55 kommentaari

M
mees  /   17:17, 5. aug 2018
jobu kari... karistamise,,õigus on ainult kohtinikul, iga ment ei kirjuta trahvi kviitungeid....
P
Punktid  /   17:51, 1. aug 2018
Juhtkirja autor paneb mööda veapunktide osas kui peab neid nõukaaja asjaks. Saksamaal on süsteem juba pikka aega. Neid nimetatakse Flensburgi ( linn Saksamaal ) punktideks. See toimib hästi liiklusvabaduse maal (autobahnid, kus rahuldatakse oma adrenaliin piiramatu kiirusega, kuid samal ajal täidetakse piirangute tsoonis mujal kõike efektselt. Punktide näol on tegemist kvaliteedi hinnanguga autojuhile teatud perioodi jooksul, mitte aga ühekordse ekstremaalse rikkumisega. Õppigem riigist, mis on Euroopa auto meka. Nõukajutt on kohatu ja viitab juhtkirja autori vähesele teadlikusele. Ka siin võiks olla punktisüsteem, et ühekordse eksimuse pärast ei lasta autorit kohe lahti.
M
Ma  /   12:30, 1. aug 2018
Hr. Mikkovi loodud liikluspolitsei ajal olid põhimaanteed kaetud ööpäevaringselt liikluspolitseiga, kes teostasid ainult liiklusjärelvalvet (tänase seisuga peab politseinik tegelema liiklusjärelvalvega, peretülidega, pidudel korra tagamisel jne, sest välipolitseinikuid on nii palju koondatud ja nad ei jõuagi töökohustusi täita) ja oli ka kord majas. Sõidan pidevalt autoga ja ei näegi päevi politseid tee peal. Praegu maksavad kätte need koondamislained riigiraha kokkuhoiu mõttes ja tulemus ongi käes. See massiline trahvide tõstmine ei aita kui üks saab trahvi ja sada rikub vabalt edasi, sest korratagajaid ei jätku igale poole. Hirmus on kuulata raadiost, et võeti vahele reidi käigus 20-30 roolijoodikut, aga tegelik roolis napsitajate arv, kes sõidab sellel kontrolli käigus eest teedel, on 100-200. Lp. minister kuula Hr. Sirki nõuandeid, kes on selle ala spetsialist ja ära häbene, et need mõtted ei ole tulnud sinu peast!
O
Omavalitsused  /   11:42, 1. aug 2018
peatavad ürituste korraldamise ajal liikluseeskirjade ja muude õigusaktide kehtivuse. Kui ühel päeval võib rikkuda , miks siis mitte ka teisel päeval.
J
juga  /   11:13, 1. aug 2018
Saage ometi aru, et ohutekitajad on need ebaühtlaselt liikuvad jõnksutajad. Segavad ühtlast liiklusvoolu ning tekitavad enda taha rea. Mööda loomulikult ei lase. Ja igas võimalikus kohas pidurituled vilguvad. Jõnks-jõnks. Kes ikka sõita ei oska, ärgu ronigu rooli. Iseküsimus muidugi, kuidas nii paljud oskamatud juhid need load on saanud. Ja neid on ikka päris palju teedel liikumas.
K
kui  /   12:01, 1. aug 2018
. Kui ei pea kinni eeskirjadest siiis lähtume sellest, et ta ei tea liikluse reegleid ja peab õppima, loovutades õppeperioodiks , vähemalt kolmeks kuuks, juhiload.
Kui õppimine on lõpetatud, liiklemise ja teooria eksamid tehtud, siis saab jälle loa sõita.
Kui õppimisest kasu ei olnud, on ju selge, et ta ei ole võimeline liikluses käituma nagu eeskirjad nõuavad ja juhiload tuleb ära anda mitmeks aastaks, näiteks kolmeks aastaks.
See peaks kehtima väiksemate rikkumiste korral.
Raskemad rikkumised, eriti joobes roolis olek, kiiruse ületamised - need tuleb lahendada kohe auto võõrandamisega.Ja kui auto on midagigi väärt, aitab laekuv summa mingil määral tasuda avariide kulusid riigil.
Eeskirjad olgu täitmiseks vaieldamatult mitte mingite kergendavate asjaolude arvestamisega.
Kellele on vaja maanteel tapjaid?
P
pgl  /   10:43, 1. aug 2018
vargapande mõttleb ikka edasi, kuidas rahvast kottida, sest nende eesmärk on ainult raha.
O
on  /   13:03, 1. aug 2018
lisaks valetaja ka veel...kui õemehel sai talongiümbrus auke täis ja enam polnud kuhugi lüüa, siis võeti kolmeks kuuks load ära, kolme auguga veel ei võetud kui just ühes kuus neid rikkumisi polnud.Mäletan ka oma ainsat auku talongis kui leitnanti ei huvitanud mis ma nägin või et traktor varjas märgi ära, teed tunned ja siis peavad sul kõik märkide asukohad peas olema, nii tegigi augu kui tast mööda sõitsin, tal oli ka 011, aga minu oma tõmbas paremini, eks ta ei kannatanud seda välja- võim lööb ju pähe!
K
kk  /   10:05, 1. aug 2018
Kõigepealt tuleb alustada põlitsei väljaõppega ja siis alles ülejüünud asjad.Eesti politseis on nii,et kui vorm seljas siis on kõva mees ja kui ühe rikkuja kätte saavad siis see paberite vormistamine võtab aega 4või viis tundi ,selle aja sees sõidab nina alt läbi mitmeid rikkujaid
  /   12:52, 1. aug 2018
Trahviraha on liiga vähe kätte saadud?
K
kas pole tekkinud mõtet  /   09:45, 1. aug 2018
et see süsteem on ainult neile endile vajalik
P
palun andmeid  /   09:41, 1. aug 2018
Mitu surmaga lõppenud avariid oli neljarealisel teel? Tehke lõpuks ometi Tallinn -Tartu,Tallinn -Pärnu ja Tallinn- Narva neljarealiseks ja on ka hukkunutega liiklusõnnetusi vähem.Võiks vaadata meist lõunapoole ja näete millise kvaliteediga teed on mujal ja möödasõitudega probleeme pole.
T
Tädi Maali  /   09:30, 1. aug 2018
Sain autojuhi load 42 aastaselt, kuna siis tekkis võimalus osta 7 aastat vana auto. Läksin kursustele, teooriat pidi õppima 3 kuud! Eksam tuli sooritada masinatel. Sain selle eest 5. Liiklust sai õppida vähevõitu. Kuna varem endal polnud üldse võimalik mingitki autot proovida, läks see õpoetajaga teel olemine üle kivide ja kändude. Abikaasa oli ülikooli ajal liiklusteooria läbinud, aga praktikat polnud ka tal. Kuidagi sooritasin ka inspektori juuresolekul sõidueksami! Kuna tookord oli teedel autosid vähe, käisime mehega õhtuti minu juhtimist lihvimas. Liikluses oli 3 veapunkti süsteem. Said 3 auku lubadesse ja aidaa load. Pidiu uuesti minema eksamitele! Kartsime seda augustamist nagu vanakurat välku! Aga see oli väga hea süsteem. Ka mina teenisin 1 augu, siis püüdsin olla veel eeskujulikum liikleja. Elagu veasüsteem, preguses pätistunud autojuhtide seas parim!!!
B
Bussinimene  /   09:03, 1. aug 2018
Tasuta ühistransport ja jalgrattad!!! Tervis korras ja enesetunne hea!!! Haa-haa!!!
T
Toivo  /   09:00, 1. aug 2018
Augustamise korras pole midagi halba. Ka trahvi koos uue eksamisooritusega võiks proovida. Paljalt rahatrahvi jõuavad kõik kihutajad maksta, ka telefoniga rääkijad või teised rikkujad. Meil on liikluskaristused ikka äärmiselt leebed, arvestades paljude inimste arusaamisega "vabadusest" demokraatlikus ühiskonnas.
N
Neo  /   08:59, 1. aug 2018
Pardakaamerad kohustuslikuks. Paraneb õnnetusjuhtimite analüüs ja liiklushuligaanid on kaaameras ning sealt edasi netis avalikuks imetlemiseks.
P
Peo  /   09:10, 1. aug 2018
See kohustuslikuks, too kohustuslikuks, ja siis veel ja veel kohustuslikuks! Ehk aitab! Vaja on selgusele jõuda, et äkki on ühiskonnas midagi kardinaalselt viltu ja aadelkond laiab liialt palju (?)
N
Nojah,   /   08:53, 1. aug 2018
kui minister vahele jääb siis makstakse ligi 30000 peale, sellepärast peabki teistele suuremad trahvid väänama.
Õ
Õige,....  /   08:31, 1. aug 2018
...ka neile poliitikutele,kes valesi otsuseid vasuvõtavad,tuleks kehtestada veapunktisüsteem ja nad tuleks töölt kõrvaldada vähemalt paariks aastaks.
T
TjT  /   09:19, 1. aug 2018
See on hea mõte! Samas pole midagi üllatavat selles, et Eesti ametnike vägi järjekordse represseeriva plaaniga lagedale tuleb. Tüüpiline, varsti oleme sealmaal, et asulates on piirkiirus 30 km/h ja teedel 50 km/h. Selle asemel, et niigi nappe ressursse raisata kontrolli ja sunni peale, võiks hr. Anvelt õppust võtta nt. Saksamaa või Austria liikluspolitsei suhtumisest. Seal on esikohal korralduslik ja abistav/suunav pool, mitte repressioonid. Ka võiks hr. Anvelt tõsisemalt vaadata Maanteeameti poole, kus liiklusohutusele on ammu vilistatud (kus Euroopas on veel nii sügavad maanteekraavid kaevatud või imepisikesed ringristmikud valmis treitud või ajab segadusse liiklusmärkide ja -tahvlite üleküllus või ajuvaba teemärgistus -sellest pole parima tahtmise korralgi võimalik kinni pidada- ???)
P
pensionär  /   08:18, 1. aug 2018
Iga teine räägib või näpib telefoni,Tuleb trahv teha 100 erot ehk hakkab siis mõtlema.
V
Veel   /   08:15, 1. aug 2018
aitaks ülbuseid taltsutada selline kord, et pärast esimest vahelejäämist pandaks autole sunniviisiliselt kleebis 60km/t, järgmine kord aasta jooksul 50km/t jne allapoole. Kui kraabib kleebise ära, 5 aastat sõiduõiguseta!
On 21. sajand ja kohe saab veebipangast teada, keda millega on karistatud.
L
Liikleja  /   08:31, 1. aug 2018
Ja kas siis oleks ohutu, kui 50-60 km/h autod sõidavad ees.
T
Tyuiop  /   08:34, 1. aug 2018
Kas "munejaid" on teedel ja tänavatel veel vähe, et neid tuleks kuidagi kunstlikult juurde tekitada ?
N
Nõuka ajal  /   10:04, 1. aug 2018
pandi ju teatud rikkujate autodele O-märgiga number!?
T
Trahvid  /   08:12, 1. aug 2018
mõjuvad siis, kui need sisse nõuda KOHE. Kuni pole trahv makstud, edasi sõita ei saa. Nii et kui pole kaasas sula või reahakaarti, siis mine kuidas tahes lähima arvutini, et raha arvelt üle kanda.
Veel mõjuks rängalt KOHE 3-kuune arest ja järgmine kord 303 kuud jne kasvavalt. Kui juba oled aasta üksikkongis ära istunud, siis paneb ehk mõtlema, kas järgmine kord 15 kuud on arukas?
Ja loomulikult ränk rahatrahv, 10000€ ja samuti kasvavalt. Enne sõita ei saa kuni trahv pole makstud.
Kohe oleks liikluses nunnu kord majas.
T
Tyuiop  /   08:40, 1. aug 2018
Kes ja kuidas neid kohe trahvi mitte maksjaid siis teedel valvab :)
K
kas  /   10:08, 1. aug 2018
Kas pisike triinu modereerib või on selleks keegi teine pisike
N
nujah  /   18:34, 1. aug 2018
ehk võtaks siis kogu riigi elanikkonna patud ette ja hakkaks vaikselt juba koonduslaagreid rajama!
vales kohas tänava ületamine 100h üldkasulikku tööd riigi heaks;
tööle hilinemine-( vene ajal jäi 5min hilinemise eest preemiast ilma, mis oli kuni 20% palgast)- karistus 30 tasuta üldkasulikku tööd riigi heaks.
Ei tea, kas sa ise oled nii ideaalne, kõiki seadusi järgiv, et sunnitööst pääseda? ja kas riik on võimeline ka oma vastutust kandma, kui mingil põhjusel kodanikku on alt veetud- näiteks seesamune ID kaardi turvalisuse jama, millele siiski kodanikud pidid oma isiklikku aega kulutama, et riigi apsakaid likvideerida!!! Arvesta see kodanike kulutatud sabatamise aeg kokku, korruta trahvikoefitsendiga läbi ja saad teada, kui mitu tundi oleks pidanud riik sinu heaks maksumaksja rahata üldkasulikku tööd tegema!!
A
arvaja  /   08:05, 1. aug 2018
Saaks aina trahvida,makse tõsta....kui on nii suur raha puudujääk?!
Ehk on kuskil juhtimiskeskuses viga?!
Võibolla peaks Teid hoopis trahvima?
Kõikide nende valede otsuste eest,mis olete teinud.
Tavainimese olete viinud vaesusesse.Isegi sünnitama peab juba põllupeal.
Kas Teil endil pole häbi? Vaevalt...
K
Kapp  /   08:14, 1. aug 2018
Pikaaegsed reformid on välisärikatel ja nende teenritel võimaldanud riigi laastada. Ja keegi ei vastuta.
L
Leenin  /   08:44, 1. aug 2018
pigem peaks vaatama meie liikluskorraldust,kas tänapäeva autodele see 90 ikka on normaalne kiirus,
T
Tyuiop  /   08:45, 1. aug 2018
Ole nüüd, sõida keel keset suud ja mingit trahvi ei ole. Lihtne.
V
vähk  /   07:58, 1. aug 2018
Miilits jääb elu lõpuni miilitsaks. ei aita siin riigikorra ega partei vahetus.
U
Unustatud vana  /   07:50, 1. aug 2018
Nõuka ajal nii oligi! Nüüd avastatakse seda uuesti.
O
oligi  /   09:02, 1. aug 2018
võiks tõesti tolleaegse veapunkti tulemuslikkust uurida, enne kui reha kuurist välja tuua.
L
Lugeja  /   07:49, 1. aug 2018
Eile ootasin tee ületamist ja telefoniga rääkis 10 autost mis mööda sõitis 7. Ja see tõesti teeb ennast ka tigedaks kui ise roolis oled ja need kes telefonis surfavad autoroolis rikuvad ka sõites liiklust.
J
Juht  /   07:39, 1. aug 2018
Veapunkti süsteem kui selline põleb halb idee. Siduge punktid kindlustundega. Kel rohkem rikkumisi peab kõrgemat kindlustusmakset maksma ja kui arv ületatud aidaa load.
M
Marko  /   07:36, 1. aug 2018
Täitsa per. Ses. Eesti valitsus liigub stagnatsiooni. Selleasemel et paigaldada autodesse vastavad andurid ,mis takistavad telefoni käes hoidmast ja alkoholi puhul samuti anduri olemasolu. Aga vaja leida kohti kuidas inimeselt raha ära röövida. See on ju läbinähtav kuritegu rahva suhtes. Raskendada lubade kätte saamist selle 46 tunniga ei ole võimalik saada pädevust liiklusesse süstimiseks. Kui autod ei tohi teedel üle 110 ga sõita miks siis masina tootjatele piiranguid ei panna nt masina max kiirus 130 km h
E
Ennustus  /   07:50, 1. aug 2018
Rahvas on niigi närviline. Siis läheb stress veel hullemaks ja avariide oht hoopis suureneb. Riik peaks oma kodanike suhtes olema heatahtlikum ja hoolivam!
M
markole 7.36  /   08:01, 1. aug 2018
Aga selle pärast Markokene et elus (liikluses) võib ette tulla juhtumeid kus häda olukorras ON VAJA lühiajalist kiirendust et ära hoida õnnetus - pinguta ise oma ametnikuaju ja mõtle välja kus ja millal.
Kui su susla ei suuda seda saavutada siis maandud 90% eurokraavis ja kabelimats on enam kui kindel.
Jätka ise!
M
Markole 7.36  /   08:02, 1. aug 2018
Modereerige, modereerige - vaba ajakirjandus :(
T
Tyuiop  /   08:50, 1. aug 2018
Kas nüüd siis inimesel enam ajusid ei ole, et piirang tuleb masinale panna ?
O
Ohu, Tagatis  /   07:34, 1. aug 2018
Meie oludes tagaks mingil määral ohutuma liikluse ainult päriselt tegutsev liikluskontroll. See aga eeldaks tugevamat politseid, mis omakorda aga suuremat rahaeraldust politseile.
Praegune olukord on pättidele igati soodne, sest vahelejäämise võimalust peaaegu pole.
T
taat  /   08:46, 1. aug 2018
kui ka raha eraldatakse siis luuakse uusi kohti kontoritesse just mitte aga patrulle ei suuredata
M
mujal maailmas ei näe ühtegi trahvijat aga  /   22:07, 31. juuli 2018
liiklus sujub. Eks riik tahab jälle õnnetuste pealt teenida, ise unustas talvel teidki hooldada.
Raha on vaja välja pigistada, vähe veel, et 83% inimese teenitud rahast läheb riigile.
Inimesed on ülemaksustatud, närvilised ja kiirustavad. Pane aga trahve ja kõik muutub heaks.
  /   08:03, 1. aug 2018
mujal maailmas on rooli taga INIMESED meil VILJANDI MATUSE LÄBUS OSALENUTEGA sarnased LOOMAD . liikluspätt lõpeta oma haige soigumine riik-raha,raha….. .TÄIDA LIIKLUSEESKIRJA ja KEEGI EI VÕTA sinult SENTIGI. LIHTNE EKSJU.
S
Statism  /   08:17, 1. aug 2018
No need LE-d ja ülimadalaks piiratud kiirused on sageli pooletoobistele.
T
Tyuiop  /   08:53, 1. aug 2018
No aga pane 200-jaga, täistoobine kui raha on mida sa vigised ?
O
Osalt, Nöus  /   14:43, 1. aug 2018
Mõttetuid ja rumalaid 30, 40 või 50 km/h piiranguid leiab Eestis tõesti palju ja pole imestada, et neist kinni ei peeta. Kuid meil pole kedagi, kes asja sisu vaataks ja tohiks ka õigeid otsuseid teha.
M
marks  /   16:20, 1. aug 2018
Mes sa jahmerdad, näe kes soovitas, Anvelt . Pole tõine viil nõukaajst varbit välla saanu.
A
Arvamus  /   20:01, 31. juuli 2018
Meil ollaksegi rahapeale väljas, muu on teisejärguline. Pakun ise varjante ja ootan orkaani. 1)Mobiiliga rääkival juhil tuleb minna kordus koolitusele kus kõik kulud tuleb ise kinni maksta ja uuesti eksamile. 2)Turvavarustust mitte täitev kodanik tuleb panna kolmeks kuuks jala käima ja uued eksamid. 3)Kiiruse ületamisel vastavalt kiirusele 10 km. ületad siis aastaks jalamees, 20 km. ületad siis 2 aastat hooleta ja nii edasi. Tagasi saab uue kooli ja uute eksamitega. 4) Roheline vahtraleht tuleks ära kaotada ja asendada auto kw. võimsusega. Kuni 2 aastat staasi oleks 1,6 l ja 74kw ja nii edasi. Praegu aga noortel sellised pillid all et läheb ise ja võtab teised ka kaasa. Selliste reeglitega oleks meie tänavapilt kindlasti turvalisem ja hulludest prii.
K
kolm kuud  /   09:41, 1. aug 2018
hakkad jala käima 50 km. kaugusel tööl?
  /   10:29, 1. aug 2018
kui sõita ei oska siis käi 50km.jala tööl ,nii lihtne see ongi
.
.....  /   19:33, 31. juuli 2018
kui autosse istud, oled potentsiaalne kurjategija.

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis