpsti piima tonnide kaupa, tehke ise järeldused selle ajaloo kohta
Seda legendi olen samuti kuulnud, aga see vist ikka rohkem anekdoodi modi. Kuigi nõukaajal terve elu oli suur anekdoot, ja raudtee veel anekdoot kuubis. Oli ütlemus, et kus lõpeb mõistus , seal algab raudtee. Jääb mulje, et see on osalt aktuaalne ka tänapäeval. :-)