Eesti uudised

Uuring: kolmandik eestimaalastest vireleb juba enne järgmist palgapäeva rahapuuduses

„Mina olengi see rott, kellel kuu lõpus näpud põhjas on!“

Kristiina Tilk, 24. juuli 2018 00:01

385 KOMMENTAARI

r
Riigikogu/ 26. juuli 2018 13:47
Ainult. Mujalt palka ei saa. Aunaste, alender, gräzin, jms pas.k on ainult palga pärast seal. Ja eesti riik p. Erses. St v.iie rikka ma seas nagu a.nsip karjus
h
Hannes/ 26. juuli 2018 01:03
Kui kaks inimest tööl käivad peaks ju hakkama saama,1200 EURI-i oletame, 300 euri kommunaalid,ülejäänuga saab süüa,juua ,teatrisse,libestit osta:)
Ma olen krooniajal hakkama saanud,kuigi palk oli vahel väike,saan praegugi, kes tahab, see saab,virisemine on mõtetu.
h
hea nali/ 26. juuli 2018 07:38
Samuti vaatas Eesti Pank palkade kasvu alates 2013. aastast ja leidis, et madalapalgaliste töötasu on tunduvalt kiiremas tempos suurenenud. Näiteks kuni 500 eurot teeniva inimese palk kasvas möödunud aastal pea 10 protsenti, kuni 1000 eurot teenival inimesel aga pea 8 protsenti. Seevastu kõrgemapalgalise, näiteks üle 2000 euro teeniva inimese palk kasvas napilt üle 6 protsendi.
500 eurost palka teeniva inimese palk tõusis niisiis (10%) 50€
1000 eurist palka teeniva inimese palk tõusis niisiis (8%) 80€
2000 eurist palka teeniva inimese palk tõusis niisiis (6%) 120€
Ja siin teeb Eesti pank järelduse, et MADALAPALGALISTE TÖÖTASU ON SUURENENUD TUNDUVALT KIIREMAS TEMPOS ??? Kes siin koerapööri rohtu on söönud ?
e
Ei ole mõtetu/ 26. juuli 2018 10:19
Ei ole sugugi alati nii, et "kes tahab, see saab". Võib-olla hakkad ise kah kunagi "virisema".
Ja kirjutatakse: mõttetu.
m
Mis kuu lõpus näpud põhjas..../ 26. juuli 2018 00:19
maksad oma nirust palgast üürid kommuvaalid elektrid ja ongi kogu ülejäänud kuu üks ellujäämise kursus
m
mõtlik/ 26. juuli 2018 07:45
Nii palju uusi ja huvitavaid makse ja "tegevusi" kui keskerakond ( automaks ettevõtjale, elektri liinitasu maks kui elamus ei ela, täiendav aktsiisimaks, koolide sulgemine, sünnitusmajade sulgemine,piirangute kaotamine uhelt osalt sisserändelt jne , jne) , pole küll ükski erakond suutnud ellu kutsuda.
p
presku buratiino/ 25. juuli 2018 20:30
m
Maarika/ 25. juuli 2018 14:51
Minul on nii palju raha,et olen vahel talvel ka kaminasse tulehakatuseks raha visanud,kuna mul lehti ei käi ja raamatuid ma ei loe. Vaeste üle ma üldiselt irvitan-mõttetu seltskond,muudkui vinguvad et raha pole..Öäkk
m
maanuel/ 25. juuli 2018 11:37
No miks kyll inimesed ei investeeri voi lihtsalt raha korvale ei pane? Kui iga kuu kasvoi 500 eur korvale panna siis pikapeale ju ikka mingi tagavararaha koguneb.
K
:D/ 25. juuli 2018 12:20
Kui su palk ongi vaid 500 eurot, siis pole mitte midagi kõrvale panna. Isegi kui su palk on 1000 eurot, ei saa suurt midagi kõrvale panna. Riigikogulase palga eest muidugi elaks päris hästi ja paneks ka kõrvale!
5
500-eurose (alampalga) saajaid/ 26. juuli 2018 08:02
peaks siiski olema väga vähe, mõni %, kui mitme aasta taguseid andmeid õigesti mäletan. Aga eks on inimesi, kes töötavad osalise koormusega ja muidugi ka näiteks 600-eurose palgaga on keeruline läbi tulla.
Eks loevad ka konkreetsed tingimused (pereliikmete arv, nende olukord, kommunaalmaksete suurus, igasuguste toetuste saamine jne).
n
nali/ 25. juuli 2018 13:10
Maanuel,mis sinu kuupalk on,et sa sellist nalja räägid?
t
To manuel/ 25. juuli 2018 13:41
Kas oled loll või mängid lolli? Kui inimese sissetulek maapiirkondades,ei ole500.-eurotki ,miinus maksud,millised 500.-eurot ta kõrvale paneb?
Paljudel pole 500.-eurot sissetulekut.
e
Ewa/ 25. juuli 2018 15:21
Ilmselt on see lihtsalt õel kommentar või must huumot. Keegi ei saa ju nii rumal olla, et sellist soovitust kirjutada. Ma loodan vähemalt.
o
25. juuli 2018 20:56
Oh jumal, ullikesed ei saa irooniast aru.
k
Kas selleks korraks/ 25. juuli 2018 11:17
kirumised netis otsas? Varsti tuleb sarnane uus artikkel, kus hakatakse jälle oma 300 korda kiruma ja oma armetust elust kõigile rääkima. Siiani juba veerand sajandit. Kas veel veerand? Nii näib. Eestlane kirub netis, aga rohkemaks pea ei võta. Pole ju kuulnudki, et ühiselt vastu hakates, painduvad ka kõvemad valitsused. Aga hea küll, jätke ometi lastele ja lastelastelegi kirumist. Jaksu kõigile.
n
no palju teil need üürid ja elektrid on siis ?/ 25. juuli 2018 09:05

a
Asian cunt/ 25. juuli 2018 01:12
Ja selle pärast on meil kommunismi vaja.
r
raha ja tasku/ 24. juuli 2018 23:31
nii see on, sööge jäätist, sest nii kuum ja kui rahamasina valmis saate, ei pea rahapuuduses virelema.
i
Issand kui rumal/ 24. juuli 2018 22:18
Sellisele lollile nagu enamus siin kommenteerimas võid anda ka 2000 eurot kuupalka ja neil ikka ei jätku. Põhjus: HALB RAHAGA MAJANDAMINE! Elame abikaasaga kahepeale 1000-eurose sissetulekuga, st mõlema sissetulek 500 eurot. Paneme IGA KUU kõrvale 300 eurot, elame ilusas 45-ruutmeetrises üürikorteris ühe Eesti linna tuiksoonel, maksame tagasi veel kahte laenu ning meil on seejuures uus auto, lemmikloom, piisavalt raha, et iga kuu käia väljas, osta endale kõike, mida vaja, teha paar tiiru autoga ümber Eesti.. Midaiganes tahame teha. Kõik on kinni oma raha majandamises. 1000-euroga suudab pere elada nagu kuninga kassid ja isegi 600-700 euroga suudaks elada suurepäraselt. Oleme abikaasaga elanud kahepeale isegi 500 euro eest ning sugugi mitte madalama elustandardiga. Kes tahab, see saab hakkama.
o
Oled sa kah paras valetaja!/ 25. juuli 2018 06:33
Kui saad lubada, mida vajad, miks siis laenud kaelas? Midagi uhkustajate juttudes ikka vastuolus on. Õpi valetamise kunsti veel edasi!
j
Ja sa oled lihtsalt loll/ 25. juuli 2018 17:51
Selle peale ei tulnud, et laenud pole võetud hiljuti, vaid ammu? Jah, kunagi noore ja lolli peaga sai võetud paar laenu ning maksame neid kenasti tagasi. Pole siiani kordagi ühtegi uut laenu võtnud, vaid maksame tagasi ammuseid olemasolevaid asju.
ä
ära kuku oletama, kui ei tea/ 25. juuli 2018 18:16
Selle peale ei mõelnud, et laenud pole võetud sellise sissetuleku juures ja makstakse vanu asju?
t
to: Issand kui rumal/ 25. juuli 2018 08:03
Ära aja pada. Hakka arvutama: 1000 miinus üür miinus kaks laenu miinus auto kütus miinus lemmiklooma kulud miinus ostud (söök, riided jm igapäevane) miinus 300, mille sa väidetavalt kõrvale paned miinus väljaskäimine ja reisimine... Sellega peaks raha ammu otsas olema. Sa kas valetad või saad kusagilt raha mustalt juurde. Ja isegi, kui näiteks need kaks laenumakset pole kuigi suured ehk maksad näiteks hoopis veekeedukannu järelmaksu või midagi taolist, siis ikkagi pole see mingi kuninga kassi elu. See oleks siis, kui sul EI oleks laene, kui sa elaksid väikese korteri asemel aiaga villas, igakuise tagasihoidliku väljaskäimise asemel käiksid kaugemal maailma avastamas ja sööksid mitte seda, mida sa oma osava majandamisega endale lubada võid, vaid seda, mida hing ihaldab.
k
Kõigega nõus, välja arvatud viimane rida/ 25. juuli 2018 08:36
Süüa kahekesi saab tõesti seda, mida hing enam-vähem ihkab. Miks arvatakse , et toitlustusettevõtete elu eesmärk on teid võimalikult kvaliteetselt ja kallilt toita? Nii et pigem kodus ise süüa tehes saab parema kvaliteedi, kui kasumile orienteerunud ettevõtte söögisaalis. Ja kaks inimest ei söö just eriti palju . Võib ju ka täpselt nii palju süüa vamistada, ku kahekesi ära jõuab süüa. Aga üldiselt on jah, et tuhande euroga ei ela nagu kuninga kass, aga hakkama võib saada.
t
to 08:03!/ 25. juuli 2018 08:39
Ära võta hinge! Mõni kohe peab ärplema ja valetama. Ta kohe peab tõestama, et vaid tema on äge.
0
08:03/ 25. juuli 2018 10:44
Aga ma ju mõtlengi kodust söögitegemist. Kes see ikka niisama kusagil kodust väljas söömas käib, eriti nii-öelda osavalt majandav pere. Ka kodus võib toitu valmistada erineva hinnaga - kas teed ühepajatoidu omakasvatatud kartulist ja muust aedviljast koos odava supikondiga või ostad kallid komponendid poest ja teed sellest mingi väljamaa gurmee. Peale selle olen üpris kindel, et ka eelpoolkommenteerija mainitud väljaskäimine kord kuus seisnebki selles, et käiakse kusagil toitlustusasutuses korraks söömas.
e
Ei lugenud/ 25. juuli 2018 12:27
kuskilt välja, et oleks mainitud toitlustusettevõttes söömas käimist...
On ikka väga suur vahe, kas teha süüa kartul/hakklihakaste või lõhet, süüa odavat pasteeti või kalamarja, juua poest ostetud magustatud apelsinimahla või pressida endale hommikuks mahla värskest apelsinist.
1000 eurot perele on miinimum, millega ära elab, aga kvaliteetsest elust on asi kaugel.
t
Teadmiseks/ 25. juuli 2018 13:48
Kommunistlikus Hiinas ,suurt kodus süüa ei tehta,käiakse väljas söömas.
See on tõde ja,kui meie moderaatoritele, see tõde ei meeldi,siis las jääb vaka alla!
o
oijah/ 25. juuli 2018 17:49
Sul ikka matemaatika lonkab või oled niisama loll. Meie üür on 100 eurot (JAH, see on Eestis võimalik), seega talvelgi läheb maksimaalselt 200 eurot koos kommunaalkuludega. Koos kõrvalepandava summaga on see 500 eurot kulu. Auto eest maksame samuti 100€ ning muud laenumaksed (mis on muide võetud aastate eest ning klatime vanu asju) on kokku samuti ligi 100 eurot, seega sellest kõigest jääb meil üle 300 eurot. Ei kujutaks isegi ette, et elamiseks oleks vaja rohkemat... Sööme seda, mida tahame ja pole veel siiamaani virelema pidanud.
v
vana karu/ 25. juuli 2018 11:33
Olete siis kaks kibestunud penskarit, kellel pole ei lapsi ega sõpru Mul kõrvalmajas kah üks selline paar. Vanamees käib veel nõukaajast pärit lapitud dressipükstes ja kalossides. Elektrit ei kasutata, sest valgustab tänavalatern, näeb ju liikuda küll. Telekat pole, vahivad naisega köögiaknal. Kas sellist elu me tahtsimegi? (arvan et need panevad kuus rohkem kõrvale, kui 300€. )
a
Aga/ 25. juuli 2018 16:56
lapsed? Nende olemasolu korral küll kõrvale panekuks palju
üle ei jää.
e
Ei näe mõtet/ 25. juuli 2018 17:52
Ei näe mõtet laste tootmisel, elame parema meelega iseendale. Olen nõus, et lastega peredel on ilmselt asjad raskemad rahaliselt madala palga juures, kuid me oleme lihtsalt teinud sellised otsused ning ei näe mõtet laste saamisel. Igaühele oma.
Tulistage nüüd miinuseid nii nagu jaksate :D
t
Taavetile/ 24. juuli 2018 20:46
Mu vastust ei lastud läbi,kordan siis: Meil on majas ka selline pere nn vaeseid (M,N ja 1 laps).Ka meie aitasime neid kuni sai kõrini. Nad elavadki sedasi et kui raha on,ostavad maja kõrvalt kiirtoiduputkast karpidega valmistoitu, lapsele kartulikrõpse ja cocat. Siis varuvad kiirnuudleid,laristavad nädalaga kõik raha maha ja ülejäänud 3 nädalat närivad kiirnuudleid või kerjavad abi. Alkoholi tarbitakse ka ohtralt. Korter haiseb neil nagu nõukaaegne jaamakäimla. See "perenaine" ei ole elu sees mehele ja lapsele korralikku süüa teinud,ta ei oskagi! Tööl käiakse vahelduva eduga, tavaliselt üheski töökohas katseaja lõpuni ei püsita. Nii see vaesus majja toodigi. Head inimesed muidugi aitavad. Meie pere enam ei aita, ainult nende lapsele teeme Jõulude ja sünnipäeva puhul väikse kingi.Aga jah- selliseid on mõttetu aidata, kes ise ennast aidata ei viitsi.
t
to 20:46/ 24. juuli 2018 22:31
Selliseid muidugi leidub, aga ärge üldistage.
Ei ole mõeldav, et nüüd eesti inimestest tervelt kolmandik kõik oma vaesuses ainult ise süüdi oleks. Selle vastu räägib kasvõi fakt, et nad välismaal töötades reeglina hästi hakkama saavad. Samuti see, et niisugust vaesust eelmise riigikorra ajal ei tuntud.
Seega on peaprobleem siiski praeguses riigis.
m
Marko/ 24. juuli 2018 22:42
Vaidleksin vastu. Oli neid vaeseid ka eelmise riigikorra ajal. Mu ema sõbranna näiteks elas Kadrioru keldris (niiske ja rõske) nelja lapsega (80-ndatel). Nad olid reaalselt nälgas, põhimenüü oli makaronid ja ketšup. Meie pere viis neile süüa. Lastel oli kogu aeg kõht tühi. Ema sõbranna tuli tihti peale rasket tööpäeva meie koju, istus ja nuttis, ütles et ei taha koju minna enne kui lapsed magama jäävad,sest tal pole neile midagi süüa viia. Ta ei olnud joodik... No ja kaks ta lastest haigestusid tuberkuloosi..
o
oi,oli ikka/ 25. juuli 2018 08:40
ka eelmise riigikorrad hädad,a ajal vaeseid . See, et Teie tutvusringkonda selliseid ei jäänud, ei tee neid olematuks . Alkohol, ja sellega kaasnevad hädad , on iga ühiskonna korra ajal olemas või müügil olnud
t
to "oi,oli ikka"/ 25. juuli 2018 08:57
Alkohoolikuid oli muidugi. Aga seda peate siiski tunnistama, et niisugust üldist massilist vaesust ei olnud. Alkohoolikuidki raviti riigi kulul ja pandi kasulikku tööd tegema.
v
Vastupidi/ 25. juuli 2018 09:13
ei olnud väljapaistvat rikkust. Seda , mida omati, ei saanud väljanäitusele panna . Valuuta omamine oli kuritegu, kulda pressiti igasuguste trikkidega inimeste valdusest välja. Olid pealesunnitud riigilaenu obligatsioonid . Väliselt olid kõik ühtemoodi . Aga inimesed ei reklaaminud ei oma viletsust, ei kodutülisid, ega ka ülevoolavat rikkust .
t
to 09:13/ 25. juuli 2018 11:25
Ärme ajame asju segi! Need pealesunnitud riigilaenu obligatsioonid olid millalgi pärast sõda.
Ja kas see rikkuse või kodutülide "väljanäitusele panemine", valuuta, kuld jne ikka on nii põhiline siin elus?
e
Ei,/ 25. juuli 2018 12:54
põhiline on see, et inimene saaks aru, oma elu elab ta ise selliseks . Mitte partei ja valitsus . Kui ikka ise oled laisk nagu porikärbes aga elada tahad nagu balti parun ,siis ei saagi see elu paremaks minna . Ja see varade ümberjagamine tooks ainult uued rikkad ja looks uued vaesed , ning kogu trall algaks otsast peale . Pea on teile mõtlemiseks antud . Ja vaesus on paljuski vale mõtlemise tagajärg . Me talupojast esivanemad elasid oma elu ka targemini, kui praegused haritud põlvkonnad
a
ah et sellised on siis kõik,kes miinimumpalgal losutavad/ 24. juuli 2018 22:40
joodikud ja söödikud ?
E
,,A,,/ 24. juuli 2018 19:39
Eestimaa, su mehemeel, mitte surnud pole veel!
k
klik/ 24. juuli 2018 17:00
t
Taavet/ 24. juuli 2018 16:22
On vaeseid ja on "vaeseid". Me ise perega aitasime üht peret,kellel pidevalt "söögiraha otsas" oli. Lõpuks sai kõrini,kuna need inimesed olidki lihtsalt loodrid. Kodu oli neil kohutavalt räpane,lausa kohutav- pesemata nõude hunnikud üle terve elamise laiali,prügihunnikud, räme hais! Ok,kui oled töötu ja vaene,kuid mis vabandus Sul on räpakas olla?? Kas vett ei ole,et nõusid pesta? Sai neile kõik puhastusvahendid kingitud- nad ei teinud MIDAGI! Ja täpselt samamoodi nagu see Nele- sõid ainult valmistoitu,kalleid purgitoite. Kui mu naine neile korra viis kotitäie kartuleid,porgandeid,supikana,sibulad- ühesõnaga KÕIK et kanasuppi keeta, nähvati talle: Issand,Sa võinuks ju paar purgisuppi tuua,mis sa sedasi vead! Peale seda lõpasime ka selle naabripere aitamise...
t
Taavet/ 24. juuli 2018 16:25
lõpetasime aitamise, vabandust
l
Loogiline ju/ 24. juuli 2018 17:28
Kartuleid peab koorima,porgandeid kraapima ja see kuradi supikana keeb ka üle tunni! Kus vaestel selline aeg ja kannatus?? Muidugi PURGISUPP ja KIIRNUUDLID! Irw
t
Taavetile/ 24. juuli 2018 20:16
Su naine ei saanud nende nn vaeste hingeelust aru.Ta oleks pidanud ise nende juures kanasupi valmis keetma ja hiljem ka nende kodu ära koristama,nõud pesema jne. Aga sedasi,tuli kanarajakaga ja arvas et need hakkavad vaeva nägema? Hahaa:)) Tean ise ka selliseid.Mul naabrid sellised,palgad neil väikesed,kuid palgapäevadel laiavad- ostavad karpidega söögikioskist valmistoitu,kartulikrõpse ja Cocat lastele. Muidugi alkot ka ohtralt. Nädal peale palgapäeva neil raha ei ole.Samas,nad varuvad ettenägelikult neid kiirnuudleid "mustadeks päevadeks":)
l
lollus/ 24. juuli 2018 16:00
rumalad soovitused stiilis osta sügisel talveks kartulid valmis , otsida muu töökoht või midagi taolist.Lollus.Väga paljud ametitd on eestis lähedased miinimumpalgale.Sajad tuhanded saavad seda väikest palka.Kelleks nad kõik järsku ümber õpivad ??? Ja ega rikaks saamine polegi paljudele omaette eesmärk.Pigem väärib korralik tööinimene inimväärikat elu,rahu ja stabiilsust.
t
Taavet/ 24. juuli 2018 16:04
Selline "Nele" vastab Sulle,et tema inimväärikust riivab see,kui ta peab koduse naisena ise süüa tegema.Tema tahab et mees teeniks piisavalt,et jätkuks PURGISUPPIDE ostmiseks.Mis sellest et need on kallid.Ja ega Nele ise tööle kunagi ei lähe,ta pole elus päevagi tööl käinud,nagu ta siin kirjutab.Ja kas kasvõi see +500 euri miinimumpalk ei aitaks seda Nele peret? Selle palgaga saaks ta KINDLASTI tööle, tegelikult saaks ka 700 eurise palgaga.Aga ta ei taha.Kui ta perele isegi süüa ei viitsi ise teha,mis tööle ta sul läheb??
t
tööinimene/ 24. juuli 2018 16:12
t
to lollus/ 24. juuli 2018 16:19

t
Taavet/ 24. juuli 2018 15:54
Lugesin kõik ilusti läbi ja mitu asja jäid mind häirima nende kaeblejate juures.Muidugi see Nele,kes põhiharidusega ja ei ole elus päevagi tööl käinud,ostab perele hirmkalleid purgisuppe ja konserve, selle asemel et koduse naisena vaevuda ise süüa tegema. Mul on 3 last ja meil kulub viie peale 400 eurot kuus söögile,kuna naine on tulbli,ta teeb reeglina ise hästi süüa,knagi ei osta mulle ja lastele purgisuppe ,kiirnuudleid ja konserve. Ja ta on ka kodune,esialgu.Leidsime,et sedasi parem,kuni lapsed väiksed ja minu palgast ära elab. Teine asi,mis häiris: "„Miks me nii vaesed oleme?“ küsib teismeline poiss emalt, kui too on talle juba kuid nagu katkine plaat korrutanud: „Raha ei ole...“// Vale teguviis ema poolt.Lastele ei tohi rääkida rahast pidevalt ja kasvatada neist luusereid.Kui on raske,tuleb seda selgitada lastele teistmoodi. Mitte sedasi et korrutad kogu lapsepõlve oma lapsele:"raha ei ole!" ja siis kallad talle kalleid purgisuppe taldrikusse! See ei ole ema ega perenaine ammugi.Lastest muidugi kahju:(
m
Mind/ 24. juuli 2018 19:12
häris lisaks see,et "teismeline poiss" suvel ei viitsi oma kroonilises rahahädas ema aidata ja suvel tööd teha. Teeniks temagi kahe kuuga 1000€, selle asemel tuuakse Ukrainast hooajatöölisi! Häbi! Võibolla muidugi poeg ei austa oma pidevalt vinguvat ema,kes kogu elu talle PURGISUPPE ja KIIRNUUDLEID sisse söötnud?!
s
24. juuli 2018 23:07
Sel aastal malevis lapsed sai normaalselt teenida
v
Vanamees/ 24. juuli 2018 15:11
Kui nõukaajal varastasid kõik ,siis praegu on lubatud see ainult meie riigiisadele.Nemad võivad varastada miljoneid.Sina pätsi leiba ja juba vangis.
t
Tegelikult/ 24. juuli 2018 15:42
on see inimkonna aegade algusest sedasi olnud kõikjal..
l
Liisu/ 24. juuli 2018 17:13
Kord Tartu bussijaama einelauas (see oli vast 10 aastat tagasi) seisis leti ääres mees ja palus härdalt leivaraha. Kuna samas müüdigi leiba, ostsin ma muule kraamile ka mehele pätsi leiba. Oleks te selle mehe nägu näinud! Siis tuli sajatusi, et ma nii loll, et ei saa eesti keelest aru-tema tahtis raha, leiva RAHA,mitte leiba, kuna tal pidi olema maohaavad ja leiba ei saavat süüagi Nii et siis niipalju sellest vaesusest.
t
24. juuli 2018 15:48
Tahad varas olla? Elu unistus?
l
Lauri/ 24. juuli 2018 14:35
"Riided on Nele sõnul peamiselt taaskasutusest, söögiks on odavad konservid ning purgisupid. " Oot-oot..Nagu siis SELLINE PERENAINE? Konservid ja ERITI purgisupid on loomulikult kallid! Purgisupid on ju valmistoit! Kas perenaine Nele ise suppi keeta ei oska? Tuleks kordades odavam.Ja ehk jääks ka raha kuu lõpus üle? Kui purgisuppe osta 3-4 eurot pooleliitrine purk,siis jah,madala sissetulekuga inimesel saab raha ruttu otsa.Aga kui osta näiteks 2.50€ kilo supikonte,kapsas,porgand,kartul ,saab teha 5 euro eest kaks suurt pajatäit suppi...
l
Lisaksin:/ 24. juuli 2018 14:40
"Süüdi on selles Nele sõnul suuresti oma rumalus. Nimelt on nii tal kui ka abikaasal ette näidata vaid põhiharidus. Nele ei ole elus päevagi ka tööl käinud. "..Nele seega EI KÄI TÖÖL, ja tahab valmistoitu,purgisuppe süüa. Istub ise kodus ja ei ole aega olnud kokaraamat lahti teha ja õppida suppi ise keetma? Tule eile meile:)))
k
Kui tööl ei käi?/ 24. juuli 2018 14:58
Siis ju peaks vaba aega olema ja saaks väljas käia söömas. nautida head veini, seltskonda ja toitu.
l
Lauri/ 24. juuli 2018 15:06
Kahjuks osad neist "vaestest" ongi sellised. Tean isiklikult selliseid "pereemasid" kes pole elus päevagi tööl käinud ega ei oska isegi muna praadida.Lastele tuuaksegi purgisuppe ja kiirnuudleid- selle on nad ära õppinud,et neid tuleb veega segada ja 2 minutit keeta. Kokkuvõttes on see palju kallim,kui ise värsketest toorainetest süüa teha.Aga nad ei oska ega ei viitsi.
v
Vaene Nele abikaasa,/ 24. juuli 2018 15:14
kes toob laisale naisele 670€ kuus koju,see viitsib ainult kalleid konserve ja purgisuppe osta. Kallab purgisupi potti,valab vett peale,laseb keema ja kutsub pere sööma!😁😁😁 Ja siis halab,et ega raha ei jätku! Ise pole elus päevagi tööl käinud,tõenäoliselt on ka kodu nagu kemmerg,koristamata ja räpane..
m
maha visatud raha/ 24. juuli 2018 15:54
Ja keegi neist raudselt suitsetab. Seisin hiljuti kassa järjekorras, mees ostis suitsu 5 pk, maksis üle 30 euro, imestasin, veel, kus inimestel nii palju raha üle jääb.
h
Häbi/ 24. juuli 2018 21:09
Meie praeguses Eesti Vabariigis on töökohti piisavalt,et noor inimene saaks ära elada.Kui ajaks jalad kõhu alt välja ja läheks tööle.See mulin,et maal,kodukohas pole,on jama.Mine noor inimene siis mujale.Mitte ükski jutt,et noored pered on raskustes,on jura.Lihtsalt ollakse nii erakordselt laisad,et anna olla.Mitte aitama ja kaasa tundma ei pea neile,vaid tööle sundima!Noored inimesed ei pea saama mingeid toetusi.Noor peab tegema tööd ja pingutama oma heaolu nimel!
o
Oh/ 25. juuli 2018 09:05
Mõned inimesed arvavad, et kui nemad ei ole koondamiste, töötuse, terviseprobleemidega pidanud kokku puutuma, siis probleeme ja õnnetusi polegi?
m
ma kah imestan/ 24. juuli 2018 15:49
purgusupp on ikka kallis, ostan seda matkale sõites ja mitte hea meelega, rahast kahju.
k
kõik ongi juba/ 24. juuli 2018 14:07
lootusetult läbi ja kõik inimesed pole loodud äri tegema,kõik inimesed pole loodud ka varastama osavalt,enamus inimesi on ausad ja loodavad riigi ja valitsuse peale,aga valitsus tallab need tavalised inimesed lihtsalt maha ja ise varastab edasi.
l
Lauri/ 24. juuli 2018 13:57
Olin 2010-2012 Soomes suures tehases tööl.Võin soomlastest töökaaslaste põhjal ka öelda- kolmandik neist olid nädal enne palgapäeva senditud.Kes suitsetasid,korjasid taarat ja nuiasid sigarette.Seda oli näha ka tehase söökla järgi- nädal enne palgapäeva käisid tehase sööklas vaid kontoripoole inimesed, söökla oli pooltühi,lihttöölistel ei olnud enam lõunasöögiks seda 8.50€ maksta.Näriti puhkeruumis saia ja joodi vett peale.Ja kusagil kolmandik kaebleski:"Raha otsas!"
l
Lauri/ 24. juuli 2018 14:08
Ainuüksi minu osakonnas oli 12-st töötajast 5 sellised,kes enne palgapäevi raha laenasid.Käsid küsimas: Kas Sul on 20 või 50 euri,et suitsu pole ja söögiraha ei ole.See oli täiesti tavaline.Osad inimesed ei oska lihtsalt palgast palgani elada. Palgad olid meil kõigil samad, umbes 2300€ kuus kätte.Kuid kolmandikul olid nädal enne palgapäeva näpud põhjas.Sedasi põhjas et 1€ ka taskus ei olnud.Peale tööd kammisid parke läbi,et taarat leida.Oli ka selliseid.
s
24. juuli 2018 13:44
Sellises näpud pôhjas- seisus on igasugused facebookis ja kommentaariumis ärplevad dressipükstes vôi teksades-tossudes töllid.Juhutöödeks on mingid kohalikud ehitused vôi vôsalôiked.Need tunneb juba näoilmest ja pilgust ära.Tahumatu, matslik, ülbe pilk. Mingid rumalad ja senditud.Facebookis hariduseks märgitud, et Tartu ülikool
ü
üuopoi/ 24. juuli 2018 13:35
See on igal pool maailmas niimoodi, Eesti ei ole mingi erand
j
Jauram/ 24. juuli 2018 13:32
No 500€ kuu on suht vegeteerimise raha. Et elada, oleks hea nii tonn iga kuu saada. Et kasvatada lapsi, noh, 5 tuhhi iga kuu. Et pääseda eliit-inimeste hulka, peab sissetulek olema nii 100 000 euri kuu. Kui mees tahab lihtsaks sexi, siis sellele kulub tonn euri kuu. Hea sex ehk sex eliitnaistega võib maksta isegi 500 000 euri kuu. Elu on kulukas.
t
to Jauram/ 24. juuli 2018 16:13
ja eliitasutusi on ka olemas.Jämejala nt.
j
jaura edasi/ 24. juuli 2018 21:13
aga selleks peab koolis käima ja siis tööd tegema.Ega niisama lihtsalt tahta hästi elada see raha sülle ei kuku.Kellegil pole keelatud head elu nautida,aga selleks peab ikka ise ka "mees" olema.Sellised hädavaresed on ka väga kadedad rikkama rahva peale,ise oma elujärje parandamiseks lille liigutamata.

m
Maarika/ 24. juuli 2018 13:25
Tüüpiline näljarott Eestis on tugevalt ülekaaluline.See tuleb skandaalsel tasemel laiskusest ja vingumisest.Näljarotid on kõik enneolematult laisad ja LODEVAD.Jala nad ei käi,auto tagumiku all ka 500meetri kaugusel asuvasse poodi minnes. Raha neil kunagi ei ole,kuna nad õgivad meeletutes kogustes.Esimesed pool kuud õgivad,teine pool kuud elavad vanast rasvast ja vinguvad.Oi kuidas vinguvad! Vastikud on igasugu näljarotid!
t
TOLA/ 24. juuli 2018 13:53
Kas siis ise oled teistsugune või...
j
jah/ 24. juuli 2018 13:53
ja paljud on ise süüdi. olen aegajalt mõnele tööd pakkunud ja ka korralikku palka- ei viitsi nad tööd teha. nädal, paar töötavad, siis küsivad avanssi ja kaovad. varsti siis helistavad ja küsivad jälle, et egas sul tööd ei ole.
m
meelis/ 24. juuli 2018 15:40
Mis korralik palk siis ka on.
a
Abc/ 24. juuli 2018 13:24
Käin ka 12 tundi ööpäevas tööl,teise 12 tundi jagankodu,magamise ja aiamaa peale.Rikkaks pole saanud,aga kuidagi elab ära.Pensionit ei saa vist kunagi,sest lihtsalt ei elagi nii kaua.Suht väga väsitav elu,ei soovita kellelgi.
m
Maarika/ 24. juuli 2018 13:52
Ei tööta sa kusagil, näljarott
m
meelis/ 24. juuli 2018 15:41
mingi riigipalgaline või
e
EV100/ 24. juuli 2018 13:04
Ammu oleks teil aeg aru saada,et see riik ei ole mõeldud kõigile.
k
Kersti/ 24. juuli 2018 13:29
...rätsepa juurde appi riideid õmblema,saab riided,ehitajale appi minnes saab maja jne.Väga tore mõte sul.Kas oled selle ise läbi teinud?
n
No aga siis muuda oma elu/ 24. juuli 2018 12:43
tule mugavustsoonist välja,mine kohaliku taluniku juurde kartulit võtma panema,saad talvekartuli,teise taluniku käest saad liha,kui lähed appi,otsi uus töö ja elukoht,kui vanad ei toimi.Ega keegi pole rikkaks saanud 8 töötunniga päevas.Eluaeg nii elatud,vanemad vanavanemad samamoodi.Nähtud neid küll istuvad kodus ja elavad toetustest ja siis on häda et ei tule välja.Virk ja tegija leiab alati võimalusi et välja tulla
e
Eino Taruk/ 24. juuli 2018 13:08
Ega tööga rikkaks ei saagi. See on üks vanasõna, ja vanasõnad, eriti just moraliseerivad, on enamasti valelikud. Rikkaks saab eelkõige ambitsioonidega, kohanemisega, olude tajumisega ja õieti ajastatud aktiivsusega - oportunismiga. Töökus ei tule muidgui kahjuks, ;)
e
Eino Taruk/ 24. juuli 2018 13:12
Kes tõstab päev läbi kaste ja teeb palehigis tööd ei riski küll pankroti või võlgadega (tänavalelendamisega siiski), aga kindel on see, et vanuripõlves ei ole ta rikkur vaid haige seljaga põdur pensionär...
t
tõega näkku/ 24. juuli 2018 12:37
Kui kolmandikul eestlastest enne pensioni või töötasu saamist näpud põhjas, siis mis edasijõudnud riigist saame rääkida?Loome maailma silmis jõuka riigi mulje ja anname viimase sendi tegelikele jõukatele
e
et siis/ 24. juuli 2018 13:27
Palju peab olema raha kuu alguses, et kuu lõpus ei oleks otsas? Õige vastus on sellel ei ole mingit vahet kui palju on kuu algul raha. Minu töökaaslastel on näiteks nii, et see kes saab 900€ kätte sellel on alati tagavara raha olemas. See kes saab 1200€ kätte sellel on raha alati otsas ja lisaks veel laenugi võetud. Mu oma sugulastel kelle sissetulek on kahepeale ~2400€ kuus on samuti iga kuu lõpus näpud põhjas. Iga asja ostmiseks võtavad aga laenu, järelmaksu. Finants "kirjaoskus" on Eestis tervikuna väga vilets, sellest ka enamus rahahädalisi.
S
:) / 24. juuli 2018 13:39
Siin loeb ka see, kui suur pere on ülal pidada. Vb, see kes 1200€ saab, sellel on lapsed aga see, kes 900€ saab, sellel on üks laps või ei ole lapsi. Ja lisaks loeb see, kas abikaasa on kõrval ja kui palju ta teenib. Õnneks mul ei ole näpud põhjas, raha on ka kuu lõpus. ettoitu osta aga säästa küll ei saa.
a
ANTS/ 24. juuli 2018 15:42
j
24. juuli 2018 15:59
ja terve kuu kalleid purgisuppe söövad
m
Mis probleemid !/ 24. juuli 2018 12:20
Kallas Kaja parteil on juba 2 aastat näpud põhjas ja raha otsas aga laiavad ikka edasi. Raha tuleb ja läheb, probleemid on mujal.
l
24. juuli 2018 12:19
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
Sul tõesti raske!/ 24. juuli 2018 14:28
Minu naine vähemat teab, mida vaja. Praegu just tuli Lätist uue õllelastiga. Kui arvad, et mul ilus elu, ei, küll on igav.
r
Raha nagu butru / 24. juuli 2018 12:10
Miks te ikka veel tööl käite ja raha juba ei teeni. Päevas 5000.-teenida pole ju mingi probleem.Müüge kasvõi 1000 pannkooki päevas.
e
Ega siis.../ 24. juuli 2018 13:29
Pankoogid taevast saja.Kas oled ka arvestanud kui palju ühe pannkoogi peale võib kuluda??? Siis tuleb veel riik armsa moosivarga näoga ja tahab oma osa saada.Igasugused kontrollid ja ettekirjutused.

n
24. juuli 2018 12:04
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
e
Ewa/ 24. juuli 2018 12:14
Ühiskonna toimimiseks on kõiki ameteid vaja, kõik ei saa juhid olla. Miinimumpalk on 500 euri ja seda paljudes kohtades.
j
Jah/ 24. juuli 2018 12:33
Mina ka aru ei saa, miks kõik veel juhtideks ei ole hakanud ja mõned tootval tööl palgalised on. Ja kui ikka omanikule villasid, lõunamaareise ja luksusautosid veel piisavalt ei ole teenitud, siis tuleb lihtsalt kiiremini töötada, ehk saate ka lõpuks 3:80 tunnitasuks.
a
andres/ 24. juuli 2018 15:45
Palka tõstavad ainult omale tööandjad Ilus muinasjutt.
a
A/ 24. juuli 2018 11:55
Nõukaajal oli elu odavam ja parem sellepärast ,et poest polnud eriti midagi saada
c
CCCP/ 24. juuli 2018 12:05
Nõukaaegu ei maksnud elu midagi.
t
TOLA/ 24. juuli 2018 14:06
Mul oli küll nõugogude ajal kõik olemas mida tahtsin .Leningradis oli kauba valik märksa suurem kui meil ja ka Slantses sai tihti käidud.
l
Leningradis oli jah/ 24. juuli 2018 15:01
Sealt sai vabalt osta eesti viinereid, juustu ja loomaliha.
o
Oli jah/ 25. juuli 2018 14:03
Tähendab oli mida müüa väljaspoole Eestit.
Mis nüüd ,siis teistmoodi on? Oleme hädas,et ei tooda midagi ja pole midagi müüa.
k
Kuidas küll/ 24. juuli 2018 11:50
kõik logardid ja "käsi pikalt" Eestisse kokku sattunud on? Mujal Euroopas on eranditult elatustasemed paremad. Agaramad lähevadki, teised aga jätkavad virisemist. Jaksu kõigile! Prioriteedid on enda peas, kuidas kellelgi. Veerand sajandit juba uut riiki, muutunud pole midagi.
k
Kuidas?/ 24. juuli 2018 12:07
Sõida reede lätti poodi ja näed kuidas. Vaata neid töömehi seal kärusid lükkamas.
t
To kuidas küll/ 24. juuli 2018 12:14
Ei saa kõik välismaale minna,mõni peab jääma Eestit kaitsma ja Eesti hüvanguks tööd tegema!
Küüniline arvamus teil.
ä
Ära lobise, to12:14!/ 24. juuli 2018 12:31
Las need kaitsevad, kellele ta nii vajalik on. Miks pean mina kraadesid kaitsma, kes mulle söögirahagi ei jäta?
1
12:14!/ 24. juuli 2018 12:33
Aga sina jäägi Eestit kaitsma! Ei kao Eesti kuhugi. Küüniline oled ise kui arvad, et mina hakkan oma kurnajaid kaitsma.
t
to 12.33/ 24. juuli 2018 13:22
Kuidas Eesti kuhugi ei kao, kui eestlasi Eestist minema ajad ?
Mis Eesti see siis enam on ilma eestlasteta.
Miks tahad oma rahvuse hävingut.
Eesti keeles käid kommenteerimas küll.
1
12:33!/ 24. juuli 2018 14:32
Olen samasugune, töölisklassist. Aga ei virise, sest teen aegsasti otsuseid, mitte paar päeva enne palka. Ka tööd otsisin aegsasti üle piiri, sest nägin, mis ees ootab. Praegu penskar ja elan ilusti ära.
e
Eesti vabariigi pensionäär/ 24. juuli 2018 16:13
Mina piiritaga tööl ei käinud ja pension 280 .Elamiseks vähe .Võib olla võiks veel vähem maksta saab kiireminini neist raiskadest lahti.
s
Sirts/ 25. juuli 2018 19:34
Kui Sul on pension 280.- , ei ole sa küll eriti tööl käinud. Isegi neil, kes on saanud miinimumi ja miinimumilähedast palka aga korralikult tööl käinud, pole pension 280,vaid nii 350.- kanti, nii et ära aja pada!
a
Artiklis/ 24. juuli 2018 11:50
kurdab Nele,kelle pere sissetulek on 670 eurot kuus,et sellest tuleb maksta üür,kommunaalid ja laenud jne. Mis laenud siis,kullapaikesed,kui te elate üürikorteris? Samas ei ole Nele elus päevagi tööl käinud. Teatavasti saab raha ikka töö eest ja ükskõik kui vähe seda ka makstakse ,on seda ikka rohkem kui mitte midagi. Mingi töö on ikka võimalik leida.
l
lugeja/ 24. juuli 2018 12:05
ta ju ütles,et tuleb kogu aeg kuu lõpus laenata toimetulekuks, seda siis maksvadki
n
No / 24. juuli 2018 14:07
kui iga kuu lõpus tuleb toimetulekuks laenata,siis nad jäävadki laenama. Kui prooviks nii,et otsiks mingi töö ja saaks esialgu ühegi kuu ots-otsaga kokku,siis järgmistel kuudel ehk jääb mõni euro ülegi.
a
A/ 24. juuli 2018 11:50
Ei oska midagi öelda - kui teaks ,kas emme ostab poest süüa või valmistab ise ,oskaks edasi rääkida
r
rist/ 24. juuli 2018 11:45
kilutomatis on kõige prem toit enne palgapäeva ja veel parem peale palgapäeva
j
JuSS/ 24. juuli 2018 11:36
Kõik sõltub prioriteetidest. Tean näiteks ühte daami, kes saab kõikvõimalike abirahade, toetuste ja lapse isalt välja pressitud vabatahtlike annetuste näol märksa enam kui on meie palgamiinimum. Ise seejuures tööl käimata. Kuid tema esmane mure pärast rahade laekumist ón see, et kuidas muretseda endale uusi kleite, kingi, parfüüme, kunstripsmeid ja kiviksi ripsmetesse. Eesmärk - püüda noori mehi. Nii et tema rahad saavad juba nädalaga läbi. Seejärel käib ta mõnedel naiivsetel sugulastel iga päev lõuna-aegu külas, sööb kõhu täis ja põhjab rängalt teiste sugulaste "hoolimatust ning südametust", kes teda tema hädas ning mures aidata ja raha annetada ei taha. Tema arvates peaksid nood seda tingimata tegema, kuigi nemad saavad tööl käieski ise märksa väiksemat sissetulekut, kui saab too pillav daamike.
Muidugi mõista ei maksa too daam ka korteri kommunaalteenuste eest ja on raudkindlalt veendunud, et teda kui "invaliidist üksikema" ei saa mitte keegi mitte kunagi korterist välja tõsta. Olgu õla kuitahes suured.
t
to juss/ 24. juuli 2018 11:43
imelikud daamed sul tutvusringkonnas. mina jälle tean kordades rohkem üksikemasid, kes on lapse (laste) isale ammu käega löönud, sest varjatakse tulusid, ümbrikupalk jne. kui ei taha anda lapsele raha, siis aidaa, ära ka surijana kätt laste poole siruta.
eks üksikud sinu kirjeldatuid on ilmas, aga enamus näeb ikka vägagi näguripäevi.
t
to to/ 25. juuli 2018 22:13
Mis siin imet. Osav daame oskas korralikul mehel korraks pea segi ajada ja mehele midagi pähe tõmmata. Kuni kõrvuni välja. või enamgi. Aga mees oli siiski liialt vastutustundlik, tuli mõistusele ja ei jätnudki oma peret maha. Nagu ilmselt loodeti. Ei läinudki kerglase daami juurde. Too vormistas oma sündinud lapse vallaslapseks, et riigilt toetust välja õngitseda. Samas pommitas aga ka poisi lihast isa igasuguste pidevate nõuetega. Ja heal materiaalsel järjel, kuid süümepiinades mees muudkui maksab iga kuu. Ja mitte sugugi vähem, kui oleksid ametlikud alimendid. Seega tegi elunautijast daamike tegelikult päris hea äri. Samas sihib aga pidevalt noori mehi ja ei hooli pojast kuigivõrd. Ning näiteks pahandab, kui kasvueas poiss tahab võid leivale pealemäärida. Et liialt suur kulu! Rahale on paremaidki rakendusi.
k
Kommentaar./ 24. juuli 2018 11:36
Eestis peaks toimuma kaks muudatust. Esiteks peaks kategooriliselt lõpetama emigrantide, ehk migrantide sissevedu ja teiseks kahekordistama lastetoetus raha riigi ehk maksumaksja poolt. Tulemusi hakkab see andma umbes kahekümne aasta pärast. Uskuge, see on seda väärt.
1
18-aastane 1987.aastal/ 24. juuli 2018 11:46
Lastetoetuse summad (ja ka emapalk) on Euroopas niigi juba ühed kõrgemad, milleks neid veel tõsta? Et siis narkarid hakkaksid lapsi tegema selle raha nimel? Palkades on ehk probleem mitte lasterahades. Ja selles, et inimestel on prioriteedid paigast ära. Auto peab olema viimase peal ja uus, õlle ja muu alkoholi järgi käiakse Lätis pidevalt, suitsetatakse pool palka maha ja siis räägitakse, et palgast ei jätku. Kusagil soojal maal peab puhkamas käima. Ei pea, minge ja matkake Eestis ringi, ilus koht seegi. Tõeliselt häs olevaid peresid peaks aitama linn/vald, aga mitte alkohoolikuid ja pakk-päevas-suitsule kulutavaid emasid!
m
Maksumaksja/ 24. juuli 2018 11:49
vanemad toitku oma lapsed ise
j
Jah/ 24. juuli 2018 12:37
Toidetaksegi, aga pärast ärge tulge virisema, et töötegijaid pole ja pensioni pole millestki maksta.
J
.../ 24. juuli 2018 15:07
Jah, lastekasvatajatesse suhtutakse halvasti, aga seda mõelda ei osata, et kui ikka töötegijaid juurde tulemas ei ole, ( need vähesed rikkurite lapsed, kes kommentaatorite meelest sündida tohiks, tahavad nagunii ainult ülemuseks või kaovad välismaale ), siis pole enam millestki pensioneid ka maksta.
k
Kommentaarijale/ 24. juuli 2018 21:26
Lapsevanemad,minge tööle!Niisama ei kuku sülle midagi.Nii head elu ,kui praegu,pole eestis kunagi olnud.Kes vähedegigi viitsib,saab ära elada ja kes rohkem pingutab,saab ka "singi" leiva peale.

l
24. juuli 2018 11:15
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
j
to : LOODER/ 24. juuli 2018 11:24
jälle vajutasid hommikul äratuskella kinni. ja magasid poole päevani. aga oma unenägusid ära sellepärast veel Õhtulehes küll kuulutama hakka. eksju . mine pese nüüd nägu ära ja võta siis oma rohud kenasti sisse.
t
to 11:24/ 25. juuli 2018 12:53
Naisi on igasugused. Vahest on mehel muid, väga väärtuslikke füüsilisi omadusi ja suuri, erilisi võimeid, et naine teada sedasi ülal pidada on otsutanud.
t
to looder/ 24. juuli 2018 11:44
fantaasia- ja ulmeosakond pole siin.
k
Kogu selle pika/ 24. juuli 2018 11:13
kommentaaride hulga juures saab oletada vaid, et ega eestlane ei tahagi paremini elada. Ta kohe peab oma elu üle kurtma, ilma et midagi targemat välja mõtleks. Miks arvate, et "oleks", "peaks", "tuleks" , muudab valitsused härdaks ja hakkavad teile raha lennutama? "Vanasõna: "Kes on loodud orjama, see orjaku heameelega"!
S
Ainult 2 varianti/ 24. juuli 2018 11:11
Sellel emal peaks südamest häbi olema, nutab et peab oma pojale pool miinimumist andma. No on häbematu, kes ei taha oma miinimum kohustustki täita. Hea, et rohkem õnnetuid pole siia maailma sünnitanud, nii palju vähemalt hoidu olnud. Millegipärast ma arvan, et see ema valetab, teenib raudselt mustalt, reisib ja sõkub mööda salonge! See naine on jalamatt minu jaoks, ennem voodisse minekut oleks majandama pidanud õppima. Kus on lastekaitse silmad võtku laps ära ja emale eluaegne võlg lapse ees! Teeme nii nagu meestele tehakse!
v
24. juuli 2018 10:57
vaesed ei tohikski üldse lapsi saada,miks sünnitada neid siia ilma virelema?las poliitikud ja ärikad sünnitavad,nemad on rikkad.
t
to // 24. juuli 2018 11:26
Millal Sa nii rumalaks jäid, kas kaasasündinud?
s
sa õudselt rumal/ 24. juuli 2018 11:26
Vaesed ei tohiks lapsi saada.... Vaata ajalukku, ainult vaesed sünnitasidki. Meie esivanemad sealjuures, ikka peres kümme ja enam last. Preagu aga ei ole rikkal aega lastega jännata, tema peab aha tegema. Ja kui ollaksegi nii hea järje peal, et võiks lapse saada, võib see hea järg korraga otsa saada. Kuidas garanteerida, et ollakse pidevalt rikas ega juhtu midagi halba (ei õnnetust, ei haigust, ei pankrotti jne)? Ei-ei, parem ikka kuramerida rahakotiga ja teha juurde raha, mitte lapsi.
1
24. juuli 2018 12:04
11.26-le:aga ära siis virise kui kuu lõpus näpud on põhjas ja laps vaatab sulle etteheitva näoga otsa.on teil,santidel,ikka veidrad arusaamad:ise näljas,p€rse paljas,aga lapsed peavad majas olema.miks nemad peavad teie haige egoismi all kannatama,rottrahvas,parem võtke siis omale mõni lemmikloom,tuleb odavam ülal pidada.
t
To:sa õudselt rumal/ 24. juuli 2018 12:19
10_12last oli taludes ja nad ei olnud mitte vaesed..kõik tegid tööd!
a
Arvad/ 24. juuli 2018 12:38
et inimesi pärast laste saamist ei või töötus ja viletsus tabada?
t
tule puu otsast alla/ 25. juuli 2018 08:53
Neil esivanematel oli ju majapidamisse tasuta tööjõudu vaja, sestap neid tittesid nii mitmeid nonstop treiti. Kooparahvaga enam vähem ühel pulgal..ja kui mõni vastu ei pidand ja haigeks jäi ja suri, polnud ka midagi hullu, tegid aga uue asemele.
j
jälle ma/ 25. juuli 2018 09:43
Ma ju rõhutangi, et tuleb kurameerida rahakotiga. Ei mingeid lapsi ega lemmikloomi (lemmikloomad lähevad vahel lastest kulukamaks, kui juhtuvad näit haigestuma). Elage ainult endal, surge üksi ja olga elule tagasi vaadates rahul, et ei pidanud oma ilusat elu laste pele raiskama.
m
Mõned mõtted/ 24. juuli 2018 10:56
1. Vaesus on suhteline mõiste - need kellel on minust rohkem raha, need on rikkad; mina olen vaene, sest on inimesi kellel on minust rohkem raha!
2. Vaesus on edasiviiv jõud - keegi ei taha olla vaene, kõik tahavad olla rikkad ja selle poole nad ka püüdlevad; osa üritavad rikkaks saada õppides ja tööga, osa varastades, osa kerjamisega (kaasaarvatud riigi käest). Osa vaeseid, keda võiks nimetada aktiivseks põhjakihiks, üritavad vara ringi jagada, ehk siis revolutsiooni korraldada. Paraku see kamp on harimatu ja ei taipa, et vara ringijagamisega väärtusi juurde ei looda! Ilma vaesuseta inimkond ei areneks absoluutselt mitte. Aitähh teile vaesed, teie panus on olnud asendamatu inimkonna arengus läbi aastatatuhandete.
3. Inimesed on erinevad, sellest tulenevalt on nad vastavalt kas vaesemad või rikkamad - kui tööoskused, tööharjumus, haridus puudub siis on suur oht jäädagi vaeseks. Kui puudub ka töötahe ja inimene on laisk siis on vaeseks jäämine garanteeritud.
o
ole kui töökas tahes/ 24. juuli 2018 11:13
rikkaks ei saa tööga keegi
t
Tyuiop/ 24. juuli 2018 12:08
magades ja mullitades saab rikkaks :)
ü
ümberjagamine?/ 24. juuli 2018 11:23
Mis see veel on? Jagamine toimub alati, töömees teeb toodangu, mille ettevõtja müüb maha ja siis toimub jagamine, mingi osa antakse töömehele, mõni jätab üldse andmata. Äkki see pole õiglane, millest tegijal ei ole võimalik ära elada, siis tulebki ümber jagada. Mõned ettevõtjad on oma ahnuses rumalad, ei taipa, et neil on võimalik rohkem teenida käibe pealt, kui ülikõrgete hindadega, aga selleks, et käive oleks kõrgem, tuleb tööinimestele rohkem maksta jne.
h
Hea nõu on kallis!/ 24. juuli 2018 13:28
Probleemile on imelihtne lahendus - hakka ettevõtjaks. Kui aga oskusi, mõistust ja ettevõtlikust ei jätku, siis mokk maha ja tööle selle "paha" ettevõtja juurde!
h
Hea nõu kallis jah/ 24. juuli 2018 15:08
Kui kõik ettevõtjateks hakkaks, kes siis tööd teeks ?
e
enamus rikkusest/ 24. juuli 2018 11:32
on meil kerjustest põhjakiht...
e
Ewa/ 24. juuli 2018 12:16
Mõnikord tuleb vaesus sellest, et ema jääb lastega üksi.
a
Algaja ebaõnn/ 24. juuli 2018 13:25
Kui mõne mehega voodi lähed, siis tähendab see seda, et oled teinud valiku oma tulvese lapse isa osas. Kui mingil muul põhjusel oled selle ette võtnud, siis oledki teinud valiku olla üksikema. Samas nii mõnigi naine arvab vastupidist - üksikema ja palju lapsi on rikkus - saab riigilt laste isadelt!
j
Jah/ 24. juuli 2018 15:10
Tuleb ikka mehe tulevast tervisehäiret või liiklusõnnetust ette näha enne, kui laste isa valid.
e
Ewa/ 25. juuli 2018 14:55
Ma ei räägi endast, aga õpetajana näen, kuidas lapsed elavad.
m
Mari/ 24. juuli 2018 10:54
Kui jaksad laenu võtta, siis jaksad ka süüa osta. Säästunippidele lisaks: paljud pakuvad praegult tasuta või imeodavalt sõstraid jm aiamarju. Neist saab ju mahla keeta talveks. Kartul osta sügisel, kogu talveks, saad odavamalt kui hiljem ostes. Tee endale kasvõi mini aiamaa kurkide, tomatide, kõrvitsa, kabatsoki jm ja maitsetaimede näol. Kui seemnetest ise ettekasvtad taimed, tuleb saak soodsalt kätte ning suve teise poole ja sügise toidulaud on kindlustatud. Jagub ka hoidistamiseks. Kui aiamaa tegemise võimalust ei ole, siis osasid tomateid ning maitseürte saab edukalt ka aknal kasvatada.
m
Mm/ 24. juuli 2018 11:22
No ma arendan teemat veidi : Saab ju korteris siga ka pidada. Ära rohtusid osta, need on kallid, valmista neid ise. Vanadest mööblikatetest saab kenad rõivad.
t
tihti/ 24. juuli 2018 11:24
tuleb odavam osta, kui ise kasvatada, ega head saaki lihtsalt niisama saa.
m
Marikesele/ 24. juuli 2018 11:27
kas marjade järgi rõsit ei maksa, kas elekter ja küttepuud mahla keetmiseks ei maksa, kas kartulit talvel ei jaksa osta, kas sööd ise mahla ja kartuleid?
i
irww/ 24. juuli 2018 11:29
ainult meie Maril on nii lapsik mütlemine, elatub aknal kasvatatud kraamist. Mütle ka, aks tänapäeval AIAMAA pidamine on üldse rentaabel.
a
A/ 24. juuli 2018 12:02
No jummel ,kui ise kasvatada ei viitsi ,siis osta kasvõi paljast seapead ja tee omale sülti -tuleb ka umbes 10 korda odavam ja parem , kui poe oma !
a
Aga mari!/ 24. juuli 2018 12:09
Aga see kraam tuleb ju purki panna, kes seda teeb! Tule tee mulle valmis, mul pole aega, vaja netis valitsust ja euroliitu sõimata.
b
B/ 24. juuli 2018 12:20
Jummel- kus kasvatada, kes maa harib, kust sõnnikut saab, jne.
Viitsi ja kasvata!
t
Tyuiop/ 24. juuli 2018 12:15
"Ega head saaki lihtsalt niisama saa". Käperdised ning pudinäpud ei oska mitte midagi ja ei saa mitte millegi muu kui vingumise , virisemise ja hädaldamisega hakkama :)
k
Kas valitsuse vahetus/ 24. juuli 2018 10:51
tagab selle, et Selver või Bauhof vms. hakkab korralikku palka maksma? Vaevalt küll, ikka 3.50 tund ja hea, et sul üldse töökoht on. Asi ei ole alati valitsuses, pigem ettevõtjate-ärimeeste suhtumises oma töötegijaisse.
k
Kapitalistlik riigikord/ 24. juuli 2018 11:13
määrab orjapidajaid soosiva valitsuse. Sealt tuleb suhtumine töötegijatesse. Ja kõi muu "hea" niisamuti.
a
ats/ 24. juuli 2018 10:44
probleem ei ole juba ammu selles et tööd ei ole... tore on ju rääkida et tööd on...aga millised on meie palgad et inimväärselt elada.... vot see on teema... sest kui palka tahad tuleb tuleb AK uudistes välja üks hästi lõhnastatud ja kallis ülikonnas pankurihärra kes hoiatab majandus kuumeneb üle....
e
Eestlase suurim viga on/ 24. juuli 2018 10:58
hoopis see, et netis viriseda oskab, päriselt aga midagi ette ei võta. Ja nii jääbki. Miks minul, penskaril, näpud põhjas ei ole? Ei hakka seletama, nii kui nii lasete oma joru.
h
hahaa /Eestlase suurim viga on / 24. juuli 2018 11:08
oled sa penskar jee..ära trolli
1
11:08!/ 24. juuli 2018 11:17
Olen jah! Ja veel kahe riigi penskar. Trollimas käin Peipsil igal nädalal. Õpi, kilukene, elama!
v
vaene penskar/ 24. juuli 2018 11:26
sellepärast, et vireled, aga mis elu see on.
v
vaatleja/ 24. juuli 2018 11:28
Sinul penskaril pole näpud selle-pärast põhjas,et teie need kõige suuremad vingujad oletegi,te ei saa kunagi täis, näide_ kauplustes on tavaliselt allahindlused hommikuti ja siis olete teie kohal nagu rändrohutietsude parv ja kui tuleb töömees kes eesti elu edasi viib,siis vaatavad riiulitelt vastu ainult hinnasildid, rohutirtsud on oma töö teind. Või kas te tõesti arvate ,et palgad siin on nii kõrged,et töötaja ei tahakski vahel odavamat osta aga teie töitmatud neile seda võimalust ei anna. Kaupluste ketid võiks mõelda selle peale ja midagi muuta ja see on ainult üks näide aga neid on tuhandeid,nii-et penskarid hoidke suu söömise jaoks.
M
"Teie ja teie"!/ 24. juuli 2018 11:45
Mina pole "teie", mina räägin enda eest! Pealegi viibin praegu väljamaal, kalastamas, ehk kellegi meelest trollimas.
p
Penskar/ 24. juuli 2018 11:58
Oota oota varsti on ka käes sinu penskari aeg, kui üldse tuleb. Aeg ja aastad mööduvad kiiresti, pole mõtet vanu inimesi halvustada ja õpetada, sa ei märkagi kui ka sul on vandus käes ja tervis kehveneb.
t
to 11:08!/ 24. juuli 2018 12:00
Sinul on jälle ilus nina! Kogu aeg viril ja vingus.
t
to 11:08/ 24. juuli 2018 13:17
usun ma jee...sant ka elab aga mis elu see on...harjunud kummardama...pane edasi
e
Ewa/ 25. juuli 2018 14:52
Minul on ka praegu kõik korras, sest lapsed saavad ise hakkama. Pensinäridel küll ei ole minu meelsest midagi kurta, sest kõik vajalki on ammu olemas.

p
pensionär/ 24. juuli 2018 10:41
Huvitav, et mõned saavad lasta ilusal tööpäeva hommikul vähesest rahast nutulaulu. Minge tööle!
õ
Õige jutt/ 24. juuli 2018 10:43
Kui arvutiga suudab uudised üles leida, siis saab ka välja nuputada kuidas selle imemasina abil ka tööd saada ja leida. Kõik arvuti taga.
u
Uku/ 24. juuli 2018 10:57
Kuule penskar, mul on puhkus. Veel kaks nädalat. On veel kobisemist?
t
To Uku/ 24. juuli 2018 22:27
Ära ise siis kobise, et raha vähe.
h
24. juuli 2018 11:06
Heh, kes see töö tegemisega rikkaks on saanud - ikka "nihverdamisega" saadakse...
n
24. juuli 2018 11:15
nii vanaks elanud ja ikka nii l...
l
lihtinimene/ 24. juuli 2018 11:26
Mul on kogu aeg puhkus-olginos.
p
pensionär pensionärile/ 24. juuli 2018 11:20
Ära aja rumalat juttu, palun. Ära tee häbi pensionäridele.
v
vaene penskar,/ 24. juuli 2018 11:29
selleks, et vahel tööd saada, pean riigile tohutu summa katuseraha maksma ehk siis töötamine läheb kallimaks. Igal erialal ei saa nii teha, et lihtsalt lähed tööle, enne vaja kallil täiendkoolitusel käia ja hulk riigilõive maksta.
a
Andrus/ 24. juuli 2018 10:38
kirjutasin ka kommentaari, aga seda ei avaldatud. Kui tahate reformimeedias sõna saada tuleb öelda, et süüdi on kesikute valitsus kes aktsiise tõstab, kuigi kõik teavad, et aktsiisitõusu atorid on reforamrid. vaba ajakirjandus my a...
j
ja jah,/ 24. juuli 2018 11:29
ega kesikud pole ju ühtegi aktsiisi tõstnud?
r
Rott/ 24. juuli 2018 10:27
Ma olen nii rott, et ei jõua isegi antud artikklit osta :(
k
Kalev/ 24. juuli 2018 10:22
p
Palk/ 24. juuli 2018 10:22
Alles lugesin,kui hästi Eestis läheb, keskmine palk kuskil tuhande euro juures, milles siis nüüd küsimus.Palju siis tegelikult inimesed saavad palka,jälle valeinfo või
e
ert/ 24. juuli 2018 10:31
eesti on palkade erinevuselt euroopas esireas. Mida suurem on keskmise ja mediaanpalga vahe, seda suurem on ühiskonnas ebavõrdsus
k
Kahjuks/ 24. juuli 2018 10:51
On eestis palkadega jama. kes teeb tööd saab rohkem, kes katusel õlli libistab vähem. Väga häbematu diskrimineerimine. Ebavõrdsus on suur
a
Ahsoo/ 24. juuli 2018 11:02
Kahjuks tahab öelda, et näiteks hooldajana või klienditeenindajana töötavad inimesed laisklevad või teevad ebavajalikku tööd, et neile normaalset palka ei maksta ?
t
Toomas/ 24. juuli 2018 10:20
huvitav kaua nõuka ajal palk vastu pidas ?
j
Jossif / 24. juuli 2018 10:33
Nõukaajal ei elatud palgast, kõik vajalik saadi varastamise teel
K
? to Jossif/ 25. juuli 2018 12:55
Kas jutustad oma kogemusi või peretraditsioone?
j
Juhan/ 24. juuli 2018 10:33
Kuidas kellelgi. Mina ise näiteks suutsin isegi alla keskmise palgast midagi säästa. Paarikümne aastaga üsna sai mitu tuhat. Sest igatsesin endale kunagi tulevikus Žigulit või kooperatiivkorterit osta. Tõsi, ei saanud kumbagi. enne kukkus NSVL kokku ja hüperinflatsioon sõi kõik mu säästud lühikese ajaga ära.
Mõni sai märksa rohkem pügada. teadsin näiteks ühte kopikakoist vanameest, mu sõbra isa, kes rabas eluaeg tööd ja lisaks pidas abimajapidamist. Kasvatas ja müüs küülikuid, kanu j.n.e. Lõpuks, 80-ndatel oli 30 tuhat rubla koos. 4-5 Žiguli raha. Võipeaaegu kahe Volga GAZ-24. Ja siis sai sellest rahast üleöö 3000 krooni ja kümmekonna aasta eest 200 eurot, mille eest ei saa enam jalgratastki.
Ka tol ajal oli neid, kes suutsid midagi koguda. Kuid samuti neid, kes juba nädala ajaga palga ära kulutasid või mahajõid. Sõltus inimesest ja tema ellusuhtumisest. Seepärast makstigi nõukogude ajal kaks korda kuus. Kuu algul palka ja kuu keskel avanssi. Et proletariaat päris nälga ei jääks.
m
Moderaator korjas ära. / 24. juuli 2018 10:33
Kuidas kellelgi. Mina ise näiteks suutsin isegi alla keskmise palgast midagi säästa. Paarikümne aastaga üsna sai mitu tuhat. Sest igatsesin endale kunagi tulevikus Žigulit või kooperatiivkorterit osta. Tõsi, ei saanud kumbagi. enne kukkus NSVL kokku ja hüperinflatsioon sõi kõik mu säästud lühikese ajaga ära.
j
jätkame/ 24. juuli 2018 10:37
Mõni sai märksa rohkem pü.gada. teadsin näiteks ühte kopikak0id vana.meest, minu sõbra isa, kes ra.bas eluaeg tööd ja lisaks pidas abimajapidamist. Kasvatas ja müüs küü.liuid, j.n.e. Lõpuks, 80-ndatel oli 30 tuhat rubla koos. 4-5 Žiguli raha. Võipeaaegu kahe Volga GAZ-24. Ja siis sai sellest rahast üleöö 3000 krooni ja kümmekonna aasta eest 200 eurot, mille eest ei saa enam jalgratastki.
Ka tol ajal oli neid, kes suutsid midagi koguda. Kuid samuti neid, kes juba nädala ajaga palga ära kulutasid või ma.hajõid. Sõltus inimesest ja tema ellusuhtumisest. Seepärast makstigi nõukogude ajal kaks korda kuus. Kuu algul palka ja kuu keskel avanssi. Et pr.oletariaat päris nälga ei jääks.
1
1987 aastal sain / 24. juuli 2018 10:38
töötasu 450 rublikut kätte. Sellega sain kolm kuud hakkama ja iga nädal restoranis silmini täis süüa ja juua. Täna 2018 aastal 1100 eurotugrikut kätte aga peret sellega ülal kuu aega üleval ei pea. Restoranis käigust ei maksa unistada.
j
Juhan/ 24. juuli 2018 10:59
suhe on vale. siis said ju kõva kaks keskmist. sama elujärje tagamiseks peaksid 3000 kätte saama ! saad restoranis käia ja kui tahtmist, siis ka pitssi söögi alla.
1
18-aastane/ 24. juuli 2018 11:40
Olin 1987 aastal 18-aastane, otsustasin enne ülikooli astumist tööd teha. Minu esimene palk sügisel oli 100 rubla, jõuludest alates 110. isa sai ca 180 (ja see oli juba kõrge palk). Maal vanatädi oli lüpsja, kolhoosis farmis saadi 350, sellest võis Tallinnas vaid unistada. Huvitav kohe millega 450 rubla teenis, kusagil tehases liinitööl?
I
!!!/ 25. juuli 2018 22:27
Ilmselt ideoloogiatööl või KGB rindel. nii palju e teeninud tavaliselt mitte kaevuridki
k
k10,20-le vähemalt kolm järgmist palgapäeva / 25. juuli 2018 09:45
oli minul vähemalt veel olemas ! aga raharaiskamise peale olin ma ikka meistriteklassist küll... :D
n
noored/ 24. juuli 2018 10:19
ei peaks olema kadedad pensionäride peale.Pensionär on oma töö teinud,lapsed kasvatanud ja nüüd saab väikest pensioniNoort tööealist ja pensionäri pole võimalik võrrelda...
m
möh/ 24. juuli 2018 10:46
Tänane KORTERIS elav pensionär sai oma eluaseme tõenäoliselt tasuta EVP-de eest. "Kingituseks" tehtud töö eest. Tänapäeva noored peavad aga eluaseme pangalaenuga soetama. Laenu tagasimaksmine ei ole kerge. Kui ühe pereliikme palk läheb täielikult laenu tasumiseks, võib juhtuda, et teise pereliikme palk jagatuna pereliikmete vahel moodustab tunduvalt väiksema summa inimese kohta kui pensionäri pension. Ma ei taha siinkohal öelda, et pensionäridel pole häda midagi. Pensionid on häbematult väikesed, aga maksumaksjana ei ole ma nõus ka rohkem makse maksma, et pensionid tõeuseksid, sest mulle tähendaks see täielikku vaesumist praeguse kiratsemise asemel. Noortel on ka raske ja näpuga noorte peale näidata, et pole neil häda midagi, on kitsarinnaline. Seda enam, et tänapäeva noor tulevikus tõenäoliselt pensioni ei saagi, vaid peab sõna otseses mõttes surmani töötama. Lõpetaks selle vastatikuse süüdistamise ära.
m
M.Närep/ 24. juuli 2018 10:50
Tänapäeva korter sisaldab 20% KM riigile siis 10 000 maaklerile, siis pangalaen - 30X 5% - e siis poolteist hinda pangale + notar + lepingutasu pangale millest pole mingit kasu
siis sundkindlustus jne samas garanrri vaid 2 a.
t
to möh/ 24. juuli 2018 11:05
Kas sinu arust anti EVP-sid tasuta. "Kes ei tööta, see ei söö"! Pangalaenud on sinu probleem. Kõigil neid ei ole, ei maksa oma elu nii keeruliseks elada!
m
Maakas/ 24. juuli 2018 11:23
Sõltub, millist korterit tahta. Mina näiteks ostsin 15 aasta eest oma korteri ise. Vaid 10 tuhande krooni eest. Tõsi küll, remonti vajava. Ühetoalise ning ahjuküttega. Ja sinna ärapõlatud Ida-Virumaale.
Kes keelab mõnel virisejal sedasama teha? Seda enam, et näiteks Kohtla-Järvel, Kiviõlis, endistest maa-asulatest ja kolhoosikeskustest rääkimata võib praegu korteri veegi odavamalt muretseda.
Tahtmine on taevariil. Ega minagi Riviera, Saint Tropezi villast või Pariisi Seine-äärset lukskorterist ära ei ütleks. Aga mina vähemasti tean, et see on võimatu unistus.
t
to to möh/ 24. juuli 2018 11:35
Ja kuidas siis noored peaksid ilma laenuta elamise saama, või peaks lapsed oma peredega kõik koos vanemate korteris elama ?
l
lollus/ 24. juuli 2018 11:35
Elasin ühikas ja seal elasid ka mitme lapsega pered ühes toas, saada võis ainult kooperatiivkorteri, mille ostuks pidi ka hoiukassast laenu võtma. Tasuta said korteri ainult 4 lapsega pered, kes elasid ühikas, isegi ehitusfirmas töötanud inimesed said vaid koop. korteri, kui mõned erandid välja jätta.
j
Jah/ 24. juuli 2018 11:37
Odavat korterit soetada ei ole raske aga mille eest seda ja iseennast üleval pidada kui ligilähedalgi tööd leida pole ?
m
24. juuli 2018 12:07
mis ma seal ida-viru karuprses tegema hakkan?istun seal lagunenud sondaurkas ja vahin mahajäetud majade mustavaid aknasuid vä?tööd ju seal nagunii pole.
h
Huumor/ 24. juuli 2018 10:49
Miks nende pensionäride peale veel kade peaks olema? Eriline naljatilk...
m
Maarika/ 24. juuli 2018 10:14
Näljarotid on väga põlastusväärsed. Minul küll nulltolerants selliste vastu. Vaesus ON häbiasi!
t
Tööline/ 24. juuli 2018 10:21
Enamus ei viitsi tööd teha, ootab ainult et riik(teised inimesed) neid toidaks. Laiskus on küll põlastusväärne.
j
Jah/ 24. juuli 2018 11:05
Põlastame hooldajaid, koristajaid, klienditeenindajaid, pole meil sellise mõttetu töö tegijaid vaja, kõik peaksid ikka suhtekorraldajad ja ärijuhid olema. Ja invaliidistunud inimesi põlastame ka, häbi peaks neil vaene olema olla.
j
Jah/ 24. juuli 2018 11:39
Mõtleks, töötavad teeninduses või hooldajatena, täitsa põlastusväärne. Ja mõned veel julgevad invaliidistuda.
m
Maarikale/ 24. juuli 2018 12:21
m
Maarikale/ 25. juuli 2018 09:47
Ära kutsu iseendale häda kaela. Vaesus juba koputab sul ukse ja akna taga. Minul on jälle nulltolerants ülbikute vastu, kes madalamaid põlgavad.

r
raims/ 24. juuli 2018 10:13
kuidas veel puudega inimesed elatud saavad on täielik müstika. ratas ja oss on nad kindlasse näljasurma määranud oma kopikatega, mis nö. toetuseks antakse.
p
pikaajalistele/ 24. juuli 2018 11:36
tüütutele (üle 9 kuu) ei maksa riik sentigi, peavad ise riigile maksma erinevaid makse.
u
Urmas/ 24. juuli 2018 14:38
Neil on õigus kohalikust omavalitsusest saada toimetulekutoetust, eluasemetoetust jne...
j
JUHAN/ 25. juuli 2018 13:08
Minu sugulane, Soome kodakondsuse omandanud pensionieelik elab Soome töötuna vägagi lahedalt. Abirahad on meile mõistes fantastilised. Tal on Vantaas kahetoaiine korter. Iga aasta elab ta umbes pool aastat kusagil Lõuna-H´ispaanias, kus üürib endale üsna suure 2-3 toalise korteri. Seal on kõik väga odav, märksa odavam kui Eestis. Korter, toit, lõbustuse, veinid, riided, besiin j.n.e. Ning igal talvel käib ta kusagil kuu aega Taimaal suvitamas. Sealne soe meri ja päike. Kohalik riisiviin, eksootilised toidud ning noored naised. Igasugused radikuliidid kaovad kui nõiaväel. Minu jaoks lausa fantastilised unistused. Mis minusugusele aga mitte kuidagi täituda ei saa.
s
sigapintsakus/ 24. juuli 2018 10:09
oleks vaba raha läheks EWs tööle.hobi on alati kulukas
k
Kersti/ 24. juuli 2018 10:13
Nii ta paraku on,kui eestis tööl käia peab selleks omal raha olema.
p
pensionär/ 24. juuli 2018 10:01
Aga sellepärast et valitsuse prioriteet on pensionärid, kuna pensionäre on palju ja nad käivad valimas. Kui panna kõrvuti üksikema kahe kooliealise lapsega, kes saab selveris 500-600€ kätte ning pensionär, kes saab 300-400€ kätte siis ei ole küsimust ka milline leibkond kehvemini elab. Liidame sinna juurde ka veel pensionäri soodustused ravimite, transpordi, kinopiletite, igasugu muude toetuste näol siis see vahe muutub veelgi suuremaks. Lapsel on vaja koolikotti, vihikuid, suuski, ratast jms. Need aga maksavad palju. Pensionär ei kujuta üldse ettegi kui raske võib ühel üksikemal olla, sellepärast kisataksegi valimiste eel käsi pikalt aru andmata et kaudselt nad võtavad osa ära neilt lastelt ja üksikemadelt sest abirahasid on piiratud hulk. Ehk siis pensionärid ei ole enam ammu Eesti riigis kõige vaesem klass, üksikemad koos väikeste lastega on.
a
Abielus/ 24. juuli 2018 10:17
Ei ole keegi teine süüdi selles' et oled üksikema, üksikemadel alati nuttu jätkub, õppige koos teise inimesega koos elama
m
möh/ 24. juuli 2018 10:48
On ka selliseid üksikvanemaid, kes on haiguse või õnnetuse tõttu oma abikaasa kaotanud. Mis see abielu siis enam siia puutub?!
j
Ja/ 24. juuli 2018 10:53
Pole kuulnud, et ka lapsed kohustuslikud oleksid. KUi ikka raha on vähe ja töökoht ka suurt sisse ei too, siis veel mitut last tegema hakata ja hiljem vinguda, kuidas raha pole. Mõni ostab uue auto laenuga ja hiljem ka raha ei jätku, kas peaks kaasa tundma?
m
maali/ 24. juuli 2018 11:03
Põhjusel, mis iganes - inimloom on oma elukorralduselt karjaloom.
j
Jah/ 24. juuli 2018 11:40
Ega ju õnnetused ja töötus neid inimesi ei taba, kellel lapsed juba olemas?
j
johhaidii/ 24. juuli 2018 12:35
"Pole kuulnud, et ka lapsed kohustuslikud oleksid. KUi ikka raha on vähe ja töökoht ka suurt sisse ei too, siis veel mitut last tegema hakata"
Vaata kallis pensionär, kui ei oleks lapsi, ei oleks sul ka pensioni, kahju et sa oled nii vanaks elanud ja seda elementaarset tõde ei tea.
t
To 12:35/ 24. juuli 2018 14:27
Õnnetud ja vaesuses lapsed on kindlasti need kes tulebikus on edukad ja õnnelikud tööeluga inimesed.
t
To 12:35/ 24. juuli 2018 22:30
Kas sellise arvamuse omamine tähendab kohe, et oled pensionär?
a
Aga/ 24. juuli 2018 10:52
Miks on üksikema? Miks on selveris? Miks on kaks last?
Kui ei tule rahaga välja, milleks need lapsed omale veel tegi selveri palgaga? Paljud inimesed sooviks uhiuut maja ja ka autot, aga palk ei võimalda, niisiis ei osteta, lastega on sama asi. Kui ei tule välja rahaga, siis ei ole vaja pere mängida ilmtingimata. Enne sünnitust ei tulnud pähe mõtet, et lapsed vajavad ka erinevaid asju? Peaks kaasa tundma omaenese lolluse pärast?
j
Jah/ 24. juuli 2018 11:41
Kui lapsed olemas, ega siis ju inimesi ei koondata, tervis alt ei tõmba?
1
18/ 24. juuli 2018 11:48
Ehk on ta lesk, selle peale oled mõelnud?
a
Aga..../ 24. juuli 2018 12:08
Miks vanemad sinu valmis tegid???Kas vanemate lollus??? Järgmist päeva võib ju prognoosida .Aga kuud, aastat....Elame siiski muutuvas maailmas.
t
To 11:41/ 24. juuli 2018 14:28
Tead, väga hästi ei usu, et kõiki paljulapselisi vanemaid on koondatud ja enne oli neil raha piisavalt laste jaoks.
t
To 12:08/ 24. juuli 2018 14:29
Jutt aiiski nendest, kes mõnesaja eurose palgaga ikka otsustavad iga aasta uue lapse teha.
K
... to 14:28/ 24. juuli 2018 15:13
Kas kõik mitme lapsega pered elavad viletsuses? Ma ei teadnudki.
p
to 10.01/ 24. juuli 2018 11:00
pensionär on kogu elu tööd teinud ning lapsed suureks kasvatanud ja vanaduses peakski ta normaalset pensioni saama ja hästi elama. vanal inimesel ei ole jõudu ja tervist, et tööd teha, seega tulebki teda toetada.
noor inimene peaks enne laste saamist koolis käima ja elukutse omandama, siis ei oleks vaja selveris vähetasustatud ja endale ebameeldivat tööd teha. naine võiks enne lapse saamist ikka aru saada, et emapalka makstakse lühikest aega, aga pärast seda tuleb oma lastega ise toime tulla- keegi teine ei pea sinu lastele suuski ja ratast ostma. mingit tulevaste maksumaksjate kasvatamise mula ära hakka ajama, sellise suhtumisega perest tulevad tavaliselt samasugused käsi pikal toetusi ootavad isikud, kes ei saa aru, et ise tuleb ka midagi teha.
lapsi saadakse ju kahekesi, kas abikaasa on surnud või raskelt haige, et üksi pead kahe lapsega hakkama saama?
v
vaene penskar/ 24. juuli 2018 11:40
Minu pension on 320 euri, sellest elan nagu vabakäigu vang, võin vaid ümber maja või tänava käia, kinos ja muudel kultuuriüritustel käisin kunagi nõuka ajal, seega mis hea elu mul on? Minu isa näiteks sai 3 korda suuremat pensioni nõuka ajal, kui võrrelda min. palgaga.
k
kavalants/ 24. juuli 2018 09:50
vaesus on vaimuhaigus..
Armastusega võidad võid kindel olla!
t
tuhajuhan/ 24. juuli 2018 11:30
Vaesuse valem on meile peale surutud!
Kodus- kui su vanemad on tavalised töötajad!
Koolis- kus ei õpetata üldse kuidas rahaga toime tulla ja kust seda saab!
Meedias- kus pressitakse peale tarbija mentaliteeti reklaamides ( osta ja võta laenu!)
Töökohal- kust sult ostetakse sinu aega/eluenergiat miinimum hinnaga/palgaga!
Sõbrad- samasugused nagu sinagi vaesed või suure võlaga vaesed!
Lahendused.
Otsi rahateemalisi raamatuid ja loe neid! ( kuna Youtubes ei ole põhjalikke seletusi vaid pigem reklaamid oma raamatutele)
Kodus- otsi oma võimalusi ilma neid kuulamata!
Koolis- Tuleb nõuda rahalist haridust juba põhikoolis!
Meedias- Ignoreeri reklaame ja tea, et iga reklaami taga on inimesed, kes tahavad sult sinu raha ja on valmis selle nimel su egot kõigutama,su maailmavaadet muutma!! Mida suurema egoga, seda nõmedamaid ja kallimaid asju ostad.
Töökohal- hari ennast ning saa väärtuslikuks ja müü oma oskusi võimalikult kallilt!
Sõbrad- vali oma sõpru kellel on finants distsipliin paigas !
Jõudu kõigile!
Saagu meist kõigist rikkad!
k
Kersti/ 24. juuli 2018 09:49
Tavainimese jaoks on eestis elamine ellujäämise kunst.
m
24. juuli 2018 09:42
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
t
to minge tööle/ 24. juuli 2018 10:17
ma olen 27 aastat järjest tööl käinud... mingeid laene pole... söögipoolist saan ka osta kuigi valima pean, mida osta....aga elan nagu rott....sest tahaks reisida , üritustel käia ..võibolla mingi hobiga tegeleda....palga kõrvalt ikka eriti midagi kõrvale ei pane.... muud tööd ma otsida ei taha..sest mulle MEELDIB mu töö...
k
24. juuli 2018 10:47
Kõik sõltubki suuresti soovidest ja reaalsustajust. Mina saan kah märksa vähem kui kurikuulus statistiline keskmine ja ausalt öeldes, ma tegelikult tahaksin endale uut uhket autot, veel parem mitut. samuti vägevat eramut, suvilat, merekaatrit või jahtlaeva, noort ilusat naist ja palju muudki. Maailmareisidest, kaugetest troopikaaartest, äriklassi-lennukikohtadest ning presidendisviitidest rääkimata. Kuid ma tean väga hästi, et see ei ole minu jaoks ja ei hakka end selle soovimisega parem ärritama ja stressi viimagi. Juba nõukogude ajal õpetati koolides, et vabadus on tunnetatud paratamatus. Siin kehtib praegu sama. Tunneta oma sotsiaalse seisuse paratamatust ja mine Vanuatu saare asemel parem näiteks Peipsi äärde suvitama. Või Võtstsjärve äärde, Letipea või Kloogaranda. Sõltuvalt oma elukoha asukohast.
t
To 10:17/ 24. juuli 2018 10:55
Kulla inimene. Sul on arvuti ja eeldatavasti internetiühendus, mis annab sulle vägagi palju lisatulu teenimise võimalusi kui sa ise pingutaksid ja viitsiksid otsida, tunneksid huvi!
Saad teha tõlketõid, abistada noori mingis õppeaines, midagi müüa (kasvõi käsitööd) ja palju muud.
n
niion/ 24. juuli 2018 10:59
vabadus on suurim rikkus...
piisab jalgrattast,et lihtsalt sõita kuhugi ja nautida rikkust.
p
puhka Eestis/ 24. juuli 2018 11:12
Siin ootavad sind sinivetikad, 10 kraadiline vesi ja hullud hinnad.
v
Valge laev/ 24. juuli 2018 09:42
valge laeva ootamine on alati moes olnud.
Valget laeva pole kunagi olnud, ei ole ja ei tule ka kunagi.
Lihtsalt alati on keegi, kes elab kellegi kulul ja ongi kõik.
v
valge laev/ 24. juuli 2018 09:57
tuleb kindlasti...
miski pole igavene.
h
Hullud oodaku/ 24. juuli 2018 09:59
Ja lootku. Aus inimene teeb tööd ja saab leiva lauale.
t
tallink/ 24. juuli 2018 10:08
meie käime ju 6 korda päevas
o
On hea elada kuidaspere elab naine saab poes 500 kätte ja mees 800 tehases ja kui neil üürikas ja lapsed siis ei olegi mõttet elada söö viinereid makkaroonidega kogu elu ja riided kaltsukast/ 24. juuli 2018 09:30
n
naisuke/ 24. juuli 2018 09:42
Neil on hea elu võrreldes palju vähemsaanutega!
j
Jah/ 24. juuli 2018 09:59
Mis palka ka oodatakse sellise õigekirjaga? Makkaroonid ja mõttet?
h
Head/ 24. juuli 2018 10:23
Kas tiregtori kohta, minisdrid või arst.
k
Kindralu palka aga jah ma olen rahul linnas tottusi küll kelle kulul saab elatud/ 24. juuli 2018 10:36
h
H/ 24. juuli 2018 10:30
Vähemalt saate igal õhtul kodus ni.kku.da

o
oh/ 24. juuli 2018 09:21
Oh, meil on veel vedanud, vaene saab oma lapsi ise kasvatada. On heaoluriike, kus laps võetakse ära kui ei suuda tagasi lapsele normaalset elu. Ja pole seal mingeid toetusi ja pole üldse kellegi asi.
p
pensionär/ 24. juuli 2018 09:20
Ma ei usu oma silmi! Kas tõesti meil on vaesus? Ei või olla! Keskmine palk ju 2 000, pension ka suur ! Ahh, et raha ei ole? Ärge jamage, miljonid ju lendavad siia ja sinna! President ütles kah, et meil on hea elada!
k
K/ 24. juuli 2018 10:01
See on oma teha suures osas. Kes tahab saab omale ka tööd arvutiga leida, ise peab otsima ja uurima. Mitte arvama, et kuskil lükatakse tööpakkumised nina ette.
d
das/ 24. juuli 2018 10:05
See on õige, raha on palju, ehitame ju 300miljonit maksma minevat idapiiri, raha leiti nagu niuhti. Rail Baltic- miljard- no problem, raha on. Toetame Läti riiki 100 miljoniga aastas saamata jäänud aksiiside näol- no problem, raha on. Tegeleme asendustegevusega ja muudame Haige ja Töötukassa nimesid- jälle ligi miljon läinud, raha ju on, miks mitte.
p
parandus/ 24. juuli 2018 10:15
Ta ütles, et MEIL, st valitsejatel ehk nomenklatuuril, mitte lihttahval.
p
pensionär/ 24. juuli 2018 10:40
No jah, kui meile isegi presidente saadetakse välismaalt, siis kuidas nad saavad teada, mis elu on kohalikutel elanikutel.
k
keda/ 24. juuli 2018 09:17
siis peaks valima,et riik korda saaks ja kord oleks majas
a
Ah et keda/ 24. juuli 2018 09:41
Võid rahulikult valimata jätta, haridus on märksõnaks, sellega korras siis ei pea ka senti veeretama. Lihtne!
m
muidugi/ 24. juuli 2018 11:45
kui kõik oleksid näiteks direktorid, oleks kõigil elu nagu lill?
a
Ah jah/ 24. juuli 2018 15:18
Ja lihtsa töö tegemiseks toome kuskilt mingeid tüüpe ( kes ainult ESIALGU on nõus kümnekesi poolnäljas ühes korteris elama, sest kodus oli veel kehvem ) sisse või jätame need tööd üldse tegemata?
v
Vali keda tahes,/ 24. juuli 2018 11:33
see ei saa muuta midagi. Vastasel korral oleks "valimised" keelatud.
a
24. juuli 2018 09:09
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
o
oi kui vahva/ 24. juuli 2018 09:16
Siis oled sa ju valmis kohe sõitma mõnda rikkamasse riiki. Vali Aafrika riikide seast ükskõik milline ja anna minna. Igal pool on ju parem kui Eestis, mida siin passida.
j
jah/ 24. juuli 2018 09:18
h
Heh/ 24. juuli 2018 09:27
Loe artiklit ka - mutil ja mehel põhiaharidus, naine pole kunagi tööl käinud. Mis see Ref siia puutub?
ü
Üksilk pensionär/ 24. juuli 2018 09:08
Kuu lõpp on ikka väga raske, valida on mitme variandi vahel , kas ravimeid või toiotu osta. Kaupluses vaatan parim enne ületanud tooteid ja kollaseid silte. Õnnetuseks on minu tutvusringkonnas minutaolisi palju. Kurb.
ä
ära/ 24. juuli 2018 10:10
toiotu osta see mingi kahtlane värk
m
möh/ 24. juuli 2018 10:52
Aga samas saab endale arvutit ja internetti lubada. Nii halb vist ikka ei ole...
a
ajupuudulikule/ 24. juuli 2018 11:46
vanu arvuteid saab peaaegu tasuta, raamatukogus on ka arvutid ja nett tasuta, paljudel vaestel lasevad head naabrid netti kasutada jne.
p
24. juuli 2018 09:04
Poes tuleb toiduhindadel käibemaks alla tõmmata. Kütusel hindadel poleks ka paha. Käisin leedus ja tanklas on Diisli hind 1.07 Liiter juhul kui ostad sularaha eest.
k
24. juuli 2018 11:06
Kui Sa arvad,et laseme käibemaksu alla,siis poes hinnad jäävad ikka samaks.Kaupmees saab veel suuremat kasumit.Nii on.
k
Kunagine rott/ 24. juuli 2018 09:02
Mul oli esimese nädala lõpuks peale palka kõik otsas ,ostsin siis ühekuu palga mingi osaeest vana remonti vajava Vito kaubiku ,juhusetahtel sain juhuotsi ,kuna kaubikut külas igaühel pole ,nüüd teise töökõrvalt tiksub ikka paar kolm otsa nädalas, buss juba suurem ja korralikum ,nii et kui viitsida saab ikka .
m
MATTIAS/ 24. juuli 2018 08:55
Kirjutasin, kuidas ratsionaalselt kulutada ja iga kuu midagi kokku hoida. Luua reserv suuremateks ostudeks ja ettenägematuteks kulutusteks. See kattus osaliselt artikliski soovitatufa. Eriliselt hoiatasinn ma igauguste panga ja kiirlaenud ning liisingute eest- Samuti pealetükkiva reklaami. Ja ratsionaalselt ning oma peagamõelda. Aga seejuures väljendusin ka kriitiliselt finantstegelaste, võla o r j u s e ja i k k e eest. Ning sellest, kuidas mõned naiivsed või end puntrasse majandanud laenajad kindlalt ikkesse.seotakse.
Aga seega julgesin ma puudutada meie pühamast pühamat ja tabu valdkonda - pangandust. Mistõttu tsensuur mu halastamatult ära modreeriski.
k
Kle/ 24. juuli 2018 09:49
Arvatavasti läheb modereerimisele mingite kindlate sõnade põjhjal. Endal on ka läinud, kuigi sisu on väga neutraalne. Ehk oled liiga palju kirjutanud, pikemad kommentaarid saadetakse äkki modereerimisele. Midagi paremat pile teha, kui oma kommentaaride üle arvet pidada, mis ja kus on?
n
naisuke/ 24. juuli 2018 11:00
Millest Sa reservi lood, kui sissetulek on 200?
n
Nii ongi/ 24. juuli 2018 12:19
Millest sa seda reservi lood ehk tagavara raha kogud, kui:
Väljaminekud on suuremad kui sissetulekud?
Ja pole neid väljaminekuid võimalust piirata ka.
Peaks veel lisatöö ehk siis parema palgaga töökoha saama,
kuid kus see parem töökoht on? Lihtsaim variant oleks Soome.
Aga see nõuab kogu elukorralduse ümbermuutmist.
n
naiukesele/ 25. juuli 2018 13:24
Minu teda on miinimumpalk ligi 500. Tuleb täiskohaga tööle minna.
Samas tean kahte peret. Ühel, kolmeliikmelisel on kogusissetulek üle kahe tuhande kuus. Aga nad ostavad igasugust reklaamitavat s..ta kokku, võtavad muudkui laene ja liisinguid ja on pidevalt enne palgapäeva rahahädas.
Teine on 50-nene poole kohaga töötav invaliid. Koos pensioniga saabki kokku umbes 500 kuus. aga tema kulutab ratsionaalselt ning läbimõeldult. Kuid näljas ei ole ta sugugi mitte. Ning tema suudab sedasi iga kuu oma 20-30 eurot reservi panna. Ja kui mõnikord kvartalis preemiat saab, siis enamgi. Minu teada on temal viimaste aastate jooksul enam kui tuhandeline hoiuarve kogunenud. Nii et ootamatud kulutused teda enam uppieitõuka. Ja piip-piip raha tuleb ahnete tegelinskite käppadevahele ei vii.

m
Maksud/ 24. juuli 2018 08:52
Kui väikeettevõtja ei peaks nii palju makse maksma siis saaks ta selle raha palkadeks jagada.Miks suured rikkad haid oma töötajatele ei maksa , ei tea, juu peavad tööinimest lolliks.
s
24. juuli 2018 08:50
Sõida päevast päeva Pärnu tööle et mingi 700 eur kuus kätte saada. Töötingimused ehk sisekliima on talumatu. Toidu, riided, esmased maj. remonditarbed ja joogid ostan lätist.
k
K/ 24. juuli 2018 10:03
k
Kuhu / 24. juuli 2018 10:47
siis kolida !? Narva, Tallinasse või koguni piiritaha !? Eelistan oma eestimaa Vändrat.
k
kolimine/ 24. juuli 2018 11:48
t
To 10:47/ 24. juuli 2018 14:31
Koli kasvõi ajutiselt suuremasse linna odavamapoolsesse üürikasse - rohkem töövõimalusi, võimalusel rendi teine koht välja ja ongi juba parem töökoht + lisasissetulek kui välja rendid.
o
Oh/ 24. juuli 2018 15:19
Küll ikka mõni on naiivne ja eluvõõras. Ilusat teooriat oskab igaüks rääkida.
t
To 15:19/ 24. juuli 2018 22:33
Teine variant on vinguda ja oodata, et raha ise uksele koputaks. Eks igaüks valib ise.
j
Jah/ 25. juuli 2018 09:12
Odavamapoolne üürikas suures linnas ja enda maakolkas asuv korter anda üürile??? Nali.
w
Wendre rott./ 24. juuli 2018 08:49
Sõida päevast päeva Pärnu tööle et mingi 700 eur kuus kätte saada. Töötingimused ehk sisekliima on talumatu. Toidu, riided, esmased maj. remonditarbed ja joogid ostan lätist. Eesti on orjariik.
ä
24. juuli 2018 08:42
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
Sa oled/ 24. juuli 2018 10:09
P.. K mitte "ärimees".
p
peale/ 24. juuli 2018 08:42
söögi tuleb ka muid väljaminekuid nt.pesumasin annab otsad,külmkapp samuti,tervis ütleb üles,ravimeid vaja jne.Alampalga eest lihtsalt oled olemas ja peale maksude maksmist loed sente...
m
Mul/ 24. juuli 2018 12:22
näiteks polegi pesumasinat ega ka külmkappi irvitus:
näe, ei osta, oskangi ju kokku hoida. Pealegi, kui käsitsi pesu pesta, siis see ju ka juba väike liigutamine, pole vaja kogu aeg teleka ees vahtida.
m
MATTIAS/ 24. juuli 2018 08:42
Mina kahjuks 1200 eurot kuus pereliikme kohta kuus küll ei saa, vaid märksa vähem. Aga mina elan sedasi. 1. Kõigepealt maksan ära kõik oma maksud.
2. Püsikaupu nagu kodutehnikat ja muud taolist ostan ma võimalikult harva (ei pea alati reklaami kuulama ja moekaimat kasutama. Vana ja töökorras olev käib kah) ja mitte kunagi i osta ma laenu või liisinguga. Sest sedasi lähen kaup lõppkokkuvõttes oluliselt kallimaks. Vaat just selleoärast ma iga kuu natuke kõrvale panengi, et kui midagi kiiresi vaja, siison reserv, kustkohast võtta. Ei pnga ega kiirlaenu, Ning ammugi mitte "piip-piip ja raha tuleb!"
3. Ma ei joo ega ei suitseta - see on mõnega võrreldes märgatav kokkuhoid.
4. Riided jalatsid ja muu ei pea see kõige moekam ja firmapõhisem olema.Saab ka odavamat. Ja mõnikord, (mõni ütleb nüüd kohe fuih).olen ostnud midagi isegi kaltsukast, sest sealtki saa vahel päris head ja korralikku kraami.
5. Ära lase end rklaamidest h u l l u t a d al Ja kõik "odavate müükide" kampaaniad on suuresti pettus. Samuti ära lasku võistlusse mõne tutavad, et toda kuidai üle trumbata.
6. Toitu ostan poes 1-2 korda nädalas. Külmkappi. Ja ei osta mitte emotsiooniide ja reklaami, vaid kodus valmis koostatud nimekirja järgi.
7. Asju ostes tuleb disainile ja moeröögatustele eelistada kvaliteeti ja vastupidavust.
Muidugi on minulgi mineid nõrkusi ja mõttetuvõitu kulutusi, kuid neid tuleb püüda vaos ja kontrolli all hoida.
Tulemus: Suudan iga kuu (kui ei ole just suuremat ostu paneeritud) midagi kõrvale panna ja enamasti märksa rohkem kui ühe kümneka. Tulemus: On aastate jooksul kogutud reserv, millega võin vajadusel nii 5-6 kuud ära elada. Ja lauskoonerdamise korral ehk veidi rohkemgi. Seda õpetasid ka minu vanavanemad, nende talupojtarkus j elukogmused - et kogu alati mingi tagavara, et võiksid vähemasti kolm kuud läbi saada, kui äkki teenistust ja sissetulekuid ei ole
Kõrvaltvaates, finantstegelaste pilgu läbi.- Olen äärmiselt ebameeldiv ja kahjulik tüüp. Kes on reklaami suhtes immuunne ja kes ei too pankadele ega liisingufirmadele mitte midagi sisse. Ei maksa neile laenuprotsentide näol kümnist ja kes tahab ise kogu oma raha ja teenistuse ise, iseenda peale ära kulutada, kes keeldub kategooriliselt meile "kümnist" maksmast ja võlaorjuse iket kaela võtmast. Aga kuidas siis meie siis priisata saamme ja kuidas meie abikaasad ja lapsukesed lõunamere saartel puhkamas saavad käia, kui ta meilt raha ei laenata ja meie kapital ei ringle ja meile kasumit sisse ei too?
p
Pensionär.autist/ 24. juuli 2018 08:35
Ei riik aita eales. Jumal aitab ja annab mulle kõik. Mis asi on riik. Kas presidendi kõne ja toompea patsaanid. Mäng käib nii üle minu pea, et olen Jumala kaitsva käe all. See jagab ka ülekohtusele ta palga. Ja minuasi pole tõesti millal see on.
n
naljanumber/ 24. juuli 2018 09:07
E
!/ 24. juuli 2018 11:38
Ei ole naljanumber, pigem kurjategijate jõuk
m
Mulle/ 24. juuli 2018 11:49
pole mingi muinasjutu tegelane Jumal, küll midagi andnud.
v
vaesusjuht/ 24. juuli 2018 08:34
kuna edasi lugeda ei saa, siis saab järeldusi teha vaid esimeste lausete põhjal. Valem oleks olnud väga lihtne. Jätnud see poiss tootmata ja ta poleks kunagi küsinud miks raha vähe on. Teisalt, kas tõesti ostab inimene omale iga kuu uusi riideid?
e
ehh/ 24. juuli 2018 11:38
Ehh, Tallinn Majanduskoolis võiks olla uus eriala - vaesusjuht

k
Kuskilt/ 24. juuli 2018 08:30
lugesin, et suurfirmadel raha mädaneb, ei oska midagi peale hakata aga palkasid ka tõstma sellepärast ei hakka, sest ega keegi ei küsi ka.
j
Ja Selver/ 24. juuli 2018 11:50
ka kunagi keksis, et neil pole mingit probleemi tuhat euri min. palgana maksta.
l
Lõunaeestlane/ 24. juuli 2018 08:27
Näpud hakkasid ka põhja poole tüürima ning sai ette võetud Läti tuur tasuta bussisõiduga. Head liha maitsega sardellid 1.80 kg ja valge viin 4.60 , kuuma ilma õlleke 0.58 senti. Elu nagu lill !
a
Ahsoo/ 24. juuli 2018 09:02
Et kui 'esmatarbekaubad' viin ja õlu odavad, siis elu nagu lill ja rohkem pole kurta midagi ?
6
69/ 24. juuli 2018 09:12
Lisaks ehituskaubad, ravimite hindu võrdlesin ka, needki Lätis odavamad.
t
tahaks / 24. juuli 2018 10:11
näha kuidas sa paneel seljas sealt tuled:P
k
24. juuli 2018 09:15
Kui oma sardellidega praegusel kuumal ajal tasuta bussisõiduga koju jõuad, on toidumürgitus garanteeritud. Aga noh valge viin ja õlleke, see on muidugi esmatähtis isegi siis kui kuu lõpus rahakesega kitsas, see on kohustuslik ost.
t
To 09:15/ 24. juuli 2018 10:14
Sellistel ei peakski rohkem raha olema. Jätavad enne toidu ostmata, et paar viinakest rohkem osta. Alkohol on tarkade inimeste jook, nii on.
l
Lõünamaalane/ 24. juuli 2018 11:11
Olengi tark ! Ikkagi Vene aegse keskharidusega, eluaeg korralikult tööd teinud ja ei hala pinsi pärast 500 kätte, oma maja ja aed väikelinnas ja naisterahva jaoks ongi elu nagu lill !Uskuge mind !
j
Juku/ 24. juuli 2018 11:38
eks seepärast kogu raha eest joovadki, et loodavad targaks saada.
u
Urve Rattus Norvegicus/ 24. juuli 2018 08:09
Mul juba n@dala keskpaigaks raha otsas. Peab minema taas EKRE -sse astuma.
k
24. juuli 2018 08:14
Kõik kulutad vist ravimitele.Aga võta neid ikka,muidu paned segast siin.
e
ekre poolt hääledan/ 24. juuli 2018 08:07
Mul invapinss 210, n maksa trahv, käi korra Lätis poes-otsas Mingit kuulõppu pole , kolm päeva ja otsas.
e
ekre/ 24. juuli 2018 11:52
on korduvalt öelnud, et nad parempoolsed ja nõus valitsust tegema koos röövkapitalistide refiga, seega röövivad topelt sinult.
j
jansa/ 24. juuli 2018 08:05
ja sellest 36% elaks vähemalt pooled täiesti kenasti ära,kui oma elu normaalselt korraldada
e
24. juuli 2018 08:02
Eestis on EL-i ühed suurimad käärid reaalse kesmise sissetuleku ning hindade vahel. Ehk siis teisisõnu - meie inimeste ostujõud on Euroopa viimaste seas. Samas on ostujõud just see, mis on riigi heaolu tegelik näitaja !
t
To 08:02/ 24. juuli 2018 10:16
Sa võrdleid istikuid suurte ja tugevate tammepuudega. Ära võrdle kõike suurriikidega, mille majandus on nii palju ees.
n
:)/ 24. juuli 2018 10:47
nali on selles, et need tammed on meie suured investorid, kes siit kasumi välja roobitsevad ja kohalikele orja palka maksavad, sest me oleme ju ometi "avatud majandus". ntx see suur E tähega Rootsi päritolu telekomi hiid - nemad kasutavad Eestis liinitööl rendi tööjõudu kelle brutopalk on 5-600
v
Vanamees/ 24. juuli 2018 08:00
Imelik ,et on veel nii naiivseid ,kes usuvad helgemasse tulevikku siin nn. "edetabelite" juhtriigis !
6
69/ 24. juuli 2018 09:14
Olemegi vist 3 viimasehulgas TAGANTPOOLT
k
Kerstina Rõivas-Ratas/ 24. juuli 2018 07:58

s
24. juuli 2018 07:48
sellist Eestit pole olemas. Nagu pole Lätit olemas. Kõigil elu nagu lill . Keerame midagi kokku siis kaome pildilt. It's Estonian style!
p
pole/ 24. juuli 2018 09:13
pildil, pole olemas ja varsti pole ka kodanike siis ei ole ka probleeme enam-
d
düsgraafik/ 24. juuli 2018 07:46
Küsimus
kas need kes saavad töövõimetust 200 või 300 eur on 50,60,80 pued suutavad mitmes töökohas rabeleta jne.Saavad ligi 800,1000 ja veel rohkem palka.plus 200-300 eur.
Kas haigekassa ei kontrolliks kuhu raha läheb jne.
ma ei räägi kõigist.
h
Haigekassa/ 24. juuli 2018 07:55
j
JA / 24. juuli 2018 09:15
Meil ei ole aega kontrollida, meil vaja nime vahetada
m
meelis/ 24. juuli 2018 08:25
Kas sa ikka rabeled mitme koha peal kui sul ikka selg ja käed läbi.Katsu 200 euriga siin riigis hakkama saada.Siis peadki omale mingi kojamehe ameti otsima kus sulle kuu aja eest 90 euri makstakse.Kes jõuvad tuhandeid teenida siis pole ju haiged.
t
To 08:25/ 24. juuli 2018 10:17
Kellel keeled suus, saab internetis tõlketõid teha.
k
kojamees/ 24. juuli 2018 11:55
peab talvel lund viskama, katsugu haige inimene sellega toime tulla.
t
Tõlketööde tegemiseks/ 24. juuli 2018 12:26
peab ikka vabalt seda tõlgitavat keelt valdama,
mitte ainult kõnekeele tasemel.
t
To 12:26/ 24. juuli 2018 14:33
Kuskil polegi vastupidist väidetud.
m
meelis/ 24. juuli 2018 18:46
Ajad hommiku kamaluga valuvaigitid sisse ja minek.Tule talvel vaatama.
t
to To 08:25/ 25. juuli 2018 15:54
Ja kust see nõuka inimene selle keele nii väga peaks saama, siis ju välismaale ei pääsenud nagunii ja sellepärast õpiti ka nii nagu kellelegi külge hakkas. Ja samuti mitmed töökohadki jäävad just nimelt keeleoskuse puudumise tõttu valikust välja, AGA... töö(tu)kassa ju keeleõpet millegi pärast ei kompenseeri. Justkui hirm oleks, et kui keele suhu saad, siis lased kohe ka jalga siit lumpenist.
s
Sa kirjaoskamatu/ 24. juuli 2018 08:37
Mine kooli! Ja õpi kirjutama kõigepealt. Samuti võivad targutajad elada kuu aega 200- 400 euriga, ostavad söögi, ravimid, kommunaalid, elektri. Ja veel- ei ole paljudel tööd, ega asjatult minda välismaale tööle. Tee endale kõigepealt asjad selgeks ja siis tule põrkama. Lasteaed.
a
24. juuli 2018 09:19
aga pensionär elabki 400 euriga. Või ei lähe meie arvesse?
t
To 08:37/ 24. juuli 2018 10:18
Targutajad oskavad leida ise raha teenimise viise, mitte ei lepi madalapalgalise lihttöölise kohaga sest seda oli kõoge lihtsam leida.
m
Mati/ 24. juuli 2018 18:50
Vaata ei targuta käidudki seal tööl ja pikka aega aga kuna tervis läks kehvaks ja invaliidistusin siis peangi siin leppima madalapalgalise tööga.
t
to mati/ 25. juuli 2018 09:09
kas olid mustalt tööl siis et nüüd jamad ?
v
Valitsus/ 24. juuli 2018 07:45
aga priiskab ja kirjutab omale palkasi juurde. Teha vaja uuring 80 000 eu eest miks raha Lätti läheb. Sellistele juhmidele tuleks tuli otsa panna, oma rahvas nälgib. Laste haiglad kerjavad aparaatide jaoks raha. Valitsuse tür.annid aga ei kuule ega näe midagi.
p
puhas vale jutt/ 24. juuli 2018 07:43
President K. Kaljulaid ju ütles oma kõnes, et oleme 25 aastaga ehitanud üles unelmate Eesti
o
24. juuli 2018 08:12
e
Ei usu!/ 24. juuli 2018 08:13
Unelmate riiki kõigile pole olemas. Utaapia saart pole olemas. Alati on pätte, viinaninasid, hullikesi ja muidu laisku, kes elavad iga korra ajal kehvasti.
a
arvaja/ 24. juuli 2018 10:01
K.Kaljulaid ei tea mida ta räägib...
Arvata on,et need ilusad sõnad on talle suhu pandud.
Tema jaoks võibolla on tõesti unelmate Eesti,hea palk ja muud hüved.
n
naisuke/ 24. juuli 2018 10:59
Kõik teavad, mida räägivad, aga vaja on rääkida, mida tead!
a
arvaja/ 24. juuli 2018 10:05
Unelmate Eesti..
Naised sünnitavad teepervel,kõik päev päevalt läheb aina kallimaks.
Valitsus teed järjest rumalaid otsuseid,keegi mitte millegi eest ei vastuta.
b
B öö bel ärge h ädaldage, sööge saia/ 24. juuli 2018 10:22
Elan oma unelmate Eestis! Palk 17 000 € kuus.
s
sööge saia või kooki/ 24. juuli 2018 12:28
Kes see teatud daame oli, kes nii ütles?
Kui teil pole leiva raha, sööge siis kooki/saia
e
Ewa/ 25. juuli 2018 15:00
Kui emotsioonid kõrvale jätta ja uurida, kuidas tuleb toime üks keskimne eesti pere, keegi ei tööta välismaal, keegi ei joo jne, on olemas mõlemad vanemad ja näiteks 2 last. Ma arvan, et see statistika pole üldse selline, mis võimaldaks olla tubli lapsevanem
m
marks/ 25. juuli 2018 22:58
Ja seda ütles kaa et seisab nõrgemate poolel . Aga mis ta seal teeb , seda ei täpsustanud.
n
naisuke/ 24. juuli 2018 07:34
Mäeelanikud imestavad, mks all sääste kõrvale e panda. Selle üle ei imesta, et töövõimetud saavad 200, töötud 50, pensionärid 400.
Sest ei oska reaalset elu mõõta...
e
Ewa/ 24. juuli 2018 12:11
Miinimumpalk on 500 kuus ja selline palk on kahjuks paljudel töökohtadel, kus töötavad naised.
e
Ewale/ 24. juuli 2018 12:22
l
Lugemiseks - MAKSA!!!/ 24. juuli 2018 07:32
No muidugi. Teema ju selline...
l
Lugeja/ 24. juuli 2018 07:31
Meie hinnad on ikka väga kõrged ja ei vasta meie töötasudele.Heal ENSV ajal said töötasu vähe olid söönud ja said ka mõne mööblieseme endale lubada.Täna seda väikese palgaga inimesed kahjuks ei saa. Maksad oma üüri elektri ära ja natuke jääb toiduks ka eriti raske neil kes elavad üksinda ,Kellel pension väike ja vaja ka ravimeid osta. Riik meie rahvast ei armasta.Nemad tahavad särada teiste abistamisega ja eks juba näha kui ilusad sokolaadid meil linnas ringi jalutavad ja juba ka teeninduses ja mujal töötavad.Tuleb ise elama minna mujale kus ka peale toidu endale midagi lubada saab ja las need sokolaadid siis töötavad siin
p
pühavaim/ 24. juuli 2018 07:33
n
Nojah/ 24. juuli 2018 07:51
ENSV ajal elas nomenklatuur ning elas ka tavaline duunari, aga tänapäeval on duunaril elu kordades raskem ja ebakindlam, samas kui nomenklatuur kühveldab enda taskutesse mõõtmatult...
k
Kui sa ei tea ENSV ajast midagi ,/ 24. juuli 2018 08:52
siis pea suu ja ära haugu teemast , mis sinu mõistusesse
jätab suuure augu !!! Aga mina olen üks nendest ,kel polnud
tol ajal k u n a g i , ma ütlen veelkorra ,k u n a g i .
rahapuudust ja kõik oli olemas , mis vaja ja rohkemgi veel ,
nutan jahhh toda aega taga ja oiiii kuidas veel ...
t
To Nojah/ 24. juuli 2018 10:40
Eks moosipurgi juurde saamiseks peab ka mingi vaevaga saama. Või kõik kühveldavad kohe, sünnist saadik?
j
Jaana Lind/ 24. juuli 2018 16:02
duunari peaks olema tõlgituna tavakodanik ,tööline kui kellelegi mõistmatuks jäi.
o
oijah/ 24. juuli 2018 08:02
N-Liidus oli 10 protsenti vange rahvastikust, kes tegid tasuta tööd. Sellist head elu ei tahaks küll kellelegi. Süütud inimesed pandi vangi, et teine osa nälgas poleks....
l
Lugeja/ 24. juuli 2018 08:11
Vange oligi vaja, mina olin brigaadi miilits, kes läks siberi mul isa tassis aida tühjaks, ilus aeg oli nõukogude võim
t
tom/ 24. juuli 2018 10:19
See eest pandi vangid tööle.Pole tähtis,kas istus asja eest või mitte.Praegu elavad nagu kuningakassid,logelevad meie raha eest ja nõuavad häid elamistingimusi.
k
24. juuli 2018 07:30

a
as EW/ 24. juuli 2018 07:25
Lumpen peabki vaene olema, muidu jõuab vastu hakata.
m
Mida siin imestada? / 24. juuli 2018 07:25
Eesti riigis hävitatakse süstemaatiliselt traditsioonilist perekonnamudelit ja see on nüüd üks tagajärgedest. Maitske oma tolerantsuse ja võrdõiguslikkuse vilju!
k
Kas/ 24. juuli 2018 09:06
Majandus hakkab kohe tõusujoones minema, kui samasoolised ja naised õigustest ilma jätta või mida see tolerantsuse ja võrdõiguslikkuse vastane repliik pidi tähendama ?
t
To 07:25/ 24. juuli 2018 10:41
Seleta palun ära, kuidas antud teema on seotud perekonnamudeli ja võrdõiguslikkusega? Ära niisama sõnu loobi, eriti kui arunatukest pakju antud pole.
k
kõik ongi juba/ 24. juuli 2018 07:22
lootusetult läbi ja kõik inimesed pole loodud äri tegema,kõik inimesed pole loodud ka varastama osavalt,enamus inimesi on ausad ja loodavad riigi ja valitsuse peale,aga valitsus tallab need tavalised inimesed lihtsalt maha ja ise varastab edasi.
n
Näpud põhjas?/ 24. juuli 2018 07:06
Kas see konservipurk seal pildil peaks sümboliseerima põhjas näppusi? Kui näpud põhjas siis konservi küll enam osta ei jõua. Ikka munad ja makaronid on need mis veel päästavad.
n
Nu tegelikult / 24. juuli 2018 09:02
saab ka nuudleid ise teha. Kui ikka häda käes , jätad valmistooted ostmata .
j
ja ongi nii,/ 24. juuli 2018 07:04
meie riigi eesotsas istuvad need kes koguvad oma tagumiku alla miljoneid ja osa inimestest on väga vaesed ei mõtle siin midagi välja valitsus vajab kiiret vahetust.
a
Aga kes valitsusi vahetab?/ 24. juuli 2018 07:35
Lihtne öelda, aga kas rahvas taipab, et vaid üheskoos saab valitsuste päid tuulutada? Mis tolku on netis targutamisest? Arvake, mida tahate, aga eestlasest pole peale virisemise asja.
r
Rahvas tahab olla vaene/ 24. juuli 2018 08:09
Mei sotse ei valita, meil valitakse rahajõmme ja mõisahärrasid. Siis ilus istuda tee äärs bockiputel peos ja vaadata kuidas härrad sõidavad.
v
24. juuli 2018 08:15
Vahetame uute mölakate vastu, sest nemad tahavad ka miljoneid tasku!
v
Veneajal.../ 24. juuli 2018 08:29
..ei makstud parteilastele palka,vaid parteilased maksid makse.Nüüdse uue EV ajal istuvad Toompeal ja saavad kuni 8x miinimumpalka +lisahüvitisi ja aina iga aasta palk tõuseb.Samas istungitel ei osaleta,vaid rügavad tööd teha oma era ärides.See oleks olnud veneajal lubamatu ning paljud oma afääritamistega oleks arestimajas.
o
Oijah/ 24. juuli 2018 09:09
sellist juttu ei maksaks ka ajada. Kui aeg on roosa loori möödaniku üle laotanud, siis tasuks otsida netist sellist dokumentaalsarja nagu Moskva olme kroonikad ehk siis vene keeli Hroniki moskovskogo byta . Siis tuleb meelde, kui lill elu oli . ei olnud ta lill midagi , siis olid ummad . Saapapaar oli 70 rubla , miinimumpalk 90 . Kommunaalid olid odavad, aga ega nende eest midagi ei tehtud ka . Vaesema rahva toit oli linnas kala .
a
24. juuli 2018 09:48
Aga proovi sa nüüd "õitsval ajal" min. palga eest kalast toituda. Kala on sealihast üle kahe korra kallim.
õ
ÕL-l ka rahad otsas,/ 24. juuli 2018 06:47
ü
Ümberjutustuse ümberjutustus/ 24. juuli 2018 04:32
Teismeline poiss küsib neljakümnendates isalt, et kas palju raha on lihtne saada? Isa vastab, et kui oleks lihtne, siis oleksime neljakümne aasta jooksul millalgi ikka saanud palju raha ― nii pikk aeg ― aga ei ole ju. Seega ei ole lihtne.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee