Eesti uudised

KADUNUD ESKADRILL: Teise maailmasõja lennukit katab sajameetrine Gröönimaa jää

Toimetas Vidrik Võsoberg, 31. juuli 2018 15:59

12 KOMMENTAARI

a
Ajaloo ilu/ 2. august 2018 15:31
Et B-17 lennuulatus oleks võimaldand Briti Saartelt Gröönimaani välja vedada võib veel uskuda , aga et P-38 isegi koos lisapaakidega oleks sinna välja vedand, on väheusutav. Võibolla siiski Islandilt Gröönimaale ?
j
JUHAN/ 1. august 2018 13:21
Kui 1942.aastast alates,, s.o et vahepeal möödunud 76 aasta jooksul on Gröönimaa jääkilp kasvanud 76-91 meetrit paksemaks, siis on see populaarne jutt mandrijää üleessulamisest ning ookeani pinna kiirest ning järsust tõusust ilmselt veidi etteruttav ning liialdatud. Kui pehmelt väljenduda.
j
JuSS/ 1. august 2018 13:14
Ma arvan, et haritud lugejale ei ole tarvis selgitada, et Lightning P-38 on propellerlennuk. 0n üldteda, et 1942 a. ei olnud veel mitte üheski lennuväes kasutuses reaktiivlennukeid. Esimesed rakettmootoritega hävituslennukid ilmusid 1944.a. kõigepealt Saksamaa lennuväkke. Aga turboreaktiiv-mootoritega lennumasinad tulid veelgi hiljem. Ning nii inglased kui ka ameeriklased oid reaktiivlennukite kasutusele võtul sakslastest maha jäänud.
Lõpuks räägib meie ajakirjanik, et "tänaseks on õhulaev täpsemalt identifitseeritud". Ilmselt on lugupeetud ajakirjanik lennundusküsimustes üsna võ.hklik. Lennukil ja õhulaeval on väga suur vahe. Õhulaev (aga nimetatakse ka dirižaabel või tsepeliin) on voolujooneline vesiniku või heeliumiga täidetud tohutusuur balloon, mis tõuseb õhku õhupalli põhimõttel ning liigub edasi kere külge kinnitatud mootorite jõul. Sellised riistapuud on üsna kohmakad, lendavad suhteliselt madalalt ja arendatav kiirus jääb enamasti 100 - 150 km/h kanti. Hävituslennuk Lighting P-38 on aga omapärase kaksikkerega (mille vahele jääb piloodikabiin) väike ja vilgas kahemootoriine hävituslennuk. Kuid kuna erinevalt teistest hävituslennukitest oli nendel märgatavalt pikem läbilend, ühe tankimisega maksimaalselt kuni 3640 km, siis kasutati neid päris palju just Atlandi meretee kontrollimiseks ning turvamisks, et kaitsta transpordilavu saksa allveelaevade rünnakute eest. Tegemist oli omapärase ja heade näitajatega lennukiga, mille maksimaalkiirus oli 666 km/h ja reisikiirus 443 km/h. makim lennukõrgus kuni 13km. ja ka relvastus oli päris hea. 1 20 mm kaliibriga automaatsuurtükk ja 4 suurekaliibrilist kuulipildujat. Külge võis kinnitada ka veel mitu 227 kg, rasskust pommi. 1941 - 1845 toodeti neid kokku üle 10 tuhande masina.
t
Tiit/ 1. august 2018 14:38
Hei Ju-55!
Siin sina eksid. Messerschmitt Me 262, kahe turboreaktiivmootoriga hävitaja ilmus juba 1942 aastal.
v
Vabandust/ 1. august 2018 11:14
kui ma eksin,aga minu meelest eskadron on ratsaväe üksus.Lennuväes oleks midagi "eskadrili" moodi.
e
1. august 2018 17:59
euroliidu ajal see ükskõik - käib kadrill edasi
s
Sõjaasjanduse põhimõistetest/ 1. august 2018 11:09
ESKADRON - see on ratsaväeüksuus.
ESKADRILL on lennuväeüksus,
ESKAADER on mereväeüksus.
Aga nõuda, et diletantlikud ajakirjanikud neis asjus orienteeruksid oleks vist liialt palju nõutud.
m
mis teha/ 1. august 2018 18:00
nad selle lauristini õpilased
t
Teeline/ 31. juuli 2018 23:35
t
Tiit/ 1. august 2018 04:31
Leil on sobralik kauba, ehk jäävahetus.
j
ja/ 31. juuli 2018 22:21
veel räägitakse mingist kliimasoojenemisest!
n
nipi/ 31. juuli 2018 16:32