Eesti uudised

4aastane tüdruk jäi õpetajal kahe silma vahele ja tal tuli elava liiklusega tänavat ületades omapäi koju minna

LASTEAIA HOOVI UNUSTATUD TÜDRUKU EMA: mind nähes puhkes laps nutma, ma ei unusta kunagi hirmu tema silmis!

Arvo Uustalu, 2. august 2018 20:21

143 KOMMENTAARI

o
Oletaja/ 3. august 2018 17:42
Oletame, et ema oleks pidanud ise sellise kuumaga seal lasteaiaõuel olema. Kas poleks olnud tahtmist koju minna? Ma pole tõesti lastepsühholoog, aga ma arvan, et lapsele on koormav sellise ilmaga seal olla. ja teadmiseks lapsevanematele, kelle lapsed selles lasteaias käivad - palun sulgege endi järelt alati kõik need rohked väravad korralikult, mis selle maja juures on! Neid küll kontrollitakse, aga lõpmatult ei jõua keegi.
v
Volinik/ 3. august 2018 14:28
Laps ees voi taga - pole oluline!.........eesti ja vene vanasona.
m
minister/ 3. august 2018 12:10
EMA VANGI,LAPS LASTEKODUSSE JA ASI LAHENDATUD
t
Tartu/ 3. august 2018 11:49
Ropka linnaosas? Siis on küll teema väheke üles puhutud. Elan ise ka selles linnaosas ja ei ütleks, et siin nii kohutav liiklus on.
r
Ropkast/ 3. august 2018 12:45
Kas seal majadel välisuks lukus pole, et kohe o m a ukse taha jõudis?
a
Aga/ 3. august 2018 13:24
võibolla ongi elu sedavõrd turvaline? Mis selles siis halba on?
e
Eks/ 3. august 2018 11:39
ema soovis ka tähelepanu. Nüüd on laste-teema moeasi ja iga lõiguke läheb inimestele peale. Veneajal oli tavaline asi, kui laps läks iseseisvalt koju või kodust lasteaeda. See oli üks osa orienteeruma õppimisest. Praegu viiakse lapsed tihti autoga ja nad ei oskagi iseseisvalt liikuda. Aga kui peaks ühel "ilusal" hetkel olema vaja lapsel ise orienteeruda, siis ei tulegi ehk toime. Aga heaoluühiskonna värk, mis teha.
t
to eks/ 3. august 2018 12:01
On sul kõik faktid teada, et hüppad
p
Päris/ 3. august 2018 13:23
kõiki fakte ehk pole, aga Tartu inimesena tean, et asi nii hull seal pole.
s
Svetlanale/ 3. august 2018 11:06
Venemaal on lastekodude valik suur.
k
Kata/ 3. august 2018 11:00
Vanaema kommentaariga nõus! Suvi. Ema kodus, aga laps lasteaias. Miks?
v
3. august 2018 10:35
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
l
loll vanamees/ 3. august 2018 12:00
Õige on see, et lasterühmad on liiga suured. Kui kunagi ansipi aeg löödi rühmad suureks, et me viie rikkama hullka jõuaks, siis nüüd peaks mõtlema rühmades lubatud lastearvu vähendamisele.
Milline linn korrupeerunud on? Tallinn või tartu? Ropka on ju Tartus

v
väike sullerdis/ 3. august 2018 10:06
Enda tuttava laps laskis ka lasteaiast jalga ja läks linna vanaema juurde. Vanaema küsis väikselet ilmutiselt, kas emme taba,et sa siin oled. Vastuseks oli selge JAA. Aga kui vanaema emmele helistas siis tuli välja,et laps oli lasteaiast jalga lasknud ja 6 km jalgsi linna kõndinud. Koos oldi jalutusäigul pargis, Valis paraja momendi, peitis ennast puu taha ja kui teised parajal kaugusel valis teise suuna. Kahjuks tuleb ebameeldivaid seiku vahel ette, Kasvataja muretseb ja jälgib 20 kuni 30 rübliku eest. Drama-mama lillutab ühte. Nüüd moes võta laps tööle kaasa, siis on alati hoitud.
"
10:06, 3. aug 2018-le/ 3. august 2018 12:46
"küsis väikselet ilmutiselt, kas emme taba"---no lugege ikka enne läbi oma soperdised,kui teele panete!
j
Juhan./ 3. august 2018 09:49
Meil on juba selline komme et emad usuvad oma lapsukesi ja sõimavad õpetajatel ja kasvatajatel näo täis miks need üldse nende lapsukesi ahistavad ja kiusavad.
K
./ 3. august 2018 10:00
Konkreetsel juhtumil on tegemist nelja aastase lapsega, kes jäeti üksinda.
t
to Juhan/ 3. august 2018 11:56
räägid oma kogemustest?
4 aastane laps on siiski siiras ja valetada ei oska
m
Maia / 3. august 2018 13:26
Oi, kuidas oskavad! Juba kolmeaastased oskavad! Sa ei tea vist lastest ikka üldse midagi?!
n
No/ 3. august 2018 13:28
fantaseerida võib selles vanuses laps ikka korralikult.
m
Minu / 3. august 2018 09:43
lasteaed jäi kodust 5 km.kaugusele ja võisin ka umbes selle tüdruku vanune olla.Hakkasin vaikselt tulema,alevist välja,autod vurisesid mööda ja jõudsin juba peaaegu koduni,siis juhtus autoga mööda sõitma ühe teise lapse isa ja arvas,et tark tegu oleks mind tagasi lasteaeda viia.Mäletan,et mina olin hullult pahane,nii palju vaeva ära näha...
Ei mäleta ka,et kellelgi teisel sellest pahandusi oleks olnud peale minu enda.
n
nõuka aeg/ 3. august 2018 12:50
Minu lapse kadumist märgati lasteaias söögilauas lõuna ajal, et üks taldrik on puutumata...Laps lasi jalga Mustamäe Ehitajate tee lasteaiast ja leiti õhtul Mööblimajast,kust teda välja nügiti, sest oli aeg uksed sulgeda! 5-aastane! Pime oktoobrikuu.
v
vanaema/ 3. august 2018 09:24
Kui see toimus lõuna ajal, miks oli siis emme keset päeva kodus? Kas emmel on puhkus? Kui on, miks siis lapsel koos emmega puhkus ei ole? Kuulen kogu aeg tuttava lasteaiaõpetaja käest, vanemad toovad ka oma puhkuse ajal lapsed lasteaeda. Kas teie lapsed ei taha puhata? Või ema on väiksema lapsega kodus. Suuremaga käiakse hommikupoole hambaarstil, aga pärast viiakse ikka veel lasteaeda. No kui sa oled nagunii kodus, mis sa lapsest solgutad, las olla ka see pool päeva kodus.
t
to vanaema/ 3. august 2018 11:45
aga küsi seda emme käest.
Kas sa tead, et lasteaed ei võrdu koduga. Kodus ei saa kõike seda pakkuda, mida lasteaias ja lasteaias kõike seda, mida kodus. Juba sotsiaalse suhtlemise vajadusest on hea, et laps viibiks mõned tunnid päevas koos teiste lastega.
Vanaema kohta on sul nõrgad teadmised lastepsühholoogiast ja laste vajadustest
m
Maia/ 3. august 2018 13:29
"mõned tunnid päevas" on jah teine asi, aga kui koduste vanemate lapsed on iga jumala päev kohal ja esimestena tulevad ja viimastena lähevad et emmed saaks puhata.. Mõni ema puhkab aastaid üksi kodus, lapsed iga päev lasteaias aastaringselt!
t
3. august 2018 08:29
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
j
Jah/ 3. august 2018 10:01
Tüüpiline mitte millestki aru saav inimene, kes ei suuda isegi seda mõista, et lasteaed on koht, kus lapsi tuleb valvata.
t
to tüüpiline.../ 3. august 2018 11:39
hea enesekirjelduse olid siia kirjutanud. Nüüd teame sinust rohkem
e
Ei saa aru/ 3. august 2018 07:19
Mika trükitakae alate artikkel ühepoolselt? Peaks ikka koos lasteaia poolse seletisega olema. Ja see emmeke sai nüüd jube rahulduse kui tormas ajakirjandusse? Kasvata kodus last ja tee selgeks, et iga jonnituuri peale ei pea lapse järgi võimlema.
m
Marta/ 3. august 2018 09:13
Kas laps proovis ka lasteaia ruumidesse sisse saada? Koputada uksele või aknale? Kui ktte, siis ei saa see laps just kiidelda enesealgatusega.
e
ep/ 3. august 2018 11:37
Õigus, mõlemapoolne asjade kirjeldus artiklis on hea ajakirjanduse alus
k
Kanaema/ 3. august 2018 06:57
Tibud ,kes su taga kõnnivad ,tuleb iga kord üle lugeda . Nii lihtne ongi.
m
Marta/ 3. august 2018 09:15
Loendati küll, aga õueminekul oli eksikombel numbriga eksitud ning seepärast sissetulekul arv klappis.
s
selge pilt/ 3. august 2018 11:27
Laps siis on vaid number lasteaaia jaoks. Kas hommikusöögi ajal lapsi ei loeta?
k
kalev/ 3. august 2018 06:25
selline artikkel peab siis tasuline olema, raha-ahne 6htuleht

o
oh,/ 3. august 2018 06:22
ma noukaaegne laps...laksime ima ryhmaga jalutama....mul onnestus kuidagi tammetyve varju peita end ja kui teised olid silmapiirilt kadunud, laksin koju liivakasti mangima. Ei maleta enam, kas kerepeale sain kodus... aga lasteaias olevat kyll aplaava lahti olnud. Aga ma laksin ja tulin koju lasteaiast yksinda.....tanapaeva tited on ikka nii hadad. See tydruk isegi tubli, et koju joudis omal kael.
t
3. august 2018 09:55
tited ei ole haledad, mammad on haledad, löövad tühjast hullu lärmi, argumendiks - laps shokis, laps nuttis, appi nüüd eluaeg trauma, mida iganes. laps ei karda midagi kui l0ll mamma draamat ei tee.
r
Ronja/ 3. august 2018 12:50
Lubasin lapsele,et toon ta lõunaajal koju ja sõidame vanaema juurde Kuid asjad muutusid ja ma ei toonud last lõunaajal koju ja 3 aastane poeg tegi lasteaia õuest vehkat,kodu poole. Poolel teel sai söögitädi lapse kätte ja võtnud teeäärest malaka peksis last ja karjus ta peale. Ma ei võtnud seda teemat lasteaias arutada,et äkki hakkavad last kiusama. lapsest on saanud suur mees,kuid ta jäi seda inimest vihkama. Mõelge inimesed,lastel on kombeks suureks kasvada ja kuidas neile siis aastate pärast otsa vaadata ?
k
Kui laps oli kolmene,/ 3. august 2018 04:58
jäeti ka tema lasteaias üksi õue mängima. Sain sellest shoki ja rohkem ma last lasteaeda ei viinudki.
i
ise oled jobu/ 3. august 2018 11:06
Õige lapsevanem muretseb oma lapse heaolu pärast. See on osa lapsevanema kohustusest lapse suhtes. Kahju, et sinu vanematel titeaju oli ja oma lapsi kasvatada ei osanud
l
Leila/ 3. august 2018 00:01
Jälle õpetaja süüdi? Kuna täit artikklit lugeda ei saanud aga kuna värav on pildil, siis võtan sõna. Näen ise oma töös pidevalt, et lapsevanemad ei pane VÄRAVAID LUKKU! Lihtsalt kõnnivad julmalt väravast välja ja passivad oma telefonis või räägivad. Väravat aga lukku ei mõisteta panna. Kui laps väravast väljub, siis on õpetaja süüdi? Kas õpetaja käib väravast välja pidevalt edasi-tagasi? EI! Lapsevanemad! Õpetaja tuleb tööle hommikul ja lahkub õhtul. Kui tahate, et teie lapsed oleks turvaliselt aias, siis õppige ükskord oma järgi väravaid sulgema. Lihtne on süüdistada õpetajaid aga te enda vigu kordagi ei näe!
s
3. august 2018 09:56
sellised ongi need kõige kõvemad süüdistajad.
e
ep/ 3. august 2018 11:03
siiski on lasteaiatöötajate kohustus värava lahtiolekut jälgida. Ja minu praktika näitab, et lasteaiatöötajad ise jätavad väravad lahti. Teine teema on see, et millised väravad lasteaial peaks olema. Tehnika areng ei ole lasteaedadesse jõudnud.
l
Leila/ 3. august 2018 12:12
Olen igati nõus sellega, et lastaiad peaksid olema varustatud väravatega, mis sulguvad ise ja vanemad pääseksid sisse kaartide abil. Nii kaoks ära probleem, et keegi jätab värava lahti ja lapsed pääseksid vabalt välja.
l
3. august 2018 00:01
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
k
Kas/ 3. august 2018 09:11
sinul oma lastega on nii või?
i
3. august 2018 10:59
igaüks räägib oma kogemustes. Nüüd teame, kuidas sul, Leo, kodus asjad käisid
v
Väike ettepanek/ 2. august 2018 23:51
Mäng on lapsele õppimine ja tõsine töö. Kas ei võiks lapsed koos kasvatajaga enne majja sisenemist moodustada sõõri ja teha õues tegemistest koos kokkuvõtte. Kes mida õppis, nägi või tegi? Mis oli tore või mida järgmisel päeval võiks huvitavat teha? Nagu kooliski tunni või päeva lõpus õpilased annavad tagasisidet. Samal ajal saaks kasvatajad lapsed ka üle loetud.
s
3. august 2018 07:31
Sõõris laste lugemine läheb kergesti segi, ikka ritta pannakse ja loetakse üle, ka õues oleku ajal oli tavaline, et kasvataja korraldas aegajalt ülelugemisi ja selleks ajaks pidid kõik paigale jääma, et ta lugeda saaks.
h
3. august 2018 10:58
Hea ettepanek. Kahju, et lasteaednike väljakoolitamisel kõige tähtsamatele asjadel rõhku ei panda.
n
Natuke veider olukord/ 2. august 2018 23:36
koju oskas tulla kuid lasteaia uksest sisse minna mitte.
o
oeh/ 3. august 2018 00:15
kuidas ta lukus ustest sisse pidi murdma...mujal rohkem kirjutatud.
m
Marta/ 3. august 2018 09:17
Koputamine ja hüüdmine (karjumine) oleks kindlasti aidanud.
j
Jah/ 3. august 2018 10:02
Hirmunud väikelaps peaks adekvaatseid otsuseid tegema ?
m
Maia / 3. august 2018 13:32
Aga kodumaja lukus uksest ju sai sisse! Oli prõmminud uksele! Miks rühmauksele prõmmima ei läinud?!
<
2. august 2018 23:33
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
e
ep/ 3. august 2018 10:56
Miks te oletate. Juhinduge faktidest
k
Kolme poja ema./ 2. august 2018 22:28
Lapse koht on kodus. Ema koht on lapse juures. Laps peab saama rahus kasvada.
Ärge viige oma lapsi võõraste inimeste kätte.
p
Peep/ 2. august 2018 22:41
Täielikult nõus.
Laps peaks kasvama ema ligiduses kuni 8 aastaseni ning edaspidi väiksed kõrvalpõiked aga EMA on see kes kasvatab lapsest - poisi/isa või siis tüdruku/ema.
p
Peep/ 2. august 2018 22:49
Kes on see DARWINi auhinna laureaat kes paneb miinuse LOODUSSEADUSTELE???
p
Peep-le/ 2. august 2018 22:57
Nagu sa ümberringi näed---igal rindel---siis inimesel pole loodusega enam mingit sidet!
h
halloo/ 2. august 2018 23:36
Siis, kui oli side loodusega, läks laps 3-aastaselt hanekarja, 4-aastaselt seakarja ja 5-aastaselt lehmakarja. Ema tegi koos perega tööd põllul, heinamaal ja laudas. Kõige pisemate järele vaatasid vanavanemad või pere juures elavad üksikud vanatädid. Sisuliselt samamoodi lasteaed - vajadusel vaadati ka naabrilaste järele. Lapsi kasvatas nö kogu küla, st kasvati kogu küla silme all.
Tahta, et praegu oleks emad kodus 8-aastastega, no kuulge, lapsed peavad ka sotsialiseeruma ja õppima ühiskonnas hakkama saama. Ema ei saa jääda oma vaimses arengus seisma - olles ainult kodus, jääb ta varsti ise 8-aastase tasemele.
Küll aga võiks olla rohkem osakoormusega töötamise võimalusi ja pooleks päevaks laste lastehoidu saatmise kohti, et ema saaks teha oma asjaajamised ja käigud, hoida ennast oma eriala arengutega kursis, samas, et lapsed ei peaks kaotama. Samuti võiks noortel isadel olla võimalik saada mingeid lisapuhkepäevi lastega tegelemiseks, sest ei ole õige, et last kasvatab vaid ema, lapsel on ka mehelikku eeskuju vaja.
d
dadaaah/ 3. august 2018 00:39
tahtsid öelda, et 38 aastani, eks :D
n
3. august 2018 06:35
no Peep ongi liiga palju ainult ema läheduses olnud nagu näha ja hästi see mõjunud pole.
e
3. august 2018 07:35
Emad ei saagi kodus olla, nad ei saa pärast üldse pensioni, kui 8 aastat lastega kodus passitakse. See pole lihtsalt vaba valik, et naised on tööturul sente taga ajama sunnitud, sest nende tööd on alamakstud, nagunii peavad töötama.
m
3. august 2018 08:08
Midagi taolist propageeris omal ajal ka Gunnar Aarmaa, aga jutt oli siis 5 aastast. Laste järelvalvetusest on nagunii kujunenud Eestis suur probleem, lapsi hukkub väga palju ja vigastusi on palju just piisava järelvalve puudumise tõttu. 8 võib olla mõne lapse puhul ka vajalik, seda ma ei eita.
t
to halloo/ 3. august 2018 09:06
lähme aga tagasi seakarja ja lehmakarja, pöllul juba synnitame.. Praeguse kasvatusega lapsed on juba alaarenenud : 5 aastast paneb ema riidesse, 6 aastasele löigatakse toitu pudiks taldrikul jne jne. Aeg oleks jälle sajand tagasi minna, et inimesed öpiks reaalselt fyysilist tööd tegema ja enda vajadusi korraldama.
o
++++/ 3. august 2018 18:45
oli jah sihuke aeg nõuk ajal maal vanaema juures sõna otseses mõttes. Lapsed viidi suvel maale vanaema juurde ja seal me siis päev läbi ringi müttasime naabriperede lastega. Lapsed pidid söögiajaks kohale ilmuma, või söömas käima, sest vanaema kolhoosis vahetustega töötav inimene( mitte pensionär) ja me sisuliselt terved päevad omapead. Majast mööda veeti karjäärist kruusa 2-3 veomasinaga- kui igav hakkas, tiirutasime sõbralike autojuhtidega päev läbi ringiratast. Lasteaialapsena oli maal olemisest täiesti siiber ja otsustasin linna tagasi minna- no 21km. Täiesti juhuslikult sõitsid vanemad teel vastu, kui olin 6km maha vantsinud. Öeldi ainult seda, et kui maal olla ei taha, siis tuleb seda kellelegi ka öelda, aga mitte marssima hakata..
Hetkel oskan juhtumi osas öelda lapse mõistuse tasemel, et ta kõndis ise minema, sest ei tahtnud seal olla! Aga miks ei tahtnud olla, see on juba omaette küsimus ja kasvatajad lasid lapsel rahus minna mingi karistuse pärast, aga ei oodanud, et laps jehkat teeb!!
l
Lasteaed saab varsti kohustuslik olema ,/ 3. august 2018 09:44
ja see tegelikult õige ka ,kui laps kooli läheb ,siis tal juba aimu sellest ,
kuidas kollektiivis on ja saab olema , näeb ka teisi lapsi , mitte ei liigu
ainult ema ,,sabaall,, ja ainult ema mõtleb ka tema eest
t
to kolme poja ema/ 3. august 2018 10:55
Veidi seksistlik kommentaar, et "ema koht on lapse juures"
Kas sinu lastel isa ei ole? Või sa ei tea, kes isa on.
Kas mitte mõlemad lapsevanemad ei peaks oma last kasvatama??
Äkki saaks nendest iganenud arusaamadest lahti juba ja jagaks lastekasvatamise kohustuse vanemate vahel võrdselt

i
isa/ 2. august 2018 22:22
meielasteaedades võiks olla noored kasvatajad kes on tänapäeva mõttemaailmaga.mitte pmensionärid ,kes ei jõua lastele järgi ja siis pannaksegi nad kuhugile istuma / 2. august 2018 22:20
lasteaedades
tiks
Tiks meil võiks lasteaedades olla tänapäeva koolitusega kasvatajad mitte penskarid ,kes ei jõuagi lapsi vaadata jategevused võiks olla tänapäevased .
s
2. august 2018 22:31
t
2. august 2018 23:19
Talvises loos just noored kasvatajad jätsidki 1,5 aastase õue. Vnematel on rohkem kohusetunnet ja lugeda oskavad ka paremini.
i
irw/ 2. august 2018 23:26
tänapäeva noored ju ei viitsi tööd teha, vahivad nutitelefonides, kindel, et see kasvataja, kes lapse ära unustas, oligi mingi noor ja äsja koolist tulnud, omast meelest loomulikult kõige targem maamunal.
n
3. august 2018 08:10
Noored ei saa lubada endale madalapalgalist kasvataja tööd, aga penskaril on pension kõrval siis võib ju tiksuda seal näruse raha eest.
s
sa pead silmas / 3. august 2018 06:44
selliseid kasvatajaid kes paneks lastele multikakanali mängima ja istuks ise onma nutitelefonis
s
see kodus niii , ( k. 8,10 -le )/ 3. august 2018 09:54
mitte lasteaias ,seal käiakse ikka õues ka mängimas .
j
jajah/ 3. august 2018 08:45
las elavad ja töötabvad ainult noored, vanemad teadku, kus on nende koht.
j
jaajahh ,hommikul juba lähevad tööle ,need penskarist kasvatajad ja abid ,/ 3. august 2018 09:51
nägu väsinud ja vihane , näen seda igal hommikul ,kui nad lasteaia poole loivavad ,
varbad sissepoole ja sadakakskümend kilo vaja kohale lohistada , kahjuks see nii ,
peaks ikka olema noored ,kes tahavad - viitsivad - oskavad lastega tegeleda !!
e
ep/ 3. august 2018 10:51
no küll see 9:51 kommenteerija on varsti isegi penskar kui ennem üledoosi ei saa
p
paljud küsivad, miks laps läks koju/ 2. august 2018 22:17
Ma ei tea, kuidas seal lasteaias, aga minu laste lasteaia välisuksed olid kogu aeg lukus. Sai muidugi kella anda. Praegu ei suuda meenutada, kas kell oli 4aastase jaoks piisavalt madalal. Igal juhul võib üksinda suletud ukse taha jäämine nii väikese lapse piisavalt endast välja ajada, et ta ei mõtle kuigi ratsionaalselt. Kindlasti ei saa oodata, et ta käituks nagu tasakaalukas täiskasvanu.
e
ep/ 3. august 2018 10:47
Hea lasteaed sul. Kahjuks paljud ei ole sellised ja lapse turvalisus kannatab
r
reede/ 2. august 2018 21:59
Selge see et süüdi on lasteaia õpetaja Tema on lapse hommikul lasteaeda võtnud ja vastutab lapse turvalisuse eest Laps peab olema mobiilist tähtsam Miks toas ei märgatud kohe et üks laps on puudu
p
Peep/ 2. august 2018 22:46
Kui konveier töötab siis prakeeria sõelub jama välja. Kui prakeeria ei märka siis toimub iseregulatsioon.
Kõik ju lihtne.
k
3. august 2018 06:37
Kõrgeltharitud Peep, kes on "prakeeria"?
p
Peep/ 3. august 2018 08:12
See kes praagi välja sorteerib
e
Et/ 3. august 2018 09:09
m
Marta/ 3. august 2018 09:19
Kommenteerija, kes ei oska algelist eesti keelt, pole usutav.
p
3. august 2018 09:23
Peep ei saanud arugi, et midagi valesti läks, tema on tugev teoorias, praktikas aga nõrk.
t
3. august 2018 22:38
Toas läheb kõigepealt lahti kiire sebimine, et ümberriietuda, kes on valmis saanud lähevad tihti kohe käsi pesema.Raske on neid selles olukorras kokku lugeda seal.Õuest ilmselt lippasid juba osad lapsed enne õpetajat tuppa, seni kuni õpetaha viimaseid järele ootas.Sellises olukorras võibki juhtuda, et mõni , kes kuskil eemal, jääb maha.Seega, kuna selliseid olukordi on tekkinud, oleks alati mõistlik enne uksest sisenemist tõesti lapsed ritta võtta ja nad üle lugeda, et vältida halbu olukordi!Kahtlemata oleks nende laste puudumist ka toas märgatud peatselt.Ja sellistes olukordades lapsed ei jääks kindlasti kuigi pikaks ajaks üksi õue.See pole siiski vabandus olukorrale.Siiski õpetaja vastutab laste eest.Sest laps satub paanikasse , läheb endast välja,ja soodsate asjaolude kokkulangemisel paraku läheb vahel ka rändama.Seega lahendus, enne tuppa ei jookse , kui olen sinu kohalolu üle kontrollinud ja siis koos läheme!Töötan ise lasteaias.
a
Ainus lahendus/ 2. august 2018 21:40
on kõik vangi panna, isegi haridusminister
a
abc/ 2. august 2018 21:40
Loomulikult oli mammale šokk, kui titt järsku ukse taga seisis. Mammal oli planeeritud tore päev rannas, salongis ja juuksuris. Nüüd järsku pidi titega tegelema. Iga lapsevanema ajaks see vihaseks. Tuleks käskida sellel kasvatajal nüüd antud titt enda juurde võtta üheks ööpäevaks, et ema saaks normaalselt rahu ja oma asjadega tegeleda.
j
Jah/ 3. august 2018 09:10
Ega see, et laps üksinda tänavaid mööda kõndis ei ole ju üldse šokeeriv?
t
to abc/ 3. august 2018 10:45
Järjekordne oletaja. Mingeid fakte jms selliseid ei tea aga kohe kirjutama kipud küll.
Sa ei peaks arvama, et kõik sama elustiiliga on kui sina
m
Marmel/ 5. august 2018 00:27
Kohutav tõesti, kui üks ema endale aega soovib võtta, et veidi puhata ja akusid laadida, et hiljem lapsega koosveedetud aeg rõõmsam ja rahulikum oleks. Muidugi sa ei tea tegelikult MIKS see ema tol päeval kodus oli, aga mingi kohutav lapsevaenulik põhjus kindlasti, eks?! Ehk võtad endale ühe vaba päeva ja näed maailma veidi helgemalt jälle?
a
Arvamus/ 2. august 2018 21:34
Siin eespool võtavad vist sõna kasvatajad, süüdistades 4-aastast õue unustatud last. Minu arvates oli see intsident ikkagi kasvataja fopaa.
v
Vanamutt/ 3. august 2018 07:56
Kaldun arvama, et laps lasi juba enne jalga. Suures hirmus, et ema pahandab valetas lihtsalt.
t
2. august 2018 21:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
1
111/ 2. august 2018 21:38
Sa vist oled ise lastetu ? Lapse mòttemaail pole nagu tàiskasvanul, tema jaoks oli tol hetkel kodu turvalisim paik kuhu minna. Haige on sùùdistada 4 aastast last !
m
Marta/ 3. august 2018 09:21
Kus see laps siis oli, kuilapsi üle loeti? Kusagil peidus? See tuleks selgeks teha.
m
MMM/ 2. august 2018 21:43
To,,21.28 kommijale!!!Kui sa seda kirjutasid,kas enne jõid midagi,kui jah,siis ole hea,hammusta miskit peale ka.Sa tola tuled siin süüdistama 4 aastast last,sa ikka loe üle,mida sa totakas kirjutasid.KIndlasti see laps oli segaduses ja tahtis minna koju,hea,et ta sinna üldse tervena jõudis ja sina tuled siin veel last sõimama,saatan selline!!!
i
io MMM/ 2. august 2018 22:36
ega sellise suuvärgiga inimesel ometi lapsi pole? Või ehk ise Läti kraami manustanud, mis marutama paneb?
x
xxxx/ 2. august 2018 22:03
Huvitav et laps koju oskas minna aga rühma ei osanud või pannakse lasteaias uksed lukku?Muidugi huvitav et keegi lasteaednikest ei märganud omapäi jäetud last.
o
ole nüüd/ 2. august 2018 22:08
see kaak ei soovinudki minna rühma koos teistega, aga emme sai kõva kisa üles tõmmata. titt oleks vabalt võinud tuppa minna teistega, aga läks koju. ja siin on veel napakaid, kes ei luba sellist titte isegi mitte süüdistada, ikka kohe kasvataja on süüdi.
h
hihii/ 2. august 2018 22:44
"Oleks vabalt võinud minna"? iRw:) Jätsin imiku maanteele, sest ta võib sealt vabalt ju ära roomata, kui ei rooma oma viga.
t
to hihii (napakas)/ 2. august 2018 23:30
sinusuguste tibuemmede jaoks on tänapäeval ka 20sed pojakesed beebid, kõik tehakse ette-taha ära, poja ei oska munagi keeta, emme teeb.
m
mähhhhh/ 2. august 2018 22:33
Milleks sinusuguse geeniuse arust lasteaiad üldse olemas on? Kui nelja aastasele lapsele piisab ütlemisest mida teha ja mida mitte teha, siis võiks ta ju üleüldse koju jätta, sest sinu arust on neljaaastane täiesti täiskasvanud vastutusvõimeline isik, kes vastutab ise oma tegude eest.
t
to tore huviäratamise/ 3. august 2018 10:41
ära kommenteeri kui kukud oletama. keda sinu arutelu antud juhul huvitab. Ja mis veel tähtsam, keda aitab? Lasteaed tegi kindlasti hiigla prohmaka ja hea, et see illikukupai tuvike elusana koju jõudis.

m
MariS/ 2. august 2018 21:19
Ma ei saa aru, kes need vanemad on, kes selliste ajadega lehte pöörduvad. Ma läksin ka maikuus lasteaeda (Tallinnas), rühmad olid õues ja mu 4-aastane jalutas lasteaia katusel, kuhu oli tuletõrjeredelist roninud. Ei tulnud selle peale, et kuskile teatada, kasvatajal isegi paha ja piinlik. Lapse "hirmunud pilku" ka otsima ei hakanud.
r
Raili/ 2. august 2018 21:27
Ega jah, kasvatame süüdimatuid ja ärme räägi avalikult räigetest eksimustest. Aga armas inimene, kui su käbi ileks katuselt alla sadanud, siis ka nii leebelt oleksid suhtunud, et oih, ikka juhtub? Või on kodus nii suur kari, et üks ees või taga ei oma tähtsust?
"
3. august 2018 06:42
"Räigest eksimusest" võiks rääkida konkreetselt sellega, kes "räige eksimuse" sooritas, mitte Õhtulehes.
o
oleks, oleks/ 3. august 2018 07:04
küll siis oleks teisiti asju ajanud. Praegu ei sadanud ünneks katuselt alla ja asi sai kohapeal lahendatud. kas te arvate, et too kasvataja polnud ehmunud ega tundnud end halvasti. Kindlasti löi too mamma lasteaias lamenti, õigustatult aga pole vaja tõesti kohe ajakirjandusse karata. seda enam, et ise ei suudeta väravaid enda järelt kinni panna. Kasvataja ei pea olema väravavalvur. makske juurde ja las lasteaed palkab siis vanemate järelt värava sulgeja.
t
Tehtud, tulemus null/ 3. august 2018 07:06
Õpetaja lõi last. Sellest sai räägitud õpetaja ja direktoriga. Tulemus? Meie vahetasime ilmselgelt lasteaeda, õpetaja sai mõneks ajaks endale õppelajuhataja jälgijaks ja töötab rõõsalt ja rõõmsalt edasi sõimelastega (kes teadupärast ei oska veel endaga toimuvat adekvaatselt hinnata või vel vähem sellest rääkida).
e
ep vastuseks 6:42/ 3. august 2018 10:32
Ükskord peab sellised asjad avalikkuse ette tirima.
Minu toetus lapsevanemale, et ristiretke ette võttis
t
to oleks, oleks/ 3. august 2018 10:33
oled jälle üks oletaja ja naivist
tee selgeks endale, mis on lasteaiatöötajate kohustused ja vastutus.
n
2. august 2018 21:27
Ning igasugused marised arvavad et see kõik on LOOMULIK - ta laps turnib katusel, teine laps unustatakse hoovi, kolmas on talvisel ajal kusagil aia ja müüri vahele jäetud.
Sellistele asjadele tuleb tähelepanu osutada ja nendele noortele kasvatajatele taguda nii kaua seda artimeetikat pähe, et nad oskaksid lõpuks lapsi kokku lugeda.
s
2. august 2018 22:39
sooh, juba noored kasvatajad halvad, siin eespool keegi pahandas, et kasvatajad just liiga vanad ja noored peaksid olema. Saa sa aru siis, mida vinguviiulid tahavad.
t
to MariS/ 3. august 2018 10:30
Sul siis savi oma lapsest.
Tore lapsevanem oled
m
Mart Palmas/ 2. august 2018 21:09
Õpetajad on koolis. Lasteaias on kasvatajad. Kana ei muutu sellest kaunimaks, kui teda paabulinnuks kutsume. Nõukogude ajal kutsusime tankide ehitamist võitluseks rahu eest. Oleks aeg sellisest Orwelli stiilis ümberütlemisest loobuda ja kutsuda asju õige nimega. Aga tundub, et üha hullemaks läheb.
h
Hark/ 2. august 2018 23:33
e
Enrico Kirss/ 2. august 2018 23:34
Nõuka ajal võis nii olla....
t
Teerull/ 3. august 2018 00:30
Mina nimetaks neid isegi lapsejoidjateks. Lapse õpetamine on lapsevanemate töö, lasteaed on toetav asutus ( nii lasteaias rõhutatakse) - miks peaks lapsehoidjaid nimetama õpetajateks?!
j
Jah/ 3. august 2018 10:08
Teerullil ilmselgelt lapsi ei ole ja ühegi lasteaia uksest ta sisse astunud samuti ei ole.
t
to teerull/ 3. august 2018 10:26
ei ole õigus sul.
Lasteaias toimub õppetegevus. Lastehoidmine on midagi muud.
Lasteaed ei ole toetav asutus, nad lithsalt varjuvad selle termini taha, et midagi tegema ei peaks. Kui juba nii öeldakse, siis soovitan laps teise lasteaeda panna
m
Maia / 3. august 2018 13:38
See termin on muide kirjas koolieelse lasteasutuse seaduses, nii et lasteaiad "varjuvad" Eesti Vabariigi seaduse taha.
l
L/ 3. august 2018 11:44
Ei nõustu, et lasteaias on kasvatajad või hoidjad. Praegusel ajal õpivad lasteaeda tööle minevad inimesed ülikoolis koolieelse lasteasutuse ÕPETAJAKS. Programm on väga sarnane klassiõpetajatega. Seega võiks enne uurida ja alles siis hakata kedagi kellekski nimetama.
l
3. august 2018 22:47
Lasteaias on siiski ametinimetuseks õpetaja tänapäeval.Kodu kasvatab.
e
2. august 2018 21:00
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
j
just/ 2. august 2018 21:10
15 min kuulsust käes. aga miks ei õpetanud oma titele, et üksi ei minda tänavale liiklusesse? nagu poleks saanud koputada lasteaia uksele, vaevalt see uks lukuski oli. ja titt oleks pidanud nägema samuti, et kasvataja käskis tuppa minna, kõik lähevad, ilmselt ei tahtnudki minna, peitis ära end, et koju minna. nüüd teeb ema suure draama, et oioi ei unusta seda hirmu silmis. hale.
j
2. august 2018 21:28
jälle ei osanud kasvataja lugeda.
t
to just/ 3. august 2018 10:22
Järjekordne vaimuhiiglane oletamas, mis toimus.
Kui lapsevanem ei saanud kõnet lasteaiast ennem kui laps kosuuksele kirjutas, tuleks kogu lasteaia kamp lasti lasta
m
Maia / 3. august 2018 13:39
Kogu kamp lahti lasta? Ja kes siis järgmisel päeval lasteaia uksed lahti teeks ja teie lapsi hoiaks? Või siis peaksid kõik vanemad ka kohe töölt lahti võtma?
e
2. august 2018 21:14
ei ole siin ilkuda midagi, see oli ikka kasvataja poolt suur eksitus
m
Ma ei õigusta/ 2. august 2018 20:51
lasteaiatöötajaid, aga... kumb oli lapsele lähem - kas lasteai uks või kodu uks? Laps ei läinud teistele järele, hoopistki pistis kodu poole ajama. Ehk oligi väikselt riukamees, ootas teiste tuppamineku ära ja hakkas kodu poole astuma.
m
2. august 2018 21:30
Miks sa arvad et lapsed tulevad alati õigele otsusele, just sellisele mis täiskasvanutele meeldiks? Lapse jaoks on turvalisus eelkõige kodu. Võibolla ta sai hoopis trauma sellest et ta jäetigi maha ja teda ei tahetutki kaasa võtta?
i
irw/ 2. august 2018 23:33
tänapäeva lumehelbekesed saavadki kõigest trauma. eriti saavad nende tibuemmed trauma, välja arvatud sellest, et nad ise oma lastega ei tegele, veavad neid igale poole kaasa ja vahib´vad ise nutitelefonides, kael kõveras. jube lausa.
a
Ahsoo/ 3. august 2018 09:14
Veavad igale poole kaasa? Alles siin oli artikkel, kui titt pidi paar tundi ilma emmeta, kellegi teise hoole all magama ja kõik olid sõimamas, et ema ei tohi last hetkekski üksi jätta.
t
to ma ei õigusta/ 3. august 2018 10:19
miks sa üldse midagi oletad. Ära kommenteeri kui midagi asjast ei tea
m
Marmel/ 5. august 2018 00:20
Lasteaia uks oli lukus ju! Uksekell aga kõrgel.
m
mmm/ 2. august 2018 20:50
Laste mõttemaailm on ikka huvitav. Rühma teistele järgi ei oska minna, aga koju minek pole probleem.
l
2. august 2018 21:30
Lastel ongi laste mõttemaailm. Kasvatajatel on kohustus seda tundma õppida.
k
kats/ 2. august 2018 21:49
Paistab et enamusel pole lapsi, et arvab, et 4 aastane peaks aru saama juba sellisel tasemel. Lasteaia väravad peavad ikka kinni olema ja õpetaja neil silma peal hoidma.
t
to kats/ 2. august 2018 22:17
vastupidi, on just lapsi. sellepärast teangi, et kasvatatud neljane pole sugugsi enam rumal, saab aru hästi, mis kokku lepitud. vabakasvatusega jõnglastest, kes sul vist on (?), ma muidugi parem ei räägi.
o
3. august 2018 06:47
Oi kuidas mulle meeldivad katsi sugused, kel ainukesena lapsed ja kes on nii tark, nii tark...
a
Aga / 3. august 2018 09:17
Kõigepealt võiks endala vabakasvatuse ja kasvatamatuse mõiste selgeks teha ja siis minna mõnda nelja aastast last vaatama.
e
ep/ 3. august 2018 10:02
Mille jaoks need lasteaiakasvatajad on kui lastel silma peal ei hoia.
Enamikes Tallinna lasteaedades kogu aeg lahtiste uste päev. Turvalisusest ei haisugi. Minu toetus katsile. Vastupidiste arvamusega inimesed peaksid peeglisse vaatama
e
ep/ 3. august 2018 10:04
Kuidas sa tead, et ta ei läinud järgi. Kui rühma uks kinni on, siis kuidas ta sisse saab?? Mõtle ennem kui ´kommneteerima tuled kõik variandid läbi. Või on mõtlemine sinu nõrk külg
k
2. august 2018 20:50
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
K
20:50-le/ 2. august 2018 21:03
Kui vana sa oled või millise asutuse palatis?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee