Netflixi logo firma Los Angelese kontoris. (Reuters/Scanpix)

Netlixi tõus on pea peale pööranud teleprogramme ja kõigutanud Hollywoodi alustalasid, kuid nüüd on voogedastusfirmal enesel vesi ahjus. Kui selgus, et teisel kvartalil saadi uusi vaatajaid prognoositust lausa miljoni võrra vähem, langes Netflixi aktsia hind üle 14%.

The Guardiani teatel on tegu menusarjade "Veidrad asjad" ja "Kroon" tootja suurima langusega kahe aasta jooksul. Ometi on Netflix ainuüksi tänavu paisanud publiku ette 700 originaalsarja ja 80 filmi. Kas firma ärimudel on valel teel? The Guardian loetleb probleeme, millest Netflix peab jagu saama, kui soovib oma 165 miljardi dollari suuruseks hinnatud väärtust säilitada.

Laienemine

Netflixi tellijate hulk täienes tänavu teisel kvartalil 5,2 miljoniga, mis arvestades juba olemasolevat 130 miljonit tellijat pole sugugi katastroofiline. Kuid uute tellijate leidmine läheb järjest raskemaks, sest USA ning suured Lääne turud - niiöelda lihtne saak - on juba vallutatud. Kuna Netflixi tellimise kuuhind on niivõrd madal, peab firma aga võimsalt laienema, et sisu tootmise eest maksta.

Hiigelvõlad

Ainuüksi tänavu oli Netflixi sisu eearve 8 miljardit dollarit. Will Smithi suguste superstaaride meelitamine Netflixi filmidesse nõuab kõvasti pappi. Nii pole ime, et firma võlg on kasvanud 300 miljonilt dollarilt (märts 2016) ligi 9 miljardile (tänavu teise kvartali lõpp).

Konkurendid

Algul sai Netflix sarjade ja filmide õigused odavalt kätte, sest nende omanikud ja tulevased rivaalid polnud veel voogedastuseõiguste potentsiaali mõistnud. Netflix lõi õitsele, kuid õiguste hind on tõusnud ning firma on seetõttu otsustanud ise rohkem sisu toota. Välja on ilmunud rivaalid Amazon ja Apple. Disney võttis USA Netflixist kogu oma toodangu, sealhulgas Marveli superkangelaste filmid ja "Tähesõjad", püüdes turule tulla omaenda konkureeriva teenusega. Disney himustab ka osta rivaalitsevat Foxi stuudiot - nii kaotaks Netflix näiteks "X-meeste" ja "Deadpooli" filmid ning "Simpsonid". 

Noored vaatajad

Uurimused on näidanud, et näiteks Briti noored vaatajad veetavad nädalas Netflixis rohkem aega kui kõigis BBC kanalites ning BBC iPlayeris kokku. Ent üha enam tõmbab noort publikut endale YouTube, rääkimata Instagramist ja Snapchatist.

Sport ja uudised

Netflix on keskmisele täiskasvanud vaatajale siiski niiöelda lisakanal - nad maksavad endiselt ka kaabeltelevisiooni eest, sest sealt saab vaadata sporti ja uudiseid. Mitmed analüütikud arvavad seetõttu, et Netflixil tuleb ka tulevase edu tagamiseks spordiülekandeid ja uudiseid pakkuma hakata. 

Jaga artiklit

4 kommentaari

P
probleem  /   21:40, 24. juuli 2018
probleem on see, et ollakse ikkagi rämedalt kinni mingits regionaalsetes piirangutes k*rat teab mille pärast. kes tahavad normaalselt vaadata samu asju, mis usa-s samal päeval välja tulevad, peavad mingeid kahtlasi võtteid kasutama, et netflix lahti häkkida. ja siis osasid neist sarjadest ei hakata meil siin mitte kunagi näitama. siinkohal võiks euroopa liit kõva häält teha ja kaotada igasuguse geoblokeeringu igaveseks.
R
Robi   /   19:28, 24. juuli 2018
Youtu.be on filme täis, milleks maksta.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis